فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توصیه استاد حامد کاشانی به موافقین و مخالفین ایام محسنیه!
🖋 این سخنان حجةالاسلام کاشانی ملاحظه دارد!
اولا سخن بر سر اختلاف علنی نکردن و لعن و تکفیر ننمودن است که مطابق اخلاق اسلامی و پیروی از اهل بیت علیهم السلام نیست
ثانیا با این نحوه استدلال و حدوسط قراردادن یک استحسان شخصی می توان بقیه ایام را هم اینگونه برخورد کرد و مواجهه وسط گزینانه ای داشت!
ثالثا به اصرار بر جریان آلوده ای در شیعه اشاره مطلوب نشده و گویا بیگانهپنداری با رفتار آنها شده است! در حالی که قدر مشترک یافتن با این جریان آلوده خودش یک اعلام موضع است
رابعا در همین کانال بارها از مراجع تقلید و منظر تاریخی رد این موضع مخدوش را بیان کرده ایم!
خامسا مسالهی حزن و اندوه و اعلام آن بعنوان شعیره دو مطلب است که دلسوزان با ناآگاهی این دو ساحت را خلط می کنند!
سادسا این اضافه کردن ها یک اصل را(اصل شعائر و عزای اهل بیت ع) مخدوش خواهد کرد ولو با نیت مطلوب و قصد قربت!
#ایاممحسنیه
🆔 @h_falahati
2023431938_-235011337.pdf
955.6K
♻️ فایل اصلی لایحه عفاف و حجاب که در سایت مجلس(parliran.ir) منتشر شده
برخی نقدها نسبت به لایحه بر اساس متن فایلی است که اصالت ندارد. بنابر این برای نقد یا بررسی آن از متن اصلی قانون استفاده کنید.
🆔 @h_falahati
#حدیث_روز
امیرالمؤمنین عليه السلام:
💠ما اشتَدَّ ضِيقٌ إلاّ قَرَّبَ اللّهُ فَرَجَهُ
هيچ سختى و مشكلى شدّت نگرفت، مگر اين كه خداوند گشايش آن را نزديك ساخت
غررالحكم حدیث9566
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 یک پیام تاریخی در ساعات اول جنگ
🔹ساعاتی پس از بمباران فرودگاه مهرآباد توسط رژیم صدام، آیتالله خامنهای به عنوان نماینده حضرت امام خمینی پیامی را خطاب به ملت ایران بصورت رادیویی تلفنی صادر میکنند.
🔹ایشان در این پیام تاریخی ملت را رسما از تهاجم صدام به کشور باخبر کرده و آنان را به حفظ آرامش و رد شایعات دعوت میکنند و به مردم اطمینان میدهند که ارتش جمهوری اسلامی در برابر تجاوزکنندگان خواهد ایستاد.
حوزه توییت
#دفاع_مقدس
🆔 @h_falahati
🔹خروجیهای حوزه علمیه، پیشگامان شهادت
🔺۳ هزار و ۸۹۰ شهید
🔺۳ هزار جانباز
🔺۳۰۰ آزاده
🔺۹۳ شهید روحانی مفقود الاثر
🔺۱۵۶ شهید روحانی ترور
🔺۳۰ شهید مجتهد مسلّم
🔺۷۰ شهید روحانی غواص
🔺۵۶۷ شهید در عملیات کربلای ۵
🇮🇷 جامعهی روحانیت به لحاظ جمعیت، شش برابر دیگر اقشار جامعه، رزمنده، شهید، جانباز و آزاده تقدیم اسلام و میهن کرده است!
#امام_امت
#ایمان_امید
#دفاع_مقدس
#روحانیت_مردمی
🇮🇷 جبههی روحانیت مردمی انقلاب اسلامی
🆔 @h_falahati
حامد فلاحتی
🔹 تاریخ حمله به بیت حضرت زهراء (سلام الله علیها) ❗️ در خطبه فدکیه حضرت زهراء (سلام الله علیها) اشار
🔹 تاریخ حمله به بیت حضرت زهراء (سلام الله علیها)
❗️ بیعت نمی کنم تا علی بیعت کند!
⬅️ طبق نقل مرحوم سید مرتضی در الشافی، بریدة بن الخضیب از بیعت با ابوبکر امتناع نمود تا اینکه به دستور حضرت امیر المؤمنین (علیه السلام) بیعت کرد.
⬅️ نقل الشافی این چنین است: قال جاء بريدة حتى ركز رايته في وسط أسلم ثم قال: لا أبايع حتى يبايع علي فقال علي عليه السلام: (يا بريدة ادخل فيما دخل فيه الناس فإن اجتماعهم أحب إلي من اختلافهم اليوم).
✅ پس نکته قابل توجه این است امیر المؤمنین علیه السلام هنوز بیعت نکرده است که بریدة بن الخضیب هم می گوید که تا علی (علیه السلام) بیعت نکند من هم بیعت نمی کنم.
❓ حال سوال مهم این است که بریدة اسمی چه زمانی بیعت کرده است؟
✅ اینکه زمان بیعت بریدة دقیقا چه روزی خیلی مشخص نیست. اما قرائنی وجود دارد که همان ابتدا نبوده است و بلکه قرائنی وجود دارد که بریدة در هنگام بیعت مردم با ابی بکر در راه شام بوده است.
⬅️ مرحوم سید جعفر مرتضی عاملی در الصحیح من سیرة النبی (صلی الله علیه و آله) آورده اند: ثم إنهم يذكرون: أن بريدة لم يكن في المدينة، حينما توفي النبي «صلى اللّه عليه و آله» و بويع أبو بكر. بل كان غائبا: إما في الشام ، أو في بعض طريق الشام.
⬅️ مثلا در نقلی مرحوم مامقانی آورده اند این چنین وارد شده است که عمر بن الخطاب به بریدة گفت: فقال عمر: الناس اتّفقوا على بيعة أبي بكر مالك تخالفهم؟ فقال: لا ابايع غير صاحب هذا البيت. که طبق این نقل بیعت عمومی با ابوبکر انجام شده است ظاهرا.
⬅️ یا مثلا در نقلی که مرحوم مجلسی در بحار آورده اند بریدة در راه شام بوده است: وَ مَضَى بُرَيْدَةُ إِلَى بَعْضِ طُرُقِ الشَّامِ وَ رَجَعَ وَ قَدْ قُبِضَ رَسُولُ اللَّهِ ص وَ بَايَعَ النَّاسُ أَبَا بَكْرٍ فَأَقْبَلَ بُرَيْدَةُ وَ قَدْ دَخَلَ الْمَسْجِدَ وَ أَبُو بَكْرٍ عَلَى الْمِنْبَرِ وَ عُمَرُ دُونَهُ بِمِرْقَاةٍ فَنَادَاهُمَا مِنْ نَاحِيَةِ الْمَسْجِدِ يَا أَبَا بَكْرٍ وَ يَا عُمَرُ قَالا وَ مَا لَكَ يَا بُرَيْدَةُ أَ جُنِنْتَ فَقَالَ لَهُمَا وَ اللَّهِ مَا جُنِنْتُ وَ لَكِنْ أَيْنَ سَلَامُكُمَا بِالْأَمْسِ عَلَى عَلِيٍّ ع بِإِمْرَةِ الْمُؤْمِنِين.
⬅️ یا مثلا از نقل مرحوم طبرسی در احتجاج این طور برداشت می شود که هشت نفر از اصحاب امیر المؤمنین (علیه السلام) از جمله بریدة اسمی، هنگام بیعت عمومی ابوبکر اصلا در مدینه نبوده اند. نقل این چنین است: ثُمَّ أَخَذْتُ بِيَدِ فَاطِمَةَ وَ ابْنَيَّ الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ فَدُرْتُ عَلَى أَهْلِ بَدْرٍ وَ أَهْلِ السَّابِقَةِ فَنَاشَدْتُهُمْ حَقِّي وَ دَعَوْتُهُمْ إِلَى نُصْرَتِي فَمَا أَجَابَنِي مِنْهُمْ إِلَّا أَرْبَعَةُ رَهْطٍ- سَلْمَانُ وَ عَمَّارٌ وَ أَبُو ذَرٍّ وَ الْمِقْدَادُ وَ لَقَدْ رَاوَدْتُ فِي ذَلِكَ بَقِيَّةَ أَهْلِ بَيْتِي فَأَبَوْا عَلَيَّ إِلَّا السُّكُوت.
✅ حال با توجه به این نکته که بریدة هنگام در روزهای ابتدائی رحلت یا شهادت حضرت رسول (صلی الله علیه و آله) اصلا در مدینه نبوده است و بعدا از بیعت مردم با ابوبکر مطلع شده است و همچنین بیعت خود را منوط به بیعت امیر المؤمنین (علیه السلام) کرده است، معلوم می گردد امیر المؤمنین (علیه السلام) حداقل در روزهای ابتدائی بیعت نکرده اند و بعدا با زور و تهدید بیعت نموده اند. و ظاهرا هر اتفاقی برای حضرت زهراء (سلام الله علیها) افتاده است در همان با زور به مسجد بردن امیر المؤمنین (علیه السلام) افتاده است و این طبیعتا در روزهای اول نبوده است.
⬅️ ان شاء الله در آینده توضیحات بیشتری در این باره خواهیم داد.
#تاریخ
#ایام_محسنیه
🔻کانال تخصصی روضات الجنات
🆔 @h_falahati
نیمۀ_اول_جمادي_الأولی؛_ایام_هجوم.pdf
322.9K
⁉️تاریخ سقط حضرت محسن(علیه السلام) در کدام ماه بوده است؟ ربیع الأول یا جمادي الأولی
🗓 نیمۀ اول جمادي الأولی تا ٣جمادي الآخرة :
❖ حوادث منجر به هجوم به خانۀ امیرالمؤمنین(علیه السلام) جهت بیعت اجباری،
سقط محسن(علیه السلام) و بستری حضرت زهرا(علیها السلام) تا شهادت ایشان.
آیت الله محمد هادی یوسفی غروی
محقق مولف و استاد حوزه نجف و قم
🆔 @h_falahati
27.78M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
♦️ هرزگی درنُهم ربیع!
🎙 سخنرانی آیتالله شهیدبهشتی پیرامون مراسمات عیدالزهرا و رفع القلم
﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋﹋
❞موسسه مطالعات اسلامی و علوم انسانی اندیشه بهشتی
#عید_الزهراء
🆔 @h_falahati
ارزیابی سندی و متنی روایت نه ربیع.pdf
603.4K
علاقه مندان به بررسی دقیقتر ماجرای نه ربیع و جعلیاتی که راجع به این مطلب ساخته شده است، مطالعه این دو مقاله را پیشنهاد می کنم.
🆔 @h_falahati
🔰سخنی درباره ایام شادی و عزا
در برخی ایام سال به جهت تلاقی جهات مختلف در یک روز این سوال بین متدینین مطرح می شود که آیا وظیفه ایمانی ما برقراری ایام عزا است یا ایام شادی؟
طبعا در هنگام تلاقی جهات مختلف نکاتی باید مد نظر قرار گیرد، از جمله:
۱. تعیین دقیق تاریخ واقعه
۲. اهمیت وقایع نسبت به یکدیگر
۳. تشخیص مصلحت جامعه با حضور سلایق گوناگون
۴. رسوم و سنت های سابق میان علمای شیعه و کلمات آنان
🔸درباره شروع ماه ربیع باید این نکات را کنار هم قرار داد:
الف) شروع ماه ربیع با هجرت پیامبر و لیلة المبیت همراه است که هر دو واقعه شادی محسوب می شوند.
ب) ماه ربیع میلاد رسول اعظم و آقا امام صادق علیهما الصلاة و السلام است. که این میلاد به جهت رکنیت شخصیت پیامبر می تواند این ماه را ماه شادی قرار دهد.
ج) در این ماه روز نهم ربیع و آغاز امامت امام زمان است که از بزرگترین و مهم ترین روزهای شادی است.
د) در این ماه دو واقعه تلخ هم ثبت شده است یکی شهادت امام عسگری علیه السلام و دیگری هجوم به خانه حضرت زهرا سلام الله علیها و شهادت حضرت محسن علیه السلام
اگرچه درباره تاریخ دقیق هجوم نظراتی مطرح شده است اما با پذیرش اینکه این واقعه تلخ در ماه ربیع الاول بوده است نیز روز آن دقیقا روشن نیست.
ه) عظمت واقعه هجوم به خانه وحی پوشیده نیست اما باید توجه داشت دو دهه ایام فاطمیه نیز فرصتی برای بیان مظلومیت های زهرای مرضیه به دست می دهد.
و) در برهه های محدودی در بین برخی از شیعیان رسم بر ادامه مجالس روضه در ایام اول ماه ربیع ثبت شده است اما یک رسم گسترده در زمان و مکان برای این ایام ثابت نشده است.
ز) وجود سلایق و ظرفیت های گوناگون در جامعه نیز قابل توجه است لذا بعد از دو ماه محرم و صفر معلوم نیست ظرفیت برپایی ایام عزای جدید وجود داشته باشد.
🔴فارغ از پذیرش نکات بالا یا رد آن باید گفت: از آنجا که این مساله از امور مربوط به اداره اجتماع است تشخیص این نکات را باید به عهده ولی فقیه گذارد.
🔸شاید «کنار هم گذاشتن این نکات و نکاتی مثل آن» و «ترجیح برخی از آن بر یکدیگر» باشد که رهبر معظم انقلاب در سخنرانی به تاریخ ۵ ربیع الاول سال ۱۴۲۹ ماه ربیع را ماهی «مبارک» می خوانند و حلول آن را تبریک می گویند.
علاوه بر اینکه این نکته در بیان برخی از مراجع و علما نیز مورد تایید قرار گرفته است.
لذا با توجه به بیان رهبر معظم و عده ای از علما و برخی از نکات بیان شده در بالا باید ماه ربیع را ماه شادی دانست.
🔸در عین حال باید توجه داشت؛ تشکیل مجلس روضه در طول سال چه در ماه ربیع و چه در ماه هایی مثل ماه شعبان مطابق با عمومات ذکر مصائب اهل بیت است.
در واقع فرق است بین تعیین ایام عزا (که ثمراتی مانند ممنوع بودن شادی و ... دارد) با تشکیل مجلس روضه که اختصاص به زمان خاصی ندارد و صرفا توصیه شده است در ایامی مانند ولادت یا اعیاد مراسم شادی گرفته شود و از مرثیه سرایی خودداری شود.
🔸نکته مهم دیگر در اینجا جهت گیری مجالس است.
متاسفانه برخی به بهانه تشکیل برخی مجالس یا تعیین دهه عزا در حقیقت سیاست تخریب جهت گیری وحدت (که سیاست تعیین شده توسط ائمه اهل بیت و در زمان ما مرحوم آیت الله العظمی بروجردی و امامین انقلاب است) را دنبال می کنند.
این نکته مهم تر از تعیین روز عزا و شادی است.
در واقع قائلان به سیاست وحدت در همه ایام چه عزا و چه شادی همین سیاست را رعایت می کنند، یعنی «تبیین معارف و تاریخ و افشای مظلومیت اهل بیت بدون تحریک تعصبات فرقه های دیگر»، اما در مقابل این جریان گروهی هستند که با تخریب این سیاست در حقیقت نظام اسلامی را نیز تضعیف می کنند، چه در ایام عزا و چه شادی!
پس مهم تر از رعایت وظیفه شادی و عزا، تعیین وظیفه در قبال سیاست وحدت است.
کانال روضه های مکتوب
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♻️ فیلم جلسهای که تکذیب میشد!
🔰 این فیلم از جلسه دفاع فرد موسوم به لیلا حسینزاده نشان میدهد که برخلاف ادعای اولیه و اطلاعیههای صادرشده، جلسه دفاع سمبلیک نبود و مهرداد عربستانی به همراه مشاور و داور، رسما به پایان نامه غیرعلمی که اولیات ساده روش تحقیق را رعایت نکرده، نمره کامل داده که به معنای همدلی و همسویی سیاسی با این فرد دارد.
هر چند اعلام شده که با این اساتید برخورد و آنها تعلیق شدهاند اما باید از مسئولان ذیربط پرسید که چرا ابتدا اصل برگزاری جلسه رسمی را انکار میکردند؟ این نشان میدهد که اگر اعتراضات رسانهای صورت نمیگرفت، مسئولان دانشگاه اقدامی نمیکردند!
🔺حمید رسایی
🖋 ژست گرفتن مسوولان دانشگاه و وزارتخانه نسبت به این خیانت و عادی انگاری آن واقعا عجیب است!
هرچند این دو نفر تعلیق شدند ولی واقعا فضای دانشگاههای ما به معنای واقعی مسموم است و ظاهرا دانشجویان و بعضا اساتید و مسوولان سمپات ززآ هستند!
شوخی نکنید این جلسه خیانت است!
🆔 @h_falahati
✅ ترکش خمپاره پیشانیاش را چاک داده بود، خون از سرش جاری و از دستش میریخت روی زمین، از او پرسیدم برادر چه حرفی برای مردم داری؟
با لبخند گفت: از مردم میخوام وقتی برای خط کمپوت میفرستن، عکس روی کمپوتا را نکنن!
گفتم اخوی داره ضبط میشه یه حرف بهتری بگو...
با همون طنازی گفت: اخه نمیدونی سه بار بهم رب گوجه افتاده!
هفته #دفاعمقدس گرامی باد.
🆔 @h_falahati
📮 #توییت
⭕️ مالک شریعتی، نماینده مجلس:
🔹شمار توفیقات روحانی در ۲سال دولت رئیسی بيشتر از ۸سال دولت خودش شده:
🔹ریشهکنی کرونا
🔹کاهش رشدنقدینگی وبدهی دولت
🔹کاهش فرار مالیاتی
🔹حذف قاچاق آرد
🔹عضویت شانگهای وبریکس
🔹رشدفروش نفت ومیعانات
🔹آزادی پول کرهجنوبی
🔹رد بدهی ترکمنستان
🔹اصلاح روابط همسایگی
🔹بیمه همگانی
🔹بازگشت الواح هخامنشی
🔹و...
#غوغایروحانینگر
🆔 @h_falahati
#شهید اعتبار حتی شهادتش توسط برخی مورد انکار یا تردید واقع شد!
#مظلومیت
#شهید
#روحانیت
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فیلمی دیده نشده از حضور استاد احمد عابدی در جبهه های نبرد حق علیه باطل
💠 کانال رسمی استاد احمد عابدی زید عزّه
🔹به مناسبت هفته #دفاعمقدس
🆔 @Ahmad_aabedi
🖋 استاد عابدی از نوادر علمی و عملی دوران معاصر حوزههای علمیه است!
حقیقتا وجودش ذی قیمت است.
ایشان چند سال پیش نشان فاتح را از مقام معظم رهبری دریافت کردند. هم اکنون عضو هیئت علمی دانشگاه قم در گروه فلسفه هستند و کرسی درس خارج در مسجد اعظم و حرم دارند.
البته جانباز دوران دفاع مقدس هستند.
نکتهی اخلاقی و تهذیبی ایشان آن است که اصلا دیده نمی شوند! و اصرار بر دیده نشدن دارند.
درس خارج ایشان بیش از ٢٠ سال است لکن مانند برخی اصرار بر رساله و... ندارند! با وجود آنکه درس بسیار شلوغ و پر رفت و آمدی آنهم در مسجد اعظم و حرم دارند!!
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 موسسۀ نظرسنجی گمان در پشتپردۀ رسانههای ضدایرانی چهکار میکند
🔹یکی از راههای مشروعیتسازی و تنفس مصنوعی به جریان ضدایرانی، نظرسازیکردن در موسسه نظرسنجی گمان است. این موسسه معروف به نظرسازیهای عجیب و غریب است؛ تا جایی که حتی صدای دوستانش هم درآمده است.
🔹اما چه کسانی پشت این موسسه هستند و نقش آن در پشتپردۀ رسانهها چیست؟
@Farsna
🖋 این دست چالش های خیانت آلود در کشور ما کم نیست و مدیران هم الحمدالله هستند!
در جنگ رسانه ای آنهم با پوشش علمی باید مراکز داخلی خودمان به سرعت دست بکار شده و برگ خود را رو کنند.
🆔 @h_falahati
ما چنین مجتهدی نمیخواهیم
🔻خاطرهی آیت الله سید احمد خاتمی از آیت الله العظمی مرحوم میرزاهاشم آملی:
🔸در اواخر عمر شریف آیت الله میرزاهاشم آملی شاگرد ایشان بودم. ایشان یک مرتبه فرمودند:
اوایل انقلاب خدمت امام رسیدم و به ایشان عرض کردم که من کهولت سن دارم و در توان من نیست که در سرحدات بجنگم اما اگر ۱۰۰ نفر طلبه را به من بدهید بعد از ۱۰ سال همه آنها را مجتهد تحویل میدهم.
🔸امام از این مساله خیلی استقبال فرمودند. اما من گفتم ۴ شرط دارم؛
۱. همگی این ۱۰۰ نفر از قم خارج شوند و در مانند دماوند تحصیل کنند و تحت نظارت من باشند.
امام موافقت فرموند.
۲.شهریه این طلاب ۲ تا ۳ برابر بشود که دغدغه ی مالی نداشته باشند.
امام موافقت فرموند.
۳. منبر رفتن بر این طلاب حرام شود و شبانه روز هیچ اشتغالی بجز تحصیل نداشته باشند.
امام موافقت فرموند.
۴. هیچ یک از این طلاب اخبار رادیو و تلویزیون و روزنامه ها را نبینند و نخوانند.
❗️امام در این لحظه با صدای بلند فرموند: «ما چنین مجتهدی نمیخواهیم».
🖋 مرحوم میرزاهاشم آملی از نوابغ و نوادر علمی و عملی حوزه علمیه بود و فرزندانش حال پرفراز و نشیب لکن اهل خدمت به انقلاب بوده اند و هستند این نگاه تربیتی ایشان بوده است ولکن خودشان موید و پشتیبان انقلاب بودند.
خدای متعال رحمتشان کند.
#اخلاق
#هویت_طلبگی
🆔 @h_falahati
34.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴 صدام یک سال قبل از آغاز جنگ به فکر حمله به ایران بود! - سخنان اولین کسی که از تصمیم صدام آگاه شد
🔹 صلاح عمرعلی - سفیر عراق در سازمان ملل در سال ۱۳۵۸ می گوید: صدام به من گفت این فرصت به دست نمیآید مگر در هر صد سال، یک بار و ما سرهای ایرانیان را خواهیم شکست و هر یک وجب خاکی را که اشغال کردهاند باز پس خواهیم گرفت و شطالعرب را بازپس میگیریم.
🔹 صدام گفت: این صحبت از راهحل مسالمتآمیز و انسانی و حل کردن اختلافات با ایران را نمیخواهم دیگر از زبان تو تکرار شود مطلقا.
🔹 صدام فکر می کرد که در برابرش یک فرصت تاریخی برای ادب کردن ایران وجود دارد.
🔹 صدام میخواست پیش از آنکه حکومت جدید ایران قدرت بگیرد با آن تسویه حساب تاریخی کند.
🖋 خیلی از افراد ناآگاه مسائل دیگری را از ناحیه ایران مطرح می کنند! در حالی که صدام از سه ناحیه خودکامگی خود و نگاه دیکتاتوریش به جهت تأثیرپذیری شیعیان عراق، کشورهای عربی منطقه و کشورهای غربی تحریک شد و همه پشت سر او آمدند تا انقلاب را سرنگون کنند!
اینکه امام ره در منشور روحانیت می فرماید ما ذر جنگ ابهت شرق و غرب را شکستیم معنایش همین است.
#دفاع_مقدس
🆔 @h_falahati
خیلی از دوستان شبهه مذهبی و بعضا طلاب! بخاطر مساله نه ربیع و ایام محسنیه بنده را مورد ملاطفت و خوشمهری!! قرار دادند!
البته روشن است که با این روحیهها نه می شود کار علمی کرد و نه می توان مثمر بود کار اجتماعی حوصله و صبوری می خواهد و در انتهاء کسی برای روشنگری اجتماعی تعریف و تمجید نمی کند!
حتی گاه انکارت می کنند!
الحمدالله
🆔 @h_falahati
متن بیانیهی اساتید دانشکده علوم اجتماعی پیرامون ماجرای دفاعیه یک عنصر تجزیهطلب مکشوفه در دانشگاه تهران
ما جمهوری اسلامی را هویت جمعی ملت و طریقه عزت ایران میدانیم
بسمالله الرحمن الرحیم
اخیراً ویدئویی از جلسهای در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران در فضای مجازی منتشر شد که در آن یکی از دانشجویان سابق دانشکده، با ظاهری نامناسب تلاش کرده است تا با فریب و استفاده ابزاری از تریبون دانشگاه، سخنانی را بر زبان براند که خلاف مصالح ملی و شئون دانشگاه و در راستای اهداف دشمنان ملت است.
ما اعضای هیئت علمی دانشکده علوم اجتماعی، ضمن محکوم کردن این اقدام، اعلام میداریم که یکپارچگی سرزمینی، امنیت ملی و پاسداری از ارزشهای ملی و اسلامی، فصل مشترک تمامی اساتید با هر نوع تفکر سیاسی است.
ایران اسلامی، تمدنی برآمده از حکمت و فرزانگی و سرای امن مردمانی هوشمند و مهرورز است و قوام آن در همنشینی اقوام تجلی یافته است. ایران بزرگ، محصول همگرایی و زندگی مسالمتآمیز اقوام ایرانی است و ما جمهوری اسلامی را هویت جمعی ملت و طریقه عزت ایران میدانیم و نقش ما دانشگاهیان در این عرصه، کمک به پیشرفت علم و فناوری و تربیت منابع انسانی کارآمد برای حل مسائل و پیشرفت روزافزون کشور است.
تلاش علوم اجتماعی نیز همواره در راستای اعتلای هویت ایرانی و اسلامی بوده است و حمایت از تجزیهطلبی و تروریسم، جایی در میان گفتار علمی ما ندارد.
در پایان تأکید میکنیم که آرامش کشور، ثمره خونهای پاک هزاران شهید گلگونکفن است که بههیچوجه نباید دستاویز بازیهای سیاسی قرار گیرد.
بدون شک، تلاش دشمنان برای سو استفاده از فضای باز سیاسی و اجتماعی و همچنین گفتمان علمی در دانشگاه و کشور، ناکام خواهد ماند چراکه همه دانشگاهیان نسبت به نقشه آنان در این زمینه آگاه هستند._۱۴۰۲/۷/۱
🔻اساتید امضاکننده به ترتیب الفبایی:
1. دکتر نصیبه اسمعیلی
2. دکتر سید مهدی اعتمادی فرد
3. دکتر زهره انواری
4. دکتر یاسر باقری
5. دکتر یحیی بوذرینژاد
6. دکتر عبدالله بیچرانلو
7. دکتر حمید پارسانیا
8. دکتر شیوا پروائی
9. دکتر فاطمه ترابی
10. دکتر فاطمه تنها
11. دکتر حمید رضا جلاییپور
12. دکتر غلامرضا جمشیدیها
13. دکتر محمدرضا جوادی یگانه
14. دکتر حسین حاج محمدی
15. دکتر حامد حاجی حیدری
16. دکتر مهدی حسینزاده یزدی
17. دکتر مریم حسین یزدی
18. دکتر معز خادم الحسینی
19. دکتر طاهره خزائی
20. دکتر علی دادگر
21. دکتر اعظم راودراد
22. دکتر سید پویا رسولی نژاد
23. دکتر مریم رفعتجاه
24. دکتر قاسم زائری
25. دکتر علی اصغر سعیدی
26. دکتر مجید سلیمانی ساسانی
27. دکتر مینو سلیمی
28. دکتر احسان شاه قاسمی
29. دکتر علی شکوری
30. دکتر ملیحه شیانی
31. دکتر سهیلا صادقی فسائی
32. دکتر رسول صادقی
33. دکتر محسن صبوریان
34. دکتر سید سعیدرضا عاملی
35. دکتر مهرداد عربستانی
36. دکتر خیام عزیزی مهر
37. دکتر موسی عنبری
38. دکتر غلامرضا غفاری
39. دکتر فرزاد غلامی
40. دکتر زهرا فرضی زاده
41. دکتر سید احمد فیروزآبادی
42. دکتر عباس قنبری
43. دکتر حسین کچویان
44. دکتر عبدالحسین کلانتری
45. دکتر مسعود کوثری
46. دکتر مجید کوششی
47. دکتر حسین محمودیان
48. دکتر مهدی منتظر قائم
49. دکتر میثم موسائی
50. دکتر حسین میرزایی
51. دکتر احمد نادری
52. دکتر هوشنگ نایبی
53. دکتر زهره نجفی اصل
54. دکتر روح الله نصرتی
55. دکتر یونس نوربخش
🆔 @h_falahati