حامد فلاحتی
🔰عوامزدگی و ناتحلیلگرایی! مصیبت برخی حوزویان! حامدفلاحتی ——————————————————— قسمت اول 🔻اکبرنژاد
🔰عوامزدگی و ناتحلیلگرایی! مصیبت برخی حوزویان!
حامدفلاحتی
———————————————————
قسمت دوم
🔻برای شناخت اشتباهات تحلیلی جریان عوام حوزه باید چند مساله را مورد مداقه و تامل قرار داد.
اول: مساله منشأ و اساس حرکت انقلاب
دوم: تصمیمات حرکتی و اقتضایی انقلاب
سوم: نتایج بدست آمده و دستاوردهای انقلاب
به نظر نگارنده این گروه از حوزویان در هرسه ضلع از اضلاع مذکور دچار خطای تحلیل هستند و تمرکزی غلط با پنداشتهایی نادرست در نقد انقلاب دارند.
🔻مساله منشأ و اساس حرکت انقلاب!
این افراد با تکیه بر خوانش استاتیک، مصلبانه و سختگیرانه خود از مکتب اسلام در تفسیر اساس حرکت انقلاب دچار اشتباه هستند.
اینان حرکت #امامره را یا بدون منطق دینی میدانند و برای منطق یابی دنبال نص و دلیل متعین میگردند و یا آنرا عرفی کرده و به غایت حل مشکلات و معضلات مردم تفسیر می کنند!
#انقلاب امامره در ناحیه تفسیر یک رویکرد به اسلام است، اسلامی که خود را در بطن حرکتهای اجتماعی دیده و بدون حضور اجتماعی خود را در معرض حذف قلمداد می نماید.
این اسلام بزرگترین خطر پیش روی خود را استعمار فرهنگی_سیاسی میبیند و حمله #مدرنیسم را بعنوان مولود این استعمار! در تمامی عرصه های زندگی تفسیر میکند.
در این خوانش از اسلام که امامره نام آنرا #اسلام_ناب میگذارد نباید دنبال نص و روایت یا دلالت صریح آیات گشت (که البته چنین دلایلی موجود است).
🔹برای شروع این حرکت نیاز به یک تحول در ارادههای مردم هستیم تا بتوانیم آنها را آماده کنیم به دیگرگونی بالاتر و کمالگرایانهتر اقدام کنند.
بنابراین این حرکت برای رفع مشکلات هست ولی خودش همراه با مشکلات است.
مقایسه جنس مشکلات قبل از انقلاب با جنس آنها بعد از انقلاب ندیدن اراده تودهها و افق حرکتهاست که البته در بین این افراد حوزوی این مغالطه یا اشتباه فراوان صورت میگیرد.
🔻آنها با همان نگاه خشک و دست پایین خود به دامن عرفی گرایی و عوام زدگی افتاده و اساس تغییر حرکتی مردم را نادیده میگیرند.
به نام آنها دست بروی برخی کاستیها، خیانتها، عملکردهای بد و غلط میگذارند و جانبدارانه سخن گفته و خود را سخنگوی مردم معرفی می کنند.
❗️صد افسوس که کمکاری و خطا و خیانت در بین مدیران و مسوولان در انقلاب هم بهانه به دست آنها داده و چاقوی این #عوامفریبی و #عوامزدگی را دستهدار مینماید!؟
اینان به مانند مردم کوفه زمان امیرالمومنین علی علیهالسلام که می فرمود طعّان(طعنهزننده) و عیّاب(عیبجو و اشکالگیرنده) هستید! دائما اشکال میگیرند و به جای نقد روبه جلو و پیشرونده تخریب می کنند.
ای کاش قدرت درک اصلی و فرعی کردن مسائل را داشتند و در اصلاح را به نفع مردم درست تشخیص می دادند اما همان را هم ندارند!
ادامه دارد..
#عوامگرایی
#حوزهوروحانیت
#حوزهانقلابی
🆔 @h_falahati
☘حرم مقدس رضوی دعاگوی مخاطبین محترم بودم
🏴 السلام علیک یا علی بن موسی الرضا علیه السلام
🆔 @h_falahati
🔴 واکنش دفتر تحکیم به سخنگو شدن زن حامی اغتشاشات در دولت پزشکیان!
آش وفاق ملی آنقدر شور است که بیشتر سمت اغتشاش غش کرده است.
#نقددولت
🆔 @h_falahati
درددل یک دانشجو با استاد آزاد ارمکی(به بهانهی صحبتهای جنجالی ایشان)
استاد عزیز سلام؛
به عنوان دانشجویی که سالها پای درس اساتیدی چون شما نشستهام، اجازه دهید کلامتان را مرور کنیم.
در برنامهای فرمودید: "صداوسیما صبح تا شب آموزش دینی میدهد ، سرمایه را بگذارید برا جاده سازی...چرا اینقدر روحانی تولید میکنید و... "
🔹استاد عزیز، صدها انتقاد به سیستم حوزه و روحانیت وارد است اما یکبار هم که شده سیستم دانشگاه را بررسی کنیم؛
🔹چند درصد از دانشجوها پس از هزینههای میلیاردی بیتالمال، به درد جامعه میخورند و اساسا #انگیزهی_اصلاح جامعه را دارند؟آنچه ما در دانشگاه تبریز( وسایر دانشگاهها)دیدیم خیلی نادر بود.
ضمنا نه رییس دانشگاه آخوند بود نه مدیر گروه نه وزیر علوم! از حدود ۱۳۰واحد درسی هم که خواندیم فقط ۲ استاد آخوند داشتیم!
در دانشگاهها که دست آخوندها نیست چه کرده ایم و چقدر با نقطهی مطلوب فاصله داریم؟
🔹چندین استاد متخصص مدیریت و روانشناسی و ... داشتیم، غالبا هم معترض به نظام و... حالا میفهمم مثل شما مهمل میگفتند و کشور دست خودتان بوده!
اتفاقا دو استاد جامعه شناس هم داشتیم (یادم هست ۱۵ سال پیش دنبال کتاب «مبانی جامعه شناسی بروس کوئن Bruce Kohen » بودم که همکارتان معرفی کرده بود! ۴۰سال است دانشگاهها برمحور همین آموزههای غربی میچرخند نه بر محور نهجالبلاغه! )
از ۱۹ وزیر کشور چندتایشان آخوند بوده اند؟ ۱۸دانشگاهی و ۱ آخوند ؟ یا برعکس ؟ از بین ۲۷۰ نمایندهی مجلس چند نفر روحانی بودند؟ ۱۰٪یا ۲۰٪؟ ۸۰ درصد دانشگاهی بوده اند و همکاران شما!
حالا کدام قشر باید طلبکار باشد؟ حوزویان یا دانشگاهیان ؟
🔹 فرمودید جایی پیدا نمیکنید که روحانی در آن نباشد!
استاد بزرگوار، آموزش و پرورش نیاز به روحانی دارد ( که نداریم!) نوجوانانی که در سن بلوغ به هزاران مشکل گرفتارند نیاز به یک بزرگتر برای راهنمایی یا حداقل درددل دارند، حضور روحانیت چه آسیبی برایشان دارد؟ اگر روحانیون پای صحبت جوان و نوجوان ننشیند، شما حاضرید برایشان وقت بگذارید ؟ یا اصلا حضور در مدرسه را دون شأن خود میدانید ؟ حضور در پادگانها چطور؟ قبول میکنید با حداقل حقالزحمه (و گاهی رایگان) به این مراکز بروید و کمکی بکنید؟
حضور در مراکز بهزیستی چطور؟
همهی اینها نیاز به روحانی دارند و برای اکثرشان روحانی نداریم، مدارس و پادگانها که هیچ، حتی بیش از ۵۰درصد مساجد ما روحانی ندارند!
با کدام آمار میگویید روحانی زیاد داریم؟
🔹 فرمودید مردم را بیفرهنگ حساب کردهاند که همه چیزتان را ما باید درست کنیم. نگاهی به رویکرد #مبلغین دین بکنید، آیا به جز «تبیین و ارائهی آموزههای دینی» اجبار و الزامی هم میبینید؟ اتفاقا این یعنی پیشفرض این است که شما مردم عقل دارید و توان #تشخیص و انتخاب؛ و وظیفهی مبلغ دین (همچون انبیا) صرفا #تبیین و ارائهی آموزههاست ، نه الزام و اجبار!
🔹 فرمودید این سرمایهها را بگذارید برای جاده سازی و... .
از میلیاردها پولی که صرف فوتبال میشود نمیخواهید بگویید؟
راستی بودجهی دانشگاهها را هم با حوزههای علمیه مقایسه کنید،
میدانید استاد حوزه ساعتی ۲۵هزار میگیرد و استاد دانشگاه ماهی ۲۰میلیون؟ خندهدار است نه؟
🔹استاد عزیز ؛ بنده بعد از حدود ۹سال تحصیل در رشتههای مدیریت و روانشناسی و مشاوره ، و زندگی با دانشجویانی با افکار متفاوت، با فضای دانشگاه خوب آشنا هستم خروجیاش را هم در جامعه میبینم ، اینکه لباس روحانیت متفاوت است و به چشم میآید دلیل نمیشود از میلیونها دانشجو و استاد غافل شویم و نپرسیم: «راستی این همه استاد و دانشجو برای کشورشان چه کردهاند»!
کاش به جای حرفهای عوامفریبانه و بیپایه کمی هم علمی و بر اساس آمار صحبت کنید!
🖌مجید ابطحی فارغالتحصیل دانشگاه دولتی تبریز
پینوشت: منکر ارزش کار دانشگاه و دانشجو نیستیم، غرض پاسخ به استاد ارمکی است و سخن در مقایسهی کارآمدی دو فضای علمی (حوزه و دانشگاه) است.
🇮🇷 جبهه روحانیت مردمی انقلاب اسلامی
🆔@rohaniat_mardomi
🆔 @h_falahati
انقلاب اسلامی از منظر فلسفه تاریخ١.mp3
17.38M
بازخوانی اندیشه های #شهید_مطهری
سلسه جلسات #مبانی_نظری_انقلاب
کتاب #انقلاب_اسلامی_از_منظر_فلسفه_تاریخ
مولفههای اصلی انقلاب اجتماعی، منشأ انقلاب
#جلسه_اول
🆔 @h_falahati
📸 رشد اقتصادی دولت سیزدهم ۱۶ برابر دولت دوازدهم
🔹عبدالناصر همتی وزیر اقتصاد دولت پزشکیان، شب گذشته از رشد ۴.۵ درصدی اقتصاد کشور در دولت سیزدهم انتقاد کرده و گفته که باید طبق برنامه رشد اقتصادی کشور به ۸ درصد برسد.
🔹این در حالی است که در ۸ سال دولت حسن روحانی که همتی ریاست بانک مرکزی آن را عهدهدار بود، متوسط رشد اقتصادی فصلی کشور فقط ۱.۵ درصد بود.
اما دولت سیزدهم توانست در ۳ سال اخیر رشد اقتصادی کشور را ۳ برابر کند و متوسط رشد اقتصادی فصلی به ۴.۵ درصد رسید.
🔹در دولت روحانی رشد اقتصادی کشور روند بسیار پرنوسانی را طی کرد. در ۳۲ فصل عمر دولت روحانی ، رشد اقتصادی کشور در ۱۲ فصل منفی شده بود. این در حالی است که در دولت سیزدهم همواره رشد اقتصادی کشور مثبت بوده و هیچگاه منفی نشده است.
🔹ضمن اینکه در ۴ سال پایانی دولت روحانی یعنی در دولت دوازدهم متوسط رشد اقتصادی کشور فقط ۳ دهم درصد (نزدیک به صفر) بود.
🔹همانطور که ذکر شد متوسط رشد اقتصادی در دولت سیزدهم ۴.۵ درصد بوده که ۱۶ برابر دولت دوازدهم بوده است.
✅️ @Rajanews_com
🆔 @h_falahati
علیرغم وارونهنمایی مدعیان اصلاحات
🔰دولت رئیسی تورم را 46 درصد تحویل گرفت 35 درصد تحویل داد
🔸مرکز آمار ایران گزارش تحولات شاخص قیمت مصرفکننده در مرداد ماه، آخرین ماه استقرار دولت سیزدهم، را منتشر کرده که حاکی از کاهش شتاب افزایش قیمتها است بهطوریکه در هر سه نرخ تورم نقطه به نقطه، سالانه و ماهانه کاهشی بوده است.
🔸تورم نقطه به نقطه، به سرعت افزايش قيمتها در بازه مرداد ماه ۱۴۰۳ نسبت به مرداد ماه 1402 اشاره دارد. این شاخص در مردادماه ۱۴۰۳ در مقایسه با ماه قبل، شش دهم واحد درصد کاهش داشته است.
🔸با توجه به اینکه تورم نقطه به نقطه و ماهانه به نرخ تورم سالانه جهت میدهند و از آنجایی که همچنان نرخهایی کمتر از تورم سالانه دارند، طبعا باید در ماههای آینده منتظر کاهش بیشتر تورم سالانه هم باشیم. بر اساس محاسبات، ادامه روند کاهشی شکل گرفته در سال ۱۴۰۳، نرخ تورم میتواند در اسفندماه امسال تا 28 درصد هم کاهش یابد.
#سرویس_اقتصادی
https://kayhan.ir/001EhB
@Kayhan_online
@h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سخن در عدالت بر سر انکار تواناییهای پدر و مادر شما و دیگران نیست.
بحث بر سر انکار تواناییهای خود شما آقازاده محترم هم نیست.
بحت برسر آن دسترسیها و برخورداریهایی است که بدون توانمندی و بدون رعایت شایستگیها بدست میآورید و سپس بعنوان ویژگی برای مردم فاکتور میکنید.
این رانت نام دارد.
اینکار ویژهخواری است.
این ضد#عدالت است.
🆔 @h_falahati
🔻 تفاوت کارشناس با کارشناس
💠 #استاد_میرباقری:
⚡️ ما قبول داریم و همه قبول دارند که باید به کارشناس و کاردان رجوع کرد. اما چه کسی کارشناس و کاردان است؟ مسئله این است.
⚡️ گاهی کارشناس، متأثر از اندیشۀ غربی و ملتزم به آرمان سرمایهداری غربی و رؤیای آمریکایی است و گاهی کارشناس، متعهد به انقلاب و نظریۀ اسلامی _ ایرانی پیشرفت و استقلال و عزت کشور است.
⚡️ برای مثال، یک روشنفکری، میخواهد از مغز سرمان تا نوک پایمان آمریکایی و غربی بشود!
در آغاز مشروطه، اینها تازه با تمدن غرب آشنا شده بودند و شگفتزده و تحقیر شده بودند و لذا یک نسل را هم تحقیر کردند!
آیا ما باید برنامهریزی برای کشور را به دست چنین افرادی بسپاریم؟
استاد میرباقری
🆔 @h_falahati
.
خرابکاری بنزینی روحانی
گریبانگیر دولت پزشکیان
🔻سخنان آقای پزشکیان درباره قیمت بنزین حاشیهساز شد تا جایی که محمدرضا عارف مجبور به واکنش و توضیح شد.
🔹پزشکیان هفته قبل گفت: ؛هیچ منطقی وجود ندارد که بنزین را با دلار آزاد بخریم و با سوبسید به مردم بفروشیم. آیا اصلا باید به بنزین سوبسید داد؟ اقتصاددانان و کارشناسان ما باید به این سیاستهای نادرست اعتراض کنند. برای خرید حاملهای انرژی، ۸ میلیارد دلار پول میدهیم مثلا بنزین را ۳۰ یا ۴۰ هزار تومان میخریم، بعد ۱۵۰۰ تومان میفروشیم! تا کجا میتوانیم این کار را بکنیم؟ زمانی که پول گندم، نهاده و حقوق بازنشسته را نداریم، بنزین را دلار ۵۰ هزار تومان میخریم و پایینتر میفروشیم".
🔻این سخنان موجب گمانهزنیهایی درباره افزایش قیمت شد. برخی نشریات حامی دولت مانند هممیهن هم نوشته بودند: «بهترین راه حل مسئله بنزین این است که قیمت واقعی شود و دولت یک بار برای همیشه خود را از قیمتگذاری خلاص کند»!
🔹افزایش ابهامات موجب شد تا معاون اول رئیسجمهور در سازمان برنامه و بودجه بگوید: دولت درباره بنزین، هیچ تصمیم عجولانهای نخواهد گرفت. به مردم اطمینان میدهیم که دولت، در هر تصمیمی، تمام پیوستهای اجتماعی، فرهنگی و عدالت را مد نظر قرار میدهد.
🔻یادآور میشود قبل از تصمیم عجیب دولت روحانی در سال ۱۳۹۴ (ثابت ماندن قیمت بنزین تا چهار سال بعدی)، افزایش قیمت به شکل تدریجی اتفاق میافتاد و همین موجب میشد هم به مردم فشار چندانی وارد نشود و هم فاصله قیمت بنزین با قیمت واقعی، زیاد نباشد.
🔹بدین ترتیب، مشکل قاچاق و مصرف بیرویه نیز کمتر میشد. آنچه به موفقیت در مدیریت مصرف (و به ویژه مهار قاچاق) کمک میکرد، استفاده از کارتهای سوخت و موضوع سهمیهبندی بنزین بود.
🔻اما تیم روحانی و زنگنه برای این که به جامعه القا کنند بعد از برجام وضعیت اقتصادی خوب شده، اقدام به حذف کارت سوخت و سهمیه از یکسو و ثابت نگه داشتن قیمت از سوی دیگر کردند.
🔹این تصمیم سیاستبازانه و ضد کارشناسی، موجب افزایش سرسامآور قاچاق و مصرف شد تا جایی که دولت را به بنبست رساند و موجب شد روحانی، آن تصمیم فاجعهبار را در آبان ۱۳۹۸ (سه برابر کردن قیمت بدون اعلام قبلی) بگیرد و فرصت موجسواری کشور را در آشوب کذایی فراهم کند.
🔻بدین ترتیب، قیمت برای پنج سال دست نخورده ماند و کشور را مجددا به واردکننده بنزین تبدیل کرد، در حالی که برخی خبرها از قاچاق چند میلیارد دلاری بنزین در سال حکایت میکند. این همان فاجعهای است که پزشکیان درباره آن هشدار میدهد.
🔹مصرف بنزین در سال ۱۴۰۰ به ۹۱ میلیون لیتر، سال ۱۴۰۱ به ۱۰۴ میلیون لیتر و سال ۱۴۰۲ نیز به ۱۱۱ میلیون لیتر رسید. امسال هم، مصرف روزانه بین ۱۲۰ تا ۱۴۰ میلیون لیتر در نوسان بوده است. مصرف بنزین در ۳ سال گذشته، شاهد رشد بیش از ۳۰ درصدی داشته است
🔻در سال ۹۹ که اوج شیوع کرونا و کاهش محسوس ترددها و مسافرتها بودیم، به همت قرارگاه خاتم الانبیا (ص) و راه اندازی پالایشگاه ستاره خلیج فارس توانستیم حدود ۳ میلیارد دلار بنزین صادر کنیم. اما پنج سال ثابت ماندن قیمت (با فاجعهای که روحانی آفرید)، موجب افزایش مصرف (و قاچاق) شده است. قیمت ۳۰۰۰ تومانی بنزین را میتوان با قیمت بطریهای نیم لیتری آب (دستکم ۵هزار تومان) مقایسه کرد و به عمق فاجعه پی برد.
🔹این که از درآمد سه میلیارد دلاری صادرات، به هزینه سه میلیارد دلاری واردات بنزین (تفاضل شش میلیارد دلاری) عقبگرد کردیم و این که سه میلیارد دلار هزینه واردات، معادل یک ماه درآمد نفت است، نشان میدهد که خسارات سوءتدبیرهای دولت روحانی و شخص وی، یکی دو تا نیست.
🔻مدیریت مصرف حتما نیازمند هوشمندسازی یارانه پرداختی است؛ تا هم مردم فرودست از این یارانه ملی محروم نشوند، هم مسیر مصرف و هدررفت بیرویه محدود شود و هم فرصتهای مهم سرمایهگذاری، برای واردات بیرویه هزینه نشود.
💢روزنامه کیهان
🖋 به نظر میرسد راهی جز راه حل چند برنامه ای که حمایتهای یارانهای و قیمت گذاری پلکانی جزئی از آن است، وجود ندارد چون فقط در این فرض است که میتوان از تبعات این جراحی دمل چرکین حاصل بیتدبیری دولت امید روحانی رها شد!!
رهبری سالهای قبل فرمودند گاه تاثیر انتخاب شما چهل سال بعد همچنان باقی است.
سرسری گرفتن انتخاب ما را به پزشکیانی رسانده است که خودش هم نمیداند چرا اینجاست😔
🆔 @h_falahati
حامد فلاحتی
❌ دیدار مهم نخست وزیر قطر فردا در تهران سفیر سابق ایران در قطر: 🔹فردا شیخ محمد بن عبدالرحمن آل ثان
آنچه پاسخ به اسرائیل را طولانی کرده است محاسباتی است که در ایران وجود دارد.
دست ایران برای پاسخ چندان باز نیست.
پاسخ باید به صورت بزن دررو باشد و این برای ایران سخت است.
هم پاسخ باشد هم جنگ نشود!
ایران ملاحظه دارد که جنگ نشود و ظاهرا اسرائیل چنین ملاحظهای ندارد.
رجزخوانی بیش از حد و کنترل نشده گاه ما را در شرایط سخت قرارمیدهد.
برای اسرائیل مظلومنمایی و گسترش درگیری مطلوب است وقتی دارید حذف میشوید این بهترین گزینه است.
اما ایران در شرایط دست برتر را دارد ظاهر ماجرا متناسب است ولی گزینهها چندان زیاد نیست.
سیدحسن در گذشته به صورت سربسته توضیح داد و گفت منتظر پاسخ هماهنگ بودیم که نشد!
#طوفان_الاقصی
#وعده_صادق
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔻 سلبریتیسم، آفت نوظهور حوزههای علمیه
🔸 موج سلبریتیسم به حوزههای علمیه هم رسیده و افراد زیادی را این روزها میبینیم که با رفتارهایی غیرمعمول و خارج از عرف طلبگی، مشغول به فعالیتهای رسانهای هستند. در ادامه به مهمترین دلایل سلبریتیزدگی در حوزه میپردازیم:
1️⃣ غالب شدن این تصور که مؤثرترین گروه در جامعه سلبریتیها هستند و تأثیرگذاری حتی در حوزه مسائل دینی از این رهگذر سریعتر و ممکنتر است!
2️⃣ پر کردن خلا هویت یا به نوعی تسکین رنج دور بودن از صحنه کنشگری اجتماعی و زدودن تلخی از دستدادن امامت اجتماعی.
3️⃣ جبران احساس عدم مفید بودن و رفع حسرت بیربطی به نظام مسائل مردم.
4️⃣ بهروز نشدن الگوهای تبلیغی و دور شدن از تراث اصیل حوزوی در ارتباط با مردم
5️⃣ عطش دیده شدن؛ اگر در فضای طلبگی نتوانیم به برخی از هواهای نفسانی مثل شهرتطلبی غلبه کنیم، نتیجه آن میشود که با دستاویز شدن به کارهای خارج از زی طلبگی بهدنبال نام و نانی برای خود باشیم!
❌ هرکدام از اینها یا سایر دلایل باشد، این یک انحراف است و مسئولین حوزههای علمیه باید فکری به حال این آفت نوظهور کنند.
احوال حوزه
🖋 من کمترین طلاب هستم و سالهاست خدمتگذارم. اما این عطش دیدهشدن و فعالیتکردن به هرقیمت را در نسل جوان حوزه به وضوح می بینم.
این افراد دائما بر بنده خرده میگیرند که فلانی راهکارش خواندن است و خواندن و خواندن
با راهکار او باید سالها بنشینیم بخوانیم آخرش هم در جایی دیده نمیشویم!!
تربیت طلاب نیازمند یک فکر عاجل است. فرایند پرورش آنها هرروز رهاتر است.
#آفات_الطلاب
#هویتطلبگی
#نقد_روحانیت
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 پزشکیان: فردا قرار است برنامهای به وزرا بدهیم که بدانند مسئولیت کدام بخش از برنامۀ هفتم با کدام وزارتخانه است
🔹وزرا هم باید برنامۀ عملیاتی و زمانبندی بدهند که چگونه برای تحقق آن کار خواهند کرد.
🔹اگر برنامهای باشد که ببینیم نمیتوانیم به آن عمل کنیم آن را با مجلس در میان میگذاریم.
🔹یک ابزار نظارتی هم ایجاد میکنیم که دقیقا میزان اجرای برنامه را بررسی کند.
رسانه رسمی دکتر مسعود پزشکیان
@drpezeshkian
🖋 مردم عزیز انتظار جهش و یا واقعه جدید در سیستم تصمیم گیری نداشته باشند.
این سخنان دکتر پزشکیان اوج تعهد و مسوولیت پذیری ایشان است. ایشان حقیقتا فرد بیپیرایهای در برخی جوانب است.
واقعا نگاهش آن است که باید کشور را به شیوه کاملا بروکراتیک و اداری مدیریت کرد.
او معتقد است در کشور راهکار، برنامه، طرح و هدف برای این شرایط کنونی تحریم و تنش وجود دارد.
فقط یک فرد تصمیم گیر با جنم و بدون رودربایستی نداشتیم که آنرا در انتخابات یافتیم.
پس اداره روزانه و روزمره کشور انتظار معقولی است که امید میرود دولت ایشان بتواند همین را انجام دهد و دچار توجیهات بیاساس در این زمینه نشود.
این انتظار از دولت چهاردهم است.
#نقددولت
🆔 @h_falahati
حامد فلاحتی
آنچه پاسخ به اسرائیل را طولانی کرده است محاسباتی است که در ایران وجود دارد. دست ایران برای پاسخ چندا
⭕️لاوروف: اسراییل همانند اوکراین است.
➕اسراییل و اوکراین مثل یکدیگر در تلاش برای ایجاد جنگ بزرگ هستند؛ اسراییل دائما ایرانیان را تحریک میکند.
➕اسراییل مستقیماً در تصمیمات سازمان ملل در حمایت از فلسطین خرابکاری میکند
➕اقدامات اسراییل در غزه «کشتار دست جمعی» و اقدامی «جنایتکارانه است، امکان حذف حماس با زور نیست.
ـــــــــــــــــــــــ
پایگاه خبری صابرین نیوز
🖋 این سخنان لاوروف تاییدی بر تحلیل سر شب راجع به نوع تصمیمگیری در ایران برای پاسخ به اسرائیل است.
🆔 @h_falahati
راحتی مردم در تثبیت حکمرانی مجازی و ایجاد امنیت ارتباطی آنها و کنترل تهدیدات تربیتی، فرهنگی و امنیتی آنها در مجازی است. یعنی همانی که کشورهای دیگر میکنند.
همانی که رهبری مطالبه کردند.
🆔 @h_falahati
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
برای ثبت در تاریخ!
تاسف بابت این شیوه حکمرانی!
بابت این دستپخت!
بابت این فهم و اندیشه!
🆔 @h_falahati
انقلاب اسلامی از منظر فلسفه تاریخ ٢.mp3
12.78M
بازخوانی اندیشه های #شهید_مطهری
سلسه جلسات #مبانی_نظری_انقلاب
کتاب #انقلاب_اسلامی_از_منظر_فلسفه_تاریخ
مساله های اصلی کتاب، مولفههای اصلی انقلاب اجتماعی، منشأ انقلاب، جنس اسلامی انقلاب ایران
انقلابهای ایدئولوژیک
#جلسه_دوم
🆔 @h_falahati
سطوح مواجهه انقلاب با غرب و سطح تحلیل ما.mp3
22.01M
سخنرانی پیرامون مبانی نظری #انقلاب
سطوح و لایه های درگیری ما با غرب
#بازنشر
تاریخ فروردین ١۴٠٣
#مبانی_نظری_انقلاب
🆔 @h_falahati
🟠با تعارض دیدگاههای کارشناسان چه باید کرد؟!
🖊احمدحسین شریفی
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
♦️روشن است که در هیچ موضوع مهمی از موضوعات اجتماعی و انسانی، نمیتوان گفت همه کارشناسان و متخصصان یک نظر واحد دارند. افزون بر «علایق و سلایق» مختلف، و افزون بر «اخلاقیات» مختلف کارشناسان که بر رأی آنان اثر میگذارد، «مبانی فکری» کارشناسان نیز متفاوت است. فیالمثل، هیچگاه نظرات اقتصاددانان لیبرالی و سرمایهداری با نظرات اقتصاددانان سوسیالیستی و نظرات اینان با نظرات اقتصاددانان اسلامی یکسان نخواهد بود.
یا در «مسائل سیاسی»، هیچگاه نظر کارشناسانی که «وظیفه غایی» دولت اسلامی را «شکلدهی به زندگی توحیدی» و «زمینهسازی برای عروج آدمی به مرتبت قرب خدا»، میدانند با نظر کارشناسانی که وظیفه غایی دولت را «تأمین رفاه مادی» و امثال آن میدانند، یکسان نخواهد بود.
و یا در «مسائل تربیتی» هیچگاه نظرات کارشناسانی که وظیفه نظام تعلیم و تربیت را «تربیت شهروند خوب» میدانند با نظرات کارشناسانی که وظیفه نظام تعلیم و تربیت را «تربیت انسان خوب» میدانند، یکسان نخواهد بود.
🔹اینجاست که انتخاب کارشناسان مناسب، نیازمند آن است که خود مدیران، متخصص در «کارشناسشناسی» باشند. و الا مراجعه به کارشناسان نه تنها فایدهای نخواهد داشت؛ بلکه میتواند مخرب هم باشد.
🔸یک نمونه و مصداق قابل مطالعه اختلافاتی است که این روزها در موضوع «درصد رشد اقتصادی کشور» در میان اقتصاددانان مطرح است.
کارشناسان تهیه کننده #برنامه_هفتم پیشرفت، با ملاحظه همه فرصتها و تهدیدها و ضعفها و قوتهای اقتصادی کشور، و با لحاظ اینکه در دولت سهساله شهید رئیسی، بر اساس آمار رسمی کشور، به طور میانگین رشد اقتصادی کشور ۵ و ۴ دهم درصد بوده است، تکلیف الزامی ایجاد رشد اقتصادی ۸ درصدی را در طول برنامه هفتم دیدهاند.
اما جناب دکتر پزشکیان رئیس محترم جمهوری در مصاحبه تلویزیونی خود به نقل از کارشناسان و اقتصاددانان، چنین رشدی را ناممکن و محال دانسته و فرمودند:
«آنچه کارشناسان و اقتصاددانان میگویند این است که برای رسیدن به رشد اقتصادی ۸ درصدی، به رقمی در حدود ۲۰۰ تا ۲۵۰ میلیارد دلار سرمایهگذاری نیاز داریم، ... اما، همه سرمایه موجود در کشور بیش از ۱۰۰ میلیارد دلار نیست، یعنی اگر همه پولهایی موجود را سرمایهگذاری کنیم، تازه ۱۰۰ میلیارد دلار میتوانیم سرمایهگذاری کنیم. از اینرو، ۱۰۰ میلیارد دلار سرمایهگذاری خارجی نیاز داریم تا به رشد اقتصادی ۸ درصدی برسیم»
🔷اکنون مسأله این است که
🔻کدام کارشناس یا کارشناسان درست میگویند؟!
🔻چه کس یا کسانی باید میان آنها قضاوت کند؟!
🔻آیا فیالمثل، کارشناسان قبلی و تدوینکنندگان برنامه هفتم، واقعاً کارشناس نبودند و خیالاندیشی کردهاند؟! یا کارشناسانی که به رئيس محترم جمهور جناب دکتر پزشکیان مشورت دادهاند، خطا کردهاند؟
🔻معیار داوری و سنجش عملکرد در اینجا چیست؟!
🔻آیا باید معیار را کارهای کارشناسیای دانست که منجر به تدوین قانون (اعم از قوانین اقتصادی، سیاسی، علمی، فرهنگی و ...) و به طور کلی اسناد بالادستی و آییننامههای اجرایی شده است؟ یا نظرات کارشناسانی که مخالف آن قوانین و اسناد و آییننامهها بوده و هستند؟
🔸اینجاست که حکمت سخنان رهبر فرزانه انقلاب را در نخستین دیدار خود با هیئت دولت چهاردهم در موضوع کار کارشناسی بیشتر متوجه میشویم. ایشان ضمن تأکید بر کار کارشناسی، بر یک نکته مهم انگشت گذاشتند و آن اینکه مسئولان باید مواظب باشند که «گاهی اوقات، در مواردی، تهنشینهای ذهنیِ غلطِ یک کارشناس، با ادبیّات کارشناسی به میدان میآید، با لباس کارشناسی به میدان میآید، آنوقت مشکل درست میکند و آن نظرات غلط حاکم بر ذهن آن کارشناس را یا خصوصیّات اخلاقی او را به شما تحمیل میکند.»
#کارشناسی
#حکمرانی
🆔 @h_falahati
🏴 یا أَبَا الْقاسِمِ، یَا رَسُولَ اللّٰهِ، یَا إِمامَ الرَّحْمَةِ، یَا سَیِّدَنا وَ مَوْلَانَا إِنَّا تَوَجَّهْنا وَ اسْتَشْفَعْنا وَ تَوَسَّلْنا بِکَ إِلَی اللّٰهِ وَ قَدَّمْناکَ بَیْنَ یَدَیْ حَاجاتِنا، یَا وَ جِیهاً عِنْدَ اللّٰهِ اشْفَعْ لَنا عِنْدَ اللّٰهِ؛
🏴 یا أَبا مُحَمَّدٍ، یَا حَسَنَ بْنَ عَلِیٍّ، أَیُّهَا الْمُجْتَبیٰ، یَا ابْنَ رَسُولِ اللّٰهِ، یَا حُجَّةَ اللّٰهِ عَلیٰ خَلْقِهِ، یَا سَیِّدَنا وَ مَوْلانا إِنَّا تَوَجَّهْنا وَ اسْتَشْفَعْنا وَ تَوَسَّلْنا بِکَ إِلَی اللّٰهِ وَقَدَّمْناکَ بَیْنَ یَدَیْ حاجاتِنا، یَا وَجِیهاً عِنْدَ اللّٰهِ اشْفَعْ لَنا عِنْدَ اللّٰهِ؛
◾️ایام جانسوز سوگواری پیامبر اکرم صلی اللّه علیه و آله و شهادت امام حسن مجتبی علیه السلام تسلیت باد.
🆔 @h_falahati
انسان 250ساله.mp3
2.65M
🖤 آخرین توصیه پیامبر به مسلمانان
🎙بیانات مقام معظّم رهبری در ماه مبارک رمضان، ۱۳۵۳/۷/۱۷
#پیامبر_اکرم
#منظومه_رهبری
🆔 @h_falahati