eitaa logo
فعالیتی انجام نمیشود.
181 دنبال‌کننده
13.3هزار عکس
26هزار ویدیو
371 فایل
@haaf zanvahy351
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام چه رخی زیباتر از آنکه بانگریستن ونظر وبصر خودرادرتلالوء نور قرآن بیابد و عاقبت خوش رابرای خود بدست آورد قلب خودرا با آیات قرآن جلاء وصفا دهیم ومصفی کنیم چه ترکیه نفسی بهترکه با قرآن تنفس کند ودم وبازهم خویشراباقرآن قراردهد قرآن بخوانیم وتدبر کنیم ونور جانرابانور قرآن نورانی تر کنیم وچه چیزی بالاتراز شفاعت قرآن وچه بد سرانجامی که خدای ناکرده شکایت قرآن از حال مادرقیامت باشد قرآن رامایه رستگاری وفلاح ونجات وفوز ابدی خود باعمل به آن برای آخرت خویش برگزینیم کانالرابه دوستان عاشق قرآن واهلبیت معرفی کرده تا جذب قرآن واهلبیت شوند ایدکم الله جمیعا لتجمیع الرفقاء حول محورالقرآن واهل البیت الاطهرین الاکرمین الانجبین. http://eitaa.com/hafezan_vahy
امام رئوف ۷.mp3
10.47M
🎙امام رئوف قسمت هفتم (برگ سبزی است تحفه درویش به امید نیم نگاهی از سوی یار) 📋نگاهی بسیار کوتاه و گذرا و مختصر به زندگی امام هشتم حضرت موسی_الرضا علیه السلام(از ولادت تا شهادت) http://eitaa.com/hafezan_vahy
امام رئوف ۸.mp3
17.79M
🎙امام رئوف قسمت هشتم (برگ سبزی است تحفه درویش به امید نیم نگاهی از سوی یار) 📋نگاهی بسیار کوتاه و گذرا و مختصر به زندگی امام هشتم حضرت موسی_الرضا علیه السلام(از ولادت تا شهادت) http://eitaa.com/hafezan_vahy
امام رئوف ۹.mp3
14.58M
🎙امام رئوف قسمت نهم (برگ سبزی است تحفه درویش به امید نیم نگاهی از سوی یار) 📋نگاهی بسیار کوتاه و گذرا و مختصر به زندگی امام هشتم حضرت علیه السلام(از ولادت تا شهادت) http://eitaa.com/hafezan_vahy
34343همه-جا-بروم.mp3
6.06M
🌱🌱🌱🌱 همه جا بروم به بهانه تو که مگر برسم در خانه تو همه جا دنبال تو می گردم که تویی درمان همه دردم یا ابا صالح مددی مولا نشوم به جز از تو گدای کسی بی ولای تو من نکشم نفسی که تو لیلای من مجنونی همه هست من دلخونی یا ابا صالح مددی مولا اگرم نبود دل لایق تو نظری که دلم شده عاشق تو به خدا هستی همه هستم به تو دل بستم به تو دل بستم یا ابا صالح مددی مولا دل خود زده ام گره بر در تو چه شود که رسم بر محضر تو من نا قابل به تو دل بستم نکشی دامان خود از دستم یا ابا صالح مددی مولا همه درد و غمم، تو دوای منی تو صفای صفا، تو منای منی تو گل زیبای منی مهدی (عج) تو مه شبهای منی مهدی (عج) یا ابا صالح مددی مولا http://eitaa.com/hafezan_vahy
📌موقعیت های غیر ساکن 🔘آخرالزمان به دو بخش متفاوت تقسيم مي‌شود. براساس روايات، بخش اول بسيار دشوار خواهد بود. بخشي از مشخصه‌هاي اين عصر عبارت است از: ✅گريز از دين 🔹پيامبرگرامي اسلام(صلّی الله علیه و آله و سلّم) ويژگي‌هاي انسان‌هاي اين دوران را اين‌گونه بر شمرده است: زماني بر مردم خواهد آمد كه دينشان درهم‌هايشان خواهد بود و زنان، قبله‌هايشان، براي طلا و نقره، ركوع و سجود به‌جا مي‌آورند. آ‌ن‌ها همواره در حيرت و مستي خواهند بود. نه بر مذهب مسلماني‌اند و نه بر مسلك نصراني. ✅ دنياپرستي 🔹رسول خدا(صلّی الله علیه و آله و سلّم) فرمود: زماني بر امت من مي‌آيد كه در آن زمان، درون‌هاي مردم پليد مي‌شود، ولي ظواهرشان به طمع مال دنيا آراسته مي‌گردد.به آن‌چه در پيشگاه خداوند است، دل نمي‌بندند، كارشان ريا و تظاهر است، خوف از خدا به دلشان راه نيابد و خداوند آن‌ها را به عذابي فراگير دچار سازد.آن‌ها چون انساني در حال غرق شدن، خداوند را مي‌خوانند، ولي خداوند دعايشان را مستجاب نمي‌كند.آزمايش‌هاي بزرگ يكي ديگر از ويژگي‌هاي دوران آخر‌الزمان، امتحاناتي است كه انسان‌ها در اين دوران پشت سر مي‌گذارند. با اين آزمون‌ها مردم به دو گروه كاملاً متفاوت تقسيم مي‌شوند:موفق‌هاو ناموفق‌ها. 🔹اميرمؤمنان علي(علیه السّلام) دربارة نجات يافتگان اين دوران مي‌فرمايد: و آن زماني است كه از فتنه‌ها نجات نمي‌يابد، مگر مؤمني كه بي‌نام و نشان است. اگر در حضور باشند، شناخته نشوند و اگر غايب گردند، كسي سراغ آن‌ها را نمي‌گيرد. آن‌ها براي سيركنندگان در شب ظلماني جامعه ما، چراغ‌هاي هدايت و نشانه‌هايي روشنند. نه مفسده‌جو هستند و نه فتنه‌انگيز، نه در پي اشاعة فحشايند و نه مردمي سفيه و لغوگو! اينانند كه خداوند درهاي رحمتش را به رويشان باز مي‌كند و سختي‌ها و مشكلات را از آن‌ها برطرف مي‌سازد. 🔅🔅🔅 . http://eitaa.com/hafezan_vahy
🌺 تفسیر آیه4⃣3⃣ سوره از تفسير شریف المیزان 🔰و كاسا دهاقا4⃣3⃣ 🔸 يعنى و قدحهايى پر از شراب، پس كلمه مصدرى است كه معناى اسم فاعل را مى دهد. ______ 🌷شادی روح علامه طباطبایی ره صلوات👇 http://eitaa.com/hafezan_vahy
🌺 تفسیر آیه 5⃣3⃣سوره از تفسير شریف المیزان 🔰لا يسمعون فيها لغوا و لا كذابا5⃣3⃣ 🔸يعنى در بهشت سخن لغو نمى شنوند، سخنى كه هيچ اثر مطلوب بر آن مترتب نمى شود، و نيز يكديگر را در آنچه مى گويند تكذيب نمى كنند، پس سخنان بهشتيان هر چه هست حق است و اثر مطلوب دارد، و صادق و مطابق با واقع است. ______ 🌷شادی روح علامه طباطبایی ره صلوات👇 http://eitaa.com/hafezan_vahy
🌺 تفسیر آیه 6⃣3⃣سوره از تفسير شریف المیزان 🔰جَزَاءً مِّن رَّبِّك عَطاءً حِساباً6⃣3⃣ 🔸یعنى رفتارى كه با متقين مى شود هر چه باشد در حالى است كه جزايى حساب شده، و عطيه اى از ناحيه پروردگار تو است، پس كلمه و همچنين كلمه است، و كلمه مصدرى است به معناى اسم مفعول، و صفت است براى عطاء، احتمال هم دارد كه كلمه و يا مفعول مطلق باشد. 🔸بعضى گفته اند: در اين آيات جزاى متقين را به نسبت داده، و را به ضمير راجع به رسول خدا صلى اللّه عليه و آله و سلم اضافه كرده، تا به اين وسيله از آن جناب احترامى به عمل آورده باشد، ولى در جزاى طاغيان اين كار را نكرد و آن را به نسبت نداد و نفرمود: (جزاء وفاقا من ربك) تا بفهماند خداى تعالى منزه از رساندن شر است، هر شرى كه باشد به دست خود طاغيان درست مى شود، همچنان كه در جاى ديگر فرموده: (ذلك بما قدمت ايديكم و ان اللّه ليس بظلام للعبيد.) 🔸نكته اينكه كلمه را بعد از جزاى طاغيان نياورد، و گذاشت تا بعد از جزاى آنان و جزاى متقين بياورد، اين است كه مفاد آيه (ان يوم الفصل كان ميقاتا) را كه در اول گفتار بود تثبيت نموده، بفهماند فصل در آن روز خرافى نيست، بلكه با حساب است. ______ 🌷شادی روح علامه طباطبایی ره صلوات👇 http://eitaa.com/hafezan_vahy
🌺 تفسیر آیه 7⃣3⃣سوره از تفسير شریف المیزان 🔰رَّب السمَوَتِ وَ الاَرْضِ وَ مَا بَيْنهُمَا الرَّحْمَنِ7⃣3⃣ 🔸اين آيه كلمه را كه در آيه قبل بود تفسير و بيان مى كند، مى خواهد بفهماند ربوبيت خداى تعالى عمومى است و همه چيز را شامل است، و آن ربى كه رسول خدا صلى اللّه عليه و آله وسلم رب خود اتخاذ كرده و او را مى خواند رب اختصاصى نيست، بلكه رب هر مو جودى است، پس اينكه مشركين مى گويند كه براى هر طايفه اى از موجودات ربى جداگانه است، و خدا رب آن ارباب، و يا به قول بعضى از آنان رب آسمان است سخن درستى نيست . 🔸و توصيف رب به صفت - با در نظر گرفتن اينكه اين كلمه صيغه مبالغه است -، اشاره دارد به سعه رحمت او، و اينكه رحمت خدا نشانه ربوبيت او است. 🔸ممكن نيست موجودى از آن محروم باشد، همچنان كه ممكن نيست موجودى از تحت ربوبيت او خارج باشد، مگر آنكه مربوبى از مربوبهاى او خودش به سوء اختيارش رحمت او را نپذيرد، كه اين شقاوت و بدبختى خود ايشان است، مانند طاغيان كه مربوب خدا هستند، ولى رحمت او را نپذيرفته از زى عبوديتش خارج شدند. ______ 🌷شادی روح علامه طباطبایی ره صلوات👇 http://eitaa.com/hafezan_vahy
🌺 تفسیر آیات سوره7⃣3⃣و 8⃣3⃣ از تفسير شریف المیزان 🔰لا يمْلِكُونَ مِنْهُ خِطاباً يَوْمَ يَقُومُ الرُّوحُ وَ الْمَلَئكَةُ صفًّا لا يَتَكلَّمُونَ إِلا مَنْ أَذِنَ لَهُ الرَّحْمَنُ وَ قَالَ صوَاباً7⃣3⃣ و8⃣3⃣ 🔸از اينكه اول اين آيه دنبال آيه (رب السموات و الارض و ما بينهما الرحمن) واقع شده، كه از ربوبيت و رحمانيت خدا خبر مى دهد، و ربوبيت تدبير و شأن رحمانيت بسط رحمت است، معلوم مى شود منظور از خطاب در جمله (از ناحيه او مالك خطابى نيستند) بگو مگو و اعتراض به خداى تعالى درباره بعضى از رفتارهاى اوست، مثلا بپرسند علت فلان عمل چه بود؟ چرا فلان كار را اينطور كردى و آنطور نكردى؟ همانطور كه ما از يكديگر مى پرسيم: چرا چنين كردى و چنان نكردى؟ در نتيجه جمله (لا يملكون منه خطابا) در معناى آيه زير است كه مى فرمايد: (لا يسئل عما يفعل و هم يسئلون ) كه بحث پيرامونش گذشت. 🔸اين از نظر وقوع صدر آيه بعد از آيه (رب السموات و الارض ...) بود، و ليكن از نظر وقوع ذيل آن كه مى فرمايد: (يوم يقوم الروح و الملئكه صفا) بعد از جمله (لا يملكون منه خطابا) كه از ظاهرش بر مى آيد اين مالك نبودنشان مختص به يوم الفصل است، و نيز از نظر وقوع آن جمله در سياق تفصيل جزاء الهى طاغيان و متقين، بر مى آيد كه مراد اين است كه ايشان مالكيت و اذن آن را ندارند كه خدا را در حكمى كه مى راند و رفتارى كه معمول مى دارد مورد خطاب و اعتراض قرار دهند، و يا دست به شفاعت بزنند. سؤالى كه در اينجا پيش ‍ مى آيد اين است كه چرا ملائكه استثنا نشدند، و به طور كلى فرمود: (لا يملكون منه خطابا) با اينكه ملائكه منزه از اينند كه به خداى تعالى اعتراضى بكنند، و خداى تعالى درباره آنان فرموده: (عباد مكرمون لا يسبقونه بالقول و هم بامره يعملون )(بندگانی محترمند که در سخن از خدا پیشی نمی گیرند، و به امر او عمل می کنند) و نيز در سوره آيه 40 بعضى از ايشان را روح و كلمه خود خوانده، و در سوره آيه 73 كلام خود را حق خوانده و در سوره آيه 25 خود را حق مبين دانسته، و حق، هيچ گاه معارض و مناقض حق واقع نمى شود. 🔸پس معلوم مى شود مراد از خطابى كه فرموده مالك آن نيستند اعتراض ‍ به حكم و رفتار او نيست، بلكه تنها همان مسأله شفاعت و ساير وسائل تخلص از شر است، نظير عدل، بيع، دوستى، دعاء و درخواست، كه در جاى ديگر هم فرموده: (من قبل ان ياتى يوم لا بيع فيه و لا خله و لا شفاعه) (قبل از آنکه روزی فرا رسد که نه بیع در آن هست نه دوستی، و نه شفاعت) نيز فرموده: (و لا يقبل منها عدل ولا تنفعها شفاعه )(روزی که از کسی نه عوض بپذیرندونه شفاعتی سودی به حالشان دارد) و نيز فرموده: (يوم يات لا تكلم نفس الا باذنه )(روزی که هیچ نفسی سخن نمی گوید، مجریه اذن او) 🔸و كوتاه سخن اينكه: ضمير فاعل در به تمامى حاضران در يوم الفصل بر مى گردد، چه ملائكه، چه روح، چه انس و چه جن، چون سياق آيه سياق حكايت از عظمت و كبريايى خداى تعالى است، و در چنين سياقى همه مشمولند نه خصوص ملائكه و روح، و نه خصوص طاغيان . http://eitaa.com/hafezan_vahy
⏮ادامه آیات🔰 🔸علاوه بر اين ملائكه و روح قبلا نامشان به ميان نيامده بود تا ضمير به آنان برگردد، و طاغيان هم هر چند نامشان برده شده، ولى فاصله طولانى اجازه نمى دهد ضمير به آنان برگردد، پس ضمير به همه بر مى گردد، و به دليلى كه گفته شد منظور از خطاب، شفاعت و يا شبيه به آن است. 🔸و كلمه ظرف است براى جمله (لا يملكون). 🔸بعضى گفته اند: ظرف است براى جمله (لا يتكلمون) ولى با اينكه (لا يملكون) جلوتر از يوم واقع شده، بعيد است كه (يوم) ظرف باشد براى (يتكلمون) كه بعد از ظرف قرار گرفته. 🔸و مراد از مخلوقى امرى است كه آيه (قل الروح من امر ربى ) به آن اشاره دارد. 🔸و بعضى گفته اند: مراد از اشراف از فرشتگان است. 🔸بعضى ديگر گفته اند: مراد ملائكه حفظه است. و بعضى گفته اند: مراد فرشته موكل بر ارواح است. و ليكن هيچ يك از اين اقوال دليلى بر گفته خود ندارند. 🔸بعضى هم گفته اند: مراد از آن جبرئيل است. و بعضى گفته اند: ارواح مردم است، كه با ملائكه در يك صف مى ايستند، و اين در خصوص ‍ ايامى است كه نفخه اول دميده شده، و نفخه دوم دميده نشده، و ارواح به اجساد برنگشته اند. 🔸 بعضى هم گفته اند: مراد قرآن است، و منظور از ايستادن قرآن، ظهور آثار آن در آن روز است كه سعادت مؤمنين و شقاوت كفار به وسيله قرآن در آن روز ظاهر مى شود. 🔸ولى اين سه نظريه صحيح نيست، براى اينكه هر چند كه كلمه روح در كلام خداى تعالى بر هر سه معنا اطلاق شده، و ليكن در هر جا با يك قيد آمده، مثلا فرموده: (و نفخت فيه من روحى)(دمیدن در او از روحم ) ، و يا فرموده: (نزل به الروح الامين)(روح الامین به او نازل شد) و يا فرموده: (قل نزله روح القدس ) (بگو روح القدس آن را نازل کرده) و يا فرموده: (فارسلنا اليها روحنا) (پس فرستادیم به سوی او روح خود را ) _۱۷ و يا فرمود: (و كذلك اوحينا اليك روحا من امرنا)، (و این چنین ما به سویت وحی کردیم روحی از امر خود را) و ليكن در آيه مورد بحث روح مطلق آمده، علاوه بر اين دو قول اخير تحكمى است روشن. 🔸و كلمه حالى است از روح و ملائكه، و اين كلمه مصدرى است كه اسم فاعل از آن اراده شده، و حالت صافين را مى رساند، و چه بسا از مقابله اى كه ميان روح و ملائكه انداخته استفاده شود كه روح به تنهايى يك صف را، و ملائكه همگى يك صف را تشكيل مى دهند. http://eitaa.com/hafezan_vahy