eitaa logo
کانال استاد سید جلال رضوی همدانی
1.5هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.2هزار ویدیو
47 فایل
کانال رسمی استاد حجت الاسلام والمسلمین سید جلال رضوی همدانی 💭 #بیانات (مجموعه بیانات حجت الاسلام رضوی همدانی ✍ #آثار (مجموعه مکتوبات منتشر شده استاد) 🗨 #نصایح (مجموعه توصیه های اخلاقی استاد) #مصاحبه های استاد ارتباط با استاد
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
امروز نایب الزیاره سروانم درحرم مطهر حضرت معصومه سلام الله علیها بودم و درمحضر تولیت محترم آستانه راستی که حرمش نشانی از قبر بی نشان مادراست https://eitaa.com/haj_razavi
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم باسلام و احترام خدمت با سعادت عزیزان و تسلیت ایام فاطمیه اول توفیق شناخت اندیشه های آن بزرگ بانوی اسلام روز آغازین هفته شما بزرگواران صاحب دل و با اخلاص همراه با سلامتی و طول عمر با عزت یا رب العالمین اقدامات یهود علیه جبههٔ حق پس از رحلت پیامبر خدا (ص) پس از رحلت پیامبر اسلام (ص چه گذشت به‌دنبال رحلت پیامبر اسلام (ص)، و با وارد شدن جبهه_نفوذ [متشکل از سران سقیفه و یهودیان] به مرحلهٔ عملیاتی کردن اهداف خویش، طبیعی است که جبهه_حق نیز واکنش نشان داده، وارد میدان مقاومت شود. بنابراین یکی از مراحل عملیاتی جبهه_باطل را، درافتادن با فداییانی تشکیل می‌دهد که جان بر سر عقیدهٔ خود نهاده‌اند. برخوردهای جریان باطل برخوردهای جریان باطل، بسته به موقعیت و جایگاه افراد جبههٔ حق، متفاوت است و از «اذیت و آزار» تا «تبعید» را شامل می‌شود. جریان باطل به‌دنبال آن است که حتی در صورت امکان، در داخل افراد جبههٔ حق کرده و به یارگیری از آن‌ها بپردازد. در ادامه به بررسی موارد یاد شده و شواهد تاریخی آن می‌پردازیم: از مهم‌ترین نمونه‌های آزار و اذیت از سوی جریان باطل، می‌توان به ماجرای سوزناک جسارت به حضرت_فاطمه (س) اشاره داشت. صراحتاً اهل خانهٔ حضرت فاطمه (س) تهدید به آتش‌زدن شده‌اند براساس گزارش‌های موجود، در جریان بیعت گرفتن برای خلیفهٔ اول، صراحتاً اهل خانهٔ حضرت فاطمه (س) تهدید به آتش‌زدن شده‌اند. آنان، آتش به‌دست بر در خانهٔ حضرت فاطمه (س) آمده و فریاد می‌زدند: «خانه را با اهلش به آتش بکشید!» و تهدید می‌کردند در صورت عدم بیعت، آن‌ها را خواهند سوزاند. تعدی به حریم خانه وحی از دیگر نشانه‌های آزار و اذیت جریان باطل نسبت به حضرت فاطمه (س) آن حضرت در حالی از دنیا رفت که بر خلیفهٔ اول خشمناک بود و با همان خشم و در حالی‌که با او قهر کرده بود، از دنیا رفت. نشانهٔ دیگر از آزار حضرت فاطمه (س) از سوی جریان باطل نشانهٔ سوم از آزار حضرت فاطمه (س) از سوی جریان باطل، به افسوس ابوبکر در هنگام مرگ بازمی‌گردد. بنابر روایتی، ابوبکر به عبدالرحمان بن عوف چنین گفت: «من در دوران زندگی بر سه چیزی که انجام داده‌ام تأسف می‌خورم و دوست داشتم که مرتکب نشده بودم. یکی از آن‌ها هجوم به خانهٔ فاطمه بود...» تصمیم به حذف آن حضرت فاطمه سلام الله علیها آنان در مرحله‌ی دوم هدف‌گذاری خویش، تصمیم به حذف آن حضرت گرفتند؛ چراکه حضرت فاطمه (س) تنها مدافع امیرالمؤمنین (ع) بود که تمامی مردم، خود را موظف به حفظ احترام و جایگاه او می‌دانستند. این مسأله در کنار دفاع تمام‌قد آن حضرت از امیرالمؤمنین (ع) و فاصله گرفتن از جریان باطل، عرصه را بر آن‌ها تنگ کرده بود. بنابراین باید به هر وجه ممکن، برای از میان برداشتن این مانع تحرّکی از خود نشان می‌دادند. نکته‌ی دیگری که جریان باطل را به این ضرورت رسانده بود، نقش حضرت فاطمه (س) در جامعه‌پذیری امیرالمؤمنین (ع) بود. به تصریح گزارشی که بخاری آن را نقل کرده است العقد الفرید، ج۵، ص۱۳و۱۴. بخاری، ج۲، ص۵۰۴ و ج۳، ح۱۲۶۵. [ تاریخ طبری، ج۲، ص۳۵۳؛ العقد الفرید، ج۵، ص۲۱؛ المعجم الکبیر، ج۱، ص۶۲؛ الامامة والسیاسة التماس دعا دارم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم باسلام وادب خدمت با سعادت عزیزان بزرگوار توفیق رسیدن به تراز صفات ارزشمند مومن واقعی روز یکشنبه شما عزیزان صاحب دل و یا اخلاص و توفیق سلامتی و طول عمر با عزت و برکت یاذلاجلال و الا اکرام خصلت واقعی که در یک مؤمن باید وجود داشته باشد، بر اساس آموزه‌های اسلامی ، صداقت و راستگویی از صفات مومن واقعی صداقت و راست‌گویی: مؤمن همیشه راست‌گو است و از دروغ گفتن پرهیز می‌کند. صداقت، نشان‌دهنده ایمان قوی و اعتماد به خداوند است. مومن واقعی اهل وفای به عهد است وفای به عهد: مؤمن به وعده‌های خود پایبند است و هرگز خیانت نمی‌کند. این ویژگی از مهم‌ترین صفات اخلاقی مؤمن است که در قرآن و روایات به آن تأکید شده است. مومن واقعی امانت‌دار است . امانت‌داری: مؤمن، امانت دیگران را حفظ می‌کند و هرگز به مال یا حق دیگران خیانت نمی‌کند. امانت‌داری، نماد اعتماد و تقوای الهی است. سنتهای حسنه ایی که امام رضا (ع)برای مومن بیان فرمودند: مؤمن واقعی نیست مگر آنکه سه خصلت در او باشد، سنتی از پروردگارش. اما سنت پروردگارش، کتمان سر( راز داری) است سنتی از پیامبرش اما سنت پیغمبرش، مدارا و نرم رفتاری با مردم است و سنتی از امامش و سنت امامش، صبر کردن در زمان تنگدستی و پریشان حالی است. این ویژگی ها در کنار سایر صفات اخلاقی، شخصیت یک مؤمن واقعی را می‌سازند. التماس دعا دارم اصول کافی جلد دوم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم باسلام وادب خدمت با سعادت عزیزان و توفیق شناخت چگونه زیستن وخوشبختیها درزندگی فردی و جمعی روز دوشنبه شما بزرگواران صاحب دل ویا اخلاص همراه با سلامتی وعمرباعزت. خوشبختی یعنی اینکه خدا روهمواره درکنار خود داریم شاد بودن به فضل و رحمتِ خدا است قُلْ بِفَضْلِ اللهِ وَ بِرَحْمَتِهِ فَبِذَٰلِکَ فَلْیَفْرَحُوا، هُوَ خَیْرٌ مِّمَّا یَجْمَعُونَ بگو: «به فضلِ خدا و به رحمتِ او باید خوشحال شوند. که این، از تمام آنچه دارند و جمع‌آوری می‌کنند، بهتر است.» منظور از خوشبختی در نظر قرآن منظور خوشبختی از نظر قرآن خوشبختی هم در این دنیاست و هم در جهان آخرت ، یعنی انسان باید هم در این دنیا خوشبخت و سعادتمند زندگی کند و هم در جهان آخرت ، و تا ابد باید از سعادت و خوشبختی یی که خودش آن را خلق کرده است لذت ببرد . ربنا آتنا فی الدنیا حسنه و فی الاخره الحسنه . قرآن چه راهکاری برای خوشبختی دارد اینک باید دید کتاب قرآن چه راه هایی را برای خلق خوشبختی ابدی پیشنهاد کرده و خداوند چه کمکی در این مسیر لذت بخش به انسان می کند اعتماد به کتاب قرآن اولین قدم برای رسیدن به خوشبختی و آرامش در ابتدا می گوید ذَٰلِكَ الْكِتَابُ لَا رَيْبَ ۛ فِيهِ ۛ ؛ آن کتابی است که شکی در آن نیست یعنی باور داشتن کتاب قرآن اولین قدم برای رسیدن به خوشبختی است ایمان همراه با باور به غیب راه رسیدن به خوشبختی در آیه بعدی شروع می کند و چند نمونه از قوانین مهم خوشبختی را بیان می کند ، تحت این عنوان که چه کسانی این قوانین را رعایت کرده اند و می گوید و الَّذِينَ يُؤْمِنُونَ بِالْغَيْبِ ؛ آنان کسانی هستند که به عالم غیب ایمان دارند و در اینجا ایمان داشتن به عالم غیر مادی را یکی از شرایط رسیدن به خوشبختی می داند توجه و ارتباط باخدا راهی دیگر برای رسیدن به خوشبختی بعد از ایمان داشتن به عالم غیب توجه کردن به خدای مهربان را جزو قوانین مسیر خوشبختی می داند و می گوید وَيُقِيمُونَ الصَّلَاةَ ؛ و نماز را برپا می دارند ) با توجه به مفهوم ( صَلَاة ) که به معنای توجه کردن می باشد ، یعنی کسانی که به خداوند توجه می کنند و این توجه کردن در هر دین و مذهبی به روش خاصی بیان شده است ، در دین اسلام با خواندن نمازهای پنج گانه که به صورت جمعی یا فردی برگزار می شود بقره. آیه ۲ یونس/۵۸ بقره آیه ۳ التماس دعا دارم
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم باسلام وادب خدمت با سعادت عزیزان و توفیق برخوداری ازاوصاف واخلاق الهی روز سه‌شنبه شما بزرگواران صاحب دل و با اخلاص همراه با سلامتی وعمرباعزت یاالرحم الراحمین قیامت به یقین فرا خواهد رسید، پس گذشت کنیم ، گذشتی زیبا دستور نورانی قرآن به انسان قرآن کریم دستور میده که اهل گذشت و بخشش باشید: إِنَّ السَّاعَةَ لَآتِیَةٌ، فَاصْفَحِ الصَّفْحَ الْجَمِیلَ قیامت به یقین فرا خواهد رسید، پس گذشت کن، گذشتی زیبا! تفاوت بین صفح وعفو درکلام وحی صَفح یعنی گذشت_کردن و بخشیدن، ولی یک مرحله بالاتر از عفو کردن... چون گاهی میشه که انسان عفو می‌کنه، ولی صَفح نمیکنه. صَفح یعنی علاوه بر اینکه طرفت رو عفو کردی، به روی خودت هم نیاری.. حتّی بهش رویِ خوش نشون بدی... برتری صفح برعفو درواژگانی قرآنی صَفح یعنی صفحه‌ی خطاهای دیگران رو رد کردن، و صفحه زدن... یعنی صفحه‌ای که گناه و جرمِ شخص رو در اون ثبت کرده بودی، ورق بزنی، و به صفحه بعد بری... درباره خودِ خدا توی دعاها داریم: یا کَریمَ الصَّفح: ای خدایی که کریمانه صَفح می‌کنی. حالا خدا در این آیه، به ما می‌فرماید: گذشت کنیم ، «گذشتِ زیبا»... چون بعضی‌ها گذشت می‌کنند، امّا بعد از اینکه آبروی طرف رو بردند! گذشت می‌کنند، امّا بعد از تحقیر و استهزاء! گذشت می‌کنند، نه بخاطرِ گذشت، بلکه به نیّتِ اینکه خودشون رو جلوی بقیّه خوب جلوه بدن. گذشت می‌کنند، نه بخاطر گذشت، بلکه بخاطر نقشه‌ای که در سرشون دارند! گذشت می‌کنند، نه بخاطر گذشت، بلکه برای رسیدن به موقعیتی بهتر... هیچکدوم از اینها «صَفحِ جَمیل» نیست. هیچکدوم رنگ و بوی اون «گذشتِ زیبا» رو نداره. «گذشتِ زیبا»، آلوده به هیچ انگیزه‌ای نیست.. منّت نداره.. آزار دهنده نیست... «گذشتِ زیبا»، حقیقتِ گذشت است. «گذشتِ زیبا»، برای چیزی نیست.. قرار نیست چیزی رو به دست بیاره، یا از امتیازی برخوردار بشه... «صَفحِ جَمیل» معامله نیست فقط آدمهایی که روح بزرگ دارند، اهلِ «گذشتِ زیبا» هستند. اونهایی که توی وجودشون چیزی بجز عشق نمی‌جوشه. «جَمیل» از اسماء خداست. و «صَفحِ جَمیل» خودش یک پاداشِ بزرگ از طرفِ خدای جمیل، به کسی است که گذشت میکنه. «صَفحِ جَمیل» خودش پاداشی هست، که خدا به انسانهای بزرگ میده.. چون هر کسی نمی‌تونه به راحتی از دیگران بگذره، و گذشت کنه.. چه پاداشی بهتر از خودِ گذشت، اون هم به زیبایی! بعضی‌ها میگن: اگر من ببخشم، کوچیک میشم. نخیر!!!!!! اگر با گذشت کردن، کسی کوچیک میشد، خدا انقدر بزرگ نبود... إِنَّ السَّاعَةَ لَآتِیَةٌ قیامت داره میاد! خیلی وقت نداریم.. فَاصْفَحِ الصَّفْحَ الْجَمِیلَ همدیگه رو ببخشیم. اگر توقّع داریم خدا ما رو ببخشه، اوّل باید دیگران رو ببخشیم. اگر می‌تونیم بقیه رو ببخشیم، می‌تونیم امیدوار باشیم که خدا هم ما رو ببخشه... ولی اگر نمی‌تونیم، توقّع نداشته باشیم.. حجر/۸۵ التماس دعا دارم https://eitaa.com/haj_razavi
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم باسلام و ادب خدمت با سعادت عزیزان توفیق بهره مند ی از اقیانوس معارف اهل بیت وعمل به آنها روز چهارشنبه شما بزرگواران صاحب دل و با اخلاص همراه با سلامتی وعمرباعزت یاحی یاقیوم. امیرالمومنین پیوسته در خطابه‌های خود بیشتر برای طالبان سیروسلوک چه توصیه های داشتند شايسته مسلمان ، آن است كه از برادرى با سه تن بپرهيزد امام صادق عليه السلام : چون امير مؤمنان بر منبر بالا مى رفت ، مى فرمود : «شايسته مسلمان ، آن است كه از برادرى با سه تن بپرهيزد : ❶ بدكارِ بى شرم ، ❷ احمق ❸ دروغگو . بدكارِ بى شرم هم دنیای شماراخراب میکند وهم آخرت راتباه وتاریک رفتار خود را برايت مى آرايد و دوست دارد كه تو نيز چون او باشى ، در كار دين و قيامتت به تو كمك نمى كند و نزديك شدن به او ، مايه جفا و سخت دلى است و رفت و آمدش ننگى است براى تو . از احمق به شما نه خیری می رسد نه کمالی جز ضرر وسیاه بختی تو را به خيرى راهنمايى نمى كند ، و گرچه خود را رنجه و خسته كند ، انتظار آن كه بدى را از تو دور كند ، از او نمى رود و چه بسا بخواهد به تو سودى برساند ، امّا به تو ضرر بزند ؛ پس مرگش بهتر از زندگى اش و خاموشى اش بهتر از سخن گفتنش و دورى اش بهتر از نزديكى اش است . ازهمنشینی هم کلامی دوستی با دروغگو بپرهیزید با او زندگى برايت گوارا نخواهد بود . سخنت را پيش ديگران مى برد و سخن ديگران را نزد تو مى آورد . هرگاه دروغى ببافد و آن را به سر رساند ، آن را با دروغ ديگرى همچون آن ، درمى پيوندد ، تا آن جا كه گاه ، سخنِ راست مى گويد ؛ امّا تصديقش نمى كنند . ميان مردم ، با دشمنى جدايى مى اندازد و در دل ها تخم كينه مى كارد . پس ، از خداى عز و جل بترسيد و خود را بپاييد» . الكافي : 2 / 639 / 1 و ص 376 / 6 التماس دعا دارم https://eitaa.com/haj_razavi