eitaa logo
کانال #داستان و #طنز حال خوش
4.7هزار دنبال‌کننده
1.5هزار عکس
3.3هزار ویدیو
109 فایل
#خواندنی ، #دیدنی و #خندیدنی ، 🔴🔴نظر، انتقاد ، پیشنهاد @abasalialmasi 🔵کپی پستها با ذکر #صلوات آزاد 👈در این کانال ❌ تبادل ❌ تبلیغ ⛔️ نداریم ✅کانالهای دیگرما👇 🆔 @Basirat_E 🆔 @hzrt_mahdi 🆔 @tavasolnameh 🆔 @Imam_zamani 🆔 @menbar_kotah
مشاهده در ایتا
دانلود
رسول خدا صلی الله علیه و آله : لَمّا وافی أبُو الحَسَنِ الرِّضا علیه السلام بِنَیسابورَ وأرادَ أن یَخرُجَ مِنها إلَی المَأمونِ اجتَمَعَ إلَیهِ أصحابُ الحَدیثِ ، فَقالوا لَهُ : یَابنَ رَسولِ اللّه ِ ، تَرحَلُ عَنّا ولا تُحَدِّثُنابِحَدیثٍ فَنَستَفیدَهُ مِنکَ ؟! وکانَ قَد قَعَدَ فِی العُمارِیةِ ، فَأَطلَعَ رَأسَهُ وقالَ : سَمِعتُ أبی موسَی بنَ جَعفَرٍ یَقولُ : سَمِعتُ أبی جَعفَرَ ابنَ مُحَمَّدٍ یَقولُ : سَمِعتُ أبی مُحَمَّدَ بنَ عَلِیٍّ یَقولُ : سَمِعتُ أبی عَلِیَّ بنَ الحُسَینِ یَقولُ : سَمِعتُ أبِیَ الحُسَینَ بنَ عَلِیِّ بنِ أبی طالِبٍ یَقولُ : سَمِعتُ أبی أمیرَ المُؤمِنینَ عَلِیَّ بنَ أبی طالِبٍ یَقولُ : سَمِعتُ رَسولَ اللّه ِ صلی الله علیه و آله یَقولُ : سَمِعتُ جَبرَئیلَ یَقولُ : سَمِعتُ اللّه َ جَلَّ جَلالُهُ یَقولُ : لا إلهَ إلاَّ اللّه ُ حِصنی ، فَمَن دَخَلَ حِصنی أمِنَ مِن عَذابی . قالَ : فَلَمّا مَرَّتِ الرّاحِلَةُ نادانا : بِشُروطِها ، وأنَا مِن شُروطِها اسحق بن راهوَیه: هنگامی که ابوالحسن الرضا علیه السلام به نیشابور رسید و خواست که آن جا را به قصد رفتن نزد مأمون ترک گوید، راویان حدیث، گردش را گرفتند و عرض کردند: ای پسر پیامبر خدا، از پیش ما می روی و برایمان حدیثی که از محضرتان فیضی بریم، نمی گویی؟! حضرت که در کجاوه نشسته بود سرش را بیرون آورد و فرمود: از پدرم، موسی بن جعفر شنیدم که می فرماید: از پدرم، جعفر بن محمّد شنیدم که می فرماید: از پدرم، محمّد بن علی شنیدم که می فرماید: از پدرم، علی بن الحسین شنیدم که می فرماید: از پدرم، حسین بن علی بن ابی طالب شنیدم که می فرماید: از پدرم، امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب شنیدم که می فرماید: از رسول خدا صلی الله علیه و آله شنیدم که می فرماید: از جبرئیل شنیدم که می فرماید: از خداوند جلّ جلاله شنیدم که می فرماید: (کلمه) لا اله الا اللّه حصار من است و هرکس وارد حصار من شود از عذابم در امان است. اسحاق می گوید: چون شتر به راه افتاد حضرت با صدای بلند به ما فرمود: اما این شرط هایی دارد و من از شرط های آن هستم. التوحید : 25 / 23 ، أمالی الصدوق : 195 / 8 ، عیون أخبار الرضا علیه السلام : 2 / 135 / 4 ، معانی الأخبار : 371 / 1 ، ثواب الأعمال : 21 / 1 ، بشارة المصطفی : 269 ، روضة الواعظین : 51 . 👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/206700555C6ffd205a92
رسول خدا صلی الله علیه و آله : عاهَدَنی رَبّی أن لا یَقبَلَ إیمانَ عَبدٍ إلاّ بِمَحَبَّةِ أهلِ بَیتی پیامبر خدا صلی الله علیه و آله : پروردگارم با من عهد بست که ایمان هیچ بنده ای را نپذیرد، مگر آن که با محبّت اهل بیت من همراه باشد. إحقاق الحقّ : 9 / 454 نقلاً عن المناقب المرتضویّة و خلاصة الأخبار . خوش 👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/206700555C6ffd205a92
رسول خدا صلی الله علیه و آله : لا یَتِمُّ الإِیمانُ إلاّ بِمَحَبَّتِنا أهلَ البَیتِ پیامبر خدا صلی الله علیه و آله : ایمان کامل نشود مگر با دوست داشتن ما اهل بیت. کفایة الأثر : 110 عن واثلة بن الأسقع . 👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/206700555C6ffd205a92
رسول خدا صلی الله علیه و آله : مَن أرادَ أن یَعلَمَ أنَّهُ مِن أهلِ الجَنَّةِ فَیَعرِضُ حُبَّنا عَلی قَلبِهِ ، فَإِن قَبِلَهُ فَهُوَ مُؤمِنٌ امام باقر علیه السلام: هر که می خواهد بداند که اهل بهشت است [یا نه]، دوستی و محبّت ما را به قلبش عرضه کند، اگر آن را پذیرفت، مؤمن است. کامل الزیارات : 193 عن أبی بکر الحضرمیّ . 👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/206700555C6ffd205a92
رسول خدا صلی الله علیه و آله : کُنتُ عِندَ مُحَمَّدِ بنِ عَلِیٍّ جالِسًا إذ جاءَ راکِبٌ أناخَ بَعیرَهُ ، ثُمَّ أقبَلَ حَتّی دَفَعَ إلَیهِ کِتابًا ، فَلَمّا قَرَأَهُ قالَ : ما یُریدُ مِنّا المُهَلَّبُ ؟! فَوَاللّه ِ ، ما عِندَنا الیَومَ مِن دُنیا ، ولا لَنا مِن سُلطانٍ . فَقالَ : جَعَلَنِی اللّه ُ فِداکَ ، إنَّهُ مَن أرادَ الدُّنیا وَالآخِرَةَ فَهُوَ عِندَکُم أهلَ البَیتِ . قالَ : ما شاءَ اللّه ُ ، أما إنَّهُ مَن أحَبَّنا فِی اللّه ِ نَفَعَهُ اللّه ُ بِحُبِّنا ، ومَن أحَبَّنا لِغَیرِ اللّه ِ فَإِنَّ اللّه َ یَقضی فِی الاُمورِ مایَشاءُ . إنَّما حُبُّنا أهلَ البَیتِ شَیءٌ یَکتُبُهُ اللّه ُ فی قَلبِ العَبدِ ، فَمَن کَتَبَهُ اللّه ُ فی قَلبِهِ لَم یَستَطِع أحَدٌ (أن) یَمحُوَهُ ، أما سَمِعتَ اللّه َ یَقولُ : «اُولئِکَ کَتَبَ فی قُلوبِهِمُ الإِیمانَ وأیَّدَهُم بِروحٍ مِنهُ علی بن محمّد بن بشر: در خدمت محمّد بن علی نشسته بودم که سواره ای از راه رسید و شترش را خواباند و سپس جلو آمد و نامه ای به آن حضرت داد. چون حضرت نامه را خواند، فرمود: مهلّب از ما چه می خواهد؟! به خدا سوگند که امروز نه دنیایی در دست ماست و نه قدرتی داریم. او گفت: خدا مرا فدای شما کند، هر که دنیا و آخرت را بخواهد، نزد شما خاندان است. حضرت فرمود: هر چه خدا بخواهد. بدانید که هرکس به خاطر خدا، ما را دوست بدارد خداوند به واسطه این محبّت به ما، او را سود بخشد و هر که ما را برای غیر خدا دوست بدارد، خداوند هر طور بخواهد، عمل خواهد کرد. دوست داشتن ما اهل بیت چیزی است که خداوند آن را در (صفحه) دل بنده رقم می زند، پس هرکس که خداوند این محبّت را در دل او رقم زند، کسی نمی تواند آن را پاک کند. نشنیده ای که خداوند می فرماید: «در دل اینهاست که خدا ایمان را نوشته و آن را با روحی از جانب خود تأیید کرده است» تا آخر آیه. بنابراین، دوست داشتن ما اهل بیت [از بُن] ایمان است. المجادلة : 22 . 👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/206700555C6ffd205a92
رسول خدا صلی الله علیه و آله : قالَ رَسولُ اللّه ِ صلی الله علیه و آله : لا تَزولُ قَدَما عَبدٍ حَتّی یُسأَلَ عَن أربَعَةٍ : عَن جَسَدِهِ فیما أبلاهُ ، وعُمُرِهِ فیما أفناهُ ، ومالِهِ مِن أینَ اکتَسَبَهُ وفیما أنفَقَهُ ، وعَن حُبِّ أهلِ البَیتِ . فَقیلَ : یا رَسولَ اللّه ِ ، فَما عَلامَةُ حُبِّکُم ؟ فَضَرَبَ صلی الله علیه و آله بِیَدِهِ عَلی مَنکِبِ عَلِیٍّ ابو برزه: رسول خدا صلی الله علیه و آله فرمود: [در روز قیامت] هیچ بنده ای قدم از جای خود بر ندارد تا این که درباره چهار چیز از او سؤال شود: از جسمش که در چه راه آن را فرسوده است، از عمرش که در چه راه صرف کرده است، از مالش که از کجا آورده و در چه راه خرج کرده است و از محبّت نسبت به ما خاندان، عرض شد: ای رسول خدا! نشانه دوست داشتن شما چیست؟ حضرت دست خود را بر شانه علی زد. المعجم الأوسط : 2 / 348 / 2191 ، وراجع المناقب للخوارزمیّ : 77 / 59 . خوش 👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/206700555C6ffd205a92
رسول خدا صلی الله علیه و آله : حَدَّثَنی أبی قالَ : کُنتُ عِندَ جَعفَرِ بنِ مُحَمَّدٍ علیهماالسلام فَقَدَّمَ إلَینا طَعامًا ما أکَلتُ طَعامًا مِثلَهُ قَطُّ ، فَقالَ لی : یا سَدیرُ ، کَیفَ رَأَیتَ طَعامَنا هذا ؟ قُلتُ : بِأَبی أنتَ واُمّی یَابنَ رَسولِ اللّه ِ ، ماأکَلتُ مِثلَهُ قَطُّ ، ولا أظُنُّ آکُلُ أبَدًا مِثلَهُ . ثُمَّ إنَّ عَینی تَغَرغَرَت فَبَکَیتُ ، فَقالَ : یا سَدیرُ ، ما یُبکیکَ ؟ قُلتُ : یَابنَ رَسولِ اللّه ِ ، ذَکَرتُ آیَةً فی کِتابِ اللّه ِ تَعالی . قالَ : وما هِیَ ؟ قُلتُ : قَولُ اللّه ِ فی کِتابِهِ : «ثُمَّ لَتُسأَلُنَّ یَومَئِذٍ عَنِ النَّعیمِ حنان بن سدیر: پدرم به من گفت: نزد جعفر بن محمّد علیهماالسلامبودم. آن حضرت غذایی در برابرم نهاد که هرگز غذایی مانند آن نخورده بودم. پس به من فرمود: ای سدیر! غذای ما را چگونه یافتی؟ عرض کردم: پدر و مادرم فدایت ای پسر پیامبر خدا، تاکنون چنین غذایی نخورده ام و گمان هم نمی کنم که دیگر غذایی مانند آن بخورم. آن گاه چشمانم پر از اشک شد و گریستم. فرمود: ای سدیر! چرا گریه می کنی؟ عرض کردم: یابن رسول اللّه ، آیه ای از کتاب خدا را به یاد آوردم. فرمود: کدام آیه؟ عرض کردم: این آیه «سپس در آن روز از نعمت بازخواست می شوید». می ترسم این غذا جزو همان نعمتی باشد که خداوند درباره آن بازخواست می کند. حضرت خنده ای کرد به طوری که دندانهای عقلش نمایان شد، سپس فرمود: ای سدیر، از تو، نه درباره خوراک لذیذ سؤال خواهد شد و نه درباره جامه نرم و نه درباره بوی خوش، بلکه اینها برای ما آفریده شده و ما برای استفاده از آنها خلق شده ایم و ما باید در آنها به طاعت خدا عمل کنیم. عرض کردم: پدر و مادرم فدایت ای پسر پیامبر خدا، پس آن نعمت کدام است؟ فرمود: دوستی علی و عترت او؛ در روز قیامت خداوند می پرسد: در برابر نعمت دوستی علی و عترت او که آن را به شما عطا کردم چگونه شکر مرا به جا آوردید. التکاثر : 8 . خوش 👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/206700555C6ffd205a92
رسول خدا صلی الله علیه و آله : ـ فی قَولِهِ تَعالی : «ما جَعَلَ اللّه ُ لِرَجُلٍ مِن قَلبَینِ فی جَوفِهِ» ـ : قالَ عَلِیُّ بنُ أبی طالِبٍ علیه السلام : لا یَجتَمِعُ حُبُّنا وحُبُّ عَدُوِّنا فی جَوفِ إنسانٍ ، إنَّ اللّه َ لَم یَجعَل لِرَجُلٍ مِن قَلبَینِ فی جَوفِهِ فَیُحِبَّ هذا ویُبغِضَ هذا ، فَأَمّا مُحِبُّنا فَیُخلِصُ الحُبَّ لَنا کَما یَخلُصُ الذَّهَبُ بِالنّارِ لا کَدَرَ فیهِ ، فَمَن أرادَ أن یَعلَمَ حُبَّنا فَلیَمتَحِن قَلبَهُ ، فَإِن شارَکَهُ فی حُبِّنا حُبُّ عَدُوِّنا فَلَیسَ مِنّا ولَسنا مِنهُ ، وَاللّه ُ عَدُوُّهُم وجَبرَئیلُ ومیکائیلُ ، وَاللّه ُ عَدُوٌّ لِلکافِرینَ ابوجارود از امام باقر علیه السلام ـ درباره آیه «خدا برای هیچ مردی در درونش دو دل ننهاده است» ـ : علی بن ابی طالب علیه السلامفرمود: دوست داشتن ما و دوست داشتن دشمن ما، در دل یک انسان با هم جمع نمی شوند [زیرا ]خداوند برای هیچ مردی در درونش، دو دل ننهاده است که با این یکی دوست بدارد و با آن یکی دشمن بدارد. دوستدار ما دوستیش را نسبت به ما خالص می گرداند همان گونه که طلا با آتش خالص می گردد و ناخالصیش گرفته می شود. پس، هرکه می خواهد محبتش را نسبت به ما بداند دل خود را بیازماید، اگر در کنار محبّت ما دشمن ما را نیز دوست داشت بداند که نه او از ماست و نه ما از اوییم و خدا و جبرئیل و میکائیل دشمن اوست و خداوند دشمن کافران می باشد. تفسیر القمّیّ : 2 / 171 . خوش 👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/206700555C6ffd205a92
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
رسول خدا صلی الله علیه و آله : ـ لِمَن قالَ لَهُ : إنَّ فُلانًا یُوالیکُم إلاّ أنَّهُ یَضعُفُ عَنِ البَراءَةِ مِن عَدُوِّکُم ـ : هَیهاتَ ، کَذَبَ مَنِ ادَّعی مَحَبَّتَنا ولَم یَتَبَرَّأ مِن عَدُوِّنا امام صادق علیه السلام ـ در جواب کسی که عرض کرد: فلانی شما را دوست می دارد منتهی در برائت از دشمن شما ضعیف است ـ : هیهات؛ دروغ می گوید کسی که دم از محبّت ما می زند، ولی از دشمن ما بیزاری نمی جوید. مستطرفات السرائر : 149 / 2 . خوش 👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/206700555C6ffd205a92
رسول خدا صلی الله علیه و آله : کُنتُ جالِسًا عِندَ أمیرِ المُؤمِنینَ علیه السلام فَأَتاهُ رَجُلٌ فَقالَ : یا أمیرَ المُؤمِنینَ إنّی لاَُحِبُّکَ فِی السِّرِّ کَما اُحِبُّکَ فِی العَلانِیَةِ ، قالَ : فَنَکَتَ أمیرُ المُؤمِنینَ علیه السلامالأَرضَ بِعودٍ کانَ فی یَدِهِ ساعَةً ، ثُمَّ رَفَعَ رَأسَهُ فَقالَ : کَذَبتَ وَاللّه ِ ، ما أعرِفُ وَجهَکَ فِی الوُجوهِ ، ولاَ اسمَکَ فِی الأَسماءِ . فَعَجِبتُ مِن ذلِکَ عَجَبًا شَدیدًا ، فَلَم أبرَح حَتّی أتاهُ رَجُلٌ آخَرُ فَقالَ : وَاللّه ِ یا أمیرَ المُؤمِنینَ ، إنّی لاَُحِبُّکَ فِی السِّرِّ کَما اُحِبُّکَ فِی العَلانِیَةِ ، فَنَکَتَ بِعودِهِ ذلِکَ فِی الأَرضِ طَویلاً ثُمَّ رَفَعَ رَأسَهُ فَقالَ : صَدَقتَ ، إنّ طینَتَنا طینَةٌ مَرحومَةٌ ، أخَذَ اللّه ُ میثاقَها یَومَ أخَذَ المیثاقَ ، فَلا یَشُذُّ مِنها شاذٌّ ، ولا یَدخُلُ فیها داخِلٌ إلی یَومِ القِیامَةِ . أما إنَّهُ فَاتَّخِذ لِلفاقَةِ جِلبابًا ، فَإِنّی سَمِعتُ رَسولَ اللّه ِ صلی الله علیه و آله یَقولُ : الفاقَةُ إلی مُحِبّیکَ أسرَعُ مِنَ السَّیلِ المُنحَدِرِ مِن أعلَی الوادی إلی أسفَلِهِ اصبغ بن نباته: در خدمت امیرالمؤمنین علیه السلام نشسته بودم که مردی آمد و عرض کرد: ای امیرالمؤمنین! من تو را در باطن همان قدر دوست دارم که در ظاهر دوستت می دارم. اصبغ می گوید: امیرالمؤمنین علیه السلام با نوک چوبی که در دست داشت مدتی متفکرانه به زمین زد و آن گاه سر برداشت و فرمود: به خدا که دروغ می گویی، من نه چهره تو را در میان چهره ها (ی دوستدارانم) می بینم و نه نامت را در میان نامها. من از این سخن سخت تعجب کردم. چندی نگذشت که مرد دیگری آمد و عرض کرد: به خدا قسم ای امیرالمؤمنین من تو را در باطن همان گونه دوست دارم که در ظاهر دوستت می دارم. حضرت این بار نیز با نوک همان چوبش مدت طولانی به زمین زد و سپس سرش را بلند کرد و فرمود: راست می گویی، به راستی که طینت ما طینتی رحمت شده است، خداوند در روز پیمان گیری پیمانش را گرفت، بنابراین، تا روز قیامت نه عضوی از آن جدا شود و نه بیگانه ای وارد آن گردد. هان! پس، بالاپوشی برای فقر برگیر؛ زیرا که شنیدم رسول خدا صلی الله علیه و آله می فرماید: حرکت فقر به سوی دوستداران تو، شتابنده تر است از حرکت سیل از بالای دره به پایین آن. أمالی الطوسیّ : 409 / 921 ، وراجع بصائر الدرجات : 390 و391 ، الاختصاص : 311 و 312 .
رسول خدا صلی الله علیه و آله : حُبُّ أهلِ بَیتی وذُرِّیَّتِی استِکمالُ الدّینِ پیامبر خدا صلی الله علیه و آله : دوست داشتن اهل بیت من و فرزندانم، کمال دین است. أمالی الصدوق : 161 / 1 عن الحسن بن عبد اللّه عن أبیه عن جدّه الإمام الحسن علیه السلام .