eitaa logo
کانال حمید میرشمسی
39 دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
3.1هزار ویدیو
3 فایل
قسّام بهشت و دوزخ آن عقده گشای، ما را نگذارد که درآییم ز پای
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 سربازای خمینی vs دشمنای سربازای خمینی •┈┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈┈• کانال برگزیده های فرهنگی - سیاسی، (برگزیده هایی از بیش از ۴۰ کانال بزرگ کشور)👇 https://eitaa.com/bargozidehye_farhangi_va_siasi
هدایت شده از پاسدار انقلاب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️دزدی از فروشگاهی در مریلند آمریکا 🔹از بس دزدی و غارت از فروشگاه ها زیاد شده دیگه اون کارمند حال نداره برخورد کنه همینجوری داره نگاه میکنه😁 🆔 @pasdarenghelab🔜 پاسدار انقلاب 🆔 @pasdarenghelab🔜 پاسدار انقلاب
هدایت شده از امیرعلی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🤕کلیپی از لحظه حمله یک سگ پیت بول به یک خانم در شهرک غرب که باعث جراحت جدی او شد😰 آیا وقت آن نرسیده که مسئولین امر، به فرهنگ سگ پروری و سگ گردانی (که یک فرهنگ منحط غربی است) بطور جدی پایان بدهند⁉️⁉️
هدایت شده از جنگ نرم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
توضیحات دکتر امیر اشرفی پاتولوژیست آزاد اندیش، ساکن در استرالیا 🔗موضوع: پوسیدگی دندان و عصب‌کشی 🔻 مینای دندان را ضعیف می‌کند و بر مغز اثرات منفی میگذارد 🔻حالت اسیدی محیط دندان را از بین میبرد 🔻صد در صد روت کانال ها باعث عفونت و التهاب شده اند و تاثیر منفی روی قلب شده و سلامت دندان ها را به هم می زند. 🔻چوب مسواک و دهانشویه نمک استفاده شود 🔻دندانپزشک اطفال نروید و قبل درآمدن دندان اصلی نیازی به هیچ کاری روی دندان نیست ♨️ "بپیوندید" ↙️ " JOIN "👇 http://eitaa.com/jangenaarm
هدایت شده از جنگ نرم
خبر روزنامه‌ایران از واکسن‌ های کرونا انگلیسی که بلای جان مردمش شد!
بسم الله الرحمن الرحیم اختیار و اضطرار (قسمت یازدهم) حکم شرعی نیست مگر در آنجا اختیار است و نیست اختیاری مگر حکم خدا آنجا استوار است . مختار حقیقی جز خدا نیست و هرکه تخلّق و تقرّب او به خدا بیشتر، اختیار عرضی و مجازی او بیشتر، و هرکه دور تر کمتر، تا آنکه به حیوان رسد و دامن برچیند ( یعنی تا جایی که آدمی به حد حیوان تنزّل کند و اختیار او زایل شود) در زمان انتخاب خلیفه سوم، شورایی تشکیل شد و به حضرت علی علیه السلام گفتند که تو را به خلافت برمیگزینیم بشرط آنکه به قرآن و سنّت رسول صلوات الله علیه و آله و سنّت شیخین عمل نمایی ( یعنی به سنّت ابوبکر و عمر)، فرمود: به قرآن و سنّت رسول اکرم (ص) آری ولی به سنّت شیخین نه. پس او را انتخاب نکردند و عثمان را انتخاب کردند، یعنی او مختار بود یک کلمه دروغ بگوید و سلطنت یکی از بزرگترین حکومت های جهان آن روز را از آن خود کند و یا اینکه یک کلمه دروغ نگوید و آن را از دست بدهد. ممکن است این فکر به ذهن بعضی خطور کند که خوب حضرت یک کلمه می گفت قبول، بعد خودش بود و سلطنت خودش بر عالم اسلام، آنگاه هر کاری که میخواست می کرد، بله البته امر ممکنی بود ولی آنگاه علی دیگر علی نبود.( سلام الله علیه) علی ای همای رحمت تو چه آیتی خدا را که به ماسوا فکندی همه سایۀ هما را ممکن است بعضی بگویند که ریاست و سلطنت در نزد علی علیه السلام که زاهد کامل بود ارزشی نداشت که بخواهد برای آن دروغ بگوید، در اینجا باید سؤال کرد که آیا نجات جامعه اسلامی و احیای دین خدا نیز برای او ارزشی نداشت ؟ خوب میدانیم که او قدر این ریاست را از هر کسی بهتر می دانست. یا بعضی ممکن است بگویند که حضرت یک کلمه می گفت قبول و این دروغ را بخاطر مصلحت دین خدا می گفت و بعد از آن کار خود را می کرد، جواب این است که اگر چنین می کرد دیگر نه علی (ع) جاودانه می شد نه اسلام، چون هدف وسیله را توجیه نمی کند، آزادی را نمی شود برای آزادی قربانی کرد، به عبارتی برای رسیدن به حق نمی شود از وسیله باطل استفاده کرد، این نقض غرض است. حضرت علی می خواهد حکومت کند برای اینکه حکم خدا را استوار کند، بشر را از اسارت نجات دهد و داخل کند در وادی اختیار و آزادی، یعنی انسان را انسان کند، چگونه ممکن است برای رساندن انسان به آزادی و اختیار، خودش در اول راه از وادی آزادی و اختیار خارج شود؟ این است که علی علیه السلام می شود الگوی جاودانه بی بدیل عدالت و آزادی و آزادگی. علامه جعفری رحمة الله علیه در جایی که میخواهد مفهوم آزادی انسان را بیان کند، به این عمل تاریخی علی علیه السلام متوسل می شود و سخنانش را حول این محور می راند تا بلکه مفهوم صحیح اختیار و آزادی انسان را تبیین نماید ادامه دارد… التماس دعا سید حمید
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
توییت جنجالی فعال رسانه‌ای آمریکایی 200 میلیارد دلار به اوکراین، 0 دلار به جانبازان بی‌خانمان. حکمرانی آمریکا به طور خلاصه. @BisimchiMedia
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 طنز و پند باحال😊 لیلا جان کجایی که ما دیوانه رفتوم... «وَعَسَىٰ أَن تَكْرَهُوا شَيْئًا وَهُوَ خَيْرٌ لَّكُمْ ۖ وَعَسَىٰ أَن تُحِبُّوا شَيْئًا وَهُوَ شَرٌّ لَّكُمْ»
بسم الله الرحمن الرحیم  اختیار و اضطرار  (قسمت دوازدهم) حکم شرعی نیست مگر در آنجا اختیار است و نیست اختیاری مگر حکم خدا آنجا استوار است . مختار حقیقی جز خدا نیست و هرکه تخلّق و تقرّب او به خدا بیشتر، اختیار عرضی و مجازی او بیشتر، و هرکه دور تر کمتر، تا آنکه به حیوان رسد و دامن برچیند ( یعنی تا جایی که آدمی به حد حیوان تنزّل کند و اختیار او زایل شود) امروز که ما شیعیان ایران که خود را وارث مکتب علی علیه السلام می دانیم و حکومتی اسلامی شیعی برپا کرده ایم، از گوشه و کنار حرف هایی شنیده می شود و راهبردهایی عنوان می گردد و بعضاً هم اجرا شده و می شود، که در تضاد کامل با رویه و منش حضرت علی علیه السلام است، و این درحالیست که رویه و رفتار و سنت های آن حضرت در تاریخ مثل خورشید می درخشد و برما پوشیده نیست. مثل اینکه گفته اند در مسیر توسعه کشور و در حرکت چرخ های توسعه، عده ای زیر دست و پا له می شوند، و یا عده ای در زیر حرکت چرخ های توسعه له می شوند، و این امری اجتناب ناپذیر است که باید آن را بپذیریم ! حضرت علی علیه السلام برای نجات بشریت و برای احیای دین خدا و آزادی و سعادت بشر که تبعاً رونق اقتصاد و پیشرفت و معیشت جامعه جزء لاینفک آن است، حاضر نیست یک کلمه دروغ بگوید (چون می داند که نخواهد شد)، آنگاه ما برای توسعه و پیشرفت اقتصادی حاضریم عده ای مردم ضعیف بی گناه له شوند، مردمی که مالک و صاحب همین کشوری هستند که دم از پیشرفت آن می زنیم، عده ای به ناحق ثروتمند شوند چراکه این ثروت ها برای پیشرفت مملکت مفید است ! و عده ای به ناحق فقیر و نابود شوند و این هم اجتناب تاپذیر و جایز است ! آنگاه خود را شیعه علی بدانیم، و دم از عدالت اجتماعی هم بزنیم، و فکر کنیم می شود با ظلم عدالت برقرارکرد، ببینید تفاوت از کجا تا کجاست. خشت اول گر نهد معمار کج  تا ثریّا می رود دیوار کج  بعضی نیز می گویند باید به سمت توسعه حرکت کنیم و لوازم آن را نیز بپذیریم، از ارزش ها عدول کنیم و سیاست و اقتصاد و فرهنگ را با الگوهای شناخته شده توسعه در غرب منطبق کنیم، ولو اینکه مخالف احکام شریعت و مخالف اعتقادات اسلامی باشد، چرا که این یک کار علمی است، این یعنی اینکه ما باید مبانی اعتقادی چه در سیاست، چه در اقتصاد و چه در فرهنگ و سبک زندگی را تغییر دهیم و منطبق کنیم با الگوی توسعه پیشنهادی غرب، خوب این یعنی همۀ دین ما ! و این درحالیستکه ما هم در قرآن کریم، هم در نهج البلاغه، هم در احادیث و روایات بصورت معنا داری مبانی حکومت اسلامی و لوازم آن اعم از فرهنگ، اقتصاد، سیاست را در دسترس داریم، و حتی جزئیات آن در فقه اسلامی به تفصیل بیان گردیده.  مشکل اینجاست که از یکطرف شیفتگی غیر معقول نسبت به غرب و دستاوردهای صنعتی آن ما را مسحور کرده و از طرف دیگر کسانی که متولّی امر بودند و می بایستی به دنبال تدوین الگوی اقتصادی اسلامی بروند، از این امر غفلت کردند، و اما در پاسخ به ادعای آنها در خصوص علمی بودن مسئله، باید گفت: مگر این همه اساتید و متخصصین اقتصادی دیگردر داخل و خارج که با تئوری توسعه غربی مخالف و طرفدار اقتصاد اسلامی هستند، کار علمی نکرده اند، و اهل علم اقتصاد نیستند ؟ فرق قضیه این است که بعضی متخصصین می فهمند که علم (ساینس) و تجربه باید در خدمت انسان قرار گیرد، نه اینکه انسان عبد و شیفته آن شود، ارزش های دینی خود را از دست بدهد و کورکورانه به دنبال تجربه دیگران راه بیفتد بی کم و کاست، آن هم تجربه ای که امتحان خوبی نداده و ایراد های اساسی  و جدّی بر ماحصل آن وارد است، و گند هایی به بار آورده غیر قابل انکار. ادامه دارد… التماس دعا سید حمید 
هدایت شده از المرسلات
📌تکلیف کسانی که اهل استنباط و اجتهادند، زیاد است/بایستی برگردیم و فقه را استنباط کنیم، برای سازندگی جامعه و برای پاسخگویی به نیازهای یک نظام، یک نظام حکومتی/ لذا حوزه های علمیه باید طلاب متفقه، سیاس حکیم مطلع از مسائل جهانی بار بیاورند/ در این عرصه نمیشود به فتوای غیر مستند هم اکتفاء کرد/ حکومت اسلامی باید صد در صد متکی باشد به قرآن و عترت. 🔰مقام معظم رهبری 💢معاملات هم همینجور، امروز است. امروز رابطه ی موجر و مستاجر پیچیده است. امروز اجاره ی تن اینجور نیست که یک نفر ساده، بگوید که آجرتک نفسی، در یک روز، به این قیمت. آن هم بگوید قبلت و تمام بشود. 💢دستگاه هایی که چندین هزار کارگر دارند با خصوصیات مختلف، با شرایط گوناگون، با حقوقی که این کارگر، به تبع مدت کار در اینجا پیدا می کند با سرمایه ی مصرف شده در اینجا، با سود کلانی که صاحب آن کارخانه و سرمایه دار می برد، با وضعی که کارگر دارد، اصلا حقوق کار و حقوق کارگر و مسئله ی اجاره که همان مسئله ی کار است، همین مسئله ی اجاره ی تن، اجاره ی نفس، این اصلا یک چیزی است غیر آنی که در دوران قبل از صنعتی شدن جهان و اقتصاد صنعتی وجود داشته. 💢این را ما باید رسیدگی بکنیم، باید بفهمیم، برسیم. تمام مطالبی که اینجوری است، احتیاج به دارد. 💢بله، طهارت و صلاه و صوم و حج – زکات هم چرا ، ابواب مالی هم احتیاج به بازنگری دارد- آن ابواب عبادی محض، شاید احتیاج به بازنگری نداشته باشد یا لااقل حالا نداشته باشد. 💢باید اینها را بازنگری کنیم. چه کسی اینها را میخواهد بکند برادر؟ چه کسی این کارها را می خواهد بکند؟ یا می گویید لازم نیست. 💢اگر می خواهیم ما یک جامعه ای درست کنیم، یک حکومتی درست کنیم، الگو باشد، اسلامی باشد، خب نمی شود که به استحسان، به اینکه لابد حالا اینجوری است، اکتفا کرد. حتی به یک و غیر متکی به تحقیقات فراوان هم نمی شود درست اتکا کرد. 💢یک مسله را فقیه کار کرده، که پخته ی در این مسئله است، یک جور فتوا می دهد. یک مسئله ای که رویش کار نشده، همان فقیه یک جور دیگر فتوا می دهد. ان مسئله ی اولی را عمیق تر، پخته تر، فتوا می دهد. چیز طبیعی است. اینها را باید کار بکنیم، چه کسی باید این ها را بکند؟ اگر است، اگر است، اگر ما همچنانی که امروز برای دنیای مسلمان، الگوی جامعه ی اسلامی شدیم؛ باید متکی باشیم به قرآن و حدیث، به کتاب و سنت، یعنی به اسلام، به متن اسلام، بدون این نمی شود. 💢و این را هم بداننید که کارکردن روی قرآن و حدیث، بدون اطلاع از آنچه در دنیا می گذرد هم امکان پذیر نیست. امروز دیگر روزی نیست که شما خیال کنید طلبه می تواند از دنیا مطلع نباشد ، از سیاست خبر نداشته باشد. 💢اگر است، اگر است، اگر ما همچنانی که امروز برای دنیای مسلمان، الگوی جامعه ی اسلامی شدیم؛ باید متکی باشیم به قرآن و حدیث، به کتاب و سنت، یعنی به اسلام، به متن اسلام، بدون این نمی شود. 💢و این را هم بداننید که کارکردن روی قرآن و حدیث، بدون اطلاع از آنچه در دنیا می گذرد هم امکان پذیر نیست. امروز دیگر روزی نیست که شما خیال کنید طلبه می تواند از دنیا مطلع نباشد ، از سیاست خبر نداشته باشد. 💢لذا حوزه های علمیه باید طلاب متفقه، سیاس حکیم مطلع از مسائل جهانی بار بیاورند. این وظیفه حوزه های علمیه است. 💢تکلیف کسانی که اهل استنباط و اجتهادند زیاد است. بایستی برگردیم و فقه را استنباط کنیم، برای سازندگی جامعه و برای پاسخگویی به نیازهای یک نظام، یک نظام حکومتی. 📚گزیده بیانات 4/1/1365 🌐المرسلات، از مقدمات تا اجتهاد https://eitaa.com/joinchat/912326691Cd7b7696c9b
بسم الله الرحمن الرحیم صادق آل محمد قمر سادس ما چشم بربست بر این عالم پر بند و بلا مجتمع کرد پراکندگی دین حنیف ساخت سدی که دمادم نشود دین تحریف در جهان دانشوران حیران شده از علم او مکتبش لا ینقطع دانشگه هر علم جو گر نبودی مکتبش کی ببدی حبل متین رو فروخوان تو حدیث ثقلین بهر یقین این تقارن در ولادت فکر کن از بهر چیست آری آری این همان است و جز این تأویل نیست گفتمی این نکته ها در حق آن ماه وحید تا که نوری برفروزد بر شب تاریک این سید حمید .
صلّ الله علیک یا صادق آل محمد
هدایت شده از ضد شایعات 🚨
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️آیا همه غیر مسلمانان به جهنم می‌روند؟ 🔹ماجرای خانم دکتری که حواس استاد ازغدی را در نماز پرت کرد 🚨 کانال تخصصی ضد شایعات: https://eitaa.com/joinchat/3988652329Ce0f62c7395
بسم الله الرحمن الرحیم اختیار و اضطرار (قسمت سیزدهم) حکم شرعی نیست مگر در آنجا اختیار است و نیست اختیاری مگر حکم خدا آنجا استوار است . مختار حقیقی جز خدا نیست و هرکه تخلّق و تقرّب او به خدا بیشتر، اختیار عرضی و مجازی او بیشتر، و هرکه دور تر کمتر، تا آنکه به حیوان رسد و دامن برچیند ( یعنی تا جایی که آدمی به حد حیوان تنزّل کند و اختیار او زایل شود) مشکل دیگر این است که عده ای هستند که اعتقاد قلبی ایشان همین جدایی دین از سیاست است و در واقع مسلمان سکولار هستند ولی آن را با صراحت ابراز نمی کنند، و بعضی دیگر هم مسلمان لیبرال هستند که بعضاً ناشیانه ابراز هم می کنند، و چه بسا بعضاً خودشان هم نمی دانند، لذا کارهایشان با گفتارشان یکی نیست، و برای اینکه پوششی بر این عیب بگذارند، دو پهلو حرف میزنند، و بیشتر این ها در کشور ما این کار را ناخودآگاه انجام می دهند، علتش هم این است که واقعاً دوست دارند ایران توسعه یافته شود و پیشرفت اقتصادی کند، ضمناً مسلمان و متدیّن هم هستند، ولی چون بصیرت ندارند دچار یک تضادی در درون خود شده اند، چون فکر می کنند بعضی از اعتقادات و احکام دینی در اقتصاد و سیاست مانع پیشرفت است، و از آنجایی که مسلمانند و مسلمانی خود را دوست دارند، در صدد اصلاح برآمده تا این موانع را از سر راه پیشرفت و توسعه برداند، یعنی شوق رسیدن به مطلوب، که همان پیشرفت و توسعه باشد، بصیرت را از ایشان گرفته، به این خاطر است که رسول اکرم صلوات الله علیه و آله فرمودند : حبّ الدّنیا رأس کلّ خطیئه، و این درحالیسستکه مبانی سیاسی و اقتصادی اسلام نه تنها مانع پیشرفت نیست بلکه ضامن هرگونه پیشرفت پایدار و با عزت است، همانگونه که پیشرفت سیاسی و نظامی ایران بعد از انقلاب اسلامی، و تبدیل شدن آن بعنوان ابرقدرت منطقه، با داشتن این نفوذ نرم بی بدیل، مرهون پایداری و استقامت بر مبانی اعتقادی و دینی بوده، و بر کسی پوشیده نیست، ولی در بخش اقتصادی در اِعمال مبانی اقتصاد اسلامی شش دانگ نبوده ایم، بلکه سه دانگ هم نبوده ایم، لذا نتیجه این شده که هست، و لذا بعضی افراد به دلیل بی بصیرتی نمی توانند ببینند که مشکل از کجا آب میخورد ، به همین خاطر ناخواسته و ندانسته در دام سکولاریزم، یا شبه سکولاریزم و لیبرالیسم گرفتار شده اند، و بعضاً، هم علاقه به اسلام دارند و هم دچار خطا شده اند، لذا سعی می کنند که اسلام را با افکار لیبرالیستی و سکولاریستی منطبق کنند. راست کردن شرع را بر خود خطاست خویش را با شرع باید کرد راست خداوند در قرآن کریم در سوره یوسف آیه 106 فرموده: وَمَا يُؤْمِنُ أَكْثَرُهُمْ بِاللّهِ إِلاَّ وَهُم مُّشْرِكُونَ و اکثر این ها به خدا ایمان نمی آورند مگر اینکه در عین حال مشرکند (با او چیزی را شریک می گیرند) یعنی اکثر این ها (که به الله ایمان دارند) در عین حال که به الله ایمان دارند، برای او شریک قرار می دهند. از امام صادق علیه السلام سؤال کردند که چگونه در حالی که به خدا ایمان دارند مشرکند؟ فرمودند که این شرک، شرک در الوهیت نیست بلکه شرک در ربوبیت است، بعد اضافه فرمودند که یعنی از چیزی یا کسی اطاعت (پیروی)می کنند که خداوند امر به اطاعت (پیروی) آن را نکرده است. توضیح : اینکه در جمله فوق اطاعت را پیروی معنی نمودم بخاطر این است که حق مطلب ادا شود، چون امام (ع) فرمودند که : یعنی از کسی یا چیزی اطاعت کند. معلوم است که مقصود از چیز در اینجا عبارت است از هر مکتب ، ایدئولوژی، ایسم ها، و رسم و رسومات و غیرذلک، و ما در زبان فارسی نمی گوییم که مثلاً فلانی از مکتب لیبرالیسم اطاعت می کند، بلکه می گوییم پیروی می کند. در کشکول شیخ بهایی نیز شبیه این معنی از کتاب کافی نقل شده : در کتاب کافی باب شرک مرویست از امام جعفر صادق (ع) درقول خدای عزّ و جلّ که "ما یؤمن اکثرهم بالله الّا و هم مشرکون " یعنی مؤمن نمی شوند اکثر مردمان به ربوبیّت خدای عزّ و جلّ مگر بر حالی که ایشان شریک قرار می دهند برای او در ربوبیبت، امام علیه السلام فرمود شرک طاعت است و شرک عبادت نیست، یعنی آنها صریحاً شریکی برای خدا قرار نمی دهند که عبادت او کنند ولیکن اطاعت می کنند کسی را که حق تعالی امر به اطاعت کردن او ننموده، بنحوی که گویا او را عبادت می کنند. ادامه دارد… التماس دعا سید حمید
«مأموریت هر یک از امامان ما متفاوت است. امام صادق(ع)، علم و معارف را تا اندازه‌ای که می‌توانست در قبل ظهور تحقق پیدا کند، در عالَم بسط دادند و این کار بر اساس يک مأموريت الهی بود. امام باقر(ع) و امام صادق(ع) با مکتب‌های بَدَلی به مبارزه برخاستند و يک مکتب پيشگام در اخلاق و کلام و فقه بنیان نهادند.» ☑️ @mirbaqeri_ir
هدایت شده از پاتولوژی فرهنگی
هوالحکیم • همراه با چند نفر از همکاران از جلسه‌ای برمی‌گشتیم، در مسیر بحث شد، یکی از خانم‌های همکار با افسوس گفت ما تمام خصلت های زنانه خودمان رو در محیط کار از دست دادیم! من جنسیتم را در اداره فراموش کرده‌ام. • گفتم خانم فلانی اعتراف بزرگی بود؛ اگر ده نفر مثل شما که پیشکسوت‌اند و مویی سپید کرده‌اند جسارت به خرج می‌دادند و با صدای بلند می‌گفتند که انتخابشان اشتباه بوده، امروز این ولع برای شاغل شدن در بین خانم‌های جوان وجود نمی‌داشت. • گفت حاضرم روزی مصاحبه کنم و بگویم. اما من می‌گویم این اتفاق هرگز نخواهد افتاد، چون حداقلی‌ترین کارکردش فروپاشی نظام اداری خواهد بود. سیستمی که امروز بخش قابل توجهی از بارش را زنان یدک می‌کشند، زنانی که هم نیروهای ارزان‌تری به حساب می‌آیند و هم حرف‌شنویی و تبعیت بیشتری نسبت به مردان دارند. • زنان میانسال امروز متوجه شده‌اند چه کلاهی سرشان رفته است. اما راه بازگشت ندارند. اگر همچون منی هم راه بیفتد و اعترافاتشان را ضبط و رسانه‌ای کند احتمالا به جرم سیاه‌نمایی و اقدام علیه امنیت ملی با او برخورد خواهد شد. اما این چیزی از واقعیت کم نخواهد کرد. • میدانید از چه جلسه‌ای برمی‌گشتیم؟ جلسه هم‌اندیشی برای حل بحران سالمندی! می‌دانید یکی از عوامل دامن‌زننده‌ی سالمند شدن جامعه چیست؟ اشتغال زنان! زن اگر درون محیط خانواده می‌ماند، امروز یکی از کارکردهایش این بود که کشور ناچار نبود برای حل مشکلات سالمندانش جلسه هم‌اندیشی در سطوح مدیران ارشد برگزار نماید .. اشتغال زنان یعنی پایین آمدن نرخ رشد فرزندآوری. پایین آمدن نرخ فرزندآوری یعنی پیری جمعیت. پیری جمعیت یعنی کاهش نیروی کار، کاهش نیروی کار یعنی به فنا رفتن موتور پیش‌برنده نظام اجتماعی. سینه مالامال درد است ای دریغا مرهمی .. ✍ محمد جواد خواجه‌وند 💡کانال تحلیلی محمدجوادخواجه‌وند @mj_khajevand | لینک جامع
✍ به هیچ وجه به این مناظره خوش بین نیستم.. دو حالت قابل تصوره: ۱- غنی نژاد لیبرال، با جرثقیل از روی علیزاده رد بشه و برای مدت‌ها فاتحه اقتصاد اسلامی خونده بشه ۲- طی صحبتی که با متخصصین رسانه داشتم،این حالت احتمالش بیشتره.. اونم اینکه علیزاده با بولدوزر از روی غنی نژاد رد بشه و فاتحه لیبرالیسم اقتصادی رو بخونه.. و بعد از این، علیزاده تبدیل بشه به قهرمان جریان انقلابی و حزب اللهی، و بعدها جریان سلطه و روباه پیر (انگلستان) بخواهد از این وجهه‌ی علیزاده بر علیه جریان اصیل انقلابی درون نظام استفاده کنه.. اونموقع دیگه برخورد با علیزاده خیلی سخت میشه به هر حال، ای کاش مدیران تلوزیون میفهمیدند این مناظره از اساس اشتباه است و ما جوانان انقلابی باسوادی داشتیم که بتوانند جلوی غنی نژاد قرار بگیرند.. و به هر سو، به هیچ وجه به علیزاده و قرار گرفتنش در وسط لاحاف جریان انقلابی خوش بین نیستم.. @tahliltamadoni
هدایت شده از اخبار سوریه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هشدار شدید رییس جمهور به رژیم طالبان: حق‌آبه مردم سیستان و بلوچستان را بدهید... از این دست هشدارها باید محکم‌تر و البته به شکل عملیاتی‌ هم گفته شود. اینکه حکومت طالبان فکر می‌کند با دروغ ‌و پشت گوش انداختن و وعده سر خرمن می‌تواند مسأله را حل کند، اشتباه می‌کند. رییسی موضع خوبی هم گرفت، گفت کارشناسان ما بیایند بررسی کنند اگر آب نیست، ما هم حرفی نداریم و این یعنی آنکه دستگاه امنیتی ایران به خوبی از وضعیت سد کجکی خبر دارد و می‌داند که آب به اندازه کافی پشت سد وجود دارد و طالبان می‌خواهد گروکشی کند و البته به زعم باطل خودش، قلدری. باید زبان این قوم عقب‌مانده و درب و داغان را از حلقوم‌شان بیرون کشید. @syriankhabar
بسم الله الرحمن الرحیم اختیار و اضطرار (قسمت چهاردهم) حکم شرعی نیست مگر در آنجا اختیار است و نیست اختیاری مگر حکم خدا آنجا استوار است . مختار حقیقی جز خدا نیست و هرکه تخلّق و تقرّب او به خدا بیشتر، اختیار عرضی و مجازی او بیشتر، و هرکه دور تر کمتر، تا آنکه به حیوان رسد و دامن برچیند ( یعنی تا جایی که آدمی به حد حیوان تنزّل کند و اختیار او زایل شود) در جایی دیگر در سوره روم آیه 30 فرموده: فَأَقِمْ وَجْهَكَ لِلدِّينِ حَنِيفًا فِطْرَةَ اللَّهِ الَّتِي فَطَرَ النَّاسَ عَلَيْهَا لَا تَبْدِيلَ لِخَلْقِ اللَّهِ ذَلِكَ الدِّينُ الْقَيِّمُ وَلَكِنَّ أَكْثَرَ النَّاسِ لَا يَعْلَمُونَ ﴿۳۰﴾ پس روى خود را با گرايش تمام (شش دانگ) به سوى دين كن همان سرشت الهی كه خدا مردم را بر آن سرشته است، آفرينش خداى تغييرپذير نيست، این است همان دين پايدار ولى بيشتر مردم نمى‏دانند. یعنی حنیف وار به دین گرایش داشته باشید، با حق گرایی محض، شش دانگ، و بدون شرک های پنهانی (شرک در ربوبیت)، و اینکه در ادامه به فطرت و تبدیل ناپذیر بودن آن اشاره می کند، منظور این است که زمانه تغییر می کند ولی فطرت انسان تبدیل پذیر نیست، پس در گذر زمان این دین را تبدیل نکنید، کم و زیاد نکنید، چون این دین منطبق با فطرت انسان طراحی شده، بعد درجایی که می فرماید : این است دین قیّم، شاید منظور این است که حنیف وار دین داری کردن، دین قیّم است، به عبارتی یعنی اگر دین اسلام را ششدانگ بخواهید، رویکردتان به آن حنیف وار باشد، و به صورت جامع مبنای زندگی خود قرار دهید، درد شما را دوا می کند، وگر نه ... الله اعلم. و سپس در پایان می فرماید ولی اکثر انسان ها این مطلب را نمی دانند، یعنی به این نکته ها توجه ندارند. درک من از این آیه شریفه این است که مثلاً نمی شود ما مسلمان باشیم، یک نظام جمهوری اسلامی هم بنا کنیم، و در عین حال اقتصاد ما یک اقتصاد مبتنی بر آموزه های مکتب لیبرالیسم باشد، و همچنین بخش های دیگر مثل فرهنگ و تعلیم و تربیت و غیره. این خروج فاحش از حنیفیت است. خروج از حنیفیت در دین یعنی ورود در شرک در ربوبیت الله. پس تا زمانی که مسئولان اجرایی و قانونگذاری کشور، رویکردشان به دین مبین اسلام حنیف وار نگردد، دردی بصورت اساسی دوا نمی شود. ادامه دارد… التماس دعا سید حمید