eitaa logo
حا.میم || حسن مجیدیان
401 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
409 ویدیو
8 فایل
یادداشت ها و انتخابهاي حسن‌ مجیدیان ارتباط از طریق @Hamim1361
مشاهده در ایتا
دانلود
در ستایش محمد مخبر با پایان یافتن مهلت قانونی ثبت نام، درب وزارت کشور بسته شد. در این میان، معاون اول دولت مرحوم رییسی، کفیل ریاست جمهوری و نزدیک ترین گزینه به مدیریت اجرایی کشور حتی ثبت نام هم نکرد. آخرین تعبیر او در مورد جایگاهش، حمالی مردم بود که ظاهراً از همه شعارها صادقانه تر بود. https://eitaa.com/hamim1377
12.18M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 خاطره جالب رهبر انقلاب از عکس امام در اتاقشان در بیمارستان https://eitaa.com/hamim1377
اگر به شما حُسنِ ظن نداشتم به خاطر این عکس، شما را حدّ می‌زدم! هادی غفاری- فرزند شهید ایت الله حسین غفاری فعال سیاسی و نماینده مجلس در دوره‌های پیشین- می‌گفت : اوایل انقلاب کشف کردیم که فرمانده نیروی دریایی وقت -ناخدا افضلی که بعدها اعدام شد- از طریق حزب توده با روس‌ها مرتبط است و اسنادِ به کلی سرّی و نظامی را به روس‌ها می دهد و روس‌ها هم آنها را در اختیار صدام و عراق می‌گذارند. پرونده‌ای را تکمیل کردیم که شامل ۴۰۰ صفحه می‌شد در این پرونده قطور، علاوه بر اسناد و مدارک بسیار، عکسی هم بود که در آن ناخدا افضلی کنار زن بی حجابی نشسته بود که پوشش مناسبی نداشت. پرونده را نزد حضرت امام بردم و تصور می‌کردم که ارائه این عکس، مدارک را کامل و محکم می‌کند . اما بر خلاف پندار من، امام وقتی عکس را دیدند آن را از من گرفتند و با لحن تندی فرمودند:  این عکس چیست آقای غفاری؟! آقای غفاری! مبارزه ما شرافتمندانه است ولی این روشی که شما در پیش گرفته‌اید غیر شرافتمندانه است، اگر به شما حُسنِ ظن نداشتم به خاطر ارائه این عکس، شمارا حدّ می‌زدم! بعد به من فرمودند : با زندگیِ خصوصیِ مردم چه کار دارید؟ اصل این عکس کجاست ؟ گفتم: نزد من است. فرمودند: تا من نماز می‌خوانم بروید و اصلِ عکس را بیاورید! عرض کردم: اجازه بدهید با شما نماز را بخوانم و بعد بروم و آن را بیاورم فرمودند: نخیر، لازم نکرده است بفرمایید! نمی‌دانم مسیر جماران تا تهرانِ نو را چگونه طی کردم که تا نماز امام تمام شده بود خود را به جماران رساندم و نگاتیوِ عکس را تحویل امام دادم . امام به حاج احمد اقا فرمودند : دستگاه خورد کن را بیاور! آورد و خودِ ایشان عکس را در دستگاه قرار دادند و آن را پودر کردند و بعد پودر شده آن را با دست خود به هم زدند و در آخر فرمودند : آقای غفاری! با این‌ که شما را می‌شناسم و پدرِ شهیدِ شما، رفیق بزرگوار من بود اما این روش، روشِ شرافتمندانه‌ای نیست! سیره فرزانگان، عبدالحسن بزرگمهرنیا، نشر سامان دانش، به نقل از: سایت خاطره نگاری، ۹۵/۲/۲۱ https://eitaa.com/hamim1377
سقراط اجتماعی سقراط یکی از فیلسوفان باستان است. زندگی ساده و فقیرانه‌ای داشت. برهنه‌پا بود. سیرت را بر صورت و معنا را بر ماده ترجیح می‌داد. او در روزگار سوفسطائیان می‌زیست که ابدال جدال بودند و دشمنان حقیقت؛ یعنی دورزنندگان منطق و استدلال. وجود، ظهور و شکوفایی خردگرایی در چنین زمانه‌ای، هم عجیب بود هم غریب. سقراط انسان عجیب و غریب عصر شکاکیت بود. اگر از میان هزاره‌ها بیرون بیاییم و پا بگذاریم در خیابان‌های دنیای سرمایه‌داری، شاید بدون هیچ زحمت و جستجویی غرور بی‌اندازه و تجمل بی‌حد بشر را ببینیم. خوش دارم در این دنیای آزاد و آزادی، اسم روزگارمان را بگذارم عصر دک‌وپز و فیس‌وافاده. روزگاری که صورت بر سیرت و ماده بر معنا ترجیح دارد. زمانه‌ی منم منم‌های بی‌توقف. دوران خوشگل‌ها، مدها، آسمان‌خراش‌ها، جلوه‌ها و زرق و برق‌ها و زیست‌های اینستاگرامی. سر سال و ماه که می‌شود آرایشی و بهداشتی سود سرشار می‌کند و کتاب‌فروش، ضرر بسیار. هر اندازه دارندگی، چند برابرش، برازندگی. زیر و روی پوست این جهان‌کده هر چه بیشتر بگردی چشم و دل‌هایی را می‌بینی که هرگز سیر نمی‌شوند. حتی در دنیای سیاستمداران و رهبران فکری و فرهنگی جهان. سواد را هم برای مهارت و مدرک می‌خواهند. آن‌ را برای پول. پول را برای قدرت. قدرت را برای سلطه. سلطه را هم برای خودخواهی و کامجویی با حالت‌های متنوع ناتمام. ساختار رایج و شناخته‌شده در جهان حکم‌رانی از هر نوع آن تعلق خاطر عمیق و عجیبی دارد به جلال و جبروت و جلوه و تجمل. تولد انقلاب اسلامی ایران در میان تب فرزندآوری دنیای مایه‌تیله‌داری اتفاق افتاد. شوریدن پابرهنگان معناگرا بود بر جادوگران اشرافیت ظاهرگرا. از منظر حدوث، گویا سقراط بار دیگر پا به دنیا گذاشته است. از جهت بقا اما با امام خردگرایان فرق دارد. این‌بار نه در اندام یک شخص یونانی‌زاده؛ بلکه در قامت جامعه‌ی ایرانی‌تبار. سوفسطائیان، استاد افلاطون را یک بار جام شوکران خوراندند و او را کشتند. اتوکشیده‌های ادکلن به‌دست هر روز و هربار جامی تازه از زهر در کام انقلاب پابرهنگان فرزانه می‌ریزند و هر بار البته که او را نمی‌کشند؛ بلکه زنده‌تر می‌شود و شیرانه‌تر می‌خروشد. گویا نسخه «سقراط اجتماعی» با نمونه‌ی فردی آن فرق دارد. نه اینکه اعجازی در کار باشد یا جادو‌جنبل و شعبده؛ سقراط در ساخت و ساحت ایران پادزهری دارد به نام «ورود فضیلت‌های اخلاقی در جهان سیاست‌ورزی». برجسته‌ترین این فضائل، قرابت، مجالست و یکی‌شدن رهبران سیاسی با برهنه‌پاترین افراد جامعه است. کاری که در نقطه‌ی مقابل، با برچسب پوپولیست و عوام‌فریبی با آن مقابله و مبارزه می‌کنند. انقلاب اسلامی برای عصر «انسان گرگ انسان» پدیده‌ای غریب، عجیب و ناهمخوان به حساب می‌آید. سقراط اجتماعی ایرانی‌تبار با آموزه‌هایی همچون«کارگزار خدمت‌گزار» و «انسان فرشته‌ی انسان» جهان دک‌وپز را با چالش‌های جدی و شکننده‌ای روبرو کرده است. ✍ سعید احمدی https://eitaa.com/hamim1377
مربیت کجاست؟ تو جلسه! یکی از آفات و مصیبت های جمع های تربیتی ما، اصرار مربی ها برای حضور در جلسات پی در پی با یکدیگر است. جلساتی که گاهی نه تنها خاصیت و فایده ندارد بلکه فرصت فعالیت ها و کارهای دیگر را هم از مربی می گیرد و بدتر از همه اینکه مجال ارتباط با متربی را هم محدود می‌کند. به علاوه، انرژی و حال و روحیه ی کار و تلاش در این جلسات، غالبا هدر می‌رود. دیده ام که دانش آموزان بیچاره بعضا ساعت ها منتظرند تا آقای مربی از جلسه خارج شود. بابا بی خیال جلسه شو و بچه را دریاب که از دست رفت! کار و شأن اصلی مربی، بودن در کنار بچه هاست. حضور در جمع آنهاست. کار او در حلقه است. گفت و شنود و ارتباط به بچه هاست. https://eitaa.com/hamim1377
یادآوری قرائت سوره واقعه و زیارت آقا اباعبدالله علیه السلام در شب جمعه... https://eitaa.com/hamim1377
🔸 تاریخ فلسفه کاپلستون یک دوست خوب و فرهیخته ای برای شروع مطالعات فلسفی این کتاب را به من پیشنهاد داد. تاریخ فلسفه ای جامع برای فهم آنچه که در طول تاریخِ فلسفه بر سرِ آن آمده است. من این جلد را ۱۵ بهمن سال قبل شروع کردم و ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ تمامش کردم. مقید بودم که روزی چند صفحه با تامل بخوانم. هنوز هم توصیه ام به دوستانی که به هر دلیل فرصت مطالعه ندارند، همین روش است. مطالعه ی پیوسته و مداوم اما کوتاه. حتی روزی یک ربعِ ساعت. در بیانات رهبر انقلاب خواندم که ایشان گفته اند که من کتاب الاغانی ابوالفرج اصفهانی را که چندین جلد است بین ترددهای مشهد به تهران در ایام انقلاب خوانده ام. بهرحال برای آنها که دنبال فهم و خردی هستند، یا با آدم ها در محیط آموزشی و تربیتی و... سر و کار دارند، و خلاصه می‌خواهند خودشان تحلیل و بینش و جهانی فکری داشته باشند، خواندن فلسفه و متعاقب آن ، تفلسف و فهم فلسفی، لازم است. https://eitaa.com/hamim1377
نوتیف اضافه شدن آدم ها به تلگرام شاید این روزا براتون آشنا باشه. بنظرتون چرا اینهمه یوزر داره میاد تلگرام؟ شاید چون هر جا رو باز میکنی دارن تبلیغ ربات همستر یا هزار تا ربات دیگه‌رو میکنن که با تپ کردنشون پولدار میشی و مردم نمیخوان عقب بمونن چون نات‌کوین‌رو از دست دادن! اما در پس پرده تلگرام اول داره یوزرهایی که دیلیت اکانت کردن رو برمیگردونه داخل اکوسیستم، کنارشم یوزرهای جدید میان داخلش! توی موجی که مردم دارن اینطوری با کله وارد میشن به عنوان یه نفر که زندگیش کلاً با تکنولوژی گره خورده من همیشه سعی میکنم تا فرصت‌های جدیدی‌رو برای خودم ایجاد کنم نه اینکه با کلیک کردن پولدار بشم... هجوم گله‌ای به بورس، کریپتو و... یادتون بیارین که سود اصلی رو کی برد تو این بازیا؟ اگه شما از این متن فقط نحوه تبلیغ پنهان تلگرام رو یاد بگیرید که بدون هزینه مارکتینگ زیاد داره چه حجم یوزر جذب میکنه اونم تو این اسکیل کاملا تعجب می‌کنید... 1 - تلگرام میاد نات کوین رو میاره بالا که خیلیا مخالفش میشن 2 - میاد بهش ارزش میده که دهن اونایی که مخالفشن بسته بشه و حتی اونا هم بیان بگن اشتباه کردن. 3 - مثل ویروس هزار تا ربات میان که ایندفه مردم با کله میان توش که از اینا عقب نمونن. 4 - کلی یوزر جذب میکنه بدون تبلیغات. 5 - اینهمه پول داره داخل TON یه مقداریشو میاد به عنوان پاداش یا پنیر مفت تو تله موش به مردم میده که زنده نگه داره اکوسیستمشو. به تبلیغات نوین خوش آمدید! ✍ عباس طاهری https://eitaa.com/hamim1377
از قرن‌ها قبل اوضاع همین است. در هر عصر و زمانه. امیرالمؤمنین هزار و چهارصد سال قبل عده‌ای از مردم را همج‌رعاع نامیده و در وصف‌شان اینطور فرموده که «باقى همه ابلهان و نادانان هستند كه در پى هر بانگ‏كننده به راه مى‌افتند و هر بادى آنان را به سويى متمايل مى‏‌كند». به‌دنبال بادهای اعتقادی. به دنبال بادهای سیاسی. بادهای اجتماعی. بادهای اقتصادی. روزی اگر باد فلان‌جنبش سیاسی بوزد، چریک توی خیابان‌اند و شعارنویس روی دیوار. با فعالیت‌سیاسی تمام‌وقت در صفحه‌مجازیشان. باد که فروکش کند و فعالیت در بورس یکهو رایج شود، فعال اقتصادی می‌شوند و تحلیلگر شاخص‌ها. تردیر ارز می‌شوند ناگهان. فیلم‌هایی را می‌بینند که توی بادها و موج‌های اجتماعی ناگهان معروف شده‌اند و همه می‌بینند. کتاب‌هایی را می‌خوانند که در این موج‌ها شناخته شده‌باشند. موضوعش مهم نیست. اصلا سبک و ژانر شخصی‌سازی‌شده‌ ندارند. کلاب‌هاوس معروف شود نصب می‌کنند، تردز معروف شود، جا نمی‌مانند. یک‌روز توی شرکت‌های هرمی عضو می‌شوند و یک روز در گروه‌های مجازیِ «بیست نفر عضو کن،ده میلیون بگیر»؛ پایش بیفتد شکم همستری را هم به طمع سکه‌ زاییدن، قلقلک می‌دهند و صبح تا شب توی سرش می‌زنند. فقط احساس می‌کنند که از بادها و موج‌های موقت جامعه هرگز نباید که عقب بمانند و پابه‌پای دیگران،باید همه‌اش را امتحان کنند. خاصیت عصر مدرنیته همین پوچ‌گرایی‌ها و بادی‌به‌هرجهت بودن‌هاست ذاتا؛ و ما همه راستش را بخواهید به اقتضای زیست در این زمانه، هرکدام به میزانی پای در این نجاست فروکرده‌ایم. بعضی کمتر و بعضی بیشتر. انسان اصیل استوار اما آن است که مقصد خود را شناخته، راه را برگزیده، توشه را برداشته و هیچ نسیمی از هیچ سویی او را به اطراف متمایل نمی‌کند. برای چیز دیگری خلق شده‌ایم ما. برای راه دیگری آمده‌ایم. هرکجا احساس کردیم در غبار بادها سرگرم شده‌ایم به راه برگردیم. وقتی همه مشغول موج‌سواری‌اند، ما بی‌اعتنا، سمت هدف‌ها برویم. وقت نداریم ما. بجـنبیم. ✍ «مهدی مولایی» https://eitaa.com/hamim1377
تفاوت ها و شباهت های قالیباف و جلیلی با آقای دکتر قالیباف کار نکرده ام ولی کارهای او را دنبال نموده و از مسائل غیر علنی مرتبط با ایشان تا حد قابل توجهی خبر دارم . با دکتر جلیلی نزدیک به دو سال در شورای عالی امنیت ملی بطور نسبتا" مستقیم کار کرده ام و پیش و پس از آن هم با ایشان رابطه داشته و هنوز هم این رابطه به شکل جلسات محدود یا دو نفره ادامه دارد . ۱ - من این دو نفر را در خصوصیاتی مشترک دیده ام : - خلوص نیت و یگانگی در ظاهر و باطن - پرکاری و خستگی ناپذیری - ارتباط نزدیک دلی و مرید و مرادی با رهبر معظم انقلاب اسلامی دامت برکاته - اعتقاد قلبی به ارزش های انقلاب و مجاهدت در تحقق و تقویت آن ها - برخورد صریح و بی ملاحظه نسبت به انحرافات و خطراتی که خط انقلاب را تضعیف می کنند - ارتباط عمیق و دلی با نهاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی - فداکاری و مایه گذاشتن از آبروی خود برای نظام - سکوت در مواقع حملاتی که به شخص خودشان صورت می گیرد - گرم گرفتن با نیروهای انقلاب و وقت گذاری برای آنان - مشورت پذیری و تشکیل جلسات کارشناسی - صرفه جویی و قناعت در مصرف بیت المال - کمک به دولت های نظام چه آن دولت هایی که قبول داشته اند و چه آن دولت هایی که به آن ها نقد جدی داشته اند. - اندیشمند و دوراندیش بودن - کار تشکیلاتی و نیروپروری - اشراف کافی به مسائل داخلی و خارجی ۲ - اما تفاوت ها : - جلیلی مطالعاتی تر و قالیباف اجرایی تر - جلیلی حلقه ای تر و قالیباف بازتر - جلیلی در فهم و تحلیل مسائل عمیق تر و قالیباف سریع تر - جلیلی زود رنج تر و قالیباف زود گذشت تر - جلیلی حوزوی تر ، قالیباف دانشگاهی تر - جلیلی بطئی التصمیم تر و قالیباف سریع التصمیم تر - جلیلی مجتهدتر و قالیباف مقلدتر - جلیلی با دایره ملازمان کمتر و قالیباف با دایره ملازمان بیشتر - جلیلی مردمی تر و قالیباف مدیریتی تر - قالیباف مجرب تر و دامنه تجربه اش متنوع تر و جلیلی مجرب در حوزه های محدودتر - همکاری جلیلی با دولت در دوره شهید رییسی کمتر و همکاری قالیباف با دولت شهید رییسی بیشتر - و در عین حال هر دو مورد بی مهری حلقه اطراف شهید - - جلیلی در سیاست خارجی جلوتر و قالیباف در مسایل اجتماعی جلوتر - جلیلی در مسایل امنیتی و تهدیدات عمیق تر و قالیباف در مسایل اقتصادی مشرف تر - در مسایل فرهنگی ، جلیلی عمیق تر و البته محدودتر و قالیباف روبنایی تر و البته بازتر همین مقدار فعلا" بس است. ✍ سعدالله زارعی کارشناس مسائل منطقه‌ی غرب آسیا https://eitaa.com/hamim1377
🔸 گاف فرهنگ آقای زائری آدم ِ دغدغه مندی است. در گافِ فرهنگ هم دغدغه‌های آشکار و یا نهفته ای که به چشم ما و مدعیان فرهنگ نمی آید را قلمی کرده است. اگر چه برخی نوشته ها، متناسب با تحولات اجتماعی و رویداد های فرهنگی و یا اتفاقات حدود ده یا پانزده سال پیش، نگارش یافته است اما زاویه ی نگاه و موشکافی ها و روح حاکم بر نقدها به درد همین ایام هم می‌خورد. با دقت در برخی فرازها، شوربختانه باید اعتراف کرد که همان سیاست زدگی ها و هیجانات و جزم اندیشی های در حوزه ی وسیع و پردامنه ی فرهنگ و اجتماع و...تا همین روزها هم امتداد یافته است و هنوز در بر همان پاشنه می‌چرخد. من به دوستانی که در حوزه ی فرهنگ، نگاه کلان دارند و یا دوست دارند با مباحثِ مرتبط با مدیریت فرهنگی آشنا شوند، گاف فرهنگ را که نشر آرما منتشر کرده است را پیشنهاد میدهم. حرف ها رُک و پوست کنده و ساده و دوستانه است و دنبال چالش و هیاهو و دعوا هم نیست. کتاب یک مقدمه دارد و ده فصل و یک پیوست و مجموعا نزدیک به ۶۰ یادداشت با عناوین جالب و جذاب و تأمل زا .عناوینی همچون: سرگرم دغدغه‌های حقیر هستیم، پای خدا را وسط نکشیم، ما چگونه مامور به انجام وظیفه ایم، چرا نباید در مشهد کنسرت گذاشت، دیوار کوتاه مداحی، نوجوانِ فهمیده رهبر می‌شود، روحانیت باید برای این فریاد بزند، عزاداری محسنیه آری یا خیر،لشگر فرهنگی رهبر کجا هستند، به شهید حججی رحم کنید، نسل ما نسلِ بی تربیت و... https://eitaa.com/hamim1377