eitaa logo
حا.میم || حسن مجیدیان
401 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
409 ویدیو
8 فایل
یادداشت ها و انتخابهاي حسن‌ مجیدیان ارتباط از طریق @Hamim1361
مشاهده در ایتا
دانلود
یادآوری قرائت سوره واقعه و زیارت آقا اباعبدالله علیه السلام در شب جمعه... https://eitaa.com/hamim1377
🔸 تاریخ فلسفه کاپلستون یک دوست خوب و فرهیخته ای برای شروع مطالعات فلسفی این کتاب را به من پیشنهاد داد. تاریخ فلسفه ای جامع برای فهم آنچه که در طول تاریخِ فلسفه بر سرِ آن آمده است. من این جلد را ۱۵ بهمن سال قبل شروع کردم و ۱۷ خرداد ۱۴۰۳ تمامش کردم. مقید بودم که روزی چند صفحه با تامل بخوانم. هنوز هم توصیه ام به دوستانی که به هر دلیل فرصت مطالعه ندارند، همین روش است. مطالعه ی پیوسته و مداوم اما کوتاه. حتی روزی یک ربعِ ساعت. در بیانات رهبر انقلاب خواندم که ایشان گفته اند که من کتاب الاغانی ابوالفرج اصفهانی را که چندین جلد است بین ترددهای مشهد به تهران در ایام انقلاب خوانده ام. بهرحال برای آنها که دنبال فهم و خردی هستند، یا با آدم ها در محیط آموزشی و تربیتی و... سر و کار دارند، و خلاصه می‌خواهند خودشان تحلیل و بینش و جهانی فکری داشته باشند، خواندن فلسفه و متعاقب آن ، تفلسف و فهم فلسفی، لازم است. https://eitaa.com/hamim1377
نوتیف اضافه شدن آدم ها به تلگرام شاید این روزا براتون آشنا باشه. بنظرتون چرا اینهمه یوزر داره میاد تلگرام؟ شاید چون هر جا رو باز میکنی دارن تبلیغ ربات همستر یا هزار تا ربات دیگه‌رو میکنن که با تپ کردنشون پولدار میشی و مردم نمیخوان عقب بمونن چون نات‌کوین‌رو از دست دادن! اما در پس پرده تلگرام اول داره یوزرهایی که دیلیت اکانت کردن رو برمیگردونه داخل اکوسیستم، کنارشم یوزرهای جدید میان داخلش! توی موجی که مردم دارن اینطوری با کله وارد میشن به عنوان یه نفر که زندگیش کلاً با تکنولوژی گره خورده من همیشه سعی میکنم تا فرصت‌های جدیدی‌رو برای خودم ایجاد کنم نه اینکه با کلیک کردن پولدار بشم... هجوم گله‌ای به بورس، کریپتو و... یادتون بیارین که سود اصلی رو کی برد تو این بازیا؟ اگه شما از این متن فقط نحوه تبلیغ پنهان تلگرام رو یاد بگیرید که بدون هزینه مارکتینگ زیاد داره چه حجم یوزر جذب میکنه اونم تو این اسکیل کاملا تعجب می‌کنید... 1 - تلگرام میاد نات کوین رو میاره بالا که خیلیا مخالفش میشن 2 - میاد بهش ارزش میده که دهن اونایی که مخالفشن بسته بشه و حتی اونا هم بیان بگن اشتباه کردن. 3 - مثل ویروس هزار تا ربات میان که ایندفه مردم با کله میان توش که از اینا عقب نمونن. 4 - کلی یوزر جذب میکنه بدون تبلیغات. 5 - اینهمه پول داره داخل TON یه مقداریشو میاد به عنوان پاداش یا پنیر مفت تو تله موش به مردم میده که زنده نگه داره اکوسیستمشو. به تبلیغات نوین خوش آمدید! ✍ عباس طاهری https://eitaa.com/hamim1377
از قرن‌ها قبل اوضاع همین است. در هر عصر و زمانه. امیرالمؤمنین هزار و چهارصد سال قبل عده‌ای از مردم را همج‌رعاع نامیده و در وصف‌شان اینطور فرموده که «باقى همه ابلهان و نادانان هستند كه در پى هر بانگ‏كننده به راه مى‌افتند و هر بادى آنان را به سويى متمايل مى‏‌كند». به‌دنبال بادهای اعتقادی. به دنبال بادهای سیاسی. بادهای اجتماعی. بادهای اقتصادی. روزی اگر باد فلان‌جنبش سیاسی بوزد، چریک توی خیابان‌اند و شعارنویس روی دیوار. با فعالیت‌سیاسی تمام‌وقت در صفحه‌مجازیشان. باد که فروکش کند و فعالیت در بورس یکهو رایج شود، فعال اقتصادی می‌شوند و تحلیلگر شاخص‌ها. تردیر ارز می‌شوند ناگهان. فیلم‌هایی را می‌بینند که توی بادها و موج‌های اجتماعی ناگهان معروف شده‌اند و همه می‌بینند. کتاب‌هایی را می‌خوانند که در این موج‌ها شناخته شده‌باشند. موضوعش مهم نیست. اصلا سبک و ژانر شخصی‌سازی‌شده‌ ندارند. کلاب‌هاوس معروف شود نصب می‌کنند، تردز معروف شود، جا نمی‌مانند. یک‌روز توی شرکت‌های هرمی عضو می‌شوند و یک روز در گروه‌های مجازیِ «بیست نفر عضو کن،ده میلیون بگیر»؛ پایش بیفتد شکم همستری را هم به طمع سکه‌ زاییدن، قلقلک می‌دهند و صبح تا شب توی سرش می‌زنند. فقط احساس می‌کنند که از بادها و موج‌های موقت جامعه هرگز نباید که عقب بمانند و پابه‌پای دیگران،باید همه‌اش را امتحان کنند. خاصیت عصر مدرنیته همین پوچ‌گرایی‌ها و بادی‌به‌هرجهت بودن‌هاست ذاتا؛ و ما همه راستش را بخواهید به اقتضای زیست در این زمانه، هرکدام به میزانی پای در این نجاست فروکرده‌ایم. بعضی کمتر و بعضی بیشتر. انسان اصیل استوار اما آن است که مقصد خود را شناخته، راه را برگزیده، توشه را برداشته و هیچ نسیمی از هیچ سویی او را به اطراف متمایل نمی‌کند. برای چیز دیگری خلق شده‌ایم ما. برای راه دیگری آمده‌ایم. هرکجا احساس کردیم در غبار بادها سرگرم شده‌ایم به راه برگردیم. وقتی همه مشغول موج‌سواری‌اند، ما بی‌اعتنا، سمت هدف‌ها برویم. وقت نداریم ما. بجـنبیم. ✍ «مهدی مولایی» https://eitaa.com/hamim1377
تفاوت ها و شباهت های قالیباف و جلیلی با آقای دکتر قالیباف کار نکرده ام ولی کارهای او را دنبال نموده و از مسائل غیر علنی مرتبط با ایشان تا حد قابل توجهی خبر دارم . با دکتر جلیلی نزدیک به دو سال در شورای عالی امنیت ملی بطور نسبتا" مستقیم کار کرده ام و پیش و پس از آن هم با ایشان رابطه داشته و هنوز هم این رابطه به شکل جلسات محدود یا دو نفره ادامه دارد . ۱ - من این دو نفر را در خصوصیاتی مشترک دیده ام : - خلوص نیت و یگانگی در ظاهر و باطن - پرکاری و خستگی ناپذیری - ارتباط نزدیک دلی و مرید و مرادی با رهبر معظم انقلاب اسلامی دامت برکاته - اعتقاد قلبی به ارزش های انقلاب و مجاهدت در تحقق و تقویت آن ها - برخورد صریح و بی ملاحظه نسبت به انحرافات و خطراتی که خط انقلاب را تضعیف می کنند - ارتباط عمیق و دلی با نهاد سپاه پاسداران انقلاب اسلامی - فداکاری و مایه گذاشتن از آبروی خود برای نظام - سکوت در مواقع حملاتی که به شخص خودشان صورت می گیرد - گرم گرفتن با نیروهای انقلاب و وقت گذاری برای آنان - مشورت پذیری و تشکیل جلسات کارشناسی - صرفه جویی و قناعت در مصرف بیت المال - کمک به دولت های نظام چه آن دولت هایی که قبول داشته اند و چه آن دولت هایی که به آن ها نقد جدی داشته اند. - اندیشمند و دوراندیش بودن - کار تشکیلاتی و نیروپروری - اشراف کافی به مسائل داخلی و خارجی ۲ - اما تفاوت ها : - جلیلی مطالعاتی تر و قالیباف اجرایی تر - جلیلی حلقه ای تر و قالیباف بازتر - جلیلی در فهم و تحلیل مسائل عمیق تر و قالیباف سریع تر - جلیلی زود رنج تر و قالیباف زود گذشت تر - جلیلی حوزوی تر ، قالیباف دانشگاهی تر - جلیلی بطئی التصمیم تر و قالیباف سریع التصمیم تر - جلیلی مجتهدتر و قالیباف مقلدتر - جلیلی با دایره ملازمان کمتر و قالیباف با دایره ملازمان بیشتر - جلیلی مردمی تر و قالیباف مدیریتی تر - قالیباف مجرب تر و دامنه تجربه اش متنوع تر و جلیلی مجرب در حوزه های محدودتر - همکاری جلیلی با دولت در دوره شهید رییسی کمتر و همکاری قالیباف با دولت شهید رییسی بیشتر - و در عین حال هر دو مورد بی مهری حلقه اطراف شهید - - جلیلی در سیاست خارجی جلوتر و قالیباف در مسایل اجتماعی جلوتر - جلیلی در مسایل امنیتی و تهدیدات عمیق تر و قالیباف در مسایل اقتصادی مشرف تر - در مسایل فرهنگی ، جلیلی عمیق تر و البته محدودتر و قالیباف روبنایی تر و البته بازتر همین مقدار فعلا" بس است. ✍ سعدالله زارعی کارشناس مسائل منطقه‌ی غرب آسیا https://eitaa.com/hamim1377
🔸 گاف فرهنگ آقای زائری آدم ِ دغدغه مندی است. در گافِ فرهنگ هم دغدغه‌های آشکار و یا نهفته ای که به چشم ما و مدعیان فرهنگ نمی آید را قلمی کرده است. اگر چه برخی نوشته ها، متناسب با تحولات اجتماعی و رویداد های فرهنگی و یا اتفاقات حدود ده یا پانزده سال پیش، نگارش یافته است اما زاویه ی نگاه و موشکافی ها و روح حاکم بر نقدها به درد همین ایام هم می‌خورد. با دقت در برخی فرازها، شوربختانه باید اعتراف کرد که همان سیاست زدگی ها و هیجانات و جزم اندیشی های در حوزه ی وسیع و پردامنه ی فرهنگ و اجتماع و...تا همین روزها هم امتداد یافته است و هنوز در بر همان پاشنه می‌چرخد. من به دوستانی که در حوزه ی فرهنگ، نگاه کلان دارند و یا دوست دارند با مباحثِ مرتبط با مدیریت فرهنگی آشنا شوند، گاف فرهنگ را که نشر آرما منتشر کرده است را پیشنهاد میدهم. حرف ها رُک و پوست کنده و ساده و دوستانه است و دنبال چالش و هیاهو و دعوا هم نیست. کتاب یک مقدمه دارد و ده فصل و یک پیوست و مجموعا نزدیک به ۶۰ یادداشت با عناوین جالب و جذاب و تأمل زا .عناوینی همچون: سرگرم دغدغه‌های حقیر هستیم، پای خدا را وسط نکشیم، ما چگونه مامور به انجام وظیفه ایم، چرا نباید در مشهد کنسرت گذاشت، دیوار کوتاه مداحی، نوجوانِ فهمیده رهبر می‌شود، روحانیت باید برای این فریاد بزند، عزاداری محسنیه آری یا خیر،لشگر فرهنگی رهبر کجا هستند، به شهید حججی رحم کنید، نسل ما نسلِ بی تربیت و... https://eitaa.com/hamim1377
آن‌که کار کرد، آن‌که عصبانی شد هرکس که کاری می‌کند هرقدر هم کوچک، در معرض خشم کسانی است که کاری نمی‌کنند. هرکس که چیزی را می‌سازد، حتی لانه فروریخته یک‌جفت قمری را، منفور همه کسانی است که اهل ساختن نیستند. و هر کس که چیزی را تغییر می‌دهد، فقط به قدر جا به جا کردن یک‌ گلدان که گیاه درون آن ممکن است در سایه بپوسد و بمیرد باید در انتظار سنگباران همه کسانی باشد که عاشق توقفند و ایستایی و سکون... انتشارات روزبهان صفحه ۳۸. https://eitaa.com/hamim1377
22.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
با موفقیتت انتقام بگیر نه با خشم و کینه😁😁 https://eitaa.com/hamim1377
چه با خودم می‌برم؟ داغ چقدر داغ است بازار رسیده جان بر لب ای زخم تو بر دلم دست مگذار  بأیِّ ذَنبٍ... فرو ریخت؟ به ناگهان، قلب مادر بأیِّ ذنبٍ... به خون خفت؟ عروسکی زیر آوار ببین چه بازار گرمی‌ست که نقد جان می‌فروشند بهشت شد خون‌بهاتان (فرشته‌ای می‌زند جار) رسیده گویا در این داغ زمانِ بی‌صبری صبر چرا تسلا ندادند؟ به مادران عزادار نپرس، از کودکان هیچ که وای... خاموش... خاموش... نپرس از کشتگان هیچ که آه...بسیار  بسیار... بیا و تیغی برقصان به گرمی انتقامی که گریه غم را نشوید اگرچه رگبار رگبار میلاد عرفان پور ۱۹ خرداد ۱۴٠۳ https://eitaa.com/hamim1377
از رویاهای کودکی تا روزگارِ حیرتِ بعد از چهل سالگی بچه بودم. همین طفلِ در تصویر. رویای من در کودکی پول دار کردنِ پدرم بود که عیالوار بود و کارگر و کم درآمد. نتوانستم.😔 همان روزها دوست داشتم زودتر بزرگ شوم و با خانم نجاتی معلم کلاس سومم ازدواج کنم. نشد، بعدا پیدایش نکردم😅 نوجوانی من در رویای معلمی و طلبگی و نویسندگی گذشت. نشد. راهم ندادند. از من برنیامد.لایق نبودم. همان روزها محمدعبدی مرا بُرد به آرزوی شهادت و سربازی مولا. دویدن برای او. کار فرهنگی. تربیت دیگران و عمده ی دغدغه ی من در گُل زندگی و عنفوان جوانی همین بود که بدرد اسلام و انقلاب و مردم بخورم. نشد. کار درخوری نکردم انصافا😔 بعد هم همین دست فرمانِ شل و ول تا همین روزهای بعد از چهل سالگی که دیگر رنگی از آن رویاها و آرمان ها نیست. بعد از چهل سالگی دیگر موقف بافتن نیست. بهرحال در آدم، نیمچه عقلی مستقر می‌شود. این عکس، همین طوری مرا کشاند به این حرف ها. بهرحال ناامید از رحمت حق نیستم و امید دارم تا لحظه ای که فرصت دارم و سرم به سنگ سرد گور نخورده، به کاری بیایم و باری بردارم و... https://eitaa.com/hamim1377
اسماعیل الغول از مراسم حاجیان حج نرفته‌ی غزه عکس گرفته. از اهالی غزه که امسال از حج محروم شدند و حالا در غزه احرام به تن کردند. آیه‌ی پشت سرشان را ببینید. آیه‌ی ۱۹ سوره توبه، أَجَعَلْتُمْ سِقَايَةَ الْحَاجِّ وَعِمَارَةَ الْمَسْجِدِ الْحَرَامِ كَمَنْ آمَنَ بِاللَّهِ وَالْيَوْمِ الْآخِرِ وَجَاهَدَ فِي سَبِيلِ اللَّهِ لَا يَسْتَوُونَ عِندَ اللَّهِ وَاللَّهُ لَا يَهْدِي الْقَوْمَ الظَّالِمِين ﺁﻳﺎ ﺁﺏ ﺩﺍﺩﻥ ﺑﻪ ﺣﺎﺟﻴﺎﻥ، ﻭ ﺁﺑﺎﺩ ﺳﺎﺧﺘﻦ ﻣﺴﺠﺪ ﺍﻟﺤﺮﺍم ﺭﺍ ﻫﻤﺎﻧﻨﺪِ (ﻛﺎﺭ) ﻛﺴﻰ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺩﻳﺪ ﻛﻪ ﺑﻪ ﺧﺪﺍ ﻭ ﺭﻭﺯ ﺑﺎﺯﭘﺴﻴﻦ ﺍﻳﻤﺎﻥ ﺁﻭﺭﺩﻩ، ﻭ ﺩﺭ ﺭﺍﻩ ﺧﺪﺍ ﺟﻬﺎﺩ ﻛﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ؟! (ﺍﻳﻦ ﺩﻭ ﮔﺮﻭﻩ) ﻧﺰﺩ ﺧﺪﺍ ﻣﺴﺎﻭﻯ ﻧﻴﺴﺘﻨﺪ ﻭ ﺧﺪﺍ ﮔﺮﻭﻩ ﺳﺘﻤﻜﺎﺭﺍﻥ ﺭﺍ ﺭﺍﻫﻨﻤﺎﻳﻰ ﻧﻤﻰ ﻛﻨﺪ. https://eitaa.com/hamim1377