eitaa logo
کانال همیاری پایه اول (کشوری)
20.2هزار دنبال‌کننده
7.5هزار عکس
6.6هزار ویدیو
5.4هزار فایل
لینک کانال همیاری پایه اول 👇👇 https://eitaa.com/joinchat/3149201624Cce215bc789
مشاهده در ایتا
دانلود
آشنایی با مفاهیم چپ راست بالا پایین به سمت چپ به سمت راست تعداد دسته ها الگو ردیف ستون شناخت پرچم ایران آشنایی با قوانین ونظم در هنگام خروج از مدرسه رعایت نکات ایمنی هنگام خروج از مدرسه موضوع: تعطیل شدن مدرسه مفاهیم: جهت ها- کنار- بین - روبرو - پشت- اول تا هفتم تم شناختی: نظم .➖➖➖➖➖ 📌 پایه اول 👇👇👇🏿 @hamyari_1
: تعطیل شدن مدرسه : نظم صفحه71 : چپ / راست ، اول تا هفتم ، وسط / کنار / بین ، جلو / پشت. : جمع کردن کیف و کتاب و وسائل مدرسه، خارج شدن به نوبت از کلاس ، پایین آمدن از پله ها ، خروج به نوبت از مدرسه ، منتظر شدن برای رسیدن والدین ، آداب سوار شدن ماشین یا اتوبوس. :  1- مردم به تنهایی یا در گروه همواره راههای جدیدی را برای حل مسائل یا انجام کار ابداع می کنند. ابزار و روشهای انجام کار را که مردم ابداع کرده اند روی تمام جنبه های زندگی اثر می گذارند. :  1- تشخیص ارتباط علّی  2- تخمین زدن و تقریب زدن  3- تأثیر عادات بر شخصیت. : در مورد نظم و ترتیب در کلاس و در جمع آوری و مسائل و خارج شدن از کلاس و خارج شدن از مدرسه نکاتی را که به نظرتان می رسد با دانش آموزان مطرح کنید. .➖➖➖➖➖ 📌 پایه اول 👇👇👇🏿 @hamyari_1
* درک مفهوم تساوی با شروع تعداد اعضاء دو دسته * درست کردن دسته هایی با تعداد مساوی با تناظر یک به یک * تمرین کامل کردن نیمه ی دیگر با درک مفهوم تقارن اضافه کردن به تعداد شکل ها در سمت راست وبر قراری تساوی در دسته ها .➖➖➖➖➖ 📌 پایه اول 👇👇👇🏿 @hamyari_1
روش تدریس: ابتدا با نشان دادن عددها با انگشتان دست از دانش آموزان بخواهید ۴ شی را در طرف راست قراردهند .سپس دوباره با نشان دادن عدد۴ با انگشتان دست دیگر از آنها بخواهید تعداد اشیا دو طرف را مقایسه کنند وشما تو ضیح دهید که تعداد اشیا دو دسته با یکدیگر مساوی هستند ،سپس نماد تساوی را بیان کنید. به صفحه آغازین برگردید ودرمورد تعداد دانش آموزان سمت چپ وتعداد دانش آموزان سمت راست بپرسید سپس در مورد چیزهایی که در تصویر می بینند وبا یکدیگر مساوی هستند توضیح بخواهید. باتوجه دادن دانش آموزان به اینکه نماد تساوی را درست بکشند ،از آنها بخواهید فعالیت ص ۷۳ کتاب را انجام دهند .ابتدا هر عدد هردسته را بنویسند درصورتی که دو عدد نوشته شده برابر بودند نماد تساوی راربگذارند. توصیه های آموزشی : ۱- در برابر مفهوم مساوی بودن دو طرف ،مساوی نبودن مطرح می شود ولی در حال حاضر نیازی به بیان نماد نامساوی نیست. ۲- پس از انجام فعالیت های دست ورزی وانجام تمارین تصویری کتاب ، به سمتی پیش بروید که دانش آموزان بدون دیدن ویا لمس کردن اشیا وفقط با دیدن نمادهای عددها مساوی بودن یا نبودن را تشخیص دهند. .➖➖➖➖➖ 📌 پایه اول 👇👇👇🏿 @hamyari_1
هدف آموزش ویاد گیری عدد ۸ شمردن دسته ها وگفتن اعداد هر دسته شمردن دسته های هشت تایی در هر دسته ی هشت تایی بدانند که هشت از پنج وسه تشکیل شده وبرعکس از سه وپنج آشنایی با جمع در هر دسته نوشتن نماد عدد ۸ از روی جهت فلش .➖➖➖➖➖ 📌 پایه اول 👇👇👇🏿 @hamyari_1
اهداف : ۱- درک مفهوم عدد ۸ وبرقراری ارتباط نمایش های مختلف آن عدد . ۲- درک مفهوم ترکیبی عدد ۸ واینکه ۸ به صورت ۵و ۳ دیده شود . ۳- توانایی نوشتن صحیح نماد عدد ۸ . روش تدریس: با انگشتان دست از عدد ۶ شروع کنید واز آنها بخواهید نمایش های مختلف عدد ۶ را نشان دهند ،سپس نمایش های مختلف عدد ۷ ودر نهایت نمایش های مختلف عدد ۸ را نشان دهند . از آنها بخواهید ۸ تا نخود ولوبیا روی میز به گونه ای بچینند که ۵ تا لوبیا و ۳ تا نخود باشد. به آنها بگویید که این ۸ تا را به چند روش دیگر می توانند بچینند . به این ترتیب ترکیب های مختلف عدد ۸ را با استفاده از کم وزیاد کردن تعداد نخود و لوبیا به دست آورند. دانش آموزان را تشویق کرده که همه ترکیب ها را به دست آورند . از دانش آموزان بخواهید به صفحه ی آغازین برگردند و۸ تا پنجره مدرسه را در تصویر با رنگ دلخواه رنگ آمیزی کنند همین عمل را میدتوانند با پنجره های ساختمان های مجاور نیز انجام دهند به گونه ای که ۵ تا یک رنگ و۳ تا رنگ دیگر باشد . باتوجه دادن دانش آموزان به اینکه ۸ به صورت ۵و۳ است ،فعالیت ص ۷۴ را انجام دهید . در هنگام تمرین نوشتن عدد ۸ به نقطه شروع وجهت حرکت قلم ونحوه ی نوشتن نماد عدد ۸ توجه لازم داده شود وبا حرکت بین دانش آموزان بررسی شود که همه ی آنها عدد را به صورت صحیح بنویسند . توصیه های آموزشی : ۱- از دانش آموزان بخواهید تعداد هر قسمت را همراه با شما با صدای بلند بگویند. ۲- از دانش آموزان بخواهید که نوشتن عدد ۸ را در منزل تمرین کنند . ۳- نماد های عدد ۸ را با انگشتان دست ،کیک ۵ قسمتی ،چوب خط ،مربع های رنگ شده ،مرور کنید . (در زنگ هنر میتوانید عدد ۸ را به صورت تصویر زیبا در آورد وبه بچه ها داد تا رنگ کنند یا اینکه در این ساعت از بچه ها بخواهید که ۸ عدد گردی یا اشکال دیگر با مقوا ببرند ) .➖➖➖➖➖ 📌 پایه اول 👇👇👇🏿 @hamyari_1
شمردن تعداد اشکال هر دسنه ونوشتن اعداد هر دسته وگذاشتن علامت مساوی در زیر هر دسته پی بردن به دسته های مساوی ونامساوی کار باشابلون وکشیدن اشکال با مداد رنگی .➖➖➖➖➖ 📌 پایه اول 👇👇👇🏿 @hamyari_1
۱- استفاده از نماد هایی برای به دست آوردن حاصل جمع ودرک ارتباط نمایش های مختلف اعداد. ۲- به کارگیری ابزار شابلون برای طراحی وادامه یک الگو . روش تدریس : از دانش آموزان بخواهید با استفاده از چینه یا ابزارهایی که در اختیار دارند. نمایش های مختلف عددهای ۶و۷ و۸ را بسازند . تساوی ۶ ۶ را طوری بسازند که هرطرف تساوی یک ارائه یا نمایش از اعداد مورد نظر باشد. از دانش آموزان بخواهید پرنده با رنگ آبی را با دکمه به رنگ آبی وپرنده مشکی را با دکمه مشکی نمایش دهند .سپس از آنها بخواهید که ۶ تا دکمه با رنگ های آبی ومشکی را دو طرف دیوار مدرسه به صورت های مختلف قراردهند ،همین فعالیت ها را برای ۷یا ۸ تا دکمه نیز انجام دهند. فعالیت ص ۷۵ را انجام دهید دررهر قسمت ابتدا حاصل جمع را پیدا کنید وعدد مورد نظر را بنویسید .درصورتی که دو طرف برابر بود نماد مساوی قرار دهید. عدد ۶ ،(۵و۱) را نشان می دهد وتفاوتی نمی کند که تعداد آبی در چینه ها چقدر است. اگر دانش آموزی به این درک رسیده باشد بسیار خوب است. توصیه های آموزشی: ۱- در این صفحه تمرین نامساوی مورد توجه قرار گرفته است با این تفاوت که عددهای اطراف خیلی واضح قابل تشخیص نیستند. ۲- در ساخت الگو با استفاده از شابلون اگر اندازه شکلی که با شابلون کشیده اند ،با اندازه شکل کتاب هم خوانی نداشت ایرادی ندارد ، حتی اگر فقط یک شکل را بعد از مثلث بکشند ونتوانستند شکل دیگری را رسم کنند ایرادی ندارد . ۳- از دانش اموزان بخواهید با استفاده از شکل های شابلون الگوی دیگری را طراحی کنند ونفر کنار دستی آن را ادامه دهد . ۴- دانش آموزان را تشویق کنید که برای انجام فعالیت این ص راه حل های ابتکاری استفاده کنند. برای مثال در قسمت چوب خط ها می توانند در دسته ی سمت چپ یک چوب خط را برداشته دسته ی ۵ تایی را کامل کنند وبه این ترتیب دسته ی سمت چپ هم یک ۵ تایی ویک یکی می شود .بنابراین دو دسته باهم برابر هستند. .➖➖➖➖➖ 📌 پایه اول 👇👇👇🏿 @hamyari_1
* سرشماری با کمک چوب خط * برقراری ارتباط نمایش چوب خطی و نماد عددها * تمرین اعداد با چوب خط و نماد عددی .➖➖➖➖➖ 📌 پایه اول 👇👇👇🏿 @hamyari_1
۱- سرشماری با کمک چوب خط ها ۲- برقراری ارتباط نمایش چوب خطی ونماد عددها روش تدریس: ۴ نفر از دانش آموزان را جلوی تخته بیاورید . یک مسئول انتخاب کنید . هر نفر باید شماره مربوطه به دانش آموزان جلوی تخته را ببیند وبه او برای مسئول شدن رای دهد .سپس شماره ها را روی تخته بنویسید .یک دانش آموز رای را میخواند شما برای آن فرد یک چوب خط می گذارید . هربار که چوب خط ها به ۵ رسید دسته ی ۵ تایی درست کنید . به صفحه ی آغازین این بخش برگردید تا با یک فعالیت دو نفره تعداد دانش آموزان یا اشکال یا اشیا را سرشماری کنند. دانش آموزان تعداد اشکال مورد نظر را به صورت یک فعالیت گروهی دونفره که یک نفر نام شکل ها را بگوید ودیگری چوب خط بکشد سرشماری کنند. توصیه های آموزشی: ۱- توجه داشته باشید که با شمارش هرشی یک چوب خط را رسم کنند تا اشیا یا اشکال تمام شود ،نه اینکه ابتدا اشیا را بشمارند وبعد به تعداد شمارش شده چوب خط نشان دهند .در این صورت سرشماری با چوب خط اتفاق نیفتاده است . ۲- از دانش آموزان بخواهید جدولی پایین را طراحی کرده واشیا داخل منزل را سرشماری کنند. ۳- می توانید درمورد سرشماری رسمی کشور واهمیت کارهای آماری برای دانش آموزان توضیح دهید. .➖➖➖➖➖ 📌 پایه اول 👇👇👇🏿 @hamyari_1
* مهارت در استفاده از ابزار خط کش * توانایی بزرگنمایی یک شکل با استفاده از صفحه شطرنجی .➖➖➖➖➖ 📌 پایه اول 👇👇👇🏿 @hamyari_1
۱- استفاده از صفحه ی شطرنجی برای درک بزرگ نمایی شکل ها ۲- درک تجانس بابزرگ کردن شکل های در صفحه ی شطرنجی ۳- تمرین کامل کردن مربع شگفت انگیز روش تدریس: دانش آموزان باید بتوانند با ابزاری نظیرخط کش وشابلون با مهارت کارکنند .رسم این اشکال با استفاده از خط کش میتواند به دانش اموز درتمرین کار با ابزار کمک کند. برای کسب مهارت می توانید مقداری کاغذ باطله یا روزنامه به دانش آموزان بدهید تا کشیدن خط را تمرین کنند .شکل هایی مثل هم دردو اندازه متفاوت را به کلاس بیاورید وبه دانش آموزان نشان دهید . درتصویر آغازین بخش ،دایره های هم شکل ولی در اندازه های مختلف دیده می شوند. به صفحه ۷۷ مراجعه کنید ‌. دستورالعمل این صفحه رابه دانش آموزان توضیح دهید .سپس با راهنمایی شما ونقطه های گذاشته شده در صفحه شطرنجی قسمت مربوطه به کوه ها کامل شود . سپس از دانش اموزان بخواهید به همین ترتیب بقیه شکل را کامل کنند. در پایان از آنها بخواهید مربع شگفت انگیز ۶×۶ را کامل کنند. توصیه های اموزشی: ۱-بهتراست دانش آموزان از رنگ ها ی مختلف با توجه به تصویر بالای صفحه استفاده کنند تاشکل مشابه حاصل شود . ۲- درهنگام پیدا کردن نقاط یا خط های مشابه میتوان از شمردن خانه ها ویا ضلع استفاده کرد. ۳- در حل تمرین مربوط به مربع شگفت انگیز کشف ترتیب کامل کردن خانه اهمیت زیادی دارد . درصورتی که کار به ترتیب انجام شود تمام مربع ها یکی پس از دیگری به دست می آید . .➖➖➖➖➖ 📌 پایه اول 👇👇👇🏿 @hamyari_1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥👈 تدریس تم 11 ریاضی اول ابتدایی ❇️👈 ☑️👈 اول 🔖👈 👩🏻‍🏫👈 مدرس : حامد شریفیان قدس .➖➖➖➖➖ 📌 پایه اول 👇👇👇🏿 @hamyari_1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥👈 تدریس تم 11 ریاضی اول ابتدایی ❇️👈 ☑️👈 دوم 🔖👈 👩🏻‍🏫👈 مدرس : حامد شریفیان قدس .➖➖➖➖➖ 📌 پایه اول 👇👇👇🏿 @hamyari_1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم تدریس درس 71 و 72 و 73 ریاضی اول ابتدایی : تعطیل شدن مدرسه .➖➖➖➖➖ 📌 پایه اول 👇👇👇🏿 @hamyari_1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم تدریس درس 74 و 75 ریاضی اول ابتدایی : تعطیل شدن مدرسه .➖➖➖➖➖ 📌 پایه اول 👇👇👇🏿 @hamyari_1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فیلم تدریس درس 76 و 77 ریاضی اول ابتدایی : تعطیل شدن مدرسه مدرس : سرکار خانم منصوره مکانیکی .➖➖➖➖➖ 📌 پایه اول 👇👇👇🏿 @hamyari_1