هدایت شده از حرم
💫🌺🍃
🌺
❇️ زیارت روز سه شنبه از
❣امام سجاد علیهالسلام
❣امام باقر علیهالسلام
❣امام صادق عليهالسّلام
﷽
السَّلامُ عَلَيْكُمْ يَا خُزَّانَ عِلْمِ اللَّهِ
السَّلامُ عَلَيْكُمْ يَا تَرَاجِمَةَ وَحْيِ اللَّهِ
السَّلامُ عَلَيْكُمْ يَا أَئِمَّةَ الْهُدَى
السَّلامُ عَلَيْكُمْ يَا أَعْلامَ التُّقَى
السَّلامُ عَلَيْكُمْ يَا أَوْلادَ رَسُولِ اللَّهِ
أَنَا عَارِفٌ بِحَقِّكُمْ مُسْتَبْصِرٌ بِشَأْنِكُمْ
مُعَادٍ لِأَعْدَائِكُمْ مُوَالٍ لِأَوْلِيَائِكُمْ
بِأَبِي أَنْتُمْ وَ أُمِّي صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْكُمْ
اللَّهُمَّ إِنِّي أَتَوَالَى آخِرَهُمْ كَمَا تَوَالَيْتُ أَوَّلَهُمْ
وَ أَبْرَأُ مِنْ كُلِّ وَلِيجَةٍ دُونَهُمْ
وَ أَكْفُرُ بِالْجِبْتِ وَ الطَّاغُوتِ وَ اللاتِ وَ الْعُزَّى
صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَيْكُمْ يَا مَوَالِيَّ
وَ رَحْمَةُ اللَّهِ وَ بَرَكَاتُهُ
السَّلامُ عَلَيْكَ يَا سَيِّدَ الْعَابِدِينَ وَ سُلالَةَ الْوَصِيِّينَ
السَّلامُ عَلَيْكَ يَا بَاقِرَ عِلْمِ النَّبِيِّينَ
السَّلامُ عَلَيْكَ يَا صَادِقا مُصَدَّقا فِي الْقَوْلِ وَ الْفِعْلِ
يَا مَوَالِيَّ هَذَا يَوْمُكُمْ وَ هُوَ يَوْمُ الثُّلاثَاءِ
وَ أَنَا فِيهِ ضَيْفٌ لَكُمْ وَ مُسْتَجِيرٌ بِكُمْ
فَأَضِيفُونِي وَ أَجِيرُونِي بِمَنْزِلَةِ اللَّهِ عِنْدَكُمْ
وَ آلِ بَيْتِكُمْ الطَّيِّبِينَ الطاهریَن
🌹 سلام بر شما اى خزانه داران علم خدا،
سلام بر شما اى مفسرّان وحى خدا،
سلام برشما اى پيشوايان هدايت،
سلام بر شما اى نشانه هاى پارسايى،
سلام بر شما اى فرزندان رسول خدا
🌹 من به حق شما دانا، و به مقام شما بينايم
و با دشمنانتان دشمن و با دوستانتان دوستم،
پدر و مادرم فدايتان،
درودهاى خدا بر شما باد.
🌹 خدايا! من دوست دارم آخرين اينان را
چنانكه دوست داشتم اولينشان را
و از هر صفبندى در برابر ايشان بيزارى مىجويم
و به جبت و طاغوت و لات و عزى [بتان روزگار جاهليت] كفر می ورزم.
🌹 اى سروران من، درودهاى خدا و رحمت و بركاتش بر شما باد،
سلام بر تو اى سرور عابدان و زبده جانشينان،
سلام بر تو اى شكافنده دانش پيامبران
سلام بر تو اى راستگوى پذيرفته در گفتار و كردار،
🌹 اى سروران من، امروز روز سهشنبه روز شماست
و من در اين روز ميهمان شما و پناهنده به شمايم،
پذيراى من باشيد و پناهم دهيد،
به حق مقام خدا نزد شما و اهل بيت پاكيزه و پاكتان
🌺
💫🌺🍃
༻⃘⃕▒⃟🕊️﷽༻⃘⃕࿉❖┅┄•✦༻⃘⃕
◼️▪️#منتخب_الأثر • قسمت -صد • پنجاه پنجم✔️
📝..اعتقادِ من به شما , باوری است که به تحقیق جُسته ام …✏️
📕📗🔍🔎📘📙
✔"حضرت حجت بن الحسن العسکری عجل الله تعالی فرجه الشریف از نسل حضرت امام علی النقی الهادی ابی الحسن علی بن محمد علیهما السلام است. "
✍..تنها روایت منتخب از این عنوان از مجموع 108 روایت ، از منابع غنی ✨ شیعی بیان میگردد :
....👥 ...صقر بن ابی دلف می گوید : حضرت امام جوادالأئمه عليه السلام فرمودند :
❇️ إنَّ الاِمامَ بَعدي اِبني عَليٌّ ، اَمرُهُ اَمري و قَولُهُ قَولي و طاعَتُهُ طاعَتي ، و الاِمامَةُ بَعدَهُ في اِبنِهِ الحَسنِ ، اَمرُهُ اَمرُ ابيهِ و قَولُهُ قَولُ اَبيهِ و طاعَتُهُ طاعَةُ اَبيهِ ، ثُمَّ سَكَتَ . قلتُ : يَابنَ رَسولِ اللّهِ فَمُنِ الاِمامُ بَعدَ الحَسَنِ ؟
فَبَكي عليه السلامُ بُكاءً شديداً و قال : إنَّ مِن بَعدِ الحَسَنِ ابنُهُ القائِمُ بِالحَقِّ المُنتَظَرُ .
قلتُ : يابنَ رَسولِ اللّهِ و لِمَ سُمِيَّ القائِمَ ؟
قال عليه السّلام :
لأنَّهُ يَقومُ بَعدَ مَوتِ ذِكرِهِ و ارتِدادِ اَكثَرِ القائِلينَ بِاِمامَتِهِ .
فقلتُ : و لِمَ يُسَمّي المُنتظَرَ ؟
قال عليه السّلام :
لِأنَّ لَه غَيبَةً تَكثُرُ ايّامُها و يَطولُ اَمَدُها ، فيَنتظِرُ خُروجَهُ المُخلَصونَ ، و يُنكِرُهُ المُرتابونَ و يَستَهزيُ بِذِكرِهِ الجاحِدونَ و مُكَذِّبُ فيها الوَقّاتونَ و يَهلُكُ فيها المُستَعجِلونَ و يَنجو فيها المُسَلِّمونَ .
✴️ امام بعد از من فرزندم علی علیه السلام است , امر او امر من , گفتار او گفتار من و اطاعت از او فرمان بردن من است .امامت بعد او در فرزندش حسن است , قول و امر او , قول و امر پدرش است و اطاعت او اطاعت پدرش است ؛
حضرت این را فرمود و ساکت شد .
راوی می گوید : پرسیدم :ای فرزند رسول خدا ! امام بعد از حسن علیه السلام کیست؟
(حضرت جوادالائمه علیه السلام وقتی این سوال را شنیدند) به شدت گریستند و سپس فرمودند :
بعد از حسن علیه السلام , پسرش که قیام به حق می کند و منتظَر است به امامت میرسد .
راوی گوید : عرض کردم :چرا به ایشان "قائم" می گویند ؟
حضرت فرمودند: زیرا او پس از اینکه نامش به کلی متروک شد و اکثر قائلين به امامتش از عقیده خود برگشته اند , به پا خیزد .
راوی می گوید:عرضه داشتم :چرا به ایشان "منتظَر" میگویند:
فرمود:
زیرا غیبتی دارد که طولانی می شود و زمانش به درازا میکشد ؛ کسانی که چشم به راه ظهور او هستند , اصحاب خالص اویند و کسانی که اهل شک و ریب هستند , انکارش می کنند و منکران یاد او را استهزاء می کنند و کسانی که برای ظهور او تعیین وقت می کنند دروغ می گویند و کسانی که شتابزده آن را بخواهند , هلاک می شوند و تسلیم شوندگان در آن دوران نجات
می یابند .
📕📗🔍🔎📘📙
✔️ بحار الانوار ۵۱/۳۰ ب۲ ح۴
✔️ کمال الدین ۳۷۸/۲ ب۳۶ ح۳
✔️ إعلام الوری ق۲،۴ ب۲ ف۲
✔️ کفایة الأثر ص۲۸۳ ب۳۷ ح۳
36.04M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◼️▪️#فاطمیه🏴
بعضی حرفها را...
فقط میشود به مادر گفت!
گاهی، از چشمها میفهمد...
گاهی از سکوت...
بعضی وقتها هم...
با سَر روی شانه گذاشتناش و...
آرام گریستن!
این شبها...
خیلی حرف دارم برای گفتن!
اجازه میدهی بگویم؟!
دلم برایت تنگ شده؛
مادرجان!
#کنج_دل را میشنوید
باصدای حاج #مرتضی_پارسا
••••
🔴اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج🔴
| #فاطمیه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 نماهنگ "بی بی جان "
🏴 شهادت حضرت فاطمه معصومه(سلام الله علیها) تسليت باد.
🍃↲#حضرت_فاطمه_معصومه_(سلام الله علیها)
@haram110
┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄
◻️▫️پژوهشی در باب #ضرورت_معرفت_امام معصوم علیه السلام قسمت • دوم ☑️
✍... نحوه بندگی خدا، اگر بخواهد مورد قبول ذات مقدسش قرار گیرد، باید از ناحیه خودش ارائه شود.
ما عقلا میتوانیم به اینکه باید خدا و ربّ و مُنعم خود را بندگی کنیم پیبریم، اما همین عقل نسـبت به راه و طرز بنـدگی او حکم میکند که باید از #خود_خـدا اخـذ نماییم؛
به خصوص که میدانیم خداونـد ما را به حال خود رها نکرده تا هر طور که میخواهیم به بنـدگِی او بپردازیم، بلکه از جانب خویش رسولانی فرسـتاده تا آیین بنـدگی او را به ما بیاموزنـد و به این وسـیله حّجت خود را بر ما تمام کرده است؛ بنابراین ما نمیتوانیم هرگونه که دلمان بخواهد او را عبادت کنیم.
🔻اصولا فلسفه نبوت و امامت همین است که بشر راه بندگی خدا را به طورصحیح یاد بگیرد و با تشخیص خود در این مسـیر قدم برندارد. و عقل انسان هم ارسال رسل و بعثت انبیا را ازطرف خدا پسـندیده و ممدوح میداند. لذا وقتی با انبیا و اولیاي الهی برخورد میکند، آن را مغتنم میشمارد و دین حق را میشناسد وسعی در تطبیق خود با آن میکند.
🌐 وقـتی یکی از منکران وجـود خـدا از حضرت امـام صـادق علیـهالسلام از فلسفه وجود انبیا و رسولان الهی سوال میکند، ایشان چنین میفرمایند:
#ترجمه: «وقتی براي ما وجود آفریـدگار صانعی که از ما و همه مخلوقات خود متعالی است (شبیه به هیچیک از مخلوقات نیست) ثابت شـد و (نیز روشن شد که) او حکیم و بلندمرتبه است به طوريکه مخلوقات او را نمیبینند و با او تماس ندارند تا اینکه بیواسطه با او ارتباط داشته و او هم با ایشان بیواسطه در ارتباط باشد و با هم بحث و گفتگو داشته باشند، (نیاز به) وجود سفیرانی در میـان مخلوقات خـدا اثبات میشود که ازطرف او براي مخلوقات و بنـدگانش سـخن بگوینـد و مصالـح و مفاسـد ایشانرا به آنها یاد دهند و از آنچه موجبات سعادت و بدبختی خود آگاهشان کنند. بنا بر این وجود امر و نهی کننـدگان از جـانب خـدای حکیم دانـا در میان خلق خود و سـخنگویان از جانب او ثابت میشود. و اینهـا عبارتنـد از پیـامبران و برگزیـدگان الهی از میـان آفریـدگانش ، که به حکمت تربیت شـده و مبعـوث به حکمت هم شـدهاند اینها با آنکه در شکل و ترکیب خلقت خود شبیه بقیه مردم هسـتند ولی با دیگران متفاوت بوده، از جانب خداوند حکیم دانا ، موید به حکمت الهی هستند.»
📚 اصول کافی، کتاب الحجة، باب الاضطرار الي الحجة، ح١
(ر.ک : تصویر الحاقی)
🔖 پینوشت:
خداوند اگر میخواست میتوانست با همه مخلوقات خود بدون واسطه ارتباط برقرار کند. این برای او سخت تر از اینکه با عده خاصی ارتباط مستقیم برقرار کند و از طریق آنها با دیگران سخن بگوید , نبوده و نیست.
اما در عمل چنین نکرده و میبینیم که نوعا افراد ارتباط طرفینی با خداوند ندارند؛
البته هر کس میتواند با خدای خود سخن گوید و با او مناجات نماید و او هم سخن همه را میشنود و احتیاج به واسطهای در اینجا نیست؛
اما اینکه انسانها از #خواست خدا و #رضا و #سخط او آگاه شوند(*) این چیزی نیست که برای نوع آنها بدون واسطه انجام شده باشد.
🔸لازمه #منزه بودن خدا از صفات مخلوقات ، این است که هر کس خود بخواهد نمیتواند ارتباط طرفینی با خدای سبحان برقرار کند.
چنین ارتباطی از جانب انسان با خدا برقرار نمیشود، و این #فقط خدای متعال است که با هر کس بخواهد این گونه رابطهای برقرار میکند و در صورت لزوم او را «سفیر» و «مُعَبِّر» از جانب خود در میان مردم قرار میدهد.
پس راه چنین ارتباطی از طرف ما با خدای متعال بسته است. این خداست که با هر کس بخواهد چنین ارتباطی برقرار میسازد و نشانههایی هم برای این ارتباط قرار میدهد تا هر کس بتواند تشخیص دهد اینچنین ارتباطی را خدا با چه کسانی برقرار کرده است.
🔚 این نشانه ها همان معجزاتی است که به دست پیامبران و ائمه علیهم السلام ظاهر میشود.
و لازمه داشتن چنین منصبی از طرف خداوند اینست که آن انسان برگزیده به وسیله خالق خود تأیید شود و خود از مسیر رضای الهی خارج نشود؛ زیرا شأن سفارت و معبر بودن از جانب خدا ، اقتضا میکند که #عمل و #قول او برای دیگران #حجت باشد.
و اگر مردم احتمال خطا و اشتباه را درباره او بدهند ، دیگر به هیچ سخنی که او از طرف خدا میگوید اعتماد نمیکنند. و این موجب نقض غرض الهی از ارسال رسل و بعث انبیاست.
🔚 بنابراین داشتن علم و حکمت الهی که اشتباه در آن راه ندارد و نیز برخوردار بودن از کمال #عصمت یعنی حفظ و صیانت الهی، لازمهٔ عنوان سفیر و معبر از جانب خداست.
(*) در مستقلات عقلیه خدا به طور تکوینی با افراد عاقل ارتباط برقرار کرده و حجت را بر ایشان تمام نموده است. بنابراین در مواردی مانند آنکه حُسن و قبح چیزی ذاتیِ آن است شخص عاقل از طریق عقل یا رسول باطنی میداند خدا از او چه خواسته است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#تصویری
#پیشنهاد_دانلود
📝خستهشدیماز
🎤بانوای:کربلاییامیربرومند
⚠️تهیهوتولیدازکانالخودمون
#
┄┄┅┅┅❅❁❅┅┅┅┄┄
【 @haram110
سلمان فارسی رضوان اللّه علیه روایت نموده:
در زمان خلافت عمر، شخصی از احبار (اسقف) یهود به مدینه آمد، پرسید:
خلیفه پیغمبر کیست؟
🔥عُمر را نشان دادند.
گفت: تو خلیفه پیغمبری؟
گفت: بله، گفت: از تو مسائلی را میپرسم، اگر جواب دادی مسلمان میشوم.
🔥عُمر گفت: آن مسائل چیست؟
حبر گفت: سه مسئله و سه مسئله و سه مسئله و یک مسئله: و اگر کسی از تو داناتر است او را معرفی کن.
‼️عُمر گفت: بر تو باد به حضرت علی بن ابی طالب علیه السلام.
چون خدمت حضرت آمد، فرمود: هر چه خواهی بپرس. «حبر» گفت:
اول درختی که در زمین روئیده شده و اول سنگی که بر زمین وضع کردند و اول چشمه ای که جاری شد کدام است؟
حضرت فرمود: گمان شما یهود آن است که اول درخت (سمره) است، لکن چنین نیست، اولین درخت عجوه (نوعی از خرما) میباشد.
و اولین سنگ را سنگ بنای بیت المقدس میدانید و آن دروغ است، بلکه حجر الاسود میباشد و فردای قیامت، شهادت دهد بر آن کسی که نزد او آمده است.
و اولین چشمه را چشمه بیت المقدس میدانید و آن خلاف است، بلکه آن چشمه ای بود که صاحب و همراه حضرت موسی علیه السلام ماهی مرده را در آن انداخت، فورا زنده شد.
یهودی گفت: این از جمله انشاء حضرت موسی و هارون علیهماالسلام است (یعنی درست و تائید شده در تورات است).
پرسید: مکان پیغمبر شما در بهشت کجا میباشد؟ فرمود: بهشت عدن.
یهودی گفت: این املاء موسی و هارون است. پرسید: خلفاء پیغمبر شما چند نفرند؟
حضرت فرمود: اثنی عشر من اهل بیته یأمرون بالمعروف وینهون عن المنکر ولا یخافون لومة لائم:
✨دوازده نفرند از اهل بیت او، که امر به معروف و نهی از منکر مینمایند، و از ملامت کنندگان نمی ترسند.
یهودی گفت: این از انشاء (تائید شده از سوی) موسی و هارون است.
پرسید: وصی آن پیغمبر بعد از چند سال بماند؟ حضرت به انگشتان عدد سی را اشاره کرد:
یعنی سی سال است.
گفت یک مسئله دارم، اگر جواب دهی ایمان میآورم.
فرمود: بگو. گفت: وصی او بمیرد یا کشته شود؟ فرمود: رنگ (خضاب) کنند این را از این، و دست را بر محاسن و سر مبارک گذاشت.
یهودی گفت: «اشهد ان لا اله الا اللّه وان محمدا رسول اللّه وانک وصی رسوله». و از جمله موالیان و شیعیان آن حضرت شد.
📕اثبات ولایت امیرالمومنین علیه السلام از قرآن و سنت ج۱ ص ۲۸۵ ؛
📗الکافی: ج۱ ص۵۳ با اندک اختلاف.
@haram110
حرم
سلمان فارسی رضوان اللّه علیه روایت نموده: در زمان خلافت عمر، شخصی از احبار (اسقف) یهود به مدینه آمد
به این روایت دقت کنید اگر غصب خلافت تمیکردند و میگذاشتند حق به حق دار برسد آیا غیر از دین اسلام و مذهب شیعه مذهب دیگری بود؟.
اگر دور امیرالمومنین را خالی نمیکردند آیا امیرالمومنین مظلوم میشد؟
چه کسانی باعث شدند که عمر و ابابکر ملعون توانستند حق امیرالمومنین را غصب کنند. و تا الان در حال حمایت کردند از این دو خبیث هستند؟
محبت کردن به کسانی که تبعیت کردن از این خبیث چه گناهی دارد.
قضاوت با شما
@haram110
#اعتقادی
#تبری
#کتاب_البرائة
♦️کمیت اسدی گوید:به #امام_صادق علیه السلام عرض کردم سرورم از شما سوالی دارم.
امام صاف مقابل ما نشستند و فرمودند بپرس.
گفتم:از شما درباره آن دو نفر[ #ابوبکر و #عمر] سوال دارم.
فرمود:ای کمیت!تا ظهور قائم👈 به اندازه حجامت خون ریخته نمیشود و مالی از راه حرام بدست نمی آید و با زنی به حرام نکاح نمیشود مگر آنکه گناهش به گردن آن دو نفر نیز هست.ما بنی هاشم بزرگ و کوچکمان را به سب و برائت از آن دو امر میکنیم.👉
📕رجال الکشی جلد۱صفحه۲۰۶
📕ریاض الابرار جلد۲صفحه۲۲۳
📕بحار الانوار جلد۴۷ص۳۲۲
💎کمیت از #امام_باقر علیه السلام نیز این سوال را پرسیده بود:
🟨ورد بن زید گوید:به امام باقر عرض کردم فدایت گردم کمیت آمد.
فرمود او را داخل کن.
کمیت از امام درباره شیخین پرسید.
امام فرمود:☚☚خونی ریخته نمیشود و حکمی مخالف حکم خدا و رسول و علی علیهما السلام داده نمیشود مگر آنکه گناهش بر گردن آن دو نیز هست.☛☛
📗رجال الکشی جلد۱صفحه۲۰۵
📗مسند امام باقر علیه السلام جلد۲صفحه۱۳۰
اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد و آخر تابع له علی ذلک...
@haram110
موسی بن محمد میگويد:
به امام هادی (علیه السلام) نامهای نوشتم و از ایشان درباره شناخت ناصبی سوال پرسیدم که آیا ناصبی جز اینکه #جبت و #طاغوت (ابوبکر و عمر) را بر اَمیرالمومنین (ع) مقدّم و امام میداند علامت دیگری هم دارد؟
پس امام در پاسخ نامهام نوشتند:
هر کس که بر این اعتقاد باشد او #ناصبی است.
📚وسائل الشیعه / ج ۲۹ / ص ۱۳۳
@haram110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 داستان عجیب گله از امام زمان
عج الله تعالی فرجه الشریف
🎙 حجتالاسلام استاد عالی
┅═✧❁••🌺••❁✧═┅
@haram110
┅═✧❁••🌺••❁✧═┅
khedmat Be Madar.mp3
2.17M
#بركات_احترام_به_پدر_و_مادر
با صدای شهید حاج شيخ احمد ضيافتے كافے
با اشتراک این لینک ما را به دوستان خود معرفی کنید
@haram110
┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄
والله قسم که شما شیعیان در هیچ چیز از عقایدتان، اشتراکی با عمری ها ندارید و آنان هم در هیچ عقیده ای اشتراکی با شما ندارند، پس با آنان مخالفت کنید
🟢وَ عَنْهُ عَنْ أَبِيهِ عَنْ سَعْدٍ عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ اِبْنِ أَبِي عُمَيْرٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ أَبِي حَمْزَةَ عَنْ أَبِي بَصِيرٍ عَنْ أَبِي عَبْدِ اَللَّهِ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ قَالَ: مَا أَنْتُمْ وَ اَللَّهِ عَلَى شَيْءٍ مِمَّا هُمْ فِيهِ وَ لاَ هُمْ عَلَى شَيْءٍ مِمَّا أَنْتُمْ فِيهِ فَخَالِفُوهُمْ فَمَا هُمْ مِنَ اَلْحَنِيفِيَّةِ عَلَى شَيْءٍ .
🟢ابی بصیر از حضرت امام جعفر الصادق علیه السلام روایت کرد که حضرت فرمودند:
والله قسم که شما شیعیان در هیچ چیز از عقایدتان، اشتراکی با آنها [عمری ها] ندارید و آنان هم در هیچ عقیده ای اشتراکی با شما ندارند، پس با آنان مخالفت کنید چراکه آنان در هیچکدام از عقایدشان پیرو دین حنیف و حقیقی اسلام نیستند.[ و همه عقایدشان آلوده به تحریف و بدعت و آراء شخصیشان است نه تعالیم حقیقی الهی]
📚تفصیل وسائل الشیعة إلی تحصیل مسائل الشریعة ج ۲۷، ص ۱۱۹
✍پی نوشت:
شاید کسی متعجب شود و بگوید چطور چنین چیزی ممکن است در حالیکه اقلا خدای هر دو مذهب الله است و پیامبرش محمد بن عبدالله صلی الله علیه و اله و روزه رمضان و نماز مشترک دارند و کتابشان قرآن است!؟
جواب میدهیم:
اشتراک الفاظ غیر اشتراک مفاهیم است،
بله هردو مذهب الله را خدای واحد عالم میدانند! اما وقتی تحقیق کنیم که الله "جل اسمائه" را چگونه معرفی میکنند، میبینیم توهین آمیز ترین معرفی را نسبت به الله دارند و در صحاح خود، خدا را به شکل نوجوانی امرد و الاغ سوار معرفی میکنند که دارای جسم است و پنج انگشت دارد و چشم و اجزاء دارد و موهای فرفری دارد و سوار تختش که میشود از شدت سنگینی او تختش جیرجیر میکند و....
ولی در توحید ناب شیعی، الله منزه است از هرچه که وصف کنندگان با عقول ناقص خود وصفش کنند و منزه است از جسمانیت و حد و حدود داشتن و انتقال و سکون و حرکت و قابل روئیت مادی بودن [ولو در خواب]... و قدیم و ازلی است و لیس کمثله شی است.
یا اگرچه در ظاهر هردو مذهب نام پیامبرشان حضرت محمد صلی الله علیه و اله است،
ولی پیامبر شیعه کجا و پیامبر عمریه کجا!
انان پیامبرشان را ممکن الخطا میدانند و کسی که به تماشای رقص و موسیقی میرود و طبق اراجیف عایشه سلقلقیه! عایشه سلقلقیه را سوار گردنش میکند تا باهم رقص را تماشا کنند و در خانه اش مطربان مینوازند، العیاذبالله ایستاده بول میکند! و سحر و جادو میشود و توهم بسرش میزند که گمان میکند با همسرش همبستر شده ولی نشده! و فقط به امور اخرت علمش بیشتر از مردم است و در امور دنیا حتی در حد کشاورزی هم نمیتواند مشاوره درستی بدهد! و دائم در حال ناز کشیدن از عایشه و مسابقه دویدن با عایشه در انظار مردم و و...
ولیکن حضرت رسول خدا محمد مصطفی صلوات الله علیه و اله معرفی شده در شیعه که به آن معتقدند، او افضل از جمیع انبیاء و ملائکه مقربین است و افضل مردم در آداب و معاشرت و اعلم الناس من الاولین و الاخرین است و عصمت مطلق از هرگونه رجس و جهالت و پلیدی دارد، محبوب او در دنیا و اخرت اهلبیت مطهرش علیهم السلام که وارث علم او وصی او در امامت و هدایت امت هستند میباشد...
در امامت،
آنان هر اراذل و اوباشی که با تبانی و شارلاتان بازی و کودتا بتواند یک حکومت اسلامی تاسیس کند را امام و خلیفه واجب الاطاعت خود میدانند ولو کسی در حد عمربن زنا و ابوبکر زندیق باشند که تیمم کردن بلد نباشند و بارها اعتراف کنند که کل الناس افقه من العمر...
ولی در نزد شیعه، امام معصوم علیه السلام بعد از پیامبر اسلام صلی الله علیه واله باید کسی باشد که خود خدا معرفی کرده باشد، و امت را در بلاتکلیفی رها نکرده باشد، و از خصائص او عصمت و طهارت از هر جهل و رجس و نادانی و ناتوانی است، و در هیچ سوالی از دین جاهل و وامانده نباشد و افضل از انبیاء سابق باشد چراکه در جایگاه افضل انبیاء قرار میگیرد، و شهادت قران در حقش وجود داشته باشد[ مثل ایه مباهله ایه تطهیر ایه اکمال و ایه اولی الامر و صدهها ایه دیگر که به اعتراف بزرگان عمریه همه در شان حضرت امیرالمومنین علی بن ابی طالب علیه السلام نازل شده] و امام کسی است که ولایت تکوینی بر عالم دارد و معجزاتش مصدق این خصوصیتش است...
نماز
نماز عمریه سرتاپا الوده به بدعتها و اختراعاتی است از قبیل دست بسته نماز خواندن و وضوی غیر از روش پیامبر اسلام و اذان تحریف شده و جایگزین شده با جملات اختراعی عمر بن زنا ! و بدتر از همه نماز بی ولایت اهلبیت علیهم السلام که بفرموده اهلبیت علیهم السلام چنین نمازی پیش نمازش ابلیس است و با زنا و سرقت تفاوتی ندارد. و هزاران سخن دیگر……
🌺🌸🌺 با خواندن سه بار سوره توحید، به خانواده و همسایه های شما برکت داده می شود
عَنْ أَبِي جَعْفَرٍ علیه السلام قَالَ: مَنْ قَرَأَ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ مَرَّةً بُورِكَ عَلَيْهِ، وَ مَنْ قَرَأَهَا مَرَّتَيْنِ بُورِكَ عَلَيْهِ وَ عَلَى أَهْلِهِ، وَ مَنْ قَرَأَهَا ثَلَاثَ مَرَّاتٍ بُورِكَ عَلَيْهِ وَ عَلَى أَهْلِهِ وَ عَلَى جِيرَانِه. (الکافی، ج2، ص619)
حضرت باقر علیه السلام فرمود: هر کس سوره توحید را یک بار بخواند، به او برکت داده می شود، و هر کس این سوره را دو بار بخواند به او و خانواده اش برکت داده می شود و اگر آن را سه بار قرائت نماید، به او و خانواده و همسایگانش برکت داده می شود.
✅ «اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
💎👌 سه بار سوره توحید، معادل ختم قرآن
عنْ أَبِي بَصِيرٍ قَالَ: سَمِعْتُ الصَّادِقَ جَعْفَرَ بْنَ مُحَمَّدٍ علیه السلام يُحَدِّثُ عَنْ أَبِيهِ عَنْ آبَائِهِ علیهم السلام قَالَ: قَالَ رَسُولُ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله يَوْماً لِأَصْحَابِهِ: أَيُّكُمْ يَخْتِمُ الْقُرْآنَ فِي كُلِّ يَوْمٍ؟ فَقَالَ سَلْمَانُ: أَنَا يَا رَسُولَ اللَّهِ! فَغَضِبَ بَعْضُ أَصْحَابِهِ فَقَالَ: أَ لَيْسَ زَعَمْتَ أَنَّكَ تَخْتِمُ الْقُرْآنَ فِي كُلِّ يَوْمٍ؟ قَالَ: نَعَمْ. قَالَ: فَأَنْتَ أَكْثَرَ أَيَّامِكَ صَامِتٌ؟! فَقَالَ: لَيْسَ حَيْثُ تَذْهَبُ، وَ لَكِنِّي سَمِعْتُ حَبِيبِي رَسُولَ اللَّهِ صلّی الله علیه و آله يَقُولُ لِعَلِيٍّ علیه السلام: «يَا أَبَاالْحَسَنِ! مَثَلُكَ فِي أُمَّتِي مَثَلُ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ، فَمَنْ قَرَأَهَا مَرَّةً قَرَأَ ثُلُثَ الْقُرْآنِ، وَ مَنْ قَرَأَهَا مَرَّتَيْنِ فَقَدْ قَرَأَ ثُلُثَيِ الْقُرْآنِ، وَ مَنْ قَرَأَهَا ثَلَاثاً فَقَدْ خَتَمَ الْقُرْآنَ. فَمَنْ أَحَبَّكَ بِلِسَانِهِ فَقَدْ كَمَلَ لَهُ ثُلُثُ الْإِيمَانِ، وَ مَنْ أَحَبَّكَ بِلِسَانِهِ وَ قَلْبِهِ فَقَدْ كَمَلَ ثُلُثَا الْإِيمَانِ، وَ مَنْ أَحَبَّكَ بِلِسَانِهِ وَ قَلْبِهِ وَ نَصَرَكَ بِيَدِهِ فَقَدِ اسْتَكْمَلَ الْإِيمَانَ. وَ الَّذِي بَعَثَنِي بِالْحَقِّ يَا عَلِيُّ! لَوْ أَحَبَّكَ أَهْلُ الْأَرْضِ كَمَحَبَّةِ أَهْلِ السَّمَاءِ لَكَ لَمَا عُذِّبَ أَحَدٌ بِالنَّارِ»
وَ أَنَا أَقْرَأُ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ فِي كُلِّ يَوْمٍ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ. فَقَامَ وَ كَأَنَّهُ قَدْ أُلْقِمَ حَجَراً. (امالی صدوق، ص33- 34)
حضرت صادق علیه السلام از پدران گرامیش علیهم السلام نقل می کند که فرمودند: روزی رسول خدا صلّی الله علیه و آله به یارانش فرمود: کدامیک از شما هر روز ختم قرآن می کنید؟ سلمان عرض کرد: من. یکی از اصحاب آن حضرت، از سخن سلمان غضبناک شد و به سلمان گفت: تو واقعا هر روز ختم قرآن می کنی؟ سلمان فرمود: بله. گفت: تو که اکثر ایّام ساکتی و سخنی نمی گویی؟! فرمود: این گونه نیست که تو می پنداری، زیرا من از حبیبم رسول خدا صلّی الله علیه و آله شنیدم که به امیرالمؤمنین علیه السلام می فرمود:
«ای اباالحسن! مثل تو در امتّم، مثل سوره «قل هوالله احد» است. پس هرکس یک بار این سوره را قرائت نماید، یک سوم قرآن را خوانده است. و هرکس دو بار این سوره را قرائت کند، دو سوم قرآن را خوانده است. و هرکس سه بار این سوره را بخواند، قرآن را ختم کرده است. (ای علی!) کسی که تو را به زبانش دوست داشته باشد، یک سوم ایمانش کامل است. کسی که تو را به زبان و قلبش دوست داشته باشد، دو سوم ایمانش کامل است. و هرکس تو را به زبان و قلبش دوست داشته باشد و با دستانش تو را یاری کند، ایمانش کامل است. ای علی! قسم به کسی که مرا به حق برانگیخت، اگر اهل زمین تو را آنگونه که اهل آسمان دوست دارند، دوست می داشتند، هیچکس به آتش جهنّم عذاب نمی شد.»
پس سلمان گفت: و بر این اساس، من هر روز سه بار سوره «قل هوالله احد» را می خوانم. پس آن مرد معترض برخاست در حالی که گویا سنگ به دهنش زده بودند (و پاسخی نداشت).
✅ تذکر: هر روز سه بار سوره توحید را بخوانیم و پاداش آن را از جانب مولایمان حضرت صاحب الزمان علیه السلام به روح مطهر امیرالمومنین و حضرت زهرا علیهماالسلام تقدیم نماییم.
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🙏نماز والدین در روز دوشنبه بعد از بالا آمدن آفتاب
قَالَ النَّبِيُّ صلّی الله علیه و آله: مَنْ صَلَّى يَوْمَ الْإِثْنَيْنِ عِنْدَ ارْتِفَاعِ النَّهَارِ أَرْبَعَ رَكَعَاتٍ يَقْرَأُ فِي كُلِّ رَكْعَةٍ الْحَمْدَ وَ آيَةَ الْكُرْسِيِّ مَرَّةً مَرَّةً، وَ قُلْ هُوَ اللَّهُ أَحَدٌ ثَلَاثَ مَرَّاتٍ، وَ وَهَبَ ثَوَابَهَا لِوَالِدَيْهِ، أَعْطَاهُ اللَّهُ قَصْراً كَأَوْسَعِ مَدِينَةٍ فِي الدُّنْيَا.(جمال الأسبوع، ص70)
رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود: هرکس روز دوشنبه، بعد از آن که خورشید بالا آمد، 4 رکعت نماز بخواند(دو نماز 2 رکعتی)، در هر رکعت یک بار سوره حمد، یک بار آیة الکرسی، و سه بار سوره توحید؛ و ثواب آن را به پدر و مادرش هدیه کند، خداوند به وی کاخی می بخشد که مانند وسیع ترین شهر در دنیاست.
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
😢🙏 ای خدا! اگر تو سلمان را بیامرزی که کاری نکردی، امّا اگر ...
عالم بزرگوار و با تقوا، جناب آقای سیدعلی رضوی از مرحوم آیةالله آشیخ محمدرضا جعفری که از فقها و شاگردان بزرگ مرحوم آیت الله خویی بوده است، این داستان را نقل می کند:
مرحوم آقا یحیی سجادیان، یکی از علما و زهاد تهران بود که قبل از مرحوم آیت الله سید احمد خوانساری در مسجد سیدعزیزالله تهران نماز می خواند.
مرحوم آشیخ مرتضی زاهد نیز از علما، وعاظ و بزرگان اهل تقوا در تهران بود.
این دو بزرگوار در یک شب در خواب می بینند که یکی از اولیاء الله در تهران در فلان آدرس از دنیا رفته است. فردا صبح، هر دو به آدرسی که در خواب به آنها گفته شده بود، می روند و متوجه می شوند که هر دو خواب یکسانی دیده اند. درِ خانه را می زنند و می بینند که یک مرد داش مشتی سیبیل در رفته با کلاه جاهلی در را باز می کند. به او می گویند کسی در این منزل از دنیا رفته است؟ پاسخ می دهد: بله، پدرم از دنیا رفته است، چطور؟ می گویند: ماجرای او را بگو، از زندگی اش برایمان بگو. می گوید: پدرم داش مشتی و اهل هر خلافی بود. بیمار شد و مدّتی در بستر بیماری افتاد. شب گذشته ناگهان دستش را به طاقچه گرفت و بلند شد و نشست و شروع کرد با خدا اینجور صحبت کردن:
ای خدا! اگر تو سلمان را بیامرزی که کاری نکردی. ای خدا! اگر تو ابوذر را بیامرزی کاری نکردی. اما اگر منِ گنهکار بی همه چیز را بیامرزی، اینجا خدایی کرده ای. این را گفت و از دنیا رفت.
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
😳⚠️چه بسا پرهیزکارانی که قطع رحم می کنند
عَنْ أَبِي حَمْزَةَ الثُّمَالِيِّ قَالَ: قَالَ أَمِيرُالْمُؤْمِنِينَ فِي خُطْبَتِهِ: «أَعُوذُ بِاللَّهِ مِنَ الذُّنُوبِ الَّتِي تُعَجِّلُ الْفَنَاءَ». فَقَامَ إِلَيْهِ عَبْدُاللَّهِ بْنُ الْكَوَّاءِ الْيَشْكُرِيُّ فَقَالَ: يَا أَمِيرَالْمُؤْمِنِينَ! أَ وَ يَكُونُ ذُنُوبٌ تُعَجِّلُ الْفَنَاءَ؟ فَقَالَ: نَعَمْ، وَيْلَكَ قَطِيعَةُ الرَّحِمِ؛ إِنَّ أَهْلَ الْبَيْتِ لَيَجْتَمِعُونَ وَ يَتَوَاسَوْنَ وَ هُمْ فَجَرَةٌ فَيَرْزُقُهُمُ اللَّهُ عَزَّوَجَلَّ، وَ إِنَّ أَهْلَ الْبَيْتِ لَيَتَفَرَّقُونَ وَ يَقْطَعُ بَعْضُهُمْ بَعْضاً فَيَحْرِمُهُمُ اللَّهُ وَ هُمْ أَتْقِيَاءُ. (الكافي، ج2، ص: 348)
ابوحمزه ثمالی می گوید: امیرالمؤمنین علیه السلام در خطبه ای فرمود: «پناه میبرم به خدا از گناهانی که در نابودی [گنهکار] شتاب میکنند». عبدالله بن کَوّاء برخاست و گفت: ای امیرالمؤمنین! مگر گناهانی هم هست که در نابودی شتاب کنند؟ حضرت فرمود: آری، وای بر تو! آن گناه، قطع رحم است. [آگاه باش] چه بسا خاندانی اهل گناه و فجور که گرد هم آیند و یاری هم کنند و خداوند به آنها روزی دهد، و چه بسا خاندانی پرهیزکار که از هم جدا شوند و از همدیگر بِبُرند و خداوند آنها را از [نعمتهای خود و فراخی روزی] محروم کند.
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»
🙏👌نمازهای روز دوشنبه
حضرت عسکری علیه السلام فرمود: هرکس روز دوشنبه ده رکعت نماز بخواند، در هر رکعت، یک بار سوره حمد و ده بار سوره توحید، خداوند در روز قیامت برای او از آن نماز نوری قرار می دهد که از آن نور، موقف (قیامت) روشن می شود به گونه ای که همه کسانی که خداوند خلق کرده است، در آن روز به واسطه آن نماز به او غبطه می خورند. (جمال الأسبوع، ص41)
رسول خدا صلّی الله علیه و آله فرمود: هرکس روز دوشنبه، وقتی روز بلند شد، چهار رکعت نماز بخواند، در رکعت اول سوره حمد و آیةالکرسی، در رکعت دوم سوره حمد و سوره توحید، در رکعت سوم سوره حمد و سوره فلق و در رکعت چهارم سوره حمد و سوره ناس، و بعد از نماز ده بار استغفار کند، خداوند همه گناهانش را می آمرزد و به او قصری در بهشت فردوس عطا می کند که ویژگی آنچنانی دارد که در روایت بیان شده است. (جمال الاسبوع، ص68)
✅«اللّهمّ عجّل لولیّک الفرج»