💠 باطن تمام حرامها در قرآن کریم، رهبران و امامان جائر و غیرمعصوم هستند
🔹محمد بن منصور گوید: از عبد صالح امام موسی کاظم(علیه السلام) درباره این سخن خداوند پرسیدم: «إِنَّما حَرَّمَ رَبِّیَ الْفَواحِشَ ما ظَهَرَ مِنْها وَ ما بَطَنَ» {پروردگار من فقط زشتیها را -چه آشکارش باشد و چه پنهان- حرام کرده است} الأعراف/۳۱
حضرت فرمود: آیات قرآن ظاهر و باطنی دارد؛ تمام آنچه خداوند در قرآن حرام کرده آن ظاهر است و باطن این حرامها، امامان جائر(رهبران ظالم و غیرمعصوم) هستند؛ و تمام آنچه خداوند در کتاب خود حلال کرده آن ظاهر قضیه است؛ و باطن آن حلالها، امامان حق(پیشوایان معصوم) هستند.
📚- الکافی، ج۱، ص۳۷۴
- بصائر الدرجات، ج۱، ص۸۶
- الغیبة للنعمانی، ص۱۳۱
- التفسیر للعیاشی، ج۲، ص۱۶
اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج
▫️◽️#درس_های_کافی
قسمت 🔖 هشتاد دوم✔️
▪️علم حضرات ائمه معصومین علیهم السلام به ما کان و ما یکون قسمت چهارم ✔️
♦♦➖➖➖➖♦♦
👥مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ ابْنِ مَحْبُوبٍ عَنِ ابْنِ رِئَابٍ عَنْ ضُرَيْسٍ الْكُنَاسِيِّ 👤
قَالَ : سَمِعْتُ أَبَا جَعْفَرٍ علیهما السلام يَقُول :ُ وَ عِنْدَهُ أُنَاسٌ مِنْ أَصْحَابِهِ عَجِبْتُ مِنْ قَوْمٍ يَتَوَلَّوْنَا وَ يَجْعَلُونَا أَئِمَّةً وَ يَصِفُونَ أَنَّ طَاعَتَنَا مُفْتَرَضَةٌ عَلَيْهِمْ كَطَاعَةِ رَسُولِ اللَّهِ صلی الله علیه و آله و سلم ثُمَّ يَكْسِرُونَ حُجَّتَهُمْ وَ يَخْصِمُونَ أَنْفُسَهُمْ بِضَعْفِ قُلُوبِهِمْ فَيَنْقُصُونَا حَقَّنَا وَ يَعِيبُونَ ذَلِكَ عَلَى مَنْ أَعْطَاهُ اللَّهُ بُرْهَانَ حَقِّ مَعْرِفَتِنَا وَ التَّسْلِيمَ لِأَمْرِنَا أَ تَرَوْنَ أَنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى افْتَرَضَ طَاعَةَ أَوْلِيَائِهِ عَلَى عِبَادِهِ ثُمَّ يُخْفِي عَنْهُمْ أَخْبَارَ السَّمَاوَاتِ وَ الْأَرْضِ- وَ يَقْطَعُ عَنْهُمْ مَوَادَّ الْعِلْمِ فِيمَا يَرِدُ عَلَيْهِمْ مِمَّا فِيهِ قِوَامُ دِينِهِمْ فَقَالَ لَهُ حُمْرَانُ جُعِلْتُ فِدَاكَ أَ رَأَيْتَ مَا كَانَ مِنْ أَمْرِ قِيَامِ- عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ وَ الْحَسَنِ وَ الْحُسَيْنِ علیهم السلام وَ خُرُوجِهِمْ وَ قِيَامِهِمْ بِدِينِ اللَّهِ عَزَّ ذِكْرُهُ وَ مَا أُصِيبُوا مِنْ قَتْلِ الطَّوَاغِيتِ إِيَّاهُمْ وَ الظَّفَرِ بِهِمْ حَتَّى قُتِلُوا وَ غُلِبُوا فَقَالَ أَبُو جَعْفَرٍ علیهما السلام يَا حُمْرَانُ إِنَّ اللَّهَ تَبَارَكَ وَ تَعَالَى قَدْ كَانَ قَدَّرَ ذَلِكَ عَلَيْهِمْ وَ قَضَاهُ وَ أَمْضَاهُ وَ حَتَمَهُ عَلَى سَبِيلِ الِاخْتِيَارِ ثُمَّ أَجْرَاهُ فَبِتَقَدُّمِ عِلْمٍ إِلَيْهِمْ مِنْ رَسُولِ اللَّهِ ص قَامَ عَلِيٌّ وَ الْحَسَنُ وَ الْحُسَيْنُ ع وَ بِعِلْمٍ صَمَتَ مَنْ صَمَتَ مِنَّا وَ لَوْ أَنَّهُمْ يَا حُمْرَانُ حَيْثُ نَزَلَ بِهِمْ مَا نَزَلَ مِنْ أَمْرِ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ وَ إِظْهَارِ الطَّوَاغِيتِ عَلَيْهِمْ سَأَلُوا اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ أَنْ يَدْفَعَ عَنْهُمْ ذَلِكَ وَ أَلَحُّوا عَلَيْهِ فِي طَلَبِ إِزَالَةِ مُلْكِ الطَّوَاغِيتِ وَ ذَهَابِ مُلْكِهِمْ إِذاً لَأَجَابَهُمْ وَ……..
•———••———••———••———••———•
ضريس كناسى گويد:
در حالى كه جمعى از اصحاب خدمت امام باقر عليه السلام بودند، شنيدم كه آن حضرت مي فرمود: من در شگفتم از مردمى كه از ما پيروى مى كنند و ما را پيشواى خود مي دانند و ميگويند اطاعت ما چون اطاعت رسول خدا صلّى اللَّه عليه و آله واجب است، با وجود اين دليل و حجت خود را ميشكنند و با ضعف قلبى كه از خود نشان دهند خود را مغلوب كنند و حق ما را كاهش دهند و بر كسى كه خدايش برهان حق معرفت و گردن نهادن به امر ما را عطا فرموده خرده گيرى كنند، شما مي پذيريد كه خداى تبارك و تعالى اطاعت اوليائش را بر بندگانش واجب كند و سپس اخبار آسمانها و زمين را از ايشان پوشيده دارد و اصول علم را نسبت بسؤالاتى كه از ايشان مى شود و قوام دين ايشان است از آنها قطع كند. حمران عرض كرد قربانت گردم، پس بفرمائيد: موضوع قيام على بن ابى طالب و امام حسن و امام حسين عليهم السلام چگونه شد كه ايشان براى يارى دين خداى عز ذكره خروج و قيام كردند و چه بلاها از طغيانگران سركش ديدند و بالاخره هم بر ايشان غلبه كردند و امامان كشته و مغلوب شدند.
امام باقر عليه السلام فرمود: اى حمران خداى تبارك و تعالى آن مصيبات را براى ايشان مقدر فرموده و از مرحله قضا و امضا و حتم گذرانيده و در اختيار خود آنها گذاشته بود و پس از آنكه خود آنها آن مصيبات را اختيار كردند، خدا هم آن را به مرحله اجرا گذاشت، پس على و حسن و حسين عليهم السلام با خبرى كه قبلا از پيغمبر صلّى اللَّه عليه و آله شنيده بودند و ميدانستند، قيام كردند و هر كس از ما هم كه سكوت كند، سكوتش از روى علم و بصيرت است:
اى حمران! اگر ايشان در زمان گرفتارى و غلبه طغيانگران از خداى عز و جل جدا بخواهند كه سلطنت طغيانگران را زايل كند و دولتشان را نابود سازد، خدا اجابت ميكند و آن گرفتارى را از ايشان برميدارد و پس از آن سر آمدن مدت طغيانگران و نابودى سلطنتشان از پاره شدن و از هم پاشيدن يك گلوبند برشته كشيده زودتر انجام مى گيرد.
اى حمران بلاهائى كه به آنها مي رسد، بواسطه گناهى كه از آنها سرزده و يا براى عقوبت نافرمانى خدا نمى باشد، بلكه براى درجات و كرامتى است كه خدا خواسته بدان نائل آيند، نسبت به ايشان گمانهاى ديگر مبر.
📚الكافي (ط - الإسلامية)، ج۱، ص: ۲۶۲
💠 ترس از حاکم، گرانی قیمتها، کسادی کسب و کار، مرگهای ناگهانی و کم حاصل بودنِ محصولات زراعی در آستانه ظهور!
🔹محمد بن مسلم گوید: امام صادق علیه السلام فرمود: در آستانه قيام قائم علامتهایی خواهد بود؛ بلاهایی از جانب خدا برای بندگان مؤمنش
گفتم: آنها چيست؟
فرمود:همان سخن خداوند:{ولنبلونکم بشیء من الخوف والجوع ونقص من الأموال والأنفس والثمرات وبشر الصابرین،۱۵۵/بقره} {و حتما شما را با چیزهایی از ترس، گرسنگی، كمبود مالها و جانها و ميوهها آزمایش خواهیم کرد و بشارت ده به صابران}:
[شما را آزمايش خواهيم كرد] يعنی مومنان را
[با ترس] یعنی ترس از حاکم بنی فلان در اواخر حکومتشان
[گرسنگی] یعنی با گرانی قيمتها
[کمبود مالها] یعنی فساد تجارت و كمسود بودن آن
[نقص جانها] یعنی مرگ ناگهانی
[کمبود ميوهها] يعنی كم حاصل شدن محصولات زراعی و كم بركتی ميوهها
[به صبرکنندگان بشارت ده] یعنی در چنين شرایطی، به قیام قائم(عليه السلام) مژده ده
سپس فرمود: ای محمد! اين است تاويل اين آيه و خداوند فرموده: {تاويل آیات را جز خدا و راسخان در علم، کسی نمیداند،آل عمران/۷}
📗الغيبة للنعمانی ص٢٥٨-٢٥٩
#آیات_مهدوی #آخر_الزمان
🔹رسول الله صلی الله علیه و آله فرمودند: «زمانى بر مردم خواهد آمد كه رسيدن به حکومت جز از راه كشتار بدست نمیآید، و رسيدن به ثروت از راه غصب و تجاوز و بخل، و رسيدن به دوستى از طريق كنار گذاشتن دين و پيروى از هواى نفس میسر میشود.
←هر كس چنين زمانى را درک كند و در عين حال با اينكه قدرت بر تحصيل مال دارد ولی بر فقر و تهيدستى صبر نمايد و دشمنى و كينه مردم را تحمل کند با اينكه میتواند از آن راه دوستی دیگران را جلب نمايد، و گمنامى را انتخاب نمايد با اينكه میتواند كسب قدرت و عزت بكند، خداوند به چنين شخصى پاداش پنجاه صدیق که نبوت و رسالت مرا با صدق و اخلاص تصديق نموده باشد میدهد.»
📗كافی، ج۲، ص۹۱، ح۱۲
📕بحار الأنوار، ج۶۸، ص۷۵، ح۹، باب الصبر و اليسر بعد العسر
پ.ن: این گونه احادیث شریفه، به مؤمن قوت قلب میدهد که در دوران پر محنت غیبت، صبر، ثبات و پایمردی بیشتری در پیروی از حق داشته باشد.
#آخر_الزمان #صفات_الشیعه
✴️دوشنبه 👈21 آذر / قوس 1401
👈17 جمادی الاول 1444👈12 دسامبر 2022
🕌 مناسبت های دینی و اسلامی.
🌙⭐️ امور دینی و اسلامی.
❇️امروز روز خوبی برای امور زیر است:
✅امور زراعی و کشاورزی.
✅درختکاری.
✅کندن چاه و کانال و نهر.
✅ختنه کودک.
✅و دیدار دوستان خوب است.
🚘سفر: مسافرت ناتمام و بی نتیجه است.
🤕 مریض مراقبت بیشتری نیاز دارد.(منظوری مریضی است که امروز مریضیش شروع شود).
👶زایمان مناسب و نوزاد عمر طولانی خواهد داشت و هرگز فقیر نخواهد شد.
🔭 احکام و اختیارات نجومی.
🌓 امروز قمر در برج اسد و از نظر نجومی مناسب برای امور زیر است:
✳️خرید خانه و ملک.
✳️جهیزیه بردن و اثاث منزل.
✳️مهاجرت به شهر جدید.
✳️رفتن به خانه نو.
✳️نقل و انتقال و جابجایی.
✳️عقد ازدواج.
✳️عهد و پیمان بستن با رقیب.
✳️خرید حیوانات و احشام.
✳️شروع به کار.
✳️فصد.
✳️نو پوشیدن.
✳️آغاز امور دائمی.
✳️و شروع درمان و جراحی نیک است.
👩❤️👨 مباشرت و مجامعت:
مباشرت امشب،(شب سه شنبه)، فرزند دستانی سخاوتمند داشته و زبانش از دروغ و غیبت و تهمت پاک است.ان شاءالله.
💇♂ اصلاح سر و صورت:
طبق روایات، #اصلاح_مو (سر و صورت) در این روز از ماه قمری ، میانه است.
🔴 حجامت:
#خون_دادن یا #حجامت در این روز از ماه قمری ، باعث صحت بدن می شود.
🔵ناخن گرفتن:
دوشنبه برای #گرفتن_ناخن، روز مناسبی است و برکات خوبی از جمله قاری و حافظ قران گردد.
👕دوخت و دوز لباس:
دوشنبه برای بریدن و دوختن #لباس_نو روز بسیار مناسبی است و آن لباس موجب برکت میشود.
✴️️ استخاره:
وقت #استخاره در روز دوشنبه: از طلوع فجر تا طلوع آفتاب و بعداز ساعت ۱۰ تا ساعت ۱۲ ظهر و از ساعت ۱۶ عصر تا عشای آخر( وقت خوابیدن)
❇️️ ذکر روز دوشنبه : یا قاضی الحاجات ۱۰۰ مرتبه.
✳️️ ذکر بعد از نماز صبح ۱۲۹ مرتبه #یا لطیف که موجب یافتن مال کثیر میگردد.
💠 ️روز دوشنبه طبق روایات متعلق است به #حضرت_امام_حسن_علیه_السلام و #امام_حسین_علیه_السلام . سفارش شده تا اعمال نیک و خیر خود را در این روز به پیشگاه مقدس ایشان هدیه کنیم تا ثواب دوچندان نصیبمان گردد.
😴😴 تعبیر خواب:
تعبیر خوابی که شب " سه شنبه " دیده شود طبق ایه ی 18 سوره مبارکه "کهف" است.
و تحسبهم ایقاظا و هم رقود...
و از معنای آن استفاده می شود که کسی دوست یا دشمن خواب بیننده به وی برسد .ان شاءالله. و شما مطلب خود را در این مضامین قیاس کنید.
🌸زندگیتون مهدوی🌸
هدایت شده از سلامتکده مشکات | ارگانیک
4_5996884138995484508.mp3
2.33M
💢 میخواهم دختر وپسرم را عقیقه کنم. ميخواستم بدانم که چگونه و چه نکات شرعی رابايد رعایت کنم؟💢
🔷 آداب عقيقه کردن 🔷
🍀 مستحب است كه پدر و مادر براي اولادي كه متولد مي شود، چه دختر باشد يا پسر عقيقه كنند، اما آداب و نکاتي که راجع به عقيقه وجود دارد :
📌 1 . عقيقه بايد گوسفند ، بز يا شتر باشد و حيوان ديگري مثل مرغ و امثال آن كفايت نمى كند. اگر شتر عقيقه کند، بايد پنج يا شش ساله باشد . بهتر است شش سال يا بيش تر داشته باشد . اگر بز باشد ، يک ساله يا بيش تر باشد . اگر گوسفند باشد ، شش يا هفت ماهه باشد .بهتر است گوسفند لاغر نباشد و فربه باشد. هم چنين بهتر است گوسفند کور، و بسيار لنگ نباشد که راه رفتن براي او دشوار باشد. نيز مغز و شاخ گوسفند هم نشکسته باشد و اخته هم نشده باشد.
📌 2 . مشهور ميان علما آن است که : مستحب است براى پسر حيوان نر و براى دختر حيوان ماده عقيقه كنند. چنانچه حيوان غيرهم جنس هم باشد ،صحيح است.
📌 3 . در استحباب عقيقه فرقى بين نوزاد اول و دوم و غيره نيست . بهتر است در روز هفتم نوزاد عقيقه نمايد و تا زماني که به سن بلوغ نرسيده، بر پدر مستحب است براي فرزند عقيقه کند . اگر پدر و مادر عقيقه نكردند ، بعد از بالغ شدن بر خود شخص مستحب است كه عقيقه كند . در روايات آمده است كه در سلامت شخص تأثير فراوان دارد.
📌 4 . كسانى كه قدرت مالى ندارند ،مستحب است هر زمانى كه قدرت پيدا كردند براى نوزاد خود عقيقه كنند.
📌 5 . مستحب است که گوشت عقيقه را بپزند و به مؤمنان اطعام نمايند و گوشت آن را خام تصدق نکنند. اگر چه خام هم بدهد ،خوب است ،ولي بهتر است که حد اقل آن را با آب و نمک بپزند و به مؤمنان بدهند و در حق نوزاد دعا نمايند. نيز مستحب است استخوان هاي حيوان عقيقه شده را نشکند ،بلکه از بند ها جدا کند .
📌 6. مكروه است كه مادر و پدر و خواهر و برادر نوزاد (عائله پدر نوزاد) از عقيقه بخورند . كراهت، نسبت به مادر بيش تر است. بهتر است که عيال پدر و مادر هم که در خانه ايشان مي باشند، از آن گوشت و طعام نخورند.
📌 7 . از ماليدن خون عقيقه بر سر طفل خود داري شود.
📌 8. مستحب است در هنگام کشتن گوسفند عقيقه دعا بخواند. از امام صادق عليه السلام روايت شده: وقت ذبح عقيقه اين دعا را بخواند:
« بِسْمِ اللَّهِ وَ بِاللَّهِ اللَّهُمَّ عَقِيقَةٌ عَنْ فُلَانٍ(به جاي فلان اسم نوزاد را بگويد) لَحْمُهَا بِلَحْمِهِ وَ دَمُهَا بِدَمِهِ وَ عَظْمُهَا بِعَظْمِهِ اللَّهُمَّ اجْعَلْهُ وِقَاءً لآِلِ مُحَمَّدٍ ».
🌱در روايت ديگري وارد شده که اين دعا را بخواند :ْ «بِسْمِ اللَّهِ وَ بِاللَّهِ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ وَ اللَّهُ أَكْبَرُ إِيمَاناً بِاللَّهِ وَ ثَنَاءً عَلَى رَسُولِ اللَّهِ وَ الْعِصْمَةَ لِأَمْرِهِ وَ الشُّكْرَ لِرِزْقِهِ وَ الْمَعْرِفَةَ بِفَضْلِهِ عَلَيْنَا أَهْلَ الْبَيْتِ »پس اگر نوزاد پسر باشد بگويد: اللَّهُمَّ إِنَّكَ وَهَبْتَ لَنَا ذَكَراً وَ أَنْتَ أَعْلَمُ بِمَا وَهَبْتَ وَ مِنْكَ مَا أَعْطَيْتَ وَ كُلُّ مَا صَنَعْنَا فَتَقَبَّلْهُ مِنَّا عَلَى سُنَّتِكَ وَ سُنَّةِ نَبِيِّكَ وَ رَسُولِكَ وَ اخْسَأْ عَنَّا الشَّيْطَانَ الرَّجِيمَ لَكَ سُفِكَتِ الدِّمَاءُ لَا شَرِيكَ لَكَ وَ الْحَمْدُ لِلَّهِ رَبِّ الْعَالَمِين اللَّهُمَّ لَحْمُهَا بِلَحْمِهِ وَ دَمُهَا بِدَمِهِ وَ عَظْمُهَا بِعَظْمِهِ و شعرها بشعره و جلدها بجلده اللَّهُمَّ اجْعَلْهُ وِقَاءً لفلان بن فلان( اسم نوزادو پدر ش را بگويد)» (1)
〰〰〰〰〰〰〰〰
1. مرحوم علامه محمد باقر مجلسي، حليه المتقين ، باب چهارم ، فصل نهم و حاشيه مفاتيح الجنان .
@haram110
┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄
◻️▫️موضوع #اصل_برائت • قسمت — پنجاه • سوم ✅
💌 گزیده ای از روایات تبری ▫️#برائت_از_غاصبین
🔺لعنت به هر سه غاصب در قرآن کریم
هنگامی که آیه شریفه :
فَهَلْ عَسَيْتُمْ إِنْ تَوَلَّيْتُمْ أَنْ تُفْسِدُوا فِي الْأَرْضِ وَ تُقَطِّعُوا أَرْحامَكُمْ «22»
أُولئِكَ الَّذِينَ لَعَنَهُمُ اللَّهُ فَأَصَمَّهُمْ وَ أَعْمى أَبْصارَهُمْ «23»
《پس (اى بيماردلانِ سست ايمان!) اگر (از جهاد) روى گردانيد، جز اين از شما انتظار نمىرود كه در زمين فساد كنيد و پيوندهاى خويشاوندى را قطع كنيد.
آنانند كسانى كه خداوند از رحمت خويش دور و (گوششان را) كر و چشمهايشان را كور ساخته است (نه حقّى مىشنوند و نه حقّى مىبينند).》
نازل شد حضرت رسول الله محمد مصطفی صلی الله علیه وآله ابوبکر زندیق و عمر بن زنا و عثمان لنگ حرامی را احضار کرده و فرمودند :
این آیه درباره شما نازل شده است (اشاره به این که اگر شما سر کاریید آیید باعث فساد شده ، قطع رحم با آل محمد علیهم السلام نمایید و مستوجب لعن خداوند گردید.)
📚سوره حضرت محمد صل الله علیه و آله 22
الصراط المستقیم 40/3
▪️◼️#روزشمار_فاطمیه 🥀
- 15 • روز مانده تا شهادت حضرت فاطمةالزهرا سلام الله علیها
اهریمنان نمودند خون قلب مـصـطفی را
در مـنـظر خـلایق بی جرم و بی بـهانه
در پشت در فتاده، ام الائمه از پا
دارد فغان ز دشـمـن آن گوهــر یگانـه
⚫️ اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج ⚫️
📖السَّلَامُ عَلَيْکَ يَا ابْنَ الْحُجَجِ عَلَى الْخَلْقِ أَجْمَعِينَ...
سلام بر تو ای مولایی که عصارهٔ همه فرستادگان خدایی،
سلام بر تو و بر روزی که خواهی آمد،
و با اعجاز موسایی و دَم عیسایی و خُلق محمّدیات، دلها را فتح خواهی کرد.
📚بحارالانوار ج۹۹ ص۹۷
«اَللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج»
4_5882171188926482873.mp3
3.15M
{اَللّٰهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج}
استدلالِ حضرت زهرا سلام الله علیها به قرآن کریم، در خطبهٔ فدکیه/
🎤استاد معاونیان؛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
از بس که خدا عاشق نقاشی بود...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هر لحظه از زندگی
تصویری است که
قبلا هرگز آن را ندیده ایم.
و هرگز دوباره آن را نمی بینیم
پس لذت ببریم
و هر لحظه را زیبا کنیم...
🌸🍃زندڪَى را
نفسى ارزش
غم خوردن
نٻســـٺ
آرزویم
اٻن اسٺ
آنقدرسٻر
بخندےڪ ندانى
غم چيسٺ🍃🌸
💕✨دوشنبه تون عـالی
🍁✨و پراز موفقیت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✨برف پاک کن ماشین
شاید نتونه جلوی بارش برف رو بگیره،
💫ولی حرکت در برف رو آسانتر میکنه،
درست مثل نقش خنده،
توی مشکلات زندگی💝
#لبخند_بزن_دوستم😊
#خداوند به همان اندازه که به او باور داری پاسخت را می دهد.
🤍 اگر باور داری خداوند جز خیر برای تو چیزی نمیخواهد ، همان خواهد شد.
اگر باور داری خداوند، روزیت را میرساند، همان خواهد شد.
اگر باور داری خداوند زندگیت را به نحو احسن مدیریت می کند، همان خواهد شد.
💚 اگر باور داری خداوند نگهبان و حفاظت کننده، جسم و جان و فرزند و همسر و زندگی و کار و مال و خانواده همه چیزهای توست، همان خواهد شد.
بیائیم زیرکی کنیم و هر چه باور عالی و خوب است نسبت به خداوند مهربان داشته باشیم. باور کنید همان خواهد شد.
🤍خداوند به اندازه درک و باور انسان ، به او جهانش را نشان می دهد.
🤍وَيَرزُقهُ مِن حَيثُ لا يَحتَسِبُ ۚ وَمَن يَتَوَكَّل عَلَى اللَّهِ فَهُوَ حَسبُهُ ۚ إِنَّ اللَّهَ بالِغُ أَمرِهِ ۚ قَد جَعَلَ اللَّهُ لِكُلِّ شَيءٍ قَدرًا
💚و او را از جایی که گمان ندارد روزی میدهد؛ و هر کس بر خدا توکّل کند، کفایت امرش را میکند؛ خداوند فرمان خود را به انجام میرساند؛ و خدا برای هر چیزی اندازهای قرار داده است.
سوره طلاق آیه 3🍃
#آرامش_با_قرآن
حرم
* 💞﷽💞 #رمان_مسافر_عاشق❤️ #قسمت_سیام روز هشـتم هم از روز شمارم گـذشت...با اینکہ هر روز شکستہ تر و آ
* 💞﷽💞
#رمان_مسافر_عاشق❤️
#قسمت_سیویڪم
چـند ثانیہ نگاهش میکنم...اشکے از گونہ هایم سر میخورد و روے خـطوط موازے برگہ ے کاهے خمیدگے ایجاد میکند...هدفم چہ بود؟انگـار میـخواهم خودم را آماده کنم...
آماده یڪ اتفاق...!
تـا فڪر از دسـت دادنت در سـرم آمد با حـرص روے نامت را خط خطے میکنم...
خـودکار را بین برگہ ها میگذارم و از پـشت میز بلند میـشوم
صداے باز شدن در مـرا بہ اتاق هال میکشاند...در راه فورا صورتم را پاڪ میکنم
ڪفش هایت را در مے آوری...دسـت بی موهایم میکشم و مرتبشان میکنم با لبخنـد بہ استـقبالـت مے آیم
سـلام گرمے میکنم و دسـتم را روے شانہ ات میگذارم
لبخند بے روحے میزنے و سلام کوتاهی میکنی...
تعجـب میکنم انگار چندان حال درستے ندارے
ڪیف دستے کوچکت را میگیرم و روے میز عسلے رنگ میگذارم
نـویسنده : خادم الشهــــــــــ💚ــــدا
بامــــاهمـــراه باشــید
حرم
* 💞﷽💞 #رمان_مسافر_عاشق❤️ #قسمت_سیویڪم چـند ثانیہ نگاهش میکنم...اشکے از گونہ هایم سر میخورد و روے
* 💞﷽💞
#رمان_مسافر_عاشق❤️
#قسمت_سیودوم
خـودت را روبرویم روے مبل می اندازے و نگاهم میکنے...چشمانت می لرزد...
بہ آشپزخانہ میروم تا برایت نوشیدنے بریزم
داخل یک لیوان چند تڪہ یخ میریزم و از شربـت آلبالو پرش میکنم و بہ طرفت مے آیم و کنارت مینشینم...
همـانطور بہ روبرویت نگاه میکنے
صدایت میزنم جوابم را نمے دهے...
دستم را جلوے صورتت تکان میدهم
بہ خودت مے آیی و رویت را بہ سمتم مے کنے
بدون حتے درجہ کوچکے از لبخـند!
بہ چشـم هایم زل میزنے...با نگرانے میپـرسم : چیزے شده؟حـالت خوبہ؟
پلکے میزنے و رویت را دوباره از من میگیرے و بہ روبرویت نگاه میکنے
لیوان شربت را جلوے دهانت میگیرم و میگویم : بخـورش...خنکہ...
سـرت را کمے عقبتر می برے و با صدایے گرفتہ میگویی : نمیخورم خودت بخور
با تعجـب نگاهت میکنم...
_عــزیزم؟
.....
_محــمد؟
.....
بہ شانہ هایت میزنم بہ خودت می آیی و فورا میگویی : بلہ؟
_چیزے شده؟
_چے؟!
_چرا اینجورے شدے؟
_هیچے...
از جایت بلند میشوے و بہ سمت اتاق میروے بہ سمتت می دوم و روبرویت می ایستم
نویسنده : خادم الشهــــــــــ💚ـــــدا
بامــــاهمـــراه باشــید
هدایت شده از شهر نوره | نوره درمانی
4_5794272235082485704.mp3
3.84M
💮 #ریزش_موی_خانمها
⚜علت ریزش مو در خانمها سردی هست...
💠سردی باعث سستی و گرمی زیاد باعث سوختن میشود...
🤔علت ریزش مو در بلغم و صفرا ، دم چیست❓
🌀سوداوی ها چه در اقایان چه در خانمها ریزش مو ندارند...
🤱ریزش مو در دوران شیردهی به دلیل غلبه سردی هست..
♦️راه درمان چیست❓
🎤 #استاد_سید_حسین_افشار_نجفۍ
#اللهم_عجل_لولیڪ_الفـرج_الساعه🍃🌺
@shahrenore
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
.
♻️ زن، زندگی، آزادی به سبک علیاف
📽 تا آخر ببینید
🔰 الهام علی اف کسی که زنش را در قمار باخت! حالا برای گربه ایران نقشه میکشد
فقط فراموش نکنه که در قمار تعرض به خاک ایران، جمهوری آذربایجان را میبازی...
🔸🔹🔸🔹
┄┄┄┅═✧❁﷽❁✧═┅┄┄
◻️▫️موضوع #درباره_عايشه سلقلقیه • قسمت — سی هفتم ✔️
◻️▫️#بررسی_افک_عایشه در آیه #الخبیثات_للخبیثون قسمت پنجم✔️
🔺نظر علمای عمریه
دقیقا همین اقوال رو شوکانی آورده:
«وهكذا قوله :
والطيبات للطيبين والطيبون للطيبات
قال مجاهد و سعيد بن جبير و عطاء
وأكثر المفسرين :
المعنى الكلمات الخبيثات من القول للخبيثين من الرجال والخبيثون من الرجال للخبيثات من الكلمات ، والكلمات الطيبات من القول للطيبين من الناس ، والطيبون من الناس للطيبات من الكلمات .قال النحاس : وهذا أحسن ما قيل.»
🔹شوکانی هم می گوید:
مجاهد و سعدید بن جبیر و عطاء و اکثر مفسرین گفته اند معنایش اینست که کلمات خبیث از قول لایق و از زبان خبیثان از مرد (و زن )است و بالعکس کلمات طیب ازز قول از دهان مردان و زنان طیب بیرون می آید.
و نحاس گفته است این بهترین چیزی است که گفته شده است.
📚«تفسير فتح القدير» تفسير سورة النور» تفسير قوله تعالى " ولا يأتل أولو الفضل منكم والسعة أن يؤتوا أولي القربى والمساكين "
http://library.islamweb.net/newlibrary/display_book.php?flag=1&bk_no=66&surano=24&ayano=26
#یافاطمةالزهراءیابنترسولالله
#رحمتحضرتفاطمةالزهراعليهاالسلام
⚫️ حضرت امام #محمدباقر علیهالسلام فرمودند:
▪️ چون آن مردم كردند آنچه كردند، یعنی درِ خانه حضرت #زهرا عليهاالسلام را آتش زده و #امیرالمومنین عليهالسلام را به مسجد بردند
☑️ حضرت #فاطمه عليهاالسلام فرمودند:
👌 همانا به خدا اى پسر خطاب! اگر من از رسيدن بلا به بیگناهان #كراهت نداشتم، میفهمیدی كه خدا را سوگند میدادم و او را زود اجابتكننده مییافتى.
👈 يعنى من نفرين میكردم و به زودى بلا نازل مىشد و تو را و بیگناهان را شامل میگشت ولى نمیخواهم بیگناهان به آتش تو بسوزند.
📚 كافي، ج۱، ص۴۶۰.
⚫️ اَللّهُمَّ عَجِّل لِوَلیِّکَ الفَرَج ⚫️
▫️◽️#درس_های_کافی
قسمت 🔖 هشتاد سوم✔️
↕️تفویض و واگذاری امر دین به حضرت رسول الله محمد مصطفی صلی الله علیه واله و اهل بیت علیهم السلام✨
♦♦➖➖➖➖♦♦
👤مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ أَبِي زَاهِرٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ إِسْمَاعِيلَ عَنْ صَفْوَانَ بْنِ يَحْيَى عَنْ عَاصِمِ بْنِ حُمَيْدٍ عَنْ أَبِي إِسْحَاقَ النَّحْوِيِّ 👤
قَالَ دَخَلْتُ عَلَى أَبِي عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام فَسَمِعْتُهُ يَقُولُ إِنَّ اللَّهَ عَزَّ وَ جَلَّ أَدَّبَ نَبِيَّهُ عَلَى مَحَبَّتِهِ فَقَالَ وَ إِنَّكَ لَعَلى خُلُقٍ عَظِيمٍ ثُمَّ فَوَّضَ إِلَيْهِ فَقَالَ عَزَّ وَ جَلَّ- وَ ما آتاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَ ما نَهاكُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا وَ قَالَ عَزَّ وَ جَلَّ- مَنْ يُطِعِ الرَّسُولَ فَقَدْ أَطاعَ اللَّهَ قَالَ ثُمَّ قَالَ وَ إِنَّ نَبِيَّ اللَّهِ فَوَّضَ إِلَى عَلِيٍّ وَ ائْتَمَنَهُ فَسَلَّمْتُمْ وَ جَحَدَ النَّاسُ فَوَ اللَّهِ لَنُحِبُّكُمْ أَنْ تَقُولُوا إِذَا قُلْنَا وَ أَنْ تَصْمُتُوا إِذَا صَمَتْنَا وَ نَحْنُ فِيمَا بَيْنَكُمْ وَ بَيْنَ اللَّهِ عَزَّ وَ جَلَّ مَا جَعَلَ اللَّهُ لِأَحَدٍ خَيْراً فِي خِلَافِ أَمْرِنَا.
•———••———••———••———••———•
ابو اسحاق نحوى گويد: بر حضرت امام جعفر الصادق عليه السلام وارد شدم و شنيدم مي فرمود: خداى عز و جل پيغمبرش را به محبت خود تربيت كرد و سپس فرمود: «إِنَّكَ لَعَلى خُلُقٍ عَظِيمٍ یعنی :تو داراى خلق عظيمى هستى » و آنگاه به او واگذار كرد و فرمود «وَ ما آتاكُمُ الرَّسُولُ فَخُذُوهُ وَ ما نَهاكُمْ عَنْهُ فَانْتَهُوا وَ قَالَ عَزَّ وَ جَلَّ- مَنْ يُطِعِ الرَّسُولَ فَقَدْ أَطاعَ اللَّه یعنی : هر چه را پيغمبر براى شما آورد بگيريد؛ و از هر چه منعتان كند باز ايستيد- » و باز فرمود: «هر كس از رسول خدا اطاعت كند، خدا را اطاعت كرده است » سپس حضرت فرمود: پيغمبر خدا كار را به على واگذار كرد و او را امين شمرد، شما (شيعيان) تسليم شديد و آن مردم (تابعین غاصبان خلافت و...) انكار كردند، به خدا ما شما را دوست داريم كه هر گاه بگوئيم بگوئيد، و هر گاه سكوت كنيم، سكوت كنيد(یعنی تابع ما هستید و در همه حال از ما پیروی می کنید)، و ما واسطه ميان شما و خداى عز و جل هستيم، خدا براى هيچ كس در مخالفت امر ما خيرى قرار نداده است.
📚الكافي (ط - الإسلامية)، ج۱ ص: ۲۶۵