eitaa logo
حرف حساب
7.3هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
43 ویدیو
15 فایل
برش‌هایی از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم | گروه مطالعاتی هیئت امام جعفر صادق علیه السلام ارتباط با مدیر: @Einizadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻 در میان عکس‌هایم دلبستهٔ یک عکس از یک بسیجی با نام احمد هستم. فلسطینی بود و به عشق امام خود را به جبهه‌های حق علیه باطل رسانده بود. احمد از شیعیان مخلصی بود که سعادت دیدار با او در عملیات نصر هفت نصیبم شد. فارسی کم می‌دانست. کلماتی را هم که می‌دانست، در عشق به امام و افتخار بسیجی بودن در رکاب امام زمان(ع) خلاصه می‌شد. 🔸 هرگاه از امام صحبت می‌کرد، دستش بر روی قلبش جای می‌گرفت و این نشان یک عشق واقعی بین عاشق و معشوق بود. احمد، فلسطین را در آن زمان در جبهه‌های ما یافته بود و چه زیبا گفته‌اند: «شرف المکان بالمکین»؛ اعتبار مکان‌ها به انسان‌هایی است که در آن زندگی می‌کنند و چه زیبا می‌توان این دو وادی را در جایگاه عشق به معبود با هم مقایسه کرد. فضاهایی که تنها با شهدا معنا می‌شوند. 🔺 «جبهه، چه در ایران یا فلسطین، حرم راز با خداست و پاسداران این حریم شهدایند؛ شهدایی که در آن چشم مکاشفه بر جهان غیب گشودند؛ شهدایی که همسفران عرشی امام بودند و اکنون میزبان اویند.» 🎙راوی: (کاریکاتوریست) #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ از نان شب واجب‌تر! 🔻 حضرت امیرالمؤمنین (ع) می‌فرماید: «إِنَّ اللَّهَ سُبْحَانَهُ وَتَعَالَى جَعَلَ الذِّكْرَ جِلاءَ لِلْقُلُوب»؛ خداوند سبحان، ذکر و یاد خودش را روشنی‌بخش و جلادهندهٔ دل‌ها قرار داده است. ذکر برای ما از نان شب هم واجب‌تر است. اگر ذکر نباشد، ما هیچ نداریم. این فرمایش حضرت، نسخهٔ شفابخشی است، نسخه‌ای بسیار مطمئن و آرام‌بخش، نسخه‌ای برای درمان همۀ امراض روحی و دردهای باطنی و شفای کری و کوری دل. 👤 📚 از کتاب «نکته‌ها از گفته‌ها»| ج۱ 📖 ص ۱۵۶ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ بشر امروز از چه می‌نالد؟! 🔻 بشر امروز پس از این همه «موفقیت‌های علمی»، دردمندانه می‌نالد. از چه می‌نالد؟ کسری‌ها و کمبودهایش در کدام ناحیه است؟ آیا جز در ناحیه خُلق و خوی و «آدمیت» است؟ ‼️ بشر امروز از نظر علمی و فکری پا به جایی نهاده که آهنگ سفر افلاک کرده و سقراط‌ها و افلاطون‌ها باید افتخار شاگردی‌اش را بپذیرند، اما از نظر روح و خوی و منش، یک «زنگی مستِ تیغِ بُرّان به دست» بیش نیست. انسان امروز با همه پیشرفت‌های معجزآسا در ناحیه علم و فن، از لحاظ مردمی و انسانیت گامی پیش نرفته بلکه به سیاه‌ترین دوران سیاه خویش بازگشته است با یک تفاوت، و آن اینکه از برکت قدرت علمی و فلسفی و ادبی خویش، برخلاف گذشته، تمام جنایت‌ها را در زیر پرده‌ای از تظاهر به انسانیت و اخلاق، نوع‌پرستی، آزادی‌خواهی و صلح‌دوستی انجام می‌دهد. صراحت و یکرویی جای خود را به دورویی و فاصله میان ظاهر و باطن داده است. 🔺 در هیچ دوره‌ای مانند عصر جدید درباره عدالت، آزادی، برادری، انسان‌دوستی، صلح و صفا، راستی و درستی، امانت و صداقت، احسان و خدمت سخن گفته نشده است، و در هیچ عصری هم مانند این عصر بر ضد این امور عمل نشده است. 👤 📚 از کتاب 📖 صفحات ۱۳ و ۱۴   ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ فتح اراده و تصمیم 🔻 سردار حاج قاسم سلیمانی می‌گوید: «در روزهای اول ورود به جبهه، دشمن را قادر به هر کاری می‌دانستم، اما در اولین حمله‌ای که انجام دادیم، موفق شدیم نیروهای دشمن را از کنار جادهٔ سوسنگرد تا حمیدیه به عقب برانیم و تلفاتی نیز بر آن‌ها وارد کنیم که این امر باعث شد تصور غلطی که از دشمن داشتیم از بین برود.» او می‌گوید: «بالاترین فتح برای سپاه اسلام فتح زمین نبود، فتح «اراده» و «تصمیم» بود.» 📚 از کتاب ؛ جستاری در خاطرات حاج قاسم سلیمانی 📖 صفحه ۱۲۱ ❤️ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ عصایت را بردار! 🔻 [امام خمینی (ره)] به تدبر سفارش می‌کرد و پیام‌های اخلاقی و عملی قصه‌های قرآن را برای همه بیان می‌فرمود: «هِى ما قرآن را خوانده‌ايم كه «فرعون» كذا و كذا، «موسى» كذا و كذا! تدبر نكرديم كه خُب آن چيزى كه گفته، براى چه گفته؟ براى اينكه تو هم مثل موسى باش نسبت به فرعون عصرت. تو هم عصايت را بردار، مخالفت كن با اين مردک!» 📚 برگرفته از کتاب «قرآن در سبک زندگی روح‌الله» 📖 ص ۴۳ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
موسی (ع) از شهری برآمد که در آن کودکان را می‌کشتند... ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✳️ دشمن ظالم و یاور مظلوم باشید 🔻 [بار دیگر حسن و حسین را مخاطب قرار دادم و گفتم:] امشب، شب پایان عمر من است؛ پس به سخنانم گوش فرا دهید... شما را به رعایت تقوای الهی سفارش می‌کنم. دنیا را طلب نکنید؛ گرچه دنیا به سراغ شما آید و برای آنچه از دنیا از دست می‌دهید، اندوهناک مباشید. حق را بگویید و با یتیمان مهربان باشید. به داد بیچارگان برسید و برای آخرت خویش کار کنید. دشمن ظالم و یاور مظلوم باشید. به کتاب خدا عمل کنید و از سرزنش‌ها نهراسید. [آخرین آیه‌ای که تلاوت کردم، این آیه بود:] «فَمَن يَعْمَلْ مِثْقَالَ ذَرَّةٍ خَيْرًا يَرَهُ»؛ (پس هرکس هم‌وزن ذره‌ای کار خیر انجام دهد، آن را می‌بیند.) 📚 از کتاب | زندگی و زمانهٔ امیرالمؤمنین (ع) از زبان ایشان 📖 صص ۶۰۶-۶۰۳ 👤 #⃣ این اشک‌ها دامن صهیونیست‌ها را خواهد گرفت 😭😭😭 ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ انسان باید عمل را نگهبانی کند تا خالص شود 🔻 «اخلاص» یعنی کاری که انسان انجام می‌دهد، دنبال مدح و ذم مردم نباشد؛ مردم مدحش کنند یا نکنند؛ مذمت کنند یا نکنند؛ تعریف کنند یا تکذیب کنند. اگر دل انسان دنبال تعریف و تکذیب مردم است، هنوز نمی‌تواند خالصانه عمل بکند. ‼️ فرموده‌اند «الْإِبْقَاءُ عَلَى الْعَمَل حَتَّى يَخْلُصَ أَشَدُّ مِنَ الْعَمَل»، ابقاء در عمل که این عمل خالص بشود، از خود عمل دشوارتر است. اینکه انسان نماز شب بخواند، ده سال، بیست سال یا چهل سال نماز اول وقت بخواند، یا مطالعه بکند و شب‌ها نخوابد، مشغول تحقیق باشد و باسواد شود، کار آسانی نیست؛ ولی دشوارتر این است که انسان نگهبانی عمل را بکند که عمل برای خدا باشد و از دست نرود؛ اگر عمل برای خدا انجام داده است، بعدش ریا نیاید. 👤 📚 از کتاب 📖 صفحات ۱۱۵ و ۱۱۶ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ اثر اعتقاد به خدا در چگونه زیستن و چگونه بودن انسان 🔻 از خصوصیات اعتقاد به توحید این است که یک فکر و اندیشه‌‏ای است که خودبه‌خود در انسان، نوعی بودن و نوعی زیستن را به‌وجود می‌آورد. در اندیشه‌های انسان بعضی از اندیشه‌هاست که در انسان از این نظر که چگونه باید بود هیچ اثری نمی‌گذارد. مثلا آیا یک کهکشان در عالم وجود دارد یا بیشتر؟ اطلاعات بسیار مفید و خوبی برای انسان است، ولی دانستن و ندانستن این‌ها انسان را به این فکر فرو نمی‌برد که پس چگونه باید بود؟ برای این که در زیستن و بودن من اثری ندارد که یک کهکشان داشته باشیم یا هزار کهکشان. 🔸 اما بسیاری از مسائل در عالم هست، و در رأس همه آن مسائل مسئله‌ خدا، [که در چگونه زیستن و چگونه بودن انسان اثر دارد.] اعتقاد به خدا نوعی جهان‌بینی به انسان می‌دهد که انسان خواه‌ناخواه فکر می‌کند که بنابراین من این‌جور باید باشم نه آن‌جور... چرا؟ واضح است؛ برای این که اگر بگوییم «خدا» معنایش این است: عالم، هستی و از آن جمله خود من از یک مبدأ حکیم علیم مُدرک شاعر به‌وجود آمده‌ام. فوراً این سؤال مطرح می‌شود: آیا خلقت عبث است یا غایتی دارد؟ آیا من عبث و پوچ آفریده شده‌ام یا برای چیزی آفریده شده‌ام؟ اگر عالم از یک مبدأ حکیم به‌وجود آمده باشد، من با خود می‌گویم چگونه باشم که با آن منظوری که خلقت من برای آن منظور است منطبق بشود؟ و اگر منطبق نشود بعد چه می‌شود؟ 👤 📚 از کتاب 📖 صص ۱۷_۱۵ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
جامعه را «اخلاق» اداره می‌کند 🔻 جامعه را «اخلاق» اداره می‌کند! حالا شما بشوید علامه، مردم از شما چقدر استفاده می‌کنند؟ شما بر فرض بشوید علامه، بشوید محقق، بشوید شیخ طوسی، خب چند طلبه فاضل از شما استفاده می‌کنند، اما جامعه از شما چه بهره‌ای می‌برد؟ جامعه از «اخلاق» شما، از «رفتار» شما بهره می‌برد. مگر آن علومی که ذات مقدس نبوی داشت مردم از آنها خبردار بودند؟ اما از رفتار آن حضرت بهره می‌بردند. ❇️ اخلاق است که حوزه را وزین می‌کند و حوزۀ وزین می‌تواند نظام را، جامعه را، امت را حفظ کند. علم یک مصرف داخلی دارد، شما علامه هم که بشوید، فقط شاگردان شما از شما استفاده می‌کنند، کتاب هم بنویسید، خواص از شما استفاده می‌کنند؛ اما «كونوا دُعاةً لِلنّاسِ بِغَيرِ ألسِنَتِكُم» باشید، ﴿یا أَیهَا النَّاسُ﴾ بگویید، ﴿یاأَیهَا الَّذِینَ آمَنُوا﴾ بگویید، با اخلاق می‌توانید این کارها را کنید و جامعه را اداره کنید. 👤 🎙 #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ این خدا خیلی دوست‌داشتنی است! 🔻 ابراهیم (ع) می‌دانست که خدا از سفره‌ای که دست‌های زیادی در آن برود خرسند است. مهمان او امروز نیامده بود. راهی بازار شد و جوانی را پیدا کرد و فرمود: تو امروز مهمان سفرهٔ مایی و او را سر سفرهٔ خود حاضر کرد. قبل از اینکه سفره حاضر شود، ابراهیم به او گفت: چه می‌گویی که این عالم بگردد و گرداننده‌ای در کار نباشد؟ جوان گفت: اینک عالم می‌چرخد و گرداننده‌ای هم در کار نیست. تا اینکه بحث‌ها به طول انجامید و جوان سفره را ترک کرد و گفت حالا تو می‌خواهی یک وعده اطعام کنی، درس توحید می‌دهی؟ 🔸 خوب بگذار برود، این مشرک که نمی‌خواهد از شرک خود دست بردارد، برود بهتر است. در این میان به ابراهیم عتاب شد که تو به‌خاطر یک وعده غذا این همه از بندهٔ ما پرس‌وجو می‌کنی؟ من بیست‌وپنج سال است که به او آب و نان می‌دهم، یک بار هم نام مرا نبرده است! ای ابراهیم باید او را بر سر سفره برگردانی. 🔹 ابراهیمِ خدادوست به بازار رفت و با زحمات زیادی آن جوان را یافت و با التماس او را به خانهٔ خود آورد. جوان پرسید من به غذا شروع نمی‌کنم تا که بگویی چه چیزی موجب شده است که به مهمانی من اصرار می‌ورزی. فرمود: راست قضیه این است که بعد از رفتن تو «عَاتبنی رَبّی فیک» خدایم مرا به‌خاطر تو ملامت کرد و فرمود: چرا بندهٔ ما را راندی، درحالی که من بیست‌وپنج سال است نان و آبش می‌دهم، ولی یک بار هم نام مرا نبرده است! 🔺 این جوان که سخت منقلب شده بود، گفت: آیا واقعاً خدای تو مرا بندهٔ خود خطاب کرده است؟ ای ابراهیم، تو را سوگند می‌دهم که مرا با این خدایت آشنا گردان و او از موحدان ابراهیمی گردید. آری این خدا خیلی دوست‌داشتنی است. 👤 📚 از کتاب | ج۱ 📖 صفحات ۱۲۲ و ۱۲۳ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ عزیزان، همه امشب برای مردم مظلوم غزه «أَمَّنْ یجِیبُ» بخوانیم.
✳️ حقیقتِ توحید 🔻 جمله‌ای هست در خطابهٔ معروفی که وجود مقدس صدّیقهٔ کبری فاطمهٔ زهرا سلام‌الله علیها در مسجد پیغمبر ایراد فرمود. بعد از شکر خدا و جمله‌هایی در سپاس از ذات پروردگار، شهادت به توحید را با این تعبیر بیان می‌کند، می‌فرماید: «أشْهَدُ أنْ لا اِلهَ اِلاَّ اللهُ، کلِمَةٌ جَعَلَ الاِْخْلاصَ تَأْویلَها...» می‌فرماید: من شهادت می‌دهم به یگانگی خدا، من این کلمهٔ «لا اله الّا الله» را به زبان خود جاری می‌کنم، این حقیقت را اعتقاد دارم، ولی این کلمه، کلمه‌ای است که «جَعَلَ الاِْخْلاصَ تَأْویلَها» یعنی مآل و بازگشت و حقیقت این کلمه، مرحلهٔ تحقق و واقعیت این کلمه، «اخلاص» است. 🔸 این اخلاص همان توحید عملی است. در اسلام توحید نظری از توحید عملی جدا نیست، بلکه کمال توحید نظری در توحید عملی است. این جمله می‌رساند که از نظر اسلام، توحید اگر صرفا توحید نظری باشد، یعنی در مرحلهٔ فکر و نظر بماند، به مرحلهٔ عمل نرسد، در مرحلهٔ اندیشیدن متوقف بشود و در مرحلهٔ بودن و زیستن انسان تحقق پیدا نکند، این توحید، توحید حقیقی و واقعی نیست. 👤 📚 از کتاب 📖 صفحات ۲۸ و ۲۹ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ عبودیت کجا و استکبار کجا؟! 🔻 عبادت وقتی حقیقتاً عبادت است که عبدِ عابد در عبادتش خلوص داشته باشد. عبادت وقتی تمام و کامل می‌شود که به‌غیر خدا به کسی دیگر مشغول نباشد، و در عملش شریکی برای سبحان نتراشد، و دلش در حال عبادت، بسته و متعلق به جایی نباشد، نه به امیدی، و نه ترسی، حتی نه امید به بهشتی، و نه ترس از دوزخی، که در این صورت است که عبادتش خالص و برای خداست؛ به خلاف اینکه عبادتش به‌منظور کسب بهشت و دفع عذاب باشد، که در این‌صورت خودش را پرستیده، نه خدا را و همچنین عبادت وقتی تمام و کامل می‌شود که به خودش هم مشغول نباشد، که اشتغال به‌نفس، منافی با مقام عبودیت است. عبودیت کجا و منم زدن و استکبار کجا؟! 👤 📚 از | ج ۱ 📖 ص ۵۱ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
هدایت شده از حرف حساب
اکتفا به وظایف فردی در رابطه با ظهور کافی نیست! 🔻 آیا صرفا اکتفا کردن به مسائل قلبى و عاطفی در رابطه با حضرت، بدون اینکه وارد عینیت زندگی ما شود، یا پرداختن به مسائل و «وظایف فردی»، بدون اینکه جامعه‌ی خود و حتی جامعه‌ی جهانی را به سمت «ظهور» ببریم کافی است؟ و آیا دوستان حضرت تنها با انجام وظایف فردی وظیفه‌شان را انجام داده‌اند؟ 🔸 خداوند در قرآن می‌فرماید: «يا أيها الذين آمنوا اصبروا وصابروا ورابطوا واتقوا الله لعلكم تفلحون»؛ بر اساس روایات «اصبروا» «صبر فردی» بر مصیبت‌ها و فشارها، صبر بر «گناهان»، صبر بر انجام «واجبات» و طاعات، صبر بر «بلاها»، صبر بر خواهش‌ها و طغیان‌های نفس در میدان‌های شهوت و غضب است. 🔹 و «صابروا» صبر در مقابل «دشمن» است. استقامتی است که جامعه‌ی مؤمنان در مقابل دستگاه و تمدن مادی باید از خود نشان دهد و دست از «فرهنگ» و «اعتقادات» و «ارزش‌های» خود برندارد. آن وقت با این دو مرحله‌ی صبر و استقامت فردی و اجتماعی نوبت به مرحله‌ی بعد، یعنی به ارتباط با او می‌رسیم. 🔺 «رابطوا» یعنی «و رابطوا إمامکم المنتظر»؛ [پیوند خود را با امام منتظرتان مستحکم کنید.] 👤 📚 از کتاب | ج۲ 📖 ص ۳۱ #⃣ 🙏 ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
شیطان، مؤمن را رها نمی‌کند! 🔻 انسان در سير و سلوك خويش مراحلى را طى نموده است. حركتى داشته و موانعى را هم پشت سر گذاشته است. حلية المتقين را پيدا كرده است. موانع اهتمام و هدايت را هم برداشته است. آن درگيرى‌ها را هم كنترل نموده است، به فضل و عنايت حق هم در طريق راه پيدا كرده است و رزق و فرقان را هم خواستار شده است و... ولى اينك شيطان او را رها نمى‌كند. او بيكار نمى‌نشيند. فعاليت دارد. به همان اندازه كه سير انسان بالا مى‌رود، به همان اندازه هم شياطين فعاليت خود را زياد مى‌كنند. ‼ در روايت آمده است كه وقتى مؤمنى از دنيا مى‌رود، به اندازۀ طائفۀ «ربيعه» و «مضر»* شياطين راحت مى‌شوند؛ يعنى در اطراف هر مؤمنى اين قدر از شياطين هستند. 👤 📚 از کتاب «نظام اخلاقی اسلام؛ مروری بر دعای مکارم الاخلاق» * قبیله‌های «ربیعه» و «مضر» دو قبیلهٔ بسیار پرجمعیت شبه جزیرهٔ عربستان به‌شمار می‌آمدند و هر کجا که سخن از مبالغه در جمعیت بود، به عدد افراد این دو قبیله مثال آورده می‌شد. ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
قرار است شبیه خدا شویم 🔻 درهای نجات خدا، از کفر، از آلودگی، از پستیِ دنیا به روی همه باز است. آسیه در قلب فرعونیت، مسلمان شد؛ همسر نوح نبی در قلب توحید، کافر شد؛ امکان ندارد خدا، وسایل و اسباب عالم را به نفع انسان و در جهت رشد و کمالش نچیده باشد، و امکان ندارد من و شما را از این امکانات نصیبی ندهد. اما؛ بسیار امکان دارد که من و شما خودمان نخواهیم. خودمان پس بزنیم، خودمان دچار غرور و تکبر بشویم، خودمان چشم ببندیم و نخواهیم که ببینیم. خودمان بمانیم غرق در لذت‌های ناچیز مادی و شهوانی دنیا! خدا آورده ما را که بزرگمان کند، شبیه خود کند و بی‌نهایت‌مان...؛ خدا چیده دنیا را که ببینیم و نخواهیم و دل نبندیم و برویم دنبال او، نه دنیا! 📚 از کتاب 📖 ص ۱۵ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
🔻 سرهنگ نصیری به طیب رضایی گفت فقط یه ناسزا به امام بگو از اعدام نجاتت بدیم، طیب گفت تو مرام ما نیست با فرزند حضرت زهرا دربیفتیم! امام وقتی آمد ایران اولین جایی که رفت سر قبر طیب بود... بعد ۴۴سال به آرمان گفتن فحش بده و آرمان گفت: آقا نور چشم ماست؛ و همون عاقبت طیب رضایی نصیبش شد... 🗓 ۱۱ آبان سالروز شهادت طیب حاج رضایی ❤️ ❤️ 📶 | پسندیده‌های فضای مجازی ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
می‌خواهی کنار امام حسین(ع) باشی؟ 🔻 اگر چه امروز «امام حسين»(ع) در عصر ما نيست، ولی دفاع کردن از هر حقی، ماندن در کنار امام حسين(ع) است و موجب گشودن راهی است که انسان را به حق می‌رساند؛ هر چند احزاب و قبايل سياسی شما را مانند حسين(ع) خارجی بخوانند. خون حسين(ع) در هر جايی که از حق دفاع شود، جاری است و به همان اندازه که اين صحابی، حسين(ع) را بزرگ داشتند و بزرگ‌ترين آيتِ الهی را تعظيم کردند، ما می‌توانيم با دفاع از حق، شعائر الهی را تعظيم کنيم و آن را بزرگ بشماريم. بايد به همان شکل از حق دفاع کرد و برای آن احترام قائل شد که اصحاب حضرت در کربلا از امام‌شان دفاع کردند، به‌طوری که گويا کربلا را از نو شروع کرده‌ايم. 👤 📚 برگرفته از کتاب «جایگاه تاریخی حادثه‌ها و هنر اصحاب کربلا در فهم آن» #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ درسِ پیروزی 🔻 يكى از رهبران جنگ فلسطين گفته بود: ما اين‌قدر شكست مى‌خوريم تا طرز شكست دادن را ياد بگيريم! 🔸 آن‌هايى که مى‌خواهند گل پيروزى را زود بچينند، بدون آنكه هيچ تيغى به دستشان برود، گمان كنم بايد بخوابند و در خواب، چنين صحنه‌اى را ببينند! 👤 📚 از کتاب «جمع‌ها و حاصل‌جمع‌ها» #⃣ پ.ن: «طوفان الاقصی» نشان داد فلسطینی‌ها طرز شکست دادن رژیم موقت صهیونیستی را خوب یاد گرفته‌اند. ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
درون دل تو چیست؟! 🔻 آهن‌پاره چه خدمتی برای ما دارد؟! بعضی‌ها عاشق اتومبیل لوکس‌شان هستند! چنان مواظب‌اند تا کثیف نشود و خط به آن نیفتد که... این همان حرکات بچه‌گانه است. ‼ این آهن‌پاره‌ای است، دل بستن ندارد! دلبستگی به یک تکه‌آهن، یا به گچ و خاک؟! آن‌قدر این دل‌بستن‌ها و محبت‌ها همگانی است که دیگر کسی عیب نمی‌داند. اما کسی که معرفتش بالاتر رفت و عمق پیدا کرد، واقعا خجالت می‌کشد. دلی که در آن می‌تواند محبت خدا باشد، اگر محبت سنگ و خاک و آهن نفوذ کرد، چقدر جفاست! چقدر انسان قدر خودش را نمی‌داند و ارزش وجود خودش را، و ارزش دلش را! به قول بزرگی که می‌گفت: دل‌های ما غالبا یا اصطبل اسب و الاغ است یا گاراژ ماشین! درون دل تو چیست؟! و این ماییم که تعیین‌کننده هستیم و به دل خودمان ارزش می‌دهیم؛ تا به چه دل ببندیم و به که دل بدهیم! 👤 #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
🔻 وحید [شهید دیالمه] یک خصوصیت داشت که هیچ‌وقت مستقیم وارد بحث مذهبی نمی‌شد؛ اما به گونه‌ای سخن را آغاز می‌کرد که در نهایت منجر به این می‌شد که مخاطب، خودش از او سؤال کند و بخواهد که دربارهٔ مذهب برایش حرف بزند. 🔸 برای وحید، دانشگاه، بازار، مهمانی، قطار و تاکسی فرقی نمی‌کرد؛ او هدفی داشت به گسترۀ تمامی عرصه‌های زندگی. گاهی برخی دوستانش از این گفت‌وگوها کلافه می‌شدند؛ برای نمونه، یک بار یکی از دوستان به او گفت: «وحید! اینکه شما در تاکسی حرف می‌زنی، ما که دوباره این آدم را نمی‌بینیم تا بحث ادامه پیدا کنه، خب چرا شروع می‌کنی!؟» وحید گفت: «من یه چیزی می‌گم، اگه خدا در اون هدایت را قرار بده، خودش بیدار می‌شه و می‌ره دنبالش.» 📚 از کتاب «فهم زمانه» | زندگی و روزگار ✍ یعقوب توکلی ❤️ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
حرف حساب
✳️ حقیقتِ توحید 🔻 جمله‌ای هست در خطابهٔ معروفی که وجود مقدس صدّیقهٔ کبری فاطمهٔ زهرا سلام‌الله عل
✳️ شرط انقلابِ واقعی در جامعه اسلامی چیست؟ 🔻 ما اگر بخواهیم طرحی برای جامعه اسلامی خودمان داشته باشیم و انقلاب واقعی در جامعه اسلامی رخ بدهد، در طرح اصلاح جامعه اسلامی از اول باید برویم سراغ توحید اسلام. اول جامعه خودمان را با توحید اسلام مقیاس بگیریم، بعد ببینیم چقدر این زندگی ما پر از شرک است! چقدر اسم خدا در زندگی ما وجود دارد و معنی خدا در زندگی ما وجود ندارد! پس بازگردیم به حق، توبه کنیم، توبه به معنی واقعی؛ بازگردیم به توحید؛ بازگردیم به یگانه‌شناسی و یگانه‌پرستی به معنی واقعی؛ بشویم همان یگانه‌پرست‌هایی که در صدر اسلام وجود داشتند. ⁉️ مگر پیغمبر از کجا شروع کرد؟ پیغمبر که انقلاب صنعتی نکرد. پیغمبر که انقلاب ادبی نکرد؛ انقلاب ادبی‌اش همان انقلاب ادبی قرآن بود. پیغمبر که کارش را از انقلاب اقتصادی شروع نکرد، از انقلاب سیاسی شروع نکرد، از همان انقلاب فکری قرآنی شروع کرد ولی این انقلاب فکری به دنبال خودش همه اینها را آورد. بت‌ها را از بتکده کعبه آن روز به زمین آورد؛ وقتی که آن بت‌ها به زمین آمدند ابوسفیان‌ها هم به زمین آمدند، ابولهب‌ها هم به زمین آمدند، ابوجهل‌ها هم به زمین آمدند؛ نمی‌توانستند به زمین نیایند. ✅ این است که اسلام می‌گوید خدا را وارد زندگی‌ات کن؛ اگر خدا وارد زندگی‌ات بشود همه چیز درست است ولی به شرط این که درست وارد زندگی‌ات بشود. 👤 📚 از کتاب 📖 صفحات ۶۲ و ۶۳ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
بشرِِ مدرنِ غارنشین! 🔻 امروز حجم «ظلم» در دنیا کم نشده و به اندازۀ عصر حجر و دوران غارنشینی بلکه به مراتب بیشتر، امروز در دنیا ظلم می‌شود. چون هنوز به همان راحتی که خون انسان را می‌ریختند و آدم می‌کشتند بلکه راحت‌تر از همیشه آدم می‌کشند؛ به همان راحتی که لقمه را از دهان دیگری می‌قاپیدند، هنوز از دهان دیگری می‌قاپند. 🔸 یکی از همین نظریه‌پردازان «آخرالزمان» از نوع لیبرالی آن، اعتراف جالبی می‌کند و می‌گوید ما گمان می‌کردیم آخرین انسان‌ها و انسان تراز نوین هستیم، اما گویا دوباره شباهت‌های بسیار زیادی با نخستین انسان‌ها یعنی انسان‌های اولیه پیدا کرده‌ایم. ما همان‌ها هستیم و فقط نوع لباس و نوع حرف‌زدنمان و کیفیت ابزارمان عوض شده است، والّا ما همان‌ها هستیم. او راست می‌گوید. این‌که در روایت داریم وقتی «مهدی» (عج) می‌آید، سطح «عقل» بشر ناگهان چند پله ارتقا می‌یابد و نوعی جهش عقلانی در بشر اتفاق می‌افتد به همین علت‌هاست. 👤 📚 برگرفته از کتاب «مهدی(عج)، ده انقلاب در یک انقلاب» 📖 صفحات ۲۰ و ۲۱ 🙏 💔 ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
هدایت شده از حرف حساب
✳️ ترک دعا برای ظهور به ضرر دنیای ما هم هست؛ چه رسد به آخرت! 🔻 اگر ما برای «تعجیل فرج» دعا نکنیم، یا در دعاکردن جدی نباشیم، یا آثار جدیت در ما نباشد، به ضررِ دنیای ما هم خواهد بود؛ چه رسد به آخرت. و از شروط استجابت دعا، توبه از معاصی است. ‼️ اگر در دعاکردن برای فرج قاصر باشیم یا در آن تساهل و تکاسل و سهل‌انگاری و سستی کنیم و این مطلب را جدّاً نخواهیم، درحقیقت دنیا را نخواسته‌ایم زیرا امور مخالف فرج بر ضرر مردم است؛ و بدون فرج، مسلمان‌ها دنیایی نخواهند داشت؛ چنان‌که می‌بینیم کفار، آن‌ها را مال‌المصالحهٔ خود و متعدد و متفرق کرده‌اند و هرکدام از آن‌ها که مخالف منافع آن‌هاست، دیگران را به جان او می‌اندازند و خودشان کنار می‌نشینند، و سرانجام هر طرف پیروز شد، به سود کفار خواهد بود. 👤 📚 از کتاب (اعتقادی) 📖 ص ۷۶ 🙏 ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f