eitaa logo
حرف حساب
7.2هزار دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
44 ویدیو
15 فایل
برش‌هایی از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم | گروه مطالعاتی هیئت امام جعفر صادق علیه السلام ارتباط با مدیر: @Einizadeh
مشاهده در ایتا
دانلود
حرف حساب
✳️ او شاه‌کلید فتح خرمشهر بود... 🔻 در میان فرماندهان بالادستی، او [حاج قاسم] شیفتۀ حسن باقری بود. قریحۀ سرشار و توان فوق العادۀ فرماندهی باقری او را مقهور خود کرده بود. وقتی از عملیات بیت المقدس یاد می‌کرد و تردیدی که فرماندهان در ادامۀ مرحلۀ سوم و فتح خرمشهر داشتند، فریاد زنهار حسن باقری را می‌ستود: - آن‌جا یک فریاد، یک فریاد به‌موقع، مسأله را حل کرد. در تاریخ، حرف‌های کلیدی سینه‌به‌سینه چرخیده و به ما منتقل شده است. خیلی حرف زده می‌شود، اما حرف‌های اثرگذار می‌ماند؛ چه در بعد منفی و چه در بعد مثبتش. و خیلی مهم است که انسان به‌موقع یک حرف را بزند. اگر از موقع خودش عبور کرد، دیگر عرض اندام است. 🔸 در آنجا جوانی بلند شد؛ او یک جوان عادی نبود؛ یک جوان استثنایی بود. او شاه‌کلید فتح خرمشهر بود؛ حسن باقری، رضوان الله تعالی علیه؛ به تعبیر صحیحش بهشتی جنگ. یعنی همان نقشی را که شهید بهشتی در انقلاب داشت، همان نقش را حسن در جنگ داشت. 🔺 در آن جلسه، وقتی همه حرف زدند، حسن بلند شد. وقتی سطوح میدانی جنگ حرف می‌زدند، آن‌ها می‌بایست جنگ را جلو می‌بردند. لغو آن تصمیم کار سختی بود. او بلند شد گفت: «کجا... -انگار آن فضا مثل یک فیلم از جلوی چشمم دارد عبور می‌کند- کجا برویم؟ ما به مردم قول داده‌ایم. در شهرها همه فکر می‌کنند خرمشهر محاصره است. - ما با محاصره خیلی فاصله داشتیم. شب آخر فقط خرمشهر محاصره شد- الان برگردیم برویم در شهرها چه بگوییم؟» صحبت کرد و متوقف کرد تصمیم را؛ به دلیل این که همۀ بچه‌های میدان به او علاقه‌مند بودند. و اعتقاد به او داشتند؛ مثل یک مرجع تقلید. حقیقتاً این‌طوری بود. چند شب بعد عملیات صورت گرفت؛ با همان چشمان خسته‌ای که به‌سختی باز می‌شد. 📚 از کتاب «سرباز قاسم سلیمانی» 📖 صفحات ۱۳۳ و ۱۳۴ ✍ ❤️ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
هدایت شده از حرف حساب
✳️ ای آدمی‌زاد! به من انصاف نمی‌دهی؟! 🔻 امام حسین علیه‌السلام از پیامبر (ص) نقل می‌کنند: خدای تبارک و تعالی می‌فرماید: «ای آدمی‌زاد! به من انصاف نمی‌دهی؟! من با نعمت‌ها با تو دوستی می‌ورزم و تو با معصیت‌ها با من دشمنی می‌کنی. خیر من به‌سوی تو پایین می‌آید و شرّ تو به‌سوی من بالا می‌آید. هماره فرشته‌ای بزرگوار هر روزوشب از تو کاری زشت را برای من می‌آورد. ای آدمی‌زاد! اگر صفت خود را از زبان دیگری می‌شنیدی و موصوف را نمی‌شناختی، خیلی زود دشمنش می‌شدی!» 📚 از کتاب | نگاهی نو به زندگی و شخصیت امام حسین علیه‌السلام 📖 ص ۲۴۷ 👤 #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ دلتان بیشتر برای قبولی عمل بتپد تا خود عمل! 🔻 طبق نقل خصال صدوق، امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرمود: «كُونُوا عَلَى قَبُولِ الْعَمَلِ أَشَدَّ عِنَايَةً مِنْكُمْ عَلَى الْعَمَلِ» شما توجّه و عنایتتان به قبولی عمل، از انجام عمل بیشتر باشد! اوّل برای قبولی عمل فکری کنید و بعد برای انجام آن بیندیشید. بیشتر دلتان برای قبولی بتپد! این یک قانون کلی و اصل فراموش شدهٔ بسیار مهم است. 🔸 چون اگر من تمام عمرم عمل خیر کردم، ولی هیچ کدامش قبول نشد، چه کار باید بکنم؟! این درد را باید کجا ببرم؟! پس اول فکر قبولی کن! قبل از صدقه دادن، انفاق کردن، روزه گرفتن، نماز شب خواندن، قرآن خواندن و هر کار خیر دیگر فکر کن که چطور آن کار را انجام دهی و چه کار کنی که این عمل خیر به قبولی نزدیک‌تر باشد! 👤 📚 از کتاب 📖 ص ۵۹ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
حرف حساب
✳️ دلتان بیشتر برای قبولی عمل بتپد تا خود عمل! 🔻 طبق نقل خصال صدوق، امیرالمؤمنین علیه‌السلام فرمود:
🔺 مثلاً سعی کن صدقه را مخفیانه بدهی تا کسی نفهمد. چون در روایت داریم که صدقه را طوری بدهید که اگر آن را با دست راست به فقیر دادید، دست چپتان نفهمد! یعنی این‌قدر مخفی باشد؛ نه اینکه شب بیایی و در خانه برای همه توضیح بدهی که بله امروز من این کار را کردم... عموماً این رفتارها، قبولی را بر باد می‌دهد و می‌تواند اصل عمل را نابود کند.
✳️ بی‌ دُعا که نمی‌شود! 🔻 شما برنامه‌ای داشته باشيد ان‌شاءالله، اين دعاهايی که می‌خوانيد، روی «صحيفهٔ سجاديه» باشد، که انسان روزی يک صفحه يا دو صفحه از همين صحيفه بخواند. بالاخره انسان هر روز بايد دعا بخواند. بی‌ دُعا که نمی‌شود! برنامه‌ای بگذاريد که با صحيفه کار کنيد. 👤 🎙 درس علوم قرآن‌ | ۱۴۰۱/٧/٢٧ پ.ن: جملات داخل تصویر از رهبر انقلاب است. ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
هدایت شده از حرف حساب
ماه شعبان؛ از بهترین مواقف صدقه 🔻 یکی از بهترین مواقف است. صدقه در فرهنگ دینی، با آنچه در عرف اجتماعی به‌عنوان صدقه شناخته می‌شود، متفاوت است. هرگونه خدمات و کمک‌های مالی، علمی، اجتماعی و فرهنگی که به نیازمندان آن ارائه شود، می‌تواند صدقه محسوب گردد. در این میان، ارزش صدقه به میزان نتیجه‌بخشی دینی و خصوصاً سلوکی آن برای مخاطبی است که از صدقه بهره‌مند می‌شود. 📚 از کتاب | اسرار ماه شعبان 📖 صفحات ۴۹ و ۵۰ 👤 #⃣ 📌 پ.ن: می‌فرمایند: یعنی انسان کاری انجام دهد که بلا نیاید؛ مثل واکسنی که انسان استفاده می‌کند تا بیمار نشود. در واقع پیشگیری است. آن‌جاست که بلا آمده و باید آن را برطرف کرد؛ مثل این‌که شخصی بیمار شده و باید درمان شود. هر دو کار را انجام می‌دهد. 📚 از کتاب «توصیه‌ها، پرسش‌ها و پاسخ‌ها» 📖 ص ۹۹ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ به‌ سمت خدا راه بیفتید! 🔻 برنامهٔ همهٔ انبیای الهی حرکت به سمت خدا بوده است. برنامهٔ همهٔ انبیاء «تَعالَوْا»؛ یعنی بالا بیایید بود. این پیام، حرف پیغمبر ما به‌تنهایی نیست؛ بلکه همهٔ انبیاء حرفشان این بوده است که به سمت خدا راه بیفتید! ‼️ همهٔ اولیای الهی می‌گویند با خاک بازی نکنید و قدری بزرگ شوید، بالا بیایید و به‌وسیلهٔ دین از روی خاک بلند شوید و خودتان را بشناسید. چیست دین؟ برخاستن از روی خاک تا ز خود آگاه گردد جان پاک 👤 📚 از کتاب 📖 ص ۱۱ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
بند پوتین‌ها را برای روشنگری محکم کنیم! 🔻 من به واقع نمی‌دانم کسانی که خود را محبوس کرده‌اند یا هم‌چون مشک آبی می‌دانند که نباید تکانش داد و باید ظرف‌ها را نزدیک آورد و از «برخوردها» و «سازندگی‌ها» فراری‌اند، چه مستندی و چه عذری دارند. مگر این شأن رسول بزرگ نیست که «طبیب دوّار بطبه»؟ آیا هم او نبود که سال‌ها با آن جوان یهودی رفاقت کرد تا در آخرین لحظات، روحش را از آتش حفظ کرد و خدا را بر این عنایت، شاکر بود؟ ما که هجوم سبز رسول (ص) را آن هم در دورانی که از او فرار می‌کردند، شاهدیم، چگونه می‌توانیم فریاد سرخ نسل معاصر را لبیک نگوییم؟ 🔸 ...در برابر این هجوم وحشی که جوانان تو را گروه گروه به مسلخ می‌برد، دیگر نمی‌توانی به بهانه‌ٔ کم‌شدن ابهتت، از دیگران ببری. «باطل» مدام دست در کار است و منتظر «غفلت» یک لحظه‌ٔ تو. دیگر نمی‌توانی «نداشتنِ حال» را بهانه کنی که محرّک تو، نه حالت، که «تکلیف» و وظیفه‌ٔ توست. 👤 📚 از کتاب 📖 صفحات ۵۲ و ۵۳ 💬 برداشت انتخاباتی: «استاد پناهیان» جایی فرمودند: ما در ارتباط با جامعهٔ خودمان خیلی باید حساس باشیم. متاسفانه در هیئت‌ها و مساجد ما اصلاً این رسم نیست که بگویند: «الان نزدیک «انتخابات» است، چهل روز تا انتخابات، مثل حضرت زهرا(س) شب و روز می‌رویم و تک‌تک با افراد مختلف، صحبت می‌کنیم و روشن‌گری می‌کنیم.» وقتشه که بندهای پوتین‌مون رو برای روشنگری محکم کنیم! 🗳 ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
حرف حساب
✳ بند پوتین‌ها را برای روشنگری محکم کنیم! 🔻 من به واقع نمی‌دانم کسانی که خود را محبوس کرده‌اند یا ه
✋ سلام به همۀ حرف حسابی‌های بزرگوار! 👈 رهبر انقلاب در بیانات اخیرشون در ۱۴۰۲/۱۱/۲۹ در دیدار مردم آذربایجان شرقی فرمودند «کسانی که توانایی حرف زدن با مردم را دارند و مردم از آن‌ها قبول می‌کنند، مردم را به حضور در انتخابات تشویق کنند.» ✅ این تشویق لازمه هم در فضای حقیقی و هم در فضای مجازی، که البته دست‌کمی از فضای حقیقی نداره و بسیاری از هموطن‌هامون دارند در فضای مجازی زندگی می‌کنند، انجام بشه. پس بسم الله بگیم و شروع کنیم! اون‌هایی هم که شروع کردند با تلاش بیشتر ادامه بدن تا ان‌شاءالله یه انتخابات پرشور و براندازسوز رو داشته باشیم!
هدایت شده از حرف حساب
تماشاچی، سرباز یا سردار؛ کدامشان هستی؟! 🔻 یک «منتظر» باید «نگاهِ استراتژیک» داشته باشد. آقایان، شما امروز نباید برای «امام زمان» (عج) سرباز باشید! «تماشاچی» که هیچ! امام الان سرباز کم ندارد، «افسر» می‌خواهد، بالاتر از آن، «فرمانده» می‌خواهد، «سردار» می‌خواهد. سردار یک استراتژیست است، طراح عملیات است، کسی است که می‌داند طرح فرمانده کل قوا چیست. باید بداند که نقشه را چه‌طور بخواند، چه‌طور حرکت کند، نیروها را چه‌طور آرایش بدهد. 👤 📚 برگرفته از کتاب «دکترین انتظار و مبانی قرآنی آن» 📖 ص ۴۸ ✋ #⃣ 🙏 ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ با سلام و احترام خدمت حرف حسابی‌های بزرگوار لینک زیر حکم مأموریت شماست شخصا مشاهده بفرمایید👇 https://DigiPostal.ir/cupzznm
✳️ چهار هزار غیبت در یک لحظه! 🔻 خیلی‌ها وقتی به «آخرت» می‌آیند، می‌بینند از آثار خبری نیست. فرد آن‌جا می‌گوید: خدایا حج رفتم، نماز خواندم، روزه گرفتم و... می‌گویند: چون «غیبت» کردی همه رفت در نامهٔ عمل کسی دیگر. ⚠️ ایام «انتخابات» نزدیک است و غیبت، نقل مجالس است. ما خیال می‌کنیم حرفی گفتیم، تمام شد و رفت. غیبت خیلی وحشتناک است. برای تخریب همدیگر هر حرفی را می‌زنیم. وای به کسانی که این‌ها را نقل می‌کنند. [در فضای مجازی] چیزی را برای یک گروه می‌فرستند و در یک لحظه چهار هزار غیبت می‌کنند! 👤 📝 #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
هدایت شده از حرف حساب
✳️ امام زمان منتظر آمادگی ماست! 🔻 «حضرت مهدی» (عج) منتظر «آمادگی» ما هستند. منتظر اين كه دل‌های ما از پردهٔ غيب در آيد. اين نكتهٔ بسيار مهمی است که در عين «حتمی‌بودن» ظهور، زمان ظهور بستگی به شخصيت افراد جامعهٔ اسلامی دارد. همين‌طور که در عين حتمی‌بودن اجل مُسمّی، امکان تقدم و تأخر آن به «اعمال» ما بستگی دارد، هر اندازه انسان‌ها به «ورع» نزديک شوند و نظرها به آن «امامِ معصوم» معطوف گردد، امکان تسريع در ظهور بيشتر می‌شود. 🔸 اگر سطح «فرهنگِ انتظار» را پایين بياوريم و انتظارِ خود را از باطنی‌ترين بُعد هستی به چراغانی و شربت و شيرينی تقليل دهيم، ظهور حضرت را عقب می‌اندازيم. با «سطحی‌شدن» انتظار عملاً از حضرت می‌خواهيم تشريف بياورند و همين كارهايی را که ما می‌کنيم بپذيرند و اين موجب می‌شود جلوی ظهور گرفته شود. 👤 📚 برگرفته از کتاب «آخرالزمان؛ شرایط ظهور باطنی‌ترین بُعد هستی» #⃣ 🙏 ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ بهشت از ظهور امام زمان شروع می‌شود! 🔻 امام زمان (عج) شخصیتی است که هنگام ظهور دست روی سر انسان‌ها می‌کشد و عقل تمام انسان‌ها کامل می‌شود. عقل‌ها که کامل شود چه می‌شود؟ بهشت از همین‌جا شروع می‌شود دیگر! 🔸 اوصاف بهشت از عصر امام زمان (عج) شروع می‌شود. آن اوصافی که دربارهٔ بهشت می‌گویند با آمدن امام زمان در زمین محقق خواهد شد. دیدن چنین آقایی که مظهر اسماء و صفات الهی است چقدر شیرین خواهد بود! این است که امیرالمؤمنین علیه‌السلام می‌فرمایند: «آه آه شَوْقاً إِلَی رُؤیَتِهِمْ؛ آه آه! چقدر مشتاق دیدارشان هستم.» 👤 🎙ترجمه بخشی از سخنرانی جشن نیمه شعبان ۱۴۰۲/۱۲/۰۵ در اردبیل #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
📦رای بی رای ❌اگر رای دادن بی‌فایده بود انقدر رای ندادن رو تبلیغ نمی‌کردن... 🚩بنر جدید هیئت 🗓۶ اسفند ۱۴۰۲ ع | عضو شوید 👇 @Emamsadegh1360
هدایت شده از حرف حساب
مهم‌ترین شرط سلوک 🔻 آن‌چه این ضعیف از عقل و نقل استفاده نموده‌ام، این است که اهمّ اشیا از برای طالب قرب، جدّ و سعی تمام در «ترکِ معصیت» است. تا این خدمت را انجام ندهی، نه ذکرت و نه فکرت، به حال قلبت فایده‌ای نخواهد بخشید؛ چرا که پیشکش و خدمت کردن کسی که با سلطان در مقام عصیان و انکار است، بی‌فایده خواهد بود. نمی‌دانم کدام سلطان، اعظم از این سلطان عظیم الشأن است و کدام نقار (نزاع و جدال) اقبح است از نقار با او. 📜 بخشی از نامه به اهل سیر و سلوک 📚 برگرفته از کتاب 📖 صفحات ۱۳۳ و ۱۳۴ ✍ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
هدایت شده از حرف حساب
✳️ ایمان به خدا مستلزم پذیرفتن مسئولیت‌های اجتماعی است 🔻 «ایمان به خدا» مستلزم پذیرفتن «مسئولیت‌های اجتماعی» است و این از ژرفای ایمان است. تنها کافی نیست که بگوییم الحمدلله من ملتزم به واجبات هستم و نمازم را می‌خوانم، روزه‌ام را می‌گیرم اما در عین حال همه‌ی آنچه را در پیرامونم می‌گذرد و بر مردم می‌رود نادیده بگیرم. بی‌احترامی به یتیم و رسیدگی نکردن به او و راندنش و بی‌توجهی به مسکین، انکار دین است. 🔸 مؤمن به خدا، مسئولیت‌های اجتماعی‌اش را برعهده می‌گیرد و ایمانش مستلزم توجه به جامعه است. بسیارند کسانی که تلاش می‌کنند میان این مفاهیم پیوند برقرار سازند و آن‌ها را از انسان دور سازند. این افراد می‌گویند که دین رابطه‌ی قلبی با خداوند است و آن را با زندگی عادی ما کاری نیست. هرگز چنین نیست بلکه ایمان ما با زندگی عادی ما کاملا در پیوند است. فعالیت‌های اجتماعی ما از ایمان به خدا ریشه می‌گیرد. این است ایمانِ درست، ایمان زنده، ایمان تپنده و غیر از این، ایمانِ مُرده است، ایمان فاسد، ایمان خواب، و این‌ها اصلا ایمان نیست. 👤 📚 از کتاب 📖 صفحات ۹۳ تا ۹۵ #⃣ 📌 ۱۴ اسفند روز احسان و نیکوکاری ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
حرف حساب
انگار دردهای بشری تاریخ انقضا ندارد به رسم تلمذ در حیطه نگارش، ملزم به خواندن کتابِ "سنگی بر گوری" شدم؛ کتابی که در دهه ۴۰ شمسی ایران نوشته شده‌است، البته در وادی روشن‌فکری و شاید دوران رفاه نویسنده؛ روشن‌فکری از آن حیث که نگارنده، تجربه شخصی خودش را در بوته نقد و نگاه مخاطب قرار داده و مرفه از آن حیث که در آن زمان امکان این‌همه پی‌گیری و تلاش مستلزم هزینه بوده و مردم معمولاً از آن بی‌بهره. تجربه‌ای قطعاً تلخ، از امتحانی الهی که جلال و سیمین با آن دست‌وپنجه نرم کرده‌اند و باز آن شد که تقدیر الهی خواسته بود؛ امتحان سخت از مجموع امتحانات خداوند که ناداری فرزند نام پرمسمایی است. هدف جلال از نوشتن، هرچه بوده جای خود اما، علاقه او به بار و بن، غیرقابل‌انکار است. خاطرات مخاطره‌آمیز که منتهی به سنگ سرد مقبره خانوادگی می‌شود. نگاه جلال به ریشه و هویت ستودنی است و اگر در زمانه زیست من بود این‌گونه دلداری‌اش می‌دادم و یا نه دلداری، بلکه واقعیت این عصر را به او می‌گفتم؛ جناب جلال! نویسنده با آن‌چه از همان هویت و ریشه که در نوشته‌هایتان پیداست، می‌مانَد، با همان قطار کلمات در به هم رساندن محتوایی اصیل و شما ماندید حداقل بیش‌تر از مردمان عصر خودتان و زنده‌تر از هر قوم و خویشی که فرزند داشت و شما نداشتید. چیزی که به شدت من را به فکر فرو برد، شباهت نحوه برخورد مردمان عصر دهه ۴۰ قبل از انقلاب با نحوه برخورد مردم تحصیل‌کرده همین الآن ماست و این خیلی درد دارد. دردی به اندازه تمام درس‌های خوانده‌شده و به‌کارنیامده، به اندازه ادعای سواد در عین سیاهی بی‌سوادی. این درد است که هنوز جامعه آن‌قدر که باید بزرگ نشده‌است، هرچند که از پس مدارک گول‌زنک فکر می‌کند خیلی بزرگ است. پنجاه‌وهشت صفحه‌ای خواندم که دیدم درد آن وقت جلال و سیمین با درد خیلی از جلال‌ها و سیمین‌های الآن یکی‌ست و آن درد، اتفاقاً از جنس کلمه است، حرف مردم. اگر بچه مردم را بغل کنی، می‌گویند بیچاره بچه ندارد، اگر از ترس این سخن، بغل نکنی می‌گویند حسودی‌اش می‌شود. اگر تبریک بگویی، ترحم می‌کنند، اگر بازی کنی، کنایه می‌زنند. با تو رفت‌وآمد نمی‌کنند تا بچه‌شان چشم نخورد، از پشت صدقه برای بچه کنار می‌گذارند تا فتنه ما از آن‌ها دور شود. خلاصه هرکار کنیم که به عنوان دو تا آدم زندگی کنیم نمی‌شود. این‌ها حرف‌های جلال بود و هنوز تازه است. انگار بعضی دردها کهنه نمی‌شوند. کتاب را بستم به نهایت اخلاص، فاتحه‌ای برایش ارسال کردم به دنیایی دیگر که روزی دارد؛ يَوْمَ يَفِرُّ الْمَرْءُ مِنْ أَخِيهِ*وَأُمِّهِ وَأَبِيهِ *وَصَاحِبَتِهِ وَبَنِيهِ*لِكُلِّ امْرِئٍ مِنْهُمْ يَوْمَئِذٍ شَأْنٌ يُغْنِيهِ... انگار دردهای بشری تاریخ انقضا ندارد. 🖋فاطمه میری‌طایفه‌فرد @del_gooye ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
چرا از آثار و لوازم ایمان برخوردار نیستیم؟! 🔻 همه به ظاهر از اهل ایمان هستیم، قرآن را مرتب می‌خوانیم، آیات آن همیشه به گوش ما می‌خورد، آثار و لوازم ایمان و نشانه‌های مؤمنین را از زبان قرآن می‌شنویم و در حد خود هم می‌فهمیم، لکن هیچ‌وقت به‌صورت جدی به این معنا فکر نمی‌کنیم که چرا ما از این آثار و لوازم و از این نشانه‌ها و خصوصیات برخوردار نیستیم؟! ⁉ چرا ما حب شدید و عشق به حضرت معبود نداریم؛ چرا در طریق حضرت او بذل مال و جان نمی‌کنیم؛ چرا از مشتاقان روی او نگشته‌ایم؛ چرا به قافلۀ هجرت‌کنندگان راه نیافته‌ایم؛ چرا از جمع «لا يخافون في الله لومة لائم» نشده‌ایم؛ چرا از نشان «أشداء على الكفار رحماء بینهم» در وجود ما اثری و از اثر سجود بر رخسار ما خبری نیست؟! و چرا از مجاهدت‌های سخت، از ترک هوا و از اقبال الی الله بهره‌ای نداریم، چرا آن خوف شدید، آن خشیت بالا و بر اثر آن سوز دل و گریه‌ها برای ما نیست، چرا از بیداری شب، سجود و قیام شب، خضوع و خشوع شبانه و آه و اشک سحری محروم و از عالم شب‌بیداران و سجاده‌نشینان محجوبیم؟ 👤 (ره) 📚 از کتاب 📖 ص ۷ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
✳️ بیشترین بهره‌ای که می‌توانیم از قرآن ببریم 🔻 مسلّماً بیشترین بهره‌ای که ما می‌توانیم از قرآن ببریم این است که با تدبّر و تأمّل در اشارات قرآنی متوجه اصیل‌ترین بودنِ خود که همان حضور بیکرانه و ابدیِ‌مان می‌باشد بشویم و این، ‌همۀ حضور است به‌معنای مطلق آن. در متن این حضور، زندگی راه خود را مقابل انسان می‌گشاید و انسان گرفتار امور سطحی و یکنواخت نمی‌شود تا از نیازهای حقیقی در دل زندگیِ فعّال زمینی غافل شود. زیرا اگر انسان بیش از پیش به‌دنبال زندگی است، آن زندگی در صورتی به‌سوی او می‌آید که لااقل اندکی از جهل خود با خبر باشد و این با نظر به اشارات قرآنی ممکن است؛ اشاراتی که جهانی گشوده‌تر از جهان تنگ و تاریک اهل دنیا مقابل انسان می‌گشایند. 👤 📚 از کتاب «تفسیر انفسی سوره مرسلات و اشاره‌های قدسی» 📖 صفحه ۱۴ 🙏 ارسالی یکی از اعضای محترم کانال ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
حرف حساب
✳️ به‌ سمت خدا راه بیفتید! 🔻 برنامهٔ همهٔ انبیای الهی حرکت به سمت خدا بوده است. برنامهٔ همهٔ انبی
✳️ تو با هر کارَت چیزی کسب می‌کنی! هم پیمبر گفت: بهر این طریق باوفاتر از «عمل» نَبوَد رفیق 🔻 اعمال هر کس، تنها رفیق اوست که می‌تواند او را نجات دهد و کاستی‌ها و زشتی‌هایش را جبران کند. اگر اعمال، صالح باشد، ملکات نفسانی می‌شود و چهرهٔ حقیقی آدم را زیبا می‌کند و اگر هم بد باشد، آن چهره را خراب می‌کند. به عبارت دیگر، این‌طور نیست که کارهایی را که ما انجام می‌دهیم از ما جدا باشد و کار، آن طرف برود و ما این طرف برویم؛ بلکه اعمال در خود ما اثر دارد و در جان ما باقی می‌ماند. 🔸 خدا هم وقتی می‌خواهد نسبت به اعمال، مطلبی بفرماید، این‌طور تعبیر نمی‌کند که: «لها ما عملت»، بلکه می‌فرماید: «لَها ما كَسَبَت»؛ می‌گوید: تو با هر کارَت یک چیزی را کسب کردی و به‌دست آوردی؛ همان مال توست! در جایی دیگر نمی‌فرماید: «کل نفس بما عملت رهینه» بلکه می‌فرماید: «كُلُّ نَفْسٍ بِمَا كَسَبَتْ رهينة)؛ یعنی اگر کاری کردی، یک چیزی کسب کرده‌ای و عملت به یک حقیقت پایدار تبدیل می‌شود که برایت تبدیل به ملکه می‌شود و همین ملکات، تو را تعریف می‌کند. 👤 📚 از کتاب 📖 ص ۱۴ #⃣ ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f
هدایت شده از حرف حساب
همت بر جان‌ها حکومت می‌کند 🔻 هر وقت به ذهن من می‌آید، دلم مملو از غصه می‌شود. او فرمانده لشکر پایتخت بود. اما در خیبر آن‌قدر رزمندگان لشکرش شهید و مجروح شدند که به گردان رسید. گردان را از طلائیه به جزیره مجنون جنوبی منتقل کرد و تبدیل به دسته شد. والله تبدیل به دسته شد یعنی قریب به ۴۰ نفر. همت با دسته ماند. او درباره نحوه شهادت شهید همت می‌گوید: در ترک موتور -نه در بنز ضدگلوله و در فضای ویژه- همت در ترک موتور ناشناس در ضلع وسطی جزیره مجنون شهید شد و بیش از دو ساعت کسی نمی‌دانست آنکه افتاده همت است. برادرها طاقت این است…امتحان این است… و این‌گونه است که او امروز بر جان‌ها حکومت می‌کند. 📌 بخشی از سخنرانی سردار پ.ن: ۱۷ اسفند سالروز شهادت سردار محمد ابراهیم همت است. ✅ اینجا بخوانید؛ (برش‌های ناب از کتاب‌هایی که خوانده و سخنرانی‌هایی که شنیده‌ایم) https://eitaa.com/joinchat/1217855490C4fc824863f