eitaa logo
محمدعلی انصاری
2.2هزار دنبال‌کننده
509 عکس
723 ویدیو
2 فایل
محمدعلی انصاری www.hedayatnoor.com ارتباط با ادمین @bhn_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰۲۶۲- دلیل معتبر و حجت موجه خداوند بر ما انسان‌ها چیست؟ حضرت اله دو نوع حجت و دلیل معتبر برای نشان دادن حقیقت به انسان‌ها دارد. خداوند حقایق را یا از طریق عقل یا از مجرای نقل به آگاهی انسان‌ها می‌رساند. پس عقل و نقل دو برهان یا دلیل و حجت الهی برای انسان‌ها هستند. البته مراد از عقلی که حجت الهی است، عقل مکسبی که آدمی با آن کسب و کار می‌کند و سود مادی به دست می‌آورد و زیان مالی را از خودش دور می‌کند، نیست؛ بلکه مراد عقلی است که می‌تواند با آن حُسن و قبح کارها را دریابد و به خوبی و بدی اعمال و افکار پی‌ببرد؛ عقلی که آدمی با آن به وجود خداوند پی‌می‌برد و مالک و صاحب جان و جهان را عبادت می‌کند و از رهگذر عبودیت، پا به بهشت برین می‌گذارد. در کنار عقل، دلایل نقلی نیز راه و چاه را به انسان نشان می‌دهند. آنچه از طریق وحی بر قلب نازنین پیامبران الهی فروفرستاده شده است و توسط ایشان به مردم منتقل می‌گردد، دلیل و حجت و برهانِ نقلی محسوب می‌شود. انسانی که می‌خواهد راه زندگانی سعادتمندانه را در پیش بگیرد، باید به آموزه‌های وحیانی و تشریعی توجه کند و به آن‌ها اهتمام و التزام داشته باشد. ▫️کتاب مشکاة، تفسیر قرآن کریم، ج۲۲،صص ۲۵۳-۲۵۲. @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
یکی از فلسفه‌های مجاهده(جهاد)، دفاع به منظور آنکه حزب الهی «أقوی» باشد: «فإَنِّ حِزْبَ الله هُمُ الغَْالبِوُنَ » به‌راستی که دستۀ خدا همان پيروزمندان اند. «إنِّ حِزْبَ الله هُمُ المُْفْلحُِونَ» به‌راستی دستۀ خدا همان رستگاران اند. «حِزْبُ الله »، گروهي پيوسته و استوار در راه خداوندند و شأن آن را دارند که به رستگاری و پيروزی برسند. در قرآن کريم رستگاری از آنِ مؤمنان راستينی دانسته شده که در دين خدا استوار و پايدارند و با يکديگر چنان متحدند که حزب الله را شکل می‌دهند. افزون بر دين خداوند که بايد برترين جايگاه را داشته باشد، پيروان اين دين نيز بايد در نهايت قوّت و اقتدار باشند و هيچ گونه ضعف و سستی در آنان راه نيابد و خفّتی در ايشان ديده نشود: «وَ لَا تَهِنُوا وَ لَا تَحْزَنُوا وَ أَنتُمُ الْأَعْلَوْنَ إِنْ كُنتُمْ مُؤْمِنِينَ» و اگر ایمان‌آورندگانید، سستى نورزید و اندوهگین نباشید در حالی كه شما برتريد. نبايد در جهان چنان باشد که ديگران مقدرات کشورهای اسلامی و يک ميليارد و نيم مسلمان را در دست بگيرند و برای آنان تعيين تکليف کنند. اما دردمندانه در جهان امروز، اين فلسفه ازدست رفته و پايمال شده است. ▫️کتاب شکوه نیایش، شرح صحیفه سجادیه، ج۶، صص ۱۹۵-۱۹۳. @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
102-Momenon.A62,P1.Taklife Ensan Sherafate Ensan Ast.mp3
4.62M
تكليف انسان شرافت انسان است ١٠٢-سوره مباركه مؤمنون جلسه ٢٨ آيه ٦٢ (بخش اول) محمدعلى انصارى زمان: ٢٢:٣٧ حجم: ٤.٤ MB @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
پخش زنده ساعت ۲۰ در سامانه منیب https://monibapp.ir @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
28_Khotbeh91_j8_P2_Osafe_Malakotiye_Fereshtegan_Be_Bayane_Amir_Almomenin1.mp3
3.56M
اوصاف ملكوتى فرشتگان به بيان اميرالمؤمنين علیه‌السلام (قسمت اول) ٢٨-شرح خطبه ٩١، جلسه ٨ (بخش دوم) محمدعلى انصارى زمان: ١٧:٥٠ حجم: ٣.٣ MB @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
36_Doa16_j13_P1_Halavat_Va_Mafhome_Haghighiye_Maghferate_Khodavand.mp3
2.59M
حلاوت و مفهوم حقيقى مغفرت خداوند ٣٦-شرح دعاى ١٦ صحيفه سجاديه، جلسه سيزدهم (بخش اول) محمدعلى انصارى زمان: ١٢:٥٥ حجم: ٢.٤ MB @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تشویق و تنبیه از نگاه قرآن محمدعلی انصاری زمان: ۰۰:۵۷ حجم: ۱۰.۴ MB @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰۲۶۳-عامل اصلی بازدارندۀ انسان از گناه چیست؟ عامل اصلی که می‌تواند انسان‌ها را قاطعانه از دست‌درازی به مال، ناموس و آبروی دیگران بازدارد، ایمان به حضرت احدیت و پایبندی به قواعد و احکام الهی است. انسانی که با تمام وجود معتقد است که خداوند ناظر بر رفتار و نیت‌های اوست، سعی می‌کند بهترین افکار و رفتار را در زندگی برگزیند و روش و منشی خداپسندانه را در پیش بگیرد. ایمان به خدا و عمل به شرایع الهی، جهان‌بینی و نگرش انسان را رشد می‌بخشد و بهترین عامل برای بازدارندگی از ارتکاب اعمال زشت و ناپسند است. اگر آدمی برهان‌های الهی را باور کند و حجت‌های خدا را از عمق جان بپذیرد، مثقال ذرۀ کار خیر و شرّ برایش اهمیت پیدا می‌کند و بدون نیاز به قوانین مدنی یا انگیزه‌های اخلاقی در خلوت و جلوَت از افکار و رفتار خود مراقبت می‌کند و در گذر زمان به اصلاح وضعیت فکری و عملی خود مبادرت می‌ورزد. آری، باور به نظارت الهی و اعتقاد راسخ به حقایقی چون: «هُوَ معََكُمْ أيَنَْ ماَ كُنتْمُْ» هركجا باشید او با شماست و «نحَْنُ أقَرَْبُ إلِيَهِْ منِْ حَبلِْ الوَْرِيد» ما از اصلی‌ترین رگ او به او نزدیک‌تريم، بر نفْس سرکش آدمی مهار می‌زند و او را به تمام معنا در ضابطه و چهارچوب قرار می‌دهد و از گناه و خطا باز می‌دارد و شخصیت انسانی او را حفظ می‌کند. ▫️کتاب مشکاة، تفسیر قرآن کریم، ج۲۲،صص ۲۵۸-۲۵۷. @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
بسا در زندگی کارهايی را در ظاهر سطحی و جزئی ببينيم، اما برای انجام آن مجبور به صرف توان و هزينۀ بسيار شويم و در ميانۀ کار به دليل سنگينی و هزينه‌بر بودن آن خسته شويم و از انجامش دست شوييم؛ درمقابل گاه کارهايی بزرگ و باعظمت را چنان به آسانی از پيش می‌بريم که خود، از آن شگفت‌زده می‌شويم. يعنی يک کار واحد هم می‌تواند با سختی انجام شود و هم با آسانی. کليد رسيدن به اين آسانی، در دستان حضرت «مُيسَّر» است. بنا بر ارادۀ الهی گاه اموری بر بندگان سخت و سنگين می‌شود و گاه راحت و آسان. يکی از راه‌های رسيدن به اين آسانی عطا کردن جان و مال و آبرو در راه خدا، در چهارچوب تقواست. مگر ممکن است کسی باور عميق به ياری پروردگارش داشته باشد و با اعتقاد کامل به او، از جان و مال و دار و ندارش بگذرد و خداوند متعال عرصه‌های دشوار را بر او آسان نکند، گره‌های ذهنی او را نگشايد و موانع را از سر راهش کنار نزند؟ جز ذات اقدس او، کيست که قادر به گشودن گره‌ها و درهای بسته باشد يا کيست که بتواند دری را که او گشوده، ببندد؟ «لا فَاتحَِ لمَِا أغَْلَقْتَ وَ لا مُغْلقَِ لمَِا فَتحَْتَ» چيزی را که تو بسته‌ای، گشاينده‌ای برايش نيست و چيزی را که تو بگشايی، کسی قدرت بستنش را ندارد. ▫️کتاب شکوه نیایش، شرح صحیفه سجادیه، ج۶، صص ۱۹۹-۱۹۸. @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا