eitaa logo
محمدعلی انصاری
2.2هزار دنبال‌کننده
510 عکس
724 ویدیو
2 فایل
محمدعلی انصاری www.hedayatnoor.com ارتباط با ادمین @bhn_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰۲۷۰- منظور از ایمان مستقر و ایمان مستودع در کلمات معصومین علیهم‌السلام چیست؟ 🔹حضرات معصوم علیهم‌السلام ايمان را به ايمان «مُسْتَوْدَع» و ايمان «مُسْتَقَر» تقسيم می‌کنند و پيروان خود را به داشتن ايمان مستقر فرامی‌خوانند. ايمان مستقر ايمانی است که همواره در قلب انسان مؤمن حضور دارد و روز به روز بر آن افزوده می‌شود. اين ايمان چنان در جان مؤمن رسوخ کرده است که آنی و کمتر از آنی از او جدا نمی‌شود و او در همۀ حالات و لحظات مؤمنانه زندگی می‌کند. انسان مؤمن در دوران فقر و نداری به همان مقدار نشانه‌ها و شواهد ايمان را نشان می‌دهد که در روزگار دولت و غنا. درمقابل، کسی که ايمان مستودع دارد، با تغيير اوضاع و احوال، نشانه‌های ايمانی در گفتار و رفتارش کم و زياد می‌شود. برای برخی از اين افراد، تبديل شدن خانۀ ۵۰ متری به ۳۰۰ متری يا رسيدن به مقام صدارت، وزارت و وکالت مساوی است با سر آمدنِ دوران ايمان. اين افراد تا ثروت و قدرت ندارند، دست به دامن خدا می‌شوند که آنان را برخوردار کند؛ اما با برخوردار شدن از مواهب دنيوی پايبندی‌شان به اصول ايمان الهی کمرنگ می‌شود. آنان تابع شکل و شرايط محيط خود هستند و با هر بادی، به اين طرف و آن طرف ميل می‌کنند: «يَمِيلُونَ مَعَ كُلِّ رِيحٍ». ثبات شخصيت به برکت ايمان، بزرگ‌ترين سرمايه‌ای است که هر انسان می‌تواند داشته باشد. آدمی با چنين سرمايه‌ای از حيرانی و سرگردانی رها می‌شود و در صحنه‌های مختلف زندگی بدون هيچ‌گونه تزلزلی فعاليت می‌کند. ▫️کتاب مشکاة، تفسیر قرآن کریم، ج۲۲،صص ۳۳۰-۳۲۹. @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اين تصور که ثواب و بازتاب اعمال انسان، يک‌جا در قيامت به آدمی می‌رسد نادرست است؛ بلکه بنا به آيات شريفۀ قرآن و روايات، بخشی از اين اجر و ثواب، در همين دنيا به انسان بازمی‌گردد. البته بنا به ماهيت جهان آخرت، آنچه در اين دنيا بازتاب عمل آدمی است با اجر و پاداش اخروی، قياس ناپذير است. بنابراين، چنين نيست که نگاه بندگان صرفاً عُقباگرايانه باشد و بپندارند بازتاب کارهای شايستۀ اجتماعی و مردمی و خيررسانی به دين و بندگان خدا، صرفاً به عالم آخرت بازمی‌گردد. قانون خداوند اين است که در همين دنيا نيز بخشی از اجر عمل دستگير آدمی شود. برای نمونه صلۀ رَحِم از اعمال صالحی است که فوايد آن در اين دنيا نصيب عامل آن می‌شود. امام باقر علیه‌السلام در روايتی، چهار فايدۀ دنيايی و يک فايدۀ اخروی برای صلۀ ارحام برمی‌شمرد: «صلۀ ارحام، اعمال را پاک، اموال را افزون، بلاها را دفع و حساب را آسان می کند و اجل را به تأخير می اندازد». همچنين از امام صادق علیه‌السلام در ثمرات کمک رسانی به مؤمنان نقل شده است: «هركه به فرياد برادر مؤمنِ غم زده و گرفتارش در زمانی که مبتلا به بيماری يا امری دشوار شده است، برسد و اندوهش را بزدايد و در روا شدن حاجتش او را كمك كند، به خاطر اين كار، خداوند هفتاد و دو رحمت خويش را برای او منظور کند، كه یکی از آن‌ها را در همين دنيا برای بهبود وضع معيشتش به او دهد و هفتاد و یک رحمت ديگر را برای هول و هراس‌های روز قيامتش ذخيره كند». ▫️کتاب شکوه نیایش، شرح صحیفه سجادیه، ج۶، صص ۲۴۱-۲۳۹. @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
110-Momenon.A73.Serat Bodane Din Be Che Manast.mp3
2.6M
صراط بودن دين به چه معناست؟ ١١٠-سوره مباركه مؤمنون جلسه ٣٠ آيه ٧٣ محمدعلى انصارى زمان: ١٢:٤٧ حجم: ٢.٤ MB @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
22.85M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
مفهوم شکر زبانی محمدعلی انصاری زمان: ۷:۱۵ حجم: ۲۱.۸ MB @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
36_Khotbeh91_j11_P1_Bist_Sazo_Kar_Baraye_Rah_Yaftan_Be_Alame_Malakot3.mp3
4.29M
بيست ساز و كار براى ره يافتن به عالم ملكوت (قسمت سوم) ٣٦-شرح خطبه ٩١، جلسه ١١ (بخش اول) محمدعلى انصارى زمان: ٢١:٣٠ حجم: ٤.٩ MB @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
16.49M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
زیباترین وصف قرآن از لسان امیر مومنان علیه‌السلام محمدعلی انصاری زمان: ۴:۱۶ حجم: ۱۵.۷ MB @Hedayatnoor
پخش زنده ساعت ۲۰:۱۵ در سامانه منیب https://monibapp.ir @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
6_Doa17_j2_P3_Chetor_Sheytan_Esyan_Ra_Dar_Edrake_Ma_Zinat_Midahad.mp3
4.34M
چطور شيطان عصيان را در ادراك ما زينت مى دهد؟ ٦-شرح دعاى ١٧ صحيفه سجاديه، جلسه دوم ( بخش سوم) محمدعلى انصارى زمان: ٢١:١٦ حجم : ٤.٣ MB @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
15.45M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
سه عنصر تاثیرگذار در دعا محمدعلی انصاری زمان: ۳:۴۱ حجم: ۱۴.۷ MB @Hedayatnoor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰۲۷۱- چگونه می‌توان دیگران را به دین جذب کرد؟ 🔹يکی از بهترين راه‌های نفوذ در قلب ديگران و جلب اعتماد آنان، انجام رفتارهای پسنديده است. از اين رو کسانی که درصدد جذب مردم به سمت دينداری هستند، بايد پيشتر و بيشتر از همه بر اساس موازين دينی عمل کنند. امام صادق علیه‌السلام می‌فرمايد: «کُونُوا دُعَاۀً لِلنَّاسِ بِغَيْرِ أَلْسِنَتِکُمْ» دعوت‌کنندگانِ مردم به سوی خداوند با غير زبان‌هايتان باشيد. هر مسلمان شيعه‌ای می‌تواند در جايگاه خود مُبَلِّغ مکتب اهل بيت علیهم‌السلام باشد. اگر در عرصۀ اقتصادی فعاليت می‌کند، به گونه‌ای داد و ستد کند که مردم با ديدن او با خود بگويند: چون شيعۀ علی بن ابيطالب علیه‌السلام است، حرام و حلال برايش مهم است و به اين زيبايی معامله می‌کند. همچنين اگر در ميدان سياست و عرصۀ فرهنگ فعاليت می‌کند، آنقدر خداپسندانه عمل کند که ديگران رفتار نيکوی او را نتيجۀ اعتقادات پاک او بدانند. تو گويی رفتار نيکوی ايشان گواه صدق مکتبی است که به آن ملتزم هستند. به اين ترتيب به مکتب و مذهبی که او را چنين پرورده است علاقه‌مند می‌شوند و به آن گرايش پيدا می‌کنند. ذهن دیگران می‌پذيرد که انسانی که به اين نيکويی عمل می‌کند و چنين رفتار شايسته و پسنديده‌ای دارد، قطعاً پشتوانۀ فکری و اعتقادیِ خوبی دارد و حتماً به مکتب، مدرسه و مرامی وابسته است که نيکوزيستن را به او آموزش می‌دهد. پس با تمام وجود آماده می‌شوند که مکتب او را بشناسند و از آن پيروی کنند. ▫️کتاب مشکاة، تفسیر قرآن کریم، ج۲۲،صص ۳۳۲-۳۳۱. @Hedayatnoor