#خوشنویسی
امیرحسین جلالی
عضو گروه حرفههنر
🔻🔻🔻🔻🔻
کانال حرفههنر
https://eitaa.com/herfeyehonar
#روایت_من
اندر کرامات من 😎
میدونید موقع نقدشدن اثرم توسط اساتید چکار میکنم؟
بعد از تشکر و سپاس
اینقدر ویس را گوش میکنم و گوش میکنم و گوش میکنم تا حفظ بشم
یا جملات را تایپ میکنم و اینقدر میخونم و میخونم و میخونم تا ملکه ذهنم بشه
بعد میرم سراغ بازنویسی
لطفا وقتی نقد میکنم بهعنوان راهبر
با من اینگونه رفتار کنید که آنگونه رفتار کردم 🙏🪴
.
#یک_راهبر
#رویداد_زنان_مقاومت
#فلسطین #طوفان_الاقصی
.
.
آیا انتصاب یک مدیر هنری با سابقه نظامی در رسته سرباز کار درستی است؟
آیا ما برای برادران نظامی تعیین تکلیف میکنیم که چه موقع و چطور #خونخواهی کنند؟
پس چرا برای ادمین شدن در گروه حرفههنر چانه میزنید؟! 😁
.
.
تقسیمبندی انواع سینما و داستان (متن دراماتیک) از نظر میشل فوکو:
۱. متنهای تصریحی ( آشکار)
۲. متنهای تلویحی
۳. متنهای مسکوت مانده
محموجواد جزینی تقسیمبندی میشل فوکو از ادبیات اشاره و تاکید کرد: ادبیات تصریحی یا آشکار آن نوع ادبیاتی است که برای عوام نوشته میشود و تقریباً در آن همه چیز گفته میشود تا مخاطب با متن همراه شود.
ادبیات تلویحی ادبیاتی است که نویسنده در داستان چیزهایی را میگوید و چیزهایی را هم نمیگوید تا مخاطب که از سطح عوام بالاتر است، خود آنها را دریابد.
ادبیات مسکوت مانده هم ادبیاتی است که در آن داستاننویس چیزهایی را میگوید و خیلی چیزهای دیگر و البته بسیار مهم را نمیگوید تا مخاطب بیشتر از سطح قبلی درگیر متن شود.
جزینی که مدیر نخستین هنرستان داستاننویسی در ایران بوده است، در پاسخ به این سئوال که خودش را جزو کدام یک از این سه دسته داستاننویسان میداند، گفت: یقین دارم که نتوانستهام از ادبیات مسکوت مانده چیزی خلق کنم و گمان میکنم جزو دسته دوم باشم.
منابع:
کارگاه داستاننویسی خاتم در آپارات
و مصاحبه در سایت تبیان
تجربه های داستان نویسی جزینی
https://article.tebyan.net/262099/%D8%AA%D8%AC%D8%B1%D8%A8%D9%87-%D9%87%D8%A7%DB%8C-%D8%AF%D8%A7%D8%B3%D8%AA%D8%A7%D9%86-%D9%86%D9%88%DB%8C%D8%B3%DB%8C-%D8%AC%D8%B2%DB%8C%D9%86%DB%8C
#کارگاه_داستان
#محمدجواد_جزینی
#میشل_فوکو
🔻🔻🔻🔻🔻
فوروارد فقط بالینک کانال حرفههنر
https://eitaa.com/herfeyehonar
.
فیلم بلیدرانر ۲۰۴۹ ( blade runner 2049)
ساخته ریدلی اسکات، فیلمی در ژانر تخیلی و زیرژانر علمی_تخیلی است.
این فیلم خیلیچیزها را میگوید یا به آن میپردازد:
ماجراجویی
تکنولوژی و هنر
از تبعیض و تحقیر
از عدالتخواهی و حقیقتجویی
از عشق و وفاداری
از هرزگی و شهوت
از تمایل به بقاء خویش و بقاء نسل
از هویتجویی و انسانیتزدایی
و غیره
این فیلم خیلی چیزها را میگوید اما فقط اشارهای دارد به مسئله خیلی مهم فیلم
مسئله خیلی مهم همان انتظار برای منجی است
اما او یک دختر است، درست شبیه به داستان حضرت مریم
حضرت مریم زمانی که متولد میشود عدهای انتظار تولد حضرت مسیح را داشتند که میدانیم حضرت مسیح از او متولد میشود و ادامه ماجرا که شنیدهایم
در فیلم بلید رانر بعد از آنکه دخترِ خاطرهساز بهعنوان فرد موردانتظارِ متولدشده بهمخاطب معرفی میشود، در سکانس پایانی جو(شخصیت اصلی) روی پلههای برفی دراز میکشد و بانگاه به آسمان برفی از کارهای خودش خوشحال است و انگار منتظرست تا ادامه ماجرای منجی را تقدیر رقم بزند.
و اما معنای اسم جو که مخفف جوزف است:
جوزف(Joseph)، جوزف فرم انگلیسی نام عبری یوسف است.
در برخی روایت تائیدنشده در اسلام که برخی از غیرمسلمانان باور دارند، شخصی به نام یوسف نجّار، شوهر حضرت مریم بوده است.
یادداشت و تحلیل: زهرا ملکثابت
#تحلیل_فیلم
🔻🔻🔻🔻🔻
فوروارد فقط بالینک کانال حرفههنر
https://eitaa.com/herfeyehonar
جهت مطالعه بیشتر 👇
یوسف نجار که بود و چه ارتباطی با حضرت مریم(س) داشت؟ - گنجینه پاسخ ها - اسلام کوئست - مرجعی برای پاسخگویی به سوالات دینی، اعتقادی و شرعی
https://www.islamquest.net/fa/archive/fa88421