هدایت شده از آکادمی لوحه
﷽ چرا دانش آموزم بدخط است و از کار با مداد یا سایر ابزار نوشتاری زود خسته می شود ؟
در پاسخ به پرسش بسیاری از شما همراهان عزیز :
👈 اینکه انتظار داشته باشید دانش آموز تان همچون خوشنویسان و به نستعلیق بنویسد کمال گرایی ست . چرا که نقش هوش های چندگانه و اهمیت تفاوت های فردی در هوش تجسمی _ فضایی نباید نادیده گرفته شود .
👈 البته ضروری ست که کودک خوانا و روان بنویسد .
به بیان ساده در هنگام نوشتن کج و بیراهه نرود و حروف را با حفظ نسبی ساختار آنها بتواند بر روی کاغذ بنویسد و در هنگام نوشتن چشمها و دستهایش هماهنگ عمل کند و البته اینکه بتواند روی خط بنویسد بدون اینکه از مسیرش منحرف شود .
👈 اگر اینچنین نیست ، در گام نخست ضروری ست که توسط متخصص اختلال یادگیری ، ارزیابی شود تا از این طریق :
۱…مهارتهای حرکتی
۲…هماهنگی ها و تعادل
۳…مهارتهای پردازش دیداری و ...
بررسی شده تا در صورت وجود ضعف ، اشکال برطرف شود .
👈 بعد از انجام ارزیابی و در صورتی که کودک مشکل خاصی نداشته باشد می توانید از تمرین های زیر برای بهبود خط او استفاده کنید:
◽️ آموزش انحناها در هنگام نوشتن
◽️ ورزش انگشتان دست, هر انگشت را تک به تك حرکت دهد؛
با نامگذاری انگشتان به صورت مجزا و همراهی با دانش آموز اين تمرين را به يك بازی جذاب تبديل كنيد.
◽️ نرمش دست با یک توپ ژلهای
◽️ مچاله کردن کاغذهای باطله
◽️ آموزش شیوه صحیح گذاشتن کاغذ
◽️ خط کشیدن زیاد روی کاغذ در جهات مختلف
📌 این تمرین ها را به والدین آموزش دهید تا روزانه ۵ دقیقه در قالب بازی و مسابقه با فرزندشان انجام دهند .
سرکار خانم #دکتر_رحیمی
📩 #مدرسه_اولیا
Eitaa.com/lohe_school
هدایت شده از آکادمی لوحه
6.36M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽استفاده از جوراب برای آموزش غیر مستقیم مداد گرفتن مداد
#لذت_زندگی_یادگیرانه
هدایت شده از آکادمی لوحه
تقویت عضلات ظریف انگشتان برای درست نگه داشتن مداد ، مهم تر از تذکر مکرر برای درست گرفتن مداد است .
هدایت شده از آکادمی لوحه
﷽ به نحوه مداد گرفتن بچه ها دقت کنید .
نحوه گرفتن مداد متفاوت است .
هیچ مشابهی در شکل مداد گرفتن مشاهده نمی شود .
📌 کلیشه ای به نام « مداد در دست گرفتن مشابه » وجود ندارد .
📌 در مدرسه « شبیه سازی » نکنیم .
کانادا _ ونکوور
کلاس هنرهای ظریف
#دکتر_رحیمی
📩 #مدرسه_مربیان
📩 #مدرسه_اولیا
@lohe_academy
هدایت شده از آکادمی لوحه
پ.ن
﷽ بنا بر نظر اساتید ( همه کسانی که در شاخه هماهنگی عصب _عضله و هماهنگی چشم و دست و جانبی شدن مغز در کودکان فعالیت دارند ) ،
اگر کودک یا بزرگسال:
👈روان و بدون فشار مداد را در دست حرکت می دهد و اگر روان و خوانا می نویسد ، تاکیدی در گرفتن مداد به روش کلیشه ای وجود ندارد .
📌 در صورتی که مداد از قسمت دو سوم پایین ، با مشت گرفته شود و یا از نوک مداد گرفته شود ، اقدام به تغییر سبک گرفتن مداد می شود .
📌 تا قبل از سنِ تقویمی ۷ سال تمام ، مغز هنوز به رسش و تکامل در منطقه حرکتی نرسیده .
اگر توقع از کودک در زمینه نوشتار یا رنگ آمیزی فراتر از توانِ او باشد ، شاهد حرکت دست کودک از آرنج یا از کتف خواهیم بود .
📩 #مدرسه_مربیان
📩 #مدرسه_اولیا
@lohe_academy
هدایت شده از آکادمی لوحه
14.62M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
﷽ تمرین های « پوتی »
به جای تاکید بر نحوه گرفتن مداد ، از تمرین های انبساطی استفاده کنید .
📩 #مدرسه_مربیان
📩 #مدرسه_اولیا
@lohe_academy
هدایت شده از آکادمی لوحه
‼️هشدار
هر گونه آموزش خواندن و نوشتن به هرزبان در دوره قبل از ابتدایی
مقدمه ایجاد اختلال یادگیری در خوانداری و نوشتاری است.
حواس مان را جمع کنیم که به دست خودمان, فرزندان را دچار آسیب نکنیم.
📩 #آکادمی_لوحه
@lohe_academy
هدایت شده از برنا نهم (پسرانه)
4_5868316526372717762.mp3
4.29M
سلام علیکم
نتیجه ارزیابی ریاضی هدهدی های چهارم_ سه ماهه اول
👈توسط سرکار خانم #دکتر_نقش
معلم مجرب و نمونه ریاضی کشوری
و مولف ده ها عنوان کتاب ریاضی.
➕☝️ لطفا بشنوید.
➕تلاش دانش آموزان و معلمان عزیز در روش آموزشی#مدرسه_هدهد
قابل توجه بوده است.
الحمدلله
#لذت_زندگی_یادگیرانه
هدهد چهارم (پسرانه)
سلام علیکم نتیجه ارزیابی ریاضی هدهدی های چهارم_ سه ماهه اول 👈توسط سرکار خانم #دکتر_نقش معلم مجرب و
سلام
یک نمونه از ارزیابی های به عمل آمده
از عموم دانش آموزان ,
(به دنبال سوالی که والدین عزیز در جلسه مطرح فرمودند)
هدایت شده از آکادمی لوحه
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽ برای استعدادیابی در پیش دبستانی و دبستان چه تستی را پیشنهاد می کنید؟!
🍃استعدادیابی یا شکوفایی استعداد ؟
سرکار خانم #دکتر_رحیمی پاسخ می دهند.
💌 #آکادمی_لوحه
www.lohe.academy
@lohe_academy