هدایت شده از مدارس پسرانه هدهد
#مدرسه_خانگی یا #مدرسه_در_منزل یا #آموزش_در_خانه عبارت است از ;
آموزش و تعلیم کودکان در منزل، که نوعاً بوسیلهٔ خود والدین یا آموزگاران حرفهای صورت میپذیرد، بهجای آنکه، در فضای مدارس عمومی یا خصوصی انجام گیرد.
. آموزش در خانه (Homeschooling)، اصطلاحی است که استفاده از آن در آمریکای شمالی رایج است، درحالیکه اصطلاح home education (با همان معنا) بیشتر در بریتانیا، سایر مناطق اروپا و در بسیاری از کشورهای دیگر رواج دارد. قبل از تصویب قوانین اجباری شرکت در مدرسه، بخش اعظم آموزشهای دوران کودکی توسط خانواده یا جامعه انجام میشد. در بسیاری از کشورها، تدریس در خانه، به معنای امروزی آن، بهعنوان جایگزینی برای شرکت در مدارس دولتی و خصوصی تلقی شده و یک گزینه قانونی برای والدین به شمار میرود.
✍ جالب این جاست که این پدیده , در آمریکا و اروپا مجدد و سریع , دارد جایگزین آموزش عمومی می شود. و شبکه های حمایتی ملی و مردمی هم دارند.
(موسسه ملی مدارس خانگی آمریکا)
National Home School Association (NHSA)
↙️ همانطور که در ایران هم علاقمندانی دارد.
Private Schools
Homeschooling
eitaa.com/sahab_link
هدایت شده از مدارس پسرانه هدهد
سلام
#پیشنهاد برای تفکر و بررسی
👈 #مدرسه_خانگی به عنوان مکمل مدرسه
یکی از روش هایی است که بویژه در چند ماه گذشته و بدلیل #شیوع_کرونا در میان برخی خانواده های ایرانی هم مورد بحث و بررسی است.
اگر دانش آموزان مدارس ایرانی
به صلاحدید و شناخت متقابل خانواده ها (نسبت به روحیات, شخصیت و ... فرزندان و سنخیت خانواده)
به صورت گروه های کوچک (3 یا 5 نفره)
زیر نظر والدین و با حمایت و هدایتگری آنها; روزانه چند ساعت در خانه های همدیگر (به طور گردشی) جمع شوند,
می توانند ضمن داشتن قانون منظم و منسجم, نظارت والدین و با رعایت پروتکل ها:
1. #آموزش_مجازی_مدارس را گروهی پیش ببرند.
2. به #تقویت_انگیزه ها کمک کنند.
3. از همدیگر و از والدین با تخصص های مختلف بیاموزند. گونه ای #یادگیری_مشارکتی و #یادگیری_جفتی .
4. از #اضطراب, #افسردگی و خمودگی دور شوند.
5. #اوقات_فراغت با #نشاط داشته باشند.
6. و ... .
#مدرسه_والدین_هدهد
هدایت شده از شبکه طراحی راهبردی سحاب
❓گیمیفیکیشن (Gamification) در آموزش چیست؟
گیمیفیکیشن استفاده از مکانیسمها، عناصر زیبایی شناختی و تفکر مبتنی بر بازی است که باعث درگیر کردن افراد، به انگیزه آوردن برای عمل، توسعۀ یادگیری و حل مسائل میشود.
🎯 هدف، خلق سیستمی است که در آن یادگیرندگان، بازیکنان، مصرف کنندگان و کارکنان، درگیرِ چالشی غیرواقعی بشوند. این چالش توسط قوانین، تعاملات و بازخوردها تعریف میشود.
🏆مکانیسمها شامل مراحل، مدالها، امتیازات، سیستم امتیاز و محدودیت زمانی است.
🔆 عناصر زیبایی شناختی نیز در طراحی اهمیت زیادی دارند چرا که باید تجربۀ بازی بهدرستی توسط مخاطب احساس شود.
💭 تفکر مبتنی بر بازی، شاید مهمترین عنصر در گیمیفیکیشن باشد. ایدهای که تجربههای روزمره را تبدیل به فعالیتی کند که ویژگیهایی مانند رقابت، همیاری، اکتشاف و داستانسرایی را داشته باشد.
🔻بریدهای از کتاب زیر:
The Gamification of Learning and Instruction: Game-based Methods and Strategies for Training and Education
🔔 eitaa.com/sahab_link
هدایت شده از مدارس پسرانه هدهد
💡حاشیه نگاری
آموزش و ارزیابی مبتنی بر عملكرد چیست؟
یكی از روش های آموزشی -که در آن درگیری فراگیر با موضوع درسی زیاد است- یادگیری مبتنی بر عملكرد می باشد. بدست آوردن مهارت در یك فعالیت یا بهبود مهارت در نتیجه اجرای یك عمل یا فعالیت را عملكرد (Practice) می نامند. این واژه در اصطلاح نیز بیانگر كوشش های مداوم یك فرد برای بهبودی بخشیدن به حیطه خاصی از یك مهارت می باشد. این كه یك فرد تا چه حد با استفاده از اجرا، عملكرد خود را بهبود می بخشد، بستگی به میزان تمرین، میزان درگیر شدن با آن عمل و نوع بازخوردهایی دارد كه برای تقویت این بهبودی انجام می دهد. بالاترین میزان به خاطر سپاری هنگامی رخ می دهد كه فراگیر، درگیر انجام فعالیت یادگیری و كسب تجربه شود. برخلاف یادگیری های ذهنی و حافظـه محور كه در قالب آموزش كلاسی یا آموزش بر پایه تئوری قرار دارد، این روش آموزشی، مبتنی بر تجربه و مهارتهای عملی است. (مثل آموزش های پزشکی و بالینی)
اگر یادگیری را کسب بهینه مهارت (دانستن) و به کار بردن معلومات و شناخت ها در عمل (توانستن) بدانیم (≠حافظه مداری) ؛ سنجش تحقق یادگیری در عمل (ارزیابی عملکردی) مورد توجه و اهمیت قرار می گیرد. به عبارت دیگر ارزیابی اثربخشی (Effectiveness) آموزش یعنی اینکه تاحدودی تعیین کنیم آموزشهای انجام شده تاچه حد به ایجاد مهارت های موردنیاز به صورت عملی و کاربردی منجر شده است. ارزیابی های عملکردی (در مدرسه) دارای 4 نوع مختلف اند:
1. آزمون عملکردی کتبی: تاکید این نوع آزمون بر کاربست دانش و مهارت در موقعیت های عملی و یا شبیه سازی شده با موقعیتهای عملی می باشد مانند ارائه یک گزارش یا رسم یک نقشه.
2. آزمون عملکردی شناسایی: این نوع از آزمونهای عملکردی بر سنجش توانایی دانش آموزان در تشخیص ویژگیها، محاسن، معایب و موارد استفاده امور تاکید دارد مانند شناسایی رودها و کوه ها روی یک نقشه.
3. آزمون عملکردی نمونه کار: به آزمونی گفته می شود که در آن از فراگیر خواسته می شود اعمالی را انجام دهد که معرف عملکرد واقعی مطلب مورد سنجش باشد مانند ساختن یک مکعب به ابعاد مختلف.
4. آزمون عملکردی در موقعیتهای شبیه سازی شده: در این نوع از آزمونها دانش آموز اعمالی را که انجام آن در موقعیتهای واقعی ضروری هستند در یک موقعیت مصنوعی یا شبیه سازی شده انجام می دهد مانند پست نمودن یک نامه یا ایفای نقش در یک درس.
✍️ حامد سعادت پور
#learning_based_Practice
#practical_evaluation
#آموزش_مبتنی_برعملکرد
#ارزیابی_عملکردی
@hodhod_school
بعد از تو
که شاگرد ممتاز مکتب حضرت صادق بودی،
فهمیدنِ دشمنیِ دشمن چه آسان تر شده است.
جوار حضرت رحمة للعالمین گوارایت
که
با شهادت تو #مرگ_بر_آمریکا گفتن را کودکان هم میفهمند...
#سیزده_آبان
#روز_دانش_آموز
#مکتب_حاج_قاسم
12.16M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💢 طراحی تمرین با استفاده از میله چوبی
(قسمت هفتم)
💪🏃♂ #ورزش_در_خانه
#برنامه_آمادگی_جسمانی
#لذت_زندگی_یادگیرانه
#مدرسه_پسرانه_هدهد
14.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هدهدی ; بر پا خیز ...
پیلاتس خانوادگی صبحگاهی
سلام, صبح بخیر
#مدرسه_پسرانه_هدهد
#لذت_زندگی_یادگیرانه
هدهدی های عزیز ، والدین گرامی
👐 شستشوی مداوم دست ها
🙅♂ فاصله گذاری اجتماعی
😷 استفاده از ماسک
#شفا
را جدی بگیریم .
به هر مکتب طبی که معتقد هستیم،
برای خودمان محترم است.
توصیه های سه گانه ستاد ملی مبارزه با کرونا،
بنا به نظر مقام معظم رهبری و برخی مراجع تقلید
لازم الاجراست.
#مدرسه_پسرانه_هدهد
هدایت شده از آکادمی لوحه
🌱 به جمع پژوهشگران حرفه ای بپیوندید !
اگر مسئله شما نوآوری و آینده پژوهی در تعلیم و تربیت ، خانواده و حوزه های مرتبط با آن (اقتصاد، کارآفرینی، معیشت، حقوق و ... ) هست
- چه افراد با تجربه
- چه افراد با دغدغه
#فراخوان_جذب_پژوهشگر را تکمیل کنید
تا با همدیگر بیشتر و بهتر مرتبط بشویم:
http://lohe.academy/?page_id=1358
🌀 آکادمی رشد و توانمندسازی والدین و مربیان برای تربیت نسل ارزش آفرین
آکادمی لوحه
@lohe_academy
www.lohe.academy
46.09M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎨 طراحی حالت های مختلف لباس آدم های لوبیایی!
#هنر_در_خانه
#هنرکده_هدهدی
(قسمت ششم)
#لذت_زندگی_یادگیرانه
#مدرسه_پسرانه_هدهد
مدارس پسرانه هدهد
بسم اللّه #روایت شکل گیری مدرسه #تحول_آفرین_میزان در اصفهان ✍️ راوی : حامد سعادت پور 🎬 برداشت سوم
بسم اللّه
#روایت شکل گیری مدرسه #تحول_آفرین_میزان در اصفهان
✍️ راوی : حامد سعادت پور
🎬 برداشت چهارم
تابستان ۹۴ شروع شد.
با همکاری جناب استاد دوستانی و تیم شان، به طور موقت و برای پیگیری کارهای مربوط به تاسیس در دفتر کاری واقع در #بیت_النور (ابتدای خیابان شیخ صفی) مستقر شدیم. تاکید دو مجموعه بود که علیرغم علاقه ها و ارتباطات قدیمی بین دو گروه، این دو کار مستقل است. چرا که ممکن بود مراجعان تصور کنند ، بیت النور در حوزه کودکان هم شروع به فعالیت کرده و در واقع چنین نبود.
سالها بود بواسطه مجموعه های فرهنگی خوب شهر، مربیان دغدغه مند و با تجربه در امور تربیتی و آموزشی را می شناختیم و بعضاً مرتبط بودیم. با این حال، برای انتخاب دقیق تر و قوی تر _به هر حال قرار بود برای اولین سال ، بار امانت سنگینی را به دوش بکشند_ بانک اطلاعات از چندصد نفر از خانم ها و آقایانی که داعیه مربی گری در شهر داشتند، را تهیه کردیم. علاقه مندان به همکاری از طریق پیامک، اعلام کردند و با بیش از صد نفر مصاحبه و گفتگو شد. انتخاب سختی بود.
خانم ها نادرالاصلی و منصوری فر
و آقای علی اکبریان و بنده مشغول شدیم.
حدود ۱۰ نفر از خانم ها کاندیدا شدند ...
آقایان را نیز به همین ترتیب. اما با سرعت کمتر ... چون تصمیم این بود که با یکسال فاصله، مدرسه پسرانه افتتاح شود. هر چند ، یکی دو نفر از موسسین، پافشاری و عزم برای شروع همزمان داشتند.
در ادامه ، با مشارکت موسسه هدایت میزان، دوره های آموزشی ابتدایی و کارگاه های آشنایی با مبانی، اصول و روش فعالیت در مدرسه میزان ،، با سرعت و دقت در اصفهان برگزار شد. کاندیداها در کلاس ها شرکت می کردند و به دقت مورد ارزیابی بودند.
کم کم کادر سال اول ، رو به تکمیل شدن بود. از مدیر داخلی تا معلمین.
بسته محتوایی مدرسه میزان هم رسید.
تا حدی از نظر کیفی مناسب بود . اما نیاز به تکمیل و توسعه متناسب با خلاقیت مجموعه داشت. معلم ها دست به کار شدند و ماشین تولید را فعال کردند. انصافا عالی بود و این کار، کماکان و سالانه ادامه دارد.
چرا که #نوآوری_مستمر ، نقطه پایان ندارد. و این فرآیند به توانمندتر شدن معلمان هم کمک ویژه ای می کند.
#میزان هم مشوق این کار بود و هست. و توقف و سکون ،، در #تحول_خواهی_مدارس معنا ندارد.
هزینه این فعالیت ها مثل رویه فعالیت های گذشته جمع مان ، به لطف خدا و از طریق درآمدهای شخصی و اندک موسسین تامین می شد. اگرچه سخت بود و هست ،، اما تصمیم بر اتکا به خود و عدم وابستگی بود.
و معتقد بودیم ، برای تحقق یک رسالت باید با مال ، خانواده ، آبرو و حتی جان به میدان بیاییم.
(خدا کمک کرده و تاکنون در این تصمیم محکم ایستاده ایم. اگر چه فشار مالی زیاد است!)
مانده بود مکان و مجوز. که به همت یکی دو نفر از اعضا ، به جدیت دنبال می شد.
مکان کوچک اما مناسب برای سال اول، اجاره شد و امور مجوز نوسازی در جریان افتاد (این قصه سر درازی دارد. البته الان به نسبت با تجربه شده ایم!)
در مورد مجوز آموزش و پرورش نیز ، همینطور. روال ها در بهترین توصیف، کُند است. لذا پیگیری صدور مجوز جدید شروع شد. و در کنارش جستجو برای پیدا کردن موسسه ای که همسو و همگرا باشد، اما مثلا به دلیلی تعطیل یا راکد باشد.
مجوز جدید به لطف سرعت عمل اداره، نرسید. اما ، خدا را شکر می کنیم ! که در جستجوها
به سرکار خانم #کلاهدوزان موسس و مدیر مدرسه #انوارالقرآن رسیدیم. مدرسه ای که به دلائلی، در مقطع دبستان غیرفعال شده بود.
با این خون دل ها! ، مدرسه میزان ویژه دختران در اصفهان شکل گرفت.
ماراتون سنگینی بود! بویژه بار نوسازی و تجهیز مکان _با تجربه اول_ که اغلب روی دوش آقای یزدیان و مظاهری بود.
مکان کوچک در خیابان رشحه، اسم انوارالقرآن (برای یک سال)، و با تیم مدیر و مربیان خانم خلاق و جوان.
🔰 پ.ن
_ بیت النور ، محل استقرار طرح «مدل جایگزین آموزش و پرورش (از بلوغ تا اشتغال) » هست.
_ مدرسه انوارالقرآن ، دبستان و متوسطه اول دخترانه بود که با زحمات و دغدغه قرآنی سرکار خانم کلاهدوزان تاسیس شده بود. البته در مقطع دبستان غیرفعال شده بود.
#مدرسه_تحول_خواه
#مدارس_مجری_روش_میزان اصفهان
#لذت_زندگی_یادگیرانه
10.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📽 ۸ دقیقه روضه حماسی سردار شهید
حاج قاسم سلیمانی
به کلام حضرت آقا
ببینید
التماس دعا