eitaa logo
پیر طریقت
1.3هزار دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
726 ویدیو
48 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
هو ازشیخ احمدخضرویه قدس سره پرسیدند: علامت محبت چیست؟ گفت: آنکه عظیم نبود هیچ چیز از دو کون در دل او از بهر آنکه دل او پر بود از ذکر خدای؛ و آنکه هیچ آرزویی نبود او را مگر خدمت او از جهت آنکه نبیند عز دنیا و آخرت، مگر در خدمت او؛ و آنکه نفس خویش را غریب بیند و اگر چه در میان اهل خویش بود از جهت آنکه هیچ کس به آنچه او در آن است موافق او نبود در خدمت دوست او. @salvatia
هو : "هرگاه سالک طالب، ملتزم خلوت و ذکر گردد، آن‌گاه که قلب خود را از تعمق‌های فکری فارغ گرداند، و در فقر نشیند به نحوی که در درگاه پروردگار خویش مالک هیچ چیز نباشد، در این هنگام، خدا چیزی را در باب معرفت خدا، اسرار الهی و معارف ربانی به او می‌بخشد و عطا می‌کند... به همین دلیل ابویزید گفته است: شما علمتان را از مرده ای اخذ می‌کنید که او هم از مرده‌ای اخذ کرده است، در حالی که ما علممان را از زنده‌ای اخذ می‌کنیم که نمی‌میرد." (از مقدمه مولف) 📕 "ابن عربی و مسئله اختلاف ادیان" ✍ ص۱۱ @sarire_kelk
هو چندان بنوش می که بمانی ز گفت و گو @sarire_kelk
هو سَقفِ میخانه شِکافید که از بویِ شراب آسمان بلکه شود مَست و ز رفتار اُفتد • صائب تبریزی @zonnoun
هو شیخ ابوالحسن خرقانی - قدس سره - روزی به اصحاب خود گفت که چه بهتر بود؟ گفتند: شیخا هم تو بگوی گفت: دلی که در وی همه یاد کرد او بود. دارم دلکی که با هر اندیشه که داشت جز یاد تو بر صفحه خاطر ننگاشت یاد تو چنان فرو گرفتش که در او گنجایی هیچ چیز دیگر نگذاشت نخستین (در ذکر احوال مشایخ صوفیه) بخش ۲۰
هو ‌ امروز یکی گردش مستانه کنم وز کاسهٔ سر ساغر و پیمانه کنم امروز در این شهر همی گردم مست می‌جویم عاقلی که دیوانه کنم
هو ‌ المنةالله که به تو پیوستم وز سلسلهٔ بند فراقت رستم من بادهٔ نیستی چنان خوردستم کز روز ازل تا بابد سرمستم
هو ﷽ طریق کسب معرفت دو راه دارد:یا مجاهدت و یا آموختن علم کمال معرفت حاصل کردن به دو طریق بود:یکی به طریق صوفیان؛ و آن مجاهدت باشد، و باطن صافی داشتن به ذکر بر دوام؛ تا خود را و هر چه جز حق تعالی است فراموش کند. آنگاه در باطن وی کارها پدید آمدن گیرد، و عظمت حق تعالی برو روشن شود. .. و طریق دیگر آموختن علم معرفت است، نه علم کلام و علم های دیگر. و اول این تفکر بود در عجایب صنع. پس از آن ترقی کند به تفکر در جمال و جلال ذات وی، تا حقایق اسما و صفات، وی را مکشوف گردد؛و این علمی درازست، ولیکن زیرک را بدین رسیدن ممکن است. فصل الخطاب،فصل سوم:مشاهده و معرفت، خواجه محمد پارسا قدّس سرّه
هو @fihehmafih هرچه عالم خیال است، پردۀ ظلمت است و هرچه عالم حقایق است پرده های نور است. اما میان پرده های ظلمت که خیال است، هیچ فرق نتوان کردن و در نظر آوردن از غایت لطف، با وجود چنین فرق شگرف و ژرف در حقایق نیز نتوان آن فرق فهم کردن.   @fihehmafih
هو و گفت به سینۀ ما آوازی دادند که: ای بایزید! خزاینِ ما از طاعتِ مقبول و خدمتِ پسندیده پر است، اگر ما را می‌خواهی چیزی بیاور که ما را نبُوَد. گفتم: خداوندا! آن چه بود که تو را نباشد؟ گفت: بیچارگی و عجز و نیاز و خواری و شکستگی. ذکر بایزید بسطامی رحمة الله علیه
هدایت شده از مَشارِقُ الأَنْوار
ا﷽ افضل اذکار نزد اهل طریقت، نفی [و] اثبات و اسم ذات است. ¹ و آن را شروط و آداب مقرّر کردند.  و سرّ در تعیین همهٔ آنها آن است که سبب جمع خاطر و نفی خطرات و برخاستن گرمی محبّت هستند. 1_ منظور از ذکر نفی و اثبات ذکر «لا اله الا الله» است که مرکّب از نفی و اثبات است و منظور از اسم ذات ذکر «الله» است که فقط اشاره ای است به ذات لایزال الهی. 📗همعات (شرایط و موانع سلوک الی الله ، بیان نسبت های عرفانی و انواع کرامات) ✍ شاه ولی الله دهلوی، ص۷۵ •❈•══════┅┅ @An_Noor128
هو نامردان را عشق حرام است. ای جان. عشق و ملامت توامان بودند و خواهند بود‌: با عشق چه کار است نکونامان را؟