eitaa logo
کانال حسین دارابی
892.6هزار دنبال‌کننده
9هزار عکس
4.8هزار ویدیو
68 فایل
مؤسس استارتاپ تربیپ Tarbiapp.com تو زمینه‌های مختلف تحقیق میکنم تا به مطلب درست برسم تحصیلاتم مهم نیست، ارشد عمران، روانشناسی، تاریخ تشیع همه آدرسامون👇 takl.ink/hossein_darabi آیدیم @darabi_hosein . . #ترک_کانال . . . . . .
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 برای اینکه اثبات شود داریم باید حداقل به ۱۲ نکته اساسی زیر پاسخ دهیم: 🔻۱. ثابت کنیم که در اسلام به جز برخی دستورات کلی برای رعایت بهداشت و سلامتی؛ دستورات پزشکی خاصی برای درمان بیماری‌ها داریم. مثلا چگونگی رفع گرفتگی عروق یا سرطان خون از طریق آیات و احادیث. (بیماری‌هایی که جدید هم نیستند و هزاران سال قدمت دارند) وقتی قرآن درباره عدد رکعات نماز با این اهمیت سکوت کرده چگونه می‌تواند وارد جزئیات درمان و امور پزشکی شده باشد؟ چنین دستوراتی مطلقا در قرآن و روایات نیست و با فرض محال اگر چنین روایاتی وارد شده باشد وارد مرحله بعد یعنی میزان اعتبار روایات و اطمینان‌آور بودن آن‌ها می‌شویم. 🔻۲. در بحث روایات پزشکی و درمانی روایات صحیح السند بسیار کم است در مقابل انبوهی روایت موضوع و یا ضعیف السند داریم. به‌علاوه از منابع معتبری نیستند و از نظر صاحب‌نظران علم حدیث این منابع و بسیاری از روایات تضعیف شده‌اند.‌ دقت کنیم حتی با وجود برخی روایات صحیح‌السند، نام آن را نمی‌گذارند و از چند روایت، علم خارج نمی‌شود. علم ، مبانی، مبادی، اصول، ساختارها و تعاریف مشخصی دارد، همانند علم کلام اسلامی، فلسفه اسلامی و ... اجمالا طب اسلامی با تعریف و شاخص‌های حداقلی یک علم انطباق ندارد 🔻۳. اینکه گفته شود علم طب، همانند علم فقه است و همان‌گونه استنباط می‌شود، نوعی مغالطه است. علم فقه مستند به آیات قطعی قرآن و روایات معتبره است. مقایسه علم طب و علم فقه مقایسه‌ای نادرست است. کدام فقیهی تاکنون توانسته ادعا کند که علم طب همانند علم فقه است؟ در واقع با این ادعا، پایه قوی و مستحکم علم فقه را نیز متزلزل خواهیم کرد. 🔻۴. کدام بخش طب اسلامی قطعی و یقین‌آور است؟ روایات طبی عموماً یا خوشبینانه غالباً و به هستند. با چنین اسنادی چگونه می‌تواند یقین‌آور و اطمینان بخش باشد؟ می‌دانیم که حتی با اثبات سلسله و متن یک حدیث، احادیث، هستند. 🔻۵. در بحث نیز این سوال اساسی مطرح است که آیا قلمرو دین مسائل درمان مسلمانان است؟ جزئی یا کلی؟ هرگز قلمرو دین این نیست. مگر نه اینکه پیامبر (ص) و ائمه معصومین (ع)، مسلمانان را به اطباء ارجاع می‌داده‌اند؟ ، یک شیوه ثابت در سیره اهل بیت است. یعنی قلمرو دین، پزشکی و... نیست. 🔻۶. البته می‌توان سرآغاز علم طب را آموزه‌های وحیانی انبیاء اولین دانست که به مرور، تجربه دانشمندان به آن افزوده شده است لیکن این ادعا که طب ِاسلامی و راه رسیدن به آن علم، وحی است، علاوه بر اینکه متکی بر براهین عقلی و شرعی نیست، بطلان آن به وسیله تجربه ثابت شده است. 🔻۷. اما با عبور از مبادی تصدیقیه؛ در بعد مصداقیه نیز موضوع محل خدشه است. مدعیان طب اسلامی می‌گویند که حدیث پزشکی داریم. مگر چه تعداد حدیث داریم که از آن، حدیث پزشکی و طبی است؟ برای نمونه؛ مرکز تحقیقات دارالحدیث با تعدادی اساتید خبره، دو مجلد احادیث پزشکی را تحقیق و منتشر کردند که حداکثر به دو هزار حدیث می‌رسد. اغلب این احادیث، مرسل، ضعیف السند و یا ضعیف المتن هستند 🔻۸. یکی از ادله بسیار قوی در رد طب اسلامی، بعد روایات پزشکی است که بحثی مستوفی می‌طلبد. در دانش فقه الحدیث بسیاری از روایات طبی رد می‌شوند و یا حداقل تسامحاً بر موارد جزئیه مصداقیه و نه کلیه، دلالت می‌نمایند 🔻۹. احادیث طبی، هفت دسته هستند و منطق فهم خودشان را دارند. احادیث، صرفا یک جمله عربی نیستند که بتوان با فرهنگ لغت آن‌ها را ترجمه کرد و به مفهوم آن رسید و به عنوان مراد معصوم بیان کرد. امری که امروزه مرسوم است. علم منطق فهم حدیث بر این اساس پایه‌ریزی شده است 🔻۱۰. توجه کنیم روایاتی که درباره خواص میوه‌ها و خوردنی‌ها و... آمده در محل نظر نیستند بلکه آن چه در علم طب (مدرن، سنتی، اسلامی) مطرح است بُعد است.‌ این احادیث (در صورت اثبات سند و متن) قواعد پیچیده‌ای برای فهم دارند. مثلاً به مدخل و یا در احادیث ارجاع می‌دهم. (با ترجمه دقیقی که عرب فهم می‌کند و نه ترجمه امروزی غلط در غالب کتب. ده‌ها نمونه قابل بیان است) که کاملا منطبق بر زمانه و شرایط خاصی است و قابلیت تعمیم ندارد 🔻۱۱. اما از بُعد قاعده تخصیص.‌ عموماتی از طرف شارع در حوزه‌های مختلف بیان شده است. چه بسا که مربوط به یک زمان، مکان و شرایط خاص است. در بسیاری از موارد در حوزه (علاج) تخصیص داریم و تعمیم ندارد. مثلاً: الحبة السوداء شفاء من كل داء. (سیاه دانه دوای هر دردی است) 🔻۱۲. توجه داریم که طب سنتی (یونانی، ایرانی، هندی، چینی) با قدمت هزاران ساله که محصول تجربه عمومی بشر است با طب اسلامی متفاوت است و بخش‌هایی از آن در روایات اهل بیت هم آمده است. به طب سنتی میتوان عنوان علم داد ولی طب اسلامی خیر @hosein_darabi
☝️مطلبی تخصصی قابل توجه اساتید طب اسلامی که تابحال پاسخ قانع کننده به آن نداده‌اند. این 12 سوال عصاره‌ای از نظرات علما و مراجع است که می‌گویند طب اسلامی نداریم نظرات برخی از علما و مراجع درباره اینکه چرا طب اسلامی نداریم👇👇 روی join (پیوستن)پایین صفحه بزنید و تا آخر بحث مطالبمون رو بخونید
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 نظر آیت الله جوادی آملی درباره طب اسلامی کدام طب اسلامی؟ کدام طب نبوی؟ با احادیثی که بیشتر آن ضعیف السند هستند؟ شخصی میگفت شش هزار حدیث طبی داریم. ۹۵درصد این احادیث سند صحیح ندارند. آن تعداد معدود حدیث صحیح هم درباره حجامت است و نمک و... که اینها هم باید بررسی شود و اگر صحیح بود باید با تجربه ثابت شود به مریض سبزی میدن که دل‌دردش خوب بشه، میره سونوگرافی میکنه میفهمن اصلا مشکل جای دیگه‌س... تجربه باید به تجربه یقینی برسد | عضو شوید 👇 http://eitaa.com/joinchat/443940864Cf192df24f0 روی join (پیوستن)پایین صفحه بزنید و تا آخر بحث مطالبمون رو بخونید👇
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 آیت‌الله مکارم شیرازی : « چیزی به نام طب اسلامی نداریم؛ بگویید طب سنتی. قرآن در زمینه طب دستوراتی دارد و روایات اگر معتبر باشند دستوراتی دارند، ولی اسلام چیزی به عنوان طب نیاورده‌ است. هرکس کمی سواد طبی دارد، طبیب نمی‌شود آیت الله مکارم: برخی با اسم برای منافع خود سودجویی کرده و مشکلاتی را برای جهان اسلام بوجود آورده‌اند و ما مدافع حرمیم و از اسلام باید دفاع کنیم تاهرچیزی خواستند به آن اضافه نکنند آیت الله مکارم در کلیپ سوم افزود، ما طب اسلامی نداریم، ولی طب مسلمین داریم، سپس به طب بوعلی اشاره میکنند که طب بوعلی طب سنتی‌ست | عضو شوید 👇 http://eitaa.com/joinchat/443940864Cf192df24f0 روی join (پیوستن)پایین صفحه بزنید و تا آخر بحث مطالبمون رو بخونید👇
🔵 نظر علامه مصباح در زمینه طب اسلامی: بگوییم طب سنتی، نه، طب اسلامی آيا پيغمبر اكرم و ائمه اطهار(ع) در زمينه «طب»؛ مطلب جديدي آورده‌اند؟ يا آنچه نقل شده [مثلاً در کتاب‌های طب النبی و طب الرضا]، كم و بيش در كتاب‏هاي پيشينيان و هم دوره‏‌هاي آنان هست؟ 🔻 آيا آن‌ها [ روایات اهل بیت] همان دستوراتی است كه در طب‌‏های قديم باستانی نظير طب يونانی، طب ايرانی، هندی و چينی مطرح بوده است؟! به هر حال نخستين پرسش در اين باب اين است كه بين آنچه در روايات اهل بيت(ع) راجع به مسائل طبی آمده، با آنچه در كتب يونانی يا كتب ايرانی يا ساير تمدن‏‌های كهن وجود داشته، چه تفاوتی است؟ اگر قرار است به مسأله طب اسلامی بها دهيم، و آن را بكاويم و بررسی كنيم كه در اين ميراث دينی، چه چيزهايی وجود دارد كه می‌‏توان از آن استفاده كرد، بايد طرح تحقيقی عالمانه‌‏ای برای اين كار طراحی كنيم. صرف قرائت چند آيه و روايت و نقل یک داستان، مشكل ما را در تحقيق طب اسلامی يا طب نبوی حل نمی‌‏كند. روايات در دسترس است، كتاب‏‌هايی هم نوشته شده و شرح‏‌هايی نيز برای آن، نگاشته‌‏اند، اين‌‏ها اگر كارآيی داشت، تا به حال از آن استفاده می‌كردند. 🔻 آيا تعريف از طب بوعلی و محمدبن زكريا رازی، مفهوم طب النبی را شرح می‌‏كند؟ آيا طب النبی همان است كه آنها گفته‌‏اند؟! درحالی كه بيشتر مطالب آنان[طب بوعلی و رازی] از گرفته شده، و براساس نظر و روش آنها پيش رفته و تحقيق شده است. مبانی طب بوعلی همان اصول موضوع يونانيان است. مطالبی از قبيل: عناصر اربعه و اخلاط اربعه كه در بدن موجود است مثل: خون، صفرا، بلغم و سودا در طب يونانی و طب باستانی وجود دارد. پس نمی‌‏توان مطالب ذكر شده را ناميد؛ چرا كه در آن‏‌ها نه از اسلام اثری پيدا است، نه وحی در آن مطالب نازل شده و نه بر تحقيقاتی كه ديگران كرده‌اند مطلب خاصی اضافه شده است. گاهی مفاهيم براي ما خلط مي‌‏شود. 🔻اگر گفتيم طب اسلامی همان طب يونانی است ــ يا چيزي شبيه آن يا با يكي از طب‏‌های باستانی شباهت دارد ـ تحقيق درباره طب اسلامی (به عنوان اسلامی) ديگر جايگاهی نخواهد داشت، و اگر بخواهيم تحقيق كنيم بايد در همان تحقيق كنيم. 🔻وقتی می‌‏توانيم طب اسلامی را به عنوان یک موضوع ويژه تحقيق كنيم كه، بر اين باور باشيم اسلام موارد خاصی را در اين زمينه آورده است و اين می‌تواند پيش‌‏فرض تحقيق باشد، يعنی بدانيم كه اسلام مطلب جديدی را در اين زمينه آورده كه بايد آن را كشف كرد. برای مثال صرف اين كه روايتی را پيدا كنيم كه مسأله‌‏ای را مورد تأكيد قرار داده كه هم در قانون بوعلی، هم در كتاب جالينوس، هم در كتاب بقراط و... نشانه‌‏ای از اشاره به آن مسأله ديده می‌‏شود، نمی‌‏توان اظهار داشت كه آن را اسلام آورده است. مرتبه و شأن پيغمبر(ص) هيچ وقت بيان مطالب طبی يا مطالب فيزيكی نبوده، بلكه شأن او است. دليلي كه ما برای نبوت اقامه مي‌‏كنيم اين نيست كه نيازهاي مادی بشر را رفع كند. بشر با تحقيقات علمی خود و به همراه انگيزه‏‌های كه در نهان دارد، مي‏‌تواند راه زندگی دنيایی و راه تأمين سلامتی خود را كسب كند. اگر پيغمبر اكرم و ائمه اطهار مطالبی را در اين زمينه‌‏هایی فرموده‌‏اند، برای اين نبوده كه وظيفه و رسالت آنان اقتضاء می‏‌كرده است؛ بلكه آن مسائل مصالحی بوده از روی تفضل و كمک به مردم، عنايت می‌‏فرمودند، بيان و راهنمایی می‌‏كردند. ‏ی اسلام اين نيست كه مطالب طبی بيان كند. 🔻در حقيقت، ما اگر طبی به عنوان طب اسلامی نداشته باشيم، هيچ نقصی در دين اسلام يا در انجام وظيفه پيغمبر نيست. اگر در اين زمينه می‌خواهيم تحقيقی كنيم، برای دانستن اين مهم است كه بدانيم پيامبر و امامان علاوه بر وظيفه نبوت و رسالت چه كمک‌هایی به انسانيت كردند و چه مواريث علمی و گرانبهایی برای ما جهت بهره‏‌گيری برجا گذاشتند. پس اولين اصلی كه ما بايد به عنوان یک اصل و پيش‏‌فرض تحقيق درباره طب اسلامی يا طب النبی بپذيريم اين است كه پيغمبر مطالب جديدی آورده باشد. منبع: استاد محمد تقی مصباح یزدی، پيش‌فرض‌های طب اسلامی: ‌پرسش‌‌هايی برای پژوهش، همايش طب‌النبی(ص) _ سالن همايش‌های رازی دانشگاه علوم پزشكی تهران ٨۵/١٢/١٠ | عضو شوید 👇 http://eitaa.com/joinchat/443940864Cf192df24f0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 استاد فاطمی نیا: تو را به حضرت زهرا بگید طب سنتی، نگید طب اسلامی! شیخ صدوق میگوید این روایات طبی برخیش اقلیمی است، برخی‌اش رو اصلا ساختن برای مسخره کردن شیعیان و.. رساله ذهبیه یاهمون طب الرضا کاملا ساختگی‌ست. میگویند این دستورات را امام رضا علیه السلام برای مأمون نوشته است. مأمون کوفت بخورد، امام رضا علیه السلام بیکار بود برای مأمون دستور طبی بنویسد؟ | عضو شوید 👇 http://eitaa.com/joinchat/443940864Cf192df24f0
چشم آخراشه، امشبم شب شهادت حضرت رقیه هست، درهرصورت طنز نمی‌نوشتم 🙏
بر منکرین عنبرنسارا لعنت😁
🔴 رسالت ائمه طب و طبابت نبود 🔸 روایات طبی برای اثبات حقانیت ائمه بوده نه نفی ارزش تجربه بشری🔸 ✍آیت الله حائری شیرازی اینهایی که می گویند ما طب جدید را قبول نداریم و فقط طب قال الصادق و قال الباقر را قبول داریم، اشتباه می‌کنند. ائمه این جراحی ها را قبول ندارند؟ خیلی هم قبول دارند! گاهی این آقایان افراط و تفریط می کنند. کل علوم تجربی را می گویند باید اسلامی باشد. این روایات طبی برای این بوده که ائمه بگویند ما هم بلدیم و از شما هم بهتر بلدیم، [نه اینکه بخواهند ارزش تجربۀ بشری را نفی کنند]. ما اگر از طب اسلامی صحبت می کنیم به خاطر این است که در لسان ائمۀ اطهار برای مداواها، برای بیماری ها هم ارشاداتی شده، ما هم این ارشادات را جمع آوری می‌کنیم و از آنها استفاده می کنیم. اما آن ها اصلاً نیامده اند برای پزشکی. این جزء رسالت ائمه و انبیاء نیست. برای این ها باید از راه خودش که تجربه هست وارد بشویم، اگر انبیاء و اولیاء در این زمینه مطلبی بگویند حاشیه ی وظائف شان است، متن کارشان جای دیگر است. اینکه ائمه گاهی در پزشکی مطالبی می‌فرمودند مثل این بوده که شما یک سری معلومات را به بچه ات نشان بدهی تا بفهمد که بابایش هم بلد است. از معلمش هم بهتر بلد است. اما اگر تکلیف های بچه ات را خودت انجام بدهی بچه چیزی یاد نمی گیرد و رشد نمی کند. ائمه این علوم را به مردم نشان می دهند، برای اینکه وقتی می خواهند نصیحت کنند، مردم نصیحت ها را قبول کنند. امام رضا وقتی که به مامون می گوید من مزاجت را بهتر از این چیزی که اطبا بلدند درست می‌کنم، با این کار می خواهد قبضه اش کند [نه اینکه ارزش طب تجربی را نفی کند]. در تعارضاتی که دستورات طبی ائمه با طب جدید دارد، اولویت با دستورات ائمه است. ائمه ما در طبی که دارند، استادند. اما ما که می خواهیم روال کار را طی کنیم، باید از راه تجربه برویم. از راه تعبد نباید برویم. بدانید که در علوم تجربی بر مبنای تعبد به جایی نمی رسید. منبع سایت و کانال رسمی آیت الله حائری شیرازی @haerishirazi | عضو شوید 👇 http://eitaa.com/joinchat/443940864Cf192df24f0
ارسالی شما @hosein_darabi
🔴 مگر اسلام کامل نیست؟ پس آیا باید درباره همه علوم کامل صحبت کرده باشد؟ علامه طباطبایی در تفسیر المیزان در ذیل آیه شریفه که می‌فرماید قرآن "تِبْيَانًا لِكُلِّ شَيْءٍ" است یعنی قرآن همه‌چیز را بیان کرده است، تفسیر زیبایی می‌کنند. ایشان می‌گوید قرآن(و روایات اهل بیت) همه‌چیز را برای‌ هدایت انسان گفته است نه همه مسائل، چون وظیفه قرآن و اسلام هدایت انسان است. بنابراین چیزی از هدایت را فروگذار نکرده است اما معنایش این نیست که قرآن و روایات راجع به انرژی هسته‌ای، فیزیک، شیمی، (طب) و علوم دیگر گفته باشند چون رسالتش اصلا این نبود. آیا راجع به انرژی هسته‌ای روایت داریم؟ ‌آیا انرژی هسته‌ای اسلامی است یا غیراسلامی است؟ علامه طباطبایی درباره علوم دینی و غیردینی می‌فرمایند این به فلسفه علم بازمی‌گردد و جهان‌بینی. اگر جهان‌بینی ما توحیدی باشد همه علوم توحیدی می‌شود. الان هم دقت کنید رهبر انقلاب درباره انرژی هسته‌ای بر اساس مبانی شرعی و دینی می‌فرمایند اگر انرژی هسته‌ای در خدمت مردم و سلامت مردم و رفاه حال استفاده شود اسلامی است، اگر برای کشت‌وکشتار استفاده شود حرام می‌شود. عکس مربوط به عمل جراحی علامه طباطبایی در انگلیس می‌باشد | عضو شوید 👇 http://eitaa.com/joinchat/443940864Cf192df24f0
کانال حسین دارابی
🔴 مگر اسلام کامل نیست؟ پس آیا باید درباره همه علوم کامل صحبت کرده باشد؟ علامه طباطبایی در تفسیر ال
🔵 عمل چشم بدون بیهوشی داستان عمل چشم علامه طباطبایی تو لندن خیلی جالب و عجیبه، آیت الله جاودان نقل میکنه، دکتر انگلیسی‌ وقتی میخواسته چشم رو جراحی کنه به علامه گفته باید بیهوش بشید، علامه گفته بود لازم نیست بیهوشی در هوشیاری عملم کنید، پزشک تعجب کرده بود، گفته بود حالا دردش هیچی توعمل نباید پلک بزنید کار ما سخت میشه. علامه گفته بود اختیار پلک من دست خودمه، خلاصه ١٧ دقیقه عمل طول میکشه و علامه پلک نمی‌زنه. اینه قدرت روحی علمای بزرگ شیعه بعد عالم به این بزرگی برای درمان میره خارج، چون اگه تو ایران میموند چشماش کور می‌شد. رفت جسمش رو در اختیار پزشک خارجی قرار داد چون از لحاظ علمی جلوتر از ماها بودن. وقتی صحبت جسم و ماده میشه جسمش رو دراختیار اونا قرار میده چون عقل همین رو حکم میکنه، ولی روحش رو ابداََ. و اتفاقا درباره روح برعکس بود، از خارج فیلسوفان بزرگ میومدن ایران و میرفتن قم درخدمت علامه وجلوش زانو میزدن. | عضو شوید 👇 http://eitaa.com/joinchat/443940864Cf192df24f0
🔴 واکسن واجب شرعی‌ست این بیانات آیت الله سبحانی برای قبل از کروناس آیت‌الله سبحانی در ادامه به موضوع مطرح شدن طب اسلامی و یا طب ایرانی اشاره کرد و گفت: در روایات ما احادیثی درباره سالم زندگی کردن آمده همانند "کُلُواْ وَاشْرَبُواْ وَلاَ تُسْرِفُواْ"، اما یک‌ سری از روایات از این دست جنبه محلی و منطقه‌ای دارد، شیخ صدوق که حدیث‌شناس هستند در این رابطه گفته‌اند که حضرت این موضوع را برای آن محل عنوان کرده‌اند و نمی‌توان کل جهان را از طریق آن درگیر کرد. 🔻این مرجع تقلید با اشاره به برخی گفته‌ها درباره طب نوین گفت: اینکه می‌گویند طب امروز، طب آمریکا و جاهای دیگر است، حرف غلطی است، این طبی است که قبل از اسلام بوده و اطبا اسلام آن را تکمیل کرده‌اند و غربی‌ها تکمیل‌تر کردند و این علمی است که از اول آمده و دست به دست شده و امروز به دست ما رسیده است. 🔻وی عنوان کرد: نمی‌شود علم طب نوین را تکذیب کنیم، علمی که جنبه تجربی دارد، البته این نیست که خودمان صرفا اعتماد به دیگران کنیم و باید خودمان نیز روی علم کار کرده و اکتشاف انجام دهیم. 🔻آیت‌الله سبحانی با اشاره به برخی گفته‌ها که افرادی در لباس روحانیت و یا با نام اسلام می‌گویند نباید از واکسن استفاده کرد گفت: واکسن واجب شرعی است و حیات ما به آن بستگی دارد، بنده در کتاب‌های خودم نوشته‌ام که چیزهایی که عقلای عالم بر آن نظر دارند، ما از آنجا کشف می‌کنیم که شرع مقدس هم تایید می‌کند و در کتاب‌های خودم یکی از مثال‌هایی که زدم موضوع واکسن است. این مرجع تقلید عنوان کرد: در موضوع طب اسلامی، خواجه نصیر، شیخ الرئیس و بقراط و... هم دارند، اگر بر روی یک سلسله گیاهان مطالعه کنند اشکالی ندارد، اما اینکه بخواهیم علم نوین را انکار کنیم این موضوع به هیچ عنوان صحیح نیست. | عضو شوید 👇 http://eitaa.com/joinchat/443940864Cf192df24f0
🔴 نظر مقام معظم رهبری درباره طب اسلامی شاید براتون جالب باشه تابحال حضرت آقا لفظ طب اسلامی رو تو بیاناتشون استفاده نکردن. فقط از طب سنتی صحبت کردن. شما در سایت farsi.khamenei.ir که نوشته‌ی تمام بیانات حضرت آقا نوشته شده رو ببینید و کلمات رو سرچ کنید حرف بنده رو تصدیق می‌کنید. یک جمله‌ای در سایت‌ها هست که به آقا نسبت میدن که گفتن احیای طب ایرانی اسلامی دغدغه بنده است. که این از زبان خود آقا جایی ثبت نشده، نقل قول جناب طریقت منفرد هست که خودشون در زمینه طب سنتی _اسلامی فعالن و موسسه دارن و الان هم به شدت ضدواکسن هستن. فرضا اگر آقا چنین چیزی گفته باشن اصلا و ابدا منظورشون از طب ایرانی اسلامی، این طب اسلامی که دوستان میگن نیستش. در مطالب بعدی میگم منظور چیه | عضو شوید 👇 http://eitaa.com/joinchat/443940864Cf192df24f0
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔵 دوستان میگن اگه راست میگی اینو بگذار تو کانالت که آقای نوری همدانی طب اسلامی رو تایید کرده 🔻اتفاقا ماهم همین حرف آیت الله نوری رو میگیم. چیزی که اسلام درباره طب و سلامتی گفته بیشتر عمل است تا دوا. همون کلیاتی که گفته شده. مثلا تا گرسنه نشدی نخور، تا سیر نشدی دست بکش از غذا، خوب غذارو بجو، وسط غذا آب نخور، فلان میوه‌هارو بخور و... این دستورات عملی خودش پیشگیری از بیماری میکنه. ولی طب اسلامی فعلی وارد درمان و دوا شده و مدعی هستش که همه بیماری‌هارو درمان میکنه، که آیت الله نوری میگن این درست نیست. 🔻درادامه آیت الله نوری میفرمایند که باید مرکزی باشه که بیان روی دستورات اسلام بشینن تحقیق کنن تا به نتیجه برسه. یعنی طب اسلامی که الان هست کار علمی لازم انجام نشده. تازه درادامه ایشون میگن باید کسایی که از طب اسلامی دکان بازکردن و دارن شیادی میکنن رو باید جلوشون رو بگیرید. این که اصلا بدترین توصیف از این اطبای اسلامی کنونی هست که کلی پول میگیرن برای داروهاشون برای دوره‌های آموزشی‌شون که سه روزه استاد طب‌اسلامی تحویل جامعه میدن | عضو شوید 👇 http://eitaa.com/joinchat/443940864Cf192df24f0
یکم دیگه تحمل کن من تا خود جناب آقای تبریزیان نیاد بگه طب اسلا‌می نداریم و نره واکسن بزنه، بحثو ادامه میدم 😂
🔴 رهبری تاکید بر فقه پزشکی دارند نه طب اسلامی مقام معظم رهبری از سبک زندگی اسلامی بسیار سخن گفته‌اند همچنین از اسلامی کردن علوم، که سوءاستفاده‌های زیادی در اثبات طب اسلامی از آن شده است. درحالی‌که مقام معظم رهبری تابحال از کلمه طب اسلامی در سخنانشان استفاده‌ نکرده‌اند. تنها یک مورد است که نقل قول دیگران از ایشان است نه کلام مستقیم خود رهبری. مقام معظم رهبری اصلا قائل به این طب اسلامی رایج نیستند. 🔻اگر بخواهیم درباره ‌طب و پزشکی و اسلامی کردن این‌گونه علوم صحبت کنیم مقصود اصلی، "فقه در عرصه‌ی پزشکی" می‌باشد نه استفاده از سکنجبین و تخم شربتی و خواص دارویی گیاهان، این که اختصاصی به اسلام ندارد. فقه در عرصه پزشکی مقوله‌‌ی ساده‌ای نیست. ❇️ به عنوان مثال: احکام مربوط به جلوگیری از بارداری – سقط جنین – لقاح مصنوعی – رحم کرایه‌ای – کالبد شکافی برای تدریس یا انجام آزمایشات – کالبد شکافی برای تشخیص جرم – اهدای اعضا – قطع یا پیوند اعضا – جراحی پلاستیک - تغییر جنسیت با عمل جراحی در صورت ضرورت پزشکی – تغییر جنسیت با عمل جراحی بدون ضرورت و بر اساس میل – احکام ختنه و شناخت آثار آن، که میان مسلمانان و یهودیان رواج دارد و در اروپا نیز قانونی اعلام شده و در بیمارستان‌ها انجام می‌پذیرد، اما مورد هجمه و ضد تبلیغ نیز هست - احکام معالجه توسط نامحرم – احکام مربوط به استحاله در تهیه انواع ژلاتین‌ها – احکام مربوط به استفاده از پوست یا روده یا سایر اعضای حیوان حلال گوشت، حرام گوشت، مردار و ...، در تهیه دارو یا ابزارهایی چون نخ بخیه و کار گذاشتن در بدن انسان - احکام مصرف داروهای ترکیبی با الکل طبیعی (شراب یا مُسکر) و ده‌ها مورد دیگر 🔻 این‌ها در عرصه‌ی "طب اسلامی" مطرح است؛ نه این که اگر در حدیثی هر چند مستند و موثق خواندیم که امامی به بیماری تجویزی نموده‌اند، آن یعنی "طب اسلامی"! نه این که بگویند: چون یک حدیثی از امام رضا علیه السلام، راجع به خواص تخم مرغ خواندیم، پس این طب اسلامی است! | عضو شوید 👇 http://eitaa.com/joinchat/443940864Cf192df24f0
جهت رفع خستگی دوستان تا عصر استراحت میدم بهتون 😃
چه ‌شباهتی @hosein_darabi
رئیس سازمان هواشناسی طالبان گفت: فقط الله می‌داند فردا هوای کشور چگونه است. در کار الله نباید دخالت کرد 😂 | عضو شوید 👇 http://eitaa.com/joinchat/443940864Cf192df24f0
الحمدالله ایشون هم قانع شد😄 | عضو شوید 👇 http://eitaa.com/joinchat/443940864Cf192df24f0
کانال حسین دارابی
🔵برخی از اشکالات جناب ارفع در این صحبت‌ها ☝️ ١_ ایشون میگه واکسن برکت خرداد امسال دقیقه ۹۰ عرضه شد
☝️ دوهفته قبل در این مطلب که پین شده انتقاداتی رو به صوت جناب استاد ارفع بزرگوار داشتم و صوت را قبل از متن قرار دادم. (لینک نقد بنده) 👇 eitaa.com/hosein_darabi/7059 امروز جناب استاد ارفع بنده رو قابل دونستن و جوابیه‌ای برای نقد حقیر نوشتن که لازم دیدم نکاتی را بصورت اجمالی تقدیم کنم که در مطلب بعدی خواهم گذاشت
🔵 پاسخی اجمالی به جوابیه جناب مهدوی ارفع اول اینکه خیلی خوشحالم که باب گفتگو را باز کردید، هر چند به طعنه و کنایه، اما اصل این اتفاق مبارک است و البته خیلی خوشحالم که در لسان شما از به ارتقاء پیدا کرده‌ام 🔻دوم اینکه بنده به خلاف خیلی از بزرگواران، از جایگاه عرش الهی، زمین و دیگران را نگاه نمی‌کنم. امیدوارم در لحن و متن‌هایم هم این موضوع برجسته بوده باشد. یافته‌هایی دارم که در حال دادن زکاتِ آن هستم و نهایتاً معتقدم مخاطب در این باره تصمیم می‌گیرد که چه حرفی را انتخاب کند! و همیشه در خواندن مطالب دیگران این حدیث امیرالمؤمنین علیه السلام را سرلوحه‌ی خودم قرار می‌دهم که فرمودند: اُنظُر إلى ما قالَ و لاتَنظُر إلى مَن قالَ به گفته بنگر نه به گوينده آن. 🔻و سوم هم اینکه إنشاءالله هم بنده و هم شما یک هدف مشترک داریم و آن حفظ جان مردم است و فقط در راهبرد اختلاف داریم. صوت شما موجود است و نوشته‌های بنده نیز، مردم قضاوت و انتخاب خواهند کرد. هر چند بیشتر سعی بر این دارم که قول و فعلِ بزرگان دین را منتقل کنم و نه فهم خودم را! اما بعد؛ جسارت نباشد به نظر حقیر هر ۸ بندی که در نقد به صوت شما نوشته بودم، کماکان و با قوت به صورت ابهام باقی هستند و مخاطب را به خواندن همان متن ارجاع می‌دهم! (پین شده) ❇️ فقط سه مورد را اشاره می‌کنم؛ الف. در باب واکسن برکت و شهید فخری‌زاده فرمایش جنابعالی واضح و روشن در صوت‌تان موجود است که فرمودید برکت بدون انجام آزمایشات و تست‌ها و در اضطرار بیرون آمد در حالیکه می‌دانیم حداقل از چندین ماه قبل و در فازهای مختلف، مردم هم مطلع شدند که مراحل مطالعات بالینی در حال انجام است. درباره واکسن شهید فخری زاده در ویس فرمودید تیرماه ۹۹ واکسن آماده بود، الان در جوابیه لینک خبری را گذاشتید که در خرداد۹۹ واکسن رونمایی شده بود. از رونمایی تا آماده شدن چندماه یا سال فاصله خواهد بود! (دقت کنیم که در دولت آقای رییسی هم واکسن فخرا که منتسب به شهید فخری‌زاده است، هنوز در مرحله سوم تست بالینی است!) 🔻ب. صحبت رهبری درباره دکتر نمکی و تلاش ایشان در بحث سلامت واضح و صریح است. سوای تشکرات متعدد از شخص ایشان، در اولین دیدار با دولت جناب رئیسی اینچنین گفتند: «البتّه در مسئله‌ی سلامت تلاش خوبی در دولت گذشته شد، کارهای خوبی انجام دادند، دنبال کردند، هم برای تولید واکسن کار شد، هم برای واردات واکسن کار شد؛ حالا شایعاتی در دهن‌ها هست که این‌ها غالباً اعتبار ندارد؛ غالباً بی‌اعتبار است؛ کارهای خوبی انجام گرفت؛ باید این کارها دنبال بشود و تأکید بشود؛ هم درمان، هم پیشگیری، هم مراقبت و غربالگری ...» 🔻ج. در بحث میکروچیپ در واکسن‌ها، منظور از میکروچیپ در جهان امروز، چیپی در سایز میکرون نیست، حتی همان چیپی که بیل گیتس ساخته! منظور چیپی است که بسیار کوچکتر از چیپ‌های معمولی است اما به هر حال با چشم غیرمسلح دیده می‌شود. هر چند اگر دیده هم نشود، تولید چنین چیپی در این عدد و مقیاس حیرت‌آور است. حتی از هزینه و پروسه تولیدش هم بگذریم، باید صدر و ذیل این نظام را بوسه زد و کنار گذاشت، اگر بدون آزمایش و تست در حال زدن واکسن وارداتی به مردم است. نظام را که شوخی گرفته‌ایم ولی فکر‌میکنید ۴ نفر بچه مومن در کل این دم و دستگاه نیستند که پس از تحقیقات علمی صدایشان بلند شود؟! ❗اما اصل حرف! حضرتعالی در ۸ بند پاسخ عرایض بنده را داده‌اید، هر چند برخی از بندها را کاملاً مسکوت گذاشته‌اید، اما اصل حرف و جان کلام مرا نادیده گرفته‌اید!! متن این بود؛ از فرمایشات شما اینچنین برمی‌آید که رهبری با تزریق واکسن جان خود و مردم را دارند به خطر می‌اندازند و بعد می‌گویید با توجه به شرایط، کار ایشان عاقلانه و هوشمندانه بوده است! شخصاً؛ الف. این جنس مواجهه‌ی با ولایت مطلقه فقیه را نمی‌فهمم. اصلاً با این روش و منش، ولایتی می‌ماند که بخواهد مطلقه باشد یا مقیده یا ... 🔻ب. این چه ولی و امامی است که در بزنگاه هم راهنما و راهگشا نیست! در مبتدیانه‌ترین تلقی از ولایت مطلقه فقیه، حتی زمانی که سر چهارراه تزاحم شده و ماشین‌ها در هم فرو رفته‌اند، نمی‌تواند با قول و فعلش نقش افسر راهنمایی و رانندگی را ایفا کند؟! 🔻ج. (مهم) فعل و قولِ ولی و امام جامعه نباید آنقدر پیچیدگی داشته باشد که مردم عادی از درک آن عاجز باشند وگرنه حجیت نمی‌آورد. ظاهراً برخی بزرگواران به دنبال تأویل فعل امام جامعه هستند تا تفسیر آن. فعل آقا واضح و کلام ایشان نیز صریح بود و هست. 🔻د. وقتی معتقدم ایشان نایب بر حق امام زمان است، سعی نمی‌کنم آنچه که به راحتی عام و خاص از ظاهر قول و عمل وی می‌فهمند را با تأویل‌های گنگ و پیچیده به حاشیه ببرم. درآخر مجدد تشکر میکنم که باب گفتگوی علمی و منطقی را باز کردید🙏 @hosein_darabi