eitaa logo
نویسندگان حوزوی
4.3هزار دنبال‌کننده
7هزار عکس
607 ویدیو
204 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🍃#شبکه_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه شما فاضل ارجمند 🌱 یادداشت شما با این مشخصات پذیرش می‌شود ۱. نام و نام خانوادگی... ۲. از استان ... ۳. نشانی کانال شخصی @Jahaderevayat 🚫 این صفحه تبلیغ و تبادل عمومی ندارد.
مشاهده در ایتا
دانلود
. ⬛️ ؛ شهادت امام صادق علیه السلام ▪️السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الإِمَامُ الصَّادِق ▪️السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الوَصِیُّ النَّاطِق ▪️السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الفَاتِقُ الرَّاتِق (ع) @HOWZAVIAN
🔆 رئیس‌ مذهب نور و عدالت 🔳 امام صادق علیه السلام رئیس مذهب نور و عدالت گره خورده به نامت ریشه ی ما تناور می شود در خاک عشقت نهال روشن اندیشه ی ما اگر از شرق تا غرب جهان را کسی دنبال علمی نو بگردد زیان کرده اگر در آخر کار به نزد خوان صادق برنگردد السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الإِمَامُ الصَّادِق السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الوَصِیُّ النَّاطِق السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الفَاتِقُ الرَّاتِق سلاحت دانش است و سنگرت علم دلت الگوی قلب عاشق ماست تمام گام هامان صادقانه جهان محتاج قال الصادق ماست کم آوردند پیش علمت اما به دلهاشان نفاق و شک زیاد است همیشه میوه های سمی جهل سر راه بهشت دین زیاد است السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الإِمَامُ الصَّادِق السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الوَصِیُّ النَّاطِق السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الفَاتِقُ الرَّاتِق مدینه غربتت را گریه کرده مزار بی چراغ تو گواهش ندارد سایه بان گرمای روزش ندارد شمع در شام سیاهش ولی نور تو در غربت نمانده شده شمع محافل مطلب تو مسیر انقلاب ما گره خورد به نام و یاد و راه و مکتب تو السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الإِمَامُ الصَّادِق السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الوَصِیُّ النَّاطِق السَّلامُ عَلَیْكَ أَیُّهَا الفَاتِقُ الرَّاتِق عبای وحدت دین روی دوشت به سر عمامه ی ایثار داری تو از هر مذهبی از هر نگاهی مریدان، عاشقان بسیار داری بشارت دادی از نسل تو مردی می آید با توان و علم بی حد تأسی کرده از تو ، خوانده تاریخ رضا را عالم آل محمد صفحه تدبر قرآن (ع) @HOWZAVIAN
🔷«گام‌های شیطان» ✍️ استاد محمدرضا فلاح شیروانی نوشت: 🔻چقدر این گامها به عنوان گامها شناخته شده است؟ چقدر این گامها به روز می‌شود؟ وقتی زندگیها با یک تلویزیون، یا تغییر وسائل حمل و نقل یا با گوشی همراه تا این حد تغییر می‌کند، آیا نباید بحث «گام‌های شیطان» هم به روز شود؟ 🔻آری، بحث‌های اسلامی ما گاهی به‌روز و کاربردی نیست. این به کوتاهی ما برمی‌گردد نه ظرفیت این معارف. @HOWZAVIAN
✍️محمد رحیمی دلیجانی گلدسته ی مداد تو در مسجد کتاب رویانده لاله های خریدار آفتاب 📎شعر کامل ✍️لیلا تقوی تا توکل بر خدا شد درسِ آغازین تو هرچه در دفتر نوشتم رنگی از ایمان گرفت 📎شعر کامل ✍️محمد جواد منوچهری می زند لبخند تا شاید بخنداند مرا خوب میدانم تکیده قامتش این روزها 📎شعر کامل ✍️اکبر اسماعیلی وردنجانی یاد بادا بود در دکان هر عطار، گوشت میخریدی با دو من جو قدر یک انبار ،گوشت 📎شعر کامل ✍️علیرضا تیموری با یاوه گویان اماراتی بگویید اینجا پر از مردان دانا و بصیر است 📎شعر کامل ✍️محسن علیخانی در راه عشق، کشته‌شدن افتخار ماست این افتخار همره ما تا مزار ماست 📎شعر کامل ✍️مهتا صانعی نگران همه‌ی مردم‌ات از مرد و زن‌ام تو فلسطینی و تنها نگران تو من‌ام 📎شعر کامل ✍️محمد تقی عارفیان گام نخست وعدۀ صادق را دیدند آسمان و زمین سردار مَرحَب شکست خورد و به گردون رفت فریاد مَرحَبًا بِکَ یا کَرّار 📎شعر کامل @shaeranehowzavi @HOWZAVIAN
Haaj Mahmoud Karimiمحمود+کریمی-+مردی+غروب+کرد-+شهادت+امام+صادق.mp3
زمان: حجم: 2.5M
اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ الصَّادِقِ خَازِنِ الْعِلْمِ الدَّاعِی إِلَیْکَ بِالْحَقِّ النُّورِ الْمُبِینِ اللَّهُمَّ وَ کَمَا جَعَلْتَهُ مَعْدِنَ کَلامِکَ وَ وَحْیِکَ وَ خَازِنَ عِلْمِکَ وَ لِسَانَ تَوْحِیدِکَ وَ وَلِیَّ أَمْرِکَ وَ مُسْتَحْفَظَ [مُسْتَحْفِظَ] دِینِکَ فَصَلِّ عَلَیْهِ أَفْضَلَ مَا صَلَّیْتَ عَلَى أَحَدٍ مِنْ أَصْفِیَائِکَ وَ حُجَجِکَ إِنَّکَ حَمِیدٌ مَجِیدٌ. @HOWZAVIAN @cafe_fekr
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔶 امام تمدن‌ساز ✍ علی خسروی الَّذينَ إِن مَكَّنّاهُم فِي الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاةَ وَآتَوُا الزَّكاةَ وَأَمَروا بِالمَعروفِ .. (حج/۴۱) حکومت صالحان زمینه ایجاد حقیقت نماز و زائل کننده بزرگترین منکر یعنی حکومت مستکبران است. راهبردهای امام صادق (علیه‌السلام) در پی‌ریزی تمدن‌جهانی اسلام و برپایی حکومت صالحان را می‌توان در سه سطح تحلیل کرد: ۱_ احیاء فقه شیعه به عنوان فقه برتر و استدلالی، و نه فقه مبتنی بر قیاس و استحصان. فقهی که نرم‌افزار حکومت، و در نهایت تمدن دینی است، و اگر چنین نباشد چیزی جز لغو نیست. فقهی که تا اندکی پیش از امام‌صادق-ع،(یعنی دوره امام باقر-ع) ردی از خود در منابع شیعی ندارد. مثلاً در دوره ده ساله امامت امام‌حسين(ع) تاریخ حتی یک پرسش و پاسخ فقهی از ایشان ثبت نکرده است. در این مرحله امام(ع) بر تربیت و حضور نخبگان تمدن‌ساز در تراز خود(چون و و ..) تلاش می‌کند؛ نخبگانی که اصول را از امام می‌گیرند و دست به تبیین فروع می‌زنند. همچنین امام(ع) از جوانان شیعه توقع دارند که دست به فهم عمیق دین زده و آرزو می‌کند که کاش می‌توانستم به زور تازیانه آنها را وادار به تحصیل و فهم عمیق کنم. ۲_ ایجاد جنبش‌نرم‌افزاری و هَرَس و پیرایش درخت دین و حذف نحله‌های انحرافی چون صوفیه، مرجئه و غُلات و ... در دل ارائه اسلام ناب و مبارزه با کج‌فهمی، کج‌اندیشی و تحجر، حتی اگر آن کج‌فهمِ کج‌اندیش از حلقۀ دوستان نزدیک‌ خود امام(ع) باشد‌. آن گرامی امام(ع) در این بازه به ریزه‌کاری زندگی خصوصی شیعیان عمیقاً دقت دارند، حتی اگر خرید و حمل یک ماهی توسط یکی از شیعیان از بازار باشد. در این توجه ریزبینانه امام به دنبال بسط است که چشم جهانیان را خیره کند. ۳_ سومین راهبرد امام‌(ع) در مسیر نظام‌سازی و تمدن‌سازی جهانی، تبدیل شیعه به یک حزب‌ منسجم (حزب، نه به معنی امروزی و غربی آن) بودند که هر عنصری بر سر جای خودش قرار گیرد. به نحوی که می‌توان مدعی شد سازمان وکالت در عصر امام‌هادی(ع) و یا سازمان نیابت در عصر غیبت بر پایه همین اندیشه امام‌(ع) استوار شد. و اینکه .. انسان‌های بزرگ برخلاف افرادی که ژست بزرگی می‌گیرند، هرگز انتظار ندارند که محصول زحمات و فرآورده‌های‌شان را در دوره حیات خود ببینند. امام‌صادق(علیه‌السلام) نه گرفتار زمان که مشرِف بر زمان است و برخلاف نظر رایج به هیچ عنوان از سر ناچاری به کار علمی نپرداخت، بلکه بنای تمدنی جهانی را پی‌ریزی کرد که بعد از هزار و سیصد سال، نمونه‌ای کوچک و مینیاتوری از آن با همۀ نقائص و عیوبی که دارد در ایران، و به رهبری یکی از شاگردان این مکتب شکل گرفت. @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. 💠 محفل شعر کرامت 🔸با حضور و شعرخوانی بانوان شاعر 🔹زمان:شنبه،۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳،ساعت ۱۷تا ۱۹ 🔹قم، خیابان جمهوری، نبش کوچه(۶)، اداره کل تبلیغات اسلامی 🔹حضور برای عموم بانوان آزاد است @shaeranehowzavi
✔️ احیاگر مذهب شیعه و مؤسس بزرگ‌ترین دانشگاه فقه بابک شکورزاده یکی از مسائلی که برخی به اشتباه درباره امام صادق علیه‌السلام مطرح می‌کنند این است که ایشان مؤسس مذهب شیعه است؛ در حالی که این مطلب صحیح نیست؛ زیرا امام صادق(ع) مؤسس مذهب شیعه نیست؛ بلکه شیعه از زمان پیامبر اکرم(ع) مطرح بوده و ایشان مبیّن تشیع بوده‌اند. این‌که گفته شود امام صادق(ع) مؤسس است، جدای این‌که کلام درستی نیست، چه بسا شبهه هم نسبت به تشیع  ایجاد کند. اصطلاح رئیس مذهب شیعه که اکثراً بر امام صادق (ع) اطلاق می شود، ناظر به فقه شیعی در برابر مذاهب اهل سنت است، و گرنه اساس تشیع و مکتب امامت از لحاظ معارف بنیادی، در عرض مذاهب فقهی نبوده و معارف اصلی اسلامی را شامل می شود که جز در مکتب اهل بیت (ع) (عموما) قابل وصول نیست. در واقع، آنچه در مورد این امام همام صحیح است، ایشان مروّج و احیاگر فرهنگ ناب شیعی و اسلام حقیقی بوده است؛ زیرا با توجه به شرایط سیاسی که در زمان ایشان به وجود آمد و بنی‌امیه و بنی‌عباس با هم در کشمکش قدرت بودند، بر خلاف دوران سایر ائمه طاهرین(ع)، شرایطی را برای امام مهیا کرد که ایشان بتواند به تربیت شاگردان فراوان، آن هم در تخصص‌های مختلف، بپردازد و در جهت نشر معارف ناب و زنده کردن احادیث، به خصوص تبیین صحیح احادیث و سنت پیامبر(ص)، اقداماتی‌چشم‌گیر انجام دهد و از این جهت است که منابع حدیثی شیعه، مملوّ  از کلمات نورانی این امام عظیم‌الشأن است و بیشترین احادیث در بین معصومین(ع) از ایشان است و چه بسا برای همین دلایل است که از مذهب شیعه اثناعشری، به مذهب جعفری نیز یاد می‌شود. @HOWZAVIAN
🔰 بیانات اقتصادی امام صادق (ع) 🔺 اسراف و زیاده روی در مصرف مال https://eitaa.com/h_abasifar/12573 🔺 تجارت مخصوص شیعیان https://eitaa.com/h_abasifar/12574 🔺 شمشیر زدن آسانتر از کسب روزی حلال https://eitaa.com/h_abasifar/12576 🔺سیره اقتصادی امام صادق https://eitaa.com/h_abasifar/12577 🔺بنی امیه شرک را معرفی نکرد https://eitaa.com/h_abasifar/12578 🔺 سخاوت در مال https://eitaa.com/h_abasifar/12579 🔺 مومنان مشرک https://eitaa.com/h_abasifar/12580 🔺 خیانت شیعیان در نگاه امام صادق https://eitaa.com/h_abasifar/12581 🔺 حکمرانی بِرّی https://eitaa.com/h_abasifar/12582 🔺 مال امانت خداست https://eitaa.com/h_abasifar/12583 🔺 انفاق علامت شیعه https://eitaa.com/h_abasifar/12584 🔺 دوزخ عاقبت ارتجاع از عدالت https://eitaa.com/h_abasifar/12585 🔺 شراکت اغنیا و فقرا در مال https://eitaa.com/h_abasifar/12586 🔺حکمرانی قیمتها https://eitaa.com/h_abasifar/12587 🔺 شرک در حکم و قانون https://eitaa.com/h_abasifar/12589 ♨️ اقْتِصادِفَرهَنگی @HOWZAVIAN @h_abasifar
☀️ معنویت و معنای زندگی ✍️ وحید سهرابی فر یکی از سوالاتی که امروزه انسان ها بیش از پیش با آن مواجه هستند، پرسش از معنای زندگی است. اساسا معنای زندگی چیست؟ تحمل شرایط دشوار و گاه طاقت فرسای زندگی چه ارزشی دارد؟ هدف از زندگی چیست و برای چه باید زیست؟ این سوالات و سوالاتی مشابه آن ذهن انسان های بسیاری را درگیر کرده است. در پاسخ به این پرسش گروهی زندگی را اساسا معنادار نمی دانند و آن را پوچ می شمارند. گروه دیگری زندگی را معنادار می دانند ولی برای معناداری آن شروطی را تعیین می کنند. این گروه خود به سه دسته تقسیم می شوند: 1) گروهی که ارزش های جهان مادی را برای معناداری زندگی کافی می دانند. اموری مانند موفقیت های مالی، حرفه ای و .. 2) گروهی که برای معنادار شدن زندگی، ارزش های فرامادی را نیز لازم می شمارند، به طور مثال اموری مانند اوصاف اخلاقی از قبیل از خودگذشتگی، احسان و .. 3) گروهی که زندگی را هنگامی معنادار می شمارند که انسان در ارتباط با یک موجود غایی بتواند به کمال برسد و یک زندگی ابدی در پیش داشته باشد. در ادبیات دینی زندگی معنادار شمرده می شود و اساسا یک نعمت بزرگ از سوی خداوند تلقی می شود. در این فضا اگرچه موفقیت های مادی مهم است و تخلق به اوصاف اخلاقی هم بسیار مطلوب است ولی تمام ماجرا در این دو مسئله خلاصه نمی شود بلکه برای اینکه زندگی معنادار داشته باشیم، نیازمند ارتباط حقیقی با خداوند هستیم، ارتباطی که ما را حقیقتا «زنده» می کند و به جهان بی روح ما روح و حیات می بخشد. از این روست که خداوند در قرآن از انسان میخواهد که به ندای پیامبر که مایه حیات آنهاست، پاسخ مثبت بدهند(انفال:24). در میان عارفان هم این مسئله همواره مورد توجه بوده است. مولوی چه زیبا سروده است که : «نیست نشان زندگی، تا نرسد نشان تو» @HOWZAVIAN