4_5999289887616928118.m4a
10.44M
#روضه_رضوان
به مناسبت شهادت امام جواد (ع)
با نوای مرحوم حجت الاسلام و المسلمین حاج سید رضا مدرسی
برای شنیدن این روضه در آپارات بر روی لینک زیر کلیک کنید:👇🏻👇🏻
https://aparat.com/v/SPCE5
#تسلیت
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🖤شهادت عزیز دل امام رضا علیهماالسلام و پربرکت ترین مولود آل الله حضرت جوادالائمه علیهم السلام تسلیت تسلیت تسلیت...🖤
🖤به امید زیارت با معرفت حرمش🖤
┄┅═══❉☀❉═══┅┄
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
✍ "دومین دورهمی صمیمی
نویسندگان حوزوی خراسان"
با همکاری "
انجمن نویسندگی" دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی و "
کانون مداد الفضلاء" شعبه خراسان برگزار می کند. زمان: شنبه ۱۹ خرداد راس ساعت ۳۰: ۸ صبح مکان: دفتر تبلیغات اسلامی خراسان رضوی، طبقه دوم، اتاق جلسات اعلام حضور قطعی با ارسال "لبیک یاحسین" به آیدی @Saleh117 #انجمن_نویسندگی #دومین_دورهمی #نویسندگان_حوزوی ╭─════════════•❖•╮ 🔸 شبكه نویسندگان حوزوی خراسان (کانون مداد الفضلاء) ╰─•❖•════════════─╯ https://eitaa.com/joinchat/3164274938C4f975d6c1b
.
💠 اربعین مهدوی
"به یاد حاج قاسم و شهدای جبهه مقاومت"
✍️هادی حمیدی، عضو تحریریه نویسندگان حوزوی
من الغریب الی الحبیب...
با "لبیک یا حسین" باید برخاست جوشید و رفت.
گرچه در هیأت و حسینیه و محراب هم میتوان سلامش داد ولی نه، این رسم عاشقی نیست باید آن سرزمین حماسه را نفس کشید و به وصالش رسید به آغوشش گرفت تنگ تنگ...
موکب به موکب پنجه در رنجهای ریز و درشت سفر، منزل به منزل باید رفت چای و قهوه تلخ عراقی را نوشید، لقمههای محبت میزبان را تناول کرد و نمکگیرش شد و به مقصد و مقصود مشرف.
چه زیباست ساعت وصال با حقیقت عشق و عشق تمام.دیدگان بارانی میشود و مروارید اشک بر گونهها میغلتد از بین الحرمین ندایی میآید؛ هلا بیکم یا زواری هلا بیکم خوش آمدید ای زائران عزیزم!
کربلا به شدن است نه تنها به رفتن. کربلایی که شدی تازه ضربان قلبت در نینوا به ساعت ظهور تنظیم میشود!
باید به سمت قبله شش گوشه عشاق نماز وصل گذارد و قد قامت نصرت با حسین زمانعج را بست.
این زیارت عارفانه با دو بال عقل و عشق آغازِ مسئولیت بزرگیاست و قبول آن امانت الهی که آسمان را یارای حمل آن نبود!
با قدمهای جابر در اربعین باید پابهپای قدمهای پسر مهزیار، از "لبیک یا حسین" به "لبیک یا مهدی" رسید...
لنگان لنگان به نیابت از حاج قاسم و شهدای مدافع حرم و جبهه مقاومت چند قدمی بر میدارم...
وبه یاد حضرت امام روحالله زمزمه میکنم که راه قدس از کربلا می گذرد...
به امید پیاده روی از کربلا تا قدس شریف...
اللهم ارنا الطّلعه الرشیده والغره الحمیده
#کربلا
#اربعین
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
📷 گزارش تصویری | محفل یادداشتنویسان بینالمللی ابنا برگزار شد
🔹 محفل یادداشتنویسان بینالمللی ابنا با موضوع «خدمات کارگزاران جمهوری اسلامی ایران در عرصه بینالملل» چهارشنبه ـ شانزدهم خردادماه ۱۴۰۳- با حضور حجتالاسلام والمسلمین استاد «جواد محدثی» در سالن کنفرانس خبرگزاری اهلبیت(ع) برگزار شد.
@abna24
🔳 «دلم سوخت» و فرصتی برای تأمل در یک مسأله کلان فقهیـاخلاقی
✍️ محمد عشایری منفرد، استاد حوزه علمیه قم نوشت:
رهبر معظم انقلاب، با جملهی بیدارگرِ «دلم سوخت»، صاحب این قلم را به یاد ادلهای انداختند که به اندازهی شایسته به عرصه فقاهت، بویژه فقه اجتماعی و فقه رسانه، وارد نشده است. آنچه دل رهبری را سوزانده، این است که در وجود رئیس جمهور فقیدمان، «نعمت»ها و «معروف»هایی وجود داشت، که نادیده انگاشته شده است. همین «نادیده انگاشتن نعمتها و معروفها در یک جامعه»، مسألهای است که نیاز به تأمل فقهی دارد؛
1️⃣در دعای بیستم صحیفه سجادیه (ع)، "برجسته کردن معروفی که از دیگران سر میزند"، یکی از مکارم اخلاقی قلمداد شده (افشاء العارفة). در تراث روایی امامیه، از «کُفر المعروف» نهی شده است. منظور از کفر المعروف، ظاهراً این است که وقتی کسی عمل معروفی انجام میدهد، دیگران نادیده بگیرند، تحسینش نکنند و از او قدردانی نکنند. در منابع روایی امامیه در «باب مَن کَفَرَ المعروف» روایات هشداردهنده و شگفتآوری گردآوری شده است (الکافی، ج 4، ص: 33). شیخ حر عاملی ره، این روایات را در «باب تَحْرِيمِ كُفْرِ الْمَعْرُوفِ مِنَ اللَّهِ كَانَ أَوْ مِنَ النَّاسِ» در میان «ابواب امر به معروف و نهی از منکر» گرد آورده است (وسائل، ج 16، ص: 309). نامگذاری باب، با کلمهی «تحریم»، فتوای شیخ حر ره را نشان میدهد هرچند در فقه استنباطی، این مسأله چندان بررسی نشده و فتوای روشنی به دست نیامده است.
بیگمان نمیتوان این روایات را به روابط فردی محدود کرد و آنها را به روابط شهروندان با حاکمان و نیز روابط رسانهها با حاکمان، بیارتباط دانست. در چند روایت، تصریح شده که باید "از آن دستی که نعمت خداوند بر آن دست جاری میشود تا به تو برسد"، شکرگزاری کنی (همان). در آموزههای نهج البلاغة، بین «ثنای استحقاقی» و «مَلَق=چاپلوسی»، که بار ارزشی منفی دارد، فرق نهاده شده است (الثَّنَاءُ بِأَكْثَرَ مِنَ الِاسْتِحْقَاقِ مَلَقٌ). در روایات، ناسپاسی (کفران النعمة) موجب قطع نعمتها، پریشانی جامعه و کسادی بازارها قلمداد شده است! بعید است که این ناسپاسی فقط بر «ناسپاسی فردی» حمل شود و شامل «جامعه ناسپاس» نشود. ظاهرا برداشت شیخ حر عاملی ره نیز هین بوده است که این باب را در میان ابواب امر به معروف و نهی از منکر (که صبغهی اجتماعی دارد) گنجانده وگرنه مانند برخی دیگر از محدثان، این باب را در ابواب صدقات میگنجاند تا صرفاً رابطه آخذ صدقه با معطی صدقه را بیان کند.
2️⃣چنانکه در فرجام بحث زکات آمده، بر آخذ صدقه، حرام است که «کفران نعمت» کند بلکه شایسته است آخذ از صدقهدهنده ثناگویی و تشکر کند (منتهى المطلب، ج8، ص: 510). در ذیل مبحث صلات استسقاء، وقتی میخواهند "گناهان موجب کاهش نزولات آسمانی" را فهرست کنند، «کفران النعمة» را یکی از این گناهان دانستهاند (جواهر 12/127) صاحب جواهر ره در خاتمهی این بحث نوشته است: «و لعل أعظم أسباب حلول النقم و تحويل النعم احتقار النعمة» (همان 129).
3️⃣ به گمان نگارنده، آنچه دل رهبرمان را سوزانده، مسألهای فراتر از بیتوجهی ما به «معروف»ها و «نعمت»های رئیس جمهور شهید است چون به طور کلی کارنامهی جامعه ایرانی، درباره «کفر المعروف» و «کفران النعمة» نیاز به تأمّل و بررسی دارد.
4️⃣ خوب است اهالی فقاهت نیز در تحلیل و تبیین این روایات و تطبیق آن بر ساحت اجتماع و رسانه و نیز روابط شهروندان با حاکمیت، بیشتر بکوشند تا دانش کافی برای آگاهانیدنِ جامعه تولید شود. شاید کمعملی جامعه ناشی از کمآگاهی و کمآگاهی جامعه ناشی از «رخنهی تئوریک» باشد.
#رهبر_انقلاب
#شهید_جمهور
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
✏️آدمی به هر میزان که از روبرو شدن با شبهات واهمه دارد،
در عقایدش متعصب است.
✍️ محمدجواد محمودی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN