eitaa logo
نویسندگان حوزوی
4.3هزار دنبال‌کننده
7هزار عکس
608 ویدیو
204 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🍃#شبکه_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه شما فاضل ارجمند 🌱 یادداشت شما با این مشخصات پذیرش می‌شود ۱. نام و نام خانوادگی... ۲. از استان ... ۳. نشانی کانال شخصی @Jahaderevayat 🚫 این صفحه تبلیغ و تبادل عمومی ندارد.
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 حضرتا! به دعای تو دلگرمم ✍️حیدر هلیرودی ای ماه تابانم در این شب‌های سرد و تاریک، پاییز سرد دلم را با نگاهت گرم کن... روزگارم را به هجران محض راضی نباش این تن خسته و دل بیقرار طاقت این همه فراق را ندارد ای ماه من، ای مهمان هر شبم من زمینی ام و زمینگیر تو خورشید عالم‌تابی و همه وجودت نور است موسی از فیض چشمه نور تو، کلیم الله شد و عیسی از نفس مسیحایی تو روح الله شد من در گیر و دار شب و روزم ای حجت خدا و ای ذخیره الهی از فیض دعای سبزت پر کن سبوی خالی ما را حضرتا! به دعای تو دلگرمم... ❤️اللهم عجل لولیک الفرج @HOWZAVIAN
♦️ عوامل ساختاری بي‌تقوايي در محيط سايبر ✍️ سید حسین شرف الدین و محمدجواد نوروزی اقبالي 1️⃣ شناخته‌نشدن (گمنامي) 🔶 گمنامی نسبی در تعاملات اینترنتی به‌طور قابل ملاحظه‌ای ریسک‌های ناشی از افشاگری را کاهش می‌دهد. از نظر والتر، کاربران در ارتباطات رایانه‌واسط به دلیل گمنامی می‌توانند خود را آنگونه که مایلند اظهار کنند. گمنامی موجب می‌شود که گیرنده پیام، آن را به بخش‌های تاریک و ناشناخته شخصیت فرستنده تعمیم دهد و برداشت خود را از فرستنده برحسب همین اطلاعات شکل دهد؛ به این ترتیب فرستنده می‌تواند خود را آنگونه که دوست دارد در ذهن گیرنده به تصویر بکشد. 🔷 از طرفی دیگر گمنامی باعث می‌شود که فرد باجرئت و جسارت بیشتری بدون آنکه خطر ریخته‌شدن آبروی خود در پیش چشمش مجسم کند، به گناه آلوده شود. چون بیشتر خصوصیات فرد در زندگی واقعی در فضای سایبر قابلیت پنهان‌شدن دارد، تمایل به گناهانی که افراد پیش از این از ترس آبروی خود انجام نمی‌دادند، افزایش می‌یابد. 🔶 دراین بین دروغ و هویت دروغین یکی از پررنگ‌ترین این گناهان است؛ چراکه فرد می‌تواند هویت دلخواه خود را با دروغ بسازد و از اینکه در فضای سایبر به شخصیت ایدئال خود نزدیک می‌شود، لذت ببرد و در ضمن بسیاری از هنجارها را زیر پا بگذارد. 🔗 نشانی کانال استاد سید حسین شرف الدین @HOWZAVIAN
💠 زندگی را از هر خَسی خواستگاری نکنید یار مفروش به دنیا که بسی سود نکرد آن که یوسف به زَر ناسره بفروخته بود من در قاب پنجره شما نشسته‌ام، درها را به هم برمزنید. اشک‌های شما را دانه‌دانه از زمین برمی‌چینم، بر هم می‌گذارم و قصری از بلور می‌سازم؛ آنگاه شما را به ضیافتی که در قصرهای بلورتان، برپاست، می‌خوانم. آیا می‌آیید؟ یا هنوز، مرا باور نکرده‌اید؟ من شمایان را بیش از پدرانتان، و پیش از مادرانتان باور کرده‌ام. کاش شما نیز مرا به اندازه عروسک خواهرانتان باور کرده بودید. @HOWZAVIAN
پرسش‌ها و مسائل عصر ما چیست؟ این پرسش ها را باید از کجا یافت؟ و مهم‌تر: در چه فضا و فرمی باید پاسخ داد؟ @HOWZAVIAN
📣 🇮🇷 💠 به مناسبت بزرگداشت هفته بسیج کانون نخبگان مرکزبسیج اساتید، مدیران و نخبگان حوزه علمیه قم برگزار میکند. 🗓 شنبه ششم آذرماه ⏰ ساعت ۱۹ 🏢 بلوار امین، حوزه علمیه معصومیه، سالن همایش (برادران و خواهران) @HOWZAVIAN
🔴 تبدیل اعتراض به اغتشاش؛ راهبرد همیشگی تجزیه‌طلبان ✍️ مجتبی عباسی 🔸چند روز پیش بود که مدل اعتراضی کشاورزان اصفهانی در بستر زاینده‌رود و همراهی مسئولان محلی و کشوری، نوید طرحی نو با موضوع مطالبه‌گری در عین حمایت از نظام اسلامی را به رخ رسانه‌های داخلی و خارجی کشید که با واکنش منفی اپوزیسیون داخلی و عدم پوشش رسانه‌های معاند خارجی نیز مواجه شد. 🔸به هرحال تحریک و هدایت اعتراضات مسالمت آمیز به اغتشاش در آذرماه امسال و کشاندن استان به استانِ بحران آب، نوعی بازنشانی به تنظیمات کارخانه آشوب با آرزوی تَکرار حوادث آبان ماه در کشور است که سال‌هاست با نماد غربگرایی و با حمایت منافقین، سلطنت‌طلبان و گروهک‌های برانداز دنبال می‌شود. 🔸فارغ از سال‌ها خیانت و مین‌گذاری مافیای غربزده در کشور از تخریب زیرساخت‌ها تا دروغ‌پردازی چندماهه علیه دولت آقای رئیسی، دشمنان داخلی و خارجی با توجه به تجربه تحریم‌ها و ناکامی چهل ساله متفق هستند که تنها راه نابودی نظام و تجزیه کشور، از بین بردن انسجام اجتماعی، امنیت و آرامش و کشاندن مطالبات و اعتراضات به سمت آشوب و هرج‌ومرج است، چنان که این روزها در حمایت آشکار از پروژه‌های صهیونیستی و در تکمیل رسانه‌های معاند، عملیات روانی علیه مردم را کلید زده‌اند. 🔸امروزه دشمن با همه توان خود، جنگ نرم علیه تمامیت ایران و انقلاب اسلامی را تدارک دیده و عملیاتی بسیار پیچیده و چند وجهی را جهت هرج‌ومرج و تجزیه‌طلبی در کشور طراحی کرده است. 🔸دشمنان بارها تلاش کرده‌اند مقوله امنیت و آرامش در کشور را مخدوش کنند، مولفه‌ای که فراتر از امنیت مالی و خاطرجمعی مردم است، بلکه شامل روح، روان، آرامش افکار عمومی و احساس نشاط اجتماعی در حساس‌ترین نقطه دنیاست. 🔸با نگاهی به تقویم روزهای پرحادثه دهه‌های گذشته در نظام اسلامی، واضح است دشمنان در سیر تکوینی انقلاب اسلامی، پیوسته طیف متنوعی از اقسام توطئه‌ها و خباثت‌ها را جهت نابودی امنیت و از بین بردن احساس آرامش در جامعه به کار برده که هرچند تا به امروز ناموفق بوده‌اند، اما شکی نیست با ناکارآمدی روش‌های مختلف برای ضربه به ملت و نظام اسلامی، روی این راهبرد حساب ویژه‌ای باز کرده‌اند که هشدار رهبر معظم انقلاب در این زمینه صریح و روشنگرانه است: «هر کسی امروز جامعه را به سمت اغتشاش و ناامنی سوق بدهد، از نظر عامۀ ملت ایران انسان منفوری است؛ هر که می‌خواهد باشد؛ هر هدفی را که این ملت بخواهد به آن برسد، در سایه‌ آرامش و امنیت خواهد رسید.» ۱۳۸۸/۰۴/۲۹ @HOWZAVIAN
⁉️شما در چقدر سهم دارید؟! 👌حضور درخور شأنِ نویسندگان حوزوی در نشریات و مطبوعات؛ دغدغه‌ای فراموش شده ✍️ یادداشت طلبه جوان، محمدطه موسوی در نشریه فرهنگی تربیتی روزنه @HOWZAVIAN 📌برای تقویت یادداشت نویسی و انتشار در فضای رسانه ای کشور به ما بپیوندید💐
حاج قاسم حق الناس جهانی است مراقب باشیم دل محبانش را نشکنیم. @HOWZAVIAN
🔴 نقدی بر اظهارات سید جواد هاشمی ✍️ بابک شکورزاده ♦️فیلم جدید سید جواد هاشمی به نام "شهر گربه‌ها" اکران شد؛ فیلمی موزیکال که اساس آن بر رقص و موسیقی است. تیزر منتشر شده از این فیلم به گونه‌ای هنجارشکنانه است که در نگاه اول شاید به ذهن کمتر کسی هم خطور نکند این فیلم، فیلم سینمایی جمهوری اسلامی باشد. هر چند سینمای بعد از انقلاب فیلم‌های غیر متعارف کم نداشته، ولی این نمونه در نوع خودش نوبر است. ♦️تأسف بار اینجاست که سازنده این فیلم کسی است که به عنوان شخصیتی مذهبی و ارزشی در عرصه هنر کشور شناخته شده و به شهید سینمای ایران معروف بوده است که البته این هم بزرگ کردن کاذب و پوشالی بوده که نتیجه‌اش چیزی شده که شاهد آن هستیم. ♦️سید جواد هاشمی در کلیپی در اظهاراتی نسبت به رقص گفته است که مگر رقص بد است؟! او می‌گوید که در آموزه‌های دینی گفته‌اند رقص گناه دارد و خیلی از علما رقص زن برای شوهر را جایز می‌دانند. هاشمی از این حکم استثناء، به این نتیجه رسیده که در احکام رقص تناقض وجود دارد و این گونه قیاس می‌کند که وقتی رقص زن برای شوهر در جایی که نامحرم نیست اشکال ندارد، پس قطعا رقص مرد نیز اشکال ندارد. وی در قسمت دیگری از صحبت‌هایش کسانی که به فیلم او از این حیث اعتراض کرده‌اند را تندرو خوانده و می‌گوید که چرا حلال خدا را حرام می‌کنید! و اگر فیلم مشکل داشت جمهوری اسلامی مجوز پخش نمی‌داد. ♦️در این بیانات مغالطه و قیاس باطل مشهود است. اولا این که به طور کلی رقص اشکال دارد، ولی رقص زن برای شوهر (با شرایط خاص خودش) اشکال ندارد، تناقض نیست؛ بلکه یک استثناء از یک قاعده کلی است که در همه جا جاری است و هر انسان عاقلی این قاعده را قبول دارد؛ فقط هم در احکام نیست و در مسائل عرفی نیز وجود دارد. ثانیا اگر این گونه بخواهیم احکام را تفسیر کنیم تقریبا همه احکام متناقض خواهند بود، چون این استثناء در خیلی از موارد اعمال می‌شود؛ مثلا ربا که شکی در حرمت آن نیست و به نص صریح قرآن جنگ با خداست و طبق روایات از از زنای با مادر نیز بدتر است؛ همین ربا، بین پدر و فرزند و همچنین بین زن و شوهر حرمتی ندارد و این از مسلمات احکام شرعی است. ♦️طبق استدلال سید جواد هاشمی باید در اینجا نیز تناقض وجود داشته باشد؛ در حالی که چنین نیست. ما یک حکم کلی داریم به نام حرمت ربا که ربای پدر و فرزند از آن استثناء شده است و این به معنای تناقض نیست. ♦️نکته بعدی این بود که سید جواد هاشمی استدلال کرده که وقتی رقص زن برای شوهر اشکال ندارد پس به طریق اولی رقص مرد نیز اشکال نخواهد داشت. جواب این استدلال همان بحث استثناء است که بیان شد؛ یعنی رقص در حکم کلی، چه برای مرد و چه برای زن حرام است؛ مگر رقص زن برای شوهر. نه اینکه چون رقص زن برای شوهر جایز است، پس رقص مرد نیز جایز است. چنین قیاسی وجهه شرعی ندارد و درست نیست. ♦️نکته دیگر این بود که هاشمی معترضین را افردی تندرو خواند که در واقع اهانتی به متدینین محسوب می شود. از طرفی واژه‌ی تندرو بار منفی به خصوصی دارد که معمولا بارها از سوی رسانه‌های معاند نسبت به اقشار ارزشی و انقلابی اطلاق شده و از این جهت نیز می تواند دستاویزی برای همان رسانه‌ها شود. ♦️وی همچنین اظهار کرد که چون جمهوری اسلامی مجوز داده، پس فیلمش مشروع است. سوال اینجاست که آیا واقعا مسئولین ارشاد و سازمان سینمایی همیشه طبق ضوابط شرعی عمل کرده‌اند و هر آنچه که آنها مجوز دهند مشروع است؟! تجربه عینی و ملموس سال‌های پس ازانقلاب نشان داده که اینگونه نبوده و آنطور که باید، ضوابط شرعی در مجوز دادن به محصولات فرهنگی رعایت نشده و حقیقتا نمی‌توان به صرف مجوز مسئولین مربوطه در این زمینه به این نتیجه برسیم که شرعا اشکالی ندارد. مؤید ساده آن اعتراضاتی است که به هرحال از سوی علمای دین و اقشار متدین جامعه در طول این سال‌ها نسبت به برخی از محصولات فرهنگی، اعم از فیلم و غیر فیلم شده است و همین فیلم شهر گربه‌‌ها نیز با اعتراضات جدی همراه شده که حتی خواستار لغو اکران نیز شده‌اند. @HOWZAVIAN
⭕️ مسئله ساده‌تر از این حرف‌هاست ✍️علی تجرد در بعضی جریانات برای فهمیدن این که چه کسانی دو طرف جبهه درگیری هستند، نیازی به کند و کاو آنچنانی نیست. در قضایای اصفهان هم نیازی نیست فیلم‌ها و اخبار را با نگاه امنیتی تحلیل کنید تا مثلا از روی هدایتگری چند زن به شباهت رفتاری با مجاهدین خلق پی ببرید. مسئله ساده‌تر از این حرف‌هاست. اساسا فعال اقتصادی از ناامنی فراری است. کشاورز می‌داند با آشوب و درگیری از خواسته‌اش دور می‌شود. حکومت هم نفعی در به آشوب کشاندن اعتراضی که با یک بیانیه در روز 5 شنبه جمع شده بود، نداشت. ازطرفی اگر بنایی بر سرکوب بود، کار را به روز چندم نمی‌کشاند. ترس از همین پایان آرام بود که دشمنان ملت را از سوراخ‌هایشان بیرون کشید؛ دشمنان جان و نان آب مردم. عرض خود می‌برند و زحمت ما می‌دارند. @HOWZAVIAN
نویسندگان حوزوی
🔴 نقدی بر اظهارات سید جواد هاشمی ✍️ بابک شکورزاده ♦️فیلم جدید سید جواد هاشمی به نام "شهر گربه‌ها"
سیدجواد هاشمی کوتاه آمد! 🔹کارگردان «شهر گربه‌ها»: به احترام مردم فیلم را اصلاح می‌کنم. 🔹فیلم را اصلاح خواهم کرد تا این تصور به وجود نیاید که برای من نظرات و عواطف دین‌داران و افراد مذهبی که همیشه به من لطف داشتند، مهم نیست. 🔹بعد از اصلاح برخی پلان‌ها و انجام مراحل فنی، نسخه جدید فیلم در اختیار سالن‌های سینما قرار خواهد گرفت. @rozaneebefarda @HOWZAVIAN
🔹پروفایل پُر سر و صدا! ✍️ علی کردانی امروزه شبکه‌های مجازی جزء پرکاربردترین‌، جذاب‌ترین و در مواردی پرخطرترین رسانه‌ها محسوب می‌شود؛ فضایی که بیشترین بخش‌های زندگی را سهم خود کرده و سایه بی‌رمقی و کم‌رونقی را بر دیگر عرصه‌های زندگی افکنده است. از این رو بخواهیم یا نخواهیم ماجراجویی فضای مجازی به اتاق زیبای زندگی رسوخ کرده است، این وضعیت حتی جمع‌ خانوادگی و خلوت‌ همسرانه را نیز ویران کرده است! فرصت‌های با هم بودن دود هوا شده است، دودی که به زودی به چشم اطرافیان هم می‌نشیند! صحبت در مورد این فضا بسیار و فرصت برای جلوگیری از قتلگاه جوانان اندک است؛ در این مجیزه می‌خواهیم به ساده‌ترین، کوچکترین و پردیدترین قطعه از پازل مجازی بپردازیم که نامش «پروفایل» است. پروفایل نماد روحیات، منش و اهداف صاحبانشان است که متاسفانه این دایره کوچک تبدیل به جذب‌گرایی و زیبا‌آرایی شده است؛ البته که زیبا‌آرایی و زیبا‌خواهی کار پسندیده‌ای است، آن‌جا که بجا باشد و با هویت اسلامی و ملی همخوانی داشته باشد. متاسفانه ماجراجویی «دایره‌های کوچک» انتهایی ندارد، دایره‌ کوچک همان پروفایلی است که حتی برخی متدینین را هم سمت و سو داده است؛ به طوری‌که با انواع ژست‌ها، مثلاً؛ چادر براق، نشستن پُر ناز، برجستگی ساعت مچی، پوشش‌های رنگارنگ و... سعی در مخاطب‌گیری دارد و دایره‌ کوچک دیگر چشمان هیزی است که در تیزی گوی سبقت را ربوده است. شاید از دیگرانی که ادعایی ندارند انتظاری نباشد اما از افراد و منش‌های مذهبی این انتظار بجاست که فضای مجازی را مملو از عطر خداخواهی کرده و از رنگ و بوهای دنیایی در این فضاها دوری کنند و بدانیم که جذب هدفمند راه‌های متین‌تر و بهتری دارد و نیازی به تمسک به رنگ‌های دنیوی برای جذب نیست، به‌ویژه آنکه گاهی خودِ جذب دارای اشکالات جدی می‌شود؛ مثل جایی که شخصی در تلاش است تا افراد را به خودش جذب کند نه به محتوا و معنای صحیح؛ در صورتی که می‌توان از «پروفایل» برای ترویج دین و خوبی‌ها بهره برد؛ پروفایل یا پیجی که دربردارنده عکس حرم یکی از معصومین علیهم‌السلام یا زائران حرم است در حقیقت نماد شیعه را به رخ می‌کشاند، چرا که شیعه در جهان به زیارت شناخته شده است، یا پروفایل و صفحه‌ای که عکس شهید را انعکاس داده است در حقیقت مروّج فرهنگ جهاد و شهادت بوده است؛ برخی پروفایل‌ها نیز نماد قدرت، نماد اخلاق و ... تلقی می‌شوند. بنابراین تأثیر عکس پروفایل بر مخاطبان قابل انکار نیست، به‌ویژه اگر برای مخاطبان ناشناس هم باشد؛ آدم‌هایی که دارای اهداف والا هستند و اهتمام جدی به توسعه اخلاق و تأثیر کنش‌گرانه در فضای مجازی دارند، از «پروفایل» بالاترین بهره‌بری را انجام می‌دهند تا منش اخلاق‌مدارانه و خداپسندانه را به اشتراک بگذارند. کاش می‌شد در فضای مجازی زیبا اما ساده گام برداشت تا پرو‌فایل‌های ما رنگ و بوی خدا داشته باشد، همچنین پیام‌ها و کنش‌های ما. @HOWZAVIAN