eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.5هزار عکس
530 ویدیو
186 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
1_1355646511.pdf
5.82M
👆 دریافت 📕 موضوع‌شناسی رقص 🔖بر اساس فقه جعفری ✍️ پژوهشگر: علی رضایی، نویسنده حوزوی 📌امسال روز جهانی رقص(۹اردیبهشت) همزمان با سالروز به جهنم رفتن ابن ملجم و عید فطر شده. به این مناسبت کامل ترین تحقیق رقص بر اساس فقه شیعه و پاسخ به ده‌ها شبهه جدید، تقدیم می گردد. بازنشر آن در فضای مجازی مجاز است. @HOWZAVIAN
🔴 ضرورت تداوم فریاد علیه جنایات رژیم صهیونیستی و حاکمان سازشکار عرب ✍️ حجت الاسلام دکتر محمد ملک‌زاده «غازی خورشید» در کتاب خود «تروریسم صهیونیستی در فلسطین اشغالی» در مورد تنها یکی از جنایتهای رژیم صهیونیستی در قتل‌عام موسوم به صبرا و شتیلا می‌نویسد: قتل‌عام در صبرا و شتیلا را می‌توان یکی از سیاه‌ترین نقاط تاریخ رژیم_صهیونیستی دانست. جنایتکاران صهیونیستی از عصر روز پنجشنبه ۱۶ سپتامبر ۱۹۸۲ با محاصره کامل اردوگاه صبرا و شتیلا به آن یورش برده تا صبح روز شنبه به فجیع‌ترین شکل به جنایت‌های خود در این اردوگاه ادامه دادند... قتل‌عام فلسطینی‌ها به این ترتیب آغاز شد و حتی در شب نیز با روشن کردن محوطه اردوگاه توسط اسرائیلی‌ها ادامه داشت… او سپس در تشریح برخی از صحنه های این جنایت فجیع می‌نویسد: در خیابانی جسد ۵ زن و چند کودک روی تلی از خاک افتاده بود … از جمله یک زن که مثله شده بود و در کنارش سر بریده دخترکی با نگاهی خشمگینانه به قاتلانش دیده می‌شد... زن جوانی را دیدم در حالی که کودک شیرخواره خود را در آغوش گرفته، گلوله‌ها از بدنش عبور کرده و در بدن کودک شیرخوار او نشسته بود... مقامات ارتش رژیم صهیونیستی، از جمله ژنرال آموس یارون فرمانده این نیروها در لبنان، بر بالای بام ساختمانی ۷ طبقه در ۲۰۰ متری اردوگاه مستقر شده و از نزدیک بر این فاجعه نظارت می‌کردند… آریل شارون که در آن زمان وزیر دفاع رژیم صهیونیستی بود و بعدها به قَصّاب صبرا و شتیلا معروف شد، دستور مستقیم این حمله را داده بود... این تنها گوشه‌ای از جنایات رژیم صهیونیستی در اشغال ۷۰ ساله فلسطین است. بيش از 70 سال از تشكيل دولت غاصب صهيونيستي در سرزمين فلسطين مي‌گذرد 70 سال جنايت و خون، 70 سال وحشي‌گري، 70 سال قتل عام زنان و كودكان بي‌گناه، 70 سال حبس و شكنجه جوانان فلسطيني و... حاصل شكل‌گيري نامشروع اين دولت است. بيش از 70 سال است كه غاصبان صهيونيست در پناه حمايت استكبار جهاني، ملت مظلوم فلسطين را از خانه و كاشانه خود آواره ساخته و آنان را از ابتدايي‌ترين حقوق انساني خويش محروم نموده‌اند. 70 سال است كه طراحان هولوكاست با طرح ادعايي اثبات نشده و مظلوم‌نمايي ابلهانه، تاوان محروميت‌هاي ادعايي ناشي از جنگ و اختلا‌ف ميان قدرت‌هاي سرمايه‌داري با فاشيسم و نازيسم و كمونيسم را از ملت بي‌گناه فلسطين طلب مي‌كنند. بيش از 70 سال است كه مدعيان دموكراسي و دفاع از حقوق بشر در برابر نقض آشكار حقوق انسان‌ها و آوارگي، شكنجه و قتل عام مردان و زنان فلسطيني سكوت نموده‌اند و از واگذاري سرنوشت مردم فلسطين به دست ايشان هراس دارند. بيش از 70 سال است كه گوش حاكمان بي‌درد عرب در برابر ضجه و ناله كودكان آواره فلسطيني سنگين شده است. هرچند براي حاكمان مرفه و رياست‌طلب كشورهاي عربي ظلم و ستم غاصبان صهيونيست عليه ملت مسلمان و زجركشيده فلسطين چندان به چشم نيايد اما تداوم اين درد و رنج براي ملت‌هاي اسلا‌مي، ديگر قابل تحمل نيست. روز قدس تا نقطه پیروزی ادامه می‌یابد؛ روز جهاني قدس روز فرياد ملت‌هاي مسلمان عليه ظلم و بيداد سران استكبار و صهيونيسم است. فرياد يكپارچه ملل مسلمان در راهپیمایی اين روز ثابت مي‌كند كه امت اسلا‌مي سكوت و سازش حاكمان مستبد و پيرو استكبار را تحمل نمي‌كنند و ديگر حاضر نيستند براي دفاع از حقوق مردم فلسطين و پاكسازي سرزمين‌هاي اسلا‌مي از متجاوزان اشغالگر منتظر عكس‌العمل حاكمان سازشکار خود بمانند. @HOWZAVIAN
نویسندگان حوزوی
🔄 تناسب معکوس ✍️محمدجوادمحمودی ♾عدد #بی‌نهایت ویژگی‌های عجیبی دارد! مثلا هر عددی به او اضافه یا ک
در این👆 متن، با عنوان گیرایی مواجه شدم امّا، متأسّفانه، نوشتهٔ رفیق عزیزمان چنان نامفهوم نمود که متحیّرم کرد. عنوان نوشته به «عدد بی‌نهایت» اشاره دارد امّا در ادامه، ما با بی‌نهایت مواجهیم و نه عدد بی‌نهایت. به علاوه، اضافه کردن چیزی به بی‌نهایتٰ ناممکن است؛ در حالی که نویسنده طوری نشان داده که گویا جمع عدد و بی‌نهایت ممکن بوده و حاصل آن بی‌نهایت است! در واقع، خوانندهٔ فرهیخته گمان می‌برد که نویسنده درک صحیحی از مفهوم بی‌نهایت ندارد. همچنین شایسته است که نویسندهٔ محترم به تفاوت مفهومی دو تعبیر «اضافه کردن» و «مقابل بودن» عنایت فرماید. خلط این دست مفاهیم، خواننده را سردرگم می‌کند. امید که به این موجز بی‌مقدار عنایت فرمایند که حال و مجال اطاله و تبیین و تفسیر نبود. @HOWZAVIAN
🌐 فضای مجازی؛ سازگاری یا ناسازگاری ✍️ سیده زهرا عابدیان عصر حاضر، عصرِ تکنولوژی و محصول تلاش انسان‌ با هدف زندگی برتر است. تکنولوژی و لوازمش به کمک انسان آمده و دستاوردهایی ویژه، تقدیم او کرده است: رفاه، آسایش، صرفه‌جویی در زمان و هزینه، سهولتِ دسترسی به اطلاعات، نوآوری در زمینه‌های مختلف و... . در یک کلام، تکنولوژیِ عزیز، غیرممکن‌ها را ممکن کرده است. این امر سبب شده انسان به او همچون دوستی وفادار اعتماد کند و اجازه ورودش را به همه عرصه‌ها صادر کند. گاهی نتیجه اعتماد بدون شناخت، شکست است. موجودی که روزی به دنیا آمد تا در خدمت انسان باشد و نیازهای او را تأمین کند، امروز با نفوذ بدون نظارت در برخی عرصه‌ها، به موجودی سرکش تبدیل شده است و ابلیس‌گونه حاضر به تعظیم در برابر انسان نیست؛ رعایت مصالح انسان را نادیده می‌گیرد و با شناختی که از زوایا و ابعاد مختلف انسانی دارد، همه تلاش خود را می‌کند تا انسان را زیر سلطه خود بگیرد. هربرت ماركوزه در كتاب انسان تك ساحتي تحت عنوان منطق سلطه از عقلانيت تكنولوژي بحث مي‌كند. وی معتقد است پيشرفت فني تكنولوژي در جامعه بجاي اينكه به آزادي و تسلط انسان بر طبيعت منجر شود به عاملي در بهره‌كشي بيشتر انسان‌ها تبديل شده است. از نظر او انسان داراي يك بعد ماشيني شده و ابعاد ديگر شخصيت انسان از بين رفته است. اخلاق، زبان فرهنگ، هنر، عواطف همه از حاكميت تكنولوژي متأثر گرديده‌اند و در نتيجه تفكر تك ساحتي در جامعه تك ساحتي ايجاد گرديده و حقوق و آزادي‌هاي فردي از مفهوم سنتي گذشته دوري جسته و جاي خود را به فرهنگ مادي سپرده است.* ممکن است انسان‌ها توسعه‌ی فناورانه را آغاز کرده باشند، اما فناوری، بصورت خودمختار در حال پیش‌روی است. بهترین راه برای رسیدن تکنولوژیِ به اهدافش، شبکه‌ای عظیم است که آدمیان گرد هم درآمده‌ باشند و جذب زیبایی‌های خیره‌کننده آن شوند؛ فضای مجازی به مثابه ابزاری از خانواده‌ تکنولوژی که فرهنگ خاص خود را به همراه داشته و به خودی خود موجب تحول فرهنگی در جامعه شده است، این فرصت را فراهم کرده است و انسان چنان مجذوب و غرق زیبایی‌های آن شده است که به از دست رفتن و شاید مرگ داشته‌هایش بی‌توجه شده است؛ مرگِ اخلاق، فرهنگ و انسانیت. از جمله مهم‌ترین مسائلی که فضای مجازی بر آن تأثیر گذاشته است، ارتباطات خانوادگی است. افراد با وجود امکانات ارتباطی در فضای مجازی، دیگر اهمیتی به کیفیت روابط نمی‌دهند و این مسئله، به کاهش بیشتر احساسات منجر می‌شود.* از نظر هايدگر، خانه، «يكی از بزرگ‌ترين قدرت‌های يكپارچه‌سازی انديشه‌ها، خاطره‌ها و رؤياهای نوع بشر»- است. با ورود فضای مجازی و حضور افراد در آن، اعضای خانواده‌ها به جای برقراری ارتباطات کلامی که منجر به ايجاد ارتباطات صميمانه می‌شود، صرفاً به يک نقطه خيره شده وگويی از جهان واقعی که در آن قرار دارند خارج می‌شوند. برتون در پژوهشی با عنوان "آيين اينترنت؛ تهديدی برای پيوند اجتماعی"، به پيامدها و آثار مخرب اينترنت، پرداخته است که در ايالات متحده روی 216 نفر در طی دو سال انجام شد. نتايج پژوهش نشان داد که استفاده از اينترنت حلقه‌ی روابط اجتماعی دور و نزديک را کاهش داده، گوشه‌گيری و در نتيجه، افسردگی، را افزايش می‌دهد. در نتيجه، نوع جديدی از گوشه‌گيران در همه جا ظاهر می‌شوند که فقط دارای ارتباط اطلاعاتی و ابزاری هستند. اين افراد يک پيوند اجتماعی را بنا می‌کنند که ديگر شباهتی به پيوند اجتماعی جامعه‌ی بشری ندارد.* جامعه‌گریزی، انزواطلبی و احساس بیگانگی با خود و دیگران، تغییر و اختلال در سبک زندگی در زمینه‌های مختلف، منجر به پیامدهای جبران‌ناپذیرِ کاهش روابط خانوادگی، تنهایی و آسیب‌های جسمی و روانی شده و در نتیجه هر نوع خدشه بر پیکره خانواده، سلامت جامعه را در معرض خطر قرار می‌دهد.* ثمره گسترش شبکه‌های مجازی و استفاده بیش از حد آن بی‌هیچ محدوده‌ی زمانی و مکانی، فردگرایی بوده و همین امر، روابط خویشاوندی و اهمیت موضوع صله رحم را که ریشه‌ای عمیق در فرهنگ و دین ما دارد، مورد غفلت و تسامح قرار داده است. در دنیایی زندگی می‌کنیم که توجه به فضای مجازی و به‌کارگیری آن در زندگی غیرقابل انکار است، اما برای غلبه بر آسیب‌ها و معایب آن باید ضعف‌های خود را شناخته و به صورت هدفمند و آگاهانه در این عرصه حضور پیدا کنیم. به نظر می‌رسد حضور هدفمند به صورت فردی در این مسیر، چندان راهگشا نیست، بلکه حضوری اثرگذار خواهد بود که با همکاری و تلاش همه مجموعه‌های مهم جامعه از جمله سازمان‌ها و نهادهای دولتی، فرهنگی و اسلامی، مدارس، خانواده اعم از پدر، مادر و فرزندان و... همراه باشد. حضور هدفمند و آگاهانه‌ی‌ همگانی دست هر موجودی را از سلطه و نفوذ کوتاه خواهد کرد؛ حتی اگر این موجود، بیگانه‌ای مجازی باشد. ماهی را هر وقت از آب بگیریم، تازه است! @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
چاپ چهلم پرتیراژترین کتاب حجاب 🔺 پرتیراژترین کتاب سال‌‌های اخیر در حوزه‌ی عفاف و حجاب است؛ کتابی که هرچندماه تجدید چاپ شده و اکنون به چاپ چهلم رسیده. این کتاب برخلاف خیلی از کتاب‌‌های دیگر، مبحث حجاب را از نگاه عقلی بررسی کرده است. 🔺کتابی ساده و دوست داشتنی، که بعد از خواندنش، همه‌ی نگاه خواننده به پوشش، حجاب، غرب و فرهنگ غربی تغییر خواهد کرد. اعلام سفارش 👈 @sabehat ☎️ 09031007019 در کانال نذر کتاب 👇 eitaa.com/joinchat/3540123659C99964b6104 @HOWZAVIAN
♦️پشت پرده گرانی ها ✍️ محمدامین رضایی 🔹مساله صرفا اطلاع رسانی به مردم برای آزادسازی قیمت ها نیست. مساله این است چون ما در که اصل ماجراست عادلانه رفتار نکردیم در جامعه طبقاتی شده برای تحقق برابری دست به میزنیم اما چون سیستم درست توزیع منابع به دست مردم خصوصا دهک های پایین را نداریم غالبا اختصاص منابع( یارانه پنهان) به فساد و قاچاق منتهی میشود. این وضعیت بهانه به دست بعضی میدهد به اسم اصلاح اقتصادی نسخه های بازر آزاد را اجرا و تصدی گری دولت بر امر معیشت را به حداقل برسانند. کم کم تصمیم درباره کالاهای اساسی دست کارتل های اقتصادی می افتد و نقش دولت کمرنگ میشود. مردم دهک های پایین در بین "دولت ضعیف و "سرمایه داری قوی" هیچ پشتیبانی ندارند و عملا له میشوند. 🔻البته بازار به این اکتفا نمیکند در فرایندی جداگانه علاوه بر حذف دولت از تصدی گری کالاهای اساسی، خدمات عمومی نیز کالا میشود و نقش دولت بی فایده جلوه میکند و عملا بازار بر دولت پیروز میشود. اینجاست که اقتصاد( بازار) به جای سیاست( دولت) نه در اقتصاد که در تمامی امور میدان داری میکند. @HOWZAVIAN
📌 آیا حجاب در وضعیت کنونی ایران به نقطه بدون بازگشت رسیده است؟ ✍️ حجت الاسلام وحید نجفی 🔸در پاسخ به این سؤال ابتدا باید چند نکته را توضیح داد: 1️⃣منظور از نقطه بدون بازگشت، قرار گرفتن در فرآیندی است که به شکل طبیعی و در شرایط معمولی، اصلاحی در آن صورت نخواهد گرفت. درواقع با توجه به این مسئله ترک از سوی بخشی از جامعه، روزبه‌روز عادی‌تر خواهد شد و تنها پدیده‌های بسیار قوی اجتماعی نظیر می‌توانند تغییری در این روند ایجاد کند و داشتن قانون در این زمینه، هیچ فایده‌ای جز تنش‌آفرینی نخواهد داشت مگر آنکه قانون ناظر به وضعیت مقبول عرفی حال حاضر باشد که با پوشش کامل اسلامی تفاوت دارد. 2️⃣منظور از وضعیت کنونی ، احساس شکست فرهنگی در وضعیت عفاف و حجاب نیست. در جهانی که و بی‌عفتی غوغا می‌کند و روزبه‌روز شیطان دشمنی خود با بنی‌آدم را با برهنه کردن آن‌ها بیشتر به تصویر می‌کشد، الحق و الانصاف حجاب شرعی، پوشش عرفی و در ایران کنونی، نیمه‌پر بسیار قابل‌توجهی دارد و وضعیت انحراف و منحرفان با فشار بسیار فرهنگ آلوده غربی و مزدوران و نادان‌های داخلی چون کاسبان رأی دین‌فروش و سلبریتی هایی که مرعوب فضای رسانه‌ای هستند؛ کاملاً طبیعی است و نزاع جنود رحمانی و شیطانی با توجه به علاقه وافر شیطان به برهنگی بنی‌آدم همچنان ادامه خواهد داشت و ما نیز از خود رفع تکلیف نمی‌کنیم که همچنان دنبال ترویج معروف و دعوت انسان‌ها به صلاح و سعادتشان باشیم. 🔹با توجه به این دو مقدمه با مشاهدات فراوان اجتماعی در نقاط جغرافیایی متعدد باور کرده‌ام که به نقطه بدون بازگشت در مسئله حجاب رسیده‌ایم و طبیعتاً با توجه به عیان بودن مشاهدات خود برای باقی، نیازی به ارایه دلیل برای اثبات یک مسأله عیان ندارم. 🔸اما آنچه مهم است اینکه این وضعیت شناسی ما را باید به مسائلی مشغول کند که برخی از آن‌ها را ذکر می‌کنم. 1️⃣از نزاع‌های بی‌ثمر اجتماعی و چند دسته شدن مردم با توجه به این مسئله باید جلوگیری کرد. بیان به بدحجابان و بی‌حجابان درصحنه از سوی مؤمنان کارآمدی خاصی ندارد و می‌توان مضرات متعددی با توجه به نمونه‌های عینی متعدد برای آن برشمرد. کما اینکه کناره گرفتن کامل از این قشر نیز چیزی جز بستن روزنه‌های حفظ و اصلاح آن‌ها نیست. بنابراین نباید مؤمنان را بااحساس تکلیف اشتباه رها نمود. 2️⃣پوشش شرعی کامل، رمز اسلامیت نیست. ماهیت اصلی حکومت دینی به تسهیل بسترها برای دین‌داری است و حکومت دینی موظف به اجرایی سازی همه احکام و لو بلغ ما بلغ نیست. بلکه پس از تبیین و تلاش، در صورت انسداد راه‌ها بر سر تحقق کامل یک حکم شرعی، می‌توان مانند امیرالمؤمنین (ع) افراد جامعه را با بدعتی چون نماز تراویح به حال خود رها کرد و با تمسک بیجا، به تضییع اصول مبتلا نشد. @HOWZAVIAN
کتاب_هندسه_سیاست_های_کلی_نظام.pdf
3.57M
🔸کتاب هندسه سیاست‌های کلی نظام👆 💠دریافت‌شده از سایت مجمع تشخیص مصلحت نظام 💯 قابل استفاده برای سیاست‌نویسان @HOWZAVIAN
🔴 پشتیبانِ بدون پشتوانه ✍️ حسن محمدمیرزائی ⭕️این روزها که بحث عملکرد دولت جناب از سمت یسری از مخالفین جناحی معلوم الحال، طرفداران کاندیداهای خاص و البته بعضاً دلسوزان مورد هجمه قرار گرفته لازم هست یک سری موارد رو مرور کنیم ... علی رغم اینکه کشور رو با کسری بودجه ۴۸۰ هزار میلیارد تومنی (اونم کسری عملیاتی) تحویل گرفت بدون استقراض از بانک مرکزی کشور رو اداره کرد! ۲. با اینکه روحانی ۱۲ میلیارد دلار ارز ترجیحی مصوب سال ۱۴۰۰ رو تو ۵ ماه اول مصرف کرد، تونست بازار کالاهای اساسی رو مدیریت کنه! ۳. با اینکه بیشترین میزان تورم طی ۷۰ سال اخیر رو از روحانی تحویل گرفت (حدود ۶۰ درصد) تونسته حدود ۱۷درصد نرخ تورم رو کاهش بده! ۴. به دلیل حساسیت بالای رئیسی در عدم چاپ پول بدون پشتوانه، نه تنها استقراض از بانک مرکزی مدیریت شد که رشد پایه پولی و نقدینگی هم نزولی شد! ۳ ۵. رئیسی از وقتی سرکار اومده بدون وقفه ماهیانه ۱۰ هزار میلیارد تومن بدهی اوراق قرضه‌ دولت قبل رو تسویه کرده! ۶. با در پیش گرفتن دیپلماسی منطقه‌ای صادرات کشور تو سال قبل ۳۴درصد رشد داشت و فروش نفت به بالاترین میزانش رسید و بخش مهمی از بدهی ۱۳۶۷هزار میلیارد تومنی دولت قبل تسویه شد! ۷. الکترونیکی شدن اخذ مجوزهای کسب و کار، اعلام تراز مالی شرکت‌های دولتی در کدال، اعلام اسامی ابربدهکاران بانکی و آغاز وصول مطالبات! ۸. دیپلماسی خوب: عضویت در سازمان همکاری‌ شانگهای، گرفتن بدهی ۴۰۰ میلیون پوندی از انگلیس بعد ۴۳ سال، آغاز مجدد خط لوله گاز ترکمنستان- آذربایجان و ... ۹. توجه جدی به معیشت سه قشر مهم معلمان، کارگران و کشاورزان که به اعتقاد حتی اقتصاددانان مخالف سه کار ثبات آفرین واسه اقتصاد بوده! ۱۰. ساده‌زیستی واقعی، خاکی و مردمی بودن، خستگی ناپذیری، مدیریت در میدان، امید به آینده، عدم تحزب و سیاسی‌کاری که در زبان و عمل به خوبی قابل درک هست! 🔴خواهش می‌کنم رو با توجه به واقعیت‌هایی که وجود داشته و داره ارزیابی کنید نه با احساس ‌و...! ✅ مثل روز اولی که رو برای ریاست جمهوری مناسب دیدم (شهریور ۹۵) همچنان ایشون رو میدونم و بدون هیچ منفعت شخصی از کرده خویش در تبلیغ همه‌جانبه برای ایشون بسی شادم! @HOWZAVIAN
گیوۀ بچه‌گانه ✍️ حجت الاسلام علیرضا نظری خرم روز گذشته، اطراف حرم‌مطهر دستفروشی را دیدم که بساط پهن کرده بود و گیوه‌های بچه‌گانه می فروخت. برای لحظاتی کنارش نشستم تا به گیوه‌های رنگارنگ و بانمک نگاهی بیاندازم. تصمیم گرفتم دو جفت گیوه برای پسرانم از او خریداری کنم. اما با یک‌نگاه به‌بساط دستفروش، متوجه شدم گیوه‌ها تک‌سایز هستند و فقط به پای پسر کوچکترم اندازه می‌شود. برای اطمینان، از فروشنده سوال کردم که آیا سایز بزرگتر دارید؟ دستفروش گفت: نه حاج آقا، تک‌سایز هستند. با شنیدن این حرفِ دستفروش، از خریدن گیوه پشیمان شدم. فروشنده با تعجب پرسید: چی شد حاج آقا؟ پس چرا پشیمان شدی؟ گفتم: ببخشید، شرمنده هستم! گفت: حاج آقا اگر مشکل روی قیمت هست، تخفیف می‌دهم. گفتم: نقل این حرف‌ها نیست چون سایز بزرگتر ندارید، نمی‌خرم. نگران پسر بزرگترم هستم. مطمئناً وقتی متوجه شود برای او نخریده‌ام، ناراحت می‌شود. پس از لحظاتی از گیوه‌فروش خداحافظی کرده و دنبال کارم رفتم. این موضوعِ نخریدن گیوه‌ها در خاطرم بود تا اینکه شب به خانه رسیدم. به‌کمک نرم‌افزار حدیثی سَرکی به کتاب‌های روایی کشیدم. در کتاب "مختصرتاریخ‌دمشق" از رسول‌خدا روایتی را دیدم که فرموده‌اند: در هدیه‌دادن به کودکانتان، برابرى را رعايت كنيد. البته ظاهراً رعایت برابری در هدیه دادن به فرزندان، در جایی است که فرزندان از یک جنس باشند مثلا همه دختر یا همه پسر باشند. ولی اگر کسی جنسش جور بود و هم دختر داشت و هم پسر اولویت با دخترها می‌باشد. حضرت در ادامۀ همین روایت فرموده: اگر بخواهم يكى را بر دیگری مقدم بدارم البته دختران مقدم خواهند بود. و یا در جایی دیگر پيامبر خدا صلی‌الله‌عليه‌وآله فرموده‌اند: همانا خداوند دوست دارد که میان فرزندان خود به عدالت رفتار کنید، حتی در بوسیدن. البته رفتار عادلانه، لزوما به‌معناى برخورد مساوى و يكسان نيست. چه‌بسا رعايت عدالت ايجاب می‌کند پدر براى برخى از فرزندان خود به‌دليل استعداد بيشتر و يا كمتر يا به‌دليل بيمارى و يا جهات ديگری، هزينه بيشترى را متحمّل گردد. اين، به‌معناى بی‌عدالتى نيست. البته در اين‌گونه موارد نيز بايد برای ساير فرزندان به شکلی دیگر جبران نمايد. فکر می‌کنم فعلا همین مقدار کافی باشد. قم/ ۲۰ مرداد ۹۵ @HOWZAVIAN
✴️ تیتر جالب روزنامه سراج 🔸وقتی دولت آقای رئیس مناسبات رسانه ای مشخصی در مواجهه با تیم اصلاح طبان و عاملان گرانی و اقتصاد پرتنش نداشته باشد باید هم قاطی نخبگان از پخمگان دولت های سکولار و اصلاحاتی مشورت بگیرد. @HOWZAVIAN
نویسندگان حوزوی
📌 آیا حجاب در وضعیت کنونی ایران به نقطه بدون بازگشت رسیده است؟ ✍️ حجت الاسلام وحید نجفی 🔸در پاسخ
این مطلب کاملا مخالف با مبانی دینی و ملی ماست! اولاً که امربه معروف و نهی از منکر جزء واجبات مهم دین ماست ! در ثانی کسی دنبال چند دستگی بین بیحجابان و مومنان نیست !و قطعاً تذکر لسانی اگر به شیوه درست با وجود احکام و شرایط آن انجام شود اتفاقا باعث جذب قلوب و جذب حداکثری میشود !!!! به هیچ عنوان حجاب به نقطه بی بازگشت نرسیده !!! این باور تلقینی اشتباه سعی در نا امید کردن مومنان دارد !! این نوشته از نوع انذارهایی است که اطرافیان به امام حسین ع میدادند که قیام و مخالفت و امربه معروف و مقابله با یزید اثر ندارد ... امام ما حضرت روح الله با انقلاب اسلامی ثابت کرد که با نیروی ایمان و اخلاص میتوان با دست خالی جلوی ابرقدرت ها ایستاد و پیروز شد. @HOWZAVIAN ما خرمشهر ها آزاد کردیم و خرمشهرها در پیش داریم ! تغییر ذائقه پوشش و فرهنگ شیعیانی که فقط از سر جهل از اصل پوشش خود دور شدند کار غیر ممکنی نیست !