eitaa logo
نویسندگان حوزوی
4هزار دنبال‌کننده
7هزار عکس
601 ویدیو
204 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🍃#شبکه_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه شما فاضل ارجمند 🌱 یادداشت شما با این مشخصات پذیرش می‌شود ۱. نام و نام خانوادگی... ۲. از استان ... ۳. نشانی کانال شخصی @Jahaderevayat 🚫 این صفحه تبلیغ و تبادل عمومی ندارد.
مشاهده در ایتا
دانلود
. 🔴 ترور حاج قاسم این بار در تهران ❗️وقاحت تا کجا؟! ♦️ ترور دوباره حاج قاسم در روز شهادتش توسط رسانه های معلوم الحال اصلاح طلب همراستا با آمریکا و داعش ♦️ در سالگرد شهادت حاج قاسم، روزنامه هایی که حتی حاضر نشدند در حد یک تیتر کوچک از سردار دلها چیزی بنویسند! ♦️ در بین این به اصطلاح روزنامه‌ها، اسم شرق و هم میهن و آرمان ملی و ابتکار و دنیای اقتصاد هم به چشم می‌خورد! @HOWZAVIAN
نویسندگان حوزوی
. 🔴 ترور حاج قاسم این بار در تهران ❗️وقاحت تا کجا؟! ♦️ ترور دوباره حاج قاسم در روز شهادتش توسط رسا
. 1️⃣ غوغای اصلاحات را نگر:👇 فریاد برای مهسایی که کشته نشد👇 سکوت و سانسور برای قاسمی که کشته شد⛔️ 2️⃣ با عرض معذرت؛ اینها احمق های روزگارند... 3️⃣ دیاثت سیاسی یعنی حمایت از ترویست‌‌، طرفداری از اغتشاش، کار چندرسانه‌ای برای محارب و فتنه‌گر؛ کسانی که بیت‌المال را می‌چاپند و از چاپ یک تیتر و عکس برای افتخار ایران و سرمایه‌های اجتماعی مردم مضایقه می‌کنند؛ بی‌شرف‌هایی که می‌خواهند جنایت آمریکا در بغداد را با سانسور رسانه‌ای در تهران تکمیل کنند. کاری که رسانه‌های صهیونیستی هم نتوانستند انجام دهند، آنها در داخل ایران انجام می‌دهند. @HOWZAVIAN
✔️گفتم فرق شهادت با مرگ چیست؟ ✔️گفت در اولی تو از تعلقات جدا می‌شوی، 🖊ولی در دومی، تو را از تعلقات جدا می‌کنند! 🌱 🔰 ✍️محمدجواد محمودی @HOWZAVIAN
♦️♦️تخریب سردار به هر بهانه 🔸وقتی دستور می رسد هر کس به بیانی، مکتب سلیمانی را تخریب کند. 🖊این بار محسن مظاهری با بیانی مقدسانه و عوام پسند! ✍️ محمدمهدی زارع، عضو تحریریه نویسندگان حوزوی در نخستین سالگرد (دی ۱۳۹۹)، در یادداشت «شمایل‌پردازی یک قدیس در الاهیات سیاسی جمهوری اسلامی» نوشتم که شاهد نمونه‌ای از تولید اسطوره در گفتمان تشیع سیاسی هستیم؛ روندی که طی آن قاسم سلیمانی فراتر از قامت یک «شهید» و «سرادر شهید» قرار گرفته و ابتدا «قهرمان ملی» و «اسطوره‌ی سیاسی» خوانده شد و در ادامه به شمایل یک «انسان کامل» و یک «قدیس» رسیده است. و نوشتم که این رویداد «فصل تازه‌ای را در الاهیات سیاسی جمهوری اسلامی رقم خواهد زد». در سالگرد دوم (دی ۱۴۰۰) نیز در یادداشت «صنعت قدیس‌سازی» بااشاره به برخی برنامه‌های خاص گرامی‌داشت وی با تم مقدس‌سازی چنین نوشتم که «باید در سال‌های آتی انتظار پدیده‌های شگفت‌تر و تبدیل ابتکارات ذوقی امروز به آیین را هم داشت. منطق آیینی می‌گوید که در سال‌های بعد باید منتظر ظهور آیین‌هایی سیاسی ـ مذهبی با محوریت سردار سلیمانی باشیم». حالا و در سومین سالگرد، به نظر می‌رسد این پیش‌بینی‌ها زودتر از زمانی که انتظار می‌رفت تحقق یافته است. تنها در عرض سه سال، ابتدا فرایند قدیس‌سازی و سپس مناسک‌سازی حول محور سردار سلیمانی انجام شده است. به‌گونه‌ای که درست مشابه یک معصوم یا امامزاده‌ی عالیرتبه، می‌توان از «مناسکِ زیارتی سردار سلیمانی» سخن گفت: 🔻هرساله، سالگرد «شهادت»اش و روزهای قبل و بعد آن با تشریفات بسیار و تبلیغات خیابانی و رسانه‌ای فراگیر و گسترده و برنامه‌های متنوع در سراسر کشور گرامی‌ داشته می‌شود (مشابه ایام عزای معصومین)؛ 🔻 و هر سال تعداد زیادی «زائر» دارد، زن و مرد و پیر و جوان، که به‌صورت انفرادی یا با خانوادگی یا در قالب «کاروان‌های زیارتی» از شهرهای مختلف برای «زیارت» او سفر می‌کنند (مشابه سفرهای زیارتی مذهبی)؛ 🔻و حتی عده‌ای برای زیارت او با پای پیاده و در قالب آیین «پیاده‌روی» می‌روند (مشابه پیاده‌روی اربعین)؛ 🔻و در مسیر زایران، ایستگاه‌های صلواتی و «موکب»های ارایه‌ی خدمات (از پذیرایی با خوراکی‌ها تا واکس کفش!)‌ برپا می‌گردد؛ 🔻 و شبکه‌های مختلف صداوسیما، از چند روز قبل، به‌صورت زنده تصاویر مزار وی و جمعیت زایرانش را پخش می‌کنند؛ 🔻 و جاده‌ی مسیر مزارش را به نام او و به عربی (که برای مخاطب مذهبی ایرانی معنادار است) «طریق القاسم» نامیده‌اند (مشابه «طریق الحسین»)؛ 🔻و برایش «نذری» می‌دهند و به سنگ قبر و خاک مزارش «تبرک» می‌کنند و از آ‌نها کالای تبرکی (انگشتر، مهر و...) تولید می‌کنند؛ 🔻و... با این روند دور از انتظار نیست که در سال‌های بعد، حرم و بارگاه و ضریح و آستان مقدسی نیز تدارک دیده شود. گرچه اگر موانع طبیعی نظیر واقع‌شدن مزار سردار سلیمانی در گلزار شهدای کرمان و مابین دیگر قبور و مجاورت گلزار مذکور با کوه‌های پیرامون نبود، منطقاً این حرم‌سازی تا به‌حال انجام شده بود. محسن مظاهری 🔻🔻اما پاسخ به شبهه محسن مظاهری 🔸وقتی به جای کسب معرفت و شاگردی اهل کمال، دلخوش تورق کتاب و کتابخانه باشی، بهتر از این نمی شوی. می شوی خطاب حافظ که : با مدعی مگویید اسرار عشق و مستی تا بی خبر بمیرد در درد خود پرستی 🔸اما بعد این مدعیان سواد نظرشان در مورد بارگاه حضرت عبدالعظیم حسنی چیست؟ او که امام نیست پس این صحن و سرای آیینه ای و گنبد و بارگاه معظم چیست؟ 🔸راز تکریم مقام حضرت عبدالعظیم از سوی اهل ایمان و اهل بیت علیهم السلام چیست؟ پاسخ کوتاه است: او نه به جهت سید بودن یا نوه نوه نوه امام بودن، بلکه در پی بندگی مخلصانه و تعبد و تسلیم عملی اش به درگاه الهی و اولیای او به این مقام رسیده که زیارت او را عدل زیارت امام شهید ما در کربلا قرار داده اند. شبیه این حکایت است مزار زیارتی حضرت سید محمد در مسیر سامرا و نیز بارگاه مشهد اردهال و قبور بسیاری دیگر از اهل معرفت و بندگی خدا که مزارشان، ملجا درماندگان بوده و هست. ♦️مقام سردار شهید ما را فردای ظهور خواهی دانست، اگر باشی و اگر مطیع باشی! 🔸راز اینجاست که به عمل کار برآید نه پست نویسی! پیش اهل معرفت زانو بزن تا آنچه نادیدنی است آن بینی آقای محسن مظاهری . @HOWZAVIAN
♦️ بهترین معلمان رسانه در روز شهادت ✍️ امیرعباس طباطبایی، پژوهشگر رسانه 🔶 از صبح امروز مساله عدم اشاره روزنامه‌های اصلاح‌طلب داخلی به مهمترین سوژه خبری سیزدهم دی ماه یعنی شهادت سردار حاج قاسم سلیمانی، حرف و حدیث‌های زیادی را به راه انداخته است. علیرغم اینکه سردار سلیمانی اسطوره‌ای ملی و متعلق به تمام احزاب و مردم ایران است، این اقدام جماعت اصلاح‌طلب مبتنی بر اغراض سیاسی و جبهه‌داری آنها با جریان انقلابی و اصلی جامعه، قابل درک است؛ اما مساله عجیب‌تر در جای دیگر است. 🔷 با رصد بیش از صد کانال اندیشه‌ای همچون سخنرانی‌ها، فرهیختگان، آسو، نیلوفر، دین‌آنلاین، خانه اندیشمندان علوم انسانی و صفحات شخصی اساتیدی همچون مقصود فراستخواه، حسن محدثی، صادق زیباکلام، احسان شریعتی، مصطفی ملکیان، رسول جعفریان، نعمت‌الله فاضلی، محمدسروش محلاتی و مصطفی محقق داماد به راحتی می‌توان سکوت و بی‌توجهی تاسف‌بار صاحبان خرد و اندیشه و داعیه‌داران نواندیشی در فضای مجازی را نسبت به رویدادهای مهم ملی، انقلابی، مذهبی و اجتماعی تماشا کرد. تاسف بیشتر در همراهی برخی از کانال‌های حوزوی همچون مباحثات و شبکه اجتهاد با این جریان است. 🔶کنش امروز این جماعت به اندازه دو واحد دانشگاهی، سواد رسانه را به تمام مردم ایران و مخاطبین ژورنالیسم اندیشه آموزش داد. همگان فهمیدند که محتوای رسانه(مخصوصا طیف روشنفکر)، نه همیشه مبتنی بر حقیقت است؛ نه همواره مبتنی بر واقعیت و نه حتی به طور مداوم مبتنی بر خواست مخاطب! 🙏 ای کاش از این پس بیاموزیم که در مسائل و اخبار دیگر هم با همین نگاه شک‌گرایانه به این رسانه‌ها بنگریم. ✍️ تحریریه فکرت @HOWZAVIAN
نویسندگان حوزوی
♦️♦️تخریب سردار به هر بهانه 🔸وقتی دستور می رسد هر کس به بیانی، مکتب سلیمانی را تخریب کند. 🖊این با
. . آقای محسن مظاهری را می‌شناسم. از ایشان زیاد خوانده‌ام. حداقل چیزی که می‌توان در مورد ایشان گفت این است که متمرکز بر موضوع تخصصی پیش می‌روند. نباید به همین راحتی افراد را محکوم به تخریب شهید سلیمانی کرد. آنچه در نوشته‌ی آقای مظاهری به چشم می‌خورد موضوع آسیب‌شناسی است. عین همین جمله را رهبری فرمودند که از شهید سلیمانی یک شخصیت ماورائی نسازید. منسک‌سازی یا قدیس‌سازی منجر به تبدیل شدن یک شخصیت معمولی به ماورائی می‌شود و این امر مانع مهمی در باورمندی نوجوانان و جوانان است. نباید با اینگونه امور، شهید و راهش را دست نیافتنی معرفی کرد. اگرچه ابراز ارادت به شهید آتش خودجوشی است که به برکت روح آن شهید بزرگوار در قلب مردم شعله‌ور شد، اما بهره‌گیری سیاسی از این ابراز نه تنها ارادت‌ها را پررنگ‌تر، که بی‌اثرتر خواهد کرد. در ضمن این حجم از تکه‌پرانی در نقد، دور از ادبِ انتقاد است. ✍️زهرا ابراهیمی @HOWZAVIAN
🔗 پی دی اف کامل 🔸قاسم ها آمدند... ☑️ دریافت ✍️ زهرا شریعتی، نویسنده حوزوی در گذر ایام، آدم‌ها می‌آیند و می‌روند با احوال و سرنوشت‌های مختلف و واکنش‌های متفاوت به رفتنشان. برخی‌ها با رفتنشان هم خود و هم مردم را راحت می‌کنند. برخی‌ها هم بود و نبودشان یکسان است اما برخی دیگر، هم بودنشان مهم و اثرگذار است هم نبودشان. نه‌فقط برای خود و بستگانشان بلکه برای مردم شهر، کشور و حتی دنیا، وجودشان آن‌قدر خیر و برکت دارد که وقتی می‌روند، گویی یک ملت از دست رفته است. نبودشان یک ملت را داغ‌دار می‌کند آن هم مانند داغ عزیزانشان یا حتی بالاتر از آن، داغی که تنها به همان روزهای رفتنشان محدود نمی‌شود بلکه تا همیشه تاریخ زنده است و تاریخ‌ساز. حاج قاسم سلیمانی از این دست رفته‌هاست که گرچه ظاهرا سه سالی می‌شود در میانمان نیست، حرف‌ها، گفته‌ها، عکس‌ها، خاطره‌ها و در یک کلام وجودش هنوز حاضر است و جریان‌ساز. هنوز داغش تازه است و رفتنش باورمان نیست. حالا حتی بیش از زمانی که بین ما بود با او زندگی می‌کنیم. آن‌قدر عزیز است که هر کس به نوعی سعی دارد یادش را در زندگی‌اش زنده نگه دارد. در این میان، پدرها و مادرها با نام‌گذاری فرزندان پسرشان به نام سردار، لحظاتی زیبا و دلنشین برای خود، فرزندان و همه ما رقم زده‌اند. در ادامه، صحبت‌هایشان را دراین‌باره می‌خوانیم... 🔸میزبانان سردار در بازار ☑️دریافت پس از شــهادت سردارســپهبد حاج قاسم ســلیمانی، با نفوذ عجیبی که به واسطه اخلاصش در دلها داشت، ابراز ارادت و ادای دین آحاد و اقشار مختلف مردم را نسبت به او در اشکال متنوعی شاهد بوده و هستیم. یکی از این موارد،کسبه ای هستندکه نه تنها در منزل شخصی بلکه در محل کارشان هم تصاویر حاج قاسم را نصب کرده اند. گویا تاب دوری از تصویر سردار را هم ندارند و باید همیشه هرجا می روند جلو چشمشان باشد تا آرام بگیرند. در آستانه سومین سالروز شهادت سردار، پای صحبت چند تن از این کسبه نشسته ایم که در ادامه می خوانید.. @HOWZAVIAN
9304766093.pdf
حجم: 8.27M
✍️وصیت نامه شهید سلیمانی منشور مقاومت است. وصیت نامه ای که برای همه حرف دارد. زمانی که ممکن است انگیزه ها کم شده باشد، این وصیت نامه می تواند راهگشا باشد. این وصیت نامه عصاره یک عمر مقاومت در تمام جبهه های فکری، سیاسی و نظامی حق علیه باطل است. با خواندن خاطرات شهید سلیمانی شاید با وی آشنا شویم اما با خواندن وصیت نامه اش خواهیم فهمید که او چرا یک مکتب است. ✍️ احمد اولیایی @HOWZAVIAN