eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.3هزار عکس
479 ویدیو
177 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
📌 هایپرسونیک فتاح ✍ علی جباری، کارشناس مجری رادیو معارف روزی اعرابی به مجلس علم عالمی در بلد الطیب قم شد و گفت: یا شیخ، از سنه ۱۹۴۸ میلادی، ۷۵ سال است جماعتی از یهود خانه و کاشانه ما را غصب و پرچم خود را نصب و خواب و خوراک بر ما حرام و خون جوانانمان را حلال و پیرانمان را شکار و مساجدمان را حصار کشیده اند، بگو چاره چیست؟ شیخ دستی بر محاسن کشید و فرمود: علاج آنچه بیان کردی یا است که ذکرش چاره ساز و موشکش دهان دوز و خبرش دشمن سوز است. به ۴۰۰ ثانیه حاجت می‌دهد و داد مظلوم از ظالم می‌ستاند و نیمی از خانه ظلم را برای کاشت میوه و سیفی جات شخمی عمیق زده و نیم دیگرش را برای برپایی تکایا و حسینیه‌ها تسطیح می‌کند. اعرابی شادمان و یا فتاح گویان راهی سرزمین قدس شد تا تدابیر شیخ را جامه عمل پوشانده و مردمش را ذوقی نوشانده و مغز غاصب جماعت را جوشانده و کاری کند کارستان. @HOWZAVIAN
⭕️ جراحی و سلاخی در ویرایش ✍ عبدالرحیم موگِهی، مدرس نویسندگی در جراحی ممکن است غده‌ای آسیب‌زا از بدن برداشته شود؛ اما شکل، ظاهر و کلیت بدن سالم و محفوظ می‌ماند و حال آن که در سلاخی اینچنین نیست. معمولاً بدن تکه‌تکه می‌‌شود و شکل، ظاهر و کلیت آن، پس از سلاخی، از بین می‌رود. ویراستار نیز باید به گونه‌ای اثر را ویرایش کند که بیان و زبان آن کاملاً محفوظ بماند؛ حتی اگر مطالبی از متن را نیز حذف کرده باشد. بهترین ملاک در این زمینه خودِ نویسنده است. او، پس از ویرایش و مشاهدۀ نوشته‌اش، نباید احساس کند بیان و زبان آن به طوری تغییر کرده که دیگر نوشته به وی تعلق ندارد؛ نباید به ذهنش خطور کند که متن او آنچنان سلاخی و قلع و قمع شده که گویی از ملکیت ادبی و قلمی‌اش بیرون رفته و به ملکیت ویراستار درآمده و نوشته از آنِ وی شده است. چندین سال پیش، ناشری کتاب یکی از نویسندگان ارجمند را به ویراستار سپرد. ویراستار -رحمت الله علیه!- آنچنان کتاب وی را سلاخی کرد و شخم! زد که نویسنده، پس از دیدن آن، یادداشت زیر را روی کتاب گذاشت و برای ناشر فرستاد: من به ویراستار کتابم اجازه می‌دهم که کتاب مرا با نام خودش چاپ و منتشر کند [و حق التألیف آن را نیز به جیب خود زند!] @HOWZAVIAN
🔔 پیام موشک ابر فراصوت "فتّاح" ✍ علی صالحی در خبرگزاری حوزه نوشت: خبر رونمایی از موشک ابر فراصوت فتّاح به آن طیف از بهانه گیران داخلی و احمقان درجه یک که مدام سعی دارند اوضاع کشور را ضعیف جلوه دهند و راهبردی جز نق زنی ندارند، پاسخ دندان شکنی قلمداد می شود. این دستاورد برای کشور یک بازدارندگی فوق العاده ایجاد کرده است و آنکس که باید پیام این دستاورد عظیم را بگیرد، گرفته است. دستاوردی که عملا سیستم های پدافندی دشمن را فلج می کند و رهگیری این موشک را ناممکن می سازد. خبر رونمایی از موشک فراصوت فتّاح نیروی هوافضای سپاه پاسداران در اندیشکده ها و رسانه های بین المللی بازتاب گسترده ای داشته و هر جریانی از منظر خود این اتفاق را تفسیر و تحلیل کرده است. رسانه اسرائیل دیفنس ضمن اشاره به تهدید این موشک برای امنیت رژیم صهیونیستی نوشت: به طور حتم ایران ساختار موشکی خود را برای تفریح توسعه نمی‌دهد. نشریه انگلیسی سان هم در گزارشی رونمایی از این موشک را تهدیدی وحشتناک برای غرب دانست. موشک ابر فراصوت فتّاح نشان داد که در پرتو ایمان و امید به خداوند متعال می توان کارهای بزرگ، ماندگار و شگرف انجام داد و یأس و ناامیدی در قاموس فکری جوانان، نخبگان و دانشمندان این کشور راه ندارد. البته مغفول نماند دستاوردهای نظامی کشور، مرهون تدابیر حکیمانه رهبر انقلاب است. ☑️ متن کامل یادداشت در خبرگزاری حوزه @HOWZAVIAN
▫️ششمین یک‌شنبه‌ی مهارتی_تحلیلی فکرت؛ 💠 گعده نویسندگان حوزوی و دانشگاهی ✔️ برادران و ✔️ خواهران 🔸با حضور و مشاوره: 🔶 رضا مصطفوی، مدیر نشر عهدمانا 🌱پیشینه‌ی مهمان ویژه: نویسنده‌ی کتاب‌هایی چون کیمیاگر، التیام، تمنا و گپ‌وگفت حرفه‌ای سردبیری نشریاتی چون «خیمه»، «نجم»، «منور» و «ماه نامه امتداد» 🔻 فرصتی برای تبادل نظر درباره مهارت‌های یادداشت‌نویسی تحقیقی و اندیشه‌ای 📆 زمان: یک‌شنبه ۲۱ خرداد، ساعت ۱۷ تا ۱۸:۳۰ 🏢 مکان: خیابان هنرستان، بعد از خیابان شهید تراب نجف‌زاده، مؤسسه شناخت با همکاری 🖌 باشگاه فکرت 🖌 تحریریه عصر زنان 🖌 کانون نویسندگان حوزوی 📣 اعلام حضور برادران به نشانی 🆔 @Aftabehazer 📣 اعلام حضور خواهران به نشانی‌ 🆔 @mahta_sa 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه فکرت| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت
🔻«دوگانه‎هایی در مسأله حجاب؛ یک طرح بحث» ✍️ حجت الاسلام دکتر احمد اولیایی در مسأله بودگی بی‌حجابی و بدحجابی در جامعه امروز ایران تردیدی نیست اما تلاش ها برای حل این مسأله متفاوت است و در صحت و سقم روش آن‌ها بعضا می‌شود تردید کرد. «بساطت» یکی از معضلات روش شناسی مواجهه با مسأله حجاب است؛ بدین معنا که برخی اساسا مسأله را بسیار بسیط و حل شده در نظر گرفته و فقط در سویه اقدامات آن هم اقداماتی که در انتهای زنجیره حل مسأله ی حجاب هست، تمرکز دارند. در حالی که بنظر می رسد کمی عقب تر، دوگانه‌هایی وجود دارد که باید بدان ها پرداخته شود. این دو گانه‌ها به ما کمک می‌کند برای حل مسأله بدحجابی و بی حجابی بهتر رفتار کنیم. برخی از آن ها را می توان این گونه تبیین کرد (البته این یادداشت فقط این دوگانه ها را طرح می کند و نفیا و اثباتا نسبت به طرفین دوگانه ها ساکت است. هدف فقط طرح پرسش است برای اندیشیدن بیشتر)؛ - دوگانه نظر و عمل؛ آیا مسأله حجاب مبتنی بر پیچیدگی های نظری است یا در حیطه نظر، کار تمام شده و ما فقط باید آنچه وادی نظر گفته را پیاده کنیم؟!!! به عبارتی باید از نظریه (اعم از فقهی و اجتماعی و ... ) عبور کرده و فقط مبتنی بر داشته های نظری حوزه حجاب، کار اجرایی را بنا کنیم؟ - دو گانه زنانه بودن مسأله یا لا بشرط بودن از حیث جنسیت؛ آیا مسأله حجاب یک مسأله صرفا زنانه است یا می توان این مسأله را با یک دقت و نگاه موسع هم برای مردان تصویر کرد و هم برای زنان؟ این مسأله اگر ذیل پوشش، مد، عفاف و مانند اینها تعریف شود یحتمل بتوان و اتفاقا باید مسأله را غیر جنسیتی دید. چرا که هم وضعیت مردان را در این امور سرو سامان می دهد و هم زنان را از ابژه شدن می رهاند. اگر هم مسأله، زنانه صرف باشد خب آن هم اقتضائات خاص خود را دارد. 🔗 متن کامل در این صفحه @HOWZAVIAN
. 📰دکه‌ی تیترخوانی از جنجال امتحانات نهایی تا توبه‌نامه مکرون یکشنبه ۲۱ خرداد ۱۴۰۲ @HOWZAVIAN
| ▫️ششمین یک‌شنبه‌ی مهارتی_تحلیلی فکرت؛ 💠 گعده نویسندگان حوزوی و دانشگاهی 🔸با حضور: 🔶 رضا مصطفوی، مدیر نشر عهدمانا 🌱پیشینه‌ی مهمان ویژه ما: نویسنده‌ی کتاب‌هایی چون کیمیاگر، التیام، تمنا و گپ‌وگفت حرفه‌ای سردبیری نشریاتی چون «خیمه»، «نجم»، «منور» و «ماه نامه امتداد» 📆 یک‌شنبه ۲۱ خرداد 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ وبگاه فکرت| فکرت |مدرسه فکرت | رادیو فکرت @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📍 تصاویری هولناک و ناراحت کننده از قتل عام حدود ۲۰۰۰ دانشجوی شیعه در اسپایکر؛ به طوری که رنگ رود دجله مدتها قرمز بود... 🔻جنایت اسپایکر/ نهمین سالگرد فجیع ترین قتل عام در تاریخ عراق است 🔹این قتل عام توسط تروریست های فرقه ای تغذیه شده از آمریکا و غرب با خیانت و کشتار بیش از 1700 جوان دانشجوی شیعه انجام شد. تنها گناهشان این بود که بودند! ✔️ صفحه اساتید انقلابی
نویسندگان حوزوی
📍 تصاویری هولناک و ناراحت کننده از قتل عام حدود ۲۰۰۰ دانشجوی شیعه در اسپایکر؛ به طوری که رنگ رود دجل
. 📣 این رویداد را بازنشر کردیم؛ شاید دریابیم حذف فیزیکی دانشجویان شیعه با چه هدفی صورت گرفته است؛ بی‌تردید برای مهار صدور انقلاب اسلامی و فرهنگ اصیل شیعه در منطقه و بین الملل. 📌 شاید دست به قلم شویم، شاید تاریخ را مرور کنیم و شاید شاهد حضور جدی نخبگان حوزه در فضای تبلیغ مکتوب و رسانه باشیم. @HOWZAVIAN
🔹 «تئوری پنجرهٔ شکسته» و یک تلنگر! ✍️ حجت‌الاسلام مجتبی عادل‌پور، استاد حوزه علمیه در دهۀ 1980 مسئله‌‌ای ذهن مسئولان شهر نیویورک آمریکا را به خود مشغول کرده بود. آنان به دنبال کشف علت ناهنجاری‌هایی بودند که در مترو اتفاق می‌افتاد. آنان می‌خواستند بدانند ریشۀ خط‌خطی کردن دیوارۀ مترو، زباله ریختن، ادرار کردن، پرداخت نکردن پول بلیت مترو، زورگیری، بدمستی کردن و ... چیست. از همین‌رو، دو جرم‌شناس (کی ویلسون و ال کلینگ) را استخدام کردند تا این موضوع را بررسی کنند. نتیجۀ تحقیق این دو نفر، به یکی از مشهورترین نظریه‌های جرم‌شناسی به نام «تئوری پنجرهٔ شکسته» ختم شد. نظریۀ پنجرهٔ‌ شکسته، نشان دهندۀ میزان جاری اختلال شهری و تأثیر آن بر افزایش رفتارهای ضد اجتماعی و جرم است. آنان دریافتند اگر پنجره‌ای از یک ساختمان شکسته شود و همچنان تعمیر نشده باقی بماند، به‌زودی پنجره‌های دیگر نیز شکسته خواهند شد. پنجرۀ تعمیر نشده، این معنا را منعکس می‌کند که هیچ‌کس نگران و مراقب نیست؛ پس شکستن پنجره‌های بعدی هزینه‌ای نخواهد داشت. مثال‌های دم‌دستی برای تئوری پنجرۀ شکسته کم نیست. رها شدن چند زباله در سر کوچه یا گوشۀ خیابان و جنگل، زباله‌های بعدی را در پی خواهد داشت. اگر شما در اتاق محل کار خود، چند وسیله را رها کنید، دیر یا زود آن اتاق پر از وسائلی خواهد شد که سر جای خود قرار ندارند. حضور زنان بی‌پوشش و بدپوشش در محیط‌های عمومی نیز از مثال‌هایی است که می‌توان برای این مقوله برشمرد. شاید بدیهی‌بودن این مسئله برای برخی قابل هضم نباشد؛ ‌امّا مثال‌های تجربه‌شده بر درستی آن گواهی می‌دهد. در این بین، توجه به این نکته ضروری است که مسئولان و دستگاه‌های مرتبط، فرصت اندکی برای چاره‌اندیشی به این مسئله دارند. اگر در این باره، بهنگام عمل نشود، شکسته شدن شیشه‌های بعدی حتمی است؛ همان‌طور که نشانه‌هایی از ترک‌خوردن شیشه‌های دیگری نیز دیده می‌شود. سخن دربارۀ اقدام بهنگام فراوان است؛ ولی همین‌قدر بس که به قول سعدی: سرِ چشمه شاید گرفتن به بیل/ چو پر شد نشاید گذشتن به پیل. @HOWZAVIAN
👥 در لابه‌لای گفت‌وگوهای دوستانه‌، گاهی چیزهای مفیدی هم یافت می‌شود ✍️ با یکی از فعالان نویسندگی و ویراستاری در حوزه، گپی دوستانه داشتم، هوای امر به معروف به سرم زد😊 این گونه👇 «من معتقد به رشد همگانی هستم اگر این ایده باشد، معیشت و عزت و آینده بی‌تردید تأمین است توقعم از حضرت عالی به عنوان پیشکسوت این است که برای رشد جمع هم شده در محافل حضور یابید هم شما را می‌شناسند هم باب جدید گفت‌وگو باز می‌شود هم خودمان به روزرسانی می شویم حتی شده به زور!» @HOWZAVIAN
🔵نشست علمی نقد کتاب " انسان متعالی در فلسفه سیاسی متعالیه " دوشنبه 22 خرداد برگزار می‌شود. 🔸این ‌نشست علمی ساعت 13 روز دوشنبه 22 خرداد 1402 از سوی مدیریت پژوهشی و ارزشیابی «سمت» و با همکاری گروه فلسفه سیاسی مجمع عالی حکمت اسلامی در مجمع عالی حکمت اسلامی به صورت حضوری و مجازی برگزار و حجت الاسلام دکتر مهدی امیدی به عنوان مؤلف کتاب و حجت الاسلام دکتر محمدعلی سوادی، دکتر مجتبی زارعی و دکتر شریف لک زایی به عنوان ناقد و آقای محمدباقر خراسانی به عنوان دبیرعلمی به ارائه بحث خواهند پرداخت. 🔺آدرس ورود به نشست از پایگاه اطلاع رسانی مجمع عالی حکمت اسلامی 🌐www.hekmateislami.com/live @hekmateislami
📝ثبت نام دومین رقابت «شبیه‌سازی شورای نگهبان» ویژه فضلای برادر حوزه علمیه، آغاز شد. 🟢این رقابت به همت اندیشکده دین و حکمرانی و با همکاری پژوهشکده شورای نگهبان در تیر و مرداد ماه 1402 برگزار خواهد شد. اطلاعات بیشتر و ثبت نام: 📎https://r34.ir/shabihsaz 🆔 @din_hokmrani
🍃 به بهانه روز زیارتی امام رضا علیه‌السلام ✍️ حجت‌الاسلام غلامرضا رضایی اغلب زادگاه و محل دفن ائمه ما حجاز یا عراق است چرا امام هشتم(ع) در ایران و خراسان مدفون شده‌اند. برای پاسخ این پرسش به تاریخ سال‌های 190 هجری قمری مراجعه کنیم. 🔹غاصبین خلافت چه خانواده بنی‏امیه و چه خاندان بنی‌عباس، بیشترین وحشت و نگرانی را از جانب خاندان علی(ع) داشتند. چرا که توده انبوهی از مردم، خلافت را حق مسلم آنان می‌دانستند و هرگونه فضیلتی را در وجود آن‌ها می‌یافتند. این بود که فرزندان بزرگوار حضرت علی(ع) همواره مورد شکنجه و آزار خلفای وقت بودند و سرانجام هم به دست آنان به شهادت می‌رسیدند. 🔹هارون‌الرشید یکی از خلفای بنی‌عباس، دستور داد امام هفتم حضرت موسی بن جعفر(ع) را زندانی و پس از سال‌ها زندان به شهادت برسانند. هارون‌الرشید در اواخر خلافت خود پسرش (محمدامین) را که مادرش زبیده خاتون بود، ولیعهد خود قرار داد و از مردم برای او بیعت گرفت و پسر دیگرش (عبدالله مأمون) را که از مادری ایرانی بود، ولیعهد دوم قرار داد. ✔️ ادامه در این صفحه @HOWZAVIAN