#بایدن مثلاً خواسته از صهیونیستها حمایت کنه، دراومده گفته: #ایالات_متحده در کنار مردم #اسرائیل میایستد!
نویسنده عرب در #هجو این مردک نوشته: تو اول ایستادن رو یاد بگیر، بعد...🤣
✍️ بنده هم بهعنوان یک نویسنده فارس مینویسم:
هی یارو، اولاً "مردم اسرائیل" نه و #غاصبان_صهیونیست؛ ثانیاً ایالات متحده شکر اضافه میخوره در برابر #جبهه_مقاومت بایسته!
✍️ مرتضی رجائی
#زوال_رژیم_صهیونیستی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
بر اساس نتایج رتبهبندی تایمز ۲۰۲۴:
برترین دانشگاههای ایران در هر کدام از شاخصهای پنجگانه، عبارتند از:
۱. در شاخص آموزش، دانشگاه علوم پزشکی تهران؛
۲. در شاخص محیط پژوهشی، دانشگاه علم و صنعت ایران؛
۳. در شاخص کیفیت پژوهش، دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل؛
۴. در شاخص چشمانداز بینالمللی، «دانشگاه بینالمللی قم»؛
۵. و در شاخص ارتباط با صنعت، دانشگاه صنعتی شریف.
#دانش
#دانشگاه
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔻 ابن سینا و مابعدالطبیعه ارسطو
✍️ محمد صدرا مازنی
جملۀ معروفی از ابنسینا است که مابعدالطبیعه ارسطو را چهل بار خواندم و نفهمیدم، تا اینکه کتاب اغراض مابعدالطبیعه فارابی به دستم رسید و آن را فهم کردم. این عبارت این ابهام را ایجاد کرده است که متن ارسطو چنان سنگین و دشوار بوده که شخصیتی مانند ابن سینا با آنهمه مقام علمی و هوش نیز نتوانسته آن را بفهمد! در حالی که ماجرا چیز دیگری بود.
برخی از اهل علم میگویند: «در دوره ابن سینا و پیش از او و حتی در زمان فارابی تصور میشد که ارسطو کتابی در باب علم ربوبی دارد و مقاله «لام» مابعدالطبیعه از ارسطو در باب علم ربوبی و علم به مبدأ است. به همین خاطر بود که«اثولوجیا» را همطراز با این تصور میپنداشتند. فارابی که دستی در ترجمه داشته و یونانی میدانست و با یوحنا بن حیلان، زبان سریانی خوانده بود وقتی به مابعدالطبیعه مراجعه میکند متوجه میشود کتاب مابعدالطبیعه ارسطو، یک کتاب فلسفی است. فارابی در اغراض میگوید اینکه شهرت پیدا کرده است ارسطو کتابی درباره علم ربوبی دارد، درست نیست چون فقط مقاله «لام» آن در جهان عرب ترجمه شده و آنها تصور میکردند که این کل مابعدالطبیعه است. با این تصور رایج ابن سینا با خواندن مابعدالطبیعه سردرگم میشود چون مطالب آن را در اینباره نمییابد، وقتی ابن سینا اغراض را میبیند متوجه این نکته میشود. چون فارابی آن را بیان کرده است و این اشتباه تاریخی را توضیح داده است».
اگرچه برخی از فضلا معتقدند«عوامل ناشناختهای مانند موجزنویسی و خلاصهنویسی مابعدالطبیعه و مغلق نویسی آن و ... باعث شده که ابن سینا این کتاب را نداند و نفهمد». اما بهگمانم این قول اخیر چندان محل توجه نیست.
مشکل از دشواری رسالۀ ارسطو نبود. بلکه مشکل در نوع روایتی بود که حتی ابن سینا را به خطا انداخت. ابن سینا به قصد فهم علم ربوبی از کلام ارسطو کتاب را میخواند و مشکل همینجا بود که اساسا این کتاب ربطی به معرفت ربوبی نداشت! مانند اینکه در کتاب ریاضی که فرمولهای علم ریاضی در آن درج میشود، بهدنبال فرمولهای علم شیمی بگردیم.
چهل بار خواندن این کتاب هم با توجه به تعداد صفحات(۵ صفحه) چندان کار دشواری نیست. گویی کتابی ۲۰۰ صفحهای یک بار خوانده شود. اما از شخصیتی چون بوعلی بعید مینماید! چرا وقتی کتابی را بارها خوانده است و تمام کلماتش را از بر شده است و لابد فهم روشنی از عباراتش پیدا کرده، همچنان دنبال چیز دیگری که تقریبا هیچ است میگشته است؟!
# اندیشه
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
♨️ نقش مردم در حکمرانی خوب و توسعه پایدار
✍️ دکتر محمدصادق خرسند
🌐حکمرانی، واژهای پر تکرار در تحقیقات علوم اجتماعیِ سه دهه اخیر است که به نوعی حضور پر رنگتر جامعه مدنی در اداره جامعه را تداعی مینماید. حکمرانی را می توان فرایند قاعده گذاری، اجرای قواعد، بررسی، نظارت و کاربست بازخوردها با اعمال قدرت مشروع و به منظور دستیابی به هدف مشترکی برای همه کنشگران و ذینفعان در چارچوپ ارزشها و هنجارها در محیط یک سازمان یا یک کشور تعریف نمود. چگونگی میدان دادن به نظام ارزشی ذینفعان در یک رویه حکمرانی باعث میشود که مدلهای مختلفی از شیوههای پیادهسازی حکمرانی در جهان معاصر مطرح شود که از جمله آنها میتوان به حکمرانی خوب، حکمرانی سالم، حکمرانی متعالی و سایر شیوههای حکمرانی اشاره نمود.
▪️ حکمرانی خوب، مفهومی است که توسط سازمانهای بین المللی در اواخر دهه ۱۹۸۰ وارد ادبیات توسعه شده و بر اساس معیارهای خاص، حکمرانی را حاصل تعامل و ارتباط متقابل دولت و کنشگران جامعه مدنی شامل سازمانهای غیردولتی، بخش خصوصی، گروههای ذی نفوذ و رسانهها جهت نیل به توسعه در هر کشوری عنوان میکند. طبق جدیدترین تعریف بانک جهانی، حکمرانی خوب یا good governance در اتخاذ سیاستهای پیشبینی شده، آشکار و صریح دولت، بوروکراسی شفاف، پاسخگویی دستگاههای اجرایی در قبال فعالیتهای خود، مشارکت فعال مردم در امور اجتماعی و سیاسی و نیز برابری همه افراد در برابر قانون، تبلور مییابد. بهطور کلی میتوان گفت که حکمرانی خوب، تمرین مدیریت سیاسی، اقتصادی، اجرایی و… منابع یک کشور، برای رسیدن به اهداف تعیین شده است. این تمرین دربرگیرنده راهکارها و نهادهایی است که افراد و گروههای اجتماعی از طریق آن، توانایی دنبال کردن علایق و حقوق قانونی خود را با توجه به محدودیتها داشته باشند. در این تعریف از حکمرانی خوب، نقش برجسته مردم به عنوان نهاد اصلی مشارکت کننده در امور اجتماعی و سیاسی دیده می شود. به عبارت دیگر با حضور مؤثر مردم در صحنه سیاسی و اجتماعی است که حکمرانی خوب در عمل اتفاق می افتد و بدون این حضور، به رغم وجود سایر عناصر، حکمرانی خوب در کار نخواهد بود.
➖ سایر ارکان این مدل حکمرانی شامل اجرای عادلانه قوانین، شفافیت، پاسخگویی، وفاق عمومی، کارایی، مسئولیت پذیری و عدالت محوری می باشد. در این مدل، مسئولیت اداره عمومی شهر میان سه نهاد حکومت، جامعه مدنی و بخش خصوصی تقسیم شده است که هر سه مورد از لوازم توسعه انسانی به شمار می روند. همان گونه که عنوان شد، اساس نظریه حکمرانی خوب بر مشارکت مردم در حکومت استوار است. یعنی حکومتی که مردم در آن اداره امور را برعهده دارند. اصل مشارکت از پذیرش این موضوع حاصل می شود که مردم محورِ توسعه می باشند. مردم علاوه بر ذینفعانِ توسعه در ابعاد گوناگون، ابزار و واسطه توسعه نیز به شمار می روند. با این تفاسیر باید اصل مشارکت را، مهمترین اصل حکمرانی خوب عنوان نمود. اصلی که شرط لازم و کافی برای تحقق این نوع حکمرانی به شمار می رود.
ادامه دارد...
#حکمرانی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این روزها این سوال بیشتر مطرح میشه که چه سندی وجود داره که فلسطین غصب شده؟
توضیح بسیار جامع و خوب از فلسطین و نحوه شکل گیری اسرائیل رو با دقت ببینید و منتشر کنید.
از این توضیح هم بگذریم، اگر فلسطین اشغال نشده چرا اجازه نمیدن کسی درباره هلوکاست تحقیق کنه؟ چرا حرف زدن درباره هلوکاست جرم محسوب میشه و زندان داره؟!!! 🤔🌷🌹
✔️ دقیقه ای درنگ
#فلسطین
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
❌من حسن باقری نیستم
✍️محسن عبدالله زاده
🖊از روز اول با یک پمپ باد فشار قوی طلبه را باد میکردند:
_شما حسن باقری های زمان هستید
_شما معجزه های انقلاب هستید
_و ...
اما محمدرضا هر وقت این حرف ها را می شنید انگار فحشش داده باشی بر آشفته می شد و جلسه را ترک می کرد. یکبار وقتی از یکی از مسولین رده بالای حوزه، این حرف ها را شنید از جا بلند شد و بلند گفت: «آقای محترم من حسن باقری نیستم.»
در جمع وقتی از رشته دانشگاهی سوال می شد بعضی ها با افتخار اسم و رسم رشته و دانشگاه می گفتند و با چشم های قلمبه و به به و چه چه مخاطب مواجه می شدند اما محمدرضا که یکی از نخبه های ایران بود، انگار از گذشته تیره و تارش سوال شده، از پاسخ دادن تفره می رفت.
یک روز تنها گیرش آوردم و علت را پرسیدم.
«می گفت ما کجا و حسن باقری کجا؟
این حرف ها عجب می آورد. ما باید به خاطر این چند سال تاخیر در ورود به حوزه استغفار کنیم، سرمان پائین باشد، از امام زمان عذرخواهی کنیم که دیر آمدیم»
_گفتم شما که در دانشگاه هم، بسیار فعال بودی از بسیج گرفته تا هیئت و گروه جهادی و ...
گفت: « اینها همه برای ارضای نفس و خفه کردن وجدانم بود، مثل کسی که میلیاردر است، اما چند میلیونی کمک فقرا می کند مردم ساده هم برایش به به و چه چه می زنند. در حالیکه میلیون در برابر میلیارد هیچ است.
خواب جنب در حجره برای من با ارزش تر از هزار کار فرهنگی دانشجویی است. من که شرایطش را داشتم باید زودتر می آمدم. نمی دانم به خاطر این چند سال تاخیر، آن دنیا چه جوابی بدهم؟»
_محمدرضا هیچ وقت مصداق این افکارش را به دیگر طلاب دانشگاهی نسبت نمی داد و به همه احترام میکرد اما به خودش خیلی سخت می گرفت و اصلا شوخی نداشت. البته اگر کسی مشورت می خواست خیلی جدی و بی رودربایستی نظرش را میگفت.
یکبار چنتا از بچه های فعال هیئتی که بعضی نوجوان، جوان، کنکوری یا دانشگاهی بودند با کلی پیاز داغ، شروع به تعریف فعالیت هایشان کردند و منتظر تایید و تمجید محمدرضا. اما محمدآقا آب یخ را روی سرشان خالی کرد: «اگر واقعا عشق امام زمان دارید، اگر دغدغه دین دارید، عشق شهادت دارید، امروز تکلیف، واجب عینیتان طلبگی و حوزه است. بسم الله»
بعضیشان که دنبال تایید و ارضای نفس بودند صحنه را ترک می کردند اما آنهایی که واقعا دنبال ادای تکلیف و وظیفه بودند برای طلبگی اقدام می کردند.
پ.ن: این ماجرا برای هر کس درس خودش را دارد برای طلبه یکجور، طلبه دانشگاهی یک جور و برای عموم بچه حزب الهی ها، انقلابی ها، هیئتی ها و ... جور دیگر. همه باید ببینیم تکلیفمان را انجام داده ایم یا کارهای به ظاهر خیرمان هم برای ارضای نفس و وجدانمان است؟؟؟!!!
#حسن_باقری
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔶 روانشناسی زرد
تکنیکهای روانشناسی زرد که به اسم توسعهی فردی به خوردت میدن،
مثل حس نعشگی بعد تریاکه!
حالت خوبه و سرمستی،
انرژی زیادی میگیری و قدرت توّهمت سر به فلک میکشه...
بخاطر همین معتاد حرفاشون میشی و اگه یه مدت از این مخدرهای روانی بهت نرسه، درد خماری میاد سراغت که همون افسردگیه!
✍️ محمدجواد محمودی
#روانشناسی_زرد
#شیّادی_مدرن
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔴 خانهی ما فلات فلسطین است
✍️ استاد جواد محدثی
در جبهه نبرد فلسطین،
قلبم ز عشق می تپد، اما
قلب من آتشی است فروزان،
کز لولۂ مسلسل یاران
بیرون به روی دشمن خونخوار می جهد.
اینجا درون جبهه و میدان،
ما، درسهای خوانده ز خون و حماسه را
تکرار می کنیم.
ما خلق خشمگین فلسطین،
با یکدگر برای رهایی
میثاق بسته ایم.
ما وارث شهادت هابیل ،
رزمندگان جبهۂ احرار
آوارگان رانده ز میهن،
با هر صفیرِ تیر،
نیروی پرخشونت دشمن را،
در هم شکسته ایم.
ما زادۂ فلات فلسطینیم
دشمن درون خانۂ ما لانه کرده است.
تاریخ زندگی ،
گویای راز غارت آنان ز گنج ماست،
دنیا گواه راحت آنان و رنج ماست.
اما هنوز، عشق وطن شعله می کشد
در قلب های ما ...
ما خانه مان، فلات فلسطین است.
#مسجد_الاقصی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔸مدرسه فکرت، سومین نشست تحلیلی «مدار» را برگزار میکند:
💠 شکست ترمیمناپذیر (واکاوی سخنان رهبر انقلاب اسلامی در مراسم مشترک دانشآموختگی دانشجویان دانشگاههای افسری)
با حضور:
🔹حجتالاسلام دکتر مهدی ابوطالبی، عضو هیأت علمی مؤسسه امام خمینی(ره)
🔹حسین کاوه، مجری و پژوهشگر علوم سیاسی
📥 لینک پخش زنده اسکای روم:
https://www.skyroom.online/ch/shenakht/livefekrat
⏰ زمان: چهارشنبه ۲۰ مهرماه، ساعت ۱۰:۳۰ تا ۱۱:۳۰
⏰ مکان: قم، بلوار بسیج، مؤسسه شناخت
📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛
وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت | رادیوفکرت
دشمن، دشمن است ...
✍️ احمد اولیایی
🔹الحمدلله این روز ها اخبار مسرت بخشی از پیروزی های جبهه مقاومت در سرزمین های اشغالی به گوش می رسد که دل هر انسان آزاده را شاد می کند. مبارزانی که سال هاست زیر ستم متجاوزان صهیونیست رنج کشیده اند و اکنون ذیل عنایت خداوند توانستند متفاوت تر از گذشته ضربات سنگینی به دشمن بزنند که ان شاء الله این پیروزی ها تا پایان عمر منحوس اشغالگران ادامه یابد.
🔸این روز ها می شنویم برخی، از شادی ایرانیان و دیگر مسلمانان بابت کشته شدن دشمن گله می کنند و این شبهه را مطرح می کنند که «نباید از جنگ و مرگ انسان دیگر حتی دشمن خوشحال شد»!!! هرچند شبهه ای پیش پا افتاده است اما می توان پاسخ های زیر را به آن داد؛
◀️ آیه 18 سوره هود می فرماید: «أَلا لَعْنَةُ اللهِ عَلَى الظَّالِمینَ؛ اى لعنت خدا بر ظالمان باد.» آروزی مرگ و لعن بر ظالمی که دیگر امید اصلاح نیست، طبق این آیه جایز است.
◀️ حضرت نوح در آیه 26 سوره نوح، اینگونه آرزوی نابودی برای کافرین و دشمنان می کند؛ «وَ قالَ نُوحٌ رَبِّ لا تَذَرْ عَلَى الْأَرْضِ مِنَ الْکافِرینَ دَیَّارا؛ پروردگارا! هیچیک از کافران را بر روى زمین باقى مگذار».
◀️ آیه 2 تا4 سوره روم نیز بر شادی مومنین پس از غلبه بر روم تأکید دارد؛«غلبت الروم ... فی بِضْعِ سِنینَ للهِ الْأَمْرُ مِنْ قَبْلُ وَ مِنْ بَعْدُ وَ یَوْمَئِذٍ یَفْرَحُ الْمُؤْمِنُون»رومیان مغلوب شدند. در نزدیک این سرزمین. و پس از مغلوب شدن بار دیگر غالب خواهند شد. در مدت چند سال. فرمان، فرمان خدا است، چه پیش از پیروزى و چه بعد از آن. و در آن روز مؤمنان شادمان میشوند».
◀️ در روایتی نیز در این باب، اینچنین آمده است؛ صفوان جمال بر امام کاظم(ع) وارد شد، امام به وی فرمود: ای صفوان! همه کارهایت خوب است، مگر یک کار. صفوان گفت: آن چیست؟! امام فرمود: کرایه دادن شترانت به هارون الرشید! صفوان گفت: به خدا سوگند من شترانم را در راه باطل، یا شکار و ... به او اجاره ندادم، بلکه برای رفتن به حج این کار را کردم، ضمن اینکه خودم هم همراهشان نشدم و غلامانم را فرستادم. امام(ع) به صفوان فرمود: شترانت در اجاره او هستند، آیا دوست داری هارون زنده باشد تا شترانت را برگرداند و کرایهات را بدهد؟ صفوان گفت: بلی. امام فرمود: همینکه دوست داری او زنده بماند تا شترانت را برگرداند، پس تو با آنها هستی، و کسی که با آنها باشد، جایگاهش جهنم است.(وسائل الشیعة، ج 16، ص 259)
#فلسطین
#مسجد_الاقصی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#استوری
#چهارشنبه_های_امام_رضایی
🍃محبوب من، حالا دیگر همه کوچهها میدانند که راهی به خانه شما دارد چنان که پاهای من میفهمیدند که همه جایی به دنبال شما هستند.
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔎تحلیل بیانات رهبر انقلاب از قاب رسانه و موضوع بازنمایی
✍️علیرضا محمدلو
🔸با توجه به غافلگیری و شکست اسرائیل در میدان نظامی و اطلاعاتی از جنبش حماس و مردم فلسطین، انتظار هم این بود که سران این رژیم جعلی بلحاظ رسانه ای و #ضلع_بازنمایی، بتوانند ماجرا را مدیریت کنند. بطوریکه در عاجلترین اقدام از طریق ابزار رسانه بتوانند پس لرزههای اجتماعی و گسل سیاسی تشدید شده داخلی را جبران کرده و هم اینکه قدرت و تصویر پوشالی بینالمللی شان را بازسازی یا روتوش کنند.
▫️اما استراتژی اسرائیل و رسانههای همراه یا منتسب به این رژیم در بازنمایی رسانهای این واقعه بزرگ و حماسی چه بود؟
1️⃣ تصویرسازی با محور مظلومیت: رسانه های منتسب به این رژیم سعی داشتند که به تعبیری جای مظلوم و ظالم را جابجا کنند و چهره مظلومی از اسرائیل به تصویر بکشند. اما چگونه؟ ارائه روایت های شخصی مثل مادری یا پدری که دخترش را گم کرده/ به تصویر کشیدن اسارت زنان اسرائیلی/ اشاره به برخی خشونت ها با زاویه کلوزآپ دوربین/ تاکید به لوکیشن مراسم موسیقی و القای بیگناهی میهمانان جشن و فرار به بیابان و محبوس شدن در اتومبیل ها با ترس و وحشت از تروریستهای(از این واژه القایی زیاد بهره بردند) حماس و...
2️⃣ تحلیل شکست مبتنی بر فرافکنی: طبق برخی تحلیلها، سران و رسانه های منتسب به این رژیم سعی داشتند که برای فرار از حقارت شکست از حماس و جبران آبروریزی اطلاعاتی و حفرههای امنیتی، حزب الله و خصوصا #ایران را به عنوان اختاپوس و دشمن بزرگ پشت ماجرای این واقعه دردناک تاریخی معرفی کنند.
3️⃣ راهبرد عملیاتی انتقام و اعاده حیثیت با مشت آهنین: در واقع پاسخ ها و رجزهای توام با عجز و اضطراب و انتحار این رژیم علیه غزه و حامیان ایرانی و لبنانی اش نیز چیزی جز ترمیم بخشی به شخصیت از دست رفته و ابهت فروریخته این رژیم سفاک و جعلی در بعد داخلی(حفظ سرمایه اجتماعی) و همچنین نفوذ بینالمللی و تصویر بیرونیاش نبود.
🔻مقام معظم رهبری با تصریح بر این شکست اطلاعاتی و امنیتی اسرائیل غاصب، استراتژی بازنمایی این رژیم را نیز در ساحت ۱.تصویر و ۲.تحلیل و ۳.تجویز به چالش کشیدند.
1️⃣ تصویرسازی صهیونیستی از این حماسه را مورد سوال قرار داده و فرمودند: این دشمن خبیث و ظالم، حالا که سیلی را خورده، سیاست مظلومنمایی در پیش گرفته، دیگران هم کمکش میکنند؛ رسانههای دنیای استکبار کمکش میکنند، برای اینکه نشان بدهند این مظلوم است.../ این #مظلومنمایی، صد درصد خلاف واقع و #دروغ است. چون مجاهدان فلسطینی توانستند خود را از محاصرهی غزّه بیرون بیاورند، خلاص کنند و برسند به مراکز نظامی و غیر نظامی صهیونیستها، او مظلوم است؟ این رژیم غاصب هر چه هست، مظلوم نیست؛ ظالم هست، متجاوز هست، جاهل هست، یاوهگو هست، همهی اینها هست، امّا مظلوم نیست؛ ظالم است. هیچ کس نمیتواند از این هیولای دیوسیرت چهرهی یک مظلوم بسازد.
2️⃣ تحلیل فرافکنانه را نیز نقش برآب کردند و بیان داشتند: ما پیشانی و بازوی طراحان مدبر و هوشمند و جوانان فلسطینی را میبوسیم اما آنها که میگویند حماسه اخیر کار غیر فلسطینیها است دچار #محاسبه_غلط شدهاند./
این بلا را عملکرد خود صهیونیستها بر سرشان آورد. وقتی ظلم و جنایت از حد گذشت، وقتی درندهخویی به نهایت رسید، باید منتظر طوفان بود. اقدام شجاعانه و در عین حال فداکارانهی فلسطینیها پاسخ به جنایت دشمن غاصب بود که سالها ادامه داشت و در ماههای اخیر شدت آن افزایش پیدا کرده بود. #مقصّر هم دولت کنونی حاکم بر رژیم غاصب صهیونیستی است.
3️⃣ راهبرد ترمیم با مشت آهنین و رجزخوانی و جبران مآفات را هم بینتیجه خواندند و گفتند: در این قضیه ۱۵ مهر به این طرف، رژیم غاصب صهیونیستی هم از لحاظ نظامی هم از لحاظ اطلاعاتی یک #شکست_غیر_قابل_ترمیم خورده. شکست را همه گفتند، من تأکیدم به غیرقابل ترمیم بودن است. من میگویم این زلزله ویرانگر توانسته است بعضی از سازههای اصلی حاکمیت رژیم غاصب را ویران کند که تجدید بنای آن سازهها به این آسانی امکانپذیر نیست.
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔸فوائد انقلاب برای زنان ضدانقلاب
(به بهانهی نمایش مشمئزکنندهی اخیر در مراسم جایزهی صلح نوبل)
✍️ عباس بابایی
🔺تصور کنید انقلاب اسلامی نبود و حرمی بهنام «جمهوری اسلامی» گنبدش برافراشته نشدهبود؛ آیا حوادث عجیب زیر توسط دشمنان اسلام و بشریت اتفاق میافتاد:
🔻حمایتهای همهجانبهی سیاسی و بینالمللی و نظامی از بانویی خونریز و جنایتکار همچون «مریم رجوی»؛
🔻پشتیبانیهای امنیتی و مالی و رسانهایِ چشمگیر از بانویی وقیح و فاسد و مفسد به نام «مسیح علینژاد»؛
🔻اجازهی حضور در فیلمهای سینمایی خارجی برای هنرپیشگانی آماتور و ولنگار همچون «گلشیفته فراهانی»؛
🔻دادن جایزهی جشنوارههای سینمایی پرطمطراق به هنرورانی ناتوان و ضددین مثل «زر امیرابراهیمی»؛
🔻دادن جوایز بیدروپیکر نوبل و حقوق بشری، به مدعیان خیانتکارِ حقوق همچون «شیرین عبادی»؛
🔻اجازهی حضور در دانشگاهها و مؤسسات علمی خارجی، برای سیاسیکارانی ابنالوقت مثل «فاطمه حقیقتجو»؛
🔻دادن پناهندگی به ورزشکارانی کمفروغ و ناسپاس همچون «کیمیا علیزاده»؛
🔻و این مورد مهوع و پلشت اخیر، دادن جایزهی صلح نوبل به بانویی کممایه و هتاک و فتنهگر به نام «نرگس محمدی»؛
✔️ متن کامل در این صفحه
#صلح
#حقوق_بشر
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
رسانهاندیشه وآگاهی آخوند برگزارمیکند:
🔖 سلسله نشست های امتداد اجتماعی حوزه علمیه
📌نشست یکم باموضوع بررسی نگرش جامعه ایرانی به حوزه و روحانیت
🗓تاریخ برگزاری یکشنبه ۲۳ مهرماه ساعت ۱۸:۳۰ الی ۲۲:۰۰
🔰شرکت حضوری برای طلاب خواهر و برادر امکان پذیر است.
⚠️ظرفیت محدود⚠️
💠به منظور کسب اطلاعات بیشتر وثبت نام به آیدی @Admin_Akhund مراجعه فرمائید.
✅پذیرش قطعی توسط همین آیدی به شما اطلاع رسانی خواهد شد.
https://eitaa.com/joinchat/2753823225Cad44fc5152
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#معرفی_کتاب
آیا با ناداستان آشنا هستید؟
🖊 رفقا نمیدونم تا چه حدی با فضای #ناداستان آشنا هستید.
یکی از اقسام ناداستان جستار یا همون روایت شخصی از وقایع روزمره یا هر موضوع دیگه ای هستش.
این قسم نوشته ها ، اگر به قلم یه نویسنده خوب باشه، بسیار خواندنی و خواستنی هستن و میتونین وقت های بیکاری تون رو باهاش به شکل فوق العاده ای پر کنید.
💯 از جمله این نوشته ها، روایت هایی هست که در کتاب کآشوب و رستخیز منتشر شده اند.
این روایت ها (مجموعا ۴۷ روایت) رو اشخاص از اون قسمت از زندگی هاشون نوشتن که مربوط به امام حسین ع و مجالس روضه و اینهاست.
تجربه هایی که مشابهش رو ما هم داشتیم و برای همین واقعا خوندن شون لذت بخش و حتی تاثیر گذار هست
از بین اینها نوشته های خانم #نفیسه_مرشدزاده خیلییییی عالی هست.
پیشنهاد میکنم هر دو تا کتاب رو بخرید و بخونید.
این دو کتاب رو نشر اطراف چاپ کرده، #نشر_اطراف کتاب های باارزش با این سبک خیلی چاپ کرده ، از جمله کتاب: هفته چهل و چند و کتاب پروژه پدری.
قیمت هاشونم مناسبه، و البته نسخه الکترونیکش هم توی طاقچه و طاقچه بینهایت هست.
بخونید و لذت ببرید و از فضای مجازی فاصله بگیرید و وارد فضای دل نشین کتاب بشید.
✔️ اندیشگان
#ادبیات
#ناداستان
#روایت
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🚩 کی فکرش را میکرد...
✍️محسن عبدالله زاده
🖊حتی سوپر حزب الهی ها که هیچ، خود اعضای حزب الله و حماس هم فکرش را نمی کردند قدرت اسرائیل اینچنین پوشالی باشد.
خیلی ها جمله مقام معظم رهبری را پیرامون نابودی اسرائیل در کمتر از ۲۵ سال دیگر، شنیده بودند اما در عملی شدن آن منتظر معجزه یا ظهور امام زمان بوده یا هیچ تصوری نداشتند.
و خیلی ها هم جمله امام را که می فرمود: اگر هر مسلمان یک سطل آب بریزد اسرائیل از بین می رود را شنیده بودند اما ...
یک وقتی ناوهای آمریکایی به ایران جسارت کردند، جمعی از فرماندهان خدمت امام رسیده و کسب تکلیف کردند امام فرمود شما به حرف من گوش نمی کنید، گفتند بفرمایید گوش می کنیم. از آنها اصرار و از امام انکار. تا اینکه امام فرمود اگر به من باشد می گویم ناوها را مستقیم بزنید آمریکا هیچ غلطی نمی کند. آن مسولین با ذهن و فکر محدود خود هزار توجیه و بهانه آوردند و نزدند.
امروز هم کم نیستند چنین افرادی که فقط در شعار، مرگ بر آمریکا و اسرائیل می گویند اما در عمل مسحور ناو، ناتو، مرکاوا، گنبد آهنی، بمب هسته ای و .... هستند.
اما همه دیدند که اینها همه، فیگور و باد است.
کی فکرش را می کرد راکت و موشک ها از گنبد آهنی بگذرد؟ فلسطینی ها با گلایدر وارد اسرائیل شوند؟ صدها افسر و نظامی اسرائیلی کشته، زخمی و اسیر شوند؟ مقاومت اینهمه موشک رو کند؟
ته ته تصور و فانتزی خیلیها؛ سنگقلاب و تیرکمان بازی فلسطینی ها بود که آخرش هم خبرنگار در اخبار با غرور و خوشحالی خبر دهد که یک خودروی اسرائیلی خش افتاد و یکی دو صهیونیست هم زخمی شده و دست و پایشان خط افتاد.
اما امروز کم کم باورمان می شود که می شود....
حالا در پس این طوفان الاقصی ، بایستی توحید، ایمان و قدرت الهی را دید. هر چه قدر این باورها در انسان قوی تر شود، پیروزی بیشتر است، تا جایی که انسان با جان و دل اقرار می کند: لا موثر فی الوجود الا الله، لا حول و لا قوه الا بالله. در این زمان است که عصا مار خواهد شد، دریا دو نیم می شود، از آسمان من و سلوی خواهد بارید. و در نهایت اسرائیل کمتر از ۲۵ سال از صحنه روزگار حذف خواهد شد...
#نویسندگان_حوزوی
#فلسطین
#اسرائیل
@HOWZAVIAN
#با_شاعران
🖌سجاد جوانمرد
گرگ وقتی در لباس میش پنهان میشود
جای سگ، کفتار هم دلسوز چوپان میشود
گاه با یک شعلهی کوچک به وقت فتنه ها
جنگلی میسوزد و گاهی بیابان میشود
🔗متن شعر
🖌محبوبه بذرافکن
سجیل به مشتیم چو مرغان ابابیل
القدس لنا، قبلهی جان مسجدالاقصی
منحوسترین نقش به پرچم، دو مثلث
بر آب شود؛ نیست شود جمله به فتوا
🔗متن شعر
🖌سمانه خلف زاده
اون لاله ای که کاشته بود مامان
پرپر شد و دریایی از خون شد
بابای من رفت واسه آزادیت
اما اسیر دست صهیون شد
🔗متن شعر
🖌سید مرتضی هاشمی شیخ شبانی وقت آن است که ویرانه شود اسرائیل
باید اخراج ذلیلانه شود اسرائیل
باید از لوث ستم پاک شود قدس شریف
باید آواره و بی خانه شود اسرائیل
🔗متن شعر
🖌امیر حسین هدایتی
پای اين قبله كه در آتش و دود افتادهست
چند وقت است كه شيطان به سجود افتادهست
آب در كاسهی خشم است كه خون خواهد شد
چشم اگر باز كنی «كن فيكون» خواهد شد
با فقط آه تو افلاك تكان خواهد خورد
كوه در حافظهی خاك تكان خواهد خورد
نفس ويران شده در حنجرهی من ای قدس!
اولين خانهی بیپنجرهی من ای قدس!
🔗متن شعر
🖌فرزانه قربانی
روزی تو را سجیل، تار و مار خواهد کرد
حتی جهان، نام تو را انکار خواهد کرد
تو خانهی سستی بنا کردی و آن را هم
#طوفان_الاقصی بر سرت آوار خواهد کرد
دنیا! اگرچه میزنی خود را به خواب اما
نابودی صهیون تو را بیدار خواهد کرد
🔗متن شعر
🖌فائزه امجدیان
از پندهای پیرِ ما این بس که مجبوری
از کوسه ماهیها شنا کردن بیاموزی
دیگر به جای لنگهی جوراب سوراخت
هر روز گنبدْ آهنینی پاره میدوزی
🔗متن شعر
🖌سید مهدی طباطبایی
ای ابر تیره، به حالم ببار در پاییز
که شد دوباره دلم بیقرار در پاییز
عجیب نیست که نقش خزان گرفته دلم
که رفته از نظرم آن نگار در پاییز
چهقدر خون به دل اهل عشق کرده خزان!
ببین چهقدر زیادست انار در پاییز!
بیا که طبع تو از هر شراب گرمترست
روا مدار بمانم خمار در پاییز
🔗متن شعر
🖌محمد تقی عارفیان
شب جمعه شد و دوباره دلم کربلایی شد و پریشان است
حاجقاسم، هنوز در دل من حسرت دیدن شهیدان است
سرد هرگز نمیشود داغت ای علمدار رهبرم، اما
مکتب تو پر است از قاسم، هرکه اینجاست مرد میدان است
🔗متن شعر
🖌سمیه کارخانه
کشتهٔ عهد و وفا در رهِ آزادی و دین
از جفا و ستم و کینهٔ اعداست حسین
به جهان هیچ شهیدی به مقامش نرسد
شافع روز جزا ، حاسِبِ عُقباست حسین
نینوایش زِ دَمِ عشق حکایت دارد
که مدد یافته از عالمِ بالاست حسین
اکبر و اصغر و عباس چو در خون غلطتند
مُتَسَلّای دل زینب کبری ست حسین
🔗متن شعر
#شاعران_حوزوی
#نویسندگان_حوزوی
@shaeranehowzavi
@HOWZAVIAN
.
📚معرفی کتابهای بالینی😊
📙 برای درست نویسی و روان نویسی
این #سه_کتاب را همیشه دمِ دست داشته باشید.
#معرفی_کتاب
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN