eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.3هزار عکس
483 ویدیو
177 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
🟢 کارکرد اخلاق در اندیشه‌ورزی ✍️احمدحسین شریفی علامه طباطبائی درباره نقش «اخلاق» در «اندیشه» و «تفکر» می‌فرماید اگر قواي نفسانی (شهوت و غضب) به درستي «تعديل» و «تهذیب» نشوند يا توجه ناعادلانه‌ای به نیازهای آنها شود، مسير تفکر و حرکت علمی بشر به انحراف کشيده خواهد شد: «چه بسا افراط آدمى و فرو رفتنش در بر آوردن نيازهای يك قوه از قواى متضادش و بازماندن از نيازهاي ساير قوايش باعث آن شود كه در افكار و معارفش منحرف گشته و در نتيجة تحكيم و ترجيح خواسته‏‌ها و مشتهيات و پيشنهادهاى يك قوه بر خواسته‏‌هاى ساير قوا، به اين گمراهى بيفتد كه تصديق‌هاى آن قوه را نيز بر تصديق‌هاى ساير قوا تحكيم دهد، و سرانجام فكر و ذكرش تنها پيرامون خواسته‏‌هاى آن دور بزند.» @HOWZAVIAN
. آیین تجلیل از پیشکسوتان کتاب و کتابخوانی فردا/ قم @HOWZAVIAN
🖌 پایگاه تولید فکر تهاجمی ✍️ حجت الاسلام علی مهدیان 🔺این خط را بارها و بارها در کلمات رهبری دیده ایم و این یعنی این ضلع مهم در سبک رهبری او یک نقش جدی و معتنی‌به دارد؛ خط تولید فکر تهاجمی. او این نکته را به صورت یک خلا در جریان جوان آرمانجوی ما رصد کرده و میگوید: 🔹«ببینید در دانشگاه دو چیز لازم است: علم و فکر. علم بدون فکر مشکل‌ساز میشود، علمی که بدون فکر باشد، راه را غلط میرود..البتّه فکر کردن راهنما هم لازم دارد، استاد فکر هم لازم دارد....» او در همین سخنرانی توضیح میدهد که جریان جوان آرمانجوی ما در معرض «ناامیدی» و «انفعال» است. باز سال بعد همین نکته را تاکید میکند: 🔹«جماعت دانشجو و مجموعه‌های دانشجویی به یک تفکّر زیربنایی محکم احتیاج دارند. این نیاز قطعی آنها است؛ این نصیحت همیشگی من بوده؛ باز هم من همین را میخواهم تأکید کنم. اگر مبانی معرفتی یک جوان، بخصوص جوان دانشجو مستحکم باشد، دل او قرص میشود، گام او استوار میشود،‌ حرکت او استمرار پیدا میکند، دیگر خستگی وجود ندارد. اطمینان دل موجب میشود که ایمان هم افزایش پیدا کند» باید جایگاه این «استحکام قلبی و ایمانی» را در منظومه طرح راهبردی و نظام محاسبات رهبری بدانید تا بفهمید درباره چه نکته با اهمیتی سخن میگوید. 🔺او بارها و بارها این نکته را از حوزه علمیه و علما طلب کرده. در سخنرانی که معروف شد به «نگرانی رهبری از تبلیغ» و مساله «احتمال سیلی خوردن اسلام» ایشان توضیح میدهد که باید «کانونهای عظیم تبلیغی» ایجاد شود یک کار آن تولید اندیشه و محتوا است. در سخنرانی با خبرگان بارها تذکر میدهد که این خط را دنبال کنید که ایمان مردم با اندیشه به عمل امتداد پیدا کند. 🔹« یکی از نیازهایی که مورد ابتلاء همه‌ی جوامع اسلامی و همه‌ی کشورهای اسلامی است و به آن نیاز دارند و بخصوص کشور عزیز ما که بحمدالله با نظام اسلامی اداره میشود به آن نیاز دارد، عبارت است از اینکه ما مفاهیم اسلامی را به مرحله‌ی عمل و به عرصه‌ی عمل بکشانیم. منظومه‌ی معرفتی و ارزشی اسلام یک مجموعه‌ی مفاهیمی است که آوردن این مفاهیم به میان مردم و آنها را به مرحله و منصّه‌ی عمل درآوردن، یک کار بسیار بزرگ و مهمّی است که ما هر جا این کار را نسبت به هر یک از این مفاهیمی که حالا بعد اجمالاً عرض خواهم کرد انجام دادیم، برای ملّت و کشور و برای آبروی اسلام و جمهوری اسلامی ارزشمند بود؛ و هر جا غفلت کردیم، محروم ماندیم. در واقع عرض بنده این است که عناوین و مفاهیم معرفتی اسلام جنبه‌ی عملیّاتی و ترجمه‌ی عملیّاتی پیدا کند و عمل به آنها ممکن و رایج بشود که این به خودیِ خود نمیشود و احتیاج به تلاش دارد» 🔺او ده ها سال قبل این نکته را بیان میکند که تولید چنین فکری از «فوری ترین ضرورتهای تفکر مذهبی» است. او ده سال بعد از پیروزی انقلاب میگوید متاسفانه انقلاب ما در این زمینه کم کار بوده است متفکرین ما یا درگیر کار اجرایی شدند یا شهید شدند. یکی از مهمترین علل توجه جدی ایشان به علمایی چون مرحوم مصباح از همین جهت است. 🔺نیاز کشور به تولید فکر کار «علوم‌انسانی‌خوانده‌ها» نیست. رهبری علوم انسانی را ذاتا مسموم میداند. این کار پایگاهی است که متصل به تراث علمی اسلامی است. کار حوزه علمیه است. رهبری در تخاطب با حوزه های علمیه بارها این خلا را به روی آنها آورده است. این خلا باعث میشود جوانان انقلابی و آرمانجوی ما به تعبیر ایشان دچار «انفعال» یا «حرکتهای زیکزاکی» شوند. 🔺حالا در ترسیم هویت علامه طباطبایی به جز آن بعد تهذیبی و معنوی و عرفانی ایشان ، اشاره میکند به این که او یک پایگاه فکری تهاجمی میسازد. روی کلیدواژه «تهاجمی» بایستید و فکر کنید. اندیشه توحیدی حالت انفعال نسبت به اندیشه غرب ندارد. او همواره حمله کننده و تهاجمی است. اندیشه ای که اساسا در وضعیت انفعال است توحیدی نیست. عجیب است که آنانکه با اندیشه علامه و امام و شاگردان این دو آشنا شده باشند طعم فکر مهاجم را میچشند. امید این است که حوزه های ما با الگو برداری درست از این مردان الهی و آیات خدا در زمین بتوانند این خلا حیاتی حرکت امروز اسلام را پر کنند. @HOWZAVIAN
🔰 به حُسن خلق و وفا کس به یار ما نرسد ... ▪️ روایتی کوتاه از نگاه رهبر معظم انقلاب به علامۀ طباطبائی ✍️ سید محمدحسین دعائی بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار با اعضای ستاد برگزاری کنگره بین‌المللی بزرگداشت علامۀ طباطبائی، نه فقط از جایگاه ممتاز این عالم ربانی در نگاه ایشان حکایت داشت، بلکه یک شاهکار تمام‌عیار در حوزۀ شخصیت‌نگاری بود؛ توصیفی جامع، مفید، روان، جذاب و در عین حال کوتاه که برای الگوسازی از آن قلۀ تهذیب، سرمایه‌سازی کرد: ۱. بزرگداشت علامۀ طباطبائی، نتیجۀ الهام الهی، کاری بزرگ و نیاز روز جامعه است. ۲. علامۀ طباطبائی، مردی بزرگ، شخصیتی تاریخی، پدیده‌ای کم‌نظیر در طول قرن‌ها و دارای مجموعه‌ای از فضائل ممتاز انسانی، مثل: علم، پارسایی و پرهیزکاری، ملکات اخلاقی، ذوق، هنر، صفا، وفا و رفاقت است. ۳. علامۀ طباطبائی در عرصۀ علم، دارای چهار ویژگی اساسی است: یک. وسعت و تنوع دانشی: علامه از علوم وسیع و متنوعی مثل: فقه، اصول، فلسفه، عرفان نظری، هیئت، ریاضیات، تفسیر و علوم قرآنی، ادبیات و انساب بهره‌مند بوده است. دو. عمق علمی و فکری: علامه یک اصولی صاحب‌مبنا، یک فیلسوف نوآور و یک مفسر شگفتی‌ساز است. سه. شاگردپروری: علامه یک استاد فیلسوف‌ساز و در عین حال، مربی افراد نقش‌آفرین در انقلاب اسلامی و برخی از شهدای به‌نام این کشور است. چهار. شهرت تألیفی: علامه دارای آثار علمی متعددی است که در همان زمان حیاتشان در اختیار جامعه قرار گرفتند. ۴. علامۀ طباطبائی، مفسری بی‌نظیر، احیاءگر فلسفه و پشتیبان فکری انقلاب اسلامی بود. ۵. علامۀ طباطبائی در پارسایی، پرهیزکاری، تعبد و ارادت به اهل بیت، یک شخصیت فوق العاده بود. ۶. علامۀ طباطبائی در کنار همۀ این فضائل، از دو خصوصیت برجسته و جذاب برخوردار بوده‌اند که باید به‌طور خاص از آن‌ها الگو گرفت: یک. انجام یک جهاد فکری کم‌نظیر در بحبوحه‌ی تهاجم اندیشه‌های وارداتی و شبهه‌آفرینی‌ها از طریق ایجاد یک پایگاه فکری مستحکم و تهاجمی برای پُرکردن خلأها دو. عدم اکتفاء به زایش فکری و تلاش برای متحقق‌شدن به معارف توحیدی و مفاهیم عرشی‌ در نفس و قلب خود ۷. تفسیر المیزان علامۀ طباطبائی، در عین اشتمال بر نکات دقیق و عمیق معارفی، سرشار از مطالب سیاسی و اجتماعی است که علاوه بر جدیدبودن در دورۀ خود، پاسخگوی مسائل امروز جامعه نیز هست. ۸. علامۀ طباطبائی با عمل به دانسته‌های خود، با تربیت خود و با بالابردن خود در مدارج عالی انسانی و معرفتی، به جایی رسید که در عین بودن با مردم، با خدا بود. دوری از تظاهر، تواضع فوق‌العاده، بی‌هوائی، حلم، برخورد نرم و گذشت از افراد اهل محاجه و مخاصمه، برخی از ثمرات اخلاقی این حرکت سلوکی در وجود علامه بود. ایشان مصداق این آیۀ شریفه است: اِلَیهِ یَصعَدُ الکَلِمُ الطَّیِّبُ وَ العَمَلُ الصّالِحُ یَرفَعُه. ۹. علامۀ طباطبائی در عین برخورداری از خصوصیّات برجستۀ علمی و معنوی و در عین تحفظ بر سکوت در جلسات عمومی یا درسی، یک انسان دلنشین، دلچسب، خوش‌مجلس، خوش‌صحبت، خوش‌تعریف، شیرین‌زبان، گرم و گیرا در فضای رفاقت و انس ایمانی بود. ۱۰. علامۀ طباطبائی ذوق شعری و ادبی قابل‌توجهی داشت. ۱۱. علامۀ طباطبائی شخصیت جامعی است که باید قدردان او بود، باید از او درس گرفت، باید او را بزرگ داشت و باید جامعه را با او آشنا کرد. ۱۲. علامۀ طباطبائی امروز به‌مراتب از زمان حیاتش شناخته‌شده‌تر است و در آینده نیز بیشتر شناخته خواهد شد، ان شاء الله. @HOWZAVIAN
✍️ آغاز ثبت نام 🔸دورۀ جدید آموزش ویرایش حرفه‌ای حضوری در قم 🟦 مدرّس: عبدالرحیم موگِهی (شمیم) 🟩 سابقۀ تدریس: بیش از ۳۰ سال 🟨 روش تدریس: علمی-کارگاهی 🟥 ترم اول: ۱۰ جلسۀ یک‌ساعته 🟦 حق ثبت نام: ۵۰۰ هزار تومان 🟩 مهلت ثبت نام: تا نهم آذر ۱۴۰۲ 🟨 ظرفیت کلاس: محدود 🟥 تلفن: 09125511788 نگارشگاه و ویرایشگاه شمیم (نوشَمیم) @HOWZAVIAN
. 📌 ضرورت مانع‌زدایی بر سر راه «حکمرانی اقتصادی» در بخشی از سرمقاله فصلنامه علوم اجتماعی خردورزی آمده است: حکمرانی اقتصادی کشور زمانی می‌تواند معیشت مردم را از گروگان جنگ‌های اقتصادی آزاد کند که نسبت به مسائلی مانند: تصدی‌گری افراطی دولت، ناترازی بانک‌ها، وابستگی به صادرات نفت خام، وابستگی به دلار، ضعف رشد اقتصادی و مشخص‌نبودن راه‌های مشارکت مردم در اقتصاد، دلال‌بازی و واسطه‌پروری و کم‌تحرکی و روش‌های نادرست در تجارت خاجی و کسری بودجه؛ به علاجی مناسب بیندیشد. ✍️ مجید رحیمی، سردبیر فصلنامه خردورزی @HOWZAVIAN
. بانوی صبر وایثار ✍م* صالحی برای تو می نویسم ای زینب کبری! ای که فریاد با تو آغاز شد و بیداد با تو رسوا! ای قامت سبز اعتراض ای نهال بارور ایثار ای جاری زلال متانت ای آیه ی صراحت و عفت ای آذرخش خشم ای مظهر لطافت و رحمت چگونه می توان تو را گفت، تو را نوشت قلم در ابهام شناختت مانده است انسانِ کامل در تو متجلی است https://eitaa.com/afkarehowzavi/2513 روز پرستار ✍راضیه کاظمی زاده سال‌ها پیش که در زرند زلزله آمد، مادربزرگم در اثر ریزش دیوار خانه‌اش پایش شکست و مجبور بود بیمارستان بستری شود، نگرانش بودیم، به این فکر می‌کردیم که ما برای حفظ جانمان از پس‌لرزه‌ها، در چادرها مستقر شدیم برای مادر بزرگم چه اتفاقی می‌افتد؟! پدرم برای اینکه خیال ما را راحت کند، گفت: "همیشه بیمارستان‌ها را محکم می سازند تا در برابر بلاهای طبیعی مقاوم باشند." در آن لحظه بخشی از دلواپسی ما کم شد.... https://eitaa.com/afkarehowzavi/2514 اشکانه ✍نرگس سلیمانی معلم هم مثل مادر همیشه مارا از شوخی بیش ازحد منع می‌کرد اما مگرماهمیشه به حرف مادران‌مان گوش می‌دادیم که حالابخواهیم به همه حرف‌های معلم گوش بدهیم! دستانم دردگرفته بود و دوست داشتم تلافی کنم اما حالت همکلاسی‌ام در دیدن دستان قرمزم و نتیجه شوخی ممنوعه‌اش، حس مرا از ناراحتی وقصد تلافی به تعجب وا داشت وقتی باتعجب وتلخندی بعد معذرت‌خواهی گفت :"ولی خدایی معلومه دستت عادت به ضربه نداره" ورفت!... https://eitaa.com/afkarehowzavi/2512 پرستاری ✍م. اکبری پرستار کیست؟ پرستار بودن به چه معناست؟! پرستار فردی است که در زمینه اصول علمی و مهارت‌های حرفه‌ای مراقبت سلامت، درمان و آموزش پزشکی بیماران تحصیل کرده و در آن مهارت داشته باشد اما پرستار بودن یعنی به جای ناتوان درد کشیدن! یعنی در اوج ناامیدی، لبخند زدن ! یعنی آغوش گشودن به هر بی پناهی! یعنی در شرایط بحرانی، آرام بودن! یعنی صبر را به زانو درآوردن! https://eitaa.com/afkarehowzavi/2511 پرستارترین‌ها ✍زهرا نجاتی چه دشوار است درک درد و رنج شما موقع برخورد با اطفال و زنان و مردان زخم خورده، نمی‌دانم شما بیشتر رنج می‌برید یا پدران و مادران حقیقی کودکانی که درمقابل چشم‌هایتان بیش از یک ماه است که پرپر می‌شوند. می‌دانم آخرین نفس که دم می‌شود و هرگز بازدمی ندارد، اول اندوهش روی قلب شما می‌نشیند. هرمادر و پدری که در مقابل شما بی‌فرزند می‌شود، گویا قطعه‌ای از وجود شماست که زیرباران ظلم یهود، مانده. https://eitaa.com/afkarehowzavi/2510 حقوق بشر زیر آوار ✍خالقی از دم و دستگاه‌های بین‌المللی جز پیغام ضعف و ناکارامدی و بی‌عرضگی صدایی برنخاسته است، کجا هستند این مراجع بین‌المللی؟ غزه زیر آوار مانده است اما نه آوار خانه‌هایشان بلکه زیر آواری از جنس پلیدی و اهریمنی جنایتکاران عالم و هم‌چنان در حال پایداری و ایستادگی‌ست و چه زیبا گفت، «آنجایی که زیر آوار است، غزه نیست!». کل نهادهای بین‌المللی دنیا؛ نظام حقوق بشری و حاکمیتی دنیاست که زیر آوار مانده و صدایی از او برنمی‌آید. جهان عرب، ننگ و داغ سکوت را بر پیشانی خود زده است و به جای ارسال دارو و غذا و گروه‌های پزشکی، بیسکویت های تاریخ مصرف گذشته و کفن ارسال می‌کنند؛ آیا شرم نمی‌کنید؟ چقدر ذلیل و خوار هستید، سیاست سازش چه بر سر شما آورده است. ننگ ابدی بر شما باد. https://eitaa.com/afkarehowzavi/2509 نقش پرستار ✍اصفهانی پرستار کیست، کسی که برای رفع درد و رنج بیمارانی که به او مراجعه می‌کنند تلاش می‌کند. اما در غزه، پرستار، فقط پرستار نیست بلکه او چند نقش را ایفا می‌کند: نقش اول: مادر، پدر، خواهر، برادر و همه اعضای خانواده یک بیماران است. چون مشخص نیست از خانواده بیمار کس دیگری زنده مانده باشد. نقش دوم: مبتکر است. با هر چه در دست دارد در جهت حفظ جان بیماران تلاش می‌کند... https://eitaa.com/afkarehowzavi/2508 🇵🇸برای اقتدار تو می‌نویسم... ✍آمنه عسکری منفرد برای تو می‌نویسم؛ برای اقتدارت ای کوه صبر، برای تو برادر پرستار، برای تو خواهر پرستارم. قریب چهل شبانه روز است که زمین و زمان آبستن تحولی بزرگ است. تحولی از جنس بیداری برای همه‌ی اهل زمین که تولد تمدن نوین جهانی را نوید می‌دهد. و در این روزها و شب‌ها که لحظه لحظه‌اش بویِ خون و دود و آتش می‌دهد و عطر مظلومیت و حقانیت زنان و کودکان شهید غزه سراسر گیتی را عطرآگین کرده است، قلب همه‌ی ازادگان جهان برای شما و مظلومیت غزه در تپش است. یقین دارم برای شما سخت‌تر از هر روز و شب دیگری می‌گذرد. خوب می‌دانم چرا. اینک بعد از گذشت ۱۴ قرن از حادثه‌ی عظیم کربلا، شما را نیز با آزمون کربلا می‌آزمایند... https://eitaa.com/afkarehowzavi/2505 @HOWZAVIAN
. پرستار ✍سیده ناهید موسوی 🕊از فلسطین و غزهِ سرا پای خون اما با ش‍َعف برای آزادی می‌نویسم.‌ از انسان‌هایی که بالاتر از فرشته و پروانه‌وار دور شهدا و مجروحین می‌چرخند.دستان پُر مهر و برکت شما و حتی، قطرات اشک هایتان هم این روزها مرهم است. 🕊شما پرستاران که وسعت قلب‌تان در مقیاسی نمی‌گنجد. همان‌هایی که در سختی ها و رنج‌ها، صدای ناله‌ها، بی تابی و زخم‌ها را با عشق مداوا می‌کنید. پرستاری حرفه‌ نیست بلکه خواستنی است که روح و جان شما آن را طلبیده است. دیگر صدای آژیر خطر و آوار شدن، قطعی برق‌ یا خستگی و بی‌خوابی برایتان بی معناست. شما جهاد می‌کنید و با خدای خالق امید و روشنایی معامله کرده‌اید، خدایی که وعده حق داده است. https://eitaa.com/afkarehowzavi/2504 فریادِ رسایِ حلقوم‌ها ✍آمنه عسکری منفرد امروز رساترینِ فریادِ تاریخ، متعلق به حنجره‌های این فرشته‌هاست که مظلومیت و حقانیت مستضعفین را در غزه فریاد می‌کنند. اینان که از جنس زمین نیستند، اما برای اتمامِ حجت حق بر زمینیان، از عرش به فرش مأمور شدند تا میزان شوند ایمان به حق یا ایمان به کفرِ انسان‌ را؛ در روزگاری که شیاطین انسان‌نما و دیوسیرت، کمر به بریدن حلقوم‌ها بستند، تا فریاد آزادی و آزادگی حق و انسانیت را در نطفه خفه کنند. اما به رسمِ تاریخ، کوردلانِ خبیث که به گواه آیات الهی، مُهر بر چشم و گوش و زبان دارند «صمٌ بکمٌ عمیٌ فهم لا یعقلون»(بقره/ ۱۷۱ ) https://eitaa.com/afkarehowzavi/2503 حماسه زینبی ✍زينب نجیب روز تولد حضرت زینب کبری(سلام‌اللَّه‌علیها) روز پرستار نام گرفت. شاید در نگاه اول دلیل این نام‌گذاری، پرستاری ایشان از امام سجاد در حادثه‌ی کربلا باشد. اما رهبر معظم انقلاب می‌فرمایند: "تلاش حضرت زینب (سلام‌اللَّه‌علیها) فقط این نیست که از امام بیمار در کربلا حراست و پرستاری کرده است. حضرت زینب از روح کلّی اسلام و جامعه آن روز مسلمین پرستاری کرد؛ پرستاری بزرگ او آن‌جاست. حضرت زینب در مقابل یک دنیا بدی، ظلم، بی‌انصافی، حیوان‌صفتی و قساوت، یک تنه ایستاد. و با این ایستادگی، توانست از روح کلّی اسلام حراست و پرستاری کند. همچنان که می گوییم امام حسین (علیه‌السّلام) اسلام را حفظ کرد، می‌توانیم دقیقاً ادّعا کنیم که حضرت زینب (سلام‌اللَّه‌علیها) هم با ایستادگی خود، اسلام را حفظ کرد. این ایستادگی، یک رمز و راز و یک عامل اصلی است". (۳ مرداد ۱۳۸۰،بیانات در دیدار جمعی از پرستاران) https://eitaa.com/afkarehowzavi/2515 @HOWZAVIAN
🔘 رسانه فکرت، ششمین نشست تحلیلی «مدار» را برگزار می‌کند؛ ✅ عوامل خطای محاسباتی در زیست رسانه‌ای نسل جوان (واکاوی سخنان رهبر انقلاب در دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان) با حضور: 👤حجت الاسلام محمدحسین پیشاهنگ، مدرس سواد رسانه‌ای 📥 لینک پخش زنده اسکای روم: https://www.skyroom.online/ch/shenakht/livefekrat ⏰ زمان: یک‌شنبه ۲۸ آبان ساعت ۹ تا ۱۰ مکان: قم، بلوار بسیج، مؤسسه شناخت 📮فکرت، رسانه اندیشه و آگاهی؛ 📲وبگاه | فکرت | مدرسه فکرت @HOWZAVIAN
🔘 برنامه برگزاری ششمین نشست تحلیلی «مدار» در رسانه فکرت ✅ عوامل خطای محاسباتی در زیست رسانه‌ای نسل جوان (واکاوی سخنان رهبر انقلاب در دیدار دانش‌آموزان و دانشجویان) با حضور: 👤حجت الاسلام محمدحسین پیشاهنگ، مدرس سواد رسانه‌ای @HOWZAVIAN
🔻انجمن سواد رسانه برگزار می‌کند: 📹 اتمسفر مستند (دوره مقدماتی)🎞 🔅حضوری و مجازی🔅 ⭕️با اعطای گواهی معتبر⭕️ ▪️ آشنایی با مستند سازی به صورت مقدماتی با حضور استاد مجید رستگار (سازنده عابدان کهنز، سریال وضعیت زرد، مجموعه طنز حرفشم نزن و مستند سینمایی لاتارینو) ▪️آموزش مقدماتی تصویر برداری مستند ▪️آموزش مقدماتی تدوین مستند ⏱مهلت ثبت نام از 28 آبان الی 6 آذر 🕰زمان برگزاری 7 آذر ماه الی 28 آذر 🏷روزهای سه شنبه ساعت 14 الی 17 📍مکان: قم، بلوار بسیج، انجمن سواد رسانه طلاب 💳هزینه ثبت نام 500 هزار تومان که با 50 درصد تخفیف ویژه برای اعضای انجمن، طلاب و دانشجویان 250 هزار تومان می‌باشد. 🔻برای شرکت در دوره به آیدی @mg1370 🔻و یا با شماره تماس 09113579033 تماس حاصل فرمایید. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب🔻 🆔@savad_rasaneh
🌼هر دختری که دختر زهرا نمی‌شود 🌼هر بانویی که زینب کبری نمی‌شود 🌼دار و ندار حضرت حیدر، مجلّله 🌼جز تو کسی که "زینت بابا" نمی‌شود 🌹میلاد حضرت زینب کبرا سلام الله علیها، قهرمان و پیام‌آور کربلا و روز پرستار مبارک باد (س) @HOWZAVIAN
. 🔴 وضعیت تأسف‌بار روشنفکری در برابر نابسامانی نظام سرمایه‌داری @HOWZAVIAN
تطبیق ممنوع! ✍️ بابک شکورزاده حوادثی که اکنون در فلسطین جاری است روزنه‌ای از امید را نسبت به عصر ظهور در اذهان معتقدین به این واقعه مهم تداعی می‌کند و با توجه به حوادثی که در روایات معصومین علیهم‌السلام ذکر شده، حقیقتا هم امید به ظهور را زیاد می‌کند؛ ولی نکته مهمی که در باب علائم‌ ظهور به شدت باید از آن پرهیز کرد، عدم تطبیق شخصیت‌های مذکور در روایات با مصادیق عینی است؛ مثلا گفته شود فلان شخص، یمانی یا سید خراسانی و.‌.. است. این گونه تطبیقات صرفا از روی حدس و گمان است و ممکن است که مثلا با فوت آن شخص تطبیق شده، ایمان مرم را سست کند. بنابراین امیدواری به ظهور در جای خود امری پسندیده است و وعده الهی قطعا محقق خواهد شد؛ ولی باید مراقب باشیم که طوری عمل نکنیم که اعتقادات به حق، خدشه‌دار شود. @howzavian
🗂 ا ☑️ صهیونیست‌ها از وحشت فروپاشی «هابرماس» را به میدان آوردند غلامرضا صادقیان ▪️انتشار همزمان سخنان رئیس مؤسسه «ای.دی.ال» که یک مؤسسه صهیونیستی با برنامه کمک به شناخت آسیب‌های یهودی‌ستیزی است و بیانیه یورگن هابرماس چهره فلسفی شاخص معاصر آلمان که مشخصاً علیه انفجار یهودی‌ستیزی در جامعه آلمان پس از تهاجم اسرائیل به غزه صادر شده است، یک پیام مشخص دارد: «غرب از سرنوشت صهیونیزم به هراس افتاده است». در این دو سخنرانی و بیانیه وحشت از «به‌خطر افتادن موجودیت صهیونیزم» و «افتراق ملت‌های غربی و جوانان یهودی و امریکایی از مانیفست صهیونیزم» موج می‌زند. ▪️هابرماس که چهره‌ای آشنا در میان دانشگاهیان ایرانی است، بیانیه‌ای را به‌همراه یک حقوقدان و یک استاد علوم‌سیاسی منتشر کرده که سه گزاره از این بیانیه حرف اصلی است و باقی بیانیه برای بیان این سه تنظیم‌شده و اگر در جای دیگری از آن گفته شده که باید از کشتن غیرنظامیان اجتناب شود، درواقع تعارفی است که حرف‌های اصلی را به حاشیه نمی‌برد. آن سه گزاره یکی این است: «عملیات ارتش اسرائیل علیه اقدامات تروریستی به‌لحاظ اصولی موجه است» و دیگری: «نسبت‌دادن نسل‌کشی به عملیات اسرائیل معیار‌های قضاوت را به‌نابودی می‌کشاند» و سومی: «عملیات اسرائیل ابداً توجیه‌گر فضای ضد‌یهودی به‌خصوص در آلمان نیست» ‌👈🏻 متن کامل در لینک زیر: 🔗 Javann.ir/1198741 @HOWZAVIAN
🔸کتاب از دریچه عدالت فرهنگی ✍️ احمد اولیایی 🔹«ایرانی ها کتاب نمی خوانند»... این، گزاره ای ست که دائما می‌شنویم. اما به دلایل و عوامل آن خیلی توجه نمی شود. شاید بهترین عینک برای کشف واقعیت دنیای کتاب در ایران امروز عینک عدالت فرهنگی باشد. عدالت فرهنگی در مورد توزیع خیرات و مواهب فرهنگی صحبت می کند. 🔹کتاب به عنوان یکی از مهم ترین کالاهای فرهنگی برآمده از کنش فرهنگی نویسنده (ایده، هنر، تفکر، اندیشه) پیامی را برای خواننده تولید می کند و خواننده که در ظاهر مصرف کننده این کالای فرهنگی ست در واقع با دریافت پیام آن کتاب، پیام را در قالب رفتار، تجدید فکر، احیای اندیشه و ... بازتولید می کند. این چرخه آنقدر مهم است که نمی توان آن را نادیده گرفت. حال، آیا در مقوله کتاب، عدالت فرهنگی برقرار است؟ ادامه یادداشت در خبر گزاری تسنیم؛ https://tn.ai/2805267 @HOWZAVIAN
🎤 منطق اسلام در مواجهه با جنایاتی که در غزه رخ می‌دهد 🔻بازنشر گفت‌وگو با حجت‌الاسلام دکتر ، رئیس پژوهشکده نظام‌های اسلامی پژوهشگاه در هفته نامه افق حوزه؛ 🔹 چندی است محاصره باریکه غزه و حملات هوایی، زمینی و دریایی این منطقه و کشتار بی‌رحمانه مردم بی‌دفاع، بخصوص کودکان و زنان مظلوم آن سامان، در سایه سکوت قدرت‌های بزرگ حامی رژیم صهیونیستی، سازمان‌های بین‌المللی به اصطلاح مدافع حقوق بشر و برخی دولت‌های محافظه کار عرب، به فاجعه‌ای انسانی تبدیل شده است. 🔹طبیعتاً چون هم منطق انسانی حکم می کند که انسان نباید نسبت به ظلم دیگری بی‌تفاوت باشند و هم منطق اسلامی می‌گوید: «مَنْ أَصْبَحَ لا یَهْتَمُّ بِأُمورِ الْمُسْلمینَ فَلَیْسَ بِمُسْلِمٍ» («هر کسی که، صبح کند و اهتمامی به امور مسلمانان نداشته باشد، مسلمان نیست) طبعاً مسلمانان هم موظف هستند که در حد توان خود از مظلوم مسلمان حمایت کنند، چون دشمن مسلمان، دشمن همه مسلمانان است. طبیعتاً سنخ انسان دوستی و وظیفه اسلامی حکم می کند که انسان در مقابل دشمن مسلمانان مقاومت نماید. در این موقعیت سکوت و خویشتن داری به معنای حمایت از ظالم تلقی می‌شود. در مقامی که دعوای ظالم و مظلوم وجود دارد، انسان بی‌طرفی وجود ندارد. انسان بی‌طرف یعنی سکوت‌کردن نسبت به ظلم ظالمان که طبیعتاً به‌معنای حمایت از ظالم تلقی می‌شود. 👈 مشروح گفتگو را در شماره ۷۷۶ هفته نامه افق حوزه بخوانید: ofoghhawzah.ir/Newspaper/PagePDF/37536 @HOWZAVIAN @izdehi
38.75M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📻نظام آموزشی ایران؛ حقیقت تلخ : بخش سوم 🔹ساختار موجود کنکور نشون می‌دهد که نظام آموزشی ما بیمار و فضا را برای استثمار دانش‌آموزان آماده می‌کند. این ساختار بچه‌ها را مثل دندانه ‌شانه یکسان می‌بیند و همگی را در یک کلاس درس می‌نشاند، بعد با اعمال فشار روحی-روانی آن‌ها را مجبور به درس خواندن می‌کند تا مایه تفاخر والدین خود باشند. 🔻شما را دعوت به شنیدن این پادکست می‌کنیم. 🗞سردبیر: دانیال بصیر 📝پژوهشگر: میلاد پورعسگری 🎙گوینده:محمد حسین ناصری 🎨گرافیک: الیاس فلاحتی 📽کاری از تیم تولید فکرت 📎 شماره 118 حکمتانه را اینجا بشنوید. @HOWZAVIAN
بسم الله قاصم الجبارین 🔰از این عصبانیت بمیرید ✍️سیدعلیرضا موسوی اجلسوا واشربوا الشّاي، فإنّ ذلك يغيظ أميركا بنشینید ، چای بنوشید این امر آمریکا را عصبانی می کند @HOWZAVIAN
💢شهادت معصومانه سوژه در بستر سینما ✍️سلمان ایرانمنش ▪️روی صندلی برای شروع فیلم نشسته‌ایم و از میان تاریکی‌ها نوری می‌درخشد و می‌نویسد «اخت الرضا» ▪️کنار دستیم می‌گوید: زنان و دخترانمان نیاز به یک الگو برای شناخت هویت زن مسلمان دارند و خواهر امام رضا به قطع می‌تواند همان الگو برای این موقعیت باشد ▪️من هم که نمی‌خواهم صحبتش بی‌جواب باشد می‌گویم: چه بهتر که این الگوسازی در مدیوم سینما به تصویر کشده شود ▪️فیلم شروع می‌شود ▪️صحنه‌های اولیه فیلم را می‌بینیم که گیرایی خاصی ندارد اما شاید ادامه بهتر شود ▪️دیالوگ‌های ضعیفی به گوش می‌رسد، اما باز هم ادامه می‌دهیم ▪️بازیگران گویا تئاتر بازی می‌کنند و گاهی تصاویر به مستند روایی نزدیک می‌شود ▪️شخصتی در بستر فیلم ساخته نمی‌شود و قصه‌ای هم شکل نمی‌گیرد ▪️تقریبا تمام المان‌های یک فیلم سینمایی در فیلم دیده نمی‌شود فقط تصویر بود و روایتی آبگرفته و بدون کشش ▪️تنها یک صحنه می‌خواست احساساتمان را برانگیزاند که آن هم نتوانست و ای کاش در آن صحنه هم خانم فاطمه معصومه (س) شهید نمی‌شد تا فیلم و روایت معصومش شهید نشود ▪️اگر فیلم مزین به نام خانم (س) نبود قطعا مثل بعضی از حضار مکان را ترک می‌کردیم و دیگر نقدی هم نداشتیم. 🔻انجمن سواد رسانه طلاب @HOWZAVIAN 🆔@savad_rasaneh
نخستین نشست «پرسش_محور» با عنوان: نقد دولت مدرن در الگوی برتر حکمرانی @HOWZAVIAN
☑️ اگر غربی‌ها «علامه طباطبایی» داشتند، گوش فلک را کر می‌کردند عناوین برتر سخنان حجت‌الاسلام والمسلمین نهاوندی، استاد خارج فقه و اصول حوزه در هفتمین برنامه مدارِ رسانه فکرت: ▪️علامه طباطبایی(ره) یک پایگاه فکری شکل داد و سربازان استراتژیست تربیت کرد.عمق نفوذ فکری ایشان قابلیت مواجهه با جریان مخالف و معاند را داشت و هم اکنون هم دارد. ▪️اگر بخواهیم براساس سخنان رهبر انقلاب، افرادی نظیر علامه داشته باشیم، این مهم است که بدانیم چه کارهایی انجام بدهیم، اولین کار این است که نباید از بازار فکر و فرهنگ جهان غافل شویم. ▪️رصد و شناسایی اندیشه اندیشمندان در حوزه‌های مختلف به‌ویژه پایگاه فلسفی_فکری آن‌ها برای ما خیلی مهم است. ▪️ویژگی علامه این بود که منطق علمی را محور قرار دادند و از مخالفت‌ها استفاده کردند و نقدپذیری ایشان بود که باعث موفقیت ایشان شد و حتی در مواجهه با جریان‌های حوزوی آن روز حلم فراوانی به خرج دادند. ▪️ما علامه را جهانی نکردیم و باید این کار را انجام بدهیم، اگر غرب همچین شخصیتی داشتند همه عالم را کر می‌کردند. 📮رسانه‌ی فکرت @HOWZAVIAN