eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.5هزار عکس
528 ویدیو
183 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
🖍جلیلی اینطوری نیست 🖍قالیباف اونطوری نیست ✍️ علی مهدیان 🔺میگویند جلیلی توان اجرا نداره، اجرا در مورد رییس جمهور یعنی توان جهت دادن و مدیریت و تصمیم‌گیری در ساحت کلان، یعنی توان به کارگیری و مدیریت یک جمع هماهنگ، یعنی به خدمت گرفتن ظرفیت‌های مختلف کشور، یعنی داشتن اندیشه و برنامه ، یعنی جرات و شجاعت انتخاب موضع در نقاط حساس و ... جلیلی در مدتی که در شورای امنیت بود نشان داد جرات تصمیم گیری دارد، سبک مدیریت او احتمالا چیزی شبیه اتفاقی است که نزدیکان او در صدا و سیما دارند، صدا و سیما آغوش بازی نسبت به طیفهای مختلف داشته، جوانان را بکار گرفته، درصد مخاطبین را به گفته منابع رسمی حدود ده درصد افزایش داده، نه نگاه بسته مدیریتی آنچنان که می‌گویند دارد، نه جوان‌گرایی را کنار میگذارد، نه شجاعت در تصمیمات سخت و از سر اخلاص و تقوا را کنار می‌گذارد. جلیلی را هر کس از نزدیک دیده احساس تعقل و اخلاق و معنویت در عین شجاعت و قاطعیت در او را دیده. ماجرا اینقدر‌ که صفر و یکی تحلیل میکنیم نیست. 🔺می‌گویند اطرافیانش عدالتخواهان و بداخلاق‌ها و خاله زنک‌ها و حاشیه سازها هستند. اولا او به دلایل ویژگی‌های شخصیتی، آنچنان از اطرافیان تاثیر نمیگیرد، ثانیا جنس او به لحاظ عدالتخواهی شبیه برادرش آقا وحید است، این دو بزرگوار اولا مدتها است نگاهشان به ظرفیت‌ها است، امیدوارانه است، و اتفاقا بهترین مثال برای عدالتخواهی ولایی‌اند. 🔺میگویند قالیباف تکنوکرات و چیزی شبیه روحانی و هاشمی است. جهت انقلابی ندارد. این حرف غلط است، مجلس او قوانینی را تصویب کرده، بروید قوانین را ببینید، نگاه کنید چطور با تلاش شبانه روزی ساختار قوانینی را تصویب کرده که کاملا ساختار اقتصاد مقاومتی را دنبال میکند، عدم وابستگی به نفت، اصلاح نظام بانکی، کمک به رشد تولید، مقابله با فساد و دلالی و چه و چه. کمک به افزایش جمعیت و بحث مسکن و ...آنقدر درخشان است که بارها رهبری با او مدال انقلابی گری داده. دقت کنید مجلس انقلابی صفت مجلس قبلی است. کافی است نحوه توصیه های رهبری به مجلس جدید و تازه واردهای آن را با مجلس قبل مقایسه کنید. 🔺میگویند قالیباف قدرت طلب است. چون از ریاست مجلس رفت برای ریاست جمهوری، بعد سخنان رهبری را می‌آورند. اولا خود من و شما در همین مدت کوتاه بارها دیدیم شرایط چقدر متغیر و شناور است، چگونه می‌گویید او احتمال داشت بیاید یا نیت فلان داشت. بعلاوه او اگر قدرت طلب بود در انتخابات نود و شش که هم خود و هم همراهانش احتمال جدی می‌دادند که با کنار رفتن آقای رئیسی ایشان رای می‌آورد، کنار نمی‌رفت و مدد به آقای رئیسی نمی‌داد. قالیباف اهل عقل جمعی است، اهل مشورت است. او با طیفهای متنوعی کار می‌کند ولی دوست دارد عملا حرف رهبر را پیش ببرد. 🔺رفقا! من هم نقدهایی به این دو بزرگوار دارم، اما صحنه را اینقدر سفید و سیاه نبینیم. این عزیزان سرمایه های این کشورند، دارایی ما هستند. شما را به خدا مراقب باشید، "رهبری را بی آبرو نکنید"، او گفت با این جنگ و جدالها و بی اخلاقی ها، ایران بی آبرو می‌شود، بیایید شاخصها را مرور کنیم، مهمتر از اینکه کدام بزرگوار را در نهایت انتخاب میکنیم باید کمک کنیم به رشد مردم، تا بعد انتخابات تنور مطالبه و اندیشه ورزی بر اساس همین شاخصها روشن باشد. بیایید همگی از خودمان شروع کنیم. بسم الله. @HOWZAVIAN
📍تنگ‌چشمانِ بدنظر ✍️انتشار یادداشت امیر خندان، عضو تحریریه مدادالفضلاء در خبرگزاری حوزه: یاد لطیفه‌ای افتادم که شاهد مثال نوشته را بهتر نشان می‌دهد. شخص ساده‌لوحی برای دیدن جنگل رفته بود. در بازگشت از او پرسیدند: جنگل را دیدی؟ زیبا بود؟ در جواب گفت: آن‌قدر درخت بود که نگذاشت جنگل را ببینم! 🔗متن کامل در صفحه نویسنده 🔗همین یادداشت در خبرگزاری حوزه @HOWZAVIAN
🔍 رأی به شرط چاقوی «خاتمی» ✍️مرتضی بذرافشان این شرط اخیرم است برای شرکت آبرومندانه در انتخابات ریاست جمهوری چهاردهم؛ البته با توضیح ذیل: _راستش هیچ شرطی نداشته و ندارم. سری قبل که رای ندادم، از هستی ساقط شدم. رای می‌دهم به قول "کانت" پس هستم. _ حالا گفته‌ام رای می‌دهم به شرط فلان و فلان. به یاد خرید هندوانه افتادم به شرط چاقو از بقالی سر کوچه "احمدی نژاد". _حرف از "احمدی نژاد" شد؛ مادری به دخترش گفت: قربون عزیز چشم بادامی ام. دخترک گفت مامان جون بادام می‌خوام. حالا خدا خیر دهد این بازیگر هالیوودی و معجزه هزاره سوم را که عجیب روسفیدمان کرده؛ کسی هم نمی‌گوید بالای چشمت ابروست. او یک فرشته نبود. _عده ای آمدند نزد پیامبر، خواستند شرط و منت بگذارند برای ایمان آوردنشان؛ خدا فرمود: ما منت می‌گذاریم؛ حواله‌شان داد جای دیگر. به ناچار برگشتند، اما بلانسبت در لباس نفاق. _ما هم رفتیم همه جا دورمان را زدیم، دیدیم خبری نیست. حتی از زن زندگی چیزی برای ما نماسید. حالا دانشجویان آمریکایی چفیه انداختند به گردن. زمین بی خیال ما به دور خودش می‌چرخد. _یادش بخیر، سال ۷۶ کاندیدا شدم بگویم هستم و هستیم اما تق و توقی الکی الکی شدم رئیس جمهور. هرسال در انتخابات کلی برو بیا داشتم و الان دلم برای آن روزها تنگ شده و می‌خواهم برگردم ولی چند نفر مثل "حجاریان" و "تاجزاده" هی پیغام و پسغام ولی حنای ما دیگر رنگی ندارد. _سازمان‌های بین المللی، سابقا با جنگ روانی و دوقطبی سازی، برای رای آوری فرد مورد نظرشون تلاش می‌کردند. این دوره هم سه کشور اروپایی یا همان تروییکا در شورای حکام برای تحریم و تاثیرگذاری پیشقدم شده‌اند. به آنها در توئیتر پیغام دادم: بی فایده است؛ عرض خود می‌برید و زحمت ملت ایران. بعد از اسرائیل نوبت شماست. _نکاتی که گفتم همه درون اصلاحاتی ست. به سمع و نظر کیهان و برادر"رسایی"نرسد که بیچاره‌ام و از نفس کشیدن شاید محروم. @HOWZAVIAN
🚩باسمه تعالی و این کودک مجاهد ✍️ محمد مختاری امام جواد (علیه‌السلام) در سن هشت سالگی به امامت رسیدند و پس از آن در طی هفده سال تلاش و مجاهدت کار را به جایی رساندند که نیمی از مردم سرتاسر قلمرو وسیع عباسیان حضرت جوادالائمه (علیه‌السلام) را رهبر فکری خود و شایسته‌ی جایگاه خلافت می‌دانستند. پس از آنکه معتصم عباسی(لعنت الله علیه)، خلیفه‌‌ی ظالم معاصر حضرت، متوجه شد که امام نهم شیعیان خط مبارزاتی ویژه‌ای را با هدف بازگرداندن منصب نبوی به جانشینان حقیقی ایشان (صلی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلم) دنبال می‌کند، تصمیم بر قتل آن حضرت گرفت و ایشان را مسموم کرده و به شهادت رسانید. ما از نقش امام جواد علیه‌السلام در حفظ تشیع چه تعریفی به جامعه ارائه کرده‌ایم؟ @HOWZAVIAN
💠 خطر کنار گذاشتن مسائل سیاسی از تبلیغ ✍️ قدرت الله غلمانی 📚واژه تبلیغ برای طلاب و روحانیون حوزه های علمیّه،واژه ای مقدس است تا جایی که هدف طلاب وروحانیون از آمدن به حوزه های علمیه و در کسوت روحانیت قرار گرفتن،همین واژه مقدس تبلیغ است. 📌عالی ترین نوع تبلیغ همان منبر است که امروز با وجود انواع و اقسام ابزارهای تبلیغی،باز منبر بزرگترین پایگاه تبلیغ دین است و همه وسایل ارتباطی دیگر،هرگز نتوانسته جای منبر را پر کند.حضرت آیت الله خامنه ای که از منبری های بزرگ تاریخ ما می باشد می فرماید:« من به منبر خیلی عقیده دارم. امروز اینترنت، ماهواره، تلویزیون و ابزارهای گوناگون ارتباطىِ فراوان هست، اما هیچ‌کدام از اینها منبر نیست؛ منبر یعنی روبه‌رو و نفس‌به‌نفس حرف زدن؛ این یک تأثیر مشخص و ممتازی دارد. ۱۳۸۴/۱۱/۵) ❌اما گاهی از اوقات،مبلغیّن و مبلغات،با توجه به شرایط وملاحظاتی،از تبلیغ اصیل و تراز حوزه های علمیّه فاصله می گیرند،که یکی از مهمترین خطرات و آفت های تبلیغ همین نکته مهم است. متأسفانه یکی از مسائلی که گاهاً از مسئله تبلیغ کنار گذاشته می شود، مسائل سیاسی می باشد.عده ای از مبلغین تحت تأثیر بعضی از فضاهای سکولار قرار می گیرند و از بیان مسائل سیاسی چه درباره موضوعات کشور عزیزمان ایران،و چه درباره موضوعات سیاسی جهان اسلام با بی تفاوتی از آن می گذرند ومسائل سیاسی را روشنگری نمی کنند. 🔗 متن کامل @HOWZAVIAN
و تذکر آیین‌نامه‌ای! ✍️ بابک شکورزاده طبق اصل ۱۱۵ قانون اساسی، تقوا یکی از ویژگی‌های رئیس جمهور است که معنایی عام دارد. ، ، ، و... از مصادیق بی‌تقوایی است. شورای محترم نگهبان! افراد بی‌تقوا را تأیید نکنید تا مردم بین چند ، را انتخاب کنند؛ نه اینکه بین بد و خوب یا بد و بدتر مخیر شوند! @HOWZAVIAN
📌 ظهور زورآزمایی آخرالزمانی ✍️ محمدعلی بابائی سالها منتظر چنین تقابلی بودیم که از نشانه‌های جدّی ظهور است. جنایت،شهوترانی،افسارگسیختگی در اوج؛ از طرفی وجدان بیدار جامعه بشری چه درعرصه تمایل به معنویت و چه در آزادی به شدت رو به افزایش است. چنین امری سبب کنش و واکنش دو جبهه جامعه بشری بایکدیگر شده و جهان نوینی را که منتظرش بودیم در حال رخ نمایان شدن است. ماکجای این واقعه ایستاده‌ایم @HOWZAVIAN
خوب و خوب‌تر ✍️محمد دهقانی شورکی «به نزدیک شده‌ایم»، معانی زیادی دارد، ابعاد متعددی دارد و جلوه‌های گسترده‌ای داشته و پیدا خواهد کرد. یک جلوه از آن به قله نزدیک شدن این است که جبهه‌ی این روزها دارد بین خوب و خوبتر انتخاب می‌کند، بین تئوری گرایی و عملگرایی انتخاب می کند، بین این‌که تیم اجرایی داشتن بهتر است یا عقبه ی فکری! این کجا و آن رأی دادن‌های گتره ای، قبیله‌ای و احساسی و مصلحتی کجا! این خود یک است... @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. ✍️دکتر حبیب‌الله بابایی دولت‌های تمدنی در سه سطح ظاهر می‌شوند: ۱. دولت سرزمینی با رویکرد تمدنی ۲. دولت الگو و ام‌القری ۳. دولت فراسرزمینی نوع دولت‌ها در ایران، در هیچ یک از این سطوح فوق خود را تعریف نمی‌کنند. ناهماهنگی برخی مدیران ارشد اجرایی با رهبر معظم انقلاب هم نوعا در همین سطح نگاه تمدنی ایشان و نگاه ناتمدنی آن آقایان است. @HOWZAVIAN
1️⃣ 🔴 برخی محورهای تولید محتوا در ایام انتخابات ✍️از انتخاب انسان تا تمدن نگاهی ژرف به مسأله انتخابات در حکمرانی دینی ✍️نقش روحانیت در راهبری انتخابات ✍️مردم‌سالاری دینی در اندیشه امامین انقلاب ✍️تبلیغات انتخاباتی و افکار عمومی تأملی در جریان شناسی تبلیغات انتخاباتی احزاب ✍️کنشگری سیاسی و بصیرتی جریان‌های حوزوی بررسی وضعیت فعالیت حوزه و روحانیت در تحکیم پایه‌های مردمی انقلاب اسلامی ✍️مردم‌اندیشی در پیشینه روحانیت انقلابی با تأکید بر سلوک و سیره شهید جمهور آیت الله رئیسی ✍️روحانیت و مشارکت سیاسی مردم بازشناسی تاریخی نقش جریان‌های حوزوی در گرایش مردم به مشارکت سیاسی ✍️مشارکت سیاسی در انقلاب اسلامی و غرب با تأکید بر آراء و اندیشه رهبر انقلاب اسلامی ادامه دارد... @HOWZAVIAN