📝 نقدی بر نوشتار حجت الاسلام سروش محلاتی درباره آیت الله امینی(ره)
🔹 جناب حجت الاسلام محمدسروش محلاتی، به بهانه چهلمین روز ارتحال عالم انقلابی آیت الله امینی(ره)، با بیان تفاوتهایی برای ایشان، عنوان انحرافی “روحانی حکومتی” را، همراه با مطالب خلاف واقع مطرح نمودند که نقدی بر این نوشتار در ادامه خواهد آمد.
♦️ مهمترین نقد و پاسخ به این قبیل برداشتهای غلط میتواند فرمایش مقام معظم رهبری(حفظه الله) در دیدار طلاب، فضلا و اساتید حوزه علمیه قم در آبان ۱۳۸۹ باشد که فرمودند:«بعد از پیروزی انقلاب اسلامی دو عنوان و دو مفهوم غلط و انحرافی به وسیلهی کسانی که هم با روحانیت بد بودند، هم با انقلاب دشمن بودند، در ذهنها مطرح شد. این دو مفهوم غلط و در واقع دو تهمت را دشمن به عنوان تاکتیک مطرح کرده است. یکی طرح مسئلهی حکومت آخوندی است. میگویند در ایران حکومت آخوندی، حکومت روحانی بر سر کار است. دیگری طرح موضوع آخوند حکومتی است؛ تقسیم آخوند به حکومتی و غیر حکومتی. هدفشان از طرح این دو مفهوم انحرافی و غلط این بود که اولاً نظام اسلامی را از پشتوانهی عظیم فکری و نظری و استدلالی و علمی علمای دین محروم کنند؛ ثانیاً روحانیت مسئول را، روحانیت انقلابی را، روحانیت حاضر در صحنه را که در مقابل دشمنیها سینه سپر کرده است، به خیال خودشان منزوی کنند، بدنام کنند. یعنی آخوند یک نوعش حکومتی است، که این بد است، ضد ارزش است؛ یک نوعش غیر حکومتی است، که این مثبت است. نسبت روحانیت با نظام اسلامی، نسبت روشنی است. نسبت حمایت و نصیحت است.»
🔸 یقینا در پاسخ به هدف جناب سروش محلاتی از نوشتار خویش، همین فرمایش رهبر معظم انقلاب کافی است. لکن به جهت تبیین بیشتر مطالب ایشان و تمسک به آیه “وجادلهم بالتی هی احسن”، نکاتی مهم را مطرح مینماییم.
🔻 نکته اول: همانطور که شما در نوشته خود به درستی بیان نمودید آیت الله امینی(ره) با اینکه انقلابی و مدافع نظام بود، تغییری در زندگیاش رخ نداد و این جای تعجب ندارد. تعجب آنجاست که عدهای اعتقاد به نظام ندارند اما روزانه از سفره انقلاب و نظام اسلامی ارتزاق میکنند. جالبتر آنکه، عدهای فقیهنما به ایشان اظهار ارادت نموده و از طرفی اعتقادی هم به حکومت ندارند، اما سیل وجوهات را به دفاتر و اطرافیان خویش سرازیر کردهاند.
🔻 نکته دوم: در جای دیگر(تفاوت پنجم) آوردهاید که چون ایشان با مردم انس داشت، از درد مردم به درستی خبر داشت و آنها را در صحبتهای خود منعکس میکرد.
جناب سروش محلاتی! چطور میشود که شما و همفکرانتان و مدافعان تفکر اشرافیگری، به جهت اغراض سیاسی و بحران اجتماعی، دم از درد مردم و مشکلات آنان در برخی موارد میزنید در حالیکه هرگاه از بحران هایتان عبور میکنید باز هم به رویکرد اصلی خود(دفاع از مکتب اشرافیگری و صاحبان ثروت) باز میگردید. به راستی! شما که ایشان(مرحوم آیت الله امینی) را الگو قرار میدهید، چرا رفتار و عملکردتان با الگوی رفتاری ایشان فاصله آشکاری دارد؟؟!!
@Peirovir متن کامل👈
#آیت_الله_امینی
#سروش_محلاتی
#نویسندگان_حوزوی
@howzavian
💠 چگونه شیعه شدی؟
#سفر_به_ترکیه
✍ جلیل کریم زاده
به مُراد گفتم: «چگونه شیعه شدی؟» و او مردی بود پنجاهساله!
گفت: «من و آقا مصطفی، میرفتیم جلسات تفسیر شرکت میکردیم؛ روزی از روزها، در جلسهی تفسیر، رسیدیم به آیهی 55 سورهی مائده! شیخی که تفسیر میگفت، نتوانست آنگونه که میبایست مطلب را توضیح بدهد. ما هرچه اصرار کردیم، او بیشتر لنگ میزد؛ تا اینکه خودمان شکّاک به قضیه شدیم؛ گفتیم که: "این امکان ندارد که این شخص، عُمربنخطّاب باشد که در رکوع زکات میدهد!" پس از جلسه، رفتیم دنبال مدارک و تفاسیر دیگر...»
پس از آن شب، رفته بود در اینترنت جستجو کرده بود- و سواد چندانی هم نداشت- و رسیده بود به تفاسیری دربارهی همآن آیه؛ و متوجه شده بود که منظور از آن شخص، علیّبنأبیطالب ع است. هرچه منبع بود، پرینت گرفته و یواشکی در خانهاش میخوانده، تا اینکه رسیده بود به ماجرای «فدک» و میگفت: «نخستینبار بود که با این مطلب مواجه شدم؛ و مشایخ ما در اینباره به ما هیچ نگفته بودند». و او تمامی مطالبی را که در آن موضوع بوده، پرینت کرده بود؛ و دور از همسرش- که حافظ کلّ قرآن بود- آنها را در اتاق مطالعه میکرده.
میگفت: « وقتی با فدک مواجه شدم؛ ماجرهای بیشتری دربارهی ماجرای سقیفه هم خواندم؛ قضایای به آتش کشیده شدنِ درِ خانهی دختر پیغمبر ص را خواندم درحالیکه هیچ اطلاعی نداشتیم از آنها؛ و من شبها مخفیانه آنها را میخواندم و میگریستم؛ تا اینکه پس از مدّتی ماجراها برای من بیش از پیش روشن شد؛ و به حقّانیّت علیّبنأبیطالب ایمان آوردم؛ و شبی در اتاق که در حال مطالعه بودم، دست بر سینه نهاده و گفتم "أشهد أنّ علیّا ولیّالله!" دیگر به نمازِ جماعت نرفتم؛ از اینترنت نماز شیعیان را پیدا کردم؛ آموختم و پس از آن، نمازم را مخفیانه به حالتِ شیعیان خواندم».
من ارتباط بسیار نزدیکی با مُراد و خانوادهاش داشتم. چندین ماه در خانهی مادرش- که کلیدش را به من سپرده بود- ماندم. روزی از روزها، زنِ آقا مُراد، وارد اتاق میشود و میبیند که او به سبک شیعیان نماز میخواند. بسیار آشفته میشود... و همسرش برای من تعریف میکرد: « وقتی رفتم توی اتاق، دیدم که او مانند شیعیان نماز میخواند؛ ترسیدم؛ گفتم تو منحرف شدهای!» رفته بود به یکی از استادان و مشایخ خود زنگ زده بود؛ و گفته بود که همسرش منحرف شده و شیعه شده است. میگفت: « استادم گفت: اگر شیعه شده، مراقب باش و با او بحث مکن! آنها دلایل بسیار محکمی برای عقیدهشان دارند و نمیتوان با آنها مقابله کرد؛ فقط فاصله بگیر!»
همین صحبتها موجب شد که او- وقتی مراد در خانه نیست- بسوی کمد شخصی مُراد برود؛ و یواشکی کاغذهایی را که مخفی کرده بود، پیدا میکرده و میخوانده. میگفت: « یواشکی همه را میخواندم؛ و کمکم جذب شدم؛ وقتی مراد در خانه نبود، همه را خواندم...»
و روزی مراد سر وقت نماز به خانه میآید، متوجه میشود که همسرش کناری ایستاده و نماز میخواند؛ و روی سجّادهاش مُهری است.
#نویسندگان_حوزوی
@howzavian
زینب بنت جحش.pdf
778.8K
🔶 بررسی داستان پیامبر و زینب بنت جحش
✍ مقاله ای با عنوان
A Review on the Story of the Holy Prophet and Zaynab Bint Jahsh
در مجله
International Journal of Multicultural and Multireligious Understanding (IJMMU) و در شماره Vol. 5, No. 3, June 2018
به چاپ رسیده است. چکیده این مقاله و #متن_انگلیسی👆پی دی اف👆 آن، از سوی پژوهشگران مقاله حاضر به #نویسندگان_حوزوی تقدیم شده است.
🔹 نقد و بررسی داستان پیامبر(ص) و زینب بنت جحش
ابراهیم ابراهیمی/ سیدمجید نبوی/ رباب شاهمرادی
🔻چکیده
روایتها و داستانهایی در ذیل آیه 37 سوره احزاب نقل شده است که خلاصه آن اینگونه میباشد: «روزی پیامبر(ص) با زیدبنحارثه غلام خود کاری داشت و به منزل او میرود هنگامی که وارد منزل زید می شود زینب بنت جحش، همسر زید را میبیند. از زیبایی او شگفت زده شده و محبت او در قلب پیامبر مینشیند سپس پیامبر(ص) آرزوی میکند که زید او را طلاق داده تا با او ازدواج کند.» در این نگارش به بررسی صحتوسقم این داستان پرداخته میشود. روشتحقیق در اینمقاله کتابخانهای و توصيفی_تحليلی است.
پس از بررسیهای سندی و متنی، مشخص میشود که این روایتها صحیح نمی باشد اشکال های سندی آنها وجود افراد ضعیف در سلسله سند میباشد همچنین در سلسله سند، افرادی از تابعین یا کسانی وجود دارند که به هیچ وجه نمی توانستند شاهد ماجرا باشند.
از لحاظ متنی هم باید گفت که این روایات با آیات قرآن و با تاریخ پیامبر سازگار نیست. وجود اضطراب در این روایتها و تضاد با عصمت پیامبر از دیگر دلایل رد این داستان است.
#نویسندگان_حوزوی
@howzavian
من این گفتگو را دیدم، چند نکته عرض میکنم؛
1- بنده آقای آقامیری را تأیید نمیکنم اما معتقدم «مواجههی رو در رو»، میتواند بسیاری از ذهنیتها و رفتارها را تعدیل کند؛ بنده به جدّ، معتقدم بخش وسیعی از اختلافات اجتماعی و سیاسی، محصول ذهنیتهای اشتباه از همدیگر است،
2- آقای آقامیری گفت؛ سخنان مرا تقطیع کردهاند!
فارغ از موجهبودن یا نبودن اینسخن، بنده بارها گفتهام کار رسانه در عصر حاضر، رساندنِ واقعیتها به مخاطب نیست، بلکه کارش «ساختن ذهنیت مخاطب، برای قضاوتهای جهتدار» است، لذا هم مسؤولان قضائی باید فکری کنند و هم سواد رسانهای مردم باید بالا برود؛
باور کنیم بسیاری از خبرها مهندسی میشود تا قضاوتها را مهندسی کنند.
3- به نظرم مسألهی خلود مشرکان، مسألهای نیست که محور گفتگو یا یکی از اصلیترین محورها در اینگونه گفتگوها شود، بلکه آنچه بایستی محور گفتگو قرار میگرفت؛
«نقش بازدارندهی عذاب الهی» است، این همان موضوعی است که «جریان اباحیگری» از غفلت جامعهی دینی نسبت به آن، برای نفی هنجارهای دینی، استفاده میکند و آقای آقامیری به عنوان یکی از ابزارهای این جریان مورد سوءاستفاده قرار گرفته.
جریان اباحیگری، تلاش میکند همهی بازدارندهها؛ چه درونی و چه بیرونی را نفی کند تا فضای فرهنگی رها شود؛
انکار عذابهای شدید الهی،
گسترش فرهنگ «بهتوچه!»،
تفکر «از دینش مپرس»
و نفی مقاومت اجتماعی در مقابل هنجارشکنیها،
همگی، از اینقبیلاند.
https://eitaa.com/farbehi
#نویسندگان_حوزوی
@howzavian
🔘رسالت حوزه انقلابی در تمدن سازی
✍ علی عبادی
🔹#حوزه_انقلابی حوزه ای با رویکرد استکبار ستیزی، مدیریت جهادی و #تمدن_سازی است. در چنین حوزه ای، عالمان دینی بر اساس زمانۀ خویش و با نگاهی عمیق به آینده ای روشن، پرورش پیدا کرده و در عرصه های مختلف سیاسی اجتماعی، حضور فعالی دارند که تمدن نوین اسلامی و رساندن جامعه به ساحل زیبای ظهور امام زمان عجل الله تعالی فرجه، از اهداف واقعی آنهاست.
🔸البته برای رسیدن به این وضعیت مطلوب، شورای عالی حوزه های علمیه با توجه به جایگاه کلانی که در سیاست گذاری دارد، باید برای تربیت فضلای انقلابی برنامه ریزی کارآمدی داشته باشد.
🔸تربیت طلاب انقلابی و تدوین علوم انسانی مبتنی بر فقاهت در #حوزه_های_علمیه می تواند زمینه های رسیدن به #تمدن_نوین_اسلامی را بیش از پیش فراهم کند.
#رحا
#حوزه_علمیه
#نویسندگان_حوزوی
@howzavian
🔴 علل بی ثباتی خانواده
✍ محمدجواد نیکزاد
خانواده، مناسبترین جایگاه برای تأمین نیازهای مادّی و معنوی انسان میباشد و میتواند بهترین بستر را برای تأمین امنیّت، آرامش روانی و پرورش نسل جدید فراهم آورد. با این حال در عصر حاضر، نظام خانواده در معرض خطر قرار گرفته و دچار آسیبهای فراوانی همچون جدایی همسران، فراری شدن فرزندان و کمرنگ شدن ارزشهای اخلاقی گردیده است. آمار فزایندۀ طلاق، به مثابه معتبرترین شاخص آشفتگی زناشویی، نشاندهندۀ این واقعیت تلخ است که دیگر مثل گذشته رضایت از زندگی زناشویی، به آسانی دستیافتنی نیست. بهعلاوه، بسیاری از زوجها در خانوادهای زندگی میکنند که طلاقروانی و عاطفی در آنها حکمفرماست؛ بدین معنا که هیچگونه رابطۀ عاطفی و جسمانی بین زن و شوهر وجود ندارد و زندگی به صورت اجباری و با حداقل تعامل پیش میرود. بنابراین، باید علل و عوامل بیثباتی خانواده را با نگاهی دقیق و موشکافانه بررسی و تبیین کنیم تا بتوانیم گامی هرچند ناچیز در جهت حفظ ثبات و دوام آن برداریم؛ بر همین اساس در تبیین بیثباتی خانواده، باید مجموعهای از عوامل را در نظر گرفت. یکی از عوامل بی ثباتی خانواده ها نوع نگاه افراد به مقوله ازدواج است.
تنظیم نگاه به ازدواج و تشکیل خانواده
طرز فکر افراد و نوع نگاه آنها به مقولۀ ازدواج تا اندازهای نوع رفتار آنها را هنگام تأهّل تعیین میکند. اینکه اساساً خانواده تا چه اندازه اهمیّت دارد و چرا باید ازدواج کرد و پرسشهایی از این دست، از مسائل اساسی هستند که اگر پاسخ منطقی و روانشناخی مناسبی برای آنها وجود نداشه باشد، قطعا آیندۀ خانواده را به مخاطره میاندازد. بنابراین، چیستی فلسفۀ خانواده یا معنای زندگی زناشویی، نقش مهمی در تلقّی فرد از خانواده دارد و به تبع آن در عملکرد درست یا غلط او در زندگی زناشویی تأثیرگذار خواهد بود. نخستین ادب از آداب تشکیل خانواده، درستیِ انگیزۀ آن است. از این رو، انگیزههای غیر اخلاقی در ازدواج، آفت اصلیترین ارکان تحکیم خانواده است و خانوادههایی که دچار این آفتاند، در معرض فروپاشی قرار میگیرند. در این مقاله یکی از رویکردهای موجود به ازدواج اشاره و در پایان نقد این دیدگاه نیز بیان می گردد.
🔻رویکرد تداوم نسل
کارکرد تولید مثل که گاهی از آن با عنوان جایگزینی یاد میشود، یکی از کارکردهای اساساً زیستشناختی خانواده است که همواره بقای جوامع و بهطور کلّی بقای نسل بشر را تضمین کرده است. شاید بتوان گفت که در نگاه بسیاری، تداوم نسل مهمترین انگیزه و عامل تشکیل خانواده است، حتی این باور وجود دارد که با توجه به اینکه بقای نسل در گرو تشکیل خانواده است، بدیهی و منطقی است که از آن به عنوان مهمترین انگیزه و عامل ازدواج و علت اساسی آن یاد شود.
🔻نقد: اگرچه غیرقابل انکار است که یکی از مهمترین و اساسیترین کارکردهای خانواده، توالد و تناسل میباشد ، و منابع و گزارههای دینی نیز بر این مهم تأکید دارد ، اما از آنجا که ذات و فطرت کمالطلب انسان، به دنبال تعالی فردی خویش است و در این راستا عواملی که نقش تقویت کننده در این تعالی روحی و روانی دارند را به کمک میطلبد، بقای نسل که عاملی بیرون از غایت کمالطلب فردی است، نمیتواند هدف اساسی ازدواج باشد؛ زیرا این دیدگاه ظرفیت اندکی برای سازگاری و کامیابی خانواده دارد؛ چرا که مرکز ثقل ازدواج را تولید فرزند و تداوم نسل بشر دانسته که رویکردی اجتماعی است و در آن، جایی برای خود همسران وجود ندارد؛ به عبارت دیگر همسران باید عمری زحمت بکشند تا صرفا انسانهایی به دنیا بیایند و جامعه تداوم یابد که هرچند فینفسه مطلوب است، امّا به تنهایی پاسخگوی نیاز روانی انسان نیست؛ زیرا آرامش روحی، جسمی و عاطفی همه در خانواده تأمین میشود.
#خانواده #ازدواج
#نویسندگان_حوزوی
@howzavian
🔘 سطوح مختلف بصیرت به زبان ساده
✍ حسین کاوه
🔸 بصیرت قوه تشخیصی است که در فضای غبار آلود، پیچیدگیها، و مسائل چند لایه چراغ راه انسان میگردد.
🔹 بصیرت نیز مانند بسیاری از صفات ذومراتب بوده و سطوح مختلفی دارد که در قالب چند مثال عرض میکنیم.
1️⃣ تشخیص انحراف نظام سلطه با سردمداری آمریکا در مقایسه با جبهه مقاومت با علمداری جمهوری اسلامی. (سطح مقدماتی)
2️⃣ تشخیص انحراف متحجرین و غربگرایان (کارگزاران، اصلاحات، اعتدال) در مقایسه با جریان حزب اللهی. (سطح متوسطه)
3️⃣ تشخیص انحراف برخی مذهبیون و اصولگرایان در مقایسه با انقلابیون ولایتمدار. (سطح پیشرفته)
♦️ منظور از انحراف در مثالهای فوق بطلان آن تفکر و منش بوده که خارج از طریق حق و صراط مستقیمی است که سعادت انسان را در دنیا و آخرت در پی دارد.
@sollam
#بصیرت
#نویسندگان_حوزوی
@howzavian
✅مرعوب بودن، سدی بر سر راه نقد و نوآوری
🔻باید طلبه را به سوی ذهن پرسشگر سوق بدهیم و کاری کنیم که برخوردش با مطالب، برخوردی فعال باشد، و در برابر بزرگان مرعوب نباشد؛ زیرا مرعوبیت، ویژگی بدی به شمار میآید.
🔻ما نباید اینقدر شخصیتی علمی را بزرگ کنیم که طلبه باورش نشود او هم میتواند فکر بکند یا باورش نشود که کلام آن شخص هم میتواند اشکال داشته باشد. مثلاً بگوییم فلان آقا استوانه و کوه علم است، تالی تلو معصوم است و با امام زمان (عج) دیدار کرده است.
طلبه هم فکر میکند، چون او با امام زمان (عج) دیدار داشته است، پس به او نمیتوان اشکال کرد.
🌐گفتگوی رهنامه با حجت الاسلام رضا اسلامی، شماره 10، ص 9.
@rahnameh
#نویسندگان_حوزوی
@howzavian
💠 علما پای کرامت بانو
✍ عباسعلی متولیان
سلام بانو، سلام بر همسایهای که در همسایگی رفتار ما آدمهای حسابگر را ندارد. بیوقفه کریمه است. بیحساب لطف میکند و اقیانوسوار مرواریدهایی چون آیتالله بروجردی، امام خمینی، علامه طباطبایی، آیتالله کشمیری، آیتالله بهاءالدینی، آیتالله بهجت و دیگرانی را روی سطح آب میآورد تا ما سنگریزههای کنار دریا حُسن همجواری این مرواریدها را در طمع رسیدن به اقیانوس دریابیم.
سلام به بانویی که سرمشق دختران و بانوان عفیف و اهل علم و عمل عصر ما شد و فاطمهوار نشان داد میتوان هم معصومه بود، در اوج عفاف و حیاء و هم عالمه بود، آنجا که بامعرفتی سرچشمه گرفته از خاندان رسالت، سؤالهای مردم بیرون از مدینه را در نبود پدر از پشت درب خانه ولی خدا پاسخ داد، و وقتی موسای اهلبیت از کوه طور بازگشت، همچون جد مهربانش که در حق فاطمه دخترش فرموده بود، او نیز سه بار با چشمانی اشکبار با تصدیق درستی پاسخها فرمود: پدرش فدایش باد.
بانو جان! قم را صاحب یکی از دربهای بهشت و حرم اهلبیت خواندند پدرانتان و زائرت را واجب الجَنّه نامیدند بهشرط معرفت و مگر میتوان کنار دریا آمد و تَر دامن نشد از بحر معارفی که موج موج کنار ساحل میآید الا آنکه گدا کاهل بود. اما باز شما خانواده که خداوند بهوسیله شما فتح و ختم میکند و به لطف وجود شما باران سیراب میکند دلهای تشنه زمین را، ثابتشده هستید برای این قوم و قم که «مِن حیثُ لا یَحتسِب» دستگیری میکنید.
در حرم شما چه میگذرد؟ ملاصدرا چگونه با پای پیاده از کهک به قم میآمد تا حل مشکلات فلسفی خود را از تو بگیرد؟ دل همچون آینه صیقل یافته امام خمینی چه میدید که هر بار به حرم مشرف میشد، ایستاده جامعه کبیره میخواند؟ وجود علامه طباطبایی چه عطشی را از خود رفع مینمود که با بوسه بر ضریح تو افطار میکرد و سیراب میشد؟ باطن پر از صفای آیتالله بهجت چه حس میکرد که هرروز صبح خود را با آستانبوسی تو شروع مینمود؟ و پدر آیتالله مرعشی نجفی نیز چگونه آن قبر که در مدینه شد گم را در مدینه قم یافت، آنطور که به او فرمودند، خداوند جلال و جبروت فاطمه زهرا را به فاطمه معصومه داده است!
در آخر میگویم مرا دریاب که جز اینکه خودم را همسایه تو بنامم هیچندارم و مگر نه اینکه دین، حب به شما و بغض دشمنان شما است؟ در دهه کرامت از پشت پنجره اتاقم که مشرف به حریم تو است زیارتنامه را باز میکنم، گنبد طلایی و پرچم سبز تو را میبینم و به تو به نام دختر ولی خدا، خواهر ولی خدا و عمه ولی خدا سلام میدهم و عاجزانه درخواست شفاعت در بهشت دارم ...
#حضرت_معصومه
#دهه_کرامت
#نویسندگان_حوزوی
@howzavian
#یادداشت_خوانی ✍حسین شریعتمداری
🔶 کاربلدها و اُملت برنارد شاو !
۱- «برنارد شاو» نمایشنامهنویس برجسته ایرلندی که به شوخ طبعیهای عالمانه شهرت دارد در محفلی از یک تابلوی نقاشی ایراد گرفته و آن را نقد کرد. نقاشی که تابلو از آثار او بود از نقد برنارد شاو برآشفت و به او گفت: شما که در همه عمرتان حتی یک تابلوی نقاشی هم خلق نکردهاید، چگونه به خودتان اجازه میدهید تابلوی مرا نقد کنید؟! برنارد شاو در پاسخ گفت: من طعم و مزه اُملت را خیلی بهتر از مرغ درک میکنم درحالی که در تمام عمرم حتی یک بار هم تخم نگذاشتهام!
آقای جهانگیری، معاون اول رئیسجمهور در نشست با مدیران ارشد وزارت جهاد کشاورزی فرمودهاند: «کشور از مجموعه مدیریتی توانایی برخوردار است اما برخی افراد قیاس به نفس میکنند و این موضوع را حرفی گزاف میپندارند و تصور میکنند که چون خودشان توانایی مدیریتی ندارند، مدیران کشور نیز توانمند نیستند»! درباره اظهارات جناب جهانگیری گفتنی است؛
۲- همیشه برای درک میزان توانمندی یک مدیر نیازی به برخورداری از دانش مدیریت نیست. مثلاً وقتی گرانی افسار پاره میکند و قیمت کالا و خدمات مورد نیاز مردم همهروزه به صورت تصاعدی و جهشی افزایش پیدا میکند، ارزش پول ملی به پائینترین سطح خود میرسد، قیمت مسکن و اجاره بها چندبرابر میشود و نه فقط تودههای محروم بلکه اقشار متوسط را هم به عزا مینشاند، کارخانهها و مراکز تولید تعطیل میشوند، میلیاردها دلار ارز بیزبان کشور در اوج نیاز به آن با فرمول دلار ۴۲۰۰ تومانی برباد میرود، برجامی که قرار بود تحریمها را لغو کند به فاجعه افزایش تحریمها تبدیل میشود، بیکاری بیداد میکند و... بهآسانی و بدون کمترین تردیدی میتوان فهمید که دستکم در این عرصهها، مدیران شایسته و کاربلدی بر سر کار نبودهاند. لازم نیست باغدار باشید تا فرق سیب پلاسیده با سیب تازه را بدانید و یا بزّاز باشید تا پارچه پوسیده را از پارچه سالم تشخیص بدهید!
۳- تردیدی نیست که «کشور از مجموعه مدیریتی توانایی برخوردار است» اما این پرسش در میان است که آیا در دولت محترم، همه مدیران و مسئولان از میان افراد توانا و کاربلد انتخاب گردیده و به کار گرفته شدهاند؟! بدیهی است که بسیاری از آنها مدیران شایستهای هستند اما نمیتوان انکار کرد که بسیاری دیگر نیز شایسته و کاربلد نیستند و به جای انتخاب بر اساس شایستهسالاری با فرمول فامیلبازی و روابط حزبی و گروهی در مدیریتهای بعضاً حساس و سرنوشتساز به کار گرفته شدهاند!
۴- جناب روحانی، رئیسجمهور محترم نیز در همایش استانداران سراسر کشور فرمودهاند؛ مردم برخی از خدمات دولت را احساس میکنند! ولی توضیح ندادهاند که مثلاً مردم گرانی مسکن و اجاره بها، قیمتهای افسار گسیخته کالا و خدمات، مرغ و تخممرغ و گوشت و لبنیات و... صدها نمونه دیگر را هم احساس میکنند یا نه؟! اگر احساس میکنند -که میکنند- باید از آقای رئیسجمهور پرسید حضرتعالی از کدام خدمت دولت به مردم سخن میگویید؟! و به جای پوزش از ملت به خاطر بلایی که دولت شما بر سر آنها آوار کرده است، آدرس خدمات انجام نگرفته را میدهید و لابد از ملت انتظار کف و سوت هم دارید؟!
کاش آقایان روحانی و جهانگیری به انبوه وعدههایی که به ملت داده و تاکنون بر زمینمانده و برخی از آنها نیز به عکس خود بدل شده است نیمگاهی میانداختند و برای مردم توضیح میدادند به کدامیک از آنها عمل کردهاند که حالا همه را «نابلد» و خود را «کاربلد» معرفی میکنند!
#نویسندگان_حوزوی
@howzavian
🌐 قدرت تخدیری رسانه
✍ محسن رفیعی وردنجانی
لذت زودگذر استفاده از مواد مخدر برای برخی، ساده ترین راه برای فرار و فراموشی موقت مشکلات، شکست ها و فشارهای روحی است. با محاسبه ای اندک به راحتی می توان دریافت که لذت خیالی و موقتی استفاده از مواد مخدر در برابر پیامدهای درازمدت و دائمی آن، به صرفه نیست؛ چنان که امیرالمؤمنین علیه السلام می فرمایند: «اذْکُرُوا انْقِطَاعَ اللَّذَّاتِ وَ بَقَاءَ التَّبِعَات؛ به پایان رسیدن لذت ها و برجاى ماندن عواقب ناگوارشان را همواره به یاد داشته باشید.» مواد مخدر، با معتاد کردن سوژه مورد نظر، او را به بی خیالی و غفلت از همه چیز و همه کس، جامعه، اطرافیان، خانواده و حتی خودش وادار می کنند. مخدر به معنای مسکّن و بیهوش کننده است.
در این نوشتار نمی خواهیم در مورد مواد مخدر سنتی و صنعتی و آثار آن ها بحث کنیم بلکه به مسکّن هایی مدرن تر و فراتر از مسکن های صنعتی می پردازیم. بحث ما درباره مسکّن های قوی جوامع بشری است. بر خلاف آنچه امروزه به عنوان مواد مخدر سنتی و صنعتی می شناسیم ابزار این تخدیر، رسانه و محتوای تخدیری آن است.
با یک سؤال آغاز می کنیم. اگر همه رسانه های تفریحی شامل صوتی و تصویری و تعاملی و... که ایجاد کننده لذت در انسان هستند از جهان حذف شوند چه اتفاقی رخ می دهد؟ آیا مردم به آنها عادت کرده اند؟ پاسخ روشن است؛ اغلب مردم جهان به لذتی که از رسانه های به خصوص تصویری می برند خو کرده اند.
سؤال بعدی آن که، لذت درک شده از این طریق از چه میزان دوام و حقیقت برخوردار است؟ پاسخ این سؤال هم این است که لذتی که امروزه ما از برنامه های لذتمحور رسانه ای می بریم محدود به همان زمان استفاده و کمی پس از آن است و اغلب چنین برنامه هایی نیز صرفاً خیال انسان را به پرواز در می آورد و انسان را در فضایی دور از حقیقت سیر می دهند؛ یعنی لذتی خیالی را القاء می کنند. ضمن این که همانند دیگر مواد مخدر، روز به روز بر شدت احساس نیاز به این نوع از تخدیر افزوده می شود.
به نظر می رسد که بحث روشن شد. رسانه ها به خصوص با محتوای تفریحی و لذتبخش خود در هر لحظه به تخدیر ذهن انسان می پردازند و مردم را معتاد به لذتی خیالی و گذرا کرده اند.
مخاطب عام سینما (و تلویزیون)، آدمى است خیال پرور و رؤیایى ... مهم این است که از خود بگریزد. سینما و تلویزیون با خلق شخصیت هایى آرمانى و واقعیتى رؤیایى آن گریزگاه را در اختیار او قرار مى دهد.
حتی رسانه های خبری، آموزشی و... به خصوص در بستر فضای مجازی با این که مفید به نظر می رسند مملو از حرف های غلط و زیبا هستند که مشتری فراوانی نیز دارند. این به معنای آن است که کم کم مخاطبین عام بدون آن که خودشان بدانند از فریب خوردن از رسانه لذت می برند و همین اعتیاد زیرپوستی، است که حتی سیاستمداران بی اخلاق را به سوء استفاده مکرر از قدرت تخدیری رسانه برای دادن آدرس غلط یا انحراف افکار عمومی و ... تشویق کرده است.
گویا وقتی پای جذابیت رسانه به میان می آید همه مواد مخدر پیش پای او لُنگ می اندازند. برخی محتواهای رسانه ای کاری می کند که حقایق تلخ اطراف مخاطبانشان اصلاً دیده و شنیده نشوند اگرچه بیخ گوش آنها اتفاق افتاده باشند؛ این است اثر مواد مخدر!
ادامه دارد...
#رسانه
#نویسندگان_حوزوی
@howzavian
🔘نقش حوزه انقلابی در جنگ نرم با دشمن
✍ علی عبادی
✳️ با توجه به پیشروی شناختی دشمن و سامان دهی فتنه ها، حوزه علمیه باید در این پیچ مهم تاریخی، افرادی را تربیت کند که بتوانند در جبهۀ رویارویی با فتنه های غبارآلود دشمن، فرماندهی کنند.
✳️ برای تجهیز علمی و عملی فرماندهان جنگ نرم باید در نظام آموزشی حوزه، تحول اساسی ایجاد بشود. تبیین فلسفه انقلاب، عوامل بقاء انقلاب، دستاوردها، آسیب ها، و انعکاس آن در دروس حوزه است که می توان شاهد طلابی بود که هم مدافع نظام و هم معرف اسلام و انقلاب در جنگ نرم با دشمن هستند و از تسخیر مغزها و دلها توسط دشمنان جلوگیری می کنند.
#حوزه_انقلابی
#نویسندگان_حوزوی
@howzavian
🔴 اجتهاد در اصول یا انفعال در فروع؟
✍ علی بهاری
چند هفته پیش بود که خبر قتل دردناک دختری سیزده ساله بر صدر اخبار رسانهها نشست. ماجرا از این قرار بود که دختری نوجوان با جوانی نه چندان علیه السلام! از خانه میگریزند. پلیس او را مییابد و به خانوادهاش تحویل میدهد. پدر هم مدتی کوتاه بعد از بازگشت دختر به خانه در حرکتی وحشیانه با چند ضربه داس، پرونده زندگی دختر دلبندش را میبندد. این ماجرا موجی از یادداشت و تحلیل مجازی به راه انداخت. در این میان شماری از کسانی که دل در گروی سنت روشنفکری دینی دارند ریشه مشکل را در قوانین بدوی فقهی سنتی! خواندند و خواستار تغییر و بازنگری آن به نفع انسان – بخوانید بانوان! – شدند. این نوشتار بر آن است تا اظهار نظر آقای دکتر محسن کدیور به عنوان یکی از سردمداران جریان روشنفکری در این باره را نقد کند.
لینک یادداشت: http://fekrat.net/?p=1434
#رومینا
#فقه #حقوق
#نویسندگان_حوزوی
@howzavian
دو نفری که در این عکس می بینید ایوان فرناندز دونده اهل اسپانیا و آبل موتای دونده اهل کنیا هستند.(هشت سال پیش).
دونده سیاه پوست کنیایی،آبل موتای، نفر اول است و تا خط پایان ده متر فاصله دارد که با خیال اینکه از خط پایان عبور کرده، سرعتش را کم می کند.
ایوان فرناندز ، دونده سفید پوست اسپانیایی که نفر دوم و پشت سر او بوده متوجه اشتباهش می شود، ابتدا به او اشاره می کند که خط پایان آنجاست! وقتی می بیند که متوجه زبان او نمی شود، حریف را هل می دهد و پشت سر او می دود. موتای سیاه پوست به عنوان نفر اول از خط پایان عبور می کند و فرناندز دوم می شود.
همه اینها چند ثانیه اتفاق می افتد.
خبرنگار از فرناندز می پرسد که "برای چه این کار را کردی؟"
او پاسخ می دهد "رویای من این است که روزی همه ما اینچنین زندگی اجتماعی ای داشته باشیم."
خبرنگار قانع نمی شود: "ولی چرا اجازه دادی دونده کنیایی اول شود؟"
ایوان می گوید "من که اجازه ندادم! او خودش داشت اول می شد."
خبرنگار اصرار دارد که "اما تو می توانستی اول شوی."
ایوان نگاهی به او می اندازد و می گوید "درسته؛ اما حاصل آن پیروزی چه بود؟ آن مدال چه افتخاری برای من داشت؟ مادرم چه فکری در مورد من می کرد؟"
اولین عکس العملم از خواندن این گزارش اشک بود و گریه زیاد.
نمی دانم برای چه و از کجا و چرا؟جایی دیدم که نوشته بود، "روش ها و ابزارهای درستِ برنده شدن را به بچه هایمان بیاموزیم."
جا دارد که به هنر مادر ایوان سفید پوست فکر کرد و به رویایی که در وجود فرزندش پرورانده و به رابطه عمیقی که با او ساخته اندیشید.
@Jalal_va_bibikhanom
#فرزندپروری
#نویسندگان_حوزوی
@howzavi
🌐 مصادیق لهو و لعب رسانه ای
✍ محسن رفیعی وردنجانی
جنبه سرگرم کنندگی رسانه بیشتر از ابعاد دیگر آن مورد توجه انسان ها قرار گرفته است. سرگرمی که رؤیاها را به نام واقعیت به خورد او داده و می دهد.
در قرآن کریم از سه نوع سرگرمی یاد شده است که هر سه آن ها در نگاه نخست، خسارت بار و در نگاه دیگر اگر از خطوط قرمز فقهی عبور کنند حرام خواهند بود.
مفهوم لهو، لعب و لغو در قرآن
کلمه «لهو»، به معناى هر چیز و هر کار بیهوده اى است که انسان را از کار مهم و مفیدش باز بدارد و کلمه «لعب»، به معناى کار و یا کارهاى منظمى است با نظم خیالى و براى غرض خیالى مثل بازی هاى بچه ها. قرآن کریم در مورد این دو می فرماید: «وَ ما هذِهِ الْحَیاةُ الدُّنْیا إِلاَّ لَهْوٌ وَ لَعِبٌ وَ إِنَّ الدَّارَ الْآخِرَةَ لَهِیَ الْحَیَوانُ لَوْ کانُوا یَعْلَمُون؛ این زندگى دنیا جز سرگرمى و بازیچه نیست، و زندگى حقیقى همانا [در] سراى آخرت است؛ اى کاش مى دانستند.»
جنبه سرگرمی رسانه های امروزی به یکی از قوی ترین مظاهر ترویج دنیاگرایی تبدیل شده است که نه تنها یاد آخرت را از ذهن ها و کارها دور می کند بلکه انسان را در امور دنیایی خویش نیز به اغماء برده است به شکلی که به وسیله آن بر روی حقوق جوامع بشری سرپوش نهاده می شود و ظلم را به جای عدالت به فروش می رسانند.
کار «لغو» آن کارى است که فایده نداشته باشد.چه بسا کاری نسبت به چیزی لغو، و نسبت به چیز دیگری مفید باشد. قرآن کریم یکی از ویژگی های مؤمنان را روی گردانی آنها از لغو دانسته و می فرماید: «وَ الَّذینَ هُمْ عَنِ اللَّغْوِ مُعْرِضُون؛ و آنان که از بیهوده روی گردانند.»
#رسانه
#نویسندگان_حوزوی
@howzavian
🔴 فاز جدید فتنه در راه است 🔴
⛔️کدهایی که منافقین #آشنا و اصلاح طلب های فاسد جهت ایجاد آشوب و درگیری مسلحانه و...ارسال میکنند ،
⛔️افسارگسیختگی تعمدی بازار ارز و سکه و مسکن و خودرو و ...،
⛔️کدهایی که صهیونیستها و رسانهها یشان در مورد سقوط بازار بورس میدهند ، آنهم در شرایطی که خودی های ساده لوح در زمین دولت فاسد و خائن بازی میکنند و بدون توجه به هشدارها توصیه آوردن خرده سرمایهها به بازار بورس را ، به رهبری نسبت میدهند.
⛔️خیز دولت برای افزایش #شوک_آور قیمت حاملهای انرژی( گازوییل ) با استناد به قانون بودجه سال جاری و البته تکذیب مکرر آن ،
⛔️ و شواهد و قرائن بسیار زیاد دیگری
نشان از این دارد که استکبار جهانی برای هفتهها و ماههای پیش رو در جهت ایجاد آشوب و نا امنی در ایران اسلامی برنامه دارد ، به این امید که شاید در واپسین فرصتها بتوانند کاری کنند و موقتاً راه نجاتی برای خود باز کنند .
♦️👈این بار هم برجام پرستان و غرب گدایان با محوریت دولت خائن و فاسد مجری برنامه استکبار جهانی هستند و باز هم برای تحمیل مذاکره با آمریکای « از داخل فلج » به نظام و رهبری تلاش میکنند .
@Omid_Sadeq
@howzavian
🔘 اقامه... یا تبلیغ، مسئله این است
✍️ حسین کاوه
♦️ در بحث مدیریت جامعه و هدایت مردم تئوریها و رویکردهای مختلفی در میان علما و حوزویان وجود دارد که اجمالا به دو نوع کلان و فراگیر آن اشارهای میکنیم.
▫️ مسئله مورد قبول همهی علما و حوزویان این است که دین مبین اسلام برنامه جامع و سعادت بخش زندگی دنیوی و اخروی برای انسانها میباشد.
▪️ اما مسئله مورد اختلاف در میان علما و حوزویان نوع و روش اجرا و پیاده کردن این برنامه جامع و سعادت بخش یعنی فرامین دین مبین اسلام در جامعه است.
🔸 یک نگاه صرفا قائل به تبلیغ، موعظه و توصیه این برنامه سعادت بخش برای مردم است و عملا برای اجرایی و پیاده شدن این برنامه در جامعه وارد فاز اجرایی نشده و پیگیر تحقق و نهادینه شدن آن در میان مردم نمیشود.
🔹 اما نگاه دوم ضمن تبلیغ و موعظه و توصیه این برنامه سعادت بخش، وارد فاز اجرایی و پیاده کردن آن در جامعه میگردد و پیگیر تحقق و نهادینه شدن همه شئون آن در میان مردم میشود و به سخنرانی اکتفا نمیکند.
✔️ تحقق تمدن نوین اسلامی متوقف بر غلبه گفتمانی نگاه دوم در میان نخبگان مخصوصا علما و حوزویان است.
🔺 کسانی میتوانند یک برنامه را درست اجرا کرده و یک نقشه را صحیح پیاده کنند که اولا به آن اعتقاد داشته باشند، دوما آن را به خوبی بفهمند و سوما اراده و عرضه کار داشته باشند.
🔻 لذا حوزه علمیه ناگزیر است تا در راستای اقامه دین در جامعه توأم با تربیت تؤرسینها و مروجین معارف اسلامی اقدام به تربیت سیاستمداران و مدیران توانمند نیز بکند.
@sollam
#نويسندگان_حوزوی #اقامه_دین #تمدن_نوین_اسلامی
@howzavian
1001 نکته قرآنی@Bankketab.pdf
2.82M
📚 1001 نکته قرآنی
✍️ اکبر دهقان
حجت الاسلام والمسلمین اکبر دهقان، پژوهشگر نخبه قرآنی، 15 اسفند98 به لقای حق شتافت.
روحش شاد
#کانال_تخصصی_خمس
@khomsss
🔴 حقوق بشر آمریکا را رسوا کرد
✍ نیما ارزانی در نوشتاری
در تاریخ سهشنبه ۳ جولای ۱۹۸۸ ناو «یواساس وینسنس» آمریکایی در خلیجفارس به هواپیمای ایرباس شرکت هواپیمایی ایرانایر شلیک کرد و موجب فوت ۲۹۰ سرنشین آن شد.
بلافاصله پس از این جنایت هولناک، مقامات آمریکایی اعلام کردند که یک فروند هواپیمای «اف ۱۴» جمهوری اسلامی ایران را مورد هدف قرار دادهاند. پس از روشن شدن نوع هواپیما، آمریکاییها سعی کردند تا به نحوی وانمود کنند که در این مورد مرتکب اشتباه شدهاند، اما شواهد بعدی، این نظر آنان را کاملاً مردود جلوه داد.بعد از آن در مصاحبه تلوزیونی وزارت دفاع آمریکا، آن را یک اقدام دفاعی مناسب توصیف کرد و گفت: مسیر پرواز هواپیمای ایرانی، مستقیم به سمت پایین و رو به ناو «یواساس وینسنس» بود. وقتی که هواپیمای مزبور به اخطارهای مکرر ما توجهی نکرد «وینسنس» به سمت آن شلیک کرد تا از خودش در برابر هر گونه حمله احتمالی محافظت کند.
هرچند بعدها یوری لیامین، کارشناس مسائل نظامی روسیه درباره شلیک به ایرباس ایرانی تصریح کرده است:”آمریکا، تعمدا این کار را انجام داد. آنها میخواستند به ایران نشان بدهند اگر آنها را تهدیدی علیه کشتیهایشان ببینند حاضرند دست به هر اقدامی بزنند”. در نهایت دولت آمریکا مبلغ ۵۵ میلیون دلار به خانوادههای قربانیان و نیز مبلغ ۴۰ میلیون دلار برای خسارت سقوط هواپیمای مسافربری پرداخت کرد. این مبلغ بهصورت بلاعوض و بدون قبول مسوولیت حادثه پرداخت شد و هیچکدام از خدمه ناو وینسنس محکوم نشدند؛ حتی ویلیام راجرز فرمانده ناو جنگی آمریکا در پایان خدمت خود مدال شجاعت گرفت و به درجه بالاتر ارتقا یافت.
در هر حال آمریکاییها به صورت جسارت آمیزی دلایل این جنایت خود را بیان و تأکید کردند که هدف آمریکا از ساقط کردن هواپیمای ایرباس ایران، وادار کردن جمهوری اسلامی به پذیرش صلح و پایان جنگ تحمیلی بود، چنان که رونالد ریگان، رئیس جمهور وقت آمریکا در این زمینه اظهار کرد: این فاجعه (سقوط هواپیمای مسافربری ایران از سوی آمریکا) ضرورت دستیابی به برقراری صلح را با حداکثر شتاب، دو چندان ساخته است، شاید بتوان گفت به عبارتی هدف آمریکا رهاندن گریبان هم پیمانش صدام جنایتکار از دستان پرقدرت رزمندگان مسلمان ایرانی بود.همانی که سالها بعد وقیحانه کشتند.
در آن زمان پیام حضرت امام خمینی(ره) به مناسبت جنایت بزرگ آمریکای جهانخوار ایشان اینگونه اشاره می کنند که: مردم آزاده جهان همیشه از ابرقدرتها، خصوصاً آمریکای جنایتکار صدمه دیدهاند و تا عزم خود را برای رویارویی با کفر و شرک جهانی و آمریکای سلطهگر جزم نکنند، هر روز شاهد جنایتی تازه خواهند بود.
شاید امروز که به وقایع داخلی آمریکا و مشکلاتشان در عراق سوریه و افغانستان نگاه می کنم بیشتر به این پیام امام در خصوص جنایت تازه ،خصوصا با توجه به رویدادهای سال های اخیر بهتر پی می برم.
یا در قسمتی از پیام حضرت ایت الله خامنه ای هم آمده است که: این فاجعه نشاندهنده آن است که شیطان بزرگ در رویارویی با اسلام، تا سقوط در لجنزار وحشیانهترین جنایت پیش رفته است. نشاندهنده آن است که دستگاه استکبار پلید، از ترفندهای سیاسی و تبلیغاتی و نظامی خود علیه ایران اسلامی به حاشیه رفته و اکنون برای دشمن، راهی جز تروریسم خشن و فضاحتبار نمیشناسد...
آمریکا از صلاحیت و صداقت لازم برای سخن گفتن در باب حقوق بشر برخوردار نیست و اصولاً در این حوزه نه تنها پیشرفتی نداشته بلکه با مصادیق نقض متعدد و خروج از شورای حقوق بشر دچار نوعی عقبگرد نیز شده است...
رییس جهموری آمریکا در حالی مردم کشور خود را به شلیک کردن تهدید میکند که در موارد متعددی از جمله مردم ایران داعیهدار استیفای حقوق شهروندی و حقوق بشر است. چهره بزک کرده دولت مردان آمریکا زمانی نمایان تر میشود که با زیر پا گذاشتن تمامی ادعاهای حقوق بشری خود، علنا مردم کشور خود را به شلیک تهدید میکنند! منطق حقوق بشر آمریکایی امروز بیش از هر زمان دیگری به لکنت درامده تا جایی که حتی اجازه نفس کشیدن به شهروندان رنگین پوست خود را نمیدهد و مردمی که به این موضوع اعتراض دارند را به کشتن و سرکوب تهدید میکند.
#نویسندگان_حوزوی
@howzavian
پوستر | کبوترانِ حرم
میلاد با سعادت امام رئوف، حضرت امام رضا علیه السلام مبارک باد.🌺🌺🌺
@howzavian
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 گرچه نامه موسوی خوئینیها ارزش پاسخ دادن وپرداختن ندارد اما اینکه مرد مرموز وخاکستری اصلاحات و پشت صحنه اکثرفتنه ها آفتابی شده فرصتی است تامچش برای ملّت بازشود !
🔻 #موسوی خوئینیها در۴ دهه گذشته افکار و آراء و رفتارهای عجیب وغریب فراوانی داشته وهرگز هم درمعرض نقد وپاسخ گویی قرارنگرفته !
🔹اولاً ایشان کجادرس خوانده وچطور آیت الله این جماعت شد؟!
🔹ثانیاً اکثریت اعضای تشکیل دهنده گروهک تروریستی فرقان از شاگردان ومریدان او بودند که ذخائر بزرگی چون مطهری ومفتح را بشهادت رساندن !
🔻او دراولین انتخابات ریاست جمهوری مسئول تایید صلاحیتها بود وبسیارافراطی وسختگیرانه عملکرد و به ظاهر افراد وحتی ریش و...هم بشدت سخت میگرفت و ۱۰۶ نفر را ردصلاحیت کرد و در نمازجمعه تهران گفت: « من هرکس که ۱۰۰٪ اسلامی نباشد راتایید نمیکنم »
✅ اما با همه این رفتارهای افراطی هرگزجواب نداد که چرا بنی صدر مُهره کُد دار سیا راتاییدصلاحیت کرد ؟!!!
✅ وعجیبتراینکه او باچنین سوابقی امروز وجودشورای نگهبان را غیرضروری و قیم مآبانه میداند !!!
موسوی خوئینیها که پشت صحنه و فرمانده فتنه های ۷۸ و ۸۸ و... بوده ازحامیان اصلی حسن روحانی است و ۹۶ بهمراه خاتمی تکرار را برای ملت رقم زد !
@daneshjumashruti
✍بهزادزارع
#فتنه #اصلاحات
#نویسندگان_حوزوی
@howzavian
🔻پاسخ به شبهه
💠 حرمهایی که روزی دارالشفای بیماران و پناهگاه حاجتمندان معرفی میشد، امروزه باید توسط مواد ضدعفونی، عفونتزدایی شود و مردم در آن تجمع نکنند تا مبادا به بیماری مبتلا شوند! گندزدایی و تعطیلی این مراکز برای پیشگیری از بیماری چگونه با دارالشفابودن آن سازگار است؟!
🌸پاسخ :
اولا؛ از نظر مبانی محکم و متقن دینی و انبوه تجارب شخصی مؤمنان، جای تردید نیست که ارواح پاک صالحان و اولیای الهی واسطه بسیاری فیضها و خیرهای مادی و معنوی از جانب خداوند متعال است. دعای این انسانهای وارسته به اجابت نزدیکتر و شرافت و نیرومندی روحی آنان در دستگیری از نیازمندان و توسل جویان، بسی بلندتر است. این آثار معنوی به خواست خداوند و به واسطه قدرتی است که او به آنان در اثر بندگی عطا کرده و شرف بندگی چنان به خداوند نزدیکشان کرده که موهبت واسطهگری در فیض الهی به آنان عطا شده است. حرمها، مراقد و مقاماتی که به نام آنان برپا گشته از آن جهت که به آن خوبان منتسب است، محترم و شریف است؛ اما یقینا اگر اثری در توسل به آنان وجود دارد، به آن مکانها منتسب و مستند نیست؛ بلکه به ارواح پاک آنها مستند است. شرط توسل به ارواح اولیا، حضور در حرم یا مقبره خاصی نیست و در هرزمان و هرکجا میتوان به ارواح پاک آنان توسل جست. از این رو برای زیارت و توسل ارواح پاک اولیای الهی زمان و مکان شرط نیست و محدودیت های بهداشتی برای حضور در حرمها هیچگونه مانعیتی در زیارت و توسل ایجاد نمیکند...
پاسخ کامل:
https://www.andisheqom.com/fa/shobhe/View/951884/
#نویسندگان_حوزوی
@howzavian
برای دیدن 12 پیشنهاد راهبردی شورای هماهنگی گروه های فرهنگی حوزه تقدیم شده به شورای محترم عالی به کانال خبری و تحلیلی شورای هماهنگی مراجعه فرمایید.
https://eitaa.com/tahlilyshoora
#نویسندگان_حوزوی
@howzavian