eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.5هزار عکس
529 ویدیو
184 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
. 📰دکه‌ی تیترخوانی دوشنبه ۱۹ تیر ۱۴۰۲ @HOWZAVIAN
🖌امیر خندان تیرماه سال 1400، در حال و هوای ایام عید قربان، خبر تصادف یک موتورسوار در فضای قم پیچید. https://eitaa.com/hamnevisan/318 🖌علی کردانی مهم‌ترین راهکار غفلت نکردن «مطالبه‌گری» است. اگر به نخبگان عادت و جسارت مطالبه‌گری بدهیم... https://eitaa.com/hamnevisan/319 🖌مهتا صانعی داشت می‌نوشت. پاک می‌کرد. می‌نوشت..... واداشتن خود به نوشتن که ننویسد، که بخواند. در خون می‌زد و می‌نوشت. https://eitaa.com/hamnevisan/320 🖌سیده ناهید موسوی استادی انقلابی و پای کار نظام که تمام تلاشش تدریس، پرورش و تبین برای شاگردان بود. https://eitaa.com/hamnevisan/321 🖌زهرا عبدی اندیشه‌ات، همچون سلاحی نرم بود در مقابل رسانه‌های شیطانی. عشق به رهبری و انقلاب مثل خونی در رگ‌هایت جاری بود. https://eitaa.com/hamnevisan/322 🖌سید محمد موسوی به گزارش «فکرت»، حقیقتاً نمی دانم چه شد که قرعه‌ی آخرین مصاحبه با مرحوم استاد فرج نژاد به نام حقیر افتاد و این تحیر هنوز برایم ادامه دارد. https://eitaa.com/hamnevisan/324 🖌فاطمه حسینی پناه تو آخر از کدامین سرزمینی کدامین کهکشان را خانه کردی تبارت در کدامین داستان است https://eitaa.com/hamnevisan/325 🖌 نعیمه وافی ( باران ) عمر کوتاه حیات جهادی و جاویدانش سرشار از نمونه های زیبا و اثرگذار این عنوان (مرد علم...) است... https://eitaa.com/hamnevisan/326 ✍️ متن کامل آثار هم‌نویسان اینجا https://eitaa.com/joinchat/3834314754C58903f67c6
📌 جشن آنها، جشن ما ✍️ علی جباری انسان معجونی است از تمایلات و نیازها و انرژی‌هایی همچون شور و هیجان، غم و شادی و محبت و عشق ورزی که نیازمند ظهور و بروز و تخلیه می‌باشد و بی توجهی نسبت به آنها آسیب‌های فردی و اجتماعی را در پی خواهد داشت. با گسترده شدن و پیچیدگی مشکلات زندگی امروزه، انجام جشن‌ها و گردهمایی‌های شاد و مفرح عمومی از جمله اتفاقاتی است که می‌تواند در ایجاد آرامش روحی و روانی به مردم یک جامعه کمک نموده و آثار و کارکردهای آن تا مدت‌ها در روان افراد ادامه داشته باشد. برگزاری این جشن ها در دنیا گاهی صرفا با انگیزه تخلیه انرژی و ایجاد شادی و تفریح و مرور سنت‌های قدیمی انجام می‌گیرد که جشنواره‌های آب بازی در تایلند، پرتاب ماهی در استرالیا، پرتاب گوجه در اسپانیا، گِل بوریونگ در کره، کارناوال ریو در برزیل و مجسمه‌های شنی در پرتغال از این جمله اند. در این دورهمی‌های بزرگ، مردم با پوشیدن لباس‌های شاد و حرکات مفرح سعی می‌کنند تا ساعاتی از دغدغه‌های زندگی ماشینی امروزی دور باشند و ساعاتی را به تفریح و خوشگذرانی بپردازند و البته دولت‌ها با معرفی و انجام اقدامات رسانه ای و تبلیغاتی درآمدهای هنگفتی از طریق جذب گردشگر و نمایش این جشن‌ها به دست می‌آورند. با توجه به نیاز جامعه به برگزاری چنین جشنواره های عمومی و تبعات مثبت آن در کاهش غم و اندوه و ایجاد جو شادی و نشاط، انجام چنین رویدادهایی در فصول مختلف سال و مناسبت‌های ملی و مذهبی از بایسته های فرهنگی و اجتماعی است و برپایی آن هر چند مستلزم هزینه باشد ناگزیر می نماید. چند سالیست در ایام عید غدیر خم در برخی شهرهای کشورمان از جمله تهران، جشن‌های بزرگی برپا می‌شود که می‌تواند علاوه بر معرفی و زنده نگه داشتن این سنت دینی با انجام برنامه‌های فرهنگی کارشناسی شده و جوان پسند، ضمن ایجاد نشاط اجتماعی مخصوصا برای جوانان جامعه، نتایج پربار فرهنگی و اجتماعی را در پی داشته باشد. حضور اقشار مختلف مردم با سلیقه‌های مختلف همراه با اعضای خانواده در این جشن‌ها، علاوه بر بازتعریف و تعمیق حادثه بزرگ غدیر، می‌تواند کمک بزرگی به ایجاد وحدت و همگرایی و دوری از تنش‌های سیاسی و اجتماعی نماید. حضور کودکان و نوجوانان در کنار والدین در یک محیط شاد فرهنگی نیز می‌تواند عاملی برای استحکام بنیان خانواده و نزدیکی اعضا به هم و افزایش محبت و دوستی باشد. به نظر می‌رسد این اقدام هرچند دیرهنگام اما مبارک و مؤثر، با توجه به ظرفیت بالای آن، می‌تواند در سال‌های آینده موج فرهنگی اجتماعی بزرگ و مثبتی در کشورمان ایجاد نماید و حتی با سامان بخشیدن و هماهنگی برگزارکنندگان و طراحی برنامه‌های متنوع می‌توان با کمک رسانه‌های جمعی و معرفی بین المللی آن نیم نگاهی به جذب گردشگر و درآمدزایی نیز داشت. بدیهی است برخی از هجمه‌ها و انتقادات مربوط به این جشن بزرگ نیز با توجه به ترس ایجاد شده در خیمه مخالفین از گسترش و اثرگذاری بالای این اقدام فرهنگی در جامعه انجام می‌پذیرد. @HOWZAVIAN
🔺مهمونی هزاران کیلومتری! ✍️ مهدی عامری 📝عید غدیر امسال را باید یک عید تاریخی دانست. مهمونی ده کیلومتری سال گذشته این بار با ابعاد و کیفیت بیشتر و نه تنها در تهران، بلکه در ده‌ها استان با حضور پرشور مردم برگزار شد، مهمانی که اگر چه به ظاهر در چند کیلومتر برگزار شد اما تاثیرات فرهنگی و معنوی آن تا هزاران کیلومتر دورتر و در سراسر جهان اسلام نیز قابل مشاهده است؛ در باره این مهمانی باید به چند نکته توجه داشت. 🔗متن کامل در قول سدید @HOWZAVIAN
💠 در جشنواره فارابی از استاد حمید پارسانیا به عنوان متخصص در جامعه‌شناسی و یکی از شخصیت‌های پیشتاز در عرصه علوم انسانی و اسلامی تقدیر شد. 🔰 حجت الاسلام سیدیدالله یزدان پناه و دکتر احدفرامرز قراملکی، دیگر اساتیدی بودند که به عنوان پیشتاز در فلسفه، عرفان، کلام و اخلاق حرفه‌ای مورد تقدیر قرار گرفتند. @HOWZAVIAN @parsania_net
. 🔸غفلت از نخبگان چرا و چگونه؟ ✍ انتشار یادداشت علی کردانی، دبیر تحریریه مدادالفضلاء در روزنامه همشهری تصور بسیاری از نخبه‌بودن، معدل بالای 19 است؛ درحالی‌که ما نخبگان پایین ۱۵ داریم. اما چرا و چگونه چنین فردی نخبه است؟ قدرت حل مسئله و تأثیرگذاری شاخص اصلی نخبگی به‌حساب می‌آید؛ اما مسئولان در آمارها به‌دنبال نخبگان می‌گردند! اگر نخبگان در جایگاه خود به‌کارگیری نشوند و از ایده‌های آنها استفاده نشود، به‌تدریج دلسرد شده و تعلق‌ ملی خود را از دست می‌دهند و در نهایت پدیده هجرت، ایده می‌شود. در این رابطه بابک نگاهداری، رئیس مرکز پژوهش‌های مجلس، مطرح می‌کند: «میل به مهاجرت به شرکت‌های دانش‌بنیان و حتی دانش‌آموزان مقطع دبیرستان هم رسیده است». 🔗متن کامل در سایت همشهری👇 http://newspaper.hamshahrionline.ir/id/196997 @HOWZAVIAN
🔺مهمونی هزاران کیلومتری! ✍️مهدی عامری 📝عید غدیر امسال را باید یک عید تاریخی دانست. مهمونی ده کیلومتری سال گذشته این بار با ابعاد و کیفیت بیشتر و نه تنها در تهران، بلکه در ده‌ها استان با حضور پرشور مردم برگزار شد، مهمانی که اگر چه به ظاهر در چند کیلومتر برگزار شد اما تاثیرات فرهنگی و معنوی آن تا هزاران کیلومتر دورتر و در سراسر جهان اسلام نیز قابل مشاهده است؛ در باره این مهمانی باید به چند نکته توجه داشت. 🔗متن کامل را بخوانید @HOWZAVIAN
🔍 سارق آرامش ما، نداشتن‌ یا ندیدن‌؟ ✍️ محمد مختاری شوق دیدار و خیال پولدار شدن مانند دو نگهبان سخت‌گیر اجازه ورود خواب به چشمانش را نمی‌دادند. چند وقتی بود فکر و خیالش خیلی آشفته بود. آخر حال و روزش جیبش تعریفی نداشت. پر بود از خالی! همین باعث شد زودتر از بقیه خودش را به خانه‌ی آقا برساند تا شاید پول بیشتری گیرش بیاید. بالخره رفت سر اصل مطلب. آقاجان شما که غریبه نیستید، از نداری خسته شدم. احساس میکنم فقیر‌تر و بیچاره‌تر از من روی این زمین اصلا وجود ندارد. انگار توی این آسمون خدا نصف ستاره هم ندارم... جواب امام را که شنید انگار دنیا دور سرش چرخید. فکرش را هم نمیکرد ایشان حرف او را قبول نکند و نپذیرد. 🔗 متن کامل در این صفحه @HOWZAVIAN
ZOOM0011_1.mp3
21.6M
📻 روش تحلیل و نقد انیمیشن 🎙 مرحوم دکتر محمدحسین فرج نژاد 🔸در رسانه‌ها به صورت کلی دو مدل روش تحلیل داریم: روش تحلیل کمی، روش تحلیل کیفی. 🔹در روش تحقیقات کمی که مبتنی بر اثبات گرایی یا خرد گراییِ انتقادی راست است، پارادایمِ پوزیتیویستی بر روش تحلیل کمی حاکم است . ▫️از فرمول نمونه گیریِ تصادفی استفاده می‌شود. در واقع پژوهشگر در تحقیق خود از سه روش پوزیتیویسمِ اثبات گرا، تایید گرا و یا ابتال گرا استفاده می‌کند. 🔹 لذا با استفاده از روش‌های کمی که در کتاب‌های روش تحلیل رسانه‌ای هم ذکر شده به نتایج خوبی دست می‌یابند که کارآیی هم دارد. اما نه کارآییِ کامل. 🔸در روش‌های تحلیل کیفی فیلم‌های شاخص یا فیلم‌هایی که ذیلِ جریان خاص ساخته می‌شوند ( مثلا جریان فمینیستی) را انتخاب می‌کنید و با تحلیلِ مثلا دو فیلم جدی در این جریان به تحلیل‌های کیفی می‌رسید که ارزش بسیار جدی دارد و می‌توانید تحلیل‌های بعدیتان را هم روی اینها سوار کنید. 🔸تعداد روش‌های تحلیل کیفی بسیار زیاد است. کسانی که علاقه دارند در این زمینه اطلاعات کسب کنند، می‌توانند به کتاب «دین در سینمای شرق و غرب» مراجعه کنند. 🔻 کانال رادیو فکرت: ایتا | روبیکا | اینستاگرام @HOWZAVIAN