eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.5هزار عکس
530 ویدیو
185 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
مکتبی که برای کودک و نوجوان جامعه، حساب جدی و خاصی بازکرده‌است و به آن‌ها شخصیت واقعی شان را هدیه کرده‌است؛ که می‌توانند در مقدرات تاریخ خود شبیه قاسم و عبدالله اثرگذار باشند و از عهده‌ی آن‌ها کاری برمی‌آید. امروز آیا کشف کرده‌ایم که چه بار عظیمی را کودک و نوجوان ما می‌تواند بر دوش بگیرد و در تاریخ حساس پیشاظهور اثرگذار باشد؟ ✍️محمد حسین مطهری @HOWZAVIAN
. 🔴 درد و رنج بدبینی ✍️ احمدحسین شریفی، رییس دانشگاه قم 🔻شاید بتوان گفت اغلب درد و رنج‌ها در زندگی‌های فردی، معلول و محصول «ذهنیت‌های منفی» و «بدبینی» است. 🔻بسیاری از افراد زندانی زنجیرهای تخیلی و توهمی خودساخته‌ای هستند که خود بر گرد ذهن و ضمیر خود بسته‌اند. 🔻با تغییر ذهنیت و نوع نگاه خود به مسائل، می‌توانیم تصویر و تفسیر درستی از آنها داشته باشیم. بدی‌ها لزوماً در ذات امور نیست؛ ممکن است در نوع نگاه ما به آنها باشد. 🔻 سلام الله علیها، قهرمان بزرگ کربلا، علیرغم همه درد و رنج‌های جان‌کاهی که دیده بود، چه زیبا فرمود: ما رأیتُ الّا جمیلاً؛ چیزی جز زیبایی ندیدم. @HOWZAVIAN
. 📰دکه‌ی تیترخوانی سه شنبه ۰۳ مرداد ۱۴۰۲ @HOWZAVIAN
🔸 حضور زنان مکشفه در هیأت‌ها ✍️ علی مهدیان این که ورود کشف حجاب کنندگان به هیاتها تضعیف جایگاه شریعت و فقه است، حرف ناقص و خطایی است. بله رها کردن ظاهر و شریعت به نیت حفظ باطن و سلوک، یک انحراف سابقه دار است که ریشه در اندیشه جهله صوفیه دارد. هیات محیط با ارزشی است که فضای معنوی و روابط دو سویه ولایی را در خدمت «اصلاح امت جدی» قرار میدهد. اگر آنچه مقدم بر امر به معروف و نهی از منکر است، شکل گیری بستر ولایی و «رابطه دو طرفه ولایی» است. و اگر فن آوری هیات و اردوهای راهیان نور و جهادی از این جهت موفق است،خصوصا برای کسانی که از سر جهل و غفلت خطا میکنند. اما همانطور که اگر قرار باشد صورت هیات از یک محیط معنوی و پر از غیرت دینی تبدیل شود به یک محیط بی رگ و بی غیرت، عملا هیات کار کرد خود را از دست میدهد. همینطور است اگر هیاتها به امر کلان اجتماعی و سیاسی بی تفاوت باشند.بین پدیده اجتماعی در حال توسعه و امر فردی موردی باید تفاوت گذاشت. وقتی یک پدیده در حال فراگیری و همه گیری است باید در مقابلش به گونه دیگری برخورد کرد. کشف حجاب کنندگان چه بدانند چه ندانند، قصه گسترش کشف حجاب در حال مدد دادن به جبهه دشمن است و لذا حرام سیاسی است. در مورد حرامهای سیاسی ماجرا همیشه متفاوت است و قرار نیست هیاتها کمک کننده به برنامه دشمن باشند. متن کامل در این صفحه @HOWZAVIAN
🏴 «گام نهادن در طریق عشق» ✍️نجمه صالحی همیشه با آمدن محرم، بغض، گریبان دل را تنگ در آغوش می‌کشد و هق‌هق ناله‌ها تا دامان ستاره‌ها پر می‌کشد. با آمدن محرم، صدای مویهٔ عرشیان به گوش می‌رسد، صدای ندبه‌های دسته جمعی‌... دل‌های زلال عاشقان مکتب سیدالشهدا علیه‌السلام چون آب ریخته از مَشک تیر خوردهٔ قمر منیر بنی هاشم علیه‌السلام بی‌تاب آل الله علیهم‌السلام هستند. 🔗متن کامل 🏴 «هیأت کانون تبیین» ✍️زينب نجیب آیت‌الله خامنه‌ای در توصیف امر روشنگری می‌فرمایند: «هرکدام از شما به‌عنوان یک وظیفه، مثل یک چراغی، مثل یک نوری پیرامون خودتان را روشن کنید... افکار درست را، افکار صحیح را منتشر کنید، پاسخ به اشکالات را، پاسخ به ابهام‌آفرینی‌ها را در این فضا با استفاده‌ی از این امکان منتشر کنید و می‌توانید در این زمینه به معنای واقعی کلمه جهاد کنید.»5/7/1400، (بیانات در پایان مراسم عزاداری اربعین حسینی) ایشان با نگاهی مکتبی به هیئت‌ها به‌عنوان عناصر تأثیرگذار در پیروزی انقلاب و پس‌ از آن، در هشت سال دفاع مقدس، آن را کانون تبیین معرفی می‌کنند. 🔗متن کامل 🏴 «عصر حماسه» ✍️فاطمه ابن‌علی اما حالا بعد از همه فراز و نشیب‌ها، وقتی این پرچم را به دیوار می‌زنم، با افتخار به خودم می‌گویم: دیدی ایران نگذاشت تاریخ تکرار و دوباره به ساحت اهلبیت(ع) تعرض بشه!؟ 🔗متن کامل 🏴 «میدان‌داری زنان» ✍️سعیده رحیمی اینکه می‌گوییم زنان عاملیت تام در صحنه‌ی سوگ عاشورایی دارند، یعنی از ظرفیتی سخن می‌گوییم که می‌تواند دل را بلرزاند نه تنها دل‌های عاشق و عاشورایی مردان مومن را ، بلکه دل‌های سنگ و سیمانی جبهه‌ی کفر را. اشک‌های کثیف معاویه را هم زنی سرازیر کرد به محبت علی (علیه آلاف التحیة و الثناء) 🔗متن کامل پ.ن: برای حضور در پویش عاشورانویسی می‌توانید با سردبیر مجله افکار بانوان حوزوی گفت‌و‌گو کنید. @HOWZAVIAN