چرایی ضرورت حذف ارز ترجیحی ۴۲۰۰
ــــــــــــــــــــــــ
ماجرای اصلاح پرداخت #یارانهها و مردمی سازی یارانه ها چیست؟
ارز ترجیحی ۴۲۰۰ تومانی چه مشکلاتی داشت؟
ــــــــــــــــــــــــ
کاری از اندیشکده راهبردی #سعداء
@soada_ir
ــــــــــــــــــــــــ
شمع
شبکهٔ مبلغان و عملیاتهای تبلیغی
ShabakeTabligh.ir
eitaa.com/ShabakeTabligh
#بازنشر_کنیم
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#استاد_جاذبه
انا لله و انا الیه راجعون
آیت الله سید عبدالله فاطمینیا به ملکوت اعلی پیوست
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
📌از خاتمی تا رئیسی
✍️ هاشم کامکار
بصورت خلاصه در روش جدید:
الف _ عرضه و تقاضا قیمت کالا را تعیین خواهد کرد. که بهترین روش و سلامت در اقتصاد است.
ب - یارانه به دست مصر ف کننده نهائی می رسد و سود حاصل از رانت آقازاده ها و دلالان سرمایه دار به مقدار زیاد از بین می رود.
ج - قاچاق به کشورهای همسایه کاهش می یابد.
د - تولید رقابتی و شکوفا میگردد
ضمنا این کار بایستی در دولت آقای خاتمی انجام می شد و روزی که ایشان می رفتند در پاسخ خبرنگار که پرسید آیا کاری هم بوده که دوست داشتید انجام بدهید و نتوانسته باشید. که آقای خاتمی در پاسخ گفتند: بله هدفمند سازی یارانه ها.
در دولت آقای احمدی نژاد این طرح در مورد بنزین انجام شد.
در دولت آقای روحانی هم که کلا زندگیمون گره خورده بود به برجام و دیگر هیچ.
حالا آقای رئیسی در حال اجرای پروژه ای قدیمی است که دیگران نتوانستند و یا بخاطر تبعات دشوارش (در ماههای اول) نخواستند انجامش بدهند.
این طرح فقط یک اشکال بزرگ دارد که به نظرم با قانون شرع مقدس اسلام نمی خواند و آن این است که:
(نظر اینجانب است شاید غلط باشد علماء تصحیح بفرمایند لطفا)
*چون از بیت المال پرداخت می گردد بایستی به همه ی مردم پرداخت گردد یعنی به همه مردم باید مساوی داده شود. همان کاری که حضرت علی (ع) انجام می دادند.*
اگر این مورد اصلاح گردد به نظرم طرح بسیار خوبی است و اثرات آنرا تا سال آینده خواهیم دید.
ضمنا اگر مردم مدتی تصمیم بگیرند بخرند یا نخرند هم هیچ اشکالی ندارد.
*باید با عرضه و تقاضا قیمت کالا تعیین گردد
و این یعنی شکوفایی اقتصاد و رونق اقتصادی.
#اقتصاد
#حذف_ارز_ترجیحی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
💠 پسرهای دایی مصیب
✍️ حجت الاسلام علی مهدیان
🌱اولین بار در یک جمع خانوادگی دیدمش. یکی از آشناهای ما گفت شیخ علی! اون پیرمرد رو میبینی، گفتم آره. گفت داییمه. دایی مصیب. پیرمردی هفتاد هشتاد ساله با یک کلاه لبه دار که سرش گذاشته بود با یک صورت آفتابسوخته و لاغر. دستهای زمخت و کاری. اما خوش مشرب و بذله گو.
🌱جالبه، اولین نکته ای که درباره اش به ذهنم رسید این بود که چقدر وجناتش عادی بود، خیلی عادی. این آشنای ما شروع کرد کمی درباره دایی اش برای من توضیح دادن.
گفت دایی مصیب تو روستا زندگی میکنه، اهل کاره، بی سواده اما حلال خوره. تا اینجاش برایم عادی بود. حلال خور بودن هم که ویژگی خاصی نیست. خیلی ها حلال خورند.
🌱بعد ادامه داد. دایی مصیب چند تا پسر هم داره. اونها هم اهل کارند. کارگرند. سواد زیادی هم ندارند اونها هم حلال خورند. حلال خور که میگم حلال خور، ها!
پرسیدم یعنی چی؟
🌱 گفت دایی مصیب کمی قرض بالا آورده بود، دست و بالش بسته بود. طلبکار هم کاریش نداشت البته. اذیتش نمیکرد. اما همین بچه هاش تصمیم میگیرند قرضهای بابا رو بدن. پس باید جدی تر کار میکردن. دنبال کار میرن و از میناب سر در میارن، یک شهر اطراف بند عباس.(حالا روستای اینها اطراف بروجرد بود یکی از شهرهای غرب کشور).
کار میکردند شبانه روز، که پول در بیارن، که قرض بابا رو بدن.
🌱میناب که گفت برای من جالب شد. من زیاد از میناب عبور کرده ام. منطقه ای با آب و هوای گرم و شرجی. در فصلهای گرم خیلی آفتاب تیزی دارد. شرایط میناب برای کارگری که اهل دشتهای سرسبز و خنک دامنه زاگرس باشد، شرایط آسانی نیست.
🌱میگفت ماه رمضان این چندتا پسر هم روزه میگرفتند هم کار میکردند. اما خودشون برام تعریف کرده بودند که ماه رمضانها شبها کار ساختمان رو انجام میدادن نه روزها. که به قول خودشان به خاطر روزه ای که میگیرند و ضعیف تر میشوند از کار کم نگذارند و نانشان حلال باشد.
🌱 یک بار یکی از فامیلها متوجه میشود که منزل یکی از پسرهای دایی مصیب به یک وسیله ای نیاز دارند. مثلا یخچال شاید یا بخاری. تصمیم میگیرد بهشان هدیه بدهد. پولی را هدیه میدهد و میگوید به نیت خرید فلان وسیله این پول را دادم. هدیه را قبول میکنند.
🌱اما میگفت به مناسبتی رفتم به منزلشان و دیدم آن وسیله را هنوز ندارند. پرسیدم پس چی شد؟ گفتند در میناب خیلی ها به این وسیله نیاز داشتند، خریدیم و دادیم به یکی از اهالی میناب که نیاز داشت، آنها نیازمندتر بودند.
🌱آره خلاصه دایی مصیب حلال خور بود. پسرهای او هم حلال خور بودند. تازه داشت حلال خور بودن برایم معنا و قداستی پیدا میکرد. مفهومی پر از تلاش. پر از عزم و اراده. پر از گمنامی اما وارستگی. پر از کرامت نفس. دایی مصیب و جوانهایی که با نان حلال بزرگ کرده بود عادی بودند خیلی عادی.
#اقتصاد
#حلال
#احتکار
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
👓 روشی بسیار کاربردی در مواجهه با مردم #ناراحت
❗️ روشی که بعضا رهبری نیز در دیدار دانشجویان معترض، از آن استفاده میکند!
🔹 حتی المقدور گوش دهید!
🆔 @Sangar_Tabien
نویسندگان حوزوی
👓 روشی بسیار کاربردی در مواجهه با مردم #ناراحت ❗️ روشی که بعضا رهبری نیز در دیدار دانشجویان معترض،
بارها در همین کانال گفتیم که حرف زیاد اگه بدون مشاهده مشکلات مخاطب و بعد نوشتن درباره آن و ارائه راه حل های مکتوب باشد، کاری بس بیهوده است
یاد خاطره ای افتادم: به یکی از استادان دانشگاهی ام که مبلس به لباس مقدس روحانیت بودند و از اعضای هیأت علمی، پس از اتمام کلاس گفتم: استاد این نکته دقیقی که در درس فرمودید را می توانید امشب تبدیل به یادداشت کنید یعنی چهار پنج پاراگراف درباره اش بنویسید و در خبرگزاری یا مطبوعه ای منتشر کنیم؟ و استاد گفت: نمی دانم، وقت ندارم، چندتا پایان نامه دارم برای راهنمایی و ... . و سکوت مرا فرا گرفت.
وقتی اهمیت رسانه برای یک استاد محرز نشده باشد و یا توان نوشتن دو سه پاراگراف حرف آماده و منطقی در فرهیختگان ما ایجاد نشده باشد، اوضاع روشنگری همین میشود که هست!
این بی میلی به نوشتن اما یک دلیل دیگر هم دارد چه بسا مهم تر از آن قبلی ها و آن این که:
بخشی از فضلای حوزه که به دانشگاه روی آوردند یا پژوهشگاه ها، این بزرگواران با تفکیک جامعه دانشجویان و جامعه ای که ما در آن هستیم دچار اشتباه شده اند، گمان می کنند همین جامعه دانشجویی، رسالت حضور اجتماعی شان را محقق می کند در حالی که مسائل اصل در کوچه و خیابان و بوستان ها و گفت و گوهای صمیمانه با مردم شناسایی می شود. برخی از استادان که می گویند حتی خرید را هم به خانواده شان واگذار کردند از بس غرق در تولید نظریه و پژوهش شده اند، نمی دانم مسائل آن پژوهش را از کجا می آورند خدا می داند.
اساسا کسی که مسائل روز مردم را نمی داند، نمی تواند برای مطبوعات و خبرگزاری ها یا شبکه های اجتماعی دست به قلم شود. بله! مشکلات ننوشتن رسانهای برخی فضلا و صاحبان مدارج علمی و عالیه از جای دیگر آب می خورد.
بی انصافی نکنیم؛ دیده ایم استادانی که با مردم بیشتر تعامل داشته اند و جامعه را ورای پژوهش های کتابخانه ای و اینترتی تعریف کرده اند، هم دست به قلم تر هستند و هم خروجی پژوهش هایشان کارکردی تر و در مسیر دغدغه های روز یا تمدنی حرکت کرده اند.
😍 بداهه نوشتم براتون
می تونید نقدم کنید
✍️ علی اسفندیار @rahil1357
#نویسندگی
#تبلیغ_تعاملی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
پذیرش مدرسه علمیه خواهران آیت الله ایروانی-پردیسان
سطح2
سطح3(مدرسی ادبیات عرب)
http://irvani.whc.ir/article/view/32946
مهلت: 1401/2/31
#حوزه_علمیه
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
🔴 تمدید مهلت ارسال مقالات کنگره بین المللی علامه طباطبایی
🔹با توجه به درخواست جمعی از نویسندگان و پژوهشگران نسبت به تمدید مهلت ارسال مقالات کنگره بین المللی علامه طباطبایی با موافقت دبیر علمی و دبیرخانه کنگره، آخرین مهلت ارسال چکیده ۱۵ خرداد ۱۴۰۱ و آخرین مهلت ارسال اصل مقالات ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ تعیین شد.
🔸علاقه مندان می توانند چکیده و اصل مقالات خود را حداکثر تا تاریخ های اعلام شده به آدرس زیر ارسال فرمایند.
🌐http://allameh1400.com/fa/
@hekmateislami
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
💠 سه ویژگی تبلیغی استاد فاطمینیا در پیام رهبر انقلاب
1️⃣ اطلاعات گسترده
2️⃣ بیان جذاب
3️⃣ لحن شیرین
🏴 پیام تسلیت در پی درگذشت حجتالاسلام والمسلمین سیّد عبدالله فاطمینیا(ره)
بسم الله الرحمن الرحیم
درگذشت عالمِ واعظِ درس آموز، جناب حجتالاسلام آقای حاج سیّد عبدالله فاطمینیا رضواناللهعلیه را به خاندان گرامی و همهی صاحبان عزا و ارادتمندان و مستفیدان ایشان تسلیت عرض میکنم. اطلاعات گسترده و بیان جذاب و لحن شیرین این عالم محترم، منبعی پر فیض برای جمع زیادی از جوانان و راهجویان بود و فقدان آن مایهی تاسف و اندوه است. از خداوند متعال مسئلت میکنم که رحمت و غفران خود را شامل حال ایشان فرماید و پاداش وافر به ایشان عنایت کند.
سیّد علی خامنهای
۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱
#رهبر_انقلاب
#استاد_فاطمی_نیا
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
📣 #همایش_ملی_فقه_نظام_ساز
✅ موسسه آموزش عالی امام رضا(ع) با همکاری مراکز و نهادی علمی حوزوی و دانشگاهی برگزار می کند:
💢همایش ملی فقه نظام ساز (چیستی، ساختار و رویکردها)
🗓 مهلت ارسال مقالات: 1401/02/31
🕛 زمان برگزاری همایش: پنجشنبه 1401/03/26
🔻محورهای همایش:
▫️تعریف فقه نظام ساز
▫️ضرورت فقه نظام ساز
▫️ امکان سنجی فقه نظام ساز
▫️ پیشینه شناسی فقه نظام ساز
▫️ فقه نظام ساز در مکاتب اهل سنت
▫️غایت شناسی فقه نظام ساز
▫️موضوع شناسی فقه نظام ساز
▫️رویکردشناسی فقه نظام ساز
▫️ساختار فقه نظام ساز
▫️ نظام مسائل فقه نظام ساز
▫️ مولفه های فقه نظام ساز
▫️چالش های فقه نظام ساز
🌐 لینک خبر
💢 کانال رسمی موسسه آموزش عالی حوزوی امام رضا علیه السلام تهران
eitaa.com/joinchat/3703439518C704ac87f9c
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
#متن_خوب برای کسانی که کتابها را دوست دارند
📕گشتوگذار در نمایشگاه کتاب تهران
📚 حال همهی ما خوب است
✍️ فاطمه نعمتی در خبرگزاری ایبنا نوشت
از ابتدای صبح حال جسمی خوبی نداشتم، ولی «باید»ی در وجودم بود که من را بیدار کرد، لباس به تنم پوشاند، کیف لپتاپ را برداشت و پاهایم را در خیابان ولیعصر (عج) به حرکت درآورد؛ بایدی مثل تعهد به کار و شاید صادقانهترش این باشد که دوست داشتم از این کار سختِ لذتبخش جا نمانم.
حالم کمکم بهتر شد وقتی غرق در کلمات و تصاویر شدم. کلمههایی که دربارهی کتابها بودند؛ این معشوقِ حالندار من. هر روز که به نمایشگاه میآیم و هر شب که برمیگردم برایم مهم است که از حال کتابها باخبر شوم. که دلیلم برای بودن در دنیای خبرنگاریِ کتاب همین بود. مثلا از یک کتاب داستانی بپرسم «سلام کتاب نارنجی با طرح یک درخت سیاه، امروز حالت چهطور است؟» یا به یک دانشنامه که رسیدم ابرویی بالا بیندازم و بگویم «تو که مطالبت حسابی بهدرد بخور است، پس حالت هم خوب است دیگر؟». میتوانم به بخش ناشران دانشگاهی بروم و احوال کتابهای تخصصی را بپرسم که زیاد هم میانهام با محتوایشان جور نیست؛ بماند که این عیبِ خودم است که از مطالب تخصصی و رسمی فراریام.
امروز میتوانم به هر کتابی با هر موضوعی سر بزنم و حالواحوال بپرسیم و گپی با هم بزنیم؛ به دور از چشم مسئولان غرفهها و بقیه بازدیدکنندگان. بین خودمان بماند من راه اسرارآمیزِ مخفی دارم برای اینکه با کتابها صحبت کنم. درست است که آنها اشیا هستند ولی به قول برونو لاتور، نظریهپرداز فرانسوی اشیا حیات اجتماعی دارند. او میگوید که آنها در زندگیمان نقش مهمی دارند و نباید نادیدهشان بگیریم. روزگاری پیکان در جامعهی ما چه بروبیایی داشت و حالا یک گوشی آیفون چنین پادشاهیای در زندگیمان به راه انداخته است. لاتور میگوید دیگر نمیتوانیم اهمیت کنشگری اشیا را انکار کنیم و من میگویم دیگر نمیتوانم حال کتابها را نپرسم صرفا چون اشیا هستند. من میپرسم و به اطلاع شما هم میرسانم.
امروز برای گزارش تصویری باید به بخش کودکونوجوان میرفتیم. بانشاطترین جای نمایشگاه همینجاست. پر از رنگ و صداهای شاد و ذوقی که در چشمها حس و دیده میشود. وقتی بین غرفههای ناشران کودکونوجوان راه میرفتم میتوانستم صدای تپش قلب کتابهای کودکانه را بشنوم یا نگاه شیطنتآمیز کتابهای نوجوانانه را ببینم و دستی برایشان تکان بدهم. اینجا انگار یک دنیای مخفی است. جایی دور از هیاهویِ طبقات بالا که آدمبزرگها با اخم و ترشرویی از این غرفه به آن غرفه میروند.
من میخواستم از بچهها سوالی بپرسم و آنها با ماسک روبهرویم میایستادند و متعجبانه نگاهم میکردند. مصاحبه انگار اتفاق عجیبی برایشان بود و البته برای بعضیهایشان هم اتفاقی جذاب. مثل آن پسربچهای که بازیگر سریال زیرخاکی بود و با لبخند نگاهم میکرد و از کتابهای موردعلاقهاش میگفت.
حین راهرفتن و صحبت با فیلمبردار صدای خندهای شنیدم. بلند بود و مداوم. به طرف صدا برگشتم و یک دسته کتاب کودک و نوجوان دیدم که کنار هم نشسته بودند و میگفتند و میخندیدند. پرسیدم «چیزی شده؟»
یکی از آنها که طرح خرسِ تنبلی روی جلدش تصویرگری شده بود به پسربچهای که کنارش ایستاده بود اشاره کرد و گفت: «میخواهیم بخندانیمش». تو هم بخند. هرچه خندهمان بیشتر و بلندتر باشد او ذوقزدهتر میشود. امروز صبح حال جسمیاش خوب نبود. آمده نمایشگاه که کتاب بخرد و خوشحال شود، حالا ما داریم بیشتر خوشحالش میکنیم.
به خودم نگاه کردم. حال جسمی من هم دیگر بد نبود. خندهی کتابها و بچهها مگر میگذارد حالت بد بماند؟ نمیخواستم از بخش کودکونوجوان نمایشگاه بیرون بیایم ولی کار داشتم و وقت نبود. «باید»ی که دارم من را به سمت غرفه خبرگزاری کشاند ولی دلم هنوز پیش آن دسته از کتابهای طنز بود که قاهقاه میخندیدند، و پیش ستارهی درخشانی که در چشمهای آن پسربچه سوسو میزد.
#روزنوشت
#نویسندگی
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
گزارش سخنرانی دکتر عباسی در نشست موعود.docx
27.1K
#تبیین
💠 سخنان دکتر حسن عباسی متن کامل👆
دیگر در 20 سال آینده چیزی به نام دانشگاه، آموزشوپرورش، صداوسیما، تلویزیون و رادیو به این معنا وجود ندارد. به قدری جامعه آینده با تفوق هوش مصنوعی جامعه عجیبوغریبی است که دانشگاه امپریال کالج لندن، 2 سال پیش یک تحقیقی را به نام «نظام مخاطرات پدیدههای تکنولوژیک در 40 سال آینده» منتشر کرد و 100 حوزه را مطالعه کرد. اختیار مناسبات اجتماعی از دست برنامهریزان اجتماعی امروزی چه حکومتها و چه مجموعه بخشهای خصوصی خارج میشود و یک سیستم هوشمندی به نام هوش مصنوعی مینشیند برنامهریزی میکند و او همه اینها را تعریف میکند و ما تابع پروتکلهای او هستیم او این انقیاد را رقم میزند.
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
.
پذیرش دانش پژوه
حجت الاسلام والمسلمین احمد رحمانی معاون آموزش مركز تخصصی نجوم از آغاز ثبت نام این مركز خبر داد و گفت: به حول و قوه الهي و در ظل عنايات حضرت ولي عصرعجل الله تعالی فرجه الشریف؛ مركز تخصصي نجوم به منظور تربيت و پرورش نيروهاي توانمند و متخصص در رشته فقه و اصول با گرایش فقه و هیئت، جهت شناخت علمی و عملی مسائل نجومی مرتبط با فقه از بين طلاب واجد شرايط و از طريق مصاحبه براي دومین دوره سطح 3 (سال تحصیلی 1402-1401 ) پذيرش مينمايد.
رحمانی در زمینه شرايط پذيرش این دوره بیان نمود :
1- حداقل اتمام سطح 2 تا شروع نيمسال اول سال تحصيلی 1402-1401
2- كسب امتياز لازم در مصاحبه علمي
3- تعهد به رعايت مقررات آموزشي و انضباطي
وی همچنین درباره اولويتها گفت: طلابی که دارای دیپلم ریاضی و تجربی، سابقه آموزش و فعالیت نجومی، تحقیق و یا پژوهش مرتبط با مسائل نجومی داشته باشند در اولویت قرار دارند.
حجت الاسلام رحمانی در ادامه بیان داشت: اعطاي مدرك تخصصي رسمي سطح سه از حوزه علميه، معرفي به مراكز علمي، پرداخت كمك هزينه تحصيلي، تدريس در آموزشهاي كوتاه مدت و تربيت مربي نجوم و همچنین ادامه تحصیل در سطوح بالاتر از جمله مزایای این دوره می باشد
وی در ادامه عنوان نمود، طلاب عزیز می توانند جهت ثبت نام از طريق پایگاه پذیرش حوزه به نشانی https://paziresh.ismc.ir اقدام نمایند.
ایشان در پایان اعلام نمود طلاب مي توانند جهت کسب اطلاعات بیشتر به مركز تخصصي نجوم واقع در بلوار امین، خیابان گلستان، کوچه 11، پلاک4 مراجعه یا ث با شماره 02532936311 تماس بگیرند.
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN
«کاشت محصولات استراتژیک پیرو تاکید مقام معظم رهبری»
محمدحسین رمضانی
یکی از نکاتی که در سخنرانی مقام معظم رهبری در اول فروردین ماه ۱۴۰۱ حول مساله تولید،دانش بنیان، اشتغال آفرین مطرح شد ، مساله امنیت غذایی و خودکفایی در محصولات پایه غذایی بود که اشاره ای به سفر رئیس جمهور به یکی از کشورهای خارجی کردند که مسئولان آن کشور گفته بودند ایران هرچه هندوانه و گوجه تولید کند،میخریم که آقای رئیسی گفته بودند شما خودتان مگر زمین حاصلخیز ندارید، آن مسئول در جواب گفته بود زمینهای ما برای گندم و ذرت است و آنها را صرف گوجه و هندوانه نمیکنیم.
در واقع منظور آن مسئول خارجی این بوده که آب و خاک ما برای کشت محصولات استراتژیک و ضروری کشورمان است و سایر محصولات را از کشورهایی مثل ایران وارد می کنیم.
🔻واقعا چرا با وجود هشدارهای مکرر مقام معظم رهبری ، در تولیدات بخش کشاورزی استراتژی نداریم؟
متاسفانه در سال های اخیر به دلیل خشکسالی و بیشتر بخاطر کم کاری مسئولین، در بخش کشاورزی بیشترین وابستگی را به واردات پیدا کردیم، به طوری که واردات گندم به حدود ۸ میلیون تن در سال رسیده است و البته نبود مشوق های لازم جهت پراهمیت نشان دادن و ترغیب کشاورزان به کاشت محصولات استراتژیک، پایه و اساسی مثل گندم باعث شده است که کشاورزان زمین های حاصل خیز خودشان را صرف کاشت محصولات پر آبخواه مثل هندوانه کنند که به گفته کارشناسان برای تولید هر یک کیلو هندوانه باید بیش از ۲۵۰ لیتر آب مصرف شود.و یا بخاطر درآمد پایین کشت این محصولات در برخی از استان ها زمین های کشت گندم تبدیل به باغ های پسته شده است.
🔻راه حل چیست؟
رهبرمعظم انقلاب #کشاورزی_دانش_بنیان را راه حل خودکفایی در مواد غذایی و محصولات استراتژیک و افزایش درآمد کشاورزان می دانند که ان شاءلله دولت سیزدهم با همراهی مردم علی الخصوص کشاورزان زحمت کش در راستای تحقق شعار سال جدید و حل مشکلات در حوزه تولید فائق آید.
#نویسندگان_حوزوی
@HOWZAVIAN