eitaa logo
نویسندگان حوزوی
3.3هزار دنبال‌کننده
6.2هزار عکس
469 ویدیو
176 فایل
✍️یک نویسنده، بی‌تردید نخبه است 🌤نوشتن، هوای تازه است و نویسندگی، نان شب. 🍃#مجله_ی_نویسندگان_حوزوی معبری برای نشر دیدگاه نخبگان و اندیشوران #حوزویانِ_کنشگرِ_رسانه_ای 👇 ارتباط @Jahaderevayat
مشاهده در ایتا
دانلود
. «چهار زندگی» ✍️ علی اسفندیار 🖍 در دوره‌های نویسندگی و محافل ادبی و رسانه‌ای، چهار «زندگی» را به شاگردان و علاقه‌مندان یادآوری کنید... ✅ یادگیری(زندگی با استاد) ✅ خواندن(زندگی با نویسندگان) ✅ نوشتن(زندگی با خود) ✅ گشتن (زندگی با مردم) 📲یکی از این‌ها حذف بشود هیچ «بنی بشری» نویسنده نخواهد شد 👤 @HOWZAVIAN
🌀 نخبه تبلیغی 🖋 هادی چیت ساز 🔸 در مدرسه ما طلبه‌ای بود بسیار مقید به زی طلبگی؛ اما از ابتدای طلبگی درس‌ها را خوب نمی‌فهمید و هم نداشت. روزی استادی، به او گفت که باید از طلبگی برود و شغل آزادی (به تعبیر استاد "پیازفروشی") انتخاب کند. 🔹 نهایتا تلاشش را به کار بست و تا قبولی پایه ششم پیش رفت. بعدها سراغش را گرفتیم و فهمیدیم در روستایی مشغول تبلیغ است. وی تازه راهش را پیدا کرده بود؛ پس از چند سال، مبلغ نمونه کشوری شد و این بار نامش را در میان چهره‌های تبلیغی دیدیم. 🔹 آری، او روستای ویرانه‌ای را تبدیل به آبادی کرده بود. روستایی بزرگ که مشهور به قاچاق موارد مخدر بود، دیگر معتادانش هم ترک داده شده بودند. روستایی بدون یک حمام عمومی مناسب، اکنون هر خانه ای حمام داشت. حتی وضعیت دامداری و کشاورزی روستا متحول شده بود. خدمات فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی این طلبه آن‌قدر صدا کرده بود که چند سال بعد در همان مدرسه ما، کلاسی برای نوآوری‌های تبلیغی برگزار کرد. 🔹 کم نیستند امثال این طلبه و هزاران طلبه دیگر که در سایر کارهای طلبگی به غیر از خوب نمره گرفتن، از «بهترین‌ها» هستند ولی از ابتدا به آنها توجهی نشده و اکنون نیز حمایت چندانی ندارند. آنها که خوب درس می‌خوانند، قطعا نخبه‌اند ولی ملاک شناخت نخبگی فقط نمره نیست. ✅ اجازه دهید با تعدادی از نخبه‌های حوزوی آشنا شویم: ❇️ طلبه‌ای که مقالات نوآورانه می‌نویسد و توان حل مسأله دارد، نخبه است هرچند قبلا نمرات خوبی نداشته باشد. ❇️ طلبه‌ای که تحلیلهای سیاسی-فرهنگی می‌نویسد، نخبه‌ای کمیاب است که ضد انقلاب، آرزوی قلم او را دارند. ❇️ طلبه‌ای که آسیبهای اجتماعی را در محله‌ای کم کند، نخبه است. ❇️ طلبه‌ای که گروه جهادی-تبلیغی فعال و مؤثر دارد، قطعا نخبه است. ❇️ فقط حفظ قرآن نشانه‌ی نخبگی نیست، بلکه آشنا و مأنوس‌کردن جوانها با قرآن و اسلام هم نخبگی است؛ بلکه قابل مقایسه نیست. ❇️ طلبه‌ای که بتواند فیلم خوب بسازد، نخبه عرصه روایتگری است که قحط الرجال است. ❇️ طلبه‌ای که داستان خوب می‌نویسد، نخبه‌ای است که اگر برای غربگراها می‌نوشت قدرش را می‌دانستند اما در حوزه به او کم‌لطفی می‌شود. ♨️ «نخبگان واقعی» چنین طلابی هستند که اغلب نه اسم و رسمی از نخبگی دارند، نه حمایتی می‌بینند؛ اما اهداف اسلام و انقلاب را در جامعه، پیش می‌برند. 〰️〰️〰️〰️〰️〰️ 📌 بیشتر بخوانید: 🌀 اصلاح شاخص نخبگان https://eitaa.com/manahejj/5712 @HOWZAVIAN
جمهوری اسلامی برای مردم چه کرده است؟! 🏨 پزشکی جزو ۴کشور برترِ دنیا در درمانِ ناباروری جزو ۱۰کشور برتر سازنده داروهای بیماری خاص جزو ۵کشور برتر دنیا در علم ژنتیک و رویان جزو ۴کشور اول جهان در ارتوپدی، عملهای زیبایی، پیوند اعضا ساخت هزاران مرکز درمانی مجهز در شهر و روستا ⚽️ ورزشی مقام اول تا سوم کشتی دنیا طی ٣المپیک قوی ترین وزنه برداران دنیا ایرانی بوده اند جزو ۵قدرت برتر تکواندو دنیا جزو ٨قدرت برتر والیبال رتبه ۵ فوتسال دنیا رتبه ۴ فوتسال ساحلی دنیا رتبه ۱ فوتبال آسیا رتبه ۱ بستکتبال آسیا علی رغم حضور چین و ژاپن جزو قدرتهای جودو و کاراته دنیا برترینهای شطرنج دنیا ایرانی اند 🏹 نظامی جزو ٨کشور قدرتمندِ نظامی دنیا جزو ٧کشور قدرتمند موشکی جزو ۵کشور سازنده زیر دریایی و و دومین کشور سازنده اژدرهای حباب ساز ساخت انواع موشک کروز و بالستیک ساخت انواع پهبادهای پیشرفته بومی ساخت انواح ناوچه و تانک و هلکوپتر بومی 🏢 دانشگاهی افزایش چند ده برابری تعداد دانشگاها و دانشجویان رتبه زیر ۱۰۰دانشگاههای معروف ایران در دنیا، ٧۵% جوانان ٢۰تا٣۵ ساله تحصیلات آکادمیک دارند. رتبه های اول تا پنجم مسابقات جهانی رباتیک رتبه های بالای المپیادهای علمیِ دانشجویی و دانش آموزی 🔬 علمی رشد و شتابِ اول علمی دنیا قبل از دولت روحانی مقام اول تولید علم و مقاله قبل از دولت روحانی جزو ٨کشور دارنده دانش بومیِ هسته ای جزو ۵کشور دارنده دانش پیل سوختی جزو ٧کشورِ اول در نانوتکنولوژی جزو ۱۰کشور سازنده ماهواره و فضاپیما جزو ۱۰کشور سازنده گوشی تلفنِ هوشمندِ ٣هسته ای با تکنولوژیِ بومی(GLX) جزو ٨کشور برتر سازنده سد های بتنی و خاکی و تأسیساتِ نیروگاهی 🌽 کشاورزی رتبه های اول تا هفتم جهان در تولیدِ زعفران، پسته، گردو، خرما، سیب، مرکبات، هلو، زدآلو، خیار، هندوانه. در آستاته خودکفایی در گندم احداث چند صد هزار هکتار گلخانه و مزرعه مکانیزه رتبه اول تولید حبوبات در آسیا رتبه بالا در تولید گل. رتبه ٧ دنیا در تولید و رواج گیاهان دارویی و طب سنتی رفاهی ساخت هزاران کیلومتر جاده کوهستانی، روستایی و پوشش ٩۰% جاده ای کشور برق رسانی به بیش از ٩۵% مناطق کشور گاز رسانی به ٨۰% مناطق کشور پوشش ارتباط تلفنی و موبایلی در بیش از ٩۰% مناطق کشور پوشش اینترنت در بیش از ٨۰% کشور قرآنی_مذهبی تربیت هزاران حافظ کلِ قران مقام های اول قاریان ایرانی در مسابقات بین المللی افزایش چند ده برابری تعداد طلاب و حوزه های علمیه ( جذب طلبه از ۱۳۰ کشور مختلف جهان) چند صد برابر شدن تعداد مساجد و حسینیه ها افزایش چند ده ها میلیونی جمعیت شیعیان جهان انتشار هزاران جلد کتاب در موضوعات دینی سیاسی تشکیل گروههای به شدت طرفدارِ ایران و هسته های مقاومت از شرق تا غرب عالم مثلِ: حزب الله لبنان، جهاد اسلامی و حماس در فلسطین،الوفاق بحرین، حوثی یمن، شیخ زکزاکی در نیجریه، سپاه بدر عراق، فاطمیون افغانستان، زینبیون پاکستان، مقاومت سوریه، حسینیون آذربایجان و .... تبدیل شدن به بانفوذ ترین قدرتِ منطقه 🔹 درضمن، تمام این پیشرفتها، درحالی بوده که ٨ سال جنگیدیم، تحریمِ علمی و اقتصادی بودیم و فروش نفتمون نسبت به زمان شاه از ۶میلیون بشکه به حداکثر ٢میلیون بشکه رسیده و جمعیت هم از ٣۰میلیون به ٨۰ میلیون نفر رسیده و به همین نسبت هزینه ها چند برابر شده... @serajna @HOWZAVIAN
. دیدم خیلی مظلومیم در داخل کشور بیشتر...😔 دستاوردهای نظام اسلامی را بلندگو باشیم؛ حاج‌قاسم‌وار💐
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. 🔅 روح الله، فرزند روح اللهعلی مهدیان، نویسنده حوزوی اگر این فیلم را ندیده اید، خوب و با دقت نگاه کنید. مراقب باشید فضای احساسی و جگرسوز فیلم مانع دقت شما در جملات پدر و مادر و خواهر سید روح الله و دقت در وضعیت زندگی آنها نشود. از کنار این سخنان آسان عبور نکنید، فکر کنید ببینید، این اندیشه، این فرهنگ، این عقاید چگونه در جان این مردم با این شرایط زندگی نشسته است؟ چگونه یک جوان کارگر حاشیه نشین با چنین عقاید و سبک زندگی رشد میکند؟ چه نکته ای و چه شرایطی او را رشد داده؟ راز مقاومت این مردم چیست؟ فارغ از همه دعواها و گفتگوها و نظرات این و آن فقط به وضعیت این خانواده فکر کنید؟ خواهش میکنم فکر کنید. اگر ندیدید این فیلم را حتما حتما وقت بگذارید ببینید. اصلا ذخیره اش کنید، دوباره و چند باره نگاه کنید و فکر کنید. با این فیلم قطعا به منبع حکمت الهی متصل خواهیم شد. همین @HOWZAVIAN
📚 کتاب و کتابخوان 👤 ✍ استاد جواد محدثی 📙مطالعه، غذای روح و درمان بیماری‌های فکری است. کتاب خوب، خاصیتی بیش از ویتامین ها دارد. کم خونی «رگ‌های ایمان» را هم باید با مطالعه جبران کرد. 📘کتاب، وسیله ی تزیین اتاق و قفسه نیست، برای خواندن و سود بردن است. نه «احتکار کتاب» درست است، نه«افتخار به زیادی کتاب». ارزش کتاب هم به محتوای آن است، نه به قطع و قیمت و جلد و رنگ. آیا «کتاب خوب» را می‌شناسید ؟ 📗کتابخانه، کمتر از داروخانه نیست. کمبود مطالعه، عوارض خطرناک فکری دارد، گرد آوردن و نخواندن، مثل آن است که کسی در داروخانه و درمانگاه باشد و از دوا و درمان سود نبرد. 📕هر که از کتاب و مطالعه، بیگانه است، غریب و تنهاست. 📒لحظه‌ای نشستن در کتابخانه، حضور در محضر اندیشوران قرون و فرزانگان اعصار است. 📌مطالعه با نیت خالص، عبادتی بزرگ است. 📎 به مناسبت ۲۴ آبان، روز کتابخوانی و کتاب و‌ کتابدار @HOWZAVIAN
🔸کتاب از دریچه عدالت فرهنگی ✍️ احمد اولیایی، عضو هیأت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی ◀️به مناسبت 24 آبان روز کتاب و کتابخوانی «ایرانی ها کتاب نمی خوانند»... این، گزاره ای ست که دائما می‌شنویم. اما به دلایل و عوامل آن خیلی توجه نمی شود. شاید بهترین عینک برای کشف واقعیت دنیای کتاب در ایران امروز عینک عدالت فرهنگی باشد. عدالت فرهنگی در مورد توزیع خیرات و مواهب فرهنگی صحبت می کند. 🔹کتاب به عنوان یکی از مهم ترین کالاهای فرهنگی برآمده از کنش فرهنگی نویسنده (ایده، هنر، تفکر، اندیشه) پیامی را برای خواننده تولید می کند و خواننده که در ظاهر مصرف کننده این کالای فرهنگی ست در واقع با دریافت پیام آن کتاب، پیام را در قالب رفتار، تجدید فکر، احیای اندیشه و ... بازتولید می کند. این چرخه آنقدر مهم است که نمی توان آن را نادیده گرفت. حال، آیا در مقوله کتاب، عدالت فرهنگی برقرار است؟ 🔶عامل (agent) بسط عدالت هم حاکمیت است و هم مردم. سهم حاکمیت عمدتا در فقره کتاب، ساختاری ست. ایجاد فرایند عادلانه تولید، افزایش تولید (طبق معیار اتحادیه بين المللي انجمن‌هاي کتابداري بايد به ازاي هر باسواد حداقل يک و نيم جلد کتاب در کتابخانه‌هاي عمومي وجود داشته باشد)، ممیزی عادلانه، توزیع عادلانه کاغذ، پایین آوردن قیمت تولید کتاب، افزایش کتابخانه های عمومی کشور(مطابق سند چشم‌انداز اعضاي کتاب‌خانه‌هاي عمومي ايران بايد تا سال ۱۴۰۴ به ۲۰ ميليون نفر برسد. برای رسیدن به چنین موقعیتی لازم است استفاده کنندگان از کتابخانه‌هاي عمومي تقريبا ۲۰ برابر شوند) و ... از جمله اقدامات ساختاری لازم است. اما نکته ای در عدالت پژوهی وجود دارد که اینجا نیز باید بدان توجه کرد و آن معیار عدالت است. 🔹کتاب بر اساس چه معیاری توزیع شود؟ آیا تمام کتاب هایی که در کتابخانه های تهران ارایه می شود باید در کتابخانه های یکی از شهرستان های جنوب کشور هم ارایه شود؟ نیاز، حق، برابری، ایجاد فرصت های برابر همه از معیار های عدالت هستند. شاید اگر ما بر اساس نیاز های مردم یک منطقه، کتاب های مرتبط برای رفع آن نیاز را عرضه کنیم بنابر معیار نیاز به عدالت فرهنگی نزدیک تر شده باشیم. این یک بحث مختصر است برای نشان دادن این نکته که برابری عینی لزوما به معنای عدالت نیست. 🔸آنچه که مهم است کتاب فقط محتوای آن نیست که بگوییم با ebook یا مطالعه در فضای مجازی به اهداف کتابخوانی رسیده ایم. بلکه کتاب یک فرهنگ است. از دست گرفتن کتاب تا ورق زدن آن، از هدیه دادن کتاب تا مطالعه آن، همه یک فرهنگ است همانگونه که فست فود فقط یک غذا نیست بلکه یک فرهنگ است. @HOWZAVIAN
🔆 تبیین یک «حدیث وطنی» ✍️فاطمه میری، نویسنده حوزوی ایمان، وطن، حب و ترکیب معجزه‌آسای این کلمات، روایت عزیزترین خلق خداست که فرمود: «حب الوطن من الایمان» چقدر با این حدیث زندگی کرده‌ایم وقتی که دل‌مان برای ایران می‌تپید. وقتی که غصه‌های کوچک و بزرگ جلو راه ایران‌مان می‌آمد و دست‌مان برای کمک به سوی آسمان‌ها دراز می‌شد. مثل زمانی که توپ روی نقطه پنالتی بود و پشت توپ کسی مثل رونالدو. ولی دل‌مان قرص بود از خدایی که همیشه هوای ما را دارد. همان ‌وقت که مادر بزرگ بی‌آن‌که از فوتبال چیزی بداند تسبیح می‌چرخاند و برای کشورش دعا می‌کرد. همان موقع که پدرمان زیر فشار بارانداز حسن یزدانی دعا می‌خواندند و انگار خودشان دارند کشتی می‌گیرند. همان وقت که کودکانمان از پیروزی ایران پرچم را دور خانه می‌چرخاندند. همه وام دار همین روایت بودیم. روایتی که این محبت را مقدس می‌دانست. اما این محبت برای ما ایرانی ها یک رنگ دیگری هم دارد. محبت ما به وطن، به ایران، فقط از جنس زاده شدن در مکانی خاص نیست. این محبت، برای خاکی‌ست که امید همه مظلومان عالم است. انگار ایران چراغی‌ست برای جهان برای شیعیان برای مسلمانان برای همه ستم دیدگان. انگار ایران نور امید خواستن و توانستن است. انگار ایران موطن خود باوری ملتی‌ست که سال‌هاست به تحریم خندید‌ه‌اند. با شهادت بزرگ شدند. این وطن دل‌خوشی هر کسی‌ست که می‌خواهد خودش آقای خودش باشد. آیا این وطن را نباید دوست داشت؟! این‌جا، جایی‌ست که دشمنان خدا را عصبانی کرده. این‌جا زنان و مردانی دارد که فرزند می‌دهند ولی ایمان نه. این‌جا مادرانی دارد که سه فرزند خود را ابراهیم‌وار تقدیم آستان الهی می‌کند برای جایی به نام وطن و خم به ابرو نمی‌آورد. مادری که بچه‌های تیم ملی را از زیر قرآن رد می‌کند و هیچ خواسته‌ای ندارد جز این‌که حرف خودی را غریبه نشنود. مادری که لباس تیم ملی فوتبال کشورش برایش مقدس است. خانم خالقی پور همین مادر است. راوی کتاب آستان این در بوسیدنی‌ست. اما مادر عزیز دستان شما بوسیدنی‌ست. مرام شما بوییدنی‌ست. مادر شهیدان خالقی پور، به بهترین و کاملترین وجه تصور، رشته‌ای از اراده و ایمان را بر گردن بازيکن ‌ها انداخت و با حرز محکم هم‌دلی و یک‌دلی بچه‌ها را راهی زمین مسابقه کرد. کاش بدانند فراموش‌کاران که مادران شهدا چه‌ جهاد عظیمی کردند و بدون ادعا هنوز هم در خط مقدم جهاد هستند، برای جایی به نام وطن. همان وطنی که وصفش گفته شد. در دوست داشتن این وطن چقدر ثواب نوشته شده؟ این‌جا موطن اهل دل است. این‌جا ایران است. آستان این در بوسیدنی‌ست. @HOWZAVIAN
. 📌 آیا جمله «حُبّ الوطن مِن الایمان» سند دارد؟ یکی از جملاتی که به پیامبر اکرم(ص) تحت عنوان حدیث نسبت داده شده است، جمله‌ی«حبّ الوطن من الایمان» است؛ یعنی: «دوست داشتن وطن، از نشانه‌های ایماناست». این سخن در کتاب‌های حدیثی دسته اول و مورد اعتماد شیعه و اهل سنت نقل نشده است. ولی در کتاب‌هایی مانند «مستدرک سفینة البحار»، «اعیان الشیعة»، «خزائن» نراقی(ره)، «کشف الخفاء»، «بیان المعانی»، و نظیر این منابع از شیعه و اهل سنت، بدون ذکر سند نقل شده است. همچنین با جستجو در منابع غیر حدیثی اوایل قرن چهارم به بعد که در دست داشتیم، قدیمی‌ترین نقل این سخن به کتاب «مرزبان نامه» بر می‌گردد. به هر حال، این روایت با توجه به این‌که به‌صورت مسند و در منابع معتبر اسلامی نقل نشده است، اصل روایت بودن آن قطعی نیست و نمی‌توان آن را به پیامبر اکرم(ص) و ائمه اطهار(ع) نسبت داد. اما نباید از متن آن دست برداشت.
🔴 خط قرمز «اقدامات اجتماعی» ✍️ابراهیم عبدی، پژوهشگر و نویسنده حوزوی 🖌عهدنامه امیرالمؤمنین علیه السلام برای اداره جامعه صادر شده است و ازین جهت با رعایت ادله دیگر در استناد مسائل اداره کشور معتبر است. گاهی در اداره جامعه اسلامی با حاکمیت قانون خدا و به ویژه در عصر نبودِ معصوم، نیاز به تدوین قانون و یا آیین نامه اجرایی ضروری‌ست به ویژه امور اجتماعی که با مسائل ریز و درشت زیادی روبروست. حال پرسش این است قاعده تقنین، اجرا، نظارت و اعتراض اجتماعی چیست؟ به عبارتی به چه قاعده‌ای می‌توان رجوع کرد که هنگام قانونگذاری یا دیگر اقدامات اجتماعی، برای اجرای قوانین اسلام در جامعه، به مشکل برنخوریم؟ پاسخ به این پرسش تا حدی روشن است. یعنی آن بخش در اسلام که قانون صریح بر اقدامات بازدانده داریم، حرفی نیست مانند حد، قصاص، حکم محارب و ...؛ ولی مساله آنجاست که در مورد اجرای مساله‌ای مانند حجاب، تا کجا مجاز به اجرای قانون هستیم؟ به نظر می‌رسد می‌توان با نگاه به عهدنامه امیرالمؤمنین علیه السلام به این پرسش پاسخ داد. امیرمؤمنان در نامه 53 نهج البلاغه به مالک فرموده است: إِيَّاكَ وَ الدِّمَاءَ وَ سَفْكَهَا ... از ريختن خون به ناحق بر حذر باش، زيرا چيزى در نزديك ساختن انتقام حق، و عظمت مجازات، و از بين رفتن نعمت و پايان گرفتن زمان حكومت به مانند خون به ناحق ريختن نيست. خداوند در قيامت اول چيزى كه بين مردم حكم مى‏كند در رابطه با خونهايى است كه به ناحق ريخته‏اند. و اگر دچار اشتباه شدى، و تازيانه يا شمشير يا دستت در كيفر دادن از حد بيرون رفت- چه اينكه در مشت زدن و بالاتر از آن بيم قتل است- مبادا نخوت حكومت تو را از پرداخت خون بها به خاندان مقتول مانع گردد عبارت مولا و تقسیم بندی قتل عمدی به قرینه فاء نتیجه در فَلَا تُقَوِّيَنَّ سُلْطَانَكَ و به قرینه وَ إِنِ ابْتُلِيتَ بِخَطَإٍ ... و شرطی سازی و تصریح به خطا، کاملا روشن است. اما هشدار امام به صورت مطلق قاعده (ایاک و الدماء و سفکها) به ویژه سود بردن امام از واژه «ایاک»، این است که امام یک نوع هشدار اکید نسبت به مساله قتل داده‌اند. این هشدا همنوا با این آیه از قرآن است: هر کس نفسی را بدون حق و یا بی‌آنکه فساد و فتنه‌ای در زمین کرده، بکشد مثل آن باشد که همه مردم را کشته، و هر کس نفسی را حیات بخشد (از مرگ نجات دهد) مثل آن است که همه مردم را حیات بخشیده. (مائده:32) بر پایه هشدار امام علیه السلام باید مراقب بود تا اداره جامعه به این مرحله نرسد و این خط قرمز مدیریت جامعه است. ازین روی به نظر می رسد خط قرمز اداره جامعه، مواظبت و مراقبت بر «نریختن خون» است و باید آن را در همه شئون پیاده‌سازی قوانین اسلام در جامعه، نصب العین قرار داد. افزون بر این مطلب، امام علیه السلام علتِ خطرناکی ریخته‌شدن خون مردم را اینگونه بیان فرموده است: حكومت را به ريختن خون حرام تقويت مكن، كه ريختن خون حرام قدرت را به سستى كشاند، بلكه حكومت را ساقط نموده و به ديگرى انتقال دهد. براى تو در قتل عمد نزد خدا و نزد من عذرى نيست، چرا كه كيفر قتل عمد كشتن قاتل است. بنابراین مساله مواظبت و مراقبت بر ریخته نشدن بسیار مورد تاکید است که باید رعایت شود. این مهم را حتی در نبردهای امیرالمؤمنین علیه السلام هم می بینیم. برای نمونه پیش از نبرد جمل به تعقیب طلحه و زبیر می‌پردازد تا آنها را برگرداند و یا برای بازگرداندن زبیر در میانه نبرد جمل با او به سخن و استدلال می‌پردازد و دستِ بر قضا موفق هم می‌شود. (اگرچه هزینه زیادی بر دست حاکمیت گذاشت). و یا امام علیه السلام نبرد صفین را در بعدازظهرها آغاز می‌کند و در پاسخ به تاخیر نبرد صفین می‌فرماید: من فقط به دنبال هدایتم (نهج البلاغه، خطبه 54) و به صراحت اعلام می‌کند که هدایتگری از ریختن خون مردم برایم دوست‌داشتنی‌تر است. نیز در همین نبرد به سربازانش توصیه و تاکید میکند که به جایِ فحاشی به لشگر معاویه، دعا کنند که بین خداوند بین ما و آنها را اصلاح کند و جنگ خاتمه یابد. پس وقتی پرهیز در خون را در نبرد می بینیم، در غیر نبرد بیشتر باید پرهیز نمود. روی سخن با عزیزان قانونگذار، مجریان، مخالفان و موافقان یک مساله اجتماعی‌ست که برای مسائل مختلف اجتماعی دست به اقداماتی از قبیل تقنین، نظارت، اقدام عملی و یا اعتراض مدنی می‌زنند. همه این گروه‌ها باید بدانند برای هر کار اجتماعی، به همه جوانب دین نگاه کند و بر پایه کتاب و سنت، اقدام نمایند و مراقبت کنند که دشمن یا فریب خوردگان دشمن در جامعه اسلامی، خون مردم را نریزد چه اینکه در همه این حالات، مسوولیت رسیدگی با حکومت است و چه بهتر که هرچه زودتر جلو خونریزی گرفته شود. چه اینکه سیره در اینگونه موارد بسیار راهگشاست و گاهی مخصصات منفصله عقلیه نیز به عنوان منطقه الفراغ مردم محترم است. @HOWZAVIAN
🔴 از دهه‌ی شصت چه خبر؟! رئیس جمهور ترور شد معاون‌ اول ترور شد رئیس قوه قضائیه ترور شد ۲۰نماینده مجلس ترور شدند امام جمعه تبریز ترور شد امام جمعه شیراز ترور شد امام جمعه یزد ترور شد ۴۰نفر در شیراز در حمله تروریستها شهید شدند ۲۰نفر از افراد با ظاهر مذهبی در تهران با کاتر شهید شدند و.... 🗓 اینها تنها بخشی از اخباری است که در مدت کوتاهی برای افراد دهه شصت منتشر می‌شد! امروز دیگر در گام دوم به سر می‌بریم و مواجهه دشمن، منتقد و حریف با انقلاب اسلامی هر چند پیچیده است؛ اما به قدری قوی شده‌ایم که این پیچیدگی محو بشود‌... رهبر جامع الشرائط داریم. https://eitaa.com/joinchat/3931373574Cca376c3815 ☑️ صفحه‌ی سراج از منتشر کنندگان آثار مکتوب نویسندگان حوزوی
📌 ارشاد جاهلاحمدحسین شریفی، رئیس دانشگاه قم، استاد حوزه و دانشگاه ارشاد و راه‌نمایی غافلان و جاهلان یکی از وظایف و حقوق انسان‌هاست. غفلت‌زدایی و جهل‌زدایی از ابتدایی‌ترین وظایف آگاهان است. بلکه می‌توان گفت یکی از حقوق غافلان و جاهلان بر آگاهان، این است که راه را از چاه به آنان بنمایانند. یعنی اگر اشتباهی کردند و یا غافلانه در مسیری انحرافی حرکت کردند، به آنان تذکر داده شود. علیه السلام می‌فرماید: «مَنْ رَأَى أَخَاهُ عَلَى أَمْرٍ يَكْرَهُهُ فَلَمْ يَرُدَّهُ عَنْهُ وَ هُوَ يَقْدِرُ عَلَيْهِ فَقَدْ خَانَهُ؛ هر كه برادرش را در كارى ناپسند ببيند و بتواند او را از آن باز دارد و چنين نكند، به او خيانت كرده است» در باب اول گلستان (در سیر پادشاهان) می‌گوید: «گروهی حکما به حضرت کسری در به مصلحتی سخن همی ‌گفتند و بزرگمهر که مهتر ایشان بود خاموش. گفتندش: چرا با ما در این بحث سخن نگویی. گفت: وزیران بر مثال اطبااند و طبیب دارو ندهد جز سقیم را. پس چو بینم که رأی شما بر صواب است مرا بر سر آن سخن گفتن حکمت نباشد. چو کاری بی‌فضول من بر آید مرا در وی سخن گفتن نشاید و گر بینم که نابینا و چاه است اگر خاموش بنشینم گناه است» @HOWZAVIAN
✴️ ترور کور یا ترور امنیت؟ 📌عادی سازی ترور در اذهان توسط دشمن ✍ رسول باقری، نویسنده حوزوی ترور های این چند روزه در برخی شهرهای ایران را باید در داخل یک پروژه دید. پروژه ای که دنبال خسته کردن مردم از محکومیت ترورها و عادی شدن ترور در اذهان مردم است. اینکه عده ای خیال می کنند این ترورها کور است کاملا اشتباه است بلکه این ترورها گام هایی است برای آماده سازی اذهان و باید اقرار کرد و هشدار داد که تا حدودی نیز موفق بودند. چرا که محکومیت های مردمی و وایرال کردن های ترور ها هر روز کمتر می شود و این یعنی آنکه این مساله به یک امر معمول در بین مردم تبدیل می شود و این یعنی ترور احساسات و ترور دل رحمی های مردمی. کما اینکه دیروز شاهد ترور در و بودیم اما این موضوع در بین مردم با عکس العمل جدی مواجه نشد. همین موضوع را با عملیات تروریستی ترکیه اگر مقایسه کنیم و عکس العمل جامعه ترکیه به این موضوع پی می بریم با انکه حجم فاجعه ایذه بسیار بالاتر از عملیات تروریستی میدان ترکیه بود ولی یه خاطر پروژه عادی سازی ترور در اذهان مردم ایران واکنش به ان کم رنگ تر شد. مساله بسیار روشن است. @HOWZAVIAN
💢 به آتش کشیدن گفتمان در قامت آزادی ✍ مصطفی گودرزی، نویسنده حوزوی ⭕️ درروزهای اخیر شاهد آن هستیم که به حوزه‌های علمیه هجوم برده می‌شود و ضمن هتک حرمت به این مکان، آنرا به آتش می‌کشند و همچون فاتحان فریاد پیروزی سر می‌دهند. ⭕️ از دیرباز حوزه‌های علمیه مهم‌ترین محفل بحث و تبادل نظر یا به تعبیری گفتمان‌سازی مباحث بر گرفته شده از قرآن و سنت پیامبر اسلام (ص) است که ویل دورانت در کتاب معروف خود «تاریخ تمدن» درباره قرآن می‌نویسد: این کتاب آسمانی، اخلاق و فرهنگ مسلمانان را به برکت خویش ترقی بخشید و ... قرآن به مردم تعلیم داد که بدون شکایت و ملالت، با مشکلات زندگی روبرو شوند، محدودیت‌های آن را تحمل کنند؛ در عین حال آنها را به توسعه و پیشرفتی برانگیخت که از عجایب تاریخ بود.(تاریخ تمدن اثر ویل دورانت صفحه ۷۸) ⭕️ اگر تاریخ علم، فرهنگ و تمدن را در کشور ایران و کشور‌های خاورمیانه بنگریم، شاهد آن هستیم که گفتمان و جریانات فکری اسلام نه تنها موجب رشد فرهنگ و تمدن این منطقه بوده بلکه نقش موثری در تعالی تمدن و فرهنگ دنیا داشته است. ⭕️ «بارتولد» مورخ و تمدن شناس معروف، مى‌نویسد: «مسیحیت هر قدر هم که با اسلام فرق داشته باشد، تا زمانى که راه هاى بازرگانى در کنترل مسلمانان قرار داشت، تمدّن دنیاى اسلام نیز برتر از مدنیت مسیحى بود...» ⭕️این نکته بسیار حائز اهمیت است که تمدن فعلی جهان، برایندی از تلاش ملل جهان در طول تاریخ است، که مسلّماً سهم اسلام در پیدایش و توسعه این تمدن، کمتر از سهم دیگر تمدن ها نیست. بر این اساس علوم و تمدن اسلامی از سه مسیر به غرب منتقل شد: 1️⃣ ارتباط مسلمانان با مسیحیان در اسپانیا، و ...، و آشنایی غرب با فرهنگ و تمدن اسلامی در طول جنگ های صلیبی. 2️⃣ ترجمه کتب عربی به زبان های اروپایی. 3️⃣ تدریس و استفاده از کتب عربی که دانشمندان مسلمان آن ها را در مراکز علمی نوشته یا ترجمه کرده بودند. ⭕️ امروزه حوزه‌های علمیه نماد و پایگاه این گفتمان‌سازی هستند و هنگامی که آنها را به آتش می‌کشند هر چند از باب اعتراض این خود نشان از بستن راه گفتمان دارد. ♨️ قدری تامل لازم است که بدانیم در یک جنبش اجتماعی، اصول و مبانی آن جنبش چیست؛ آنچه در آشوب و بلوای امروز دیده می‌شود، هیچ یک از مولفه‌های حرکت و جنبش عقلانی که دارای عقبه فکری باشد را ندارد. @HOWZAVIAN
سلام و نور و احترام💐 مطالب ارسالی اعضای فرهیخته کانال نویسندگان حوزوی در لیست بررسی و انتشار قرار دارد. مهم، هماوردی در است. انتشار برخی یادداشت‌ها و کوتاه‌نوشت‌ها را برای مناسبت خاصی در نظر گرفته‌ام‌.
☑️ درنگی بر مفهوم اعتراض و اغتشاش ✍ حمید احتشام ملائکه اعتراض کردند، به خلقت انسان؛ اما شیطان کرد، عصیان کرد، از امر پروردگارش تخطی کرد. اعتراض نکوست؛ اما اغتشاش نکوهیده. اعتراض پاسخ دارد، جای رسیدگی دارد؛ اما اغتشاش، موجب اخراج است: «فَاخْرُجْ مِنْهَا فَإِنَّكَ رَجِيمٌ» (حجر: 34). اعتراض ملائکه به خلقت اهل جهل بود؛ انسان‌هایی که فساد می‌کنند و خون می‌ریزند: «أَتَجْعَلُ فِيهَا مَنْ يُفْسِدُ فِيهَا وَيَسْفِكُ الدِّمَاءَ» (بقره: 30) اما خدای متعال، نوع دیگری از انسان را اراده کرد بود؛ او می‌خواست در زمین خلیفه و جانشینی قرار دهد: «إِنِّي جَاعِلٌ فِي الْأَرْضِ خَلِيفَةً» (بقره: 30) جانشینان خدای متعال، همگی اهل‌عقل‌اند؛ اما پیش از ایشان اهل جهل در زمین جولان می‌دادند. همانانی که اعتراض ملائکه را برانگیخته بودند. اهل‌جهل به سرکردگی شیطان حکم می‌راندند. علت ممانعت شیطان از سجده بر آدم همین بود. او نمی‌خواست از اریکه قدرت پیاده شود. در طول تاریخ با دو نوع انسان مواجه هستیم: عاقلان و جاهلان. تمام انسان‌ها براساس روایتی معتبر که از صادق آل‌محمد (علیهم السلام) به یادگار مانده است، آبستن معانی هستند. معانی تاریک و ظلمانی که عمده در اهل جهل حمل می‌شوند و معانی روشن و نورانی که عمده در اهل عقل. در روایتی دیگر انسان‌ها به معدن‌های طلا و نقره تشبیه شده‌اند: «الناس معادن کمعادن الذهب و الفضة»؛ استعاره معدن، گویای این است که انسان‌ها هر یک حامل معنایی هستند: خواه درخشان و نورانی، خواه کدر و ظلمانی. از معدن خیر جز خیر و از معدن شر جز شر انتظار نمی‌رود که از کوزه همان بود ترواد که در اوست! حسن و قبح در فرآیند صدور فعل همان فشار حمل است. انسان‌ها آبستن معانی هستند. ذاتِ فاقد، طلب می‌کند و ذاتِ واجد اعطا، این طلب و عطا یک لقاح وجودی است. یک نکاح تکوینی است. هر یک از انسان‌ها حامل معنایی هستند، حمل فشار می‌آورد تا ظاهر شود، فشار می‌آورد تا از نهان پیدا شود، نمایان شود؛ «و تضع کل ذات حمل حملها» (حج: 2) این فشار، فاعل را مضطر می‌کند، این اضطرار، همان میل است، همان ضرورت صدور فعل، کاسته‌شدن فشار حمل، ملائمت می‌آورد؛ بار را که زمین گذاشتی، احساس راحتی می‌کنی. اما این راحتی پایدار نیست، موقت است؛ اثر وضع حمل است؛ راحتی ماندگار بسته به نوع چیزی است که زاده‌ای... زمین و حکومت بر آن، قبل از اهلِ عقل، به جاهلان رسیده بود. اهل جهل، معانی خود را بر عالم زدند و تمدن خود را بر پا کردند. پیروان جهل کاخ‌های خود را بنا کرده، ساختارهای خود را ساختند و بساط سلطنت‌شان را بر زمین گستراندند. فراعنه و فرمانروایان جهل شنیده بودند که مادر عقل نیز آبستن معانی عقلانی است؛ از این‌رو در طول تاریخ مراقب بودند تا مبادا فرزندان عقل پا به دنیا نهاده، تاج و تخت‌شان را به باد دهند! اما این وعده خداست که سرانجام، صالحان‌اند که وارث حکومت بر زمین خواهند شد: «وَلَقَدْ كَتَبْنَا فِي الزَّبُورِ مِنْ بَعْدِ الذِّكْرِ أَنَّ الْأَرْضَ يَرِثُهَا عِبَادِيَ الصَّالِحُونَ» (انبیاء: 105). اینک جهان برای آماده می‌شود؛ گو اینکه در خفا و جلا برای رویارویی با تجهیز شده‌اند. @HOWZAVIAN
. 📌جان نیروی امنیتی ارزان شود؛ 🔻بدست آوردن امنیت گران می‌شود... ✍ محمدجواد محمودی @HOWZAVIAN
. 📌ایران را آزاد می‌کنیم اما ما را نزنید! ✍ انتشار یادداشت علی کردانی، عضو تحریریه مدادالفضلاء در روزنامه وطن امروز 🖇در ناآرامی‌های اخیر و اردوکشی‌های خیابانی و تئوری‌پردازی‌ها برای حل مشکلات جامعه، بسیاری از گفتمان‌های حق و ناحق لباس رسانه و مطالبه بر تن کردند.   🖇ردپای آمریکایی‌ها را براحتی می‌شد در شعارها و آتش‌بازی‌های خیابانی پیدا کرد؛ وقتی‌ شعار «زن، زندگی، آزادی» را سر دادند، چندی بعد بایدن گفت: ایران را آزاد می‌کنیم. کلمه آزادی از خیابان‌های تهران به تریبون بایدن سلام داد؛ آزادی را هر دو سر دادند. بی‌تردید این هماهنگی‌های گفتاری و رفتاری رازی فراتر و پروژه‌‌ای عظیم‌تر را بر‌ملا می‌کرد. 🖇آمریکا همان اسیری است که هر چه به لحظه‌های واپسین فرمانروایی و یکه‌تازی خود در دنیا نزدیک می‌شود، آرامش خود را از دست می‌دهد و رو به ایران کرده و ناسزا می‌گوید: «هر که دست از جان بشوید، هر چه در دل دارد بگوید». 🔗متن کامل در سایت روزنامه وطن امروز @HOWZAVIAN
⁉️ چه باید کرد... ✍ احمد اولیایی، عضو هیات علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی 🔸جامعه، امروز روزهای خاصی را می گذارند. این روز ها با تمام اغتشاشات، ناآرامی ها، خشونت ها و حتی بالاتر از اینها یعنی جنگ قبلاً هم در ایران عزیز تکرار شده و به لطف خداوند، هدایت امام و رهبری و سرمایه اجتماعی مردم پشت سر گذاشته شده است. اما این روزها فقط شاهد اغتشاش نیستیم بلکه اعتراضاتی هم وجود دارد. اعتراضاتی که ممکن است بعضی از آن ها وارد و قابل تأمل باشد. هیچ کس نمی تواند این اغتشاشات افسار گسیخته که این روزها با خون مردم و حتی خردسالان آمیخته شده و موج سواران در کمین، دیگر به صورت عریان سوار بر این ناآرامی ها شده، هم بر آن می دمند و هم ماهی خود را صید می کنند، را محکوم نکند اما هیچ کس هم نمی تواند بعضی کاستی ها را کتمان کند. بنظر می رسد اگر این اعتراضات رنگ و بوی اغتشاش نمی گرفت و در آرامش برگزار می شد احتمال افزایش معترضین هم وجود داشت اما حال که دیگر تبدیل به جولان تجزیه طلبان و داعش صفتان شده است، معترضین به کاستی های کشور که عاقلانه و صادقانه و دلسوزانه اعتراضاتی دارند، صف خود را جدا کرده اند و ترجیح می دهند زمانی در باب ایران صحبت کنند که به نفع دشمن و این اغتشاش تمام نشود. ◀️با ترسیم صحنه فوق، وظیفه چیست؟ آیا باید نسبت به هر دو ساکت بود و اقدامی نکرد؟ همه می دانیم که نهاد ها و بخش های امنیتی و نظامی مثل همیشه در صف اول مشغول آرام کردن اوضاع هستند و البته این حق است و باید ادامه داشته باشد اما بخش دیگر چه کند؟ در یک یادداشت و مقال نمی توان راه حل کامل و همه جانبه ارائه داد چراکه چالش ها و پیچیدگی های حکمرانی و جامعه داری مردان اندیشه ورز در همه حوزه ها و مجریان قوی در همه عرصه ها را می طلبد اما شاید بتوان یک یا دو راه حل برای کمک به حل مسأله در بحران ارائه داد. 🔷من این دو پیشنهاد را با شما به اشتراک می گذارم، ممکن است ایراد داشته باشد و ممکن است کمکی باشد به قدر وسع این قلم؛ 1- سریعا چند نفر از اغتشاشگران اصلی را که بنا بر قانون محارب هستند اعدام کنید. این می تواند بخش عمده ای از اغتشاشگران را سرجای خود بنشاند. این کار ناظر به آن بخش اغتشاشات است. حدود دوماه از اغتشاشات می گذرد و هیچ اجرای حکمی دیده نمی شود! لذا می‌بینیم که هشتگ پایان مماشات گسترش یافته است. 2- سریعا چند نفر از مسئولانی که در مسئولیت های مهم حضور داشته و دارند و بخشی از کاستی های موجود حاصل فعل یا ترک فعل آن هاست به دادگاه آورده و بررسی علنی کنید. این کار نیز ناظر به بخش اعتراضات است. آیا عملکرد هیچ مسئولی در وضعیت ارز، گرانی اجاره و مسکن، تورم، بورس و به طور کل کاستی ها تاثیر نداشته است؟! آیا امتداد این تأثیر، منجر به نارضایتی ها نشده است؟! 🔸هردو پیشنهاد متوجه قوه قضائیه است. قوه قضائیه می تواند با عملکرد سریع و دو جانبه (ناظر به اغتشاشگران با اعدام و ناظر به اعتراضات حقه با تشکیل پرونده چند مسئول) اوضاع ایران امروز را متفاوت کرده و بخش عمده ای از اعتماد به حاکمیت، امید به حل مسائل و ناامید کردن دشمن را احیا کند. گاهی سریع، دیر می شود... @HOWZAVIAN
آیا جنگ ترکیبی وجود دارد؟! ✍ سید محمدحسین، میرحبیب الله پس از پیروزی انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۷، و استقلال یافتن ایران، این کشور از دو قدرت بلوک غرب و شرق، با شعار نه شرقی نه غربی فصل تازه ای را در مناسبات بین المللی آغاز نمود. در واقع با توجه به موقعیت استراتژیک و منابع سرشار طبیعی این کشور، و همچنین پس از تسخیر لانه جاسوسی امریکا، الگویی جدید برای تمام کشورهای تحت سلطه دو قدرت شرق و غرب ظهور یافت. نمود جنگ ترکیبی را می توان در استقلال خواهی اقوام گوناگون، سهم‌خواهی‌های نابجا، ترور مردم بی دفاع و ۸سال جنگ تحمیلی ابراز کرد. این درحالی بود که وقتی هیتلر دنیا را به کام جنگ جهانی دوم فرو برد، تنها پنج سال طول کشید! گفتنی است ملت ایران با مقاومت مثال زدنی خود در این هشت سال، ترورها و جدایی‌طلبی‌ها را نیز خنثی کردند. پس از رحلت امام خمینی(ره) بنیان گذار جمهوری اسلامی ایران، و انتخاب حضرت آیت الله خامنه ای به جانشینی ایشان، دشمنان جنگ دیگری را با ایران اسلامی آغاز کردند که رهبر انقلاب اسلامی از آن به تهاجم فرهنگی یاد کردند. این تهاجم باعث شد برخی از مسئولان نظام از مسیر اصلی منحرف شوند، و با شعار آزادی، زمینه اغتشاشات خیابانی سال۷۸ را به وجود آورند. پس از عبور از این دوره پر فراز و نشیب، با آشکار شدن برنامه هسته ای ایران توسط یکی از اعضای منافقین، جنگ دیگری با عنوان جنگ دیپلماسی آغاز گردید. پس از مذاکرات فراوان ایران در باب انرژی هسته ای با غرب و عدم حصول نتیجه دلخواه، نظام جمهوری اسلامی به این نتیجه رسید که فعالیت هسته ای خود را گسترش دهد و در پی این تصمیم توانست چندین نیروگاه هسته ای تاسیس نماید. به دلیل عبور سربلند ایران اسلامی از مراحل قبلی، و پیش رفت روز افزون، دشمن این بار تمام توان رسانه ای خود را به کار بست تا به مردم ایران القا کند که در انتخابات سال۸۸ تقلب صورت گرفته است، و رای آن ها برای جمهوری اسلامی ارزشی ندارد، تا به دنبال آن فتنه ای برپا نموده و به اهداف شوم خود دست یابند. پس از ظهور بهار اسلامی و تحولات منطقه ای، ایران توانست این بار با غلبه بر داعش، قدرت منطقه ای خود را نیز تثبیت نماید. دشمنان ایران اسلامی که در مقابل قدرت این کشور ناکام مانده بودند، با طراحی مرگ مشکوک یک خانم جوان جنگی چند بعدی علیه جمهوری اسلامی و ایران عزیز آغاز کردند. آن ها در حقیقت با پیش رفت ایران قوی و اسلامی مخالفند و آن را تاب نمی آورند. مخالفین جمهوری اسلامی ایران، با انجام جنگ رسانه ای و انتشار اخبار کذب و کشته سازی، وضع تحریم های فلج کننده اقتصادی، از بین بردن امنیت روانی مردم کشور، و اقدامات هتاکانه علیه احکام شریعت اسلامی، سعی می نمایند تا ایران قوی را به زانو دربیاورند. اما به فضل الهی و با همت آحاد امت اسلامی، این ید واحده، بار دیگر از پیچ تاریخی کنونی و جنگ ترکیبی نیز سربلند عبور خواهد کرد. @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☑️ این یک تحلیل نیست 👆 صحنه از همیشه شفاف‌تر است، دیگر با چشم غیرمسلح هم می‌توان رد پای جانیان دهه‌ 60 و ریال‌های سعودی را دید و صفیر گلوله‌های ام‌16 آمریکا را شنید و دست‌ افشاندن و پا کوبیدن کودک‌کشان در تل‌آویو را نظاره کرد. این تحلیل نیست، خبر آن را جان‌بولتون در مصاحبه با رعنا رحیم پور داده بود. آنچه جان‌بولتون با صراحت نمی‌گوید این است:برای انتقام از ایران، باید وارد فاز مسلحانه شد. 📌ما با تروریسم سریالی مواجهیم. ✍ محمدجواد نیکزاد، نویسنده حوزوی @HOWZAVIAN
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام و نور امروز را با نوشته‌ای از شروع می‌کنیم به عشق 👇
💠 اینجا ایران است... ✍️ زهرا یزدانی اینجا ایران است، اینجا جمهوری اسلامی ایران است، اینجا کشور اسلامی است، اینجا رهبر دارد، ولایت فقیه دارد، ارتش و سپاه و بسیج دارد، اینجا مردمانی دارد که جانشان را فدای نظام و رهبرشان می کنند، اینجا سن و سال ندارد، مرد و زن ندارد برای دفاع از وطن ... اینجا زنان این سرزمین دغدغه رشد دلاورانی را دارند که روزی فدایی رهبرشان کنند . خط فکری مردمان انقلابی راهی است که آنها را به خدا می رساند و از غیر خدا دورشان می کند . هراس در دلهای مردم این سرزمین جایی ندارد و بر این باورند که ظلم هرگز پایدار نمی ماند ... بیگانه اسمش بیگانه است ... اما! اما تو مورد خطاب من هستی! تویی که ایرانی بودن را افتخار خود می دانی . تویی که با برد تیم ملی غرور ایرانی‌ات گل می اندازد! تویی که در همه جای جهان فرهنگ غنی ایرانی را جار زده‌ای! یادت باشد هم وطن من! برای امنیت امروزت خون هزاران هزار شهید هدیه داده ایم ... حواست باشد جو رسانه‌ای دیروز که خود حاصل سالها تلاش دشمن برای تربیت نوجوانان و جوانانی مثل تو بود سبب نشود به خاک کشورت، به هم وطنت، به ایرانی بودنت پشت کنی ... خواهرم! به وجدانت تلنگری بزن و خود را از نگاه‌های مسموم و حریص که امروز تو را بازیچه هدف هایشان قرار داده اند دور کن . اینها امروز خود را در نقاب دل سوزی تو ساخته اند و فردا می شوی نردبانی که بعد از بالا رفتن آنها کنار زده می شوی ... زنان این سرزمین لایق بهترین ها هستند ... اینجا ایران است سرزمین زنان با اصالت و شریف سرزمین زنان مقتدر و بیگانه ستیز سرزمین ایران ایران اسلامی. @HOWZAVIAN
رادیو اپوز اوریانا.mp3
6.8M
😊 اعلا‌حضرت اینقدر دغدغه زنان رو داشت که ساعات زیادی از روز و حتی شب رو به رَتق و فَتق مسائل زنان می‌پرداخت ✍️ سمیه رستمی، نویسنده حوزوی برای بخش یازدهم رادیو اوپوز نوشت 📌بخشی از متن: خو زنیکه شاید زنهایی که شاه باهاشون حشر و نشر داشته، اینجوری بودن. مثلاً مادرش! خواهراش! یا زنهاش! یا بقیه متعلقات! تو باید به رو والاحضرت بیاری؟! نشنیدی مشت نمونه خرواره! نه نشنیدی آیا؟! اصن اعلاحضرت به همه زنان این سرزمین به چشم سرمایه‌های ملی نگاه میکردن و اختیار دارن درباره سرمایه ملی مملکت هر نظری داشتن بگن. اصن صلااااح ملک خویش؛ ممدرضا داند و بس. اعلا‌حضرت اینقدر دغدغه زنان رو داشت که ساعات زیادی از روز و حتی شب رو به رَتق و فَتق امور و مسائل زنان می‌پرداخت. جوری که دیگه براش توانی نمی‌موند به سایر امور مملکت برسه. اصن ایشون جزو اولین کسانی بود که به «زن، زندگی، آزادی» اعتقاد محکمی داشت. حتی فرح پهلوی رو نایب‌السلطنه قرار داده بود تا چِشْ چال بقیه کشورها دربیاد خصوصا غربیای بدبخت... 📣 متن کامل را در صوت بالا بشنوید👆 @HOWZAVIAN