eitaa logo
مدیریت حوزه علمیه استان البرز
1هزار دنبال‌کننده
4.8هزار عکس
1.2هزار ویدیو
213 فایل
کانال رسمی مدیریت حوزه علمیه البرز ارتباط با ادمین: @Admin_modir شناسه کانال: @HowzehAlborz تلفن: 02632755601-3 نشانی: کرج-خ ذوب آهن-کوچه شهید منتظری-پلاک ۶۸ مسیریابی با نشان: https://nshn.ir/f2sbv1AE5xWtde
مشاهده در ایتا
دانلود
برای رسیدن به حوزه متناسب با عصر انقلاب، باید به تمام نیازها و الزامات توجه داشت مدیر حوزه های علمیه با بیان این که برای رسیدن به حوزه متناسب با عصر انقلاب، باید به تمام نیازها و الزامات توجه داشت، گفت: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی پدیده های مختلفی ناظر به مناسبت ها و ارتباطات حوزه و دانشگاه تقویت و شکل گرفته است که از جمله آن می توان به مواردی چون؛ نظام علوم اسلامی دانشگاه، علوم انسانی اسلامی در دانشگاه، طلابی که در دانشگاه حضور دارند و... اشاره نمود. آیت الله اعرافی با تأکید بر این که برای نخستین بار است که حوزه مبتنی بر تمام زحمات پیشینیان، به شکل نسبی از منظومه جامعی از اسناد و طرح‌ها برخوردار است، تصریح کرد: ناظر به الزامات و متغیرها و متناسب با فضای دانشگاهی، می‌توان برای میان مدت و بلند مدت طرح‌های جدیدی ارائه نمود. @j_modarresin
حضرت ابوطالب (ع) سردمدار و پیش قراول جهاد کبیر و مقاومت بود آیت‌الله کعبی در همایش بین المللی «حضرت ابوطالب(ع) حامی پیامبر اعظم(ص)» بعد جهادی و مقاومتی حضرت ابوطالب(ع) را مورد توجه قرار داد و اظهار داشت: ایشان مجاهد و پرچمدار دوران مبارزه و انقلاب پیامبر اکرم(ص) بودند؛ ایشان به معنای واقعی کلمه «مجاهد فی سبیل الله» بودند. نائب رییس دوم جامعه مدرسین در ادامه با بیان اینکه حضرت ابوطالب(ع) سردمدار و پیش قراول جهاد کبیر و مقاومت بود همانطور که امیرمؤمنان(ع) سردمدار جهاد قتال بودند، بیان کرد: اگر مجاهدت‌های ایشان در مکه و مجاهدت‌های امیرمؤمنان(ع) در مدینه نبود، اسلام پا نمی‌گرفت. @j_modarresin
♨️ آشنایی با برخی از فعالیت های دفتر فقه معاصر ✅ کمک به ورود اساتید و چهره های شناخته شده حوزه به موضوعات معاصر ✅ راه اندازی دروس خارج فقه معاصر ✅ حمایت های علمی در جهت موضوع شناسی همه جانبه برای غنای دروس خارج فقه معاصر ✅ تشکیل لجنه های علمی با حضور اساتید هیات علمی و متخصصین دانشگاهی و فضلای حوزوی برای شناخت به روز موضوعات معاصر: ۷۰ محقق حوزوی و دانشگاهی از سراسر کشور در قالب ✅ تدوین کتب درسی برای سطوح عالی و قابل استفاده در دروس خارج فقه معاصر: الفائق فی الاصول شخص حقوقی و احکام آن (به زودی) پول و احکام آن (در حال تکمیل تحقیقات) ✅ برنامه ریزی برای بررسی و ارتقا سطح دانش در موضوعات معاصر نزد طلاب حوزه های علمیه ❇️ آخرین دستاوردهای علمی فقه معاصر حوزه های علمیه را از دفتر فقه معاصر پیگیری نمایید: https://eitaa.com/joinchat/835584018C53bfbd8554
📢آغاز ثبت نام متقاضیان ورود به حوزه های علمیه از امروز تا آخر اردیبهشت ماه 🔻حجت الاسلام و المسلمین رستم نژاد، معاون آموزش حوزه های علمیه: 🔹سایت سنجش و پذیرش حوزه های علمیه به نشانی http://www.paziresh.ismc.irاز امروز باز شده و برادران متقاضی ورود به حوزه از سراسر کشور، می توانند از امروز تا پایان اردیبهشت ماه سال ۱۴۰۰ نسبت به ثبت نام خود اقدام نمایند. 🔹از چند سال پیش رویکردی با محوریت به گزینی را در نظر داشته ایم و امسال نیز با این نگاه به پذیرش طلاب اقدام می نماییم؛ ما توانسته ایم میانگین معدل نمرات تحصیلی ورودی های حوزه را در سال های اخیر ارتقاء دهیم. 🔹ظرفیت فعلی حوزه برای پذیرش نهایی در حدود ۵۰۰۰ تا ۶۰۰۰ نفر است. ۴۱۶ مدرسه علمیه امسال مجوز برای پذیرش طلاب در سطح یک را دریافت کرده اند. 🔹در حدود ۱۰۰۰ نفر از پذیرش شده های نهایی در حوزه علمیه استان قم مشغول به تحصیل خواهند شد. 🔹آزمون ورودی حوزه های علمیه مقرر شده است در روز جمعه، ۱۸ تیرماه ۱۴۰۰ و رأس ساعت ۹ صبح برگزار شود. 🔹در حال حاضر و در صورت مساعد بودن شرایط آنچه در اولویت قرار دارد، برگزاری این آزمون به شکل حضوری است. @ismcir
🔻 آیت‌الله حسینی همدانی در خطبه‌های نماز جمعه کرج: 🔰 نسل جدید از ریشه‌های فرهنگ و ارزش‌های الهی برخوردار است 🔸رئیس شورای فرهنگ عمومی استان البرز با اشاره به این‌که نسل جدید از ریشه‌های فرهنگ و ارزش‌های الهی برخوردار است،بیان داشت: مدت‌ها دشمنان سعی کردند و می‌کنند که به دنیا القاء کنند، نسل جدید از این ارزش‌های الهی ریشه‌دار در فرهنگ دینی و انقلابی دور شده‌اند اما ناگهان عرصه دفاع از حرم و امنیت پیدا شد و همه دیدند که این نسل همان نسل است. 🔰 تأسف امام‌جمعه کرج برای مسئولین بی‌عرضه 🔹 آیت‌الله حسینی همدانی در ادامه به بازخوانی منویات رهبر معظم انقلاب در روز مبعث رسول اکرم پرداخت و گفت: بیانات امام المسلمین را ملاحظه فرمودید و تأکیدات مهم ایشان بر چند مسئله: تعریف بعثت، ایجاد مناسبات اجتماعی، قدرت سیاسی و حکمرانی، بعد اشاره به اسلام سیاسی کردند که نتیجه حرکت انبیاء است و انقلاب اسلامی نتیجه و ثمره همان بعثت است. 🔸 وی در ادامه بیان داشت: البته در مقابلش اشرار قد کشیدند و ما بر اساس قرآن با هیچ کشوری که ستیزه نکند جنگ نداریم. بعد هم برای مقابله به دو عنصر صبر و بصیرت اشاره فرمودند (تعبیر آقای حائری در این مواجهه با دشمن در جنگ نرم احتیاج به بصیرت داریم و در جنگ سخت احتیاج به صبر) و دعوت به تواصی فرمودند. 🔹رئیس شورای امور مساجد در استان البرز با اشاره به سخنان رهبر معظم انقلاب در مورد فضای مجازی و وضعیت معیشت مردم ،گفت: فضای مجازی را حضرت آقا عرصه کار دقیق جوانان می‌دانند. وقتی مسئولین اقدام درستی ندارند و کار را قفل می‌کنند خودتان اقدام کنید و کارهای با نصاب و ارزشی تولید کنید. گلایه از وضعیت معیشت و گرانی بی‌منطق اجناس هم داشتند که واقعاً جای تأسف دارد برای مسئولین بی‌عرضه‌ای که همه‌چیز داریم ولی این‌گونه ظلم می‌کنند. 📑 مشاهده متن کامل در: 🌐 http://emamjomekaraj.ir/?p=33065 ✔️ کانال اطلاع‌رسانی دفتر امام‌جمعه کرج 🖥 https://sapp.ir/EmamJomeKaraj_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔺 🎙 حضرت آیت الله محمد (رحمت الله علیه): ◻️ شما وضع مرا که نگاه می کنید، شاید گمان کنید این شیخ، چیزی نمی فهمد و خیلی آدم ساده ای است و حال آن که امکانات رفاهی هر طور که بخواهم برایم آماده است؛ اما ؛ ⏮ چرا که را هر طور عادت بدهید، همان گونه پرورش می یابد. 🔸 اگر توانستید کنید، همان جا می ایستد ولی اگر نفس را آزاد گذاشتید، چموش می شود و دیگر نمی شود او را کنترل کرد؛ مثلاً اگر امروز بگویم این فرش اتاق من از حصیر یا نمد است، باید تبدیل به قالیچه شود، فردا می گویم این قالیچه به درد این اتاق نمی خورد؛ چرا که بهتر از اتاق است و اتاق باید عوض شود. اتاق را عوض کردم، آن وقت می گـویم این قالـیچه ها به درد این اتاق نو نمی خورد، بایـد قـالی یک تخته باشد و پرده اتاق باید فلان جور باشد و همین طور که اتاق عوض می کردم و قالیچه را تبـدیل می کردم، شیخ محمد هم در این مسیر تمام شد.(و هیچی عایدش نشد.) ⏮ پس همین جا نفس را کنترل می کنیم تا کِش پیدا نکند. شما باید متوجه باشید که اگر در زندگی نفس را کنترل نکنید، گرفتار می شوید و تا آخر عمر باید مشغول این کارها باشید. 📚 کتاب بر قله پارسایی
۷ فرمان رهبرانقلاب به فعالان فضای مجازی
🔘کو گوش شنوا 🔻داد مردم از معیشت بلند شده است و ما نیز مکرر به مسئولین ذی‌ربط تذکرات لازم را داده‌ایم ولی متأسفانه گوش شنوایی وجود ندارد. مسئولین باید دست در دست یکدیگر در راستای مشکلات جامعه اهتمام داشته باشند. برخی انتقاد می‌کنند چرا نسبت به گرانی و مشکلات کشور چیزی نمی‌گویید ولی تاکنون چندین بار تذکر داده‌ام و متأسفانه توجهی نمی‌شود. 🎤 آیت‌الله العظمی علوی گرگانی؛ ۱۸؛۱۲؛۱۳۹۹ ⚜️ 🔹ندای رسای همیشه در صحنه برای غرب اندیشانی که بر مسندهای کلیدی تکیه زده‌اند، فقط در حد یک سیگنال ضعیف است و به هیچ وجه زیر بار توصیه‌های اقتصادی نخواهند رفت. 🔹گوش شنوای این طایفه سیاسی به جای این که در خدمت مرجعیت و اندیشمندان باشد، در خدمت غرب و غرب‌زده‌هایی است که به صورت محسوس و نامحسوس سیاست‌های اقتصاد لیبرالی را در عرصه‌های مختلف مدیریتی وارد نموده‌اند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♨️ آشنایی با دفتر فقه معاصر حوزه های علمیه در کمتر از یک دقیه 💯 ❌مصاحبه حجت‌الاسلام اثنی عشری، مدیر دفتر فقه معاصر در برنامه تلویزیونی مصباح ✅ تعریف فقه معاصر ✅ اهداف تشکیل دفتر فقه معاصر ❇️ برای مشاهده مصاحبه کامل مدیر دفتر فقه معاصر از لینک زیر اقدام کنید 🔗 https://eitaa.com/fiqhci/498 ❇️ آخرین دستاوردهای علمی فقه معاصر حوزه های علمیه را از دفتر فقه معاصر پیگیری نمایید: https://eitaa.com/joinchat/835584018C53bfbd8554
♨️ آشنایی با برخی مباحث مطرح شده در درس خارج ✅ بررسی موارد وجوب معالجه و درمان ✅ بررسی موارد جواز لمس و نظر توسط نامحرم ✅ احکام بیماری های واگیردار (کرونا) 🔺پاسخ به شبهات پیرامون پذیرش سرایت بیماری در اسلام و... 🔺وظایف شخص مبتلا به کرونا 🔺وظایف دیگران در مواجه با فرد مبتلا به کرونا 🔺وظایف دولت و حکومت اسلامی در مورد بیماری های مسری ✅ حکم اخذ اجرت در مقابل طبابت ✅ اعتبار و حجیّت آزمایشات پزشکی در اثبات موضوعات فقهی و ترتب احکام فقهی بر آن ها ❇️ برای دسترسی به صوت و متن درس از طریق لینک زیر و دنبال کردن اقدام فرمایید 🔗 https://eitaa.com/lrfiqhci/10 ❇️ سایت استاد قائنی 🔗 http://www.qaeninajafi.ir/ ❇️ آخرین دستاوردهای علمی فقه معاصر حوزه های علمیه را از دفتر فقه معاصر پیگیری نمایید: https://eitaa.com/joinchat/835584018C53bfbd8554
♨️ آشنایی با برخی مباحث مطرح شده در درس خارج ✅ بررسی ادله مشروعیت شخصیت های حقوقی و بورس ✅ بررسی مشروعیت قرار داد آتی ✅ بررسی مشروعیت قرارداد اختیار معامله ✅ بررسی مشروعیت قرارداد فروش استقراضی و فروش عاریه ای ✅ تحقیق پیرامون ماهیت سهام و احکام آن ✅ بررسی راه کارهای تامین نقدینگی 🔺قرارداد ریپو 🔺عقد تورق 🔺حیل ربا ✅ بررسی احکام مرتبط با سیگنال دهی ❇️ برای دسترسی به متن و صوت درس از طریق لینک زیر و دنبال کردن اقدام فرمایید 🔗https://eitaa.com/lrfiqhci/26 ❇️ لینک ورود به کلاس آنلاین 🔗https://vclass.shahidain.ir/b/xgj-fwu-4tz-wjv ❇️ آخرین دستاوردهای علمی فقه معاصر حوزه های علمیه را از دفتر فقه معاصر پیگیری نمایید: https://eitaa.com/joinchat/835584018C53bfbd8554
⚫️⚪️ اطلاعیه مهم ⚪️⚫️ 🔴🔵تغییر سامانه ثبت نام جشنواره🔵🔴 سامانه ثبت‌نام اینترنتی جشنواره علامه حلی(ره) از طریق سامانه پیشخوان حوزه و به آدرس زیر تغییر یافت: http://reg.ismc.ir/rules/143 🌐لینک کانال معاونت پژوهش حوزه علمیه البرز در ایتا: https://eitaa.com/pazhoohesh_alborz/135
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌺 اسلامی‌‌سازی علوم انسانی از دیدگاه 🔹مقام معظّم رهبري راجع به علوم انساني به چند تن از وزراء تأکيد کردند و شخصاً به وزيري فرمودند: «من از شخص شما مي‌خواهم اين کار را انجام دهيد». 🔹بايد در همه رشته‌هاي علوم انساني، در کتاب‌ها و در اساتيد، تجديد نظر شود. ما براي اسلامي شدن دانشگاه ها، نه استاد داريم و نه کتاب. 🖊 🔖 قسمت نهم ▫️متن پيش‌رو ديدگاه‌هاي حضرت آيت‌الله مصباح يزدي ـ‌مد ظله‌ـ درباره "علم ديني و اسلامي‌سازي علوم انساني‌" است كه از آثار معظم‌له استخراج و در قالب پرسش و پاسخ تنظيم گرديده و پيش از اين با تغييراتي در شماره 86 ماهنامه معارف منتشر شده است. 9⃣ ارزيابي و بررسي تطبيقي شما از وضعيت توليدگري ما در علوم انساني، در قياس با نگاه و نگرش جامعه جهاني و در نسبت‌سنجي با شأن شايسته اين علوم در فرهنگ ديني ما، چيست؟ آيا ادامه روند موجود نيل به وضعيت مطلوب را نويد مي‌دهد؟ 🔸سرنوشت آينده کشور، عمدتاً به دست فارغ التحصيلان دانشگاه هاست. قبل از پيروزي انقلاب به طور کلّي در اختيار آنها بود و روحاني جايي نداشت و اکنون في الجمله يک جايي براي روحاني باز شده است - البتّه روحانيان نيز، چه از لحاظ کميت و چه از لحاظ کيفيت، آمادگي کافي براي پر کردن اين خلأ را ندارند - و از طرف ديگر مي‌دانيم که بسياري از مفاسدي که ما با آن درگير هستيم، ناشي از ضعف ما در علوم انساني است. 🔸نمونه کاملاً روشن آن در جريانات اخير بعد از انتخابات بود. برخي تصريح کردند به اين‌که مشکل ما ضعف علوم انساني بود و به همين تعبير در دادگاه اعتراف کردند. همه اينها لزوم يک تحوّل را مي‌رساند. امّا اين تحوّل چگونه بايد صورت بگيرد؟ علوم انساني در دانشگاه بايد اسلامي شود؛ امّا چگونه؟ امام - قدّس سرّه - سي سال پيش اين نکته را فرمودند. 🔸مقام معظّم رهبري راجع به علوم انساني به چند تن از وزراء تأکيد کردند و شخصاً به وزيري فرمودند: «من از شخص شما مي‌خواهم اين کار را انجام دهيد». در شوراي عالي انقلاب فرهنگي کميته‌اي براي رسيدگي به اين مسأله تشکيل شد که چگونه بايد دانشگاه‌ها اسلامي شود؟ مدّتي بحث شد که اين کميته چه اسمي داشته باشد؟ 🔸ابتدا برخي پيشنهاد دادند: نام آن «کميته انقلابي کردن دانشگاه ها» باشد. بعد اعضاي شوراي عالي انقلاب فرهنگي جمهوري اسلامي ايران گفتند: «مگر دانشگاه‌هاي ما اسلامي نيست که ما مي‌خواهيم آنها را اسلامي کنيم. اين توهين به دانشگاه هاست». بالاخره با پيشنهاد جناب آقاي دکتر حدّاد عادل، اسم کميته «کميته اسلامي شدن دانشگاه‌ها» گذاشته شد. از آن زمان تاکنون، چهارده يا پانزده سال گذشته است. اين کميته جلسات متعددي را براي تدوين آيين‌نامه اسلامي شدن دانشگاه‌ها، برگزار کرد و درباره آنچه بايد انجام بگيرد، مطالبي روي کاغذ آمد؛ امّا نمي‌دانم آيا يک درصد آنچه روي کاغذ آمده بود، عملي شد يا نه؟ کار زيادي بايد انجام بگيرد و اين شوخي نيست. 🔸بايد در همه رشته‌هاي علوم انساني، در کتاب‌ها و در اساتيد، تجديد نظر شود. ما براي اسلامي شدن دانشگاه ها، نه استاد داريم و نه کتاب. کتاب‌ها همانطور که همه صاحبنظران اطلاع دارند، ترجمه‌اي است از کتاب‌هايي که در اروپا و آمريکا نوشته شده با اندکي تغيير. چند مثال اروپايي برداشته شده و به جاي آن، مثال ايراني گذاشته و باصطلاح بومي سازي شده است. اگر اين کتاب‌ها بخواهد اسلامي شود، بايد کلّ کتاب عوض شود. 🔸البتّه سال‌ها روي اين کتاب‌ها کار شده تا آن نقطه‌هايي که با اسلام تنافي دارد مشخص شود. گروههاي زيادي روي اينها کار کردند که پرونده‌هاي اين کار در شوراي انقلاب فرهنگي موجود است؛ ولي نوشتن کتاب درسي دانشگاه، براي همه رشته‌هاي علوم انساني، کار عظيمي است. نوشتن يک کتاب در اين زمينه به زمان زياد، نيروي انساني مخلص وآگاهِ فراوان نياز دارد و البتّه امکانات مادي آن هم بايد فراهم باشد. از سي سال پيش طرح اوليه براي اين کار در نظر گرفته شد ولي مثل بسياري از کارهاي ديگر، اجراء نشد. بايد آسيب شناسي کنيم که چرا آن طرح با اين‌که اراده امام پشت آن بود، عملي نشد؟ 📚(مصباح يزدي، محمدتقي، سخنراني در هجدهمين نشست انجمن فارغ التحصيلان مؤسسه امام خميني قد‌س‌سره‌، 15/8/88.) 📝ادامه دارد...
🍃﷽🍃 💠مرحوم دولابی: ❣ دو رڪعٺ نماز بخوان و بہ خدا عرض ڪن: ❣خدایا هر ڪس را ڪہ بہ من بدے ڪرده اسٺ، بخشیدمــ ❣تو هم مرا ببخش آنوقٺ ببین با تو چہ مےڪند... •┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈• ✨✨✨✨✨✨✨
ایام خجسته میلاد اولاد وفرزندان حضرت امیر علیه السلام بر پدر شیعیان مبارک باد.
🔴🆕 *آقای گُل به خودی! چه کسی نگذاشت تحریم برداشته شود؟* روحانی گفته: "هر جناح و فرد و گروهی، اگر یک ساعت به هر دلیلی که امروز دلیلش انتخابات ١۴٠٠ است، جلوی برداشتن تحریم را بگیرد خیانت کرده و این خیانت بزرگ به ملت ایران است". خیانت چیست؟ این که آمریکا و اروپا را از موضع اتهام (عهدشکنی در برجام) خارج نمایید و به افکار عمومی القا کنید مانع برداشته نشدن تحریم ها، افراد و جناح ها و گروه های داخلی هستند! به بیان دیگر در حالی که توپ در زمین دشمن است و او تحت فشار است تا به تعهد خود برگردد، از نوک خط حمله، توپ را به زمین خودی شوت کنید و برای مهاجمان دشمن پاس گل فراهم سازید! بازیکن خط حمله ممکن است اشتباه کند و دم دروازه حریف نتواند گل بزند، اما اگر توپ را از مقابل دروازه حریف برگرداند و به سمت دروازه خودی شلیک کرد، دیگر نمی توان نام این رفتار را اشتباه و ناتوانی گذاشت. آقای روحانی در حالی فرار به جلو می کند و دست پیش می گیرد که طبق وعده خود، باید همه تحریم ها در دی ماه پنج سال قبل (روز اجرای برجام) یکجا برداشته می شد. اگر پذیرش نا همزمانی انجام تعهدات برجامی، "خطا" بود، جرم نابخشودنی زمانی اتفاق افتاد که آمریکا و اروپا برای زیر پا گذاشتن تعهد "برداشتن تحریم ها" دست به یکی کردند؛ و آقای روحانی پذیرفت در نقشه و زمین همان ها بازی کند. چنان که به دولت ترامپ از طریق خانم موگرینی تضمین داد در صورت عهدشکنی آمریکا، همچنان به شکل یکطرفه به انجام تعهدات ادامه می دهد! لغو تحریم ها همان روز (سه سال قبل) منتفی شد و آقای روحانی مشخصا مسئول هر خیانت و خسارتی است که آمریکا و اروپا در این سه سال مرتکب شدند. حالا هم دولت بایدن، مطمئن از این که روحانی در مقابل او منفعلانه رفتار می کند و حملاتش را به جای غرب متوجه محافل داخلی در ایران می کند، فشار حداکثری ترامپ را ادامه می دهد. به بیان دیگر، هنر و کارویژه آقای روحانی، و حشی ساختن دشمنان بوده؛ همچنان که ید طولایی در برداشتن فشار از روی دشمن و برگرداندن توپ به نزدیکی های دروازه خودی دارد. روحانی، با فاصله بسیار زیاد از سایرین، آقای گُل از جنس "آقای گُل به خودی" است. 🔴روحانی در کلامی دیگر هم گفتند: اگر عده‌ای دست از تخریب بردارند،دولت هم بلد است هم میتواند تحریم‌ها را پایان دهد! 📶اینکه ۳ماه مانده به انتخابات،دولتی که از کنترل قیمت مرغ و تخم‌مرغ عاجز است ادعای رفع تحریم میکند یعنی؛ اصلاحات دوباره برای انتخابات روی حماقت آن‌ها که شب امضای برجام رقصیدند، حساب باز کرده
امام سجاد علیه السلام: همنشینی با صالحان به صلاح و رستگاری می کشاند. 🌷ولادت امام سجّاد(ع)مبارک 🌷
فرصت های امروز حوزه با پیش از انقلاب قابل مقایسه نیست آیت الله اعرافی در مراسم گردهمایی اساتید مدرسه علمیه امام کاظم(ع) گفت: کسانی که حوزه های قبل از 57 را به یاد دارند می دانند که به لحاظ فرصت ها و امکانات با حوزه امروز قابل قیاس نیست.مدیر حوزه های علمیه بیان داشت: ذات حوزه در گرو معنویت و اخلاق است و اساتید باید مشعلهای روشنگر این راه باشند و این فصل ممیز حوزه از دیگر موسسات و نهادهای علمی است و اگر فرد چنین باشد می‌تواند استاد حوزه باشد.وی همچنین اظهار کرد: حوزه یک نهاد دینی، فکری و معرفتی است و از عمر آن سالها گذشته اما مانند یک سرو تناور به حیات خود ادامه می دهد و شاید نهادهای دیگر را بتوان به سادگی تغییر داد و زیر و رو کرد اما حوزه برای تحول، شرایط ویژه خود را دارد و باید هویت آن محفوظ باشد. @j_modarresin
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
👆 ۷ فرمان رهبرمعظم انقلاب به فعالان فضای مجازی 🆘 @Roshangari_ir