eitaa logo
حوزه انقلابی
13.8هزار دنبال‌کننده
24.5هزار عکس
11.5هزار ویدیو
655 فایل
صاحب امتیاز: گروه و تشکّل جهادی «حوزه انقلابی» مدیران: جمعی از فضلای سطوح عالی «حوزه علمیه قم» هدف: نفی نظام سلطه و دنباله‌های سکولار/لیبرال/لندنی 🔰حوزه انقلابی ↘️ https://eitaa.com/joinchat/307429376Ccb9b7c02da 👈مدیریت کانال @Iran_mohammad @EAHIMI
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از جرس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 زبانه‌های آتش گسترده در بازار شهر عجمان امارات ✅ @Rajanews
یادمون باشه که هر کس از دنیای گفتگو یا دولت با تفنگ و خلع سلاح سپاه حرف زد، سخنگوی اسرائیله
🔴 | هنوز به دنبال فریبند! مشکل مردم: اقتصاد هدف مردم: تامین معاش خانواده علت مشکل مردم: تَکرار شدن اصلاح طلبان دغدغه اصلاح‌طلبان: دوچرخه‌سواری بانوان هدف اصلی اصلاح‌طلبان: رأی جمع کردن علت دغدغه اصلاح‌طلبان: بی‌شرفی! علیرضا گرائی @bidariymelat @howzehenghelabi
هدایت شده از اکسسوری رزین آنا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 فمینیست‌ها: خروس‌ها نباید به مرغ‌ها تجاوز کنند!😐 🔸بعد از اینکه با به رسمیت شناختن همجنس‌گرایی در کانون از هم پاشیده شد حالا بیماران جنسی به جان مرغ و خروس و سگ و اسب افتادند! تبیان @ztamaddonsaz
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
🔸 در پیام‌رسان ایتا، 59 کانال فعالیت دارند که 56 مورد از آنها در درون قرار دارند. فعالیت کانال‌های انقلابی از جهت حوزه فعالیت در تصویر بالا قابل مشاهده است. 🔹 سوال آنست که: به نظر شما فعالیت ، بیشتر در کدام مقطع مورد نیاز است❓ 1. تاریخ ایران باستان 2. تاریخ اسلام 3. تاریخ معاصر 4. تاریخ پهلوی 5. تاریخ انقلاب 6. دفاع مقدس لطفا با ورود به صفحه نظرسنجی، نظر خود را اعلام بفرمایید.👇👇👇 EitaaBot.ir/poll/2k40q متشکرم🌹
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
📌 هویدا: بشینید تو خونه‌هاتون😐 🔹 هنگامی که هویدا توانایی کنترل تورم را نداشت، از مردم خواست در جنبش ضدگرانفروشی شرکت کنند از خرید اجناس خودداری کنند. ظاهرا تنها راه درمان ویروس گرانی از نظر رژیم پهلوی این بود که مردم خودشون رو قرنطینه کنن و بشینن توی خونه‌هاشون❗️ 💠 دقت کنید که این گرانی‌ها در دورانی بود که با جمعیت 35میلیونی، روزانه شش میلیون بشکه نفت می‌فروختیم، تحریم نبودیم و تهدید نظامی هم متوجه کشور نبود! 📗روزنامه آیندگان - ۲۴ تیر ۱۳۵۴ 💥تخیلات من‌وتو را با اسناد تاریخی مقایسه کنید👇 🆔 @darseenghelab
🔹اعتراف مراکز رسمی - فعالیت های تشکیلات تحت پوشش «فعالان محیط زیست» در کشور ایران. 🔹 آیا این افراد، اطلاعات تبلیغی خود را به در شهر حیفای اسرائیل ارسال نمی کنند ⁉️‼️ @howzehenghelabi
هدایت شده از روزنه
صدای پای سند منحوس #۲۰۳۰ از قم اظهارات عجیب مهراب صادق نیا پیرامون مساله خانواده در ایران/ ازدواج های نامشروع در بیان یک ! [صفحه 1 از 5] 💥اختصاصی @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹«در کشورهای اروپایی و آمریکایی... از زنهای بی‌شوهر، مردهای بی‌زن، آمارهای بسیار بالا وجود دارد که تبعاً بچه‌های بی‌پدر و مادر، بچه‌های ولگرد، بچه‌های جنایتکار حاصل آن است، در آن جا فضا، فضای جنایت است. همین حرفهایی که در خبرها می‌شنوید: یک بچه ناگهان در مدرسه، خیابان، توی قطار قتل انجام می‌دهد، تعدادی را می‌کشد. یکبار و دوبار و یکی دو تا هم نیست. همین طور سطح جنایتکارها از لحاظ سنّی دارد پایین می‌آید. جوانهای بیست ساله بودند، شدند جوانهای شانزده ساله- هفده ساله، حالا بچه‌های سیزده- چهارده ساله در آمریکا جنایت می‌‌کنند. راحت آدم می‌کشند. این جامعه وقتی به این جا می‌رسد، دیگر تقریباً غیر قابل جمع کردن است. »(مقام معظم رهبری 1376/11/9) 🔸از این سخن امام خامنه‌ای بیش از بیست سال می گذرد و انحطاط خانواده در غرب با قانون ننگین هم‌جنس‌گرایی به سیاه‌ترین درجه تا امروز رسید و این سقوط شیطانی هم‌چنان ادامه دارد و این نتیجه قهری مدرنیته منهای دین و معنویت جهان غرب است. اما جریان شبه‌‌روشنفکر معمم که برخی از آنان با عنوان تقی‌زاده‌های زمانه یاد می‌کنند، گویی امروز هم‌چنان به دنبال غربی شدن؛ از نوک پا تا فرق سر، هستند و تلاش می‌کنند خانواده نجیب، پاک و پایدار ایرانی را به بی‌هویتی و تزلزل بکشانند. دنبال کردن خط منحط غرب زدگی توسط برخی چهره های به ظاهر حوزوی و حمایت و ترویج از «سند 2030» تا آخرین لحظه دولت اعتدال ادامه دارد و حاضر نیستند از اهداف پیدا و پنهان این سند و نگارندگان آن دست بکشند. حجم این سنخ فعالیت های پنهان و پیدا روز به روز در حال ازدیاد است و پاسخگویی روزآمد به شبهات این جریان یک ضرورت حوزوی است. 🔸آنچه در این یادداشت می‌خوانید نقد اجمالی محتوای یک لایو اینستاگرامی است که تحت عنوان «سومین جلسه از نشست‌های فلسفه خانواده از دیدگاه اندیشه‌وران» به میزبانی مجموعه تازه تآسیسی به نام «موسسه خانواده اسلامی و تربیت معنوی(خاتم)» برگزار شده است. جناب آقای (عضو هیئت علمی ) در این لایو اینستاگرامی، مطالب بسیار عجیب و غریبی را پیرامون مسئله خانواده در ایران مطرح کرد که جای تأمل بسیار دارد. 🔸صادق‌نیا در این گفت و گوی مجازی با هویت‌زدایی از عنصر خانواده با تعریف اصیل دینی و ملی آن، این نهاد اجتماعی را به گونه‌ای تعریف کرد که کثیف‌ترین اجتماعات هم‌چون یا همراهی‌های غیرشرعی را هم در دایره خانواده گنجانده شود. او برای دفاع از تعریف مورد نظر خود از خانواده چنین گفته است: « برخی از مفاهیم در بعضی از انواع خانواده وجود دارن که در برخی دیگر از اشکال خانواده به چشم نمی خورند مثلا در جامعه های سنتی ازدواج یکی از محوری ترین مولفه های خانواده بود یعنی خانواده با ازدواج تشکیل می شد ولی امروزه ما صورتهایی از خانواده در جوامع می بینیم که عنصر ازدواج توشون نیست یعنی چند نفر ممکنه با هم زندگی بکنند ولی هیچ وقت هم ازدواج بین اونها رخ نمی ده یعنی کار به یک پیوند یا قرارداد یا اصطلاحا نکاح‌نامه نکشه. یا مثلا پیش تر در جوامع سنتی روی تمایز جنسیتی خیلی تاکید می شد یعنی در خانواده یک نفر زوج هست یک نفر زوجه یا یکی مرد یکی زن، امروز ما صورت‌هایی از خانواده می بینیم.» 🔹ظاهر کلام آقای صادق‌نیا این است که وی با توسعه در مفهوم «خانواده» زیست‌های آلوده به فحشا و زنا و لواط را هم زندگی خانوادگی می‌داند و در ادامه سخنان خود از آن به عنوان مصداق خانواده مدرن یاد می کند که گریزی از پذیرش آن نیست! حال آنکه این قبیل مطالب، برخلاف ارتکازات دینی و حتی ملی مسلمانان و ایرانیان است و همین نکته باعث تعجب مجری برنامه نیز شد که با استفهامات استغرابی آن را بروز داد. البته آقای صادق‌نیا هم آن‌قدر شجاعت نداشت که از دیدگاه خود دفاع کند و خود را پشت ابهام‌گویی و ابزار همیشگی اعتدالگرایان یعنی ،پنهان کرد و نام هویت‌زدایی از مفهوم بنیادین خانواده را «دست و دل‌بازی در تعریف» گذاشت و گفت: « من الان نمی خوام بگم این مدلی از خانواده که درش مؤلفه ازدواج وجود نداره از نظر من چیز خوبیه اینو نمی خوام بگم، نمی خوام بگم هم از نظر من خانواده هستن ... منظورم اینه که ما در جامعه صورتهای مختلفی از خانواده داریم که همه خودشون رو خانواده می دونند ولو اینکه ما از نظر ارزشی یا نظام اعتقادی ما اونها رو خانواده ندونیم لذا در ارائه تعریفی از خانواده باید یه کم دست و دل بازتر باشیم یک تعریفی ارائه بدیم که این صورتهای مختلف را شامل بشه!!» 🔸کانال نخبگانی روزنه؛👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
هدایت شده از روزنه
صدای پای سند منحوس #۲۰۳۰ از قم اظهارات عجیب مهراب صادق نیا پیرامون مساله خانواده در ایران/ ازدواج های نامشروع در بیان یک ! [صفحه 2 از 5] 🔸مهراب صادق‌نیا در ابتدای عبارت مذکور می‌گوید «نمی‌خواهم بگویم خانواده‌های هم‌بالین از نظر من خوانواده هستند» اما اگر ایشان واقعا زندگی با فحشا (و به تعبیر جذاب آقای صادق‌نیا: خانواده هم‌بالین) را یک زندگی خانوادگی نمی‌دانند پس چرا اعتقاد دارند که باید در تعریف «خانواده دست و دل‌باز» باشیم و صورت های مختلف خانواده مدرن (بخوانید: زنا و فحشا و لواط و...) را بر خلاف فرهنگ دینی و ملی با تلاشی مذبوحانه در مفهوم خانواده بگنجانیم؟! 🔹ممکن است کسی اشکال کند که تعریف «خانواده» یک امر عرفی است و در حال حاضر عرف در این مفهوم توسعه داده است و اگر تعریفی از خانواده ارائه کنیم که برخی مصادیق را شامل نشود، شرط «جامعیت افراد» را که لازمه یک تعریف صحیح است رعایت نکرده‌ایم. اما پاسخ این است؛ همان‌طور که «جامعیت افراد» شرط صحت تعریف است، «مانعیت اغیار» هم شرط است و عرف مسلمان، ایرانی و حتی شرقی، هم‌خانگی لواط‌کار و مساحقه‌کار و... را رابطه «خانوادگی» نمی‌داند. اما سؤال این‌جاست که ذهن آقای صادق‌نیا بر اساس چه عرفی شکل گرفته که تلاش می‌کند موارد فوق را هم در تعریف خانواده بگنجاند؟! 🔸پاسخ این سؤال را در «پدیدارشناسی سکولار و غرب‌زده» آقای صادق‌نیا باید جست. اشکال اساسی امثال او این است که نه تنها در ناحیه احکام سیاسی-اجتماعی و حقوق غرب‌زده‌اند بلکه در ناحیه مفهوم‌شناسی نیز با همان عینک به پدیده‌های اجتماعی و سیاسی نگاه می‌کنند و مفهوم به ظاهر بسیط و بدیهی در فرهنگ اسلامی-ایرانی هم‌چون «خانواده» را همان‌طور تعریف می‌کند که عرف و عوام کشورهای غربی تعریف می‌کنند و اگر جوامع منحط غربی اجتماعات دو یا چند نفره بی‌قاعده و آلوده را هم خانواده حساب کنند آقای صادق‌نیا هم همان را تکرار می‌کند. البته در جوامع غربی نیز همه کشورها مواردی مثل هم‌جنس‌گرایی را به رسمیت نشناختند و اروپای شرقی و مرکزی و کشوری مثل ایتالیا با سیل انحطاط اخلاقی سایر کشورهای اروپایی همراه نشد و ازدواج هم‌جنس‌گراها را به رسمیت نشناخت. (شفقنا/14تیر1396) اما ظاهرا آقای صادق‌نیا ترجیح داده برای تعریف خانواده؛ عرف کثیفِ انگلیس و آلمان و هلند و... را به عنوان مرجع خود بپذیرد. 🔸البته مشکل صادق نیا به همین‌جا ختم نمی‌شود. او نگاه «سکولاریستی» و از حیث دیگر «مدرن» را از مفهوم‌شناسی به تنویع و تقسیم می‌رساند و انواع خانواده را بر اساس کلیشه‌ای ثابت به «سنتی» و «مدرن» تقسیم می‌کند و نکات منفی که بر اساس یک رسم نانوشته و البته غیرمستند، برای خانواده‌های قدیم ذکر می‌شد را تکرار کرد و هرچه می‌توانست در مدح خانواده مدرن گفت و معایب آشکار خانواده در جوامع غربی و مدرن را سانسور کرد. 🔻او در این زمینه می‌گوید: «در جوامع سنتی ما یک چیزی داشتیم که بهش می گفتن خانواده در جوامع مدرن هم یک چیزی داریم که بهش می گن خانواده. این دوتا به لحاظ ماهیت و کارکرد سخت متفاوت اند.» و در ادامه مواردی همچون «زیاد بودن نقش‌های خانوادگی، ازدواج بر اساس غریزه طبیعی، دینی بودن ازدواج، پیوندهای نسبی بالا و حمایتگری و استقلال پایین اعضای خانواده، تقلید اجباری، سلسله‌مراتبی بودن قدرت و ظلم به زن، عدم استقلال اقتصادی زن» را از ویژگی‌های ذکر می کند و در مقابل مواردی را به عنوان ویژگی‌های خانواده مدرن برمی شمارد، از جمله: «تعداد کم اعضای خانواده، محدود بودن پیوندها، عدم نیاز به حمایت‌گری خانواده به دلیل وجود قوانین، غریزه جنسی به عنوان مبنای ازدواج، صرف قرارداد عاطفی بودن ازدواج، امکان خلاقیت و رشد بالا در خانواده مدرن و عدم ظلم به زن به دلیل نبود نظام قدرت سلسله‌مراتبی.» @rozaneebefarda ادامه 👇🏽
هدایت شده از روزنه
صدای پای سند منحوس #۲۰۳۰ از قم اظهارات عجیب مهراب صادق نیا پیرامون مساله خانواده در ایران/ ازدواج های نامشروع در بیان یک ! [صفحه 3 از 5] 🔸گذشته از محتوای عجیب و غریب سخنان مهرابصادق‌نیا، او در جریان این نشست مجازی نشان داد که برخلاف ژست معمول اغلب اصلاحاتی ها و اعتدالی ها که داعیه دار آزاداندیشی و تحمل مخالف هستند، چندان هم اهل ادب بحث آزاد و گفت و گوی دو طرفه نیست و از این رو در مواردی از کوره در می رفت و پاسخ پرسش‌های چالشی خانم مجری را با سرکوب‌گری می داد. خانم مجری با تیپی متفاوت با فضای مذهبی، که با تعریف عجیب و غریب آقای صادق‌نیا از خانواده و تقسیم‌بندی بی‌منطق وی روبرو شده بود، سؤالی ساده در خصوص تعریف خانواده پرسید که جوابی توأم با عصبیت را در پی داشت: 🔻« مهراب صادق‌نیا: من پیشنهاد میکنم ده دقیقه دندون رو جیگر بذارید هیچی نگید لطفا مجری: آخه خارج میشه بحث. اون بحثایی که شما دارید ادامه میدید از بحث اصلی که ما منظورمونه خارج میشه مهراب: اون چیزایی که شما می خواید بگید جاهای دیگه هم هست برید بخونید تعریف و تمجیدهای بی خودی از یک خانواده به عنوان یک کهن الگویی که تو ذهن شماست هیچ وقت هم تو ایران پیدایش نخواهید کرد.چیزی که شما از خانواده دنبالش هستید مثل این می مونه که دنبال جام رستم بگردید پیداش نمی کنید.» 🔸به راستی تعریف و تمجیدهایی که از خانواده ایرانی-اسلامی می‌شود چیست؟ خانواده‌ای که در آن حرمت و عزت پدر حفظ شود، به مادر محبت شود، مادر با ظرافت و لطافت ذاتی خود فرزندانی بی‌عقده پرورش دهند، فرزندان از آلودگی و بی‌بند و باری و فساد مصون باشند و دختران عفیف و پسران غیور باشند. آیا این تعریف و تمجیدها از دیدگاه آقای صادق‌نیا هیچ‌وقت در ایران پیدا نمی‌شود؟ تصور ایشان از جامعه ایرانی چیست؟ جامعه‌ای بی‌عفت و بی‌غیرت هم‌چون جوامع غربی با درصد وحشت‌ناک حاملگی دختران نوجوان و کودک‌آزادی علیه پسران و دختران خردسال؟ آیا عفت و غیرت دخترانه و پسرانه و لطافت و استحکام مادرانه و پدرانه در ایران پیدا نمی‌شود و جام رستم است؟ 🔻به علاوه جناب آقا مهرابِ صادق‌نیا در 48 دقیقه گفت و گو (که با پرخاش‌جویی تلاش داشت به گفتگوی کاملاً یک‌طرفه تبدیلش کند) چه حرف جدیدی گفت که در «جاهای دیگه» پیدا نمی‌شود؟ 🔸جریان شبه‌روشنفکر ایرانی و بعضا حوزوی، همپای جریان روشنفکری الحادی غربی، چند دهه است که در راستای تخریب هویت ملی؛ خانواده ایرانی را یک خرده‌اجتماع دیکتاتوری با محوریت پدر عنوان می‌کند و با آه و ناله‌های فمنیستی مادر خانواده را نماد مظلومیت و ذلت اقتصادی و اجتماعی معرفی می‌کند و فرزندان را هم بردگان غل و زنجیر شده می‌داند که از نظام فکری تا انتخاب درس و شغل و آینده باید تابع پدر خانواده باشند. معلوم نیست این الگوی کلیشه‌ای چه مستند و منبع متقن تاریخی دارد ولی به هرحال آقای صادق‌نیا همین الگو را تَکرار کرد و چیز جدیدی هم نیفزود. 🔸صادق‌نیا در ادامه بحث خود، با همان عینک سکولار، الگوی به اصطلاح سنتی را به سه دلیل نامناسب دانست و گفت: 1. «ما در خانواده سنتی یکسری مولفه‌هایی می بینیم که با برخی از اصول دینی ناسازگارند مثلا بی عدالتی. در صورتهای سنتی خانواده ما می بینیم که عدالت به درستی تقسیم نمی شه...» 🔻او در جای دیگری از همین گفت و گوی مجازی می‌گوید: « ما در بحث ارث زن چالش داریم در بحث دیه زن خیلی چالش داریم چون جامعه امروز این رو یک بی عدالتی می دونه نسبت به زن و این در خانواده های سنتی وجود داشته و اینجوری نگاه می کردند به زن... 2. ما در جامعه مدرن زندگی می کنیم در جامعه مدرن انسانی که گرفتار مدرنیزاسیون است و از ابزار مدرن تکنولوژی مدرن استفاده می کنه دعوت این انسان به اینکه تو همچنان صورتی از سنت را داشته باشید تکلیف به ما لایطاق است. در جامعه مدرن مردها زنها مجبورند کار بکنند شما نمی تونی از یک خانم تقاضا کنی که تو نباید کار بکنی. خانمها اگر استقلال مالی نداشته باشند احساس سرشکستگی می کنند در جامعه ایران شما نمی تونی به یک خانم بگی که این احساس رو نداشته باش... 3. کارکرد خانواده در جامعه جدید عوض شده و دیگه اون کارکرد سنتی قبلی نیست. تغییر به معنای آن است که اگر ما به صورت یا شکل یا ساختار سنتی خانواده ها همچنان تمرکز داشته باشیم معناش اینه که خانواده در روزگار جدید کارکرد لازم رو نداره و بی کارکرد شدن خانواده به سست شدن اون می انجامه.» @rozaneebefarda ادامه 👇🏽
هدایت شده از روزنه
صدای پای سند منحوس #۲۰۳۰ از قم اظهارات عجیب مهراب صادق نیا پیرامون مساله خانواده در ایران/ ازدواج های نامشروع در بیان یک ! [صفحه 4 از 5] 🔶جناب آقای صادق‌نیا خوب است توضیح دهد که منظورش از الگوی ناعادلانه چیست؟ او بدون هیچ مستندی ادعا می‌کند جوامع سنتی در زمینه اقتصادی الگویی ناعادلانه داشته اند و از آن‌جا که اعتقاد دارد که دین در زمینه احکام و حقوق دیدگاه خاصی ندارد و تابع عرف است؛ لابد تفاوت بین ارث و دیه زن و مرد مبتنی بر همان عرف ظالمانه بوده و معاذالله اسلام همان الگوی خلاف عدالت را نه تنها تأیید کرده بلکه در قرآن کریم (به عنوان قانون اساسی مسلمین) تثبیت کرده است! 🔻البته آشنایی با دیدگاه صادق‌نیا در مورد عدالت و نسبت آن با ایدئولوژی و دین‌داری مقوله دیگری است. جناب آقای صادق‌نیا خاطره‌ای را در کانال تلگرامی‌اش منتشر کرد که ماجرا را روشن‌تر می‌کند: «چند سال پیش در جمعی از دوستانِ عدالت‌خواهِ تهران سخنرانی می‌کردم. آن‌ها چنان از عدالت و مبارزه با فساد و مسئولیّت شهروندان در مطالبه‌گری حرف می‌زدند که شنونده ذوق می‌کرد و از امید و انرژی پر می‌شد. بعد از پایان، به یکی از مسئولان جلسه گفتم: "فکر می‌کنید تا کجا می‌توانید عدالت‌خواه باشید؟" دستش را به سر و صورتش کشید و گفت: "تا ته‌اش! ما برای عدالت‌خواهی خط قرمزی نداریم." لبخندی زدم و گفتم، ولی ممکن است "ایدئولوژیک بودن" با عدالت‌خواهی نسازد؛ چون گاهی برای حفظ آن ایدئولوژی مجبورید خیلی چیزها و از جمله، عدالت را هم زیرِ پا بگذارید!»(9تیر1399) مشخص است یک دانشگاهی معمم که نسبت «پایبندی به ایدئولوژی اسلامی» و «عدالت» را تباین یا عام و خاص من وجه ببیند و استقامت بر مبانی اعتقادی اسلام را مساوی ظلم و سکوت در برابر بی‌عدالتی بپندارد، در این عرصه‌ها نیز نظر بهتری نخواهد داشت! از موضوع «خانواده» و نظریات عجیب مهراب صادق‌نیا در این زمینه دور نشویم! 🔸ایشان از یک‌سو ازدواج مدرن را صرفا یک قرارداد عاطفی (نه حقوقی و عقد و قراردادی مشخص مثل ازدواج‌های قدیم) می‌دانند و می‌گوید: 🔻« ازدواج مدرن... بر خلاف گذشته یک قرارداد عاطفی دو نفره ست هر زمانی هم ممکنه از بین بره با توافق خیلی ساده ای آغاز میشه با توافق خیلی ساده ای هم از بین میره.» و از سوی دیگر (بر اساس دلیل دوم) ادعا می‌کند که هیچ‌کس توان مقابله با مدرنیته را ندارد و تقابل با مدرنیته تکلیف بما لایطاق است در نتیجه الگوی مدرن را تمام و کمال باید پذیرفت. 🔸حال سؤال این‌جاست که آیا او فحشای سیاهی که به اسم ازدواج سفید رایج شده است و صرفا یک قرارداد عاطفی است را هم می‌پذیرد و پیش‌گیری از چنین عمل کثیفی را تکلیف بما لایطاق می‌داند؟ آیا ایشان ممنوعیت هم‌خانگی دو لواط‌کار را هم تکلیف به ما لایطاق می‌داند و درصدد است ازدواج هم‌جنس‌گراها را نیز قانونی جلوه دهد؟ بعید نیست جریان شبه‌روشنفکری که امروز بر سر لغو قانون شرعی حجاب جنجال و هیاهو می‌کند چند وقت دیگر در مورد قانونی شدن ازدواج هم‌جنس‌گرایان پروپاگاندا راه بیندازد. به علاوه، او در دلیل سوم همراه نشدن با مدرنیته را مایه سستی خانواده عنوان می‌کند اما به این سؤال پاسخ نمی‌دهد آیا در جوامعی که مدرنیته را به ایستگاه آخر رسانده‌اند خانواده از جایگاه محکمی برخوردار است؟ یا این کشورها با انحطاط اخلاقی و خانوادگی شدیدی مواجه‌اند؟ 🔸جالب است بدانیم مطابق برخی آمارهای منتشره سوئد و ایالات متحده آمریکا در سال 2017 جزء سه کشور اول جرائم جنسی بوده‌اند و در کشور آمریکا، از هر 3 زن، یک زن در طول زندگی خود آزار جنسی را تجربه می کند و 19.3 درصد زنان حداقل یک بار مورد تجاوز قرار گرفته و 43.9 درصد آن ها نیز در طول زندگی خود سایر آزارهای جنسی را تجربه کرده اند.(خبرآنلاین 5آذر1396) هم‌چنین بر اساس آمار سایت آمریکایی NSVRC (مرکز مربوط به خشونت‌ های جنسی) از میان هر 5 زن امریکایی، یک نفر از آنها حداقل یکبار تجاوز به عنف(به صورت کامل) یا اقدام ناموفق دیگران علیه آنها را تجربه کرده اند.(سالهای اخیر)، ۸۱ درصد از آنان در سنی زیر ۲۵ سال چنین تجربه ای داشته اند و یک چهارم قربانیان تجاوز کامل جنسی، آن را در سنی زیر ۱۰ سال تجربه کرده‌اند(آمار ۲۰۱۰) و ۳۰ درصد تجاوزات کامل جنسی به زنان در سنین ۱۱ تا ۱۷ سالگی رخ داده است. 🔸به علاوه؛ بنا بر گزارش منتشر شده در شورای وزرای اروپا، هر ساله قریب به3500 قتل زن در 27 کشور اتحادیه اروپا، در اثر خشونت شرکای زنان بوقوع می پیوند. @rozaneebefarda ادامه 👇🏽
هدایت شده از روزنه
صدای پای سند منحوس #۲۰۳۰ از قم اظهارات عجیب مهراب صادق نیا پیرامون مساله خانواده در ایران/ ازدواج های نامشروع در بیان یک ! [صفحه 5 از 5] 🔹در گزارشی که در پنجاه و هفتمین نشست کمیسیون سالانه سازمان ملل در مورد «جایگاه زنان» در نیویورک قرائت شد با استناد به آمارهای سازمان ملل و بانک جهانی عنوان گردید که علت مرگ بیشتر زنان در میانگین سنی ۱۵ تا ۴۴ سال، جنگ و سرطان و حوادث نیست بلکه آنها به‌خاطر رفتار خشونت‌آمیز جان خود را ازدست می‌دهند.(مقاله غرب و خشونت علیه زنان، نوید رسولی) این است مدینه فاضله آقای مهراب صادق‌نیا و سایر هم‌قطاران غرب‌گرا. 🔳عضو هیئت علمی قم حدود پنجاه دقیقه صحبت کرد اما دلیل متقن و مستندی برای واگویه‌های خود مطرح نکرد و از این رو شاید مجبور شد برای پیشگیری از اتهام مخالفت با آموزه های فقهی و قرآنی در زمینه زنان و خانواده، حد وسط بدیعی به نام «روح» را خلق کند تا نه سیخ بسوزد نه کباب! او در توضیح تئوری کوآنتومی خود می گوید: 🔻«وقتی من این رو میگم منظورم این نیست که اسلام هیچ نظری نسبت به خانواده نداره خانواده باید سست تصور بشه نه خیر. من حرفم اینه می گم به جای تمرکز روی صورت خانواده سنتی و روی چارچوب خانواده سنتی دوستانی که مثل من علاقه دارند که خانواده از دیدگاه اسلام در جامعه مدرن شکل بگیره و ازش دفاع بشه این دوستان باید بیان جان مایه و روح خانواده ای رو که قرآن کریم یا اسلام برش تاکید داشت یا روح خانواده ای که در جامعه سنتی وجود داشت اون رو به دست بیارن اون وقت بر اساس اون روح بیان بگن خوب در جامعه مدرن این روح از کالبد خانواده نباید خارج بشه باید وجود داشته باشه اما صورت خانواده اینکه مثلا خانواده چندتا فرد داشته باشه چجوری باشه کجا ساکن بشن کنار هم یا غیرکنار هم این صورت و قالب خانواده به نظر من الزامی برش نیست.» 🔸صادق‌نیا ابتدای این بخش از صحبت خود می‌گوید «منظورم این نیست که اسلام هیچ نظری ندارد» ولی اگر تعارف‌ها را کنار بگذارد خلاصه حرفش این است که اسلام در زمینه احکام خانواده‌داری دیدگاه روشنی ندارد و اگر حرفی هم داشته باشد در حد همان «روح» (و به تعبیر دقیق‌تر کلیات ابوالبقاست) و در زمینه حقوق و اسکلت عملی خانواده‌داری در عصر به اصطلاح مدرن، نمی توان به آن دیدگاه ها اتکا کرد و لذا او در این زمینه تسلیم است. وی ادامه سخنان خود به صراحت می‌گوید: 🔻«از نظر اسلام خانواده یک امر کاملا عرفی است. اون اسکلت و صورتش به عرف واگذار شده اما میتونیم روحی یا گوهری برای خانواده در قرآن کریم یا سنت دینی خودمون پیدا کنیم» 🔸طبیعی است که «روح و گوهر» آن‌قدر مبهم و کلی هست که آقای صادق‌نیا و هم‌قطاران سکولارش بتوانند هر حکمی از احکام اجتماعی و سیاسی اسلام را حذف کنند و به هر عمل کثیفی که غربی‌ها مرتکب شوند، زرورق اسلامی بپوشانند. این برخورد استحسانی با دین، که احکام اسلامی در آن حذف می‌شود و حفظ روح و گوهر (و سایر قافیه‌های شاعرانه) را برای مسلمانی کافی می‌داند، چیزی است شبیه آن‌چه مرجئه (به ویژه شاخه یومیة یا تومنیة)(ر.ک: اعتقادات فرق المسلمین و المشرکین، فخر رازی، ص76) می‌گفتند و بُعد عملی و حقوقی اسلام را حذف می‌کردند و ایمان با تعریفی گنگ و مبهم را برای مسلمانی کافی می‌دانستند. 🔶حاشیه های مهمتر از متن این نوشتار نقد مختصری بود بر محتوای گفت و گوی مجازی آقای مهراب صادق‌نیا که شوربختانه با حذف ماهرانه برخی مطالب انحرافی، بدون هیچ نقدی در برخی رسانه های حوزوی نیز انعکاس یافت! متأسفانه نظیر این سخنان اخیرا در قم و تهران زیاد شنیده می شود و طبعا این قبیل یادداشت ها، هرگز جای نقد تفصیلی علمی را پر نخواهد کرد. لذا انتظار آن است که متولیان و مدیران و نهادهای عالی حوزوی و بیوت مراجع معظم قم، با همتی بیش از پیش و متناسب با حجم تولیدات رسانه ای و شبه علمی فعلی، به رصد و پاسخگویی و برخورد متناسب با این پدیده نامیمون بپردازند. این قبیل گفتارها و نوشتارهای مشوب به مبانی غیراسلامی در فضای حوزوی قم کم نیست و پاسخ‌گویی به این شبهات؛ هوشیاری همگانی و جهاد علمی حوزویان را می‌طلبد. جالب آنکه ترویج این سنخ سخنان اغلب توسط (روشنفکرنما یا مقدس مأب) صورت می گیرد و از این رو صیانت از شریعت شیعی با تحقق و صیانت از گره خورده است. با این وجود، هشدار مقام معظم رهبری در خصوص تحقق«حوزه انقلابی» و «مقابله با انقلاب زدایی از قم» را باید بیش از پیش، جدی گرفت؛ چه اینکه از یک سو مقابله با اندیشه‌های انحرافی و سکولار در گرو تقویت انقلابی گری در حوزه است و از دیگر سو، لازمه انقلابی بودن حوزه، مواجهه مجاهدانه با شبهات و انحرافات فکری است. 16مردادماه 1399-قم المقدسه 🔸کانال نخبگانی روزنه؛ دریچه ای به تاریخ، سیاست و اندیشه دینی معاصر:👇 https://eitaa.com/joinchat/2032861191C0a0a43a053
👨🏻‍💻از پر بازدیدترین اخبار سایت خبرگزاری فارس در روزی که گذشت 🔹؛ هم‌چنان با اختلاف زیاد ترند نخست توئیتر فارسی fna.ir/eywqmu
خورشید من از دیار شب کرده عبور، ای کاش کند ز مشرق عشق ظهور. هر لحظه در انتظار آنم برسد، با خود ببرد مرا به مهمانی نور. سلام. صبح آدینه تون بخیر. # برای تعجیل در فرج دوازدهمين خورشید آسمان ولایت و امامت صلوات. @howzehenghelabi
گوگل تسلیت به مردم آمریکا را به عربی را درست ترجمه کرده: تسلیت به مردم آمریکا این اشتباه نرم افزاری نیست؛ بیماری نرم افزاری است.
گوگل تسلیت به مردم لبنان را به عربی ترجمه کرده: تبریک به مردم لبنان!!! این اشتباه نرم افزاری نیست؛ بیماری نرم افزاری است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فکر می‌کنید از غدیر مهم‌تر هم هست! روایت عجیبی که"حجت الاسلام حامد کاشانی" از امام صادق(ع) نقل ‌ می‌کند! 🔥حوزه انقلابی ┄┅┅❅💠❅┅┅┄ 🇮🇷(@howzehenghelabi)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اینها برادران لبنانی‌ هستن در حال تعمیر سیل بند منطقه گلدشت اهواز در سیل پارسال که این شعر قشنگ رو همخوانی می کردن 👌 کنارمون بودن، کنارشون خواهیم بود، کور بشه هرکی نمیتونه ببینه @howzehenghelabi
جاده‌‌های منتهی به شمال کشور مملو از کسانی است که نگران برگزاری محرم هستند! هیچکس به اندازه‌ی هیئتی‌ها پروتکل‌ها رو رعایت نکرده ولی کسانی که جان پرستاران کوچکترین ارزشی برایشان ندارد نگران برگزاری با رعایت پروتکل‌ها هستند❗️ 🔥حوزه انقلابی ┄┅┅❅💠❅┅┅┄ 🇮🇷(@howzehenghelabi)
کار فرهنگی یا ابتذال؟ کاش بعضی بزرگواران دغدغه کار فرهنگی رو با خراب کاری کردن جابه‌جا نمی‌گرفتند! +واقعا در شان شهید سلیمانی نیست چنین فعالیت‌هایی 🔥حوزه انقلابی ┄┅┅❅💠❅┅┅┄ 🇮🇷(@howzehenghelabi)
محرمانه 📍تحلیلی بر انفجار _ فاجعه @secret_file 🔹 انفجار بیروت را از دو منظر می‌توان تحلیل کرد. از منظر عامل/عوامل و از منظر نتایج. بررسی از منظر عوامل نیازمند اطلاعات است و گمانه‌زنی‌ها شاید دقت لازم را نداشته باشد، اما تمام تحلیل‌ها مبتنی بر دو احتمال کلی است: ▪️الف.‌ ، اتفاقی و ناشی از خطای انسانی، بی‌توجهی و غیرعمدی بوده است. ▪️ب. ، اقدامی طراحی‌شده و کاملاً تروریستی بوده است. 🔹 به‌هر روی، نکته مهم اما این است که از منظر تبعات و آثار بعدی آن مطلقاً تفاوتی نمی‌کند که عامل یا علت انفجار چه کشور یا گروه و فردی بوده است بلکه در هر دو حالت، از منظر آثار و نتایج حاصله یکسان است که به نکاتی اشاره می‌شود: 🔻 ۱. بندر بیروت، بندری عادی نبود و شریان حیاتی اقتصاد، واردات و هم‌چنین انبار لبنان به‌حساب می‌آمد. در حال حاضر حدود ۹۰ درصد ذخایر گندم و غلات از بین رفته است و ۳۰۰ هزار نفر نیز آواره شده‌اند. لذا نتیجه این انفجار تلاشی است برای تیرخلاص بر دولت حسان دیاب است که مورد حمایت حزب‌الله و جریان همسو و البته احیای مجدد جریان ۱۴ مارس (سعودی _ آمریکایی) است. از این روست که بلافاصله پس از انفجار، سعد الحریری _ که یکی از متهمان اصلی است و ذخیره‌سازی نتیرات در دوره مسئولیت او انجام شده _ اعلام کرد که دولت باید استفعاء کند. 🔻 ۲. واقعیت این است که به‌دلیل حجم بسیار بالای خسارت، فارغ از کمک‌های پراکنده کشورهای مختلف، دولت لبنان برای نجات از این باتلاق و بحران فوق‌العاده بزرگ باید با کشورهای اصلی کمک‌کننده، موثر و ذی‌نفوذ در فضای لبنان یعنی آمریکا، فرانسه، سعودی وارد معامله شود تا بتواند کمک‌های اقتصادی انبوه آن‌ها را دریافت کند. برآورد می‌شود حدود ۱۵ میلیارد دلار خسارت وارد شده است. کشورهای مزبور برای جبران این خسارت؛ امتیازات بزرگ سیاسی _ امنیتی می‌خواهند که به زعم آن‌ها تعیین تکلیف برخی مسائل در راس بلکه امتیاز اصلی و نتیجه این بازی است. 🔻۳. با توجه به این دو مقدمه، از منظر نتایج، بیش‌ترین منافع سیاسی، امنیتی، اقتصادی حاصله از فاجعه بیروت، در سبد رژیم صهیونیستی، سعودی و آمریکا قرار می‌گیرد. از این روست که حتی بدون وجود اطلاعات دقیق، می‌توان گفت در هر حالتی محور عبری _ سعودی _ آمریکایی یا عامل فاجعه هستند یا بهره‌بردار اصلی فاجعه و یا هر دو. 🔻۴. () در این نوبت برخلاف دفعات قبل که سلاح حزب‌الله را عامل ناامنی و بحران برای مردم لبنان معرفی می‌کردند، بسیار خبیثانه، سلاح و توان حزب‌الله را کمک‌ها و حل مشکلات معرفی می‌کنند. به‌عبارت ساده‌تر حزب‌الله را عامل انفجار معرفی نکردند بلکه معرفی می‌کنند. یعنی دقیقا حرکت روی خط نیازمندی، احساسات و تحریک مردم فاجعه‌زده لبنان. از این روست که بازی کاملا خطرناکی در پیش است/تبیین 👌 @howzehenghelabi
آدم وقتی این جنتلمن شیک‌پوش فرانسوی را در بندر با خاک یکسان شده ی بیروت می بیند، یاد این حرف رهبری عزیز می افتد: جنتلمن های پشت میز مذاکره همان تروریست های فرودگاه بغداد هستند! جنتلمن میخواهد میوه حمله تروریستی به بندر بیروت را بچیند اما کور خوانده @howzehenghelabi
🔹 نامه مهم کوچک‌زاده به رئیس قوه قضائیه درباره ♻️ صدها هکتار واگذاری غیرقانونی instagram.com/p/CDjE8nvJLa6/?igshid=4j438ktqvsce 🔴 نامه کوچک‌زاده به رییس قوه قضاییه درباره پیگیری سوء استفاده در واگذاری زمین به برخی مسئولان و وابستگان آنها دکتر مهدی کوچک‌زاده، نماینده اسبق مردم تهران در نامه‌ای به رییس قوه قضاییه که در صفحه اینستاگرام وی منتشر شد، نوشت: به استناد نامه شماره ۲۰۸۲۲-۵ مورخ ۸۵/۶/۲۱ سازمان بازرسی کل کشور در دوران ریاست جنابعالی به کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی که محتوای آن در نامه‌های شماره ۲۴۱/خ/۷۳۰۱ مورخ ۸۵/۹/۷ واجا و نامه شماره ۷۶۷/۹۷۶/م/۲ مورخ ۱۳۸۵/۵/۱۱ دیوان محاسبات به اصل ۹۰ و نامه شماره ۶۷/۸۵/۵۴۰۸ مدیرکل منابع طبیعی استان تهران خطاب به رئیس وقت سازمان جنگل‌ها نیز عینا مورد تائید قرار گرفته، سوءاستفاده‌هایی در واگذاری اراضی منابع ملی رخ داده که بعد از ۱۴ سال از نتیجه پیگیری‌های دستگاه قضایی شواهدی موجود نیست! لذا به برخی از آنها ذیلا اشاره می‌شود تا در مسیر سخت اعاده حقوق بیت المال انجام وظیفه کرده باشم و تشویقی جز رسیدگی سریع و اعلام نتیجه به مردم مورد انتظار نیست. ۱- واگذاری یک هکتار در شمیران به خانم م. ح ۲- واگذاری ۲۰ هکتار در دماوند به آقای و.آ.ا ۳- واگذاری یک هکتار در حاجی آباد شمیران به آ.غ ۴- واگذاری چهل هکتار در دماوند به آقای م.ت ۵- واگذاری ۲.۵ هکتار در دماوند به آقای م.ا.ل ۶- واگذاری ۵۰ هکتار در دماوند به آقای ح.ک ۷- واگذاری یک هکتار در حاجی آباد به خانم م.غ ۸- واگذاری یک هکتار در حاجی آباد به آقای م.ن ۹- واگذاری چهار هکتار در حاجی آباد به آقای ا.ر ۱۰- واگذاری ۱۲۰۰ متر مربع در شمیران سوهانک معوض به آقای ع.م.ل ۱۱- واگذاری ۸۰۰ متر مربع در شمیران سوهانک معوض به آقای س.ج.م ۱۲- واگذاری ۸۰ هکتار دماوند به آقای ع.م ۱۳- واگذاری ۲۰ هکتار دماوند به آقای س.ع.م.ه ۱۴- واگذاری پنج هکتار دماوند به آقای ی.ا ۱۵- واگذاری ۵۰ هکتار به آقای م.ت 🔸 لازم به ذکر است قریب به اتفاق نامبردگان از وزرا و مسئولین وقت کشور و یا اقربای درجه اول آنها بوده‌اند که با توصیه مسئولان تراز اول کشور و بدون طی مراحل قانونی موفق به تملک اراضی یاد شده گشته‌اند!
هدایت شده از بیداری طلاب
♨️واکنش به اقدامات 🔻آیت الله نماینده مردم مازندران در مجلس خبرگان در واکنش به نامه تعدادی از طلاب استان گرگان به رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور مبنی بر اتهامات وارده به آقای امام جمعه گرگان گفت: امام جمعه گرگان شفاف‌سازی کند و شورای سیاست‌گذاری ائمه جمعه پیگیر باشد. از اتهامات وارده به امام جمعه گرگان اطلاعی ندارم اما باید مستندات هر ادعایی ارائه شود. اگر مستندات ارائه شد، حتما باید دنبال شود و به نتیجه برسد و با هر فردی و در هر پست حقوقی و حقیقی که بخواهد جنگل ها را تخریب کند، باید به طور مستقیم برخورد شود. آیت الله نور مفیدی، عضو مجلس خبرگان رهبری، نماینده ولی فقیه در گرگان و امام جمعه این شهر هستند و در خصوص چنین مسائلی نباید داستانی و احساسی برخورد شود، مگر این که مستندات سنگین باشد. ♨️اخبار‌ داغ‌‌‌ روحانیت ♨️ @khabarehowzeh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا