eitaa logo
حوزه انقلابی
13.8هزار دنبال‌کننده
24.5هزار عکس
11.5هزار ویدیو
655 فایل
صاحب امتیاز: گروه و تشکّل جهادی «حوزه انقلابی» مدیران: جمعی از فضلای سطوح عالی «حوزه علمیه قم» هدف: نفی نظام سلطه و دنباله‌های سکولار/لیبرال/لندنی 🔰حوزه انقلابی ↘️ https://eitaa.com/joinchat/307429376Ccb9b7c02da 👈مدیریت کانال @Iran_mohammad @EAHIMI
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
🎭ادعاهای پوچ🎭 زمان شاه، قیمت یه کبریت و خودکار 20سال ثابت بود😐 اف بر رجیم اخوندی😂 پاسخ را از روزنامه زمان شاه بخوانید☝️ افزایش 300😱 درصدی قیمت ها⚠️ مبارزه با http://eitaa.com/joinchat/3679322117C664392fd9f
هدایت شده از تجارت آنلاین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
قرارگاه افسران جنگ نرم: 💠برای اولین بار در برنامه ثریا پخش شد 🔹درخواست و خواهش ناوهواپیمابر آمریکایی (به زبان فارسی) از هواپیمای ایرانی در خلیج فارس برای حفظ فاصله ایمن 🔸قابل توجه آقای ترامپ که می‌گوید ایرانی‌ها در خلیج فارس آرام شده‌اند! 🇮🇷قرارگاه افسران جنگ نرم👇 eitaa.com/afsaran113
جمعه نور: ✳اطلاعیه ✴جلسه هفدهم جمعه نور 🔺موضوع: بررسی جریان های انحرافی در حوزه 🔺سخنران: حجت الاسلام و المسلمین محمد ابوترابی 🔵 جمعه ۲ آذر ماه/ ساعت 7صبح 🔵زنبیل آباد ک 21پ41. ✅کانال جمعه نور: جلسات بصیرت افزایی 🔸دوستان همفکر را دعوت کنید: سروش: sapp.ir/jomeh_noor ایتا: Eitaa.com/jomeh_noor
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴یادآوری /«نازنين زاغری» كيست و چرا آزادی او برای دولت انگليس مهم است؟ 🌍 eitaa.com/ebratha_ir ایتا 🌍 sapp.ir/ebratha.org سروش
هدایت شده از روزنه
مخالفت آیت الله بهجت با برپایی مجالس (س) @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 ⚠️ برگزاری مراسم جشن در بیت آیت‌الله بهجت قدس‌سره ❓: اخیرا در سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی فیلمی با عنوان «مراسم جشن نهم ربیع‌الاول و توسط حضرت آیت‌الله بهجت» منتشر گردیده است که در آن اشعاری به همین مناسبت توسط مداح خوانده می‌شود و حضرت آیت‌الله‌العظمی بهجت هم در مراسم حضور دارند. لذا خواهشمند است باتوجه به اینکه این فیلم سوالات زیادی را در ذهن مخاطبان ایجاد کرده است، جهت روشن شدن افکار عمومی در خصوص این مراسم توضیح فرمایید. 🔸 بیت حضرت آیت الله بهجت اعلی الله مقامه: ⭕️ «عنوان‌ آن مراسم به جشن عیدالزهرا است.» .... حضرت آقا به شدت از این مجالس پرهیز داشتند. حتی سال‌هایی که جلسات درس و روضه در منزل معظم‌له اقامه می‌شد، یک‌بار که بعد از روضه افرادی مبادرت به رفتار و اعمال مضحکه آمیز نمودند معظم‌له سال‌های بعد ایام مقارن آن روز، مجلس ذکر اهل‌بیت علیهم‌السلام در منزل را تعطیل و از پذیرفتن افراد در منزل و اقامه مجلس پرهیز می‌نمودند. همچنین بعد از انتقال مجلس روضه و درس به مسجد، همان‌ها یک بار با صحنه‌سازی چنین‌کاری را در چند دقیقه برای ترویج خود حادث نمودند و البته درزمان حیات معظم‌له نتوانستند اشاعه دهند. ضمنا نکته‌ای که باتوجه به همین فیلم منتشر شده لازم به ذکر است، همچنان که از تصاویر آن و فضای مسجد مشخص است، مجلس مراسم روضه هفتگی حضرت آیت‌الله بهجت هست که از سالیان گذشته هرهفته صبح جمعه در مسجد فاطمیه و با حضور معظم‌له و شاگردان و اقشار مختلف مردم برگزار می‌گردیده است و باتوجه به وصیت ایشان همچنان برگزار می‌گردد. لیکن با توجه به تقارن روضه جمعه آن هفته با ایام نهم ربیع( جمعه مورخ ٢٣/اسفندماه/١٣٨٧ مصادف با ١۵ ربیع‌الاول)، مداح مجلس در مسجد و بالحن مداحی و روضه مشابه نظرات آقا چند دقیقه‌ای اشعاری را از جامی که از دانشمندان و شاعران اهل سنت است در مدح امیرالمؤمنین علیه السلام قرائت نموده است. ولو اگر بیتی هم مخالف نظر آقا خوانده است، حضرت آقا فردای آن روز در جلسه درس خارج فقه خود به تاریخ شنبه ٢۴/اسفندماه/١٣٨٧ باشدت نسبت به برگزاری جلسات غیر از ذکر فضائل، صریحا موضع گرفتند که عین مطالب و فیلم و صوت فرمایشات معظم‌له موجود می‌باشد. والسلام علیکم و رحمت‌الله بیت حضرت آیت‌الله بهجت 🔻 و مستندات آن شامل فیلم فرمایشات حضرت آیت الله العظمی بهجت را در ببینید:🔻 👆 http://bahjat.ir/fa/content/10517 @rozaneebefarda
هدایت شده از توییتگرام
عباس! دیدی چقدر زود دورت خالی شد!؟ تو قبر که بذارنت از این هم تنهاتر میشی. دیگه خودتی و عملکردت. امان از حق الناسهایی که گردنته. +کیوان ساعدی ۲+ @OfficialTwitTelegram
" مطالبه از مردم انقلابی " در کنار شرایط بد اقتصادی کشور و افزایش آسیب‌های اجتماعی، متاسفانه طبق گزارش های میدانی طی دو سال اخير در سطح شهر قم،الگوی حجاب کشور ، آمار خانم های مانتویی بدحجاب شدیدا رو به افزایش میباشد.دراین شرایط به حداقل وظیفه شرعی، تذکر لسانی زیبا عمل شود.
هدایت شده از حوزه انقلابی
rec92710.mp3
692.1K
دو دلیل ناب از قرآن و سنت بر لزوم وحدت مدیریت هارون در برابر فتنه سامری و قوله تعالی(نقل از هارون) : « خشیت أن تقول فرَّقت بین بنی اسرائیل »طه-۹۴ باطرفداران گوساله و سامری در این زمان چه باید کرد؟ مدیریت علی ع در برابر بدعتهای عوام بازمانده از قبل در زمان حکومت سخنرانی روح الله دشتی مدرسه دارالشفاء ۳۰ آبان ۹۷ هفته وحدت @howzehenghelabi
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺بعد این که نیروهای مقاومت فلسطین با تله انفجاری داخل پرچم فلسطین چند قلاده صهیونیست رو به درک واصل کردن ،حالا پرچم فلسطین شده کابوس صهیونیست‌ها و باهاش اسرائیلی‌ها رو اسکل می‌کنن 😂 🆘 @Roshangari_ir
الگوی ‌پیشرفت و فلسفه تاریخ .mp3
3.79M
🔊 استاد میرباقری | قطعه صوتی درباره مبانی الگوی پیشرفت، ۹۰/‌۱۲‌/۹۰ 🔍 «همگرایی» برای توسعه، از بستر یک «واگرایی» عبور می‌کند. ☑️ @mirbaqeri
الگوی توسعه؛ سَبيل کفار .MP3
3.06M
🔊 استاد میرباقری | قطعه صوتی درباره رابطه علم کلام و الگوی پیشرفت 🔍 تولید الگوی پیشرفت، مبتنی بر نظام اعتقاداتِ حداکثری ممکن است. 🔍 الگوی توسعه غربی، سَبیل سلطهٔ کفار بر مسلمین است.
هدایت شده از الگوی پیشرفت اسلامی
⚡️⚡️ اصل بیان مبتنی بر ظرفیت، دید فقیه را نسبت به کلمات وحی ارتقاء می دهد... بسم الله الرحمن الرحیم 👌درست است که در برخی از موارد گفته ام فقه هدایت، مکتبی در فقه حکومتی و فقه معاصر محسوب می شود؛ ولی بیان دقیقتر این است که بگویم: در تعاریف فقه هدایت تقسیماتی مانند فقه فردی و فقه حکومتی و فقه سیاسی و یا فقه نظام نداریم. توضیح بیشتر اینکه: آنچه که در فقه هدایت رقم خورده است این است که تعاریف مشهور فقاهت تکامل یافته است و این تکامل معنایی هم دامنه دید و هم دامنه تصرف فقیه را کامل می کند و دیگر این تقسیمات و تقسیمات مشابه رنگ می بازد. 👌به عنوان مثال با اضافه شدن اصل "بیان مبتنی بر ظرفیت" و تعریف استظهاری و فقهی "مراتب ظرفیت" و همچنین استنباط "شاخصه های تشخیص هر مرتبه از ظرفیت" در مخاطب؛ فقیه اولین کارش این است که متن آیه و روایت را با قرائن لفظیه و مقامی و سایر قرائن، در یک درجه ظرفیتی طبقه بندی کند و مثلا به اشتباه از یک آیه و یا روایت مرتبط با درجه تدبر،  برای مخاطب مرحله تعقل استفاده نکند. اگر این اصل در فقاهت رعایت شود هم دید فقیه به کلمات وحی ارتقاء می یابد -و کلمات وحی را مثل هم نمی بیند- و هم تصرف و نفوذ کلمه اش به دلیل رعایت ظرفیت مخاطب ارتقاء می یابد... 👌به عنوان مثال دیگر در فقه هدایت ۹ امر زیر ساخت هدایت است و تحقق سایر احکام و معارف وابسته به تحقق این امور ۹ گانه دانسته شده است. مثلا بدون تزکیه اساسا انتظار هدایت و فهم حکمتِ احکام و انجام خالصانه آنها ممتنع است و لذا فقیهی که به دنبال اقامه است؛ باید برنامه پردازش تزکیه داشته باشد. درباره باقی زیر ساخت های هدایت هم مسئله به این شکل است. یعنی فقیه نظامی از ارتباط میان گزاره های دین در ذهنش به محوریت زیر ساخت های هدایت شکل می گیرد. که این خودش مصداق بزرگی از توسعه دید برای فقیه است. این موضوع هم درک فقیه از مسئله نظام احکام و معارف را تکامل می دهد و هم قدرت تصرف او را. 👌آنچه در فقه هدایت تئوریزه شده است در واقع بیان اصول و قواعدی است که دید فقیه نسبت به نقل را توسعه  می دهد و ظرفیت استضائه بیشتر فقیه به نقل را ممکن می سازد. به نظرم تا زمانی که فقاهت با ذره بین تعاریفی مانند معذریت و منجزیت و حق الطاعه و امضائی بودن زبان شارع و... داخل در دریای نقل می شود؛ پاسخگوئیش در حد مسائل مستحدثه باقی می ماند و نمی تواند مدیریت تحولات مرتبط با هدایت را فهم و عهده دار شود. خلاصه حرفم این است که باید در "قدرت دید" و "قدرت تصرف فقیه" توسعه ایجاد شود و بعد از او انتظار داشته باشید که در مدیریت نیازهای جامعه فعالتر باشد. با استظهار از وحی دهها اصل مانند "بیان مبتنی بر تامل"، "بیان مبتنی بر مکث"، "بیان مبتنی بر منزلت"، "بیان مبتنی بر انفتاح" و ....  تأسیس شده است؛ که نتیجه اش تکامل مسیر تفقه است... 👌در مکتب فقهی موسوم به فقه هدایت خیلی از دو گانه های فعلی رنگ می بازد. مثلا دیگر فقیه فقه را به فقه فردی و حکومتی تقسیم نمی کند و آنچه برایش مهم است، فربه شدن و توسعه هدایت است. در مسئله هدایت هم گاهی امور زیر ساختی مانند تزکیه مطرح است و گاهی امور خرد و گاهی کسب اختیارات اجتماعی. از هدایت به همه استلزاماتش منتقل می شویم و به همه حوزه های مرتبط ورود می کنیم. این در حالی است که با تعاریف و اصول تفقه موجود اولا در تعریف ابواب جدید فقهی معرکه الاراء ایجاد شده است و هم اینکه همه- تحقیقات- در مقام تعریف باقی مانده اند. خروجی های حوزه در نظریه پردازی محدود به پاسخگوئی به شبهات است و نه مدیریت جامعه...  ادامه دارد حجت الاسلام علی کشوری- قم- ۲۰ آبان ۱۳۹۷ https://eitaa.com/olgou4
هدایت شده از فروشگاه رایحه سیب
همایش سبک زندگی نبوی و اکران فیلم تنگه ابوقریب سخنران: دکتر ضیایی محقق طب اسلامی مداح: حاج حسن شالبافان جهت حضور در مراسم جشن و اکران فیلم عدد ۱۷را به سامانه 10009100947119 ارسال نمایید. لطفا نشر دهید.
هدایت شده از روزنه
تئوری پرداز : مانند قبل از انقلاب٬ را کنید! @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹 از تئوریسین های اصلاح_طلب در یادداشت خود در یکشنبه, 27 آبان 1397 در روزنامه (ارگان رسمی دولت روحانی)٬ خواستار آزادی خرید و فروش شراب شد. گزیده مطالب عبدی را در ادامه می خوانید: 🔹🔸پس از شکست فاحشی که در قضیه رخ داد و هزینه‌های مادی و معنوی فراوانی ایجاد کرد، اکنون مواجه با مسأله‌ای به نام هستیم. 🔹در ۴۵ روز گذشته ۹۵۹ نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی که ظاهراً حاوی الکل متانل بوده است دچار مسمومیت‌های شدید شده‌اند. از میان افراد مسموم ۹۲ درصدشان مرد و ۸ درصد زن هستند که فوت‌شدگان نیز برحسب جنسیت به همین نسبت هستند. همچنین اکثریت آنان شامل جوانان ۲۱ تا ۳۰ سال می‌شوند که قابل توجه است.   🔹🔹جالب است که این اتفاق در ماه محرم و صفر رخ داده که حتی اگر میزان مصرف کمتر نشده باشد، بعید است که اضافه شده باشد. ولی حجم و تعداد مسمومان به طرز معناداری بیش از گذشته است. از این تعداد ۸۴ نفر فوت شده‌اند، ۳۰۵ نفر به مرحله دیالیز رسیده‌اند و اعضای داخلی بدنشان دچار مشکلات حاد شده است و ۲۷ نفر نیز نابینا شده‌اند. اینها عمدتاً در چند استان محدود کشور رخ داده است. 🔸🔸البرز، هرمزگان و خراسان شمالی و تهران بیش از ۹۰ درصد موارد را شامل می‌شوند. هزینه‌های اجتماعی، درمانی و بیمه‌ای و اقتصادی این اتفاق را می‌توان حدس زد و اگر تکرار شود، نشان می‌دهد که با یک مشکل عمیق مواجه شده‌ایم. ولی در مواجهه با این مشکل چه اقدامی صورت می‌دهیم؟ 🔹🔹در جامعه‌ای که و است و مستوجب مجازات و نیز در صورت تکرار حکم آن است، پس چگونه می‌شود که رفتاری به این مهمی که مجازات آن حدی است و قابل گذشت هم نیست، تا این اندازه رواج پیدا می‌کند که ظاهراً درصد و میزان مصرف آن بالاست، بطوری که تعداد افرادی که وابستگی به مصرف آن پیدا کرده‌اند نیز چشمگیر است.  🔸🔹آن قدر این پدیده در ایران شایع شده است که بسیاری از افراد در حین رانندگی نیز بیش از حد مجاز مصرف کرده‌اند و تصادفات وحشتناکی در کشور به علت همین عامل رخ داده است. در مقابل در کشورهایی که مصرف آن آزاد است، کمتر شاهد این حد از رانندگی در حالت مستی هستیم.  🔸🔹برای مواجهه با این معضل، یکی از ، ایده‌ای را طرح کرده است و با استناد به قواعد موجود و از منظر نتیجه گرفته است که: «استفاده از این مشروبات غیر استاندارد، واقعیتی خارجی هست. پند و توصیه‌های اخلاقی-بهداشتی انجام شده و مجازات‌های گوناگون از شلاق تا جریمه نقدی تجربه شده است. اما در واقعیت خارجی، ناچاریم به شکل دوفاکتو، وجود این مصرف کنندگان را به رسمیت بشناسیم و برای حفاظت از بیماری‌های خطرناک و مرگ و میرهای ناشی از مصرف مشروبات الکلی غیر استاندارد، بایستی مراکزی را به آزمایش این نوع مشروبات اختصاص دهیم. تولید کننده و یا مصرف کننده، بایستی بتوانند با اشانتیونی از مشروب مورد نظر خود مراجعه کنند و به شکل ناشناس و بدون نگرانی از تعقیب‌ها و مجازات‌ها، مشروب خویش را آزمایش کند. یا در صورت امکان، دستگاه‌های تست کننده فوری در اختیار آنان قرار داده شود تا از استاندارد بودن یا نبودن مشروبات الکلی مورد نظر خویش مطمئن شوند.»  🔹🔸به‌طور قطع از نظر نویسنده محترم در ارائه این پیشنهاد نظر خیر وجود دارد. عین همین استدلال را برای زنانی که تن‌فروشی می‌کنند می‌توان به کار برد، که البته چندان عجیب هم نیست. ولی همه اینها نوعی دوربرگردان فرهنگی است. 🔸🔹در واقع به جای نگاه ریشه‌ای به مسأله، وارد فرآیند دوربرگردان می‌شویم. اینها جملگی نشان‌دهنده آن است که و ب#ا آنچه که ندارد. 🔹🔹باید قضیه را ریشه‌ای‌تر حل کرد. نگاه ما به موضوع حقوقی و جرم باید مبتنی بر نظر اجتماعی باشد و گناه را باید از طریق دیگری جلوگیری کرد. همچنان که انجام می‌شد. این نگاه در همه امور فرهنگی باید جاری و ساری باشد. از هنر و ادبیات و فیلم و رسانه گرفته تا رفتارهای دیگر. متن کامل مقاله عبدی در اینجا👇 https://www.mashreghnews.ir/amp/912082/ 💥حاشیه روزنه این یادداشت که در پوشش ادبیات ظاهرا علمی ارائه شده٬ نشان از خاستگاه فکری اصلاح طلبان و نسبت شان با و دارد. راستی کدام جریان حوزوی با امثال عبدی پالوده می خورد و همگرایی دارد؟ آیا مدعای دفاع از با همنشینی با امثال عبدی قابل جمع است؟! آیا (که از قضا اینستاگرام باز و تلگرام بازهای ماهری هم هستند) در مقابل چنین جز به و فکری٬ معنای دیگری می تواند داشته باشد؟! @rozaneebefarda
💠جشن بزرگ میلاد و همایش طب اسلامی💠 🔴 شنبه و یکشنه ۳ و ۴ آذر بعد از نماز مغرب و عشاء 🔵 سخنران: دکتر حمید رضا ضیایی (پزشک پژوهشگر و محقق طب اسلامی از تهران) ✅ آدرس شب میلاد رسول اکرم (ص):👇👇👇 شهرک پردیسان، هزاره هشتم، مسجد امام حسن عسکری (ع) با موضوع پیشگیری و کمک به درمان کبد چرب ✅ آدرس روز میلاد رسول اکرم (ص):👇👇👇 مصلای بزرگ قم با موضوع پیشگیری و کمک به درمان سرطان و سبک زندگی نبوی 🔴 بعد از نماز مغرب و عشاء لطفا نشر دهید... @howzehenghelabi
هدایت شده از روزنه
تئوری پرداز : مانند قبل از انقلاب٬ را کنید! @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹 از تئوریسین های اصلاح_طلب در یادداشت خود در یکشنبه, 27 آبان 1397 در روزنامه (ارگان رسمی دولت روحانی)٬ خواستار آزادی خرید و فروش شراب شد. گزیده مطالب عبدی را در ادامه می خوانید: 🔹🔸پس از شکست فاحشی که در قضیه رخ داد و هزینه‌های مادی و معنوی فراوانی ایجاد کرد، اکنون مواجه با مسأله‌ای به نام هستیم. 🔹در ۴۵ روز گذشته ۹۵۹ نفر بر اثر مصرف مشروبات الکلی که ظاهراً حاوی الکل متانل بوده است دچار مسمومیت‌های شدید شده‌اند. از میان افراد مسموم ۹۲ درصدشان مرد و ۸ درصد زن هستند که فوت‌شدگان نیز برحسب جنسیت به همین نسبت هستند. همچنین اکثریت آنان شامل جوانان ۲۱ تا ۳۰ سال می‌شوند که قابل توجه است.   🔹🔹جالب است که این اتفاق در ماه محرم و صفر رخ داده که حتی اگر میزان مصرف کمتر نشده باشد، بعید است که اضافه شده باشد. ولی حجم و تعداد مسمومان به طرز معناداری بیش از گذشته است. از این تعداد ۸۴ نفر فوت شده‌اند، ۳۰۵ نفر به مرحله دیالیز رسیده‌اند و اعضای داخلی بدنشان دچار مشکلات حاد شده است و ۲۷ نفر نیز نابینا شده‌اند. اینها عمدتاً در چند استان محدود کشور رخ داده است. 🔸🔸البرز، هرمزگان و خراسان شمالی و تهران بیش از ۹۰ درصد موارد را شامل می‌شوند. هزینه‌های اجتماعی، درمانی و بیمه‌ای و اقتصادی این اتفاق را می‌توان حدس زد و اگر تکرار شود، نشان می‌دهد که با یک مشکل عمیق مواجه شده‌ایم. ولی در مواجهه با این مشکل چه اقدامی صورت می‌دهیم؟ 🔹🔹در جامعه‌ای که و است و مستوجب مجازات و نیز در صورت تکرار حکم آن است، پس چگونه می‌شود که رفتاری به این مهمی که مجازات آن حدی است و قابل گذشت هم نیست، تا این اندازه رواج پیدا می‌کند که ظاهراً درصد و میزان مصرف آن بالاست، بطوری که تعداد افرادی که وابستگی به مصرف آن پیدا کرده‌اند نیز چشمگیر است.  🔸🔹آن قدر این پدیده در ایران شایع شده است که بسیاری از افراد در حین رانندگی نیز بیش از حد مجاز مصرف کرده‌اند و تصادفات وحشتناکی در کشور به علت همین عامل رخ داده است. در مقابل در کشورهایی که مصرف آن آزاد است، کمتر شاهد این حد از رانندگی در حالت مستی هستیم.  🔸🔹برای مواجهه با این معضل، یکی از ، ایده‌ای را طرح کرده است و با استناد به قواعد موجود و از منظر نتیجه گرفته است که: «استفاده از این مشروبات غیر استاندارد، واقعیتی خارجی هست. پند و توصیه‌های اخلاقی-بهداشتی انجام شده و مجازات‌های گوناگون از شلاق تا جریمه نقدی تجربه شده است. اما در واقعیت خارجی، ناچاریم به شکل دوفاکتو، وجود این مصرف کنندگان را به رسمیت بشناسیم و برای حفاظت از بیماری‌های خطرناک و مرگ و میرهای ناشی از مصرف مشروبات الکلی غیر استاندارد، بایستی مراکزی را به آزمایش این نوع مشروبات اختصاص دهیم. تولید کننده و یا مصرف کننده، بایستی بتوانند با اشانتیونی از مشروب مورد نظر خود مراجعه کنند و به شکل ناشناس و بدون نگرانی از تعقیب‌ها و مجازات‌ها، مشروب خویش را آزمایش کند. یا در صورت امکان، دستگاه‌های تست کننده فوری در اختیار آنان قرار داده شود تا از استاندارد بودن یا نبودن مشروبات الکلی مورد نظر خویش مطمئن شوند.»  🔹🔸به‌طور قطع از نظر نویسنده محترم در ارائه این پیشنهاد نظر خیر وجود دارد. عین همین استدلال را برای زنانی که تن‌فروشی می‌کنند می‌توان به کار برد، که البته چندان عجیب هم نیست. ولی همه اینها نوعی دوربرگردان فرهنگی است. 🔸🔹در واقع به جای نگاه ریشه‌ای به مسأله، وارد فرآیند دوربرگردان می‌شویم. اینها جملگی نشان‌دهنده آن است که و ب#ا آنچه که ندارد. 🔹🔹باید قضیه را ریشه‌ای‌تر حل کرد. نگاه ما به موضوع حقوقی و جرم باید مبتنی بر نظر اجتماعی باشد و گناه را باید از طریق دیگری جلوگیری کرد. همچنان که انجام می‌شد. این نگاه در همه امور فرهنگی باید جاری و ساری باشد. از هنر و ادبیات و فیلم و رسانه گرفته تا رفتارهای دیگر. متن کامل مقاله عبدی در اینجا👇 https://www.mashreghnews.ir/amp/912082/ 💥حاشیه روزنه این یادداشت که در پوشش ادبیات ظاهرا علمی ارائه شده٬ نشان از خاستگاه فکری اصلاح طلبان و نسبت شان با و دارد. راستی کدام جریان حوزوی با امثال عبدی پالوده می خورد و همگرایی دارد؟ آیا مدعای دفاع از با همنشینی با امثال عبدی قابل جمع است؟! آیا (که از قضا اینستاگرام باز و تلگرام بازهای ماهری هم هستند) در مقابل چنین جز به و فکری٬ معنای دیگری می تواند داشته باشد؟! @rozaneebefarda
هدایت شده از روزنه
آیت‌الله سید احمد خاتمی: با روزنامه حامی آزادی شراب برخورد کنید/ طرفداران آرزوهای شان را به گور می برند. @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹جمهوری اسلامی سه عنصر اصلی اسلام، جمهوریت و ولایت فقیه دارد، بگونه ای که در اصل ۱۷۷ قانون اساسی تاکید شده که این سه عنصر تا ابد قابل تغییر نیست. کسی که از این عناصر عبور کند از نظام عبور کرده است. 🔹مردم مراقب باشید که ذره ذره شکل می‌گیرد٬ نه یک باره. 🔹 در یکی از روزنامه ها [=روزنامه دولتی ایران] که از بودجه بیت المال تغذیه می‌کند نوشته شده است شراب های قلابی بلای جان مردم شده، به همین دلیل باید را کنید! 🔹من به هیات نظارت بر مطبوعات می گویم که شما باید رصد کنید نه اینکه من در خطبه ها بگویم. 🔹امروز می گویند شراب را آزاد کنید وفردا می‌گویند بی حجابی را آزاد کنید، حتما بعدا می‌گویند اسلام را به رفراندوم بگذارید درحالی که این آرزو را به گور می‌برند. 🔹این مردم به اسلام رأی دادند و برای دفاع از آن تا آخرین قطره خون دفاع می‌کنند. 🔹من جریانی را پشت این مطلب روزنامه می‌بینم که می‌خواهند را کنند. مردم ما انقلاب کردند که شراب‌خواری نباشد؛ بنابراین با هرگونه اقدامی برای عادی‌سازی این شرایط به شدت مقابله می‌کنیم. 🔹این مردم به اسلام رای دادند و برای دفاع از اسلام تا آخرین نفس و قطره خون خود مقاومت می کنند. من امروز جریانی را می‌بینم که می‌خواهند اسلام زدایی را در کشور تئوریزه کند. @rozaneebefarda
هدایت شده از بیداری ملت
🔴حجت الاسلام شمس الدین امام جمعه انزلی: 🔺ظریف ذلیلانه به استقبال وزیر خارجه انگلیس رفت 🔺رفتار دستگاه دیپلماسی سبب شده تا دشمنان هر روز متوقع‌تر شوند 🔺 مایه تاسف است که چنین مسئولانی از جانب ایران در مذاکرات حضور داشتند/عصر ایران 🔴به کمپین #بیداری_ملت بپیوندید👇 http://eitaa.com/joinchat/963837952Cb758f6bd13
حوزه انقلابی
تئوری پرداز #اصلاح_طلب: مانند قبل از انقلاب٬ #شراب_فروشی را #آزاد کنید! @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹#عباس
جا دارد که اعتراضی شود به نایینی و سؤال شود از ایشان که پارسال نامه نگاری داشت با عبدی مدعی لزوم آزاد شدن فروش شراب ، اکنون چرا موضع نگرفته اند باید از ایشان مطالبه شود @howzehenghelabi
استدلال فقهی قرآنی بر وجوب حفظ وحدت.mp3
301.1K
حفظ وحدت شیعه و سنی و عدم تفرقه ، در جائیکه تزاحم دارد با نهی از منکر ضلالت امت، حفظ وحدت مقدم میشود و مزاحَم اگرچه نهی از یک منکر عظیم اجتماعی باشد ساقط میشود اطلاق دلیل شامل عدم خوف قتل أنفس نیز میشود وچون أمربه معروف أهم نسبت به سایر فروع است ، تقدم برآن نشان میدهد أهم الأهم بوده و چه بسا در رتبه أوجب واجبات یعنی حفظ نظام اسلامی و متلازم با آن یا تالی تلو آن است @howzehenghelabi
هدایت شده از گروه طلبگی تا اجتهاد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صحبت های یکی از اهالی در جمع طلابی که در آنجا حضور پیدا کرده بودند
683946_orig.pdf
372.3K
🔺وزارت ارشاد برای اولین بار فهرست حمایت های این وزارتخانه از اشخاص حقوقی درسال های ٩٦ و ٩٧ را منتشر کرد. این فایل، کمک های سال ٩٦ را نشان می دهد @saraeer پ ن : موسسه رواق حکمت متعلق به ایت الله هادوی تهرانی است که طبق گزارش وزارت ارشاد از حمایتهای خود در سال ۹۶و۹۷این موسسه مبلغ۲۱۳میلیون تومان از وزارت ارشاد دریافت کرده است حوزه با ارتزاق از @howzehenghelabi
هدایت شده از هم اندیشی حوزویان
پرسشی که از پاسخ خود خشمگین است! نگاه گذرایی انداختم به گزارشی از چهارمین کنگره بزرگداشت بانو امین که هفته گذشته درمشهد برگزار شده بود. گزارش در واقع فهرستی بود از اسامی آیت الله ها و حجت الاسلام ها و دکترها و استاد ها. در این میان اسم خانم زهره صفاتی نظرم را جلب کرد: در میان اسامی آیت الله ها و حجت الاسلام ها اسم ایشان با عنوان «خانم مجتهده» ذکر شده بود. اگر معیار بذل القاب آیت اله و حجت الاسلام که رسم جدیدی در روحانیت شیعه به حساب می آید، اجتهاد یا نیل به حدی از دانش دینی است چه چیزی باعث می شود که یک مجتهد مذکر آیت اله خطاب شود و یک مجتهد مونث مثل خانم صفاتی آیت اله خوانده نشود؟ آیت خداوند بودن که زن و مرد نمی شناسد، کیفیت اجتهاد هم تابع جنسیت افراد نیست. پس این نابرابری از کجا نشات می گیرد؟اشتباه نشود، بحث بر سر اهمیت این القاب نیست، چه همانطور که گفتم این شیوه خطاب علمای دین بر اساس مرتبه علمی آنها اگر بدعت نباشد، دست کم رسم نوظهوری است که در جای خود نیازمند نقد جدی است. مساله، وجود ساختارهای مردسالارانه مسلط بر حوزه است که از برابر و همرتبه قلمداد کردن یک مجتهد زن با مردان همترازش ابا می کند و لقبی را که به مردان مجتهد بذل می کند از یک مجتهد زن دریغ می کند... فاطمه حسینی ۹۷/۹/۱
هدایت شده از کارگروه فرهنگی اقتصاد مقاومتی
ای کاش این نابرابری فقط در القاب بود. حذف تعمدی جماعت نسوان حتی در امور سازمانی نسوان به یک رویه بد و خطرناک تبدیل شده و این امر غیر از اثرات وضعی سازمانی اجتماعی علنا نهاد حوزه و نظام اسلامی را در برابر کادرسازی تمدن مدرن که زنان میتوانند تا رده های بالای مدیریتی جامعه رشد کنند دست بسته و در مقام متهم قرار داده است. زنان را که 50% در آمار و 100%در آثارند دریابیم شاید رستگار شویم!