💢 دکتر رحیم پور ازغدی:
من یک وقتی خدمت ایشون(رهبر معظم انقلاب)
بودم،
گفتم:امام بود ما می ترسیدیم تصور کنیم زمان انقلاب منهای امام را
وقتی امام رفت،کاملا دلمون خالی شد
گفتیم انقلاب از دست رفت!
گفتیم ممکنه یک حداقلی از مدیریت جمهوری اسلامی باقی باشد و امین ترین فرد هم رهبری اند
اما دیگر انقلاب اسلامی با این ظرفیت عظیم جهانی اش دیگر تمام شد!
جسارت کردم و به ایشان گفتم:👇👇
الانم هم نگرانیم که بعد از شما چی میشه انقلاب؟
هر چه نگاه می کنیم به دور و ور ،فاصله ای که
دیگران با امام داشتند الان نگاه می کنیم خیلی از آقایون همون فاصله را بین اونها باشما می بینیم.
حالا شما ان شاالله تا ظهور حضرت هستید
اما اگر اتفاقی بیفته این نظام با این همه دشمن....
چه اتفاقی خواهد افتاد؟😔
☘ایشون گفتند که:
🍃(همون خدایی که پس از امام
انقلاب را پیش برد
پس از ما پیش خواهد برد
و بهتر از منی را خواهد آورد
به موقع وقتی وقتش برسد خواهد
آورد،این انقلاب دست ماها نیست ،
یک وقتی من(رهبر معظم) با امام راجع به خطرات و تهدید ها صحبت می کردم،
امام گفتند که :👇👇
🌱(تو این انقلاب منم کاره ای نیستم
🌱هیچ کس کاره ای نیست
🌱این انقلاب به دست خدا دارد رهبری می شود
🌱تا وقتی مردم با خدا باشند خدا مردم را وانخواهد گذاشت....)
🌸🌼🌺💐🌹🌷
@howzehenghelabi
هدایت شده از حوزه علمیه تمدن ساز
5cb91aad547c7d6ae5c19ed8_4130603459430928499.mp3
360.2K
🔴 بسیار مهم
🔴 نشر حداکثری به حوزویان
بی عرضگی برنامه ریزان و شورای -به اصطلاح- عالی حوزه و بی ارتباط بودن آن ها با نظام اسلامی
(بیان استاد #خسروپناه)
♦️ کانال حوزه و فلسفه:
✅ @feghheakbar
🔹ریاست محترم قوه قضائیه مردم چشم انتظار هستند، مراقب باشید مطالبات مردم فرسایشی نشود.
🔹موضوع فساد و رانت دانه درشت ها در قوه قضائیه به سرعت رسیدگی شود.برخورد قاطع و بدون فوت وقت قوه سبب درس عبرت برای سایرین و اعتماد مردم میشود.هم چنین اطلاع رسانی دقیق در رسانه های جمعی خصوصا شبکه های مجازی جز اولویت های بازتاب خبری این موضوعات باشد.
@howzehenghelabi
هدایت شده از خبرگزاری فارس
8.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
هدایت شده از روزنه
محمد سروش محلاتی را بهتر بشناسیم/صفحه ۱ از ۲
در حاشیه عدم حضور آقای اعرافی در نشست مشترک با سروش محلاتی در مؤسسه فهیم
💥اختصاصی
💥پست ویژه
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔹جناب آقای سروش محلاتی٬ از زوایای گوناگون قابل بحث و بررسی است؛ حیثیت سیاسی، علمی، ارتباطات خاص و... .
در این کوتاهنوشت تنها نکاتی را از مجموعهفکری او انتخاب کردهایم و بررسی جامع و پایهای را به ظرفیتهای تفصیلیتر واگذار میکنیم:
۱. محدود کردن اختیارات معصومین(علیهمالسلام):
مطالعه آثار سروش محلاتی نشان میدهد که او با روش فقهی و استفاده از ادبیات علمی رایج در علوم انسانی سکولار٬ در قالب «نفی دیکتاتوری»٬ دایره اختیارات معصوم را محدود میکند و اراده عرف را بر آن ذوات مقدسه تحمیل میکند:
« حکومت حتی بر مبنای نصب الهی و در حق امام معصوم حقی است که به امام برای مردم تعلق گرفته و از قبیل حق ولی در نکاح باکره رشیده است...به دلیل آنکه آنان(عرف) در زندگیشان دستخوش تحول شده و گاه صعود و گاه سقوط میکند لذا آنان حق دارند که درباره شخص فرمانروا تصمیم بگیرند از این رو تا وقتی شهروندان او را به عنوان شایسته حکمرانی شناسایی نکردهاند مسؤولیت حمایت و اطاعت از او را ندارند... متفکرانی که در هیچ شرایطی استبداد را توجیهپذیر نمیدانند اساسا چنین حقی را حتی برای امام معصوم هم به رسمیت نمیشناسند و بدون آنکه جواز زور را مشروط به مصلحت کنند امام معصوم را حتی با این قید و شرط برای قهر و غلبه آزاد نمیدانند.»(دین و دیکتاتوری-مقاله دوم)
طبق این دیدگاه جامعه زمان امیرالمؤمنین(ع) نسبت به تلاش برای به حکومت رسیدن ایشان هیچ مسؤولیتی نداشتند چراکه معاذالله ایشان را به عنوان شخص شایسته حکمرانی شناسایی نکرده بودند.
البته این مبنا از او که شیفته هاشمی رفسنجانی است بعید نیست چراکه طبق نقل سروش آن شخصیت هم چنین مبنایی داشت:
«آقای هاشمی از روز اول به پدیده قدرت نگاه زمینی و واقعبینانه داشت ...و الهی بودن حکومت از نظر ایشان، با الهی بودن پدیدههای دیگر از قبیل ازدواج یا مالکیت فرقی نمیکند... زمینی بودن در این تحلیل به معنی این است که خداوند اجازه حکومت بدون خواست مردم را نداده است.
سؤال: آیا چنین نظریهای به دوران حضور پیشوایان معصوم هم قابل تسویه و تعمیم است؟
پاسخ: از نظر آقای هاشمی همینطور است.»(آیت درایت-هاشمی و نگاه زمینی به قدرت-مصاحبه با نسیم بیداری)
ناگفته پیداست که وقتی کسی حکومت را در عداد مالکیت (آن هم با نگاه فقه فردی موجود) میآورد، در اصل حکومت را به طور کامل به عرف سپرده و شارع را به صرف ممضی تقلیل داده است ممضی که البته گاهی اوقات حاشیهای هم بر نظر عرف میزند.
۲. عقبافتاده و ترسو نشان دادن فقها:
یکی از مناطق حساس شیعه، ارتباط وثیق میان مرجعیت و مقلدین است. ارتباطی حساس که همگان باید مراقب حفظ آن باشند. اما آقای سروش محلاتی با تعمیم برخی رفتارهای جزئی فقها، که چه بسا آن نیز دارای حکمتی بوده باشد، فقها را عقبافتاد و ترسو و بیتدبیر جلوه داده است. به گونهای که انگار فقها فوبیای ابزار نو دارند و هر چیز تازهای ببینند نگران میشوند و تحریمش میکنند و به همین خاطر جناب سروش به مقلدین (که از دید ایشان به خلاف فقها شخصیتهای عاقل و متعادلی هستند) توصیه میکند که نباید در این زمینهها به کلام فقها توجه کنند:
«مروری بر دیدگاههای فقها درباره ابزارهای نو و وسائل جدید حکایت دارد از نوعی برخورد محتاطانه و توأم با نگرانی... دینداران باید با تشخیص قلمرو تقلید صحیح که به حوزه «احکام» مربوط است، در قلمرو مصادیق از عقل و دانش خود استفاده کنند و به دور از تقلید باطل، آگاهانه و بر اساس تحقیق تصمیمگیری کرده و در مصادیق (مانند ماهواره) منتظر فتوای حلال یا حرام از سوی فقها نمانند؛ زیرا آنان غالبا یا با تأخیر و احتیاط، نظر میدهند و چه بسا در شرایطی که ابزارهای نو کاملا شیوع پیدا کرده و فراگیر شده و دیگر مخالفت با آنها هم فایدهای ندارد، فتوا به حلیت میدهند!»(دولت و اجرای شریعت-مقاله هفتم)
🔸تحولات حوزوی را از روزنه پی بگیرید👇
@rozaneebefarda
ادامه در پست بعد
هدایت شده از بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
💢«القای افسردگی» و «خودباختگی» دو شاخصه سکولارهای حوزوی💢
🔆در خصوص شاخصههای سکولارهای حوزوی گفتیم و نوشتیم:
https://eitaa.com/bonyadtarikh/163
❇️با مطالعه آثار این طیف به دو شاخصه دیگر آنان پی میبریم «القای افسردگی» و «خودباختگی». آنان بدون در نظر گرفتن تواناییهای دین و ظرفیتهای #فقه، با القای افسردگی شعار « #ما_نمیتوانیم » سر میدهند و با « #خودباختگی »؛ تنها غرب و دانشآموختگان آن دیار را شایسته اداره امور سیاسی میبینند.
این ضعف روحی و فکری ریشهای چند صد ساله دارد و امام بزرگوار (قدس سره) نیز آنگاه که تبعیدگاه ثانوی (عراق) بودند در #حوزه_علمیه_نجف اشرف با آن مواجه شدند و تلاش کردند با گفتار و رفتار خود این بلای فراگیر را بیاثر کنند. بخشی از سخنان ایشان در این زمینه:
⬅️« این تبلیغات سوء چند صدساله #استعمار است که در اعماق قلوب نجف، قم، مشهد و دیگر حوزهها وارد شده و باعث افسردگی گردیده و ما را افسرده کرده است و نمیگذارد رشدی داشته باشیم و مرتب عذرخواهی میکنیم که این کارها از ما ساخته نیست.
این فکر غلط است مگر آنها که اکنون در ممالک اسلامی امارت و حکومت دارند چکارهاند که از آنها میآید و از ما نمیآید کدامی آنها بیش از یک فرد متعارف و معمول لیاقت دارند؟
...آنچه مربوط به حکومت اسلامی و بسط #عدالت بین مردم میباشد، همان است که #فقیه تحصیل کرده است. آنچه مربوط به جهات اداره مملکت و #استقلال است، آن است که فقیه دارا میباشد. این فقیه است که طبق دستور مذهب خود، میداند که نباید زیر بار دیگران برود...
از بس #اجانب و #عمالشان به گوش ما خواندهاند که آقا برو سراغ کارت! سراغ مدرسه و درس و تحصیل، به این کارها چه کار دارید؟ این کارها از شما نمیآید! و... ما هم باورمان آمده که کاری از ما نمیآید؛ و اکنون من نمیتوانم این #تبلیغات_سوء را از گوش بعضی بیرون کنم و به آنان بفهمانم که شما باید #رئیس_بشر باشید، شما هم مثل دیگرانید، شما هم میتوانید مملکت را اداره کنید. مگر دیگران چطور بودند که شما نیستید؟»(نهضت امام خمینی (قدس سره) ج2 ص725-724)
این ندای امام (قدس سره) است که درسرسرای تاریخ همچون #سروش_الهی به گوش حوزویان و عموم جهانیان میرسد؛ اما دریغ که #حوزویان_سکولار به این سروش الهی بیاعتنایی میکنند و خود به #سروش_شیطانی بدل شدهاند.
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
هدایت شده از شارح (شبکه اجتماعی حوزه انقلابی)
23.05M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴لحظهی درنگ !!
🎥پس از سه سال پیکر شهید "مجید قربانخانی"، حر شهدای مدافع حرم کشف و شناسایی شد
🔸داستان عجیب شهید مدافع حرمی که از قلیان و خالکوبی به آزادگی و شهادت رسید!
🔸مستند تکان دهنده برنامه ثریا از شهید مدافع حرم مجید قربانخانی را ببینید....
🌷مراسم وداع با پیکر شهید، پنجشنبه، ۵ اردیبهشت، ساعت ۱۵ در معراج شهدا
✅ eitaa.com/sharehnews
نماهنگ حرفه ای امام زمانی♥️
♥️عاشقتم یابن الحسن
باصدای عالی
🌅استادمحترم زارع شیرازی
مخترع فنون فرمولیک وغیرتقلیدی کشور🌅
۲۵فروردین۹۸
🔥 ثبت نام
09107713121درتلگرام🔥
کانال تشکرهای شاگردان مداح♥️
@ETTELAATCLASOSTADZARESHIRAZI110
☀️
☀️کانال دانلود👇مجالس حرفه ای استاد
@DOWNLOADOSTADZARESHIRAZI
تجمعات کشور
zareshirazy.ir/مجالس-در-تجمعات-کشور/
نماهنگ های استاد
zareshirazy.ir/نماهنگ-ها/
☀️وبسایت
zareshirazy.ir
اینستگرام🔥
instagram.com/ostad_zareshirazi110yaali/
کانال اصلی استادمحترم☀️
@ostadzareshirazi110
یالینک عضوشدن❤️
https://t.me/joinchat/AAAAAD0HF_3g0tdaJ-ma6w
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
🔊جشنهای نیمه شعبان در تاریخ معاصر👌
⛔️ممنوعیت جشن نمیه شعبان توسط رضاخان‼️
💠 نیمه شعبان از جمله مراسم پر رونق و باشکوه در کشور ما محسوب می شود که سابقه طولانی مدتی هم در میان مردم ما دارد💐
🌀 شاه اسماعیل و جانشینانش براى رسمى شدن مذهب تشیع از هیچ کوششى فروگذار نکردند. هنر شاه اسماعیل و مشاورانش این بود که مجالس عزادارى عاشورا و جشن های شعبانیه به بهترین شکل برگزار می کردند.✅
🔰عین السلطنه سالور، در خاطرات خویش، درباره جشن های نیمه شعبان سال ۱۳۲۴ قمری اینگونه می نویسد: «روزی است مبارک و میمون. دیشب شهر تهران و شمران چراغان مفصلی بود. ایران در این عید خیلی نمایش می دهد و تجلیل می کند. در تمام کشور جشن است و چراغان. تیمچه ها، کاروانسرا ها، همه بازار، خیابان، چراغانی بی نظیری شده بود یعنی در تمام کشور مرسوم است.»
🔰نمی توان از مراسم نیمه شعبان سخن گفت و به جشنهای باشکوه این روز در تهران عصر قاجار و پهلوی در باغ سادات اشاره نکرد. سادات تقوی (اخوی) از سادات قدیمی و تهران اند که از ابتدای دوران قاجار در پایتخت سکونت داشته اند. درباره دلیل شهرت آن ها به «اخوی» نیز گفته شده است که چون آغا محمدخان قاجار، به بزرگان این طایفه، اخوی (برادر) می گفته، به این نام مشهور شدند.
🔰حاج میر سید علی سادات اخوی، بزرگ این خاندان در زمان ناصرالدین شاه، تکیه های را در خانه خود واقع در خیابان ایران، کوچه سقاباشی بنیاد نهاد که در طول سال به مناسبت های مذهبی، مراسمی برگزار می کرد که یکی از این برنامه های مراسم جشن نیمه شعبان بود که از سال ۱۲۵۷ شمسی به بعد، هر ساله در شب و روز ۱۴ و ۱۵ شعبان، با عنوان «انجمن حجتیه سادات اخوی برپا می کرد و طبقات مختلف مردم و شخصیت های دینی و سیاسی و اجتماعی در آن شرکت می کردند.✅
🌀مرحوم سدیدالسلطنه کبابی، از دولتمردان فاضل و دانشور عصر قاجار در خاظراتش نوشته است: روز سه شنبه ۱۵ شعبان ۱۳۱۴قمری برابر با ۱۲۷۲ شمسی بعد از ناهار... منزل سادات اخوی رفتیم. سادات اخوی چند برادر هستند،...هر سال به مناسبت مولود حضرت قائم عجل الله تعالی الفرجه الشریف شب و روز چهاردهم و پانزدهم در خانه خود صلای عام داده، هر کس از وضیع و شریف آنجا می رود. بعضی به غلیان و چای، بعضی به اضافه شیرینی اکتفا می کنند. جماعتی به اصرار، دو شاهی نقره عیدانه می گیرند. شب هرکس حاضر باشد شام می دهند.
🔰او ۳۴ سال پس از آن تاریخ نیز در بخش خاطرات مربوط به ۱۴ شعبان ۱۳۴۸قمری برابر با ۲۵ دی ماه ۱۳۰۸ شمسی نوشته: «امروز از طرف بازار چون گذشتم، بیشتر دکان ها را برای حضرت صاحب الزمان، محمد بن حسن عجل الله تعالی الفرجه الشریف زینت کرده بودند و این عید مخصوصاً برای رقابت با بهائی ها گرفته می شود. سادات اخوی یک خانواده هستند از اعیان تهران، هر سال جشن عید صاحب الزمان عجا الله تعالی الفرجه الشریف را مفصل می گیرند. امسال جشن چهل و نهمین دفعه آن ها است.»
🌐پس از عصر قاجار در دوره حکومت رضاشاه پهلوی هم در ایران جشن های مفصلی برپا می شد ولی به تدریج که طرح کشف حجاب و محدود کردن واعظ ها و روضه خوانی و جلوگیری از حرکت دسته های عزاداری و محافل مذهبی پیش آمد، این مشکلات به مراسم نیمه شعبان هم رسوخ کرد تا جایی که می توان ادعا کرد، در اواخر سلطنت رضاشاه و اوایل حکومت فرزند بی کفایتش، اصلا اجازه برپایی جشن نیمه شعبان داده نمی شد، اما کم کم دوباره جشن ها رونق گرفت.
⛔️جشن ممنوع
🔰رضاخان، که از سر عوام فریبی در آغاز کار به انجام شعائر مذهبی «تظاهر» می کرد، زمانی که پایه های قدرتش را مستحکم دید به دستور مقامات لندن با اسلام و روحانیت و شعائر شیعی درافتاد و برگزاری جشن عمومی نیمه شعبان را ممنوع کرد⛔️
📜علی اکبر کوثری، از مسئولان فرهنگی دوره پهلوی، به یاد دارد که نخستین بار، رضاخان را در زمان سردار سپهه ای او، در جشن مزبور دیده است. رضاخان، که از سر عوام فریبی در آغاز کار به انجام شعائر مذهبی «تظاهر» می کرد، زمانی که پایه های قدرتش را مستحکم دید به دستور مقامات لندن با اسلام و روحانیت و شعائر شیعی درافتاد و برگزاری جشن عمومی نیمه شعبان را ممنوع کرد.
🔰عین السلطنه سالور، در خاطرات نیمه شعبان سال ۱۳۶۳قمری برابر با ۱۴ مرداد ماه ۱۳۲۳ شمسی می نویسد: «رضاشاه مانع از این جشن عمومی بود. پارسال و امسال در تمام شهر ها خصوصاً تهران در همه جا حتی خانه ها دو شب چراغانی و جشن برپا بود...» می گویند در همین سال ها که درمنزل سادات اخوی نیز برنامه بوده است💯
📍 جشن های نیمه شعبان، پس از انقلاب اسلامی هر سال با شکوه تر از پیش برگزار می شود همچنانکه جایگاه مسجد جمکران غیر قابل مقایسه با پیش از انقلاب است✅
#نیمه_شعبان
هدایت شده از @AntiBBC
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سرنوشت نامعلوم میلیاردها دلار ارز ۴۲۰۰ تومانی
یارانهای که بابت واردات گوشت با دلار ۴۲۰۰ تومانی هزینه شده معادل پرداخت ماهانه بیش از ۴۰۰ هزار تومان به هر خانوار است. از نمایندگان مجلس که خبری نیست، دولت هم که همچنان به همان رویه غلط مشغول است، آیا می توان به دستگاه قضائی امید داشت عاملان حیف و میل عجیب ذخایر ارزی کشور را مجازات کند؟
@AntiBBC
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
10.31M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
به طاها به یاسین به معراج احمد
به قدر و به کوثر به رضوان و طوبی
به وحی الهی به قران جاری
به تورات موسی و انجیل عیسی
امید غریبانِ تنها کجایی؟
چراغ سرِ قبر زهرا کجایی؟
@BisimchiMedia