هدایت شده از پیرو
💠 این مطلب جنجالی رو حتما بخوانید، خصوصا کامنت هارو
🔘 پینۀ پیشانی؛ نشانۀ سجده و اخلاص، یا تزویر و ریاکاری ؟
🌐 http://peirov.ir/4476 👈 لینک مطلب و کامنتها 👈
♦️ متن رو اینجا نزاشتیم چون می خوایم کامنت هایی رو که
مخاطبین برای این مطلب گذاشتن رو هم ببینید خیلی جالبه.
خوندن نظرهای مخاطبین در مورد مطلب اهمیت زیادی داره...
🌐 @Peirovir
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
در برخی رسانه ها گفته می شود که دوره پهلوی گل و بلبل بود. نظر شما چیست❓
خاطرات آیت الله کعبی از زمان پهلوی را اینجا بخوانید👇👇👇
🆔 @darseenghelab
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
🎤 سوال:
در برخی رسانه ها گفته می شود که دوره پهلوی گل و بلبل بود. نظر شما چیست❓
🎙 پاسخ: هرچند ما در سنین نوجوانی به سر میبردیم اما در متن جامعه بودیم؛ ایران از هر جهت از کشورهای عقب مانده بود؛ کافی است که جزو آمارها بدانید که سی و هفت درصد مردم ایران با سواد بودند؛ تازه با تعریفی که خودشان از باسواد داشتند، سی و هفت درصد مردم ایران میتوانستند مقداری بخوانند و بنویسند. دانشگاهیان ما 145 هزار نفر بیشتر نبودند.💯
🔵 در پزشکی و بهداشت تا پیروزی انقلاب که سهل است، حتی تا دهه شصت دکترهای هندی و بنگلادشی در ایران کار میکردند؛ در سال 64 که پدرم مرحوم شد همین دکترها در بیمارستان امام خمینی اهواز قصد معالجه او را داشتند. قبل از انقلاب هم همین بود؛ سطح بهداشت بسیار نازل بود؛ قابل مقایسه با الان نیست؛ الان در بعضی از تخصصها مانند قلب، چشمپزشکی، مغز و اعصاب در منطقه حرف اول را میزنیم✅
🌐 یا در اختراع و ابتکار میگفتند اگر ساواک کسی را بگیرد که مخترع و مبتکر است، او را از مبارزان میدانند؛ همه چیز وابسته به آمریکا بود و نیاز نمیدانستند که اختراع و ابتکاری باشد؛ بازار، بازار مصرف بود نه تولید؛ کسی به خیال و توهمش نمیآمد که میتواند مخترع و مبتکر باشد؛ اما امروز در عرصه نانو تکنولوژی ششم جهان و در سلولهای بنیادی و خیلی علوم پیشرفته دیگر در اوج عزت هستیم💤
🔰 در فساد باید بگویم که بدون استثنا در هر شهر بزرگ، یک فسادخانه یا خانه فحشا بود؛ رژیم شاه از اینها مالیات میگرفت؛ در شهرهای مختلف و بزرگ خوزستان مانند آبادان و اهواز خانههای فساد دایر بود و البته کل خوزستان امکانات یک روستای بزرگ را داشت❗️
👠 فضای آن موقع بیشتر مد، سطحینگری و مانند اینها بود که در بهترین حالت تب فوتبال و این داستانها بود؛ اما امروز جوانان در سایه انقلاب به خودباوری، دینباوری، اعتماد به نفس، حرکت علمی، صنعت و رقابت با جهان رسیدند و خود را باز یافتهاند و در خط تولید افتادهاند؛ سطحی نگر نیستند، عمق پیدا کردهاند؛ اکنون سطح آگاهیهای عمومی جوانان بسیار بالا رفته است و امام یک عزت، هویت، شخصیت، قدرت، توان و آیندهنگری به جوانان داد.✅
💠 سیستم طاغوت به طور کامل فاسد بود؛ اشرف پهلوی امالفساد قاچاق مواد مخدر، فساد زنان و اینگونه باندها بود؛ نظام طاغوت به بهائیان میدان میداد و آنها بر کشور حکومت میکردند.💯
🔻 یکبار خدمت آیتالله محمودی گلپایگانی امام جمعه ورامین که پیرمرد مسنی است رفتم که شاید نزدیک صد سال داشته باشد؛ هر دو سه جملهای که با من صحبت میکرد و از زمان رضاخان و محمد رضا در گلپایگان میگفت، دستش را تکان میداد و میگفت که 👈«بهشت است بهشت است الان». نمیگویم اشکالات نیست، اما در مقایسه با دوران طاغوت بهشت است.
⛓ طاغوت مردم را غل و زنجیر کشیده بود؛ آزادیها سلب شده بود؛ اختناق کامل حاکم بود؛ یک پاسبان بر محله و شهر حکومت میکرد؛ یک سفارتخانه بر کل کشور حکومت میکرد؛ اما در سایه انقلاب، استقلال و آزادی به دست آمد؛ مردم در اثر انتخابات خودشان سرنوشت خود را تعیین میکنند.💡
💎 بچه که بودیم، یک نفر به محله ما میآمد و شناسنامهها را جمع میکرد، آنها را به مدرسه یا مسجد میبرد و به ازای هر شناسنامه یک رأی به نام کاندیدای مورد نظر ساواک در صندوق انتخاباتی میانداختند؛ شاه از قبل مشخص میکرد که چه کسی کاندیدای کجا شود و چه کسی رأی بیاورد. من به تماشای محل صندوقهای انتخاباتی رفته بودم و میدیدم که شناسنامه زیاد بود اما در جمع دو سه نفر بودند. این را با چشم خودم دیدم و افسانه نیست‼️
🚥 امروز سرنوشت مملکت در دست مردم است؛ انقلاب ما قدرت را از دست یک جماعت فاسد گرفت و به مردم سپرد؛ امروز بر اساس ضوابط اسلامی مردم بر سرنوشت خودشان حاکم هستند؛ حالا آمریکا و صهیونیستها میخواهند نظام طاغوتی را تطهیر کنند و با افسانهسازی جلوه دهند که اگر رژیم طاغوت میبود چنین و چنان میشد، ما که بودیم و از نزدیک دیدیم که چه منجلاب فسادی است و انقلاب واقعاً تمام زیرساختهای سیستم فاسد را دگرگون کرد✅
🔰 انسان انقلابی یعنی انسان با نشاط، با انگیزه، پر توان و دارای امید به آینده که همه مناسبات طاغوتی را به هم زند و مناسبات جدید را برای پیشرفت و حرکت رو به جلو سامان دهد و این اتفاق بزرگ در انقلاب میافتد.💯
http://yon.ir/lRlpU
هدایت شده از مناهج 🇵🇸🇮🇷
🌀 از فقه فردی تا اخلاق و تقوای فردی
علی مهدوی
1️⃣ «افتاء و اخذ خمس برای هر مجتهدی جایز است.»
2️⃣ «از مجتهد غیر اعلم نیز میتوان تقلید کرد.»
🔹 اندک تأملی در دو گزاره فوق برای هر انسان منصف و دوراندیشی دهها سؤال بوجود خواهد آورد و نه تنها سؤال، بلکه زمینهساز سراسیمگی از بحرانی نوپیدا در جهان تشیع خواهد شد. اگر قرار باشد مجتهدین از سیره سلف صالح عدول کنند و هریک افتاء و اخذ خمس را برای خود جایز برشمارند، آیا دیگر قدرتی برای مرجعیت شیعی باقی خواهد ماند؟ چه چیزی بدتر از تکثر مرجعیت برای تضعیف نهاد مرجعیت؟ اینها نه تهمت است و نه افترا! اینها آیندهاندیشی است و پیشگیری از خطری بزرگ.
🔹 بله فقه فردی میگوید: هر مجتهدی جایز است ادعای مرجعیت کند، خمس بگیرد و فتوا دهد. اخلاق فردی هم میگوید: کاری به هیچ مجتهدی نداشته باشید؛ هرکسی آزاد است اعلام مرجعیت کند و اگر به وی انتقادی کردی یا نسبت به آینده به وی تذکر دادی، این دخالت در کار دیگران است.
🔹 اما نه فقه نظام و نه اخلاق اجتماعی و نه حتی سیره متداول سلف گرانقدر، هیچیک جواز گزارههای فوق را ثابت نمیداند. اخلاق و تقوای اجتماعی، هر انسان مؤمنی را مکلف میداند که نسبت به آینده تشیع هوشیار باشد و تذکر دهد که اگر اینچنین نکند از دستور «کلکم راع و کلکم مسؤول» تخطی کرده است. آیتالله مکارم شیرازی، آیتالله شبزندهدار، دیگر اعضای جامعه مدرسین بارها تذکرات مختلفی دادهاند مبنی بر تعطیلی دفاتر مراجع تقلید متوفی، رعایت احتیاط و عدم اخذ خمس توسط بیوت ایشان؛ چراکه اخلاق حقیقی رعایت این موارد و پرهیز از ورود به دایره مرجعیت است؛ مگر در شرایط خاصی که مطابق سیره سلف صالح است. آیا این دستورات اخلاقی بزرگان لازمالاجرا نیست؟!
🔹 فارغ از همه این حرفها اگر فرزند هر مرجعی پس از ارتحال آن مرجع اقدام به استمرار بازبودن دفاتر کند، این هم گزینه دیگری است که پیامدهای بسیاری دارد. مردم از اینکه حوزه از درون خود، دست به تذکر و اصلاح بزند هیچ ملول و ناراحت و زده نخواهند شد؛ اما از اینکه حس کنند بنیاد استوار مرجعیت از مدار سابق خود خارج شده و در حال تبدیل به نهادی موروثی است، بسیار احساس پریشانی میکنند که مبادا اعلمیت و اصلحیت نیز چون امور ملوکانه موروثی شود!!
🔹 نگارنده باز تأکید میکند که هیچیک از این سخنان به معنای افترا نیست؛ بلکه همه از سر دغدغه آینده تشیع است؛ آیندهای که بزرگان نیز بارها پدرانه و مشفقانه نسبت به آن هشدار دادهاند؛ اما هشدارها و تذکرات کارگر نیفتاده و دغدغهها باقی است. سؤالاتی که هیچ جواب قانعکنندهای تابحال بدان داده نشده است. پس بهتر است بجای عصبانیت و پرخاش با استدلال و منطق به این سؤالات پاسخ مناسب داده شود.
〰〰〰〰〰
🗂 پرونده #سودای_مرجعیت
#اخلاق
#مناهج
@Manahejj
هدایت شده از بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
❇️14 گام تا امام❇️
🔹گام دوم: شجاعت در راه رسیدن به آرمانها
یکی از صحنههای شورانگیز #شجاعت و بلندهمتی امام (قدس سره) مواجهه قاطع ایشان با شورای فرماندهی #حزب_بعث_عراق در زمان تبعیدشان به نجف و مدتی کوتاه پس از پیروزی کودتای این حزب بود. حزب بعثی که هیچ نسبتی با ملت عراق نداشت و با کودتای انگلیسی و جاسوسهاس اسرائیلی پا بر خون ملت عراق گذاشت؛ به ایرانیهای مقیم عراق ظلم عیانی کرد و به قدرت رسید و رعب و ترس خود را در دل آحاد مردم و خواص گذاشت.
◀️این جلوه شورانگیز شجاعت و صلابت روحانی امام (قدس سره) را از کتاب نهضت امام خمینی میخوانیم:
« رئیس سازمان امنیت نجف: ما از طرف #شورای_فرماندهی انقلاب عراق به منظور دادن گزارش خصوصی به حضور شما آمدهایم و ناچاریم که در جلسه سری با شما به گفتگو بنشینیم.
امام: آنچه را که میخواهید با من در میان گذارید پیرامون چه موضوعی است؟ بیان کنید، اگر احتیاج به جلسه خصوصی داشت با آن موافقت میکنم
- در اینجا هیچ چیز نمیتوانیم بگوییم. باید در #جلسه_سری مطالب را به عرض شما برسانیم. از شما تقاضای ملاقات خصوصی داریم.
- آیا در مورد اختلافات مرزی ایران و عراق میخواهید با من گفتگو کنید؟
- بلی در این رابطه است، لیکن مسائلی است که باید در جلسه سری مطالب به عرض شما برسد.
- من در این مورد هیچگونه دخالتی نمیکنم و نیازی به ملاقات خصوصی نیست.
- شما چگونه در این مورد دخالت نمیکنید؟ در صورتی که #رژیم_ایران به حق مسلم عراق تجاوز کرده است و هم اکنون مرتب به مرزبانان ما حمله میکند و سربازان ما را در مرز به خاک و خون میکشد؟ کمترین انتظار ما این از شما این است که طی بیانیهای از اعمال خلاف قانون دولت ایران استنکار کنید و ما را که با شما در دشمنی با رژیم ایران شریک و همراهیم یاری کنید!
امام خطاب به مترجم که در کنارش نشسته بود گفت: من کسی را میخواهم که #بدون_مجامله(تعارف) حرفهایم را برای اینها ترجمه کند.
مترجم: من آمادهام، بفرمایید.
امام: اولا اختلافات ما با دولت ایران یک #اختلاف_اساسی و عقیدتی است و برطرفشدنی نیست.. اما اختلافی که اکنون بین دولتهای عراق و ایران بروز کرده، موسمی و زودگذر است. شما و دولت ایران امروز به هم بد میگویید و یکدیگر را طعن و لعن میکنید و فردا در کنار هم قرار میگیرید؛ اما ما نمیتوانیم هیچوقت با آنها کنار بیاییم و با ظلم تفاهم کنیم و ثانیا شما چه نکردید که ایران کرده است؟ دولت ایران مردم را با شدیدترین نحوی سرکوب میکند شما نیز همین رفتار جائرانه را در این چند روز با ایرانیها کردید و با روش وحشیانهای آنان را از عراق بیرون ریختید، حتی به علما توهین کردید، به بزرگان جسارت کردید. طبق خبری که به من رسیده مأمورین شما در کاظمین زوار ایرانی را حتی از داخل حمام بیرون کشیده و به طرز زشت و زنندهای در ماشینها ریخته، به سر مرز بردهاند.
- دروغ به عرض شما رساندهاند، ما نسبت به ایرانیها هیچگونه رفتار غیربرادرانهای نکردهایم.
- رسوایی قضیه تا آنجاست که حتی رادیوهای خارجی گزارش کردهاند. رادیو لندن خبر رفتار غیرانسانی دولت با ایرانیان و علمای ایران را پخش کرده است. آیا برای مقامات عراقی شرمآور نیست که رادیوهای بیگانه گزارش کنند که دولت عراق نسبت به ملت مسلمان ایران و علمای اعلام چنین اعمالی را مرتکب شده است؟
- رادیو لندن با جمهوری دموکراتیک و ملی عراق مخالف است و علیه آن تبلیغ میکند. ما میگوییم که هیچگونه سوء رفتاری با زائران کشور برادر ایران نشده است، شما حرف ما را نمیپذیرید ولی دروغپراکنی رادیوهای بیگانه را میپذیرید؟!
- منبع اطلاعاتیام رادیوهای خارجی نیست. بدرفتاری مأموران عراقی با ایرانیها را کسانی که در جریان بودهاند و دیدهاند، پیش من آمدند نقل کردند. بدرفتاری مأموران عراقی با ایرانیهای مقیم عراق و با زائران ایرانی را کسی نمیتواند منکر شود.
- آیا شما میدانید که دولت ایران با عراقیهای مقیم آن کشور چه بدرفتاریهایی میکند؟
- اگر آنها بد کردند شما بدتر کردید.»(نهضت امام ج2 صص560-558)
🔴سخن که به اینجا رسید مقامات بعثی که سخت خشمگین شده بودند بلند شدند و در حالی که میگفتند «مو لازم، مو لازم» یعنی لازم نیست بیانیهای در حمایت از رژیم بعث صادر شود، از منزل امام خمینی (قدس سره) بیرون رفتند.
#برخورد_کوبنده و توفنده امام با کودتاچیهای بعثی موجی از شادی و شعف همراه با شگفتی و حیرت در حوزه علمیه نجف برانگیخت و روح همت و حماسه را به آن حوزه بازگرداند.
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
هدایت شده از بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
🔵14 گام تا امام🔵
❇️گام سوم: پایبندی به استقلال همه جانبه❇️
استقلالطلبی یکی از شاخصههای دائمی و همیشگی امام خمینی (قدس سره) بود. ایشان این ویژگی و به طور کلی بینش عمیق خود را سالها پیش از آغاز #نهضت داشت و دیگران را بدان فرامیخواند.
با نگاهی به کتاب #کشف_اسرار امام خمینی، که در فروردین ۱۳۲۳ (حدود دو سال پس از کودتای شهریور ۱۳۲۰ ) در پاسخ به یکی از دگراندیشان درباری با سوابق حوزوی نگارش یافته به خوبی میتوان بینش گسترده و جهشبار و سطح والای اندیشه او را شناخت و پایه برخورداری او از تعالیم سازنده و فروزنده قرآن را دریافت...
امام خمینی (قدس سره) در این کتاب، که در واقع #دفاع_از_مکتب اسلام در برابر کتابی گمراه کنند بود، با استدلالات متقن غبار شبهات از چهره اسلام زدودند و «در پایان کتاب مزبور روی سه آیه از قرآن کریم انگشت گذاشته و عموم تودهها را به عمل به آن فراخوانده است که دو آیه (از سوره مبارکه نساء/1139-138 و مائده/59)، مربوط به بر حذر داشتن مردم از همکاری و #ارتباط_با_کفار و یهود و نصارا و گزینش رهبری آنان میباشد و آیه دیگر(از سوره مبارکه انفال/60) مربوط به واداشتن تودههای مسلمان به آموزش نظامی، تهیه تجهیزات جنگی و مسلح شدن است...
آنگاه (پس از آوردن آیات ذکر شده) چنین آوردهاند:
هممیهنان عزیز!
خوانندگان گرامی!
برادران ایمانی!
جوانان ایراندوست!
ایرانیان عظمتخواه!
مسلمانان عزتطلب!
دینداران #استقلالخواه!
این این فرمانهای آسمانی است، این دستورات خدایی است، این پیامهای غیبی است که خدای جهان برای #حفظ_استقلال کشور اسلامی و بنای سرافرازی به شما ملت قرآن و پیروان خود فرو فرستاده؛ آنها را بخوانید و تکرار کنید و در پیرامون آن دقت نمایید و آنها را به کار ببندید تا استقلال و #عظمت شما برگردد و پیروزی و #سرافرازی را دوباره در آغوش گیرید، وگرنه راه نیستی و زندگانی سراسر ذلت و خواری را خوهید پیمود و طعمه جهانخواران خواهید شد.»(نهضت امام خمینی ج1 ص99-98)
اکنون؛ پس از گذشت بیش از هفتاد سال از این کلمات مشاهده کردیم کسانی که راه عزت و عظمت را در مذاکره و ارتباطگیری با بیگانگان میدانستند چگونه به راهی سراسر ذلت و خواری گرفتار شدند به گونهای که هیچکدام از انتظاراتشان از طرف مقابل برآورده نشد و در پیشگاه ملت نیز پاسخی منطقی ندارند.
◀️اکنون پس از گذشت بیش از هفتاد سال از این کلمات، #ناکارآمدی_تفکرهای_التقاطی و صدق گفتار امام بار دیگر آشکار شده است.
🔽پینوشت:
مذاکرهطلبی و #وابستگی_مزمن در برخی مسؤولین #دولت_اعتدال ریشه در جنس تفکر آنان دارد. به طور مثال محمود سریع القلم، یکی از تأثیرگذارترین مشاوران رئیس جمهور، در کتاب ایران و جهانی شدن صراحتا استقلال ملی را منکر شده است. گفتنی است این کتاب با مقدمه حسن روحانی در سال 1392 چاپ شد و به نوعی #مانیفست_دولت_اعتدال محسوب میشود و مقام معظم رهبری در موارد متعدد بدون ذکر نام به تخطئه این سخن نادرست پرداخته اند. ایشان در سخنانی فرمودند:
«استقلال، مرزی است برای کشور؛ این کسانی که سعی میکنند اهمیت استقلال یک ملت را - بهعنوان جهانی شدن و حل شدن و منطبق شدن با جامعهی جهانی - از بین ببرند و کمرنگ کنند، مقاله مینویسند، حرف میزنند، اینها هیچ خدمتی نمیکنند به این کشور.» (۱۳۹۲/۱۲/۱۵)
و همچنین:
«اگر یک کسی است که روح استقلال ملّی را نشانه میرود ـ الان هستند کسانی که صحبت استقلال که میشود، استقلال را مسخره میکنند، میگویند این عقبافتادگی است، استقلال چیست ـ و میخواهد وابستگی را تئوریزه کند، استقلال را مسخره کند، دلهای جوانان را برای مستقل زیستن متزلزل کند، نمیشود در مقابل او بیتفاوت ماند؛ باید در مقابل او عکسالعمل نشان داد.» (۱۳۹۳/۰۱/۰۱)
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
هدایت شده از تاملی دیگر
سلام علیکم
فتح خرمشهر فتح ارزشها است . امام خامنه ای دام ظله.
با ارزوی قبولی اعمال وتسلیت ایام شهادت امیرالمؤمنين عليه السلام و توفيق دعا وتهجد واحياى ليالى مبارك قدر براى جنابعالى وخانواده مكرم همراه با توجهات خاصه ولى عصر عجل الله تعالى فرجه الشريف وطول عمر رهبری عزیزتر ازجانمان
دعاگو وملتمس دعاء غفاری فر
♨️امام جمعه قم: مردم قم مراکز فساد را به مراجع قانونی معرفی کنند
♨️حجت الاسلام سعیدی در خطبه های نماز جمعه این هفته قم گفت: امروز دشمنان اسلام و انقلاب و حرم اهل بیت (ع) برای از بین بردن جایگاه قم برنامهریزی گستردهای دارند و در حال اجرای نقشههای شوم خود هستند
♨️و جامعه هدف نیز از جمله خانوادهها و جوانان و نوجوانان باید برای مقابله با این توطئه ها به میدان بیایند و آنچه از جوانان انتظار میرود آن است که ضمن حفظ خود و خانواده شان از این آسیب ها مقابله جدی و منسجم و هماهنگی از طریق تذکر و شناسایی مراکز فساد و معرفی به مراجع قانونی دنبال کنند
♨️و مراجع قانونی نیز می بایست با قدرت و قوت جلوی این فساد را بگیرند و چنانچه فساد سازمان یافته ای پیدا کردند آنها را متلاشی نموده و چنان درس عبرتی به آنها بدهند تا آنها بدانند قم حرم اهل بیت است
♨️و مردم قم تحمل این صحنه های غیر اخلاقی را ندارند.
@khabarehowzeh
🔹تشکیل دولت جوان و حزب اللهی به دست جوانان مؤمن انقلابی
🔹 توکل به خدا، همت بلند، صبر انقلابی، شناخت درست مسیر، تبیین همه جانبه و شبکه سازی در سراسر کشور، رمز تحقق تشکیل این دولت هست.
@howzehenghelabi
🔴 در رثای مولای متقیان، امیر مؤمنان، حضرت علی علیه السلام
🔴 سروده شده، توسط #مرجع_شهید حضرت آیت الله العظمی علامه شیخ فضل الله نوری(شهید رابع) اعلی الله مقامه
باز از نو محشری در گنبد گردون نگر / شورش محشر نگر
شاه خاور کرد از خجلت به مغرب رو نهان / زرد رخ، سینه زنان
با علمهای سیه اندر قضا اخگر نگر / شورش محشر نگر
مصطفی را پشت، خم، بی یار و یاور نگر/ شورش محشر نگر
بازوی دین شد شکسته، خانه ایمان خراب / مضطرب این نُه قُباب
چاک از تیغ مرادی، تارک حیدر نگر / شورش محشر نگر
زیبد ار محزون نوری جان خود سازد فدا / در ازای این عزا
شاهد صدق مقالش، صدق این دفتر نگر / شورش محشر نگر
📚 تنهای شکیبا ص۱۲۴ از کلیات خزائن الاشعار، ص۲۶۲، ۲۶۳
✅ #کانال_حوزه_انقلابی
@howzehenghelabi
آسمان:
بسم الله الرحمن الرحیم
✅یادداشتی به مناسبت فتح خرمشهر
مقام معظم رهبری فرمودند: خرّمشهرها در پیش است؛ نه در میدان جنگ نظامی، [بلکه] در یک میدانی که از جنگ نظامی سختتر است. البتّه ویرانیهای جنگ نظامی را ندارد؛ بعکس، آبادانی به دنبال دارد، امّا سختیاش بیشتر است.
مقام معظم رهبری فرمودند: اینکه گفتیم جوانهای مؤمن و حزباللّهی و انقلابی کارهای فرهنگی خودجوش را رها نکنند و دنبال بکنند.
مقام معظم رهبری فرمودند: زمینه روی کار آمدن یک "دولت جوان و حزباللهی" را فراهم کنید.
آنهم حزب اللهی به معنای اصلی آن ؟ چرا؟ چون امروز دولت تحت تصرف تفکری غیرانقلابی است که اقتصاد کشور را متلاشی کرده، سیاست خارجی مملکت را به دستان دشمن گره زده و فرهنگ را عملاً بیصاحب رها کرده؛ امروز دولت اسیر جماعتی است که نه دیروز برنامهای داشتند و نه امروز چارهاندیشی و نه برای فردا طرح و برنامهای!
دولت را باید نجات داد اما چگونه؟ تجربه خرمشهر خونین شهر امروز در برابر ماست؛ خرمشهر که به دلیل خیانت و عدم پشتیانیِ دولت وقت از نیروهای نظامی و مردمی سقوط کرد بعداز چندسال بالاخره با پشتیبانی یک دولتی انقلابی از سپاه و ارتش و همراهی مردم آزاد شد و خداوند متعال اراده کرد تا خرمشهر را بدست فرزندان خمینی از دستِ کدخدایِ جهانخوار و کدخداپذیرانِ وقت آزاد کند. امروز هم خرمشهرهایی داریم در محاصره. خرمشهرهای اقتصادی و فرهنگی ما در محاصره و تحریم و هجوم دشمنان و افسرده سازان داخلی اند.
در این نبردِ نرم با جبهه گسترده دشمن، نصف کار توجیه خودی هاست. اینکه خودی ها باید بدانند کجایند؟ اولویت چیست؟ دشمن اصلی کیست؟ با دشمن چگونه مواجه شوند؟ چگونه حمله کنند و به چه شکل دفاع؟ و چگونه آرایش جنگی بگیرند؟ کنش و واکنش دشمن چیست ؟ نقشه و استراتژیک چگونه هست ؟
جوانان انقلابی در سطح کشور کم نیستند؛ مساجد؛ هیئات؛ تشکل های دانشجویی؛ حوزه های علمیه؛ سپاه و بسیج و غیره.
اگر همه توجیه شویم و به وظایف خود آگاه شویم نصف کار انجام شده است.
امروزه باید عمق مسائل را برای خودی ها و سطح جامعه روشن کرد. مهم ترین مسئله ای که باید برای جامعه تبیین کرد تبیینِ «ما می توانیم» است. نقطه اختلاف ما با جریانِ کدخداپذیران همین است؛ ما ادعا داریم که "ما می توانیم" و آن را در آزادسازی خرمشهر نشان دادیم؛ اما جریان مترجم و مقلد غرب، مدعی است که "ما نمی توانیم"! این جریان در عمل نشان داده است که واقعاً «نمی تواند!» اما می خواهد این عدم توانایی خود را به همه ملت تعمیم دهد.
معتقد است نقاط قوت ما اعم از هسته ای و موشک و نفوذ منطقه ای و ... ما باید تعطیل شوند تا مشکلات اقتصادی بهبود پیدا کند! این جریان معتقد است کلید حل مشکلات در وین و واشنگتن و پاریس و لندن است نه در دست جوانانی که خرمشهر را آزاد کردند! تمامِ هم و غم این جریان این است که «ما نمی توانیم» پس باید مطیع غرب باشیم. راه حلِ این جریان برای تولید فقط «صنعت ترجمه» است. ترجمه نظریات ۱۰۰ سال و ۲۰۰ سال پیش اروپایی ها و آمریکایی ها را تولید علم می داند و معتقد است که حذف این ها از دانشگاهها یعنی ضدیت با علم! اما دانشمندان جوان ما را از صنایع هسته ای اخراج کرده و به فاضلاب می برد.
❇️گفتمان "ما نمیتوانیم" معتقد است ما باید در سیاست خارجی کوتاه بیاییم تا «نفت خام» بفروشیم و ارز و کالا وارد کنیم! شدیداً برروی غرب و یافته های غرب تحجر و جزمیت دارد و نقد وحشیگری و جنایات غرب را تابو می داند؛ معنای واقعی داعش و طالبانیسم همین است. طالبانیسم یعنی تحجر بر روی یک سری مفاهیمِ غلط و مقابله با عقلانیت! عقلانیت می گوید ما باید روی پای خودمان بایستیم اما اینها با این عقلانیت مقابله می کنند. اساس تهاجم فرهنگی همین است که حسِ «اعتماد به نفس» جوانان و ملت را تضغیف کنند و به باور ایرانی بقبولانند که تو نمی توانی! به عقیده این جریان باید همچنان «زمین بدهیم و زمان بگیریم» تا خرمشهر سقوط کند. اما برادران بدانید اگر زمین دادیم زمان هم می گذرد و سرانجامی به جز سقوط نخواهیم داشت.
🚫باید بدانیم که نقشه راه، خرمشهر است نه برجامها! تبیین «ما میتوانیم» و جریانِ «ما نمیتوانیم» برای مردم مهم ترین راهبرد تشکیل "دولت جوان و حزباللهی" است. تردید نکنیم که راه عبور از مشکلات کشور از خرمشهر می گذرد. ما باید داستان خرمشهر را نو بخوانیم و ماجرای برجام را واضحتر به مردم بگوئیم.
✍یکی از مخاطبین
@howzehenghelabi
هدایت شده از خبرگزاری فارس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺نماهنگ ویژه شب قدر با نوای حاج محمود کریمی
@Farsna
هدایت شده از خبرگزاری فارس
@Farsna (6).mp3
8.11M
🎙علی ای ساقی کوثر علی مولا... با نوای میثم مطیعی
@Farsna
تیتر ۱ روزنامه وطن امروز
۴ خرداد ۹۸ :
✅تحریم ها ترک برداشت✅
💐در روز فتح خرمشهر وبه امید فتح خرمشهرهای اقتصادی
و درسال۹۸ که رهبری فرمودند : سال گشایشهاست...
🔶با شکستن وجواب ندادن تئوری تهدید ایران به جنگ
🔶با وادار شدن آمریکا به عقب نشینی از فشارها ،
🔶و با دادن معافیت به عراق....
❗️تحریم ها ترک برداشت❗️
💠با شکست آخرین حربه دشمن
إنشاالله در أیام آتی شاهد #کاهش قابل توجه #قیمت_دلار و ارزهای خارجی و طلا خواهیم شد
✍دشتی
@howzehenghelabi
هدایت شده از اکبر ابدالی
📌 برخورد منفعلانه نیاز به تعریف و تمجید ندارد!
🔻 وقتی خمیر مایه برخورد ما در قبال عهد شکنی دشمن، #انفعال و شاید #ترس باشد، آمریکا اقدامات ما را از قبل محاسبه میکند و خیالش راحت است که از برجام خارج نمی شویم و همچنان شیطنت می کند.
#برجام
🆔 @mashgh626
هدایت شده از روزنه
نبرد به وصف تو ره کسی ، مگر از مقالِ تو یاعلی
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
🔸نه مراست قدرت آنکه دم، زنم از جلال تو یا علی
نه مرا زبان که بیان کنم، صفتِ کمال تو یا علی
شده مات عقل موحدین، همه در جمالِ تو یا علی
چو نیافت غیر تو آگهی، ز بیانِ حالِ تو یاعلی
نبرد به وصف تو ره کسی، مگر از مقالِ تو یاعلی
🔹هله ای مُجلّیِ عارفان، تو چه مطلعی تو چه منظری
که ندیدهام به دو دیدهام، چو تو گوهری چو تو جوهری
هله ای مولّه عاشقان، تو چه شاهدی تو چه دل بَری
چه در انبیا چه در اولیا، نه تو را عدیلی و همسَری
به کدام کس مَثلت زنم که بُوَد مثالِ تو یا علی
🔸توئی آنکه غیر وجود خود، به شهود وغیب ندیدهای
فَقرات نفس شکستهای، سُبحاتِ وَهم دریدهای
همه دیدهای نه چنین بود، شه من، تو دیدهی دیدهای
ز حدودِ فصل گذشتهای، به صعودِ وصل رسیدهای
ز فنای ذات به ذاتِ حق، بُوَد اتّصال تو یا علی
🔹چو عقول و افئده را نشد، ملکوتِ سرّ تو مُنکشف
همه گفتهاند و نگفته شد، ز کتابِ فضل تو یک الف
ز بیانِ وصف تو هر کسی، رقم گمان زده مختلف
فصحای دهر به عجز خود، ز ادایِ وصف تو معترف
بُلغای عصر به نطقِ خود، شدهاند لالِ تو یا علی
🔸تویی آن که در همه آیتی، نگری به چشم خدای بین
شده از وجودِ مقدّست ، همه سرّ کَنزِ خفا مبین
تویی آن که از کُشِفَ الغطا ، نشود ترا زیاده یقین
ز چه رو دَم از أنا ربکّم نزنی ، بزن بدلیل این
که به نورِ حق شده منتهی ، شرفِ کمال تو یا علی
🔹تو همان درخت حقیقتی، که در این حدیقهی دنیوی
أنا ربّکم تو زنی و بس، به لسان تازی و پهلوی
ز بروق نورِ تو مُشتعل، شده نارِ نخلهی موسوی
ز تو در لسانِ موحّدین، بُوَد این ترانهی معنوی
که انا الحق است به حقِ حق، ثمرِ نهالِ تو یا علی
🔹تویی آن تجلّیّ ذوالمنن، که فروغ عالم و آدمی
هله ای مشیّتِ ذاتِ حق، که به ذات خویش مُسلّمی
ز بروز جلوه ماخلق، به مقام و رتبه مقدّمی
به جلالِ خویش مُجلّلی، ز نوالِ خویش مُنعّمی
همه گنج ذاتِ مقدّست، شده مُلک و مالِ تو یا علی
🔸تو چه بندهای که خدائیت، ز خداست منصب و مرتبت
احدی نیافت ز اولیا، چو تو این شرافت و منزلت
رسدت ز مایهی بندگی، که رسی به پایهی سلطنت
همه خاندانِ تو در صفت، چو توأند مشرقِ معرفت
شده ختم دورهی عِلم و دین، به کمالِ آل تو یا علی
🔹تو همان مَلیکِ مُهیمنی، که بهشت و جنّت و نه فلک
پیِ جستجوی تو سالکان، به طریقت آمد یک به یک
شده ذکرِ نام مقدّست، همه وِردِ اَلسنهی مَلَک
به خدا که احمدِ مصطفی، به فلک قدم نزد از سَمَک
مگر آنکه داشت در این سفر طلبِ وصالِ تو یا علی
🔸تویی آنکه تکیهیِ سلطنت، زدهای به تخت مؤبّدی
ز شکوه شأن تو بر مَلا، جَلَواتِ عِزِّ ممجّدی
به فرازِ فرقِ مبارکت، شده نصب تاج مُخلّدی
متصرّف آمده در یَدَت، ملکوتِ دولتِ سرمدی
تو نه آن شهی که ز سلطنت، بود اعتزالِ تو یا علی
🔹به می خُمِ تو سِرشته شد، گِل کاس جانِ سبوکشان
به پیالهی دلِ عارفان، شده ترکِ چشمِ تو میفشان
ز رَحیقِ جام تو سرگران، سِر سرخوشان، دل بیهُشان
نه منم ز بادهی عشق تو، هله مست و بیدل و بینشان
همه کس چشیده به قدرِ خود، ز میِ زُلالِ تو یاعلی
🔸منم آن مجرد زنده دل که دم از ولای تو می زنم
ره کوه و دشت گرفته ام، قدم از برای تو میزنم
به همین نفس که تو دادیم نفس از ثنای تو می زنم
شب و روز حلقه التجا بدر سرای تو میزنم
نروم اگر بکشی مرا ز صف نعال تو یاعلی
🔹تویی آنکه سِدرهی مُنتهی ، بُودَت بلندیِ آشیان
به مکان نیائی و جلوهات، به مکان ز مشرقِ لامکان
رسد استغاثهی قدسیان، به درت ز لانهی بینشان
چو به اوج خویش رسیدهای ، ز عِلوّ قدر و سُموشّان
همه هفت کرسی و نُه طبق، شده پایمال تو یاعلی
🔸نه همین بس است که گویمت، به وجودِ جود مکرّمی
تو مُنزّهی ز ثنای من، که در اوجِ قُدس قدم نَهی
نه همین بس است که خوانم اَت، به ظهورِ فیض مقدّمی
به کمال خویش معرّفی، به جلالِ خویش مُسلّمی
نه مراست قدرت آنکه دم، زنم از جلال تو یاعلی
🔹تویی آن که میم مشیّتت، زده نقشِ صورتِ کاف و نون
به کتابِ عِلم تو مُندرج، بُوَد آن چه کان و مایکون
فلک و زمین به ارادهات، شده بی سکون شده با سکون
تویی آن مُصوّرِ ماخَلَق، که من الظّواهر و البطون
بُوَد این عوالم کُن فکان، اثرِ فعال تو یاعلی
🔸تویی آن که ذات کسی قرین، نشده است با احدیتّت
نرسیده فردی و جوهری، به مقام مُنفردیتت
تویی آن که بر احدیّتت، شده مُستند صمدیّت
نشناخت غیر تو هیچکس، ازّلیتت ابدّیتت
تو چه مبدأیی که خبر نشد، کسی از مآلِ تو یاعلی
🔹تو که از علایق جان و تن، به کمالِ قُدس مُجرّدی
تو که فانی از خود و مُتّصف ، به صفاتِ ذاتِ محمّدی
تو که بر سرائرِ معرفت، به جمالِ اُنس مُخلّدی
به شؤنِ فانیِ این جهان ، نه مُعطّلی نه مقیّدی
بود این ریاست دنیوی، غم و ابتهالِ تو یا علی
@rozaneebefarda
ادامه👇
https://eitaa.com/rozaneebefarda/1305
🔹به اطلاع می رساند مجلس ختم والده مکرمه حجت الاسلام سیدمحمودنبویان نماینده سابق مردم تهران،برگزار می گردد.
زمان: شنبه ۴ خردادماه
ساعت ۲۱:۳۰
مکان: ابتدای خیابان کلهری،خیابان آل یاسین،مسجد آل یاسین
هدایت شده از بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی
🔆14 گام تا امام🔆
✳️گام چهارم: استکبارستیزی✳️
یکی از شاخصههای ثابت و همیشگی امام خمینی (قدس سره) #مبارزه_با_استکبار و استعمار زمان بود. دشمنان راه امام تلاش میکنند این ویژگی و شاخصه را عنصری مزاحم جلوه دهند و اینگونه عنوان میکنند که استکبارستیزی در عصر حاضر موجب انزوای کشور و ملت میشود. امّا تحقیقات علمی و میدانی نشان میدهد که این عنصر نه تنها باعث انزوای کشور نشده بلکه شجاعت ایشان در مبارزه با استکبار #مؤلفه_قدرت امام و امت در چشم #اندیشمندان_حقطلب جهان است. در ادامه گوشهای از نظرات اندیشمندان جهان در مورد امام (قدس سره) و این ویژگی بارز ایشان میخوانیم:
🔹« 1. رحلت امام همانند حیات او در دنیا #انقلابی_بینظیر بود. انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی برای تمام مسلمانهای دنیا و بیتردید برای انقلابیون دنیا، یک #الگو است. امام بدون تکیه به هیچ قدرتی توانست انقلاب اسلامی ایران را به پیروزی برساند و افکار همه مستکبران و کافران را زیر و رو کند. زندگی و مرگ امام یک انقلاب بود... (اسماعیل اوچ ما از دانشمندان ترکیه)
🔸2. غم از دست دادن امام نه تنها برای مردم ایران، غمی جانسوز بود، بلکه برای همه مسلمانان جهان یک ضایعه بزرگ محسوب میشود... امام یکی از #سربازان_واقعی_اسلام بود که با طاغوت، استعمار و استثمار مبارزه کرد و سرانجام پیروز شد...
زندگی ساده امام، بایستی سرمشق تمام مسلمین جهان باشد... (نیمان مایشان-معاون انجمن اسلامی چین)
🔹3. امام خمینی مثل دریای بیکران پرسکون و آرام بود. امام خمینی آمریکا را از ایران اسلامی بیرون راند و ایران را از یوغ استعمار بیرون کشید... امروز اثر این حرکت را ما در آفریقا میبینیم که چگونه یک پزشک مسیحی به یکی از علمای الازهر میگوید ما اسلامی را که در دست اعراب و ایران و شاهان اسیر است نمیخواهیم، ما اسلام خمینی را میخواهیم که در مقابل ظلم میایستد و از مظلوم حمایت میکند. (مولانا سیدصادق علیشاه-از دانشمندان پاکستان)
🔸4. امام خمینی با برپایی حکومت اسلامی و ارائه تئوری #ولایتفقیه که از ویژگیهای ضدغربی و ضداستعماری بالایی نیز برخوردار بود، در برابر سه جریان عمده حاکم یعنی مادیگرایی غربی، نظامهای لائیزم حاکم بر برخی کشورهای اسلامی مانند ایران دوران شاه و ترکیه که تحت نفوذ سیاسی و فرهنگی گسترده غرب نیز قرار داشتند و همچنین جریان افراطی و التقاطی وهابیت که موجب تشدید شکاف و اختلاف در میان جوامع اسلامی گردیده بود، قیام کرد و کوشید #اسلام_واقعی را وارد عرصههای زندگی کند. (دکتر عمران معاولین-استاد فلسفه و ادبیات دانشگاه کاست سات-تایلند) »(فصلنامه تخصصی 15 خرداد صص10-8، شماره 3)
◀️البته باید گفت که این ویژگی امام خمینی (قدس سره)، یک ویژگی شخصی و دارای تاریخ انقضا نبوده و نیست بلکه راهی غیرقابل تغییر برای ما ملت ایران است:
« «من بارها گفتهام...[تا] قطع تمام وابستگیها به تمام ابرقدرت های شرق و غرب، #مبارزات_آشتی_ناپذیرانه ملت ما علیه مستکبرین ادامه دارد. (صحیفه امام، ج12، ص147- 1358/11/22) »
و ایشان با امیدواری و بینشی عمیق این قرن را قرن پیروزی مستضعفین بر مستکبرین نامیدهاند:
««هان ای مسلمانان جهان، و مستضعفان تحت سلطه ستمگران، بپاخیزید و دست اتحاد به هم دهید و از اسلام و مقدرات خود دفاع کنید و از هیاهوی قدرتمندان نهراسید که این قرن به خواست خداوند قادر، #قرن_غلبه مستضعفان بر مستکبران و حق بر باطل است.» (همان، ج15، ص171- 1360/6/15) »
@Bonyadtarikh
بنیاد تاریخپژوهی و دانشنامه انقلاب اسلامی-قم.
هدایت شده از مدرسه انقلاب ۱
📷 پزشکان فارغ التحصیل دارالفنون در دوره قاجار
🚨 مگر قبل از رضاشاه، تو این مملکت، دانشگاه و با سواد و آدم بدرد بخور پیدا میشد❗️ 😳
✋ تاریخ را جذاب بخوانیم👇👇
🆔 @darseenghelab
هدایت شده از دیوار طلاب
♨️نصایح آیت الله وحید خراسانی به #نشست_اساتید ۲
🔻🔻🔻
♨️متن نصایح آیت اللّه وحید خراسانی دام ظلّه در اجلاس نشست اساتید حوزه علمیه قم در بیت ایشان
📅آذر ۱۳۹۶
♨️ در این مجلس همه بزرگان نشست اساتید حاضر بودند
🔻🔻🔻
بسم الله الرحمن الرحیم
الحمد لله رب العالمین و صلی الله علی سیدنا محمد و آله الطاهرین سیما بقیة الله فی الارضین و اللعن علی اعدائهم الی یوم الدین
⚠️عمده این است که ما نه قرآن را شناختیم و نه این دین را، نه آورنده این دین و نه حفاظ این دین.
⚠️خواجه نصیر الدین طوسی کیست؟ العقل الحادی عشر. عقل یازدهم عنوان خواجه نصیر است. این فحل الفحول، عظمت حکمتش از مناقشاتش با فخر رازی ظاهر می شود. همچو مردی هنگام مرگ وصیت کرد: مرا پایین پای قبر حضرت موسی بن جعفر دفن کنید و بر لوح قبر من بنویسید: و کلبهم...، وکلبهم سگ این خاندانم اما باسط ذراعیه بالوصید.
⚠️این خواجه و این معرفت!
♨️صاحب جواهر فحلی است. کسی از زمان شیخ طوسی تا زمان صاحب جواهر موفق نشده است از طهارت تا دیات، این جور مستدل، هم اجماع و هم شهرت، شهرت هم دو قسم إما مطلقا إما بین قدماء؛ همچو فحلی از اول طهارت تا دیات.
♨️نایینی اعجوبه ای است. مرحوم کفایی به خود من فرمود: مرحوم آقاضیاء به آخوند اعتراض کرد.
♨️اعتراضش این بود که این همه تقدیر می کنی از میرزا حسین با این که هزار نفر در درس تو حاضرند، آن هم از قبیل ملا عبدالله که فحلی بود.
♨️آخوند جواب داد: این مردی است که من شب یک مشت استفتاء برای او می فرستم، صبح همان شب با تمام مدارک -این کلمه را اهل فن می فهمند- با تمام مدارک از اجماع و روایات، سندا و دلالة، اگر معارض دارد اعمال قواعد تعارض از ترجیح به موافقت کتاب اولا؛ و مخالفت عامه ثانیا، صبح همان شب برای من می فرستد.
♨️همچو مردی لایدرک و لایوصف. آن وقت اعاظم عصر همه ارجاع دادند در فتوا.
⛔️این است تقوا. آن روزگار چه بود این روزگار چه هست!
♨️اهمال معقول نیست.
هر امری اما لابشرط است و اما بشرط. هدایت این دین، این قرآن مبین که ما هرگز قرآن را نشناختیم و نزلنا علیک الکتاب تبیانا لکل شیء. مفهومی از شیء اعم نیست؛ اطلاق شیء مصدر به کل است و کل از ادات عموم وضعی است.
⛔️این قرآن است و نزلنا علیک القرآن تبیانا لکل شیء آیا ما چه بلدیم؟
⛔️خوشا به حال کسانی که قدر خودشان را فهمیدند و پا از گلیم دراز نکردند.(در این مجلس همه بزرگان نشست اساتید حاضر بودند)
♨️شیخ الطائفه کیست؟
یک شب در مجلس استفتا وارد شدم بر مرحوم آقای خویی. آقای خویی فحل الفحول است، دیدم متحیر است، گفتم: وجه تحیر چیست؟ گفت: رفتم در رجال. به حال شیخ طوسی رسیدم. از طوس آمد به بغداد. این چه مردی است؟! تهذیب و استبصار در حدیث، عده در اصول، رجال شیخ در علم رجال، فهرست در کتب. بانی حوزه نجف است و هر مجتهدی که از آن حوزه در می آید ثمره شجره طیبه شیخ طوسی است. آقای خویی بهتش زده بود. همچو فحلی بعد کتاب دعایی هم نوشته است که ادعیه صباح و مساء را مردم عام قرائت کنند.
⛔️این توفیقات آنها و این هم بدبختی ما!
♨️نوبت رسید به صاحب جواهر. پسر بیست ساله ی صاحب جواهر فوت شد. به پدر خبر دادند. آمد پای جنازه پسر نشست، دو ورق جواهر را نوشت، گفت: این هم برای تو. بعد آهی کشید، پرسیدند: این آه چه بود؟ گفت: آه من سرّش این است که این بچه در زمان فقر و تنگدستی من زندگی کرد، آن هم با چه مشقتی! همچو مردی صاحب جواهر است.
⛔️این روزگار سلف و این روزگار ما! اینها بهت انگیز است.
♨️محمد مکی کیست؟ شهید اول. عقل مبهوت است. در زندان ظرف هفت روز لمعه را نوشت از طهارت تا دیات. این شهید اول است و این لمعه و آن زین الدین شارح.
♨️مهم این است که همین فحل کتابی دارد به عنوان بیان، کتاب دیگری به عنوان دروس؛ بعد روشن می شود احاطه او به مسائل تا چقدر است.
http://yon.ir/8FQwY
@khabarehowzeh
هدایت شده از دیوار طلاب
♨️نصایح آیت الله وحید خراسانی به #نشست_اساتید ۲
♨️متن نصایح آیت اللّه وحیدخراسانی دام ظلّه در اجلاس نشست اساتید در بیت ایشان ۲
📅آذر ۱۳۹۶
♨در این مجلس همه بزرگان نشست اساتید حاضر بودند
🔻🔻🔻
♨️رسید نوبت به شیخ انصاری. شیخ کیست؟
همه شما اهل فضلید. رسائل را باز کنید، اول: «اعلم أن المکلف إذا التفت إلی حکم شرعي»؛ بعد الالتفات حالات نفسانی را ذکر می کند.
هیچ فکر کردید چرا این جا می گوید: «اعلم ان المکلف» خود او باز قائل است به شرعیت عبادات صبی. حل این معما آیا چه جور است؟ این رسائلش، آن هم مکاسب شیخ.
⚠️درس خارج شیخ برای میرزای شیرازی است
♨️این علم، اما زهد
مادر پیری داشت. برای مادر شهریه ای معین کرده بود، پیرزن با آن حوائج و با آن گرفتاری، شکایت برد به میرزای شیرازی که من با این قدر شهریه چه بکنم؟ میرزا آمد پیش شیخ. گفت مادرت را نگاه؛ همچو روزگاری دارد
🔻کوت لیره خانه شیخ انباشته بود گفت: محال است لایمکن است از این حد من بگذرم اما تو مجتهدی و اختیار داری
🔻میرزا دست برد به زیر لیره ها و ریخت به دامن مادر شیخ، و گفت همچو مادری که مثل تو فرزندی تربیت کند سزاوار این حد است
⛔️این علم و این هم زهد
♨️صاحب جواهر در حال نزع بود،
🔻همه علماء عرب- آن وقت نجف خالی نبود، نجفی که مهد کاشف الغطاء بود- همه علما منتظرند چه رخ میدهد
♨️دم جان دادن گفت: شیخ مرتضی کجاست؟ شیخ آمد. گفت: کجا بودی؟ گفت: حرم. دعا می کردم برای شفای تو
🔻گفت: من رفتم و این امت را به تو سپردم
♨️این زهد شیخ: شش ماه گذشت رساله نداد با ارجاع صاحب جواهر
♨️رجوع کردند به شیخ، گفتند: چرا امهال می کنی با ارجاع همچو فحلی؟
♨️گفت: چه کنم؟! آن روزگاری که من هم مباحثه داشتم یکی به نام سعید العلماء از من اقوی بود،
♨️با وجود احراز اقوائیت او جایز نمی دانم رساله بنویسم
♨️رجوع کردند به بابل به سعید العلماء گفت: سلام مرا به شیخ برسانید،
🔻بگویید: استصحاب شما ساقط است؛ وجه سقوط، این است که أنا أعلم بنفسی؛ آن زمان من اقوی بودم اما حالا تو اقوی هستی
♨️بعد که قاصد برگشت و به شیخ پیغام سعید العلماء را رساندند گفت: استصحاب ساقط است
♨️نتیجه این شد: ۶ ماه طول کشید شیخ رساله نوشت
♨️بعد حاشیه رساله شیخ این بود که در زمان غیبت حضرت ولی عصر، عمل به رساله من از باب اکل میته و اضطرار۹ مانعی ندارد
⛔️این علم و این زهد و این دیروز و این امروز!
🔻اما یک مطلب مانده است و آن این است که یکی از شاگردان شیخ آمد پیش شیخ و گفت: من عازم بلادم
🔻شیخ گفت: اما قضاوت! مبادا تصدی کنی «من حکم فی درهمین بخلاف ما نطق به الله فقد کفر بالله العلی العظیم»
🔻اما نماز جماعت، میخواهی بخوان، می خواهی نخوان؛
🔻اما درس بگو،مطالعه را رها نکن؛ سرش این است:«اطلبوا العلم من المهد الی اللحد»
⛔️این علم شیخ و این زهد شیخ، این روزگار سلف، و این روزگار ما!
🔻اما یک راه است، آن راه این است: شاگرد شیخ آمد و گفت: من عازم هستم. شیخ اجازه ای برایش نوشت، بعد رفت.
🔻روز دیگر آمد. گفت: چرا ماندی؟ گفت: خواب دیدم بهشت را. دو تا قصر دیدم، یک قصر مثل قرص قمر در شب چهارده و یک قصر مثل قرص آفتاب.
پرسیدم: این دو قصر مال کیست؟
🔻جواب دادند: قصر مثل ماه مال شیخ انصاری است اما قصر مثل قرص خورشید مال ملاآقای دربندی است.
🔻گفتم: چه حسابی؟ دربندی کجا و شیخ کجا؟! نسبت، نسبت ارض و سماء است، جواب دادند: این قصر که مثل قرص قمر است داده ی خدا به شیخ در اثر علم و عمل اوست اما این قصری که مثل خورشید است، این داده سیدالشهداء علیه السلام به فاضل دربندی است
♨️آنچه مهم است این جمله است. فاضل دربندی روز تاسوعا شهادت حضرت عباس علیه السلام را میخواند؛ پیراهنش عرق میکرد، این پیراهن را بر هر مریضی می انداختند، شفا پیدا می کرد. آخر إن الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاة
🔻این جمله ای است که خاتم انبیا شب معراج رفت به اعلا علیین، دید در طاق عرش نوشته اند: إن الحسین مصباح الهدی- این جنبه علمی- و سفینة النجاة -این هم جنبه عملی
🔻آیا چه کردی یا اباعبدالله؟ گفتنی نیست. از صدر زین افتاد روی زمین؛ روی زمین افتاد اما سی هزار نفر به یک نفر افتاده، آن هم کمر از مرگ برادر شکسته؛ صورت به صورت اشبه الناس خَلقا و خُلقا و منطقا برسول الله گذاشته؛ همچنان که افتاد «قوم بالسیوف و قوم بالرماح» آنهایی که شمشیر و نیزه نداشتند سنگها بر آن بدن زدند. اجر چه اجری؟ «الشفاء فی تربته و الائمة من ذریته» این دو مطلب بود
🔻اما آنچه عقل متحیر است، آن وقتی که تمام انبیا داد میزنند: وانفساه!
🔻یک مرتبه یک زن پهلو شکسته می آید و یک پیراهن خونین را در می آورد و روی سر می اندازد، بعد می گوید: یا رب! شیعتی
🔻جبرئیل نازل میشود و میگوید: یا زهرا! خدا به تو سلام می رساند و می فرماید: این پیراهن را از سر بردار، آنچه میخواهی ما به تو میدهیم»
السلام علی الحسین..
http://yon.ir/8FQwY
@khabarehowzeh
هدایت شده از دیوار طلاب
♨️نگاهی به دلیل نصایح آیت الله وحید خراسانی در اجلاسیه رسمی #نشست_اساتید
♨️نصایح آیت الله وحید خراسانی به #نشست_اساتید ۳
🔻🔻🔻
♨️«این است تقوا. آن روزگار چه بود این روزگار چه هست!
♨️«آیا ما چه بلدیم؟ خوشا به حال کسانی که قدر خودشان را فهمیدند و پا از گلیم دراز نکردند
♨️این روزگار سلف و این روزگار ما! اینها بهت انگیز است
♨️«نتیجه این شد: شش ماه طول کشید شیخ رساله نوشت بعد حاشیه رساله شیخ این بود که در زمان غیبت حضرت ولی عصر، عمل به رساله من از باب اکل میته و اضطرار مانعی ندارد. این علم و این زهد و این دیروز و این امروز!»
🔻🔻🔻
♨️نصایح شیخ المراجع قم بر چه آسیب هایی متمرکز بود؟! مرجع ضمیر بیانات ایشان چه کسانی هستند؟!
♨️چرا وقتی اساتید و بزرگان نشست اساتید خدمت ایشان آمده اند و در محضر ایشان «علل بی انگیزگی طلاب به درس و بحث» را بررسی می کنند
♨️ایشان فارغ از آن موضوع بیانات و مواعظی را در علمیّت و دوری از دنیای سلف صالح ارائه فرمودند
علت این است که در سیره سلف صالح رسم نبود که در ریاست دینی سبقت گرفته شود و افراد خود را پیش بیاندازند بلکه برعکس، دیگران اصلح و صالح را مقدم می داشتند
❌اگر نگاهی به دور بر خود بیندازیم اموری کم سابقه در حوزه می بینیم؛
♨️افرادی که هنوز وجهه علمی تام و مقبولیت حوزوی عام ندارند و با اقبال مردمی به مرجعیت نرسیده اند،
استفتائات جواب داده و وجوهات میگیرند و پول پخش می کنند⁉️
⛔️در حالی که مراجعی که اساتید این افراد هستند، زنده اند
♨️و در اعلمیت این افراد نسبت به مراجع و اساتیدشان
چه از جانب مراجعی که اساتیدشان هستند
و چه از جانب عموم اساتید و فضلای حوزه شک وجود دارد
و جالب اینکه غیر از گرفتن وجوهات پول هم می دهند
♨️معنی این کارها دو امر روشن است
⛔️یک: ما خود را اعلم از مراجع معروف و اساتید خود می دانیم لذا وجوهات می گیریم و استفتاء جواب می دهیم و پول هم پخش میکنیم (مگر فردی اعلمیت را شرط مرجعیت نداند)
⛔️دو: ما مرجع و اهل این راه هستیم و افراد هم شان مراجع فعلی ماییم
⛔️در حالیکه امثال آیت اللّه وحید خراسانی هیچ قدمی و قلمی در راه مرجعیت برنداشته اند و هرچه بوده حاصل زحمات علمی و مقبولیت علمی حوزوی و در نتیجه شهرت مردمی حاصل از مقبولیت و شهرت حوزوی ایشان است
♨️ولی افرادی پیدا شده اند که هنوز این مراحل را طی نکرده، متصدی امور مراجع تقلید شده اند
♨️و اساتیدشان فوت نکرده، ایشان بدون هیچ نیاز موجهی عَلَم مرجعیت برافراشته اند
♨️اینجاست که در این موقعیت ایشان این زمان را مغتنم بشمارند و همانطور که قبلا آیت اللّه مکارم شیرازی به بعضی افراد برای جمع کردن دستگاه مرجعیت بعد از پدر تذکر دادند
♨️ایشان هم کسانی را که شاگردان یا در رتبه شاگردان ایشانند و چنان کارهایی انجام می دهند را نصیحت کنند که
⬅️بزرگان مشهور تشیع با چنان علمیتی آنطور دنیا گریز بوده اند
⬅️پس به سلف صالح اقتدا کنید و پا را از گلیم خویش بیرون مگذارید.
♨️قابل توجه اینکه ایشان سه بار این مضمون را فرمودند: این سلف صالح و این ما
@khabarehowzeh