5⃣نسل Z:
💠 حدودا بین سالهای ۱۳۷۳ تا ۱۳۸۷ متولد شدهاند و این روزها بین ۱۱ تا ۲۵ سال دارند. شبکههای اجتماعی گسترش یافته و گوشیهای هوشمند همهگیر شدهاند. تحولاتی که ویژگیهای این نسل را تحت تاثیر قرار داده است.
✅ویژگیهای این نسل:
🔹مستقل: جنس استقلال این نسل با نسلهای قبل تفاوت دارد، این نسل به چشمان خود نتیجه تفکرات قبلی و مسیرهای رفته را دیده است، معمولا تصمیم میگیرند مسیر خود را بروند، مسیری که موفقیت و لذت را در کنار هم داشته باشد.
🔸کارآفرین: مسیرهای مختلف موفقیت در دنیا را دیدهاند، در جریان کسبوکارهایی که در زمان کوتاه به موفقیتهای بزرگ رسیدهاند هستند، با تکنولوژی و شبکههای اجتماعی آشنایی دارند و زندگی اینفلوئنسرها را دنبال کردهاند، معمولا میخواهند هدفی پیدا کرده و کارآفرین شوند.
🔹پذیرا: تفکرات مختلف را میپذیرند، اهل گفتگو هستند و معتقدند میشود درباره هر موضوعی بدون تعصب گفتگو کرد.
🔸اهل کار داوطلبانه: کارهای داوطلبانه گسترده را میبینند و معمولا مشارکت جدی در کارهای داوطلبانه دارند.
🔹طرفدار یکتایی: میخواهند هویت خودشان را داشته باشند، علاقهها و انگیزههای شخصی را دنبال کنند و از اعتقاداتشان صحبت کنند. تجربههای منحصربهفرد برایشان جذابتر از تجربههای صرفا جدید است.
🔸مدیریت آزادانه: معمولا اختیار میدهند و وقتی در جایگاه مدیریت یک تیم و گروه قرار دارند، به افراد مختلف اعتماد کرده و کار را واگذار میکنند.
#آموزشی
🆔 @ict1730
6⃣نسل آلفا:
💠 گروه جمعیتی پس از نسل Z است. صاحبنظران و رسانهها از اوایل دهه ۲۰۱۰ به عنوان سال شروع تولد و از اوایل تا اواسط دهه ۲۰۲۰ به عنوان سال پایان تولد این نسل اشاره میکنند.
🔴این نسل در زمان کاهش جمعیت در بسیاری از نقاط جهان متولد شده و در دوران کودکی اثرات کرونا را تجربه میکند. برای قشر برخوردار، سرگرمی کودکان بهطور فزایندهای تحت سلطه فناوری الکترونیکی، شبکه های اجتماعی و رسانه های جمعی قرار گرفتهاست و همزمان علاقه به تلویزیون به معنای سنتی کاهش یافتهاست.
#آموزشی
🆔 @ict1730
فناوری اطلاعات و توسعه پژوهش ناحیه ۶
6⃣نسل آلفا: 💠 گروه جمعیتی پس از نسل Z است. صاحبنظران و رسانهها از اوایل دهه ۲۰۱۰ به عنوان سال شرو
📲از این نسل به عنوان بومیان دنیای #دیجیتال نیز نام برده میشود.نسل آلفا به دنبال اطلاعات جدید و به روز است و از این طریق، آگاهی خود را افزایش می دهند. نسل آلفا از نظر قومی، مذهبی، فرهنگی و اجتماعی تنوع گرا است و این تنوع، نسل آلفا را به نسلی پذیرا و مُداراگر تبدیل کرده است.
💡نسل آلفا نسبت به مسائل اجتماعی و زیست محیطی حساسیت بالایی دارد و به دنبال ایجاد دنیایی بهتر برای خود و نسلهای آینده هستند.
🔍نسل آلفا با ویژگیهای منحصر به فرد خود، نقشی کلیدی در شکلدهی آینده ایفا خواهد کرد. پیش بینی می شود که این نسل در زمینه های مختلف از جمله: فناوری، کارآفرینی، آموزش، سیاست و فرهنگ تغییرات بزرگی ایجاد کند، در صورتی که شرایط تحقق پتانسیل های آنها فراهم گردد. نسل آلفا به آموزش مهارت های زندگی و شغلی مورد نیاز در دنیای آینده تمرکز دارد.
💻این نسل بهطور طبیعی با استفاده از فناوریهای دیجیتال آشناست و از این ابزارها برای تعاملات خود استفاده می کند. نسل آلفا به دنبال محتوای جذاب و آموزنده است .لذا مخصوصا در امر تعلیم و تربیت به ویژه برای مدارس و آموزش و پرورش رسمی بایستی هشیار بود محتوایی که ارائه می شود باید کوتاه، بصری و سرگرم کننده باشد؛ چرا که میدانیم نسل آلفا تمایل زیادی به یادگیری دارد و در البته در جهان امروز امروز فرصتهای یادگیری متنوع و خلاقانه برای آنها فراهم شده است.
#آموزشی
🆔 @ict1730
🔊 کانال اطلاع رسانی واحد #فناوری اطلاعات و آمار نیروی انسانی، توسعه پژوهش و آموزش نیروی انسانی مدیریت آموزش و پرورش ناحیه ۶ اصفهان
🆔️ shad.ir/ict1730
🆔 eitaa.com/ict1730
👤مسئول واحد:
🔸مهدی شفیعی ورزنه
👤کارشناسان فناوری اطلاعات:
🔸رهام اعظمیفر
🔸احمد ابراهیمی
🔸سید امین اصفا
👨💻 #ارتباط با مسئول واحد:
📞03135253862
☎️ داخلی_258
🧑💻 ارتباط با کارشناسان:
📞03135235657
☎️ داخلی_217
🌐 zil.ink/ict1730
15.29M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
📋گزارش هفتۀ #پژوهش سال 1403
✨دبستان پسرانه دولتي حاج عبدالعلي اعتباري
💯با مدیریت سرکارخانم فريبا پورعابدين
🔹رابط محترم سرکارخانم مصور
#هفته_پژوهش
🆔 @ict1730
دبستان اتحاد.pdf
2.83M
📋گزارش هفتۀ #پژوهش سال 1403
✨دبستان پسرانه دولتي اتحاد خوراسگان
💯با مدیریت جناب آقای رضا حيدري
#هفته_پژوهش
🆔 @ict1730
هفته پژوهش.pdf
8.77M
📋گزارش هفتۀ #پژوهش سال 1403
✨دبستان دخترانه دولتي انقلاب اسلامي جي شير
💯با مدیریت سرکارخانم عاليه اشرف
#هفته_پژوهش
🆔 @ict1730
چکیده_اقدام_پژوهشی_های_منتخب_هفته_پژوهش_1398.pdf
4.05M
⚠️ نکات قابل توجه و اشکالات رایج در فرایند چاپ دفتر آمار:
💯 بررسی مشخصات فردی دانش آموزان #اتباع و ایرانی فاقد #هویت
🔰 #مدیران محترم توجه داشته باشید که اطلاعات $هویتی شامل سری و سریال و ردیف شناسنامه و محل صدور دانش آموزان اتباع و ایرانی فاقد شناسنامه باید به صورت زیر ثبت گردد:
✔️دانش آموز #اتباع:
سری: افاغنه
ردیف: ۱۱
سریال: ۱۱۱۱۱۱
محل صدور: تبعه افغانستان
✔️دانش آموز #ایرانی #فاقد شناسنامه:
سری: اتباع خارجی
ردیف: ۱۱
سریال: ۱۱۱۱۱۱
محل صدور: ایران
#سیدا #دفتر_آمار
🆔 @ict1730
🔰برگزاری اولین جلسه #ستاد بزرگداشت مقام معلم ناحیه شش در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳
#معلم_نمونه
🆔 @ict1730
فناوری اطلاعات و توسعه پژوهش ناحیه ۶
🔰برگزاری اولین جلسه #ستاد بزرگداشت مقام معلم ناحیه شش در سال تحصیلی ۱۴۰۴-۱۴۰۳ #معلم_نمونه 🆔 @ict173
🔹به گزارش روابط عمومی آموزشوپرورش ناحیه شش اصفهان، به منظور اجرای #چهلویکمین برنامه بزرگداشت مقام #معلم در سال تحصیلی جاری و اجرایی نمودن راهکارهای ۸-۲ و ۱-۱۰ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، صبح روز سهشنبه ۴ دیماه ۱۴۰۳، اولین جلسه ستاد بزرگداشت مقام معلم با حضور توکلی سرپرست آموزشوپرورش ناحیه، اعضای شورای معاونین و جمعی از مسئولان و کارشناسان اداری برگزار شد.
🔹در ابتدای جلسه، اعضای نشست در جلسه هماهنگ استانی که بصورت وبینار برگزار گردید، شرکت نموده و در ادامه توکلی دبیر ستاد با تبیین ابعاد برنامه، ضرورت شناسایی، انتخاب، معرفی و تجلیل از معلمان نمونه را بهعنوان الگو در جامعه و فرهنگ عمومی، در جهت تکریم و قدردانی، تقویت خودباوری و ایجاد انگیزه در آنها برشمرد.
🔹وی در ادامه با اشاره به اینکه این فرآیند زودتر از سالهای قبل شروع شده، ضمن تشریح بخشنامه ارسالی و مفاد آن، بر لزوم بهرهگیری از تمام امکانات و ظرفیتهای ناحیه درجهت توجیه، جلب همکاری مدیران و نیز شناسایی کمیته ارزیابی مجرب و برنامهریزی و اجرا براساس تقویم اجرایی تدوین شده در این زمینه تاکید نمود و گفت: این برنامه بهگونهای طرحریزیشده تا با بهرهگیری از نظرات دانشآموزان، اولیا، همکاران همپايه و همرشته، مدیر و اعضای کمیته ارزیابی از طريق مصاحبه و مشاهده، به تجزیهوتحلیل زوايای مختلف عملکردی معلمان در ابعاد: شخصیتی، نگرشی، توانمندی، مهارتی، تخصصی و حرفهای بپردازد.
🔹بستر اجرای این برنامه در «پنجره واحد خدمات الکترونیک وزارت آموزشوپرورش» به آدرس اینترنتی my.medu.ir میباشد و مدیران تمام مدارس تا ۲۳ دیماه فرصت دارند با مراجعه به سامانه مذکور از طریق «سکوی هوشمند مدیران»، این فرایند را طبق شیوهنامه ارسالی انجام دهند.
🔹ضمن آرزوی توفیق در برگزاری مطلوب مفاد این بخشنامه، امید است که اجرای فرآیند شیوهنامه منجر به شناسایی، معرفی، تقدیر و تجلیل از معلمان ساعی، توانمند و نمونه در سطوح مختلف مدرسه، منطقه استان و کشور و زمینه ساز توسعه فرهنگ قدردانی، احترام و اکرام بایسته معلمی در جامعه باشد.
#معلم_نمونه
🆔 @ict1730