eitaa logo
فناوری اطلاعات و توسعه پژوهش ناحیه ۶
1.5هزار دنبال‌کننده
494 عکس
45 ویدیو
164 فایل
🔊کانال اطلاع‌رسانی واحد #فناوری اطلاعات و آمار نیروی انسانی، توسعه پژوهش و آموزش نیروی‌ انسانی مدیریت آموزش‌وپرورش ناحیه ۶ اصفهان 🆔️ shad.ir/ict1730 #شاد 🆔 eitaa.com/ict1730 #ایتا 🌐zil.ink/ict1730
مشاهده در ایتا
دانلود
🔰فرآیند ارزیابی معلمان ناحیه در مرحله استان_بخش تدریس آنلاین 📆دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۳ ✅معلمان برگزیده در سطح منطقه به تفکیک مقاطع مختلف در دبستان هیات امنایی باجغلی، دبیرستان دوره اول همدانیان(دخترانه) و دبیرستان هاشم زاده در مرحله به آنلاین پرداختند. 🆔 @ict1730
💯کارگاه آموزشی آشنایی با 🔷مخاطبین: کلیه همکاران فرهنگی و دانشجویان سراسر کشور 🧕مدرس: سرکارخانم افسانه اکبری (دانشجو دکتری برنامه ریزی درسی، مدرس دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر) 🕕زمان: دوشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۰ ساعت ۲۲ 🌏لینک ورود:  https://engage.shatel.com/b/qad-jgj-x15-h6m 🧾به کلیه شرکت کنندگان حضور تعلق می گیرد 🆔 shad.ir/edutechisf
📆 تقویم اجرایی برنامه معلم پژوهنده(اقدام پژوهی) در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ 📍مرحله اول: 🔹دریافت گزارش‌های سطح ناحیه‌ای: 📅اول تا ۱۵ تیرماه 🗞نحوه ارسال: تحویل به کارشناس پژوهش منطقه/ناحیه محل خدمت(بخشنامه تکمیلی/نهایی متعاقبا ارسال خواهد گردید) ‼️فوق العاده مهم‼️ 💯توجه به بند بند بخشنامه ارسالی و رعایت کلیه نکات مندرج در آن از جمله نکات ارسالی از سمت استان، الزامی و هرگونه گزارش خارج از چارچوب فوق‌الذکر، فاقد اعتبار و سبب خروج آن از چرخه داوری خواهد شد. 🆔 @ict1730
🌷حلول ماه شوال المکرّم و فرا رسیدن عید سعید فطر را به محضر مبارک قطب عالم امکان، حضرت صاحب‌ الزّمان عجّل‌الله تعالی‌ فرجه‌ الشریف و همۀ مسلمانان و منتظران تبریک و تهنیت عرض نموده و قبولی طاعات و عبادات عزیزان را از درگاه پروردگار منّان مسئلت دارم🍃 🆔 @ict1730
25.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰کلیپ دومین رویداد الف‌تا 🔹تهیه و تدوین: فاطمه شیرانی(استان اصفهان) 🆔 @ict1730
14.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💡 🔘 قابل توجه مدیران محترم مدارس درصورتی که در تأیید کد پستی و ثبت آدرس پستی مشکل دارید، طبق مراحل زیر عمل نمایید: ▫️ سازماندهی و ثبت نام ----> آدرس و کدپستی ▫️ در قسمت ثبت آدرس پستی بعد از انتخاب آدرس از روی نقشه و تأیید آن، در قسمت پایین، نوع مدرسه شهری یا روستایی را انتخاب کنید. ▫️ فیلدهای مربوط به شهرستان، منطقه، محله را مشخص کنید. مشکل ثبت آدرس پستی برطرف می شود. 🆔 eitaa.com/ict1730
‼️اگر روسا بدانند...  💡اگر مدیران ارشد ما بدانند معلم پژوهنده، چه تأثیر شگرفی در معلمان دارد؟!! 🕺بازیگر اصلی در رهبری آموزش، معلّم است، میزان آگاهی و توانایی او، می‌تواند به بالندگی دانش‌آموزان منجر شود. 🙋‍♂ معلم پژوهنده، هم از لحاظ محتوای آموزشی و هم در خصوص روش و اصول، توانایی بیشتری کسب می‌کند. 🙆‍♂ پژوهش و نقادی مداوم، سبب بهبود مهارت و توانایی معلمان می‌شود و آموزش همراه با برنامه‌های غنی‌تر اتّفاق می‌افتد. 🗒 تغییر برنامه درسی به موازات تحولات داخل و خارج از کلاس و مدرسه ضرورت دارد، این تغییر و تحول باید دست کارکنان آموزشی مدارس صورت گیرد. 🗃 اول پژوهش، بعد برنامه‌ریزی! اوّل پژوهش، بعد آموزش! و نیکوتر اینکه پژوهش، همراه با آموزش با مدیریت پژوهشگران صالح باشد، یعنی معلمان. 🧮 بهسازی حرفه معلمی، مستلزم مهارت‌های پژوهشی در سطح کلاس و مدرسه است. 📗 قضاوت معلمان باید مبتنی بر یافته‌های پژوهش باشد تا از اعتبار بالایی برخوردار باشد. 🏢 مدرسه، کانون تحولات تربیتی است؛ پس این کانون بدون بهره‌مند شدن از پژوهش میدانی در مدرسه و کلاس درس، نمی‌تواند مبنای تحول باشد. 📂 عدم پاسخ گویی پژوهش‌های دانشگاهی از نظر کثرت و گستردگی و جامعیّت به نیازهای کلیه مدارس و کلاس درس. 📖 پژوهندگی، موجب استقلال و آزادگی معلّمان می‌شود، او را از مطیع محض‌بودن خارج و به داور حرفه آموزش تبدیل می‌کند؛ تا در حرفه معلمی، آزادانه و اندیشمندانه تصمیم بگیرد و عمل کند، همچون یک قاضی حرفه‌ای در حرفه خود. 📚دبیرخانه استانی بیست‌و‌هفتمین برنامه معلم پژوهنده مستقر در آموزش‌ و‌ پرورش ناحیه شش اصفهان 🆔 shad.ir/edutechisf
📚تعاریف و اهداف‌ اقدام پژوهی: 🔰ژانت مسترز(۲۰۰۰) برای توصیف و تبیین اقدام پژوهی، از میان تعاریف بسیاری که ارائه شده است، تعریف زیر را برگزیده که به این شرح مطرح می‌کند: اقدام پژوهی، پژوهشی نظام دار، گروهی، مبتنی بر همکاری، خود اندیشیده و انتقادی است که توسط شرکت کنندگان در این پژوهش انجام می‌شود. 🔰در تعریف دیگر، کارسون و همکاران(۱۹۸۹) در یک جمع‌بندی، مواردی را با عنوان «آنچه اقدام پژوهی است» به شرح زیر ذکر کرده‌اند: 🔸اقدام پژوهی فرآیندی است که آموزش و پرورش را از طریق تغییر، بهبود می‌بخشد. 🔹اقدام پژوهی، کار گروهی مربیان برای بهبود اقدامات آموزشی است. 🔸اقدام پژوهی، تأمل و بازاندیشی در مورد امر تدریس است. 🔹اقدام پژوهی، جمعی و مشترک است؛ یعنی مربیان در جهت تقویت روابط با دیگر مربیان گفتگو و کار می‌کنند. 🔸اقدام پژوهی، بنا نهادن و تشکیل گروه‌های خود – انتقاد از مربیان است. 🔹اقدام پژوهی، فرآیند نظام‌مند یادگیری است. 🔸اقدام پژوهی، فرایندی است که ایجاب می‌کند ما ایده‌های خود درباره آموزش و پرورش را به بوته آزمایش بگذاریم. 🔹اقدام پژوهی خالی از تعصب است. 🔸اقدام پژوهی، یک تحلیل انتقادی از محل‌های کار ماست. 🔹اقدام پژوهی، تأکید روی موارد خاص است 🔸اقدام پژوهی، چرخه‌ای از برنامه‌ریزی، عمل، مشاهده و باز اندیشی و تفکر است. 🔹اقدام پژوهی، کار در گروه‌های کوچکی از مربیان است. 🔸اقدام پژوهی، اثبات درستی اقداماتی است که در جریان تدریس انجام می‌شود. 🆔 shad.ir/edutechisf
🔺 مراحل اقدام پژوهی ⁉️چگونه می‌توانم یک باشم! 🗯کورت در سال 1946، مَبادی اصطلاح «پژوهش در عمل» را ابداع کرد و فرایند اجرای آن را بر اصل بُنیان نهاد: 💯برنامه ریزی - حقیقت یابی - اجرا 👁نگاه کنید: اطلاعات مربوط را جمع آوری کنید. وضعیت موجود را شرح دهید. 🤔فکر کنید: کشف کنید چه چیز اتفاق می افتد. تفسیر کنید و چرایی و چگونگی آن را مطرح سازید. 🙌عمل کنید: برنامه ریزی کنید - اجرا کنید - ارزشیابی کنید. 🖐اما انجام و ارائه گزارش این سه در 9 گام قابل اجرا است. 📚منابع: 🔗قاسمی پویا، اقبال.1381. راهنمای عملی پژوهش درعمل. انتشارات پژوهشکده تعلیم و تربیت. 🔗کاوه سامانی، بهار. 1398. اقدام پژوهی، انتشارات ارسطو. 🆔 shad.ir/edutechisf