🔰فرآیند ارزیابی معلمان #نمونه ناحیه در مرحله استان_بخش تدریس آنلاین
📆دوشنبه ۲۰ فروردین ۱۴۰۳
✅معلمان برگزیده در سطح منطقه به تفکیک مقاطع مختلف در دبستان هیات امنایی باجغلی، دبیرستان دوره اول همدانیان(دخترانه) و دبیرستان هاشم زاده در مرحله #استان به #تدریس آنلاین پرداختند.
#معلم_نمونه
🆔 @ict1730
💯کارگاه آموزشی آشنایی با #اقدام_پژوهی
🔷مخاطبین:
کلیه همکاران فرهنگی و دانشجویان سراسر کشور
🧕مدرس: سرکارخانم افسانه اکبری
(دانشجو دکتری برنامه ریزی درسی، مدرس دانشگاه فرهنگیان و دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر)
🕕زمان: دوشنبه ۱۴۰۳/۰۱/۲۰ ساعت ۲۲
🌏لینک ورود:
https://engage.shatel.com/b/qad-jgj-x15-h6m
🧾به کلیه شرکت کنندگان #گواهی حضور تعلق می گیرد
#وبینار
🆔 shad.ir/edutechisf
📆 تقویم اجرایی برنامه معلم پژوهنده(اقدام پژوهی) در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲
📍مرحله اول:
🔹دریافت گزارشهای سطح ناحیهای:
📅اول تا ۱۵ تیرماه
🗞نحوه ارسال: تحویل به کارشناس پژوهش منطقه/ناحیه محل خدمت(بخشنامه تکمیلی/نهایی متعاقبا ارسال خواهد گردید)
‼️فوق العاده مهم‼️
💯توجه به بند بند بخشنامه ارسالی و رعایت کلیه نکات مندرج در آن از جمله نکات ارسالی از سمت استان، الزامی و هرگونه گزارش خارج از چارچوب فوقالذکر، فاقد اعتبار و سبب خروج آن از چرخه داوری خواهد شد.
🆔 @ict1730
🌷حلول ماه شوال المکرّم و فرا رسیدن عید سعید فطر را به محضر مبارک قطب عالم امکان، حضرت صاحب الزّمان عجّلالله تعالی فرجه الشریف و همۀ مسلمانان و منتظران تبریک و تهنیت عرض نموده و قبولی طاعات و عبادات عزیزان را از درگاه پروردگار منّان مسئلت دارم🍃
🆔 @ict1730
25.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔰کلیپ دومین رویداد الفتا
🔹تهیه و تدوین: فاطمه شیرانی(استان اصفهان)
🆔 @ict1730
14.42M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💡 #فایل_آموزشی
🔘 قابل توجه مدیران محترم مدارس
درصورتی که در تأیید کد پستی و ثبت آدرس پستی مشکل دارید، طبق مراحل زیر عمل نمایید:
▫️ سازماندهی و ثبت نام ----> آدرس و کدپستی
▫️ در قسمت ثبت آدرس پستی بعد از انتخاب آدرس از روی نقشه و تأیید آن، در قسمت پایین، نوع مدرسه شهری یا روستایی را انتخاب کنید.
▫️ فیلدهای مربوط به شهرستان، منطقه، محله را مشخص کنید.
مشکل ثبت آدرس پستی برطرف می شود.
🆔 eitaa.com/ict1730
‼️اگر روسا بدانند...
💡اگر مدیران ارشد ما بدانند معلم پژوهنده، چه تأثیر شگرفی در معلمان دارد؟!!
🕺بازیگر اصلی در رهبری آموزش، معلّم است، میزان آگاهی و توانایی او، میتواند به بالندگی دانشآموزان منجر شود.
🙋♂ معلم پژوهنده، هم از لحاظ محتوای آموزشی و هم در خصوص روش و اصول، توانایی بیشتری کسب میکند.
🙆♂ پژوهش و نقادی مداوم، سبب بهبود مهارت و توانایی معلمان میشود و آموزش همراه با برنامههای غنیتر اتّفاق میافتد.
🗒 تغییر برنامه درسی به موازات تحولات داخل و خارج از کلاس و مدرسه ضرورت دارد، این تغییر و تحول باید دست کارکنان آموزشی مدارس صورت گیرد.
🗃 اول پژوهش، بعد برنامهریزی! اوّل پژوهش، بعد آموزش! و نیکوتر اینکه پژوهش، همراه با آموزش با مدیریت پژوهشگران صالح باشد، یعنی معلمان.
🧮 بهسازی حرفه معلمی، مستلزم مهارتهای پژوهشی در سطح کلاس و مدرسه است.
📗 قضاوت معلمان باید مبتنی بر یافتههای پژوهش باشد تا از اعتبار بالایی برخوردار باشد.
🏢 مدرسه، کانون تحولات تربیتی است؛ پس این کانون بدون بهرهمند شدن از پژوهش میدانی در مدرسه و کلاس درس، نمیتواند مبنای تحول باشد.
📂 عدم پاسخ گویی پژوهشهای دانشگاهی از نظر کثرت و گستردگی و جامعیّت به نیازهای کلیه مدارس و کلاس درس.
📖 پژوهندگی، موجب استقلال و آزادگی معلّمان میشود، او را از مطیع محضبودن خارج و به داور حرفه آموزش تبدیل میکند؛ تا در حرفه معلمی، آزادانه و اندیشمندانه تصمیم بگیرد و عمل کند، همچون یک قاضی حرفهای در حرفه خود.
📚دبیرخانه استانی بیستوهفتمین برنامه معلم پژوهنده مستقر در آموزش و پرورش ناحیه شش اصفهان
🆔 shad.ir/edutechisf
📚تعاریف و اهداف اقدام پژوهی:
🔰ژانت مسترز(۲۰۰۰) برای توصیف و تبیین اقدام پژوهی، از میان تعاریف بسیاری که ارائه شده است، تعریف زیر را برگزیده که به این شرح مطرح میکند: اقدام پژوهی، پژوهشی نظام دار، گروهی، مبتنی بر همکاری، خود اندیشیده و انتقادی است که توسط شرکت کنندگان در این پژوهش انجام میشود.
🔰در تعریف دیگر، کارسون و همکاران(۱۹۸۹) در یک جمعبندی، مواردی را با عنوان «آنچه اقدام پژوهی است» به شرح زیر ذکر کردهاند:
🔸اقدام پژوهی فرآیندی است که آموزش و پرورش را از طریق تغییر، بهبود میبخشد.
🔹اقدام پژوهی، کار گروهی مربیان برای بهبود اقدامات آموزشی است.
🔸اقدام پژوهی، تأمل و بازاندیشی در مورد امر تدریس است.
🔹اقدام پژوهی، جمعی و مشترک است؛ یعنی مربیان در جهت تقویت روابط با دیگر مربیان گفتگو و کار میکنند.
🔸اقدام پژوهی، بنا نهادن و تشکیل گروههای خود – انتقاد از مربیان است.
🔹اقدام پژوهی، فرآیند نظاممند یادگیری است.
🔸اقدام پژوهی، فرایندی است که ایجاب میکند ما ایدههای خود درباره آموزش و پرورش را به بوته آزمایش بگذاریم.
🔹اقدام پژوهی خالی از تعصب است.
🔸اقدام پژوهی، یک تحلیل انتقادی از محلهای کار ماست.
🔹اقدام پژوهی، تأکید روی موارد خاص است
🔸اقدام پژوهی، چرخهای از برنامهریزی، عمل، مشاهده و باز اندیشی و تفکر است.
🔹اقدام پژوهی، کار در گروههای کوچکی از مربیان است.
🔸اقدام پژوهی، اثبات درستی اقداماتی است که در جریان تدریس انجام میشود.
🆔 shad.ir/edutechisf
🔺 #اینفوگرافیک مراحل اقدام پژوهی
⁉️چگونه میتوانم یک #معلم_پژوهنده باشم!
🗯کورت #لوین در سال 1946، مَبادی اصطلاح «پژوهش در عمل» را ابداع کرد و فرایند اجرای آن را بر #سه اصل بُنیان نهاد:
💯برنامه ریزی - حقیقت یابی - اجرا
👁نگاه کنید: اطلاعات مربوط را جمع آوری کنید. وضعیت موجود را شرح دهید.
🤔فکر کنید: کشف کنید چه چیز اتفاق می افتد. تفسیر کنید و چرایی و چگونگی آن را مطرح سازید.
🙌عمل کنید: برنامه ریزی کنید - اجرا کنید - ارزشیابی کنید.
🖐اما انجام و ارائه گزارش این سه #اصل در 9 گام قابل اجرا است.
📚منابع:
🔗قاسمی پویا، اقبال.1381. راهنمای عملی پژوهش درعمل. انتشارات پژوهشکده تعلیم و تربیت.
🔗کاوه سامانی، بهار. 1398. اقدام پژوهی، انتشارات ارسطو.
#آموزشی #اقدام_پژوهی
🆔 shad.ir/edutechisf