◽️ یلدا فرصتی برای جهاد تبیین
✳️ جهاد تبیین باعث میشود مردم واقعیت شناس باشند
🔸 در گفتگو با حجت الاسلام و المسلمین #سیدسجاد_ایزدهی، رئیس پژوهشکده نظام های اسلامی پژوهشگاه عنوان شد:
🔻 شب یلدا فرصتی مناسب برای جمع شدن خانواده هاست که با هم می نشینند و راجع به موضوعات بسیاری صحبت می کنند که می تواند راهگشای حل بسیاری از مشکلات باشد از این رو این زمان می تواند فرصتی برای ارایه بهتر جهاد تبیین در موضوعات مختلف باشد.
🔻 افراد در گفت و گوها به واقعیت می رسند و روایت های مختلف کنار هم قرار می گیرند و جمع روایت های مختلف به یک روایت صحیح منتج می شود. شب یلدا با توجه به سنتهای اسلامی ایرانی می تواند فرصتی برای ارایه بهتر وقایع و رویدادها با محوریت جهاد تبیین باشد.
🔍 ادامه را بخوانید👇
🌐 iict.ac.ir/shabeyalda
#مصاحبه
🆔 @iictchannel
هدایت شده از فرجالله هدایتنیا | حقوق و اخلاق خانواده
SiasatGozari.mp3
29.93M
💯🔊 #بشنوید
❇️ صوت کرسی علمی- ترویجی
💢 بررسی و آسیب شناسی فرایند سیاست گذاری و سیاست های کلی خانواده
🎙 با حضور:
#فرج_الله_هدایت_نیا
#محمود_حکمت_نیا
(اعضای هیات علمی گروه فقه و حقوق پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی)
محمد اسحاقی (عضو هیات علمی دانشگاه تهران)
⏰ شنبه ۲۶ آذرماه ۱۴۰۱
🏢 تهران، سازمان تبلیغات اسلامی
•┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈•
#صوت
#رویداد_علمی
🄶 🆔 @hedayatnia_ir
37.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💯‼️ #ببینید
📸 گزارش ویژه برنامه #روزنه شبکه قرآن و معارف سیما از همایش ملی اجتهاد عقلگرا
🎙 با سخنرانی حضرات آیات:
#علی_اکبر_رشاد
#مهدی_هادوی_تهرانی
🔺 و مناظره علمی:
#رضا_برنجکار
#محمدتقی_سبحانی
#محمدمهدی_گرجیان
#محمدحسن_قدردان_قراملکی
⏰ چهارشنبه ۲۳ آذرماه ۱۴۰۱
🏢 قم، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
🔍 اخبار همایش را اینجا بخوانید👇
🌐 iict.ac.ir/ijtihaad
#همایش
#اجتهاد_عقلگرا
🆔 @iictchannel
پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
🔸کرسی علمی- ترویجی بررسی و تحلیل انتقادی نگره دین شناختی الحاد مدرن 🔰توسط گروه منطق فهم دین پژوهشکد
🔴 هم اکنون در حال برگزاری...
🔸 کرسی علمی- ترویجی بررسی و تحلیل انتقادی نگره دین شناختی الحاد مدرن
🎙 با حضور:
#حمیدرضا_شاکرین
#محمد_جعفری
#نیما_نریمانی
#حامد_ساجدی
🏢 قم، سالن فرهنگ پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
📡 حضور مجازی از طریق:
🌐 skyroom.online/ch/iict/naghd
#کرسی
🆔 @iictchannel
❇️ کارگاه آموزشی روش تبدیل مشکل به مسئله
🎙 با حضور:
حجتالاسلام والمسلمین #عبدالحمید_واسطی عضو هیأت علمی گروه منطق فهم دین پژوهشگاه
🔹 پنجشنبه ۱ دی ۱۴۰۱ - ساعت ۷:۳۰ صبح
#تبلیغ
🆔 @iictchannel
پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
🔸کرسی علمی- ترویجی بررسی و تحلیل انتقادی نگره دین شناختی الحاد مدرن 🔰توسط گروه منطق فهم دین پژوهشکد
Elhad Modern.mp3
26.93M
💯🔊 #بشنوید
🔸 صوت کرسی علمی- ترویجی بررسی و تحلیل انتقادی نگره دین شناختی الحاد مدرن
🎙 با حضور:
#حمیدرضا_شاکرین
#محمد_جعفری
#نیما_نریمانی
#حامد_ساجدی
⏰ چهارشنبه 30 آذرماه 1401
🏢 قم، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
#صوت
#کرسی
🆔 @iictchannel
◽️ تحدی شامل گفتارهای قرآنی است
🔸 حجت الاسلام والمسلمین #عبدالکریم_بهجت_پور عضو هیأت علمی گروه قرآن پژوهی پژوهشگاه در نشستی تبیین کرد:
🔻 تحدی قرآن کریم به یک سوره و ده سوره و کل قرآن است نه به یک آیه و یک کلمه. قرآن تحدی به یک آیه نکرده است بلکه تحدی به یک گفتار کرده است.
🔍 ادامه را بخوانید👇
🌐 iict.ac.ir/tahaddi
#سخنرانی
🆔 @iictchannel
پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
🔸کرسی علمی- ترویجی بررسی و تحلیل انتقادی نگره دین شناختی الحاد مدرن 🔰توسط گروه منطق فهم دین پژوهشکد
◽️ رابطه آرزو اندیشی و دینداری از نظر داوکینز و اشکالات آن
🔸 حجت الاسلام والمسلمین #حمیدرضا_شاکرین در کرسی علمی “بررسی و تحلیل انتقادی نگره دین شناختی الحاد مدرن" مطرح کرد:
🔻 به نظر داوکینز دستگاهِ شناختیِ ما هم با آرزوها و عواطف هماهنگ میشود و گویی آنچه آرزوی ماست را قابل تحقق میبینیم و این آرزواندیشی تا آنجا ادامه پیدا میکند که ما آرزوی بسیار بزرگی به نام جاودانگی پیدا میکنیم و معتقد میشویم جاودانگی ما در این جهان تأمین شدنی نیست و همین ما را به تلاش وامیدارد که زندگی را ادامه دهیم و تولید نسل داشته باشیم تا در نهایت در جهانی دیگر به این جاودانگی که آرزوی آن را داشتهایم دست پیدا کنیم...
🔍 ادامه را بخوانید👇
🌐 iict.ac.ir/elhadmodernn-2
#سخنرانی
🆔 @iictchannel
◽️ افزایش تعهدپذیری دولت راهکار حل مشکل مهریه است
🔸 حجت الاسلام والمسلمین #فرج_الله_هدایت_نیا عضو هیأت علمی گروه فقه و حقوق پژوهشگاه در نشستی عنوان کرد:
🔻 تاکنون فقط از ظرفیت حقوق خصوصی در حل مشکل مهریه استفاده شده است و تا زمانی که دولت تعهدپذیری خود را در خصوص مهریه افزایش ندهد، مشکلات این حوزه حل نخواهد شد. روش درست، فعالسازی ظرفیت حقوق عمومی و افزایش کارآمدی خانواده با استفاده از این ظرفیت است....
🔍 ادامه را بخوانید👇
🌐 iict.ac.ir/mehriyeh
#سخنرانی
🆔 @iictchannel
🖼 #عکس_نوشت | پاسخگویی نیازهای انسان توسط شریعت اسلام
◼️ بیشک اموری که برخاسته از فطرت آدمی است در طی اعصار و قرون ثابت است. عالمان و فقهای اسلام علاوه بر این امر، با تمسک به اصول ذیل، حکم هر مسئلهای را مشخص میفرمایند: ۱. حجیت حکم عقل؛ ۲. قاعده اهم و مهم؛ ۳. گشودن باب اجتهاد؛ ۴. پیروی از قواعد حاکم فقهی نظیر نفی حرج و نفی ضرر. بنابراین شریعت اسلام جاودانه و تا ابد میتواند پاسخگوی همه نیازهای دینی آدمیان باشد.
◼️ اما معالاسف، علی رغم عقلانیت اصول و معارف و احکام اسلام، گروهی از مسلمانان صدر اسلام، با پیروی از اندیشه خرافی پدران خود در عصر جاهلیت، بحث و جدل در معارف و عقاید را نوعی مخالفت با شریعت تلقی میکردند و کمکم مسأله تفکیک خرد از شریعت پدید آمد. ازجمله آنها انکار اختیار و آزادی انسان و اعتقاد به جبر است، درصورتیکه اسلام منادی آزادی و اختیار است. اگر انسان را مجبور و فاقد اختیار بدانیم، اعزام پیامبران و رنج مصلحان لغو خواهد بود.
📌 قسمتی از پیام مرجع عالیقدر حضرت آیتالله العظمی سبحانی دامت برکاته به همایش ملی اجتهاد عقل گرا
#همایش
#اجتهاد_عقل_گرا
🆔 @iictchannel
🖼 #عکس_نوشت | اصول فقه مبنایش را از عقل دریافت میکند
👤 آیتالله #علی_اکبر_رشاد، رئیس و موسس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در همایش ملی اجتهاد عقل گرا:
◽️ عقل گستره بسیار وسیعی را در حوزه معرفت دینی عهدهدار است؛ تقسیمی که برخی اعاظم حوزه تحت عنوان «تقسیم ثلاثی» مطرح میکنند بنده فکر میکنم کامل نیست، بلکه عقل حجتساز است؛ اگر عقل به کار بسته نشود، حجیت کتاب و سنت و سمع هم اثبات نمیشود. عقل مبناپرداز است و مبانی را تولید میکند و در فقه هم مبناساز است.
◽️ گاهی احساس میشود که اصول فقه در حال تضعیف است و مباحث عقلی اصول در چارچوبهای فعلی در خلال مباحث دیگر پخش شده است. به نظر میرسد باید به روش و منش سلف برگردیم یعنی نیاز داریم اصول را توسعه دهیم، به کارکرد عقل و سهم عقل را توجه بیشتری کنیم و در فقه مبسوط دیگری بنویسیم. این اتفاق نمیافتد جزاینکه به این حیث مبناها توجه کنیم. اجتهاد خود نیازمند فلسفه اجتهاد است. ما نیازمند یک سلسله دانشهای بنیادین و مبناپرداز هستیم که قهرا رنگ فلسفی دارد، عقل مبناپرداز است و مبانی را تولید میکند همان اصول فقه ما مبنایش را از عقل دریافت میکند.
#همایش
#اجتهاد_عقل_گرا
🆔 @iictchannel
◼️ حضرت فاطمه زهرا سلام اللّه علیها:
🔰 أنَّى تُؤْفَكُونَ؟ وَ كِتَابُ اَللَّهِ بَيْنَ أَظْهُرِكُمْ، أُمُورُهُ ظَاهِرَةٌ، وَ أَحْكَامُهُ زَاهِرَةٌ، وَ أَعْلاَمُهُ بَاهِرَةٌ
💠 شما را کجا به بیراهه می برند؟ درحالی که کتاب خدا (قرآن) میان شماست، امور قرآن آشکار است، احکامش درخشان است و نشانه های آن فروزنده.
📚 (از خطبه فدکیه) - بحارالأنوار، ج29، ص220
#حدیث_هفته
🆔 @iictchannel
پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
❇️ کارگاه آموزشی روش تبدیل مشکل به مسئله 🎙 با حضور: حجتالاسلام والمسلمین #عبدالحمید_واسطی عضو هیأ
Kargah.mp3
25.06M
💯🔊 #بشنوید
🔸 صوت کارگاه آموزشی روش تبدیل مشکل به مسئله
🎙 با ارائه:
#عبدالحمید_واسطی عضو هیأت علمی گروه منطق فهم دین پژوهشگاه
⏰ پنجشنبه ۱ دی ۱۴۰۱
🏷 دانلود فایل پاورپوینت ارائه شده در کارگاه:👇👇👇
🖇 uupload.ir/view/0_hp6a.pptx
#صوت
#فعالیت_اعضا
🆔 @iictchannel
◽️ فارابی مبانی فلسفه یونانی را به مبانی اسلامی تغییر داد
🔸 حجت الاسلام والمسلمین #محسن_مهاجرنیا در کرسی روششناسی فارابی در اسلامیسازی فلسفه یونان مطرح کرد:
🔻 در اینکه فارابی فلسفه یونان را متحول کرده و اسلامی کرده و زواید خلاف شرع را از فلسفه یونان حذف کرده است تردید نداریم. ما با فلسفه ای مواجه هستیم که اسلامی شده و آن چیزی که در اختیار ما است، اسلامی بودن آن است.
🔻 مبانی سازی برای فلسفه یونان یکی از روش های فارابی در اسلامی سازی فلسفه یونانی بود به این معنا که مبانی فلسفه یونانی را به مبانی اسلامی تغییر داد و همه مبانی فلسفه سیاسی را اسلامی کرد.
🔍 ادامه را بخوانید👇
🌐 iict.ac.ir/k-farabi-2
#سخنرانی
🆔 @iictchannel
▫️حضور فعال گروه فقه و حقوق پژوهشگاه در موضوعات مهم و امور جاری کشور
🔸 اطلاع از آخرین فعالیتهای گروه فقه و حقوق پژوهشگاه در سال 1401 در گفتگو با حجت الاسلام دکتر #غلامرضا_پیوندی؛
🔻 حضور فعال و مؤثر اعضای هیأت علمی و بهتبع آن گروههای علمی پژوهشگاه در عرصههای مختلف علمی، فرهنگی، اجتماعی، سیاسی، جزء سیاستها و دغدغههای همیشگی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی بوده و هست.
🔻 دراین راستا گروه فقه و حقوق با بهرهگیری از اعضای علمی شناختهشده و در طراز عالی، مطابق همیشه پیشتاز در این رسالت بوده است. متأسفانه اخیراً شاهد برخی اتفاقات ناگوار در ایران بودیم که ورود به مباحث حقوقی برای گروه و اعضای آن ضرورت دوچندان یافت...
🔍 ادامه را بخوانید👇
🌐 iict.ac.ir/hoghogh-f
#مصاحبه
#فعالیت_گروه
🆔 @iictchannel
🔸 کرسی علمی- ترویجی جایگاه عقل در درک حقایق شهودی
🔰 گروه عرفان پژوهشکده حکمت و دین پژوهی پژوهشگاه با مشارکت دانشکده عرفان دانشگاه ادیان و مذاهب برگزار می کند:
🎙 با حضور:
#علی_فضلی
#خلیل_قنبری
#حسین_عشاقی
#محمدعلی_اسدی_نسب
📅 پنجشنبه 8 دیماه1401، ساعت 13
🏢 قم، دانشگاه ادیان و مذاهب
🖇 حضور مجازی از طریق:
➡️ yun.ir/erfanmeeting
🏷 رمز ورود: 22
🔍 مشروح خبر👇
🌐 iict.ac.ir/shohoddi
#کرسی
🆔 @iictchannel
◽️شکاف نسلی واقعیت عینی دارد؟
📝 بررسی هویت دهه هشتادیها و واقعیت عینی از شکاف نسلی در تازه ترین یادداشت #مهدی_جمشیدی عضو هیأت علمی گروه فرهنگ پژوهی پژوهشگاه؛
🔻 زندگی انسان، حالت پیوستاری دارد و برداشتهای صفر و صدی از واقعیت اجتماعی، صحیح نیست، اگر به بُرشهای گزینشی از نوجوانان و جوانان بسنده نشود و تصویر کلی و برداشت فراگیر از آنها شکل بگیرد، مشخص خواهد شد که داوریهای منفی، بیانگر واقعیت نیست و این اقلیتِ مطلق اما پُرجلوه، اکثریت نیستند.
🔍 ادامه را بخوانید👇
🌐 iict.ac.ir/shekafnasli
#یادداشت
🆔 @iictchannel
◽️ تفاوتهای جرم محارب در قوانین مصوب پس از انقلاب
🔸 #حسینعلی_بای عضو هیأت علمی گروه فقه و حقوق پژوهشگاه در نشستی تشریح کرد:
🔻 در مورد مفهوم محاربه، این موضوع در قوانین سیر تحولی پیدا کرده و به نسبت بهتر شده چون به قاعده درع نزدیک شده است. در قانون سال 70 و سال 92 سه تقاوت عمده است.
🔻 در قانون سال 70 صرف اینکه کسی دست به اسلحه میبرد او محارب بود، اما در قانون 92 کشیدن اسلحه برای محارب بودن لازم است. اظهار سلاح و حمل سلاح و کشیدن سلاح متفاوت هستند. طبق قانون 70 اگر کسی به کلت کمریاش دست میزد محارب بود اما طبق قانون 92 باید کلت را بِکِشد و به دیگران نشان دهد...
🔍 ادامه را بخوانید👇
🌐 iict.ac.ir/moharebeh-2
#سخنرانی
🆔 @iictchannel
▫️زیارت جامعه ترسیم کننده نقش ائمه معصومین در چگونگی مدیریت جامعه
🔸 در گفتگو با حجتالاسلام والمسلمین #علی_ذوعلم عضو شورای علمی گروه فرهنگ پژوهی پژوهشگاه عنوان شد:
❇️ زیارت جامعه ترسیم کننده نگاهی است که ما به ائمه معصومین باید داشته باشیم؛ هم از بعد نگرشی و معرفتی و هم از بعد باور و اعتقاد و هم از بعد رفتار و عمل. امام هادی(ع) در این زیارت یک زمینه بسیار جذاب و جامع و عمیقی را برای تعمیق پیوند امت و امام فراهم کرده اند.
🔻 در حقیقت زیارت جامعه شأن و رسالت خلیفه خدا یعنی ائمه معصومین را تبیین میکند و پیمان یک فرد شیعه واقعی با ائمه معصومین است که در ذیل اعتقاد ناب توحیدی، رسالت فردی و اجتماعی فرد زائر را مشخص میکند.
#مصاحبه
#فاطمیه
🆔 @iictchannel
🖼 #عکس_نوشت | مصلحت امور سیاسی داخلی
🔺 از مهمترین و اساسیترین عرصههای مصلحتورزی در گستره امور داخلی نظام سیاسی، مواردی است که به صورت مستقیم به حوزه سیاست مرتبط است. موارد متعددی از این حوزه را میتوان در فقه سیاسی شیعه مشاهده کرد؛ برای نمونه، بحث از اهدای جوایز و امکانات در قالب تألیف قلوب حاکم نسبت به برخی افراد کمایمان، بلکه مخالفین نظام سیاسی به جهت جلب محبت آنها یا به دورماندن از شرشان از جمله اموری است که در این راستا قابل ارزیابی است.
🔺 از اموری که میتواند در عرصه امور داخلی نظام سیاسی مورد عنایت قرار گیرد، پذیرش ولایت از سوی حاکم جائر است که مطابق احکام اولیه و روایات این امر جایز نبوده، بلکه تحریم شده است؛ لکن هرگاه این قضیه در راستای مصلحت مؤمنان و جامعه اسلامی باشد، نهتنها مورد حکم به جواز قرار گرفته، بلکه مورد تاکید نیز قرار گرفته است.
📖 برگرفته از کتاب مصلحت در فقه سیاسی شیعه، نوشته حجتالاسلام والمسلمین #سیدسجاد_ایزدهی، رئیس پژوهشکده نظامهای اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
#برشی_از_کتاب
📌 جهت سفارش این کتاب به لینک زیر مراجعه نمائید:
➡️ poiict.ir/5902
🆔 @iictchannel
🖼 #عکس_نوشت | اخلاق ملاک انسانیت
🔸 از نظر اسلام، معیار و ملاک انسانیت، خُلق و خوی است. اخلاق بـه انسان پاسخ میدهد که زندگی نیک کدام است و انسان باید چگونه عمل کند. به تعبیر دیگر اخلاق میگوید انسان از آن جهت که انسان است چگونه باید زیست کند و زندگی نیک برای انسان از آن جهت که انسان است کدام است.
🔸 برخی کارها و افعال انسان را کار اخلاقی میگویند. تفاوت کار اخلاقی با کارهای دیگر این است که قابل ستایش و آفرین و تحسیناند و بشر برای این قبیل کارها ارزش قائل است. کار اخلاقی یعنی کاری ارزشمند و گرانبها که بشر برای خود این کار قیمت و ارزشی فراتر از ارزشهای مادی قائل است. بنابراین اخلاق به انسان اختصاص دارد و در مفهومش نوعی قداست خوابیده است، که باید ملاک و معیار قداست آن را به دست آورد.
📖 برگرفته از کتاب اسلامشناسی، نوشته حجتالاسلام والمسلمین #محمد_صفر_جبرئیلی، عضو هیأت علمی گروه کلام پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
#برشی_از_کتاب
📌 جهت سفارش این کتاب به لینک زیر مراجعه نمائید:
➡️ poiict.ir/4332
🆔 @iictchannel
🖼 #عکس_نوشت | مبانی اجتهاد در شیعه
🔹 بنیاد نظری اجتهاد در شیعه براساس باور جامعیت اسلام و مردودانگاری خلأ تشريع است. اخبار و احادیث فراوانی در متنهای روایی آمده است که حکم هرچیزی به طور کلی در کتاب و سنت موجود است. در کتاب کافی بابی وجود دارد بهعنوان باب رجوع به کتاب و سنت و اینکه همه حلال و حرامها و احتیاجات مردم در قرآن یا سنت موجود است.
🔹با توجه به دیدگاه شیعه، اجتهاد از نوع تشریع و قانونگذاری براساس رأی و نظر خود یا قیاس نیست، و اساساً چنین اجتهادی در نگرش شیعه باطل است. اجتهاد در شیعه به معنای تلاش و کوشش عالمانه و تدبر و تعقل در فهم ادله شرعیه و تفریع و استنباط حكم فروع از اصول است. چنانکه در سخنان امیرمؤمنان(ع) درباره کارویژه مجتهد آمده است که فروع را بر اصول تطبیق میدهد و پاسخ مسئله را براساس آن باز میگوید.
📖 برگرفته از کتاب حکمت احکام، نوشته حجتالاسلام والمسلمین #حمیدرضا_شاکرین، مدیر گروه منطق فهم دین پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
#برشی_از_کتاب
📌 جهت سفارش این کتاب به لینک زیر مراجعه نمائید:
➡️ poiict.ir/4343
🆔 @iictchannel
▫️در حسرت «نظریه فرهنگ»، 44 سال پس از انقلاب!
✴️ بازسازی انقلابی ساختار فرهنگ
🔸دکتر #مسعود_فیاضی رئیس پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه در گفتگو با روزنامه خراسان عنوان کرد:
❇️ نظریه فرهنگ به ما میگوید که فرهنگ چیست، لایه های درونی آن کدام است، رابطه و تاثیر و تأثرات این لایهها در هم چگونه است، فرهنگ مطلوب کدام است و ... از این جهت، این نظریه معلوم میکند آیا این رویداد یا تغییری که با آن روبهرو شدهایم، آسیب هست یا نیست؟
💢 متأسفانه ما نظریه فرهنگ نداریم. با وجود این که انقلاب اسلامی ما، ماهیتی کاملاً ایدئولوژیک دارد و به نظر میرسد که نباید در تعریف نظریه فرهنگ مشکلی داشتهباشد، اما این گونه نیست. به همین دلیل، ما الان نمیدانیم ساز و کار های فرهنگیمان چیست؟ تغییرات داخل فرهنگ باید تابع چه چیزی باشد؟ ملاک تغییرات در هر لایه چیست؟ در این زمینه خلأ جدی داریم و باید حتماً بتوانیم تعریف مناسبی از نظریه فرهنگ داشته باشیم.
🔍 ادامه را بخوانید👇
🌐 iict.ac.ir/nazarfarhang
#بازسازی_فرهنگی
#بازسازی_انقلابی_فرهنگ
🆔 @iictchannel
◽️ پژوهشگاه های علوم انسانی- اسلامی تقسیم کار مشخصی داشته باشند
🔸 آیتالله #علی_اکبر_رشاد در اختتامیه سومین همایش "علوم انسانی- اسلامی، پژوهش و فناوری" مطرح کرد:
🔻 هنوز بعد از چند دهه که این مقوله مطرح است، درگیر مباحث ماقبل هستیم، یعنی هنوز از ضرورت این مسئله حرف میزنیم، از امکان این مسأله حرف می زنیم، از فایده مندی و ضرورت علوم انسانی حرف می زنیم در حالیکه باید از این مرحله عبور کرده باشیم.
🔻 اگر یک قدم جلوتر می گذاریم، مجددا در حال طرح یک سلسله مباحث کلی هستیم؛ مهمترین راه حل این است که ما یک تقسیم کار ملی در این زمینه انجام دهیم و دستگاه های هم افق، این ده، بیست دانش را با هم تقسیم کار کنیم و حتیالامکان هر دستگاهی نیز تنها یکی از رشته ها را بپذیرد، مگر اینکه خودش بخواهد در بیش از یک زمینه کار کند.
✅ با دستور کاری دقیق و تقسیم کار میان پژوهشگاه ها می توانیم به سمت ارتقاء جایگاه علوم انسانی- اسلامی قدم برداریم.
🔍 ادامه را بخوانید👇
🌐 iict.ac.ir/ensanieslami
#سخنرانی
🆔 @iictchannel
هدایت شده از فرجالله هدایتنیا | حقوق و اخلاق خانواده
FeghPouya.mp3
10.24M
💯🔊 #بشنوید
🔰 ویژه برنامه رادیویی #فقه_پویا
🔹 با موضوع "تنظیم رفتار اجتماعی" / قسمت هفدهم
🔖 ادامه مباحث تبیین زوایای مختلف امر به معروف و نهی از منکر و جایگاه آن در جامعه
💢 امر به معروف و نهی از منکر در حیطه غایات و اهداف
💢 اصل تناسب ابزار و غایات
🎙با حضور:
🔸 دکتر #محمود_حکمت_نیا
🔸 حجت اسلام دکتر #فرج_الله_هدایت_نیا
(اعضای هیأت علمی گروه فقه و حقوق پژوهشگاه)
📻 رادیو سراسری معارف؛
📅 ۲۲ شهریورماه ۱۴۰۱
•┈┈┈┈••✾••┈┈┈┈•
#صوت
🄶 🆔 @hedayatnia_ir