◽️ مرجعیت شیعه از تصدی تا انصراف
✍️ نوشتاری از حجت الاسلام و المسلمین #محمدصفر_جبرئیلی عضو هیأت علمی گروه کلام پژوهشگاه؛
🔻 به بهانه کناره گیری آیتالله حائری از مقام مرجعیت
◾️ آیت آلله سید کاظم حائری «دام ظله» شاگرد نامدار آیت الله شهید محمدباقر صدر (1400ق) و تربیت یافته حوزه نجف اشرف و معتقد به نظام اسلامی مبتنی بر ولایت فقیه که سال ها مرجع فعال برای شیعیان عراق بود به دلیل کهولت سن و ضعف مزاج از ادامه مسئولیت عذرخواسته و مقلدان خود را به آیت الله سید علی خامنه ای ارجاع داده است.
◾️ امید آنکه دراین وانفسای حیات الگویی باشد برای همه مسئولان در نظام فکری اهل بیت علیهم السلام، حوزه های علمیه و کارگزاران نظام اسلامی.
#یادداشت
🆔 @iictchannel
🖼 #عکس_نوشت | طیف روشنفکر نه اسلام را خوب شناختند و نه غرب و مبانی آن را
👤 حجتالاسلام والمسلمین #محمد_عرب_صالحی، رئیس پژوهشکده حکمت و دینپژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:
🔹 سوگمندانه طیفی که اصطلاح روشنفکری دینی را برای خود منحصر کرده است، امروز ماموریتی که برای خود تعریف کرده، نه دفاع از دین، بلکه تعارض و تقابل با آن است. سوال مهمی است که چرا این همه مدت از عبدالکریم سروش یک مقاله در مورد نقد یکی از وجوه مدرنیسم نوشته نشده است! در مورد تشویش آرا و فکر جریان روشنفکری دینی باید گفت که این طیف نه اسلام را خوب شناختند و نه غرب و مبانی آن را. لذا نه میتوانند از دین به خوبی دفاع کنند، نه میتوانند در برابر مدرنیسم غربی قد علم کنند.
🔹 نشناختن درست اسلام و مدرنیسم غربی، سرآخر آنان را به این جا میرساند که نسخه و آنچه که در غرب رخ داد را به لطایفالحیل در قالب جامعه اسلامی وارد کنند، بدون توجه به پیشینههای تاریخی و شرایط موجود و متفاوت بین جهان غرب و جهان اسلام.
#گفتگو
🆔 @iictchannel
🖼 #عکس_نوشت | حمایت از کالای ایرانی و جلوگیری از تورم
🔺 یکی از مشکلات اقتصاد ایران، تورم است. تورم به معنای افزایش سطح عمومی قیمت هاست. تورمهای شدید آثار نامطلوبی در عرصه اقتصادی به دنبال دارد. این نوع تورم بر پسانداز و سرمایهگذاری، تولید کالاها و خدمات، توزیع در آمدها، مصرف، تجارت خارجی و هرگونه برنامهریزی و تصمیمگیری اقتصادی اثر نامطلوبی دارد. حمایت از کالای ایرانی از دو جهت به کاهش اثر تحریمها در بازار ارز و و تورم ناشی از آن کمک میکند.
🔺 با حمایت از کالای ایرانی نیاز به واردات کالاهایی که مشابه داخلی دارند، از میان میرود؛ بنابراین بخشی از نیازهای ارزی کشور کاهش مییابد. همچنین در صورت حمایت از کالای ایرانی، تولید این محصولات تداوم مییابد و با مدیریت درست، کیفیت و کمیت محصولات تولیدی نیز افزایش یافته و امکان صادرات محصولات به وجود میآید؛ بنابراین کشور میتواند بخشی از ارز مورد نیاز خود را از طریق صادرات کالاهای تولید داخل تأمین کند.
📖برگرفته از کتاب بررسی فقهی اقتصادی حمایت از کالای ایرانی، نوشته #احمدعلی_یوسفی، دانشیار گروه اقتصاد اسلامی پژوهشکده نظامهای اسلامی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
#برشی_از_کتاب
🆔 @iictchannel
🖼 #عکس_نوشت | الگویی تمام عیار
✍️ حجتالاسلام والمسلمین #محمدصفر_جبرئیلی، عضو هیأت علمی گروه کلام پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی؛
◾️ آیتالله سیدکاظم حائری«دام ظله» شاگرد نامدار آیتالله شهید محمدباقر صدر (1400ق) و تربیت یافته حوزه نجف اشرف و معتقد به نظام اسلامی مبتنی بر ولایت فقیه که سالها مرجع فعال برای شیعیان عراق بود به دلیل کهولت سن و ضعف مزاج از ادامه مسئولیت عذرخواسته و مقلدان خود را به آیتالله سیدعلی خامنهای ارجاع داده است.
◾️ امید آنکه دراین وانفسای حیات الگویی باشد برای همه مسئولان در نظام فکری اهل بیت علیهمالسلام، حوزههای علمیه و کارگزاران نظام اسلامی.
#یادداشت
🆔 @iictchannel
🖼 #عکس_نوشت | فضای مفهومی و ادراکی سایبر
⏺ فضای مفهومی میتواند محصول تفکر، تصور، یا به یادآوردن باشد یا فقط یک معنا و ارزش باشد که به تجربههایی از فضای فیزیکی مرتبط است. فضای سایبر بهعنوان شکلی از فضای مفهومی تعریف شده است. بااینوجود، فضای سایبر مفهومی، تنها یک نوع از فضای سایبر است و خودش به تنهایی نیز به چند زیرشاخه دیگر تقسیمبندی میشود. برای مثال، فضای سایبر منطقی که نوعی از فضای سایبر مفهومی است.
⬅️ بین فضای فیزیکی و فضای مفهومی، نیز میانجیای با نام فضای ادراکی وجود دارد. فضای سایبر ادراکی، نوعی ذهنیت از فضاست که توسط رابط کامپیوتر و کاربر از طریق یک یا ترکیبی از حسها تولید میشود. فضای سایبر، اتصال میان اطلاعات دیجیتال و ادراک بشر است. فضای سایبر ادراکی، تنها یکی از انواع فضای سایبر است. فضای سایبر، فضای ادراکی و مفاهیم پیچیده دیگر از جمله فضای زیباییشناختی و فضای رسانهای همه یکدیگر را کامل میکنند.
📖 برگرفته از کتاب تأملی نظری در ماهیت فضای سایبر، نوشته #احسان_کیان_خواه، عضو مرکز مطالعات فضای مجازی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
#برشی_از_کتاب
🆔 @iictchannel
🖼 #عکس_نوشت | نشانههای ظهور
🔸 شرایط و زمینههای ایجاد هر پدیدهای با علائم و نشانههای آن تفاوت دارد، عوامل و شرایط ایجاد یک پدیده لازمه آن بوده و از آن جداییناپذیر است و با وجود پیدا نکند، آن امر محقق نمیشود. اما نشانهها و علائم یک پدیده تنها از وقوع یا نزدیکی وقوع آن پدیده خبر میدهند و نقشی در ایجاد آن ندارند و ممکن است پدیده محقق شود بدون آنکه نشانههای وعده داده شده برای آن محقق شوند.
🔸 با این احوال دوگونه نشانه برای ظهور حضرت مهدی(عج) ذکر شده است که برخی از آنها به عنوان نشانههای قطعی ظهور در روایتها بیان شده است و مقید به هیچ قید و شرطی نیست و تحقق آنها پیش از ظهور بایسته است که از جمله آنها می توان به صیحه آسمانی، خروج سفیانی، خسف بیدا، خروج یمانی و قيام نفس زکیه اشاره کرد. قسم دوم نشانههای ظهور، نشانههای غیرحتمیاند که تحقق آنها در روایتها آمده است، اما کیفیت و مقدار گستردگی آنها معلوم نیست.
📖 برگرفته از کتاب مهدویت، نوشته #بهروز_محمدی
#برشی_از_کتاب
🆔 @iictchannel
🔸نشست علمی مسئله مصلحت ورزی در نظام تصمیم گیری حکومت اسلامی
🔰 باهمکاری گروه #سیاست پژوهشگاه و مرکز تحقیقات اسلامی مجلس برگزار میشود:
🎙 با حضور:
#سیدسجاد_ایزدهی
#ابوالقاسم_مقیمی_حاجی
#ولی_محمد_احمدوند
⏰ سه شنبه ۸ شهریور ماه، ساعت ۱۸
🏢 قم، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
💠 حضور مجازی از طریق:
➡️ join.skype.com/ptnWSK32M9lR
#نشست
🆔 @iictchannel
FeghPouya.mp3
8.89M
💯🔊 #بشنوید
🔰 ویژه برنامه رادیویی #فقه_پویا
🔹 با موضوع "تنظیم رفتار اجتماعی" / قسمت دوم
🔖 تبیین زوایای مختلف امر به معروف و نهی از منکر و جایگاه آن در جامعه
🎙با حضور:
🔸 دکتر #محمود_حکمت_نیا
🔸 حجت اسلام دکتر #فرج_الله_هدایت_نیا
(اعضای هیات علمی گروه #فقه_حقوق پژوهشگاه)
📻 رادیو سراسری معارف؛ 10 مردادماه 1401
#صوت
🆔 @iictchannel
◽️ بحثی در چیستی نظام معرفتشناسی اسلامی
✍️ نوشتاری از دکتر #مهدی_عباس_زاده عضو هیات علمی گروه #معرفت_شناسی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
🔰 تا کنون افراد و نحلههای مختلفی در شرق و غرب عالَم به بحث و تأمل در معرفتشناسی پرداختهاند. در این میان، گذشته از فلاسفه غربی، باید از فلاسفه اسلامی یاد کرد که نتیجه تلاشهای فکری و فلسفی آنان منجر به پیریزی «معرفتشناسی اسلامی» به مثابه یک مکتب معرفتشناختی شده است؛ مکتبی که گرچه ناظر به مباحث معرفتشناسی متعارف است، لیکن دارای تفاوتهای مهمی با معرفتشناسی غربی است...
🔰 فلاسفه اسلامی، از فارابی و ابنسینا گرفته تا سهروردی (شیخ اشراق) و ملاصدرا و نهایتاً صدرائیان و نوصدرائیانی مانند علامه طباطبائی، برغم اختلافات فکری که باهم دارند، جملگی کوشیدهاند تا مکتب معرفتشناسی اسلامی را تأسیس و تعمیق کنند و البته کار آنان همچنان قابل تکمیل و ارتقاء است...
#یادداشت
🆔 @iictchannel
هم اکنون در حال برگزاری...
🔶 نشست روایت مردم و روایت حاکمیت از مسالهی حجاب
🎙 با حضور #علی_ذوعلم
📅 سهشنبه ۸شهریور ماه ۱۴۰۱
#نشست
#حجاب_عفاف
🆔 @iictchannel
پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
🔸نشست علمی مسئله مصلحت ورزی در نظام تصمیم گیری حکومت اسلامی 🔰 باهمکاری گروه #سیاست پژوهشگاه و مرکز
🔴 هم اکنون در حال برگزاری...
🔸نشست علمی مسئله مصلحت ورزی در نظام تصمیم گیری حکومت اسلامی
🎙 با حضور #سیدسجاد_ایزدهی #ابوالقاسم_مقیمی_حاجی #ولی_محمد_احمدوند
🏢 قم، پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
💠 حضور مجازی از طریق:
➡️ join.skype.com/ptnWSK32M9lR
#نشست
🆔 @iictchannel
🖼 #عکس_نوشت | روشنفکری دینی یا تحقق مدرنیته؟
👤 دکتر #مسعود_فیاضی، رئیس پژوهشکده فرهنگ و مطالعات اجتماعی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی:
🔻 دغدغه اصلی جریان روشنفکری دینی از ابتدا این بود که بین «دین» و «مدرنیته» وفاقی ایجاد کند. دلیل آن هم این بود که پیش از ظهور این جریان در ایران، جریان دیگری در ایران به وجود آمده بود که نامش جریان روشنفکری بدون پسوند دینی بود. این جریان همان جریانی است که عملا بعد از جنگهای ایران و روس و به تقلید از جریان روشنفکری در غرب در کشور ایجاد شده بود و نام آن جریان «منورالفکری» بود.
🔻 وجه اشتراک هر دو جریان این بود که هر دو تجدد و مدرنیته را درست و صحیح میدانستند و وجه افتراقشان این بود که اولی معتقد بود دین با مدرنیته نمیسازد و چون مدرنیته به تمامه درست است، پس باید دین را کنار گذاشت، ولی دومی در عین اینکه قبول داشت مدرنیته درست است، معتقد بود بین دین و مدرنیته میتوان آشتی برقرار کرد. ایده این جریان برای ایجاد این وفاق این بود که باید دین را طوری تفسیر کرد و تغییر داد که با مدرنیته جور در بیاید زیرا مدرنیته دستاورد بشر امروز است، ولی دین اسلام مربوط به ۱۴۰۰ سال قبل است.
#گفتگو
🆔 @iictchannel
🖼 #عکس_نوشت | استخراج علم با روش شهید صدر
◽️ شهید صدر از نخستین اندیشمندان اسلامی معاصر است که در حوزه علم دینی با دیدگاهی نو، روشی ابداعی ارائه داده و نظریه وی در این عرصه از انسجام و توانایی خاص و مطلوبی برخوردار است، به طوریکه میتوان آغاز و فرایند و پایان آن را شناخت و تحلیل کرد و در حوزههایی مثل اقتصاد، جامعهشناسی و سیاست به کار برد. از نگاه شهید صدر روش نظریهپردازی اسلامی در حوزه علم دینی، منحصر در روش اکتشافی و به تعبیری حرکت از احکام به سوی کشف مبانی است.
◽️ از دیدگاه شهید صدر علم در گام نخست، متصف به اسلامی و غیر اسلامی نمیشود؛ زیرا فقط بیانگر واقعیتهای خارجی و تجربی است؛ ولی به دلیل ویژگی راهبری، هدایتگری و جهتدهی مکتب و تبعیت علم از مکتب، تنها به یک معنا میتوان از علم اسلامی سخن به میان آورد و آن زمانی است که مکتب اسلام در زندگی واقعی مردم در همه حوزهها محقق شود.
✍️ #سیدمهدی_سلطانی_رنانی
🔖 برگرفته از مقاله "بررسی و تحلیل شاخصههای علم دینی در اندیشه شهید صدر" شماره 93 و 94 فصلنامه انتقادی - نظری در حوزه علوم انسانی «کتاب نقد»
#برشی_از_مقاله
📌 جهت سفارش این کتاب به لینک زیر مراجعه نمائید:
➡️ poiict.ir/22511
🆔 @iictchannel
🖼 #عکس_نوشت | نظام معرفتشناسی اسلامی، مبنای مهمی برای نظامهای فکری و اجتماعی است
✍️ نوشتاری از دکتر #مهدی_عباس_زاده، عضو هیات علمی گروه #معرفت_شناسی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی؛
📎نظام معرفتشناسی، دارای هرگونه مبانی که باشد، خود میتواند مبناپرداز برای دیگر نظامهای فکری و خاصه نظامهای اجتماعی از جمله سیاست، اقتصاد، حقوق، اخلاق، تعلیم و تربیت، مدیریت و … باشد. هر نظام فکری و اجتماعی لزوماً دارای مبانی معرفتشناختی خاصی است و اختلاف در این قسم مبانی، کمابیش اختلاف در آن نظامها را موجب میشود. در این میان، نظام معرفتشناسی اسلامی، مبنای مهمی برای نظامهای فکری و اجتماعی است که با رویکرد اسلامی تولید شده یا خواهند شد.
#یادداشت
🆔 @iictchannel
🖼 #عکس_نوشت | من کیستم؟
🔺 یکی از ابتلائات عصر مدرنیته، ماشینیشدن زندگی، به ماشینیم و ماشینشدگی آدمی انجامیده است؛ انسان به جزئی از زنجیره پیچیده تبدیل و تولید بدل شده، و تا حد یکی از بیشمار پیچ و مهرههای پیچیده و بیمهر فرایند حیات معاصر تنزل کرده است؛ این هویت، دیگر هویت حقیقی انسان نیست و انسان به خویش دیگرانگاریهای تودرتو مبتلا شده است.
🔺 این بیهویتی و منهای عاریتی و مجازی ثمره عهد انسان متوهم به خداانگاری است. ثمره این حقیقت مجازگونه حذف تفاوتهای مرتبهای و ارزشی است، همهچیز یکسان است، به این معنا دیگر چیزی آن قدر ارزش و اهمیت ندارد که کسی بخواهد برایش بمیرد و این همان مفهوم نهیلیسم است.
📖 برگرفته از کتاب تأملی نظری در ماهیت فضای سایبر، نوشته #احسان_کیان_خواه، عضو مرکز مطالعات فضای مجازی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
#برشی_از_کتاب
📌 جهت سفارش این کتاب به لینک زیر مراجعه نمائید:
➡️ poiict.ir/22549
🆔 @iictchannel
🖼 #عکس_نوشت | قیام روشن
🔸 براساس آموزههای وحیانی و دینی، نهضت و قیام امام مهدی(عج) قیامی اصلاحی است که با محقق کردن هدفهای عالی انسانی، بشریت مقهور و سرکوب شده انواع استبدادها و ظلمها و بشر گرفتار در انواع جهلها و نادانیها را نجات داده و به فلاح و رستگاری دنیوی و اخروی میرساند. علت غایی آن نهضت شخصی و فردی نبوده و بلکه نوعی و کلی و برای عدالت اجتماعی، انسانیت و توحید است و این امر سبب پذیرش همگانی آن میشود.
🔸 قیام با بینش و بصیرتی عالی در میان اجزای قیام توأم باشد و با وجود بصیرترین و آگاهترین یاران برای آن حضرت این مهم نیز محقق میشود. آن نهضت همچون برقی است که در یک ظلمت کامل درخشیده، و ندایی در میان سکوتها و حرکتی در میان سکونهای مطلق است شرایطی که خفقان به طور مطلق و کامل حکمفرما است و تاریکی، یأس و ناامیدی مطلق و ... یک مرتبه پیدا میشود. قيام مهدی در زمانی صورت میپذیرد که ظلم و تاریکی سرتاسر جهان را فراگرفته باشد و امید تمام مردم از ظهور مصلح قطع شده باشد.
📖 برگرفته از کتاب مهدویت، نوشته #بهروز_محمدی
#برشی_از_کتاب
📌 جهت سفارش این کتاب به لینک زیر مراجعه نمائید:
➡️ poiict.ir/4322
🆔 @iictchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
‼️ پیشنهاد ویژه
❌ آیا باید با همه کسانی که حجاب عرفی دارند و هنجارشکناند، مقابله کیفری داشته باشیم؟
🔹 باید کسانی که حجاب عرفی دارند را از حوزه مداخلات کیفری دولت خارج کنیم و تنها سراغ هنجارشکنان برویم. در اینجا دیگر مسئله اصلی حجاب نیست، بلکه شاهد تلفیق آن با عناوین مجرمانه دیگری خواهیم بود. به نظرم اگر رویکرد خود را اصلاح کرده و کسانی که حجاب عرفی دارند را با روشهای دیگری نظیر موعظه کریمانه به اقناع برسانیم، نتیجه بهتری حاصل میشود...
🎙 حجتالاسلام والمسلمین #فرج_الله_هدایت_نیا
💠 سلسله برنامههای «کشف واقعیتهای حجاب»
#حجاب_عفاف
🆔 @iictchannel
◽️ علم دینی و علوم انسانی اسلامی از منظر شهید سیدمحمد باقر صدر
🔸 نوشتاری از دکتر #رمضان_علی_تبار عضو هیأت علمی گروه منطق فهم دین و سردبیر کتاب نقد؛
🔖 به بهانه انتشار شماره ۹۳ و ۹۴ فصلنامه کتاب نقد
◾️شهید صدر ضمن بررسی جایگاه و منزلت علم و علوم انسانی در مکاتبی چون کمونیسم و لیبرالیسم نشان میدهد علم در مکتب اسلام به دلیل برخورداری از خاستگاه وحیانی و الهی، دربرگیرنده اصول کلی و زیرساختهای کلان است.
◾️ در بررسی آرای شهید صدر در حوزه علم دینی و تولید علوم انسانی اسلامی، باید از فلسفه و مکتب تا منطق و روش و از روششناسی تا مسائل انضمامی علوم انسانی توجه نمود.
#یادداشت
🆔 @iictchannel
🔶 اولین کارگاه آموزشی مدیریت شبههشناسی و گفتمانسازی
🎙با حضور:
#عبدالکریم_بهجت_پور
#ابوالقاسم_مقیمی_حاجی
#حمیدرضا_شاکرین
#محمدباقر_پورامینی
#محمد_کاشی_زاده
📆 9 و 10 شهریور ماه 1401
🏢 قم، جمکران، مجتمع نرجس خاتون
🆔 @iictchannel
پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
🔸نشست علمی مسئله مصلحت ورزی در نظام تصمیم گیری حکومت اسلامی 🔰 باهمکاری گروه #سیاست پژوهشگاه و مرکز
Maslahat Varzi.mp3
21.24M
💯🔊 #بشنوید
🔸 صوت کامل نشست علمی مسئله مصلحت ورزی در نظام تصمیم گیری حکومت اسلامی
🎙 با حضور:
#سیدسجاد_ایزدهی
#ابوالقاسم_مقیمی_حاجی
#ولی_محمد_احمدوند
⏰ سه شنبه 8 شهریور ماه 1401
#صوت
#نشست
🆔 @iictchannel
◽️ مرکز رشد و نوآوری در مسیر رشد و کمال!
🔰 گپ و گفتی با #مهدی_رحیمی رئیس مرکز رشد و نوآوری پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی
🔻 مرکز رشد و نوآوری پژوهشگاه – که راهکار برآمده از طرح تحول بود – از رهگذر بررسی «فلسفه تشکیل پژوهشگاه»، «نگاهی تاریخی به موضوع و بسترهای شکلگیری پژوهشگاه»، «بررسی محیطی صحنه داخل و بین الملل» و همچنین «روندپژوهی نهاد علم در بستر زمان (بررسی وضعیت تطور نهاد علم در دنیا)»، به «ایدهای برتر»، برای سازماندهی امور خود رسید...
🔻جامعه علمی باید از یک «زیستبوم پیشامسئلهگی» به «زیستبوم مسئلهگی» انتقال یابد. این انتقال با ساخت نسل دوم پژوهشگاه/ جامعه علمی در قالب تشکیل اکوسیستم رشد علمی و با بکارگیری شتابدهندگان آن اکوسیستم امکانپذیر است. به عبارت بهتر برای اجراییسازی ایده فعالسازی جامعه علمی در نسل دوم، میباید با اتخاذ یک راهبرد اساسی، کمکیار اعضای جامعه علمی-حاکمیتی بود....
#گفتگو
🆔 @iictchannel
▫️کتاب مبانی قرآنشناختی علم دینی
🔰توسط #سازمان_انتشارات پژوهشگاه و به قلم حجتالاسلام #محمد_علی_اسدی_نسب در گروه علوم انسانی قرآنی پژوهشگاه منتشر شد.
🔹منکران علوم انسانی اسلامی بدون لحاظ نسبتی که آموزههای قرآنی با علوم انسانی دارد، همواره مطالب ناسازگار با مبانی وحیانی را بیان میکنند، لذا در این اثر و در دو بخش امکان علم دینی با رویکرد علوم انسانی و بخش مبانی مشترک، جواز، مطلوبیت و ضرورت علم دینی تلاش شده است با اتکای به قرآن کریم ضمن بیان مبانی علم دینی و بالاخص علوم انسانی اسلامی، به شبهات مربوطه نیز پاسخی مناسب داده شود.
#معرفی_کتاب
🆔 @iictchannel
▫️نخستین هماندیشی همایش عرفان اهلبیتی
💢 ماهیت، منطق و ضرورت عرفان اهل بیتی
🔸 توسط گروه #عرفان پژوهشگاه با همکاری مجمع جهانی اهل بیت(ع)، موسسه فرهنگی هنری تحقیقاتی پویندگان انوار توحید و موسسه فرهنگی هنری تعاملات الهیات دانان شیعه و کلیسای کاتولیک برگزار می شود:
🎙با حضور:
#رضا_رمضانی_گیلانی
#علی_شیروانی
#مهدی_علیزاده
#مسعود_آذربایجانی
#محمدمهدی_گرجیان
#رضا_الهی_منش
#علی_امینی_نژاد
#مصطفی_فرهودی
#علی_فضلی
#الیاس_عارفی
#محمد_فنایی_اشکوری
#اصغر_نوروزی
#محمدجواد_رودگر
📆 شنبه ۱۹ شهریورماه،ساعت ۸ صبح
🏢 قم، مجمع جهانی اهل بیت(ع)
#همایش
#عرفان_اهل_بیتی
🆔 @iictchannel
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💯 پیشنهاد ویژه
⚠️ #ببینید | «پرسش های پیرامون حجاب»
⁉️ آیا حجاب واقعا ریشه قرآنی و روایی دارد؟
⁉️ آیا حجاب یک امر اخلاقی است یا الزامی و فقهی؟
⁉️ آیا آیات حجاب مربوط به همه مسلمانان است؟ یا مربوط به شخصیت ها می باشد؟
⁉️ آیا این حجاب فقط مخصوص زنان شوهردار است؟
⁉️ آیا حجاب یک امر شرعی است یا عرفی؟
🎙 حجتالاسلام والمسلمین #سعید_داودی عضو هیأت علمی گروه قرآن پژوهی پژوهشگاه به شبهاتی پیرامون حجاب زنان پاسخ می دهد....
💠 با ما همراه باشید...
#حجاب_عفاف
🆔 @iictchannel
◽️ مراسم بزرگداشت آیت الله سیدحسن مصطفوی در قم برگزار می شود
🔰 بزرگداشت ارتحال عالم عامل و حکیم متاله آیت الله سیدحسن سعادت مصطفوی از سوی مجمع عالی حکمت اسلامی با مشارکت پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی و دیگر نهادهای حوزوی و دانشگاهی در قم برگزار می شود...
⚜️ بیشتر بخوانید:
🌐 iict.ac.ir/mostafaviie
#یادبود
🆔 @iictchannel