eitaa logo
اجتهاد
7.3هزار دنبال‌کننده
9.9هزار عکس
740 ویدیو
295 فایل
💢پایگاه جامع رویداد‌ها، دیدگاه‌ها، گفتگوها، تازه‌های نشر و همایش‌های علمی فقه، حقوق و اقتصاد اسلامی 🌐 نشانی سایت: ijtihadnet.ir 📲ارتباط با دبیر خبر و مدیر کانال ارسال مطالب، نقد و پیشنهادات: @MBagherAryani
مشاهده در ایتا
دانلود
12.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
◾️ قربان شهامت این زن! ▪️ روضه‌خوانی حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در مصیبت حضرت ام‌البنین (سلام‌الله‌علیها) در سال ۱۳۵۲ 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
16.33M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚫️ روضه‌ وداع؛ گریه‌های شهید مطهری برای آخرین لحظات حیات حضرت سید الشهداء(ع) 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
⚫️ چرا پیام امام حسین(ع) محوشدنی نیست؟ امام حسین(ع) پیام خونین خودش را روی صفحه لرزان هوا ثبت کرد، ولی چون توأم با خون و رنگ قرمز بود، در دلها حک شد. امروز شما میلیونها افراد از عرب و عجم را می‌بینید که پیام امام حسین را می‌دانند: «انّی لا ارَی الْمَوْتَ الّا سَعادَةً وَ لَاالْحَیوةَ مَعَ الظّالِمینَ الّا بَرَماً»؛ آنجا که انسان می‌خواهد زندگی کند ننگین، آنجا که می‌خواهد زندگی کند با ظالم و ستمگر، آنجا که می‌خواهد زندگی فقط برایش نان خوردن و آب نوشیدن و خوابیدن و زیر بار ذلت‌ها رفتن باشد، مرگ هزاران بار بر این زندگی ترجیح دارد. این پیام شهید است. امام حسین(ع) که مهاجم است و منطقش منطق شهید، آن روزی که پیامش را در صحرای کربلا ثبت می‌کرد نه کاغذی بود نه قلمی، همین صفحه لرزان هوا بود. ولی همین پیامش روی صفحه لرزان هوا، چرا باقی ماند؟ چون فوراً منتقل شد روی صفحه دلها؛ روی صفحه دلها آنچنان حک شد که دیگر محو شدنی نیست. هر سال که محرم می‌آید می‌بینیم امام حسین از نو طلوع می‌کند. 📗حماسه حسینی، ج۱، ص۱۳۶ 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
🏴 مکتبِ "روز عاشورا" روز عاشورا فقط روز عزا و مصیبت نیست... 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
سخنرانی عاشور - آیت الله جوادی آملی - 14020505-.mp3
14.11M
🎙صوت بیانات آیت‌الله جوادی آملی در عاشورا ۱۴۰۲ 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
💢قوام امامت و ولایت به امام و ولی‌الله است ✍استاد حمید پارسانیا امامت و ولایت به حسب ظاهر به عنوان منزلت، منصب و نهادی اجتماعی و سیاسی، حکمی از احکام و حقی از حقوق الهی است که اهمیتی فراتر از دیگر احکام و حقوق، نظیر نماز، حج، روزه و زکات دارد؛ لکن مهمتر از آن حضور کلمه توحید در افق فرهنگ و حراست از مرزهای هویتی و جغرافیایی جامعه و نظام اسلامی است. در تزاحم بین احکام همواره حکم اهم را باید ترجیح داد و ترجیح حکم مهم بر اهم خطا و گاه نیز گناهی نابخشودنی است.. علی علیه‌السلام در حراست از مرزهای هویتی و جغرافیایی فرهنگ‌ و نظام اسلامی درحالی که خار در چشم و استخوان در گلو داشت از مقام امامت گذشت و فرزند او حسین بن علی علیه‌السلام در همین راستا آنچه را که مهمتر از آن مقام بود، یعنی امام را که حقیقت خود او بود با همه حریم و حرم خود که حریم و حرم رسول الله بود به مسلخ برد و تقدیم نامی کرد که باید بدرخشد و فرهنگی که باید تداوم یابد و جامعه و نظامی که باید بماند. 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
11.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 روز جدایی 🎙صدای مرحوم استاد علی صفایی حائری را می‌شنوید 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
20.28M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 دیر رسیدم من.. 🎙 بیاد مرحوم استاد حسین دست‌پروری (ره) 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
💢قومی بر امام معروف و قومی بر امام منکر ✍ حجت‌الاسلام داود مهدوی زادگان مردى در منزل «ثعلبيه» نزد امام حسين عليه‏السلام آمد و در مورد اين آيه كريمه سؤال نمود "يَوْمَ نَدْعُو كُلَّ أُنَاسٍ بِإِمَامِهِمْ" (اﻹسراء: 71) امام فرمود: يعنى پيشوا و امامى كه مردم را به راه راست هدايت كند و مردم هم او را اجابت كنند، و امامى كه مردم را به گمراهى و ضلالت دعوت كند و مردم نيز به دعوت او پاسخ مثبت دهند؛ گروه اول در بهشت و گروه دوم در آتش خواهند بود، و اين قول خداى متعال است كه"فَرِيقٌ فِي الْجَنَّةِ وَفَرِيقٌ فِي السَّعِيرِ" (الشورى: 7)(مقتل الحسين مقرم: 179). مطابق فرمایش قرآنی امام حسین علیه‌السلام آدمیان در اجتماع و گروه زندگی می‌کنند و هیچ گروهی بدون امام و رهبر نیست. گروه با امام و الگوی خود به این سو و آن سو حرکت می کند تا به مقصد نهایی می‌رسد. این مقصد یا خیر است یا شر. عاقبت گروه خیر، بهشت برین است و عاقبت گروه شر دوزخ است. پس، برای اینکه دانسته شود اهل کدام فرقه هستیم، باید امام خود را بشناسیم. باید نسبت به گفته‌ها و اعمال و سیاست‌ها و جهت گیری‌های امام خود شناخت پیدا کنیم. روز عاشورا، دو فرقه رو در روی هم صف آرایی کردند. فریقی اهل جنت بود و فریقی اهل نار. هر دو گروه هم کاملاً امام شان را می‌شناختند. هیچ کس نبود که امامش را نشناسد. گروهی بر امام معروف بودند و گروهی بر امام منکر. امام معروف، حسین فرزند زهرای مرضیه دخت پیامبر خدا بود و امام منکر، دعی بن دعی، ابن مرجانه فرزند زیاد و یزید بن معاویه بن ابوسفیان بود. اگر گمان کنیم که صف آرایی این دو امام فقط مربوط به واقعه کربلا است و تکرار شدنی نیست، سخت در اشتباهیم. دنیای امروز نیز بواسطه دو امام معروف و امام منکر به دو فرقه تقسیم شده است. امامی که دعوت به آخرت می کند و حیات دنیوی را در برابر آخرت قلیل و نا چیز می شمارد: "قُلْ مَتَاعُ الدُّنْيَا قَلِيلٌ وَالْآخِرَةُ خَيْرٌ لِمَنِ اتَّقَى وَلَا تُظْلَمُونَ فَتِيلًا" (النساء: 77). امام دیگری که نفی آخرت می‌کند و می‌گوید هر آنچه هست همین دنیا است: "وَقَالُوا مَا هِيَ إِلَّا حَيَاتُنَا الدُّنْيَا نَمُوتُ وَنَحْيَا وَمَا يُهْلِكُنَا إِلَّا الدَّهْرُ" (الجاثية: 24). همگان هر ساله در روز عاشورا مختصات خودمان را که در کدام فرقه حضور داریم، بازخوانی و باز شناسی می‌کنیم. هر بار معلوم می‌کنیم که امام مان کیست تا معلوم شود اهل نوریم یا اهل نار. اگر امام مان را حسینی می‌دانیم، باید همه ساله تجدید عهد کنیم. چون معلوم نیست که تا به آخر بر این عهد مقدس باقی بمانیم. امام رهایمان نمی‌کند ولی از ناحیه خودمان تضمینی نیست. 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
🏴 اللّٰهُمَّ صَلِّ عَلَىٰ عَلِيِّ بْنِ الْحُسَيْنِ سَيِّدِ الْعابِدِينَ الَّذِي اسْتَخْلَصْتَهُ لِنَفْسِكَ، وَجَعَلْتَ مِنْهُ أَئِمَّةَ الْهُدَى الَّذِينَ يَهْدُونَ بِالْحَقِّ وَبِهِ يَعْدِلُونَ، اخْتَرْتَهُ لِنَفْسِكَ، وَطَهَّرْتَهُ مِنَ الرِّجْسِ وَاصْطَفَيْتَهُ وَجَعَلْتَهُ هادِياً مَهْدِيّاً . اللّٰهُمَّ فَصَلِّ عَلَيْهِ أَفْضَلَ مَا صَلَّيْتَ عَلَىٰ أَحَدٍ مِنْ ذُرِّيَّةِ أَنْبِيائِكَ حَتَّىٰ تَبْلُغَ بِهِ مَا تَقَرُّ بِهِ عَيْنُهُ فِي الدُّنْيا وَالْآخِرَةِ إِنَّكَ عَزِيزٌ حَكِيمٌ. ◾️شهادت مظلومانه سید الساجدی امام زین العابدین (علیه السلام) تسلیت باد. 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎞 مهربانی‌های امام سجاد علیه‌السلام 🎙شما صدای مرحوم استاد علی صفایی حائری را می‌شنوید 🆔 https://eitaa.com/ijtihad
💢نحوه مواجهه حقوقی با اهانت به قرآن و مقدسات بررسی شد ✔️نشست علمی با موضوع قواعد نظام‌های حقوقی در مواجهه با توهین به کتب آسمانی میزبانی خانه ملی قانون اساسی برگزار شد. در این نشست حجت‌الاسلام بی‌آزار شیرازی، حجت‌الاسلام محمدجواد ارسطا، دکتر سیدمحمدمهدی غمامی، دکتر حبیب‌نژاد و دکتر هدی غفاری حضور داشتند که هر کدام به تبیین دیدگاه‌های خود نسبت با موضوع فوق پرداختند. 👈 بخوانید: http://ijtihadnet.ir/?p=72262 🆔 https://eitaa.com/ijtihad