فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
کمی سخنان توحیدی بشنویم از یک مرد ۱۴ ساله!
مدرسه تربیتی دفاع مقدس که امتداد مدرسه تربیتی سیدالشهداء اینچنین در ۱۳ سالگی عارفی تربیت میکند که توحیدی سخن میگوید!
شذرات؛ ایمان نوروزی
هدایت شده از مکتب اسلامی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 او را برد به دادگاه تا طلاقش بدهد
این همسر شهید عبدالرحمن صبح است که همراه بنیانگذار حرکت عرین الاسود در نابلس به شهادت رسید.
به همسرش گفته بود که سرانجام من شهادت است و با من بمانی همسر شهید خواهی شد.
دست زنش را گرفته بود و برده بود دادگاه تا طلاقش بدهد،
او اما گفته بود که میمانم و همسر شهید میشوم و ماند و همسر شهید شد؛
در میانه فیلمهای فحاشی و پُستهای پَست، امروز با این شیرزن جوان نفس کشیدم.
سید سرباز روح الله رضوی
@maktab_eslami
15.21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 اظهارات شنیدنی تحلیلگر انگلیسی از اتفاقات ایران: فکر میکنید چه کسی از تغییر رژیم ایران سود خواهد برد؟ نه زنان، نه کودکان و نه ایران کوچکترین اهمیتی برای غربیها ندارد!
"ریچارد مدهرست" تحلیلگر انگلیسی:
🔹اگر فکر میکنید که غربیها نگران حقوق زنان ایرانی هستند، احمق هستید؛ از سال 1979 به دنبال خلاص شدن از دست ایران هستند چون قبل از آن آمریکایی ها و انگلیسی ها منابع ایران را غارت می کردند!
ـــــــــــــــــــــــ
♨️دریافت اخبار مربوط به اغتشاشات👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1655832592Cd30cd51591
شهید مطهری در کتاب خدمات متقابل ایران و اسلام:
«یکی از کسانی که در کشمیر به اسلام خدمت کرده است میرسیدعلی همدانی بود، این مرد بزرگ که از مفاخر اسلامی است هزارن اشاگرد در کشمیر تربیت کرد که هر کدام برای خود استاد شدند.»
#میرعلی_همدانی
#کشمیر
#جد_امام_خمینی
هدایت شده از تشکل «حوزه مردم»
5.35M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥حاج سعید قاسمی از منتظری میگوید:
🔸در خانه هر حزباللهی دوتا قاب عکس بود. امام و آقای منتطری
🔹آقا روحالله شما که گفتید من در منتظری خلاصه شدم!
🔹مادرم به من گفت بچه قاب عکس و بیار پایین، گفتم صبر کن تا فردا، عصا را آورد بالا زد زیر قاب عکس و افتاد پایین...
🔸برای تو انقلابی میگویم که گیج میزنی که حضرت آقا یک بار یک جایی گفت هیچ کسی برای من فلانی نمیشود
📣تشکل حوزوی سُعداء قم
🆔 https://eitaa.com/joinchat/603652132Ce46bba8e6a
🔹#تبیین #نظامات_اجتماعی و نظریه #فقه_نظام شهید صدر در جمع #قلیان_کشها!
🔹رییس #قلیان_کشها گفت: فردا شب بچهها را جمع میکنم، در حمام روستا منبر برو!
🔻ماه رمضان سال ۹۸ در روستای محل تولدمان (سالهای زیادی از آن محیط دور بودم) تبلیغ بودم. تبعا با مسجدی ها و بچه های بسیج ارتباط برقرار شده بود. اما مردم عادی و حتی جوانهای غیرمذهبی مخاطب من قرار نمیگرفتند.
🔻رفیق مان که مسئول بسیج و از رزمندگان مدافع حرم بود و فردی فرهیخته (ارشد فلسفه) گفت: میای برویم باغ فلانی!(فلانی: #رییس_قلیانکشها که فردی مذهبی اما مخالف مسجدی ها و حزب اللهی ها بود).
گفت: برایت حاشیه درست میشود و در روستا پشت سرت حرف خواهند زد.
گفتم مسئله ای نیست برویم.
بعد از مسجد و جلسه قرآن خوانی. رفتیم باغ! (در روستاها مسئله خانه_باغ و قلیان و اعتیاد خودش از آسیب های اجتماعی پیچیده است)
🔻آتش و زغال قلیان را به راه کرده بودند! اولش کمی در رودرواسی بود قلیان چاق کنند یا نه!
باب گفتگو از چه تنباکویی میکشید شروع شد! گفتم اگر تنباکو خوانسار دارید برای ما هم چاق کنید! یخ شان باز شد.
از خواص طبی قلیان و اثرات آن گفتم. و اینکه در ترک سیگار و بازسازی ریه میتواند موثر باشد.
خودش گفت: سیگار کشیدن ۱۵ ساله را با همین قلیان کنار گذاشته است.
🔻صحبت به #طب و سبک زندگی و معماری و بعد مسایل سیاسی هم کشید. چون جمع فرهیخته ای بودند، با زبان ساده از #نظامات_اجتماعی(در ذیل نظریه #فقه_نظام شهید صدر) و نهادسازی حضرت امام و راز ماندگاری انقلاب اسلامی در مقایسه با خیرش #بیداری_اسلامی یا به تعبیر عربها #بهار_عربی صحبت کردیم.
🔻در ضمن بحث سبک زندگی، از معماری که صحبت به میان آمده بود. از ظرفیتهای #حمام_سنتی روستا و کارکردهای طبی و حتی اقتصادی آن گفتم.
برایش جالب بود!
🔻گفته بودم ما هفته ای یا ماهی یکبار با رفقا جمع میشویم و در قم میرویم #حمام_سنتی!
آداب و فلسفه حمام را مختصراً بیان کردم. (طبق کتاب #حلیة_المتقین)
آخر جلسه خودش پیشنهاد داد. من همه جوانان قلیانی را جمع میکنم. فردا شب میای با هم برویم حمام؟! همه این حرفها هم اونجا بگو!
#خاطرات_تبلیغ
#قلیان
#حمام
#باغ
#نظامات_اجتماعی
#انقلاب_اسلامی
هدایت شده از فصل فرهنگ | فلاح شیروانی
• تحلیل •
#درباره_حجاب
#جنگ_تمدنی
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
▫️پرچین شکسته
این عجیب نیست که کسی از یک سوراخ دو بار گزیده شود، یا حتی این عجیب نیست که یک ملتی از یک سوراخ دو بار گزیده شوند، ولی هیچ کدام درست نیست. یعنی باید جلوی آن را گرفت.
وقتی از یک نقطه ضربه خوردیم باید مراقب باشیم که تکرار نشود.
اگر دشمن هوشمندی رو به روی ما باشد حتماً از شکست ما الهامهای زیادی خواهد گرفت.
ما طی این چهل سال در یکی از جنگهایی که با دشمنان خود داشتیم به طور قطعی شکست خوردیم و یک تراز راهبردی را به طور کامل از دست دادیم و آن «جنگ جمعیّت» بود.
نرخ باروری یا (TFR) یعنی میانگین تعداد فرزندانی که یک زن به دنیا میآورد در کشور ما در حدود سه دهه گذشته به صورت حیرت انگیزی روند کاهشی داشته است؛ از ۶.۵ فرزند سال ۱۳۶۵ به ازای هر زن به 1.7 فرزند در سال ۱۳۹۸ رسیده است، که پایینترین نرخ باروری در طول تاریخ ایران است. ما در حال حاضر پایینترین نرخ باروری کشورهای غرب آسیا و شمال آفریقا را داریم.(مروتی، عبرتهای پروژه تحدید نسل ایرانیان)
این کار برنامه ریزی شده بوده است. حداقل 150 سال روی خصوص ایران انواع نقشه ها ریخته شده و عملیاتهای موفق و ناموفق فراوانی انجام شده است و نهایتاً به دست ما به توفیق کامل رسیده است.
ما در هماوردیهای فراوانی با نظام سلطه پیروزیهای درخشان داشتیم، مثل روز روشن است. اما هزیمت در موضوع فوق استراتژیک جمعیّت را هیچ جوری نمی شود توجیه کرد. بپذیریم که صحنه را از دستمان خارج کردند و الآن واقعاً در معرض خطریم!
اما آیا عملیات دشمن ساده بوده است؟ خیر از روی آگاهی و مطالعۀ کامل و شناخت دقیق و حرفه ای مطلوبیتهای خود و در دل طرحی کاملاً پیچیده و چند بعدی بوده است. از قسمتهای شکستۀ پرچین بر ما یورش آوردند و دیر فهمیدیم.
نکتۀ مهم اینجا است که ما هیچ بررسی درستی انجام نداده ایم که «چطوری شد که شکست خوردیم» و منظورمان از این بررسی این باشد که جلوی شکست خوردنهای این طوری را بگیریم.
ما در جنگهای این طوری که می توان نام آن را جنگهای تمدنی گذاشت، شکست خواهیم خورد. ما از خود نقطه ضعف نشان دادیم و این نقطه ضعفها را برطرف نکرده ایم؛ یکی از آنها «ساده انگاری طولانی مدت» است.
باید با خوف ویژه ای بهوش باشیم!
جنگ تمدنی ترازی از جنگیدن است که به دید نگاههای معمولی و سطحی و ذهنهای جمع و جور نمی آید، ولو از تحصیلکردگان دانشگاهها باشند.
در این تراز از جنگیدن ممکن است از لشگر مقابل بتوان سربازهای فرهیخته ای گرفت، در حالی که او متوجه این ماجرا نیست و حتی ممکن است جنگ را انکار کند.
جنگ تمدنی عمیق است(یا یک تصمیم عمیق دینی راهبردی است و قابل صرف نظر کردن نیست)، گسترده و چند بعدی است، واقعاً «پرمؤلفه» است، دارای انسجام است، در لایه های متنوعی روی آن طراحی می شود، دراز مدت و باحوصله است، یک داستان و سناریوی کامل و سر و ته دار دارد، در بسیاری از رگه ها برای عموم یا بخش خوبی از جامعه بسیار موجه و خواستنی است، تکیۀ جدی به جنگ نرم دارد، ...
ما «سرمایۀ راهبردی جمعیّت» را به همین واسطه از دست دادیم و یک افق حضور اجتماعی انقلاب اسلامی را به طور قطع از دست دادیم و اکنون نگران موجودیّت کشور انقلابی خود هستیم.
جنگ جمعیّت یک جنگ فرهنگی نبود، یک جنگ حقوقی محض نبود، یک جنگ بهداشتی نبود، یک جنگ سیاسی و امنیتی نبود، یک جنگ اجتماعی، یک جنگ اقتصادی و رفاهی نبود، یک جنگ تعلیمی و تربیتی نبود، ... بلکه همۀ اینها بود.
طراحی «جنگ جمعیّت» کامل بود و کسانی که این جنگ را طراحی کرده بودند حضوری تفننی در این میدان نداشتند، دشمن تر از آنی بودند که ساده لوحان می پنداشتند.
ما حتی وزن راهبردی جمعیّت را بخصوص برای یک کشور انقلابی درک نمی کردیم و دربارۀ آن سهل انگار بودیم و سالها زمینهای خالی و بی حفاظ را در اختیار آنها قرار دادیم.
ما تراز تمدنی نداشتیم و هنوز هم نداریم و به همین واسطه واقعاً در معرض خطریم. ما دشمن را امیدوار کردیم و هنوز هم متوجه این تراز از جنگیدن نشده ایم.
دشمن در مقولۀ «حجاب» با ما در حال جنگیدن است و طرح کاملی هم دارد.
اگر انکار کنیم از یک تراز راهبردی واجب خواهیم افتاد. «جنگ حجاب» را باید آنچنان که هست رؤیت و روایت کرد. اگر آن را صرفاً فرهنگی دیدیم خود و دیگران را در معرض خطر قرار می دهیم.
┄┄┅••=✧؛❁؛✧=••┅┄┄
✿شاخۀ گل یاد، هدیه به روح بلند ام المؤمنین حضرت خدیجه سلام الله علیها
☘️@faslefarhang
هدایت شده از یک نفر مانده از این قوم که برمی گردد
از معابر کوثری تا خیابانهای تکاثری
تا به حال به تفاوت معابر در شهرهای سنتی و معاصر دقت کردهاید؟ در شهر سنتی که مصداق شهر/عبودیت بود بازار در موقعیتهای مشخصی مکانیابی و احداث میشد به نحوی که در چنین شهری، کارکرد اغلب معابر (متناسب با وجه تسمیه معبر) صرفاً عبور و مرور بود و نه تجارت و بیع.
اما در شهر معاصر که مصداق شهر/ثروت است، کمتر خیابان و معبری را میتوان یافت که بدنه آن به کاربریهای تجاری اختصاص نیافته باشد. در چنین شهری، عملا کل شهر بر مدار تجارت شکل میگیرد و نه عبودیت. به نحوی که شهروندان حتی برای طی کردن مسیرهای روزمره نیز گریزی از مواجهه با انبوه ابنیه تجاری ندارند (به تفاوت دو تصویر ارائه شده در عکس فوق عنایت بفرمایید).
به این ترتیب در شهر معاصر به دلیل کالایی شدن فضاهای شهری که از نتایج اقتصاد تکاثری است، شهروندان با عبور و مرور روزمره در معابر، چه بخواهند و چه نخواهند در حال بازارگردی هستند. چنین شهری، برخلاف شهر سنتی که محصول اقتصاد کوثری و فرهنگ قناعت بود، محصول اقتصاد تکاثری و فرهنگ مصرف است؛ اقتصادی که برای رفع احتیاج بازار نیست، بلکه برای ایجاد بازار احتیاج است.
اینکه در اقتصاد تکاثری، بسط بازار از موقعیتهای خاص به کل شهر، چه تاثیراتی بر روحیات و خلقیات شهروندان دارد محل تامل جدی است؛ شهری که حتی بسیاری از شهروندانش شبها را به نوعی در بازار میخوابند! زیرا در منازلی سکونت دارند که طبقه فوقانیِ مغازهها و ابنیه تجاری است و مبرهن است که در چنین شهری، حرکت بر مدار عبودیت، از عهده هرکسی برنمیآید: رجال لا تلهیهم تجاره و لابیع عن ذکر الله (نور/۳۷).
@baladetayyeb
قسمت دوم
🔻رفتم بازار قدیمی شاهرود. #نوره و #حنا و #لنگ_حمام خریدم!
یک پیام تبلیغاتی نوشتم: #حمام_بهجای_استخر؛ #معماری و کارکردهای طبی و اقتصادی #حمام.
وعده ما ساعت ۱۰ شب، حمام سنتی قلعهنوخرقان.
به همه رفقای فعال اجتماعی شهرستان هم فرستادم.
🔻خدا یار بود. یکی از رفقا تماس گرفت. گفت پدر و اجداد ما همه معمار بودهاند. پدرم خوشحال شده است و استقبال کرده است. در مورد #معماری_حمام هم کتابی تالیف دارد. استقبال کردم و تاکید داشتم حتما تشریف بیاورند.
🔻حدود ۲۰ نفر از جوانان قلیانی و غیر مسجدی روستا آمده بودند.
حمید که مداح حرفهای بود و رابطهاش با جوانان قلیانی خوب بود هم آمده بود. دهنی خواند.
لکن توقّع دیگری هم من دارم؛ ببینید من در یکی دو سخنرانی قبلی گفتم که علائم زیادی وجود دارد که نظم کنونی جهان دارد تغییر پیدا میکند(۲۰) و نظم جدیدی بر جهان حاکم خواهد شد. #نقش ما ایرانیها، جایگاه ما ایرانیها در این نظم جدید چیست؟ این یک سؤال مهم است.
حالا این نظم جدیدی که بنده عرض میکنم که نظم کنونی به نظم جدید تغییر پیدا خواهد [کرد]، چیست؟
...من سه مورد از خطوط اساسی را گفتم: انزوای آمریکا، انتقال قدرت به آسیا، گسترش جبههی مقاومت و منطق مقاومت؛ البتّه چیزهای دیگری هم میشود گفت، در ذهن من هم هست، حالا مسائل اساسیتر اینها است.
خب، حالا در این دنیای جدید ایران چه کاره است؟ ایران کجا قرار میگیرد؟ جایگاه کشور عزیز ما کجا است؟ این، آن چیزی است که باید شما روی آن فکر کنید؛ این، آن چیزی است که باید شما خودتان را برایش آماده کنید؛ ...
بیانات در دیدار دانش آموزان ۱۴۰۱/۰۸/۱۱
#بیانات_رهبری
#نظم_نوین_جهانی
شذرات؛ ایمان نوروزی
@iman_norozi
زنان آفریقایی از ژن مرد ایرانی چه میخواهند؟ - فردای اقتصاد
https://www.fardayeeghtesad.com/news/18908/%D8%B2%D9%86%D8%A7%D9%86-%D8%A2%D9%81%D8%B1%DB%8C%D9%82%D8%A7%DB%8C%DB%8C-%D8%A7%D8%B2-%DA%98%D9%86-%D9%85%D8%B1%D8%AF-%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C-%DA%86%D9%87-%D9%85%DB%8C-%D8%AE%D9%88%D8%A7%D9%87%D9%86%D8%AF
#وطن_توحیدی
#هویت
@iman_norozi
#فقه_سرپرستی و تأسیس نهادهای موازی توسط حضرت امام به جهت استحاله نظامات اجتماعی غرب
چالشهای گام دوم انقلاب کجا ست؟
1⃣ از 3⃣
راز موفقیت انقلاب اسلامی آنجا بود که حضرت امام در زمین بازی غرب و زمینی که #ولایت_شیطان طراحی کرده بود قدم نگذاشتند. لذا حضرت امام مبتنی بر نظریه #فقه_سرپرستی دست به #نظام_سازی در ابتدای انقلاب زدند. یا به تعبیری نهادسازی موازی انجام دادند.
تاسیس جهادسازندگی، سپاه، کمیته امداد و... محصول همین نگاه بود.
به عبارت دیگر در فضای دولت- ملت (تمرکزگرایی و انسان محوری بریده از وحی) نظامات اجتماعی مثل ارتش، هلال احمر، بهزیستی، دادگستری، یونیسف(در امر فرهنگ)، فائو(غذا و کشاورزی)، صندوق بین المللی پول، سازمان جهانی بهداشت، مدارس مدرن و... شکل میگیرد.
امام همانطور که در پیام ۱۲ فروردین سال ۵۸ به ملت ایران ضمن تبریک ایجاد حکومت الله که #ارث_الهی و هدیه خداوند به ملت ایران میداند تاکید میکنند:
من از دولتها می خواهم که بدون #وحشت از غرب و شرق، با #استقلال_فکر و #اراده، باقیماندۀ رژیم طاغوتی را که آثارش در تمام شئون کشور ریشه دارد پاکسازی کنند، و فرهنگ و دادگستری و سایر وزارتخانه ها و ادارات که با #فرم_غربی و #غربزدگی بپا شده است به شکل اسلامی متحول کنند.
لذا حضرت امام نه بسان طالبان و افرادی که فکر سطحی در اول انقلاب داشتند و به دنبال انحلال ارتش و... بودند با ایجاد نهادهای موازی و استراتژی #استحاله نظامات اجتماعی غربی را در پیش گرفتند. در واقع با ایجاد یک هاضمه و #جهاز_تمدنی در دل انقلاب اسلامی به دنبال استحاله نظامات رقیب تمدنی برآمدند.
🔻نقطه کانونی حرکت امام #مردمی_سازی نظامات در ذیل نظام #امامت_امت بودند.
یعنی در عرصه امنیتی ما در دنیا #ارتش داریم، امام ایده #بسیج ۲۰ میلیونی را دادند و از دل آن #سپاه شکل گرفت.
در بحرانهای اجتماعی سازمان #هلال_احمر وجود دارد، امام #جهاد_سازندگی را تأسیس کردند.
در خدمات رسانی به فقرا و معلولان #بهزیستی و خیریههای مدرن وجود دارد، امام کمیته امداد را بنا نهادند. در تعلیم و تربیت مدارس مدرن و کشنده استعدادها وجود دارد، امام نهضت سوادآموزی را بهوجود آوردند.
🔻 تلقی خیلیها اینست #نهضت_سوادآموزی برای ریشه کن کردن بیسوادی بود، اما در واقع امام به دنبال #مردمی_سازی تعلیم و تربیت بود.
با تعطیلی دانشگاهها و انقلاب فرهنگی حضرت امام به دنبال استحاله دانشگاه بود که به دلیل نبود نظریه و نیروی متخصص این اتفاق نیفتاد. بنیاد مسکن، بنیاد مستضعفان و ۲۷ نهادی که حضرت امام تاسیس کردند دنبال مردمی سازی همه امور بودند.
🔻اموری که توسط نیروهای انقلاب فهم نشد و بخاطر #بساطت_فکری و روی کار آمدن دولت سازندگی و جریان غربگرا و توسعه و تیزهوشی #دشمن نهادهای انقلابی مثل جهادسازندگی و نهضت سواد آموزی یکی پس از دیگری یا منحل در نهادهای غربی شدند یا روند مدیریت آنها به دلیل به کارگیری نظریههای علوم انسانی غرب استحاله شدند مثل کمیته امداد و بنیاد مستضعفان.
#فقه_سرپرستی
#گام_دوم
#نظام_سازی
#انقلاب_اسلامی
#دولت_ملت
#امام_امت
#ثنویت_معرفتی_اجرایی
#معجزه_انقلاب
شذرات؛ ایمان نوروزی
@iman_norozi