eitaa logo
ایران فردا؛رسانه بسیج فرهنگیان
3.9هزار دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
267 ویدیو
28 فایل
ایران فردا ؛ رسانه بسیج فرهنگیان وزارت آموزش و پرورش ارتباط با ما: @iranfarda_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
14.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 نبرد برای فردا 👤محبوبه ایران نژاد 📍دبیرستان متوسطه اول سیرت فاطمی سیرجان استان کرمان 🇮🇷ایران فردا؛رسانه مرکز بسیج فرهنگیان https://eitaa.com/iran_fardaa
6.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⚠️انتظار ما به پایان رسید و بالأخره: اختتامیه و نمایشگاه رویداد ملی الف‌تای مقاومت 🗓۱۲ الی ۱۴ دی ماه 📍کرمان، تالار فرهنگ و هنر 🇮🇷ایران فردا؛ رسانه مرکز بسیج فرهنگیان https://eitaa.com/iran_fardaa
📌اینبار برای دیدن بریم سبزوار! 🐉 تا حالا مار و پله‌ بازی کردید؟ 🎲 تاس انداختید تا شانستون رو براتون مشخص کنه؟ بریم ببینیم خانم الهه فکور ثقیه برای دانش‌آموزان دبستان نجمیه چه‌کارها که نکرده🥰 🇮🇷ایران فردا؛ رسانه مرکز بسیج فرهنگیان https://eitaa.com/iran_fardaa
ایران فردا؛رسانه بسیج فرهنگیان
🎲پله‌های مقاومت 🔺️بازی از استعاره مارها و نردبان‌ها برای نمایش مبارزات و پیروزی‌های مردم فلسطین استفاده می‌کند. مارها نماد سرکوب و موانع هستند، در حالی که نردبان‌ها نشان‌دهندهٔ انعطاف‌پذیری و اعمال همبستگی هستند. هدف نهایی رسیدن به بیت المقدس است که به عنوان نماد عدالت و وحدت بین ملت‌های مسلمان به تصویر کشیده شده‌است. 📎اهداف آموزشی: ▫️آگاهی تاریخی: برای آموزش کودکان در مورد وقایع و مکان های تاریخی مهم در فلسطین. ▫️همدلی و همبستگی: برای تقویت همدلی برای مبارزات فلسطینی و نمایش قدرت مقاومت در برابر ظلم. ▫️حل مسئله: برای افزایش توانایی های تصمیم گیری بازیکنان با به چالش کشیدن آنها با وظایف و موانع. ▫️ارزش‌های انسانی: القای ارزش‌هایی مانند عدالت، صبر، انعطاف پذیری و شفقت. 📎ساختار و قوانین بازی: بازی روی تخته‌ای با یک سری مربع انجام می‌شود که از جنوب غزه (رفح) شروع می‌شود و در اورشلیم به پایان می‌رسد. هر میدان نشان‌دهندهٔ یک مکان مهم، نقطه عطف یا رویداد تاریخی مربوط به فلسطین است. بازیکنان به نوبت یک قالب می‌چرخانند تا مهره‌های خود را روی تخته حرکت دهند. برخی مربع ها دارای "مار" هستند که بازیکنان را به عقب و "نردبان" که آنها را به جلو می‌برند. میدان‌های آموزشی: بازیکنان برای پیشرفت باید در میدان‌های خاصی به سوالات مربوط به تاریخ و فرهنگ فلسطین پاسخ دهند. مربع چالش: این مربع‌ها چالش‌های فیزیکی یا ذهنی را به همراه دارند که بازیکنان را ملزم به انجام وظایف یا نادیده گرفتن نوبت می‌کند. اولین بازیکنی که به اورشلیم می رسد برنده بازی است. 🌠 طراحی تابلو: تابلو با الگوی حرکتی زیگزاگ طراحی شده است که در ردیف ها و ستون‌های مختلف حرکت می‌کند که نمایانگر جنبه‌های مختلف زندگی و تاریخ فلسطین است. هیئت از رفح (جنوب غزه) شروع می‌شود و در شهرهای مهم و مکان‌های دیدنی مانند غزه، بیت لحم، نابلس و جنین پیشرفت می‌کند. هر مکان نشان دهنده جنبه‌هایی از تاریخ، فرهنگ، یا چالش‌های اجتماعی فلسطین است که مردم با آن مواجه هستند. به عنوان مثال: رفح یک شهر مرزی مهم با مصر است. 📎تأثیر آموزشی: هدف این بازی این است که یادگیری در مورد تاریخ و مبارزات فلسطین را تعاملی و جذاب کند که می تواند برای کودکان مؤثرتر از روش‌های آموزشی سنتی باشد. بازی با ارائه مفهوم مقاومت در بستر تاریخی و فرهنگی، درک عمیق‌تر مسائل را تشویق می‌کند و همدلی را ترویج می‌کند. مقاومت را به عنوان پاسخی به ناملایمات در نظر می‌گیرد، بنابراین حس انعطاف‌پذیری و اهمیت ایستادگی در برابر بی‌عدالتی را تقویت می‌کند. 🇮🇷ایران فردا؛ رسانه مرکز بسیج فرهنگیان https://eitaa.com/iran_fardaa
ایران فردا؛رسانه بسیج فرهنگیان
🎲پله‌های مقاومت 🔺️بازی از استعاره مارها و نردبان‌ها برای نمایش مبارزات و پیروزی‌های مردم فلسطین است
بعضی بازی‌ها، بچه‌ها رو غافل می‌کنه! 🎮 از اتفاقات دور و برشون؛ از دنیای پیرامونشون! 🏑 اتفاقا ما خیلی وقت‌ها بچه‌ها رو مشغول بازی می‌کنیم، که از نگرانی‌ها و غصه‌ها، از رنج‌ها و استرس‌ها دور بشن! اما بعضی بازی‌ها باعث «آگاهی» بچه‌ها می‌شن! 🤔 شما برای اینکه از طریق بازی و سرگرمی، مفاهیم مقاومت رو به بچه‌ها آموزش بدید، از چه بازی‌هایی استفاده کردید؟ چه ایده‌های دیگه‌ای غیر از بازی پله‌های مقاومت به ذهنتون می‌رسه؟ 🔆 ایده‌هاتون رو اینجا @iranfarda_admin باهامون به اشتراک بذارید! 🙂 منتظرتون هستم! 🤚 🇮🇷ایران فردا؛ رسانه مرکز بسیج فرهنگیان https://eitaa.com/iran_fardaa
ایران فردا؛رسانه بسیج فرهنگیان
بعضی بازی‌ها، بچه‌ها رو غافل می‌کنه! 🎮 از اتفاقات دور و برشون؛ از دنیای پیرامونشون! 🏑 اتفاقا ما خیل
این هم تجربه هم‌سنگری‌هامون در دبستان شاهد میرآقایی استان آذربایجان غربی😊👌 که بازی‌های مختلف رو برای آموزش مفاهیم مقاومت به بچه‌ها طراحی کردند. بازی، بازی، بازی. ابزاری که خیلی ظرفیت داره و البته خیلی ازش غافل هستیم. 🇮🇷ایران فردا؛ رسانه مرکز بسیج فرهنگیان https://eitaa.com/iran_fardaa
"بنی‌آدم اعضای یک پیکرند که در آفرینش ز یک گوهرند" 📎خانم معلم ادبیات، در ذهن خودش درگیر بود که چطور مفهوم ظلم‌ستیزی و همدلی را با دانش‌آموزانش مرور کند؛ بعد انگار ایده‌ای به ذهنش رسیده باشد؛ حالا مصمم وارد سنگر کلاسش شد: «آری ره رستگاری این است» خانم سارا تندهوش در سنگر کلاس‌هایش در روستای گچی از شهرِ راز، شیراز؛ روحیهٔ مقاومت را در دانش‌آموزانش تقویت می‌کند. در ادامه، خلاصه‌ای از مطالب او ارائه شده است: ۱. هدف کلی برنامه: تقویت روحیه مقاومت، شجاعت، و همدلی در دانش‌آموزان با استفاده از آموزش‌های ترکیبی (شناختی، مهارتی و گرایشی). ۲. مراحل اجرا: - گام ۱: ایجاد فضای شاد آموزشی و تقویت ارتباط عاطفی با دانش‌آموزان. - گام ۲: برگزاری رویدادهای آموزشی مانند راهپیمایی برای حمایت از فلسطین. - گام ۳: استفاده از داستان‌سرایی (مانند ماجرای ادواردو آنیلی) برای جذب توجه دانش‌آموزان و انتقال مفاهیم مقاومت. - گام ۴: معرفی قهرمانان ملی و افسانه‌ای مانند شهید کمال شیرخانی و چمروش برای الهام‌بخشی. - گام ۵: تحلیل مسائل تاریخی و جغرافیایی مرتبط با فلسطین. - گام ۶: برگزاری مناظرات میان دانش‌آموزان برای تقویت تفکر انتقادی. - گام ۷: استفاده از آموزش معکوس و ایجاد فرصت برای بحث در محیط‌های خارج از کلاس. - گام ۸: تهیه منابع تکمیلی مانند مستندات، کتاب‌ها و روزنامه‌ها. - گام ۹: دعوت از افراد با تجربه برای ارائه سخنرانی و بحث. ۳. نتایج: - افزایش آگاهی و اطلاعات دانش‌آموزان در مورد مسائل جهانی (مانند فلسطین). - تقویت حس همدلی و مقاومت در برابر ظلم. - ایجاد روحیه افتخار به قهرمانان ملی و ارزش‌های ملی. - بهبود مهارت‌های اجتماعی و قدرت بیان دانش‌آموزان. ۴. چالش‌ها و دستاوردها: هماهنگی میان والدین، مدرسه، و دانش‌آموزان برای پیشبرد برنامه‌ها؛ استفاده از داستان‌ها و مسائل واقعی برای درگیر کردن ذهن مخاطبان و ایجاد انگیزه. 🇮🇷ایران فردا؛ رسانه مرکز بسیج فرهنگیان https://eitaa.com/iran_fardaa
⏪مسئول سازمان بسیج فرهنگیان استان کرمان در گفتگو با خبرگزاری بسیج؛ 📌معلم، محوری ترین عنصر در ترویج مکتب شهید سلیمانی ⏪محمد رمضانی گفت: معلم،  محوری ترین عنصر در ترویج و مکتب شهید سلیمانی است و معلمین باید به درستی از این الگو استفاده کنند https://basijnews.ir/fa/news/9656946 🇮🇷ایران فردا؛ رسانه مرکز بسیج فرهنگیان https://eitaa.com/iran_fardaa
ایران فردا؛رسانه بسیج فرهنگیان
📚 #مدرسه_یا_قفس 💠 جلسه پنجم: مسجد یا مدرسه؟! 🔻 مدرسه یا مسجد؟ مدرسه یا هیأت؟ مدرسه یا ...؟!... 🔸
📚 💠 جلسه ششم: نقطه‌های عزیمت 🔻 سیستم‌های نهادی در جامعه چگونه ایجاد می‌شوند و چگونه می‌توان در ساخت و تحول آن‌ها ورود پیدا کرد؟ 🔻 نهادها از سه طریق ایجاد و منتقل می‌شوند: - نوآوری (نهاد از طریق نوآوری رهبران اجتماعی شکل گیرد) - تقلید (نهاد از جوامع دیگر و به تقلید از آنها سرایت کند) - وراثت (نهاد را از نسل‌های قبلی به ارث بردن) ☝️ مهمترین نکته در تحلیلِ درست این سه جریان، مطابقت دادن رفتار فرد و رفتار جامعه است. فرد در هر رفتار خود توجّهات خود را به چیزی متمرکز می‌کند که اثری در درون او به جای می‌گذارد ؛ این توجه و تاثیر درونی به مرور باعث ایجاد صورت تثبیت شده آن فعل در درونش (مَلکه) می‌شود و در مرحله بعد همین ملکه یا عادات است که رفتار را جهت می‌دهد. 🔹 جامعه نیز با تمرکز توجه به نوع خاصی از رفتار به مرور زمان ملکات یا رفتارهای نهادی در خود شکل می‌دهد که تغییر آن ممکن نیست مگر به سلب توجه از آن امر و توجه به چیزی تازه. اما نکته اصلی در تغییر و تحول این رفتارهایی که جامعه به آن عادت کرده است مقابله و مقاومت اجتماعی است: یعنی تحول نهادی مقدور نیست مگر به . 📍 این مسئله در تمام تجربیّات تحوّل نهاد تربیت در ایران به عینه قابل مشاهده است. رشدیّه که حرفی نو برای تحول آموزش مکتبخانه‌ای آورده بود ۱۰ بار مدرسه‌اش را تعطیل کردند، ساختمان مدرسه را تخریب کردند، او را از شهر خود هجرت دادند و حتی در درگیری دست او را شکسته و دانش‌آموزش را کشتند. امّا رشدیه راه خود را پیش رفت. میسیونرهای خارجی هم در تاسیس اوّلین مدارس در ایران و تثبیت قدرت ملّی خودشان در نقاط دور دست بیش از اینها سختی کشیدند و هزینه مالی و جانی دادند. 💢 اگر نهاد مدرسه به واقع نیاز به تحوّل نهادی داشته باشد، ما تا چه حد حاضر به پرداخت این هزینه و مقاومت برای اصلاح آن هستیم؟ ✍️ علیرضا قربانی 🇮🇷ایران فردا؛ رسانه مرکز بسیج فرهنگیان https://eitaa.com/iran_fardaa
💠 مثل حاج قاسم 🔰فرمانده‌ای برای شکستن همهٔ محاصره‌ها... کدام فرمانده دیگر قدرت داشت و می‌توانست کارهایی را که او انجام داد؛ انجام بدهد؟ ‌ به یک منطقه‌ای که در محاصره ۳۶۰درجه‌ای دشمن است، شهید سلیمانی با بالگرد وارد این منطقه می‌شود، در محاصرهٔ کامل دشمن جوان‌های خوبی در آن منطقه هستند که دست تنها هستند، فرمانده‌ای ندارند، چشمشان که به حاج قاسم سلیمانی می‌افتد، جان پیدا می‌کنند، روحیه پیدا می‌کنند، انگیزه پیدا می‌کنند، محاصره را از بین می‌برند و دشمن را متواری می‌کنند و فراری می‌کنند؛ چه کسی می‌تواند این کارها را انجام بدهد؟ فرمانده ضدّتروریسم در کلّ منطقه قوی‌ترین و سرشناس‌ترین فرمانده، را ترور کردند. 👤 آیت الله خامنه‌ای۱۳۹۸/۱۰/۲۷ 📚 قهرمان؛ سلیمانی 🇮🇷ایران فردا؛ رسانه مرکز بسیج فرهنگیان https://eitaa.com/iran_fardaa
فقط ۲ روز تا آغاز اختتامیهٔ الف‌تای مقاومت کمتر از ۲ روز تا عهد بزرگ معلمان مقاومت باقی مونده؛ رویدادی که منحصر به حاضران در اون نیست. و یکایک شما مخاطبان گرانقدر، بخشی از این عهد بزرگ هستید. 🇮🇷ایران فردا؛ رسانه مرکز بسیج فرهنگیان https://eitaa.com/iran_fardaa