#نماز
💠 آثار توجه در نماز
شیخ جعفر ناصری:
🔻 اگر کسي به نماز ايستاد و به "أدني مراتب توجه صلاتي" رسيد حالتي به قلب او مستولي ميشود که ديگر نوع تفکرات او با قبل فرق ميکند، نوع حرف زدن او فرق ميکند، نوع نگرش او فرق ميکند، نوع احساس نياز او فرق ميکند
🔸 و از کودکي به بزرگي رسيدن يکي از آثار توجهات صلاتيه است، خيلي برکات دارد، ضعف را از بين ميبرد.
┄┅═✧❁••❁✧═┅┄
#سایت_ایران_اسلامی
👉🏻 @iranslamei1357
🌷 اعمال روز اربعین 🌷
✅ این روز تکمیل انقلاب بزرگ عاشوراست و برای این روز اعمال بسیاری از سوی معصومین(ع) مطرح شده است، چنانکه امام رضا (ع) در این مورد میفرمایند:" براستی محرم ماهی است که مردمان عهد جاهلیت جنگ و خونریزی را در آن حرام میشمردند لیکن خونهای ما را در این ماه حلال شمردند، و حرمت ما را شکستند و فرزندان و زنان را به اسارت کشیدند و آتش در خیمههای ما افروختند و آنچه در آنها زاد و توشه داشتیم به یغما بردند و حرمت رسول الله(ص) را در امر ما نگاه نداشتند..."
❶ «زیارت امام حسین علیه السلام و زیارت اربعین»
در این روز زیارت امام حسین (ع) مستحب است و این زیارت، همانا خواندن زیارت اربعین است که از امام عسکری (ع) روایت شده که فرمود: " علامت مؤمن پنج چیز است،
۱- پنجاه و یک رکعت نماز فریضه و نافله در شب و روز خواندن
۲- و زیارت اربعین کردن
۳- و انگشتر بر دست راست کردن
۴- و جَبین (پیشانی)را در سجده بر خاک گذاشتن
۵- و بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ را بلند گفتن است."
❷ «غسل اربعین و توبه»
❸ بعد از نماز صبح 100 مرتبه (لاحول ولا قوة الا بالله العلی العظیم)
❹ 70 مرتبه تسبیحات اربعه
❺ بعد از نماز ظهر سوره والعصر و سپس 70 مرتبه استغفار
❻ غروب اربعین 40 مرتبه لا اله الا الله
❼ بعد از نماز عشاء سوره یاسین هدیه به سیدالشهدا حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام
📚 وسائل الشیعه ج۱۰ ص۳۷۳
#سایت_ایران_اسلامی
#اربعین
@iranslamei1357
««چیستی کار #چشم»»
سوال:
آیا از این حرف تعجب میکنید؟آیا میخواهید بهتر معنای گفتهی ما را در یابید؟بسیار خوب،اکنون برایتان میگوییم که کار #چشم،#دیدن نیست،بلکه آن فقط تحت تاثیر #نور و #عوامل_خارجی قرار میگیرد،سپس این #مغز ماست که عمل #دیدن را انجام میدهد،پس در واقع #اجسام را فقط #مغز میبیند.
هنگامی که #تصویری از راه #چشم به #مغز مخابره میگردد،سلّولهای مغز دربارهی آن و چگونگیهایش #قضاوت میکنند.” ۱
حال این سوال پیش میآید که چه اشکالی دارد به هر چیزی نگاه کنیم،همانطور که بیان شد چندتا رنگ رو میبینیم چه مشکلی ایجاد میکند؟
با دقت در چگونگی فعالیت #مغز و تعاملی که با دیگر اجزا دارد، روشن میشود که مشکل چیست.
پاسخ به زودی؟؟؟
سایت مقاله
www.ir-sl.ir
واحدرسانه ایران اسلامی
resaneh.ir-sl.ir
#کانال _ایران_اسلامی
@iranslamei1357
etaa.com/iranslamei1357
پاسخ:
هنگامی که #چشم،#نامحرمی را #میبیند،به عبارت دیگر کسی را نگاه میکند که از #نگاه کردن به آن نهی شده،چندین رنگ وارد چشم میشود و توسط #اعصاب به #مغز مخابره میشوند،در این هنگام مغز فقط چند رنگ را نمیبیند بلکه یک انسان را با #ویژگیهای خاصی میبیند و اعلام میکند:مثلازن با فلان ویژگی یا مرد با فلان صفات و در پیآن،مغز چیزهای دیگری را که ملازم و مباشر با این تصویر هست را پردازش میکند و تحت تاثیر غریزهی #شهوت_جنسی دستوراتی صادر میکند که به آنها واکنش منفی میگویند و یا تحت تاثیر #عقل واکنش نشان میدهد و دستوری درست صادر میکند.
#غریزهی بسیار قوی #شهوت_جنسی با #حاکمیت خود در آن لحظه و غالب شدن بر عقل باعث میشود در بدن و مغز کارهایی انجام شود.
#۱.حسرت.
#۲.تصویرسازی در ذهن.
#۳.غفلت از محیط اطراف و حتی گذر زمان.
#۴.پرخاشگری.
و…
سایت مقاله
www.ir-sl.ir
واحدرسانه ایران اسلامی
resaneh.ir-sl.ir
#کانال _ایران_اسلامی
@iranslamei1357
etaa.com/iranslamei1357
5.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شهادت امام حسن عسکری علیه السلام تسلیت
تولیدی واحد رسانه ایران اسلامی
#سایت_ایران_اسلامی
@iranslamei1357
#ایرانی_و_آریایی
سایت مقاله
www.ir-sl.ir
واحدرسانه ایران اسلامی
resaneh.ir-sl.ir
#کانال _ایران_اسلامی
@iranslamei1357
etaa.com/iranslamei1357
✡ سد ذوالقرنین در نظریهٔ ابوالکلام
1⃣ #سد_ذوالقرنین و یافتن مصداقی برای آن در میان ابنیهٔ تاریخی موجود، از مواردی است که پیچیدگی داستان #ذوالقرنین را دوچندان نموده است. در واقع مفسّرین سدّی را با ویژگیهایی که در قرآن به آن اشاره شده نیافته و در بررسی تطابق یک شخصیت تاریخی با ذوالقرنین، مسأله سدّ را با تسامح دنبال نمودهاند. لیکن #ابوالکلام_آزاد مدعی است که دقتنظر کافی را در رابطه با این موضوع مبذول داشته است.
2⃣ ایشان یکی از برجستهترین مشخصات ذوالقرنین را بنا نمودن سدّی آهنین دانسته و سایر مفسّرین را به این دلیل که در یافتن مابازاء تاریخی ذوالقرنین نسبت به این امر بیتوجه بودهاند، مورد انتقاد قرار دادهاند. از دیدگاه ایشان #تنگه_داریال در ناحیه ولادی کیوکز کشور گرجستان، تمامی ویژگیهایی را که برای سد ذوالقرنین ذکر شده دارا است. زیرا این سدّ در ناحیه کوهستانی قفقاز و بین دو کوه (بینالسّدین) واقع گردیده و در ساخت آن نیز از آهن استفاده شده است و به ادعای ایشان، #کوروش سدّ مذکور را بنا نموده است.
3⃣ به اینترتیب از دیدگاه ابوالکلام، کلیهٔ سؤالات دربارهٔ سد ذوالقرنین، که بارزترین مشخصهٔ ذوالقرنین و در عین حال پیچیدهترین بخش برای یافتن مابازاء تاریخی برای این شخصیت قرآنی است، کاملاً پاسخ داده میشود.
4⃣ این بخش از نظریهٔ ابوالکلام و استدلالهای ارائه شده در آن از دو جهت قابل نقد است:
👈 اول آنکه آیا میتوان اثبات نمود که سدّ آهنین داریال، توسط #کوروش_کبیر ساخته شده است؟
👈 ثانیاً و به فرضِ ثبوت مورد اول، آیا #سد_داریال ویژگیهایی را که قرآن برای سد ذوالقرنین بیان نموده دارا است یا خیر؟
5⃣ در ادامه هریک از این موارد، مورد بررسی قرار میگیرد.
سایت ایران اسلامی
برگرفته از اندیشکده مطالعاتی یهود
✡ بررسی صحت انتساب سد داریال به کوروش
1⃣ به زعم #ابوالکلام_آزاد، کوروش در سفرهایی که به شمال ایران انجام داد، سدّی را برای جلوگیری از تجاوزات اقوام مهاجم، بنا نمود. اما خود ایشان نیز معترفاند که شرح لشکرکشی کوروش، به تفصیل بیان نشده و تواریخ، ساختن سدّی که حملات #سکاها را متوقف نماید، به کوروش کبیر نسبت ندادهاند!!
2⃣ لذا ایشان برای اثبات مدعای خود، پارهای از قرائن را مستمسک قرار دادهاند؛ وجود تکواژه «کور» در نام ارمنی #سد_داریال و نیز در نام #رود_کر از شعبات «رود ارس» که از آن نواحی میگذرد، ایشان را به یقین رسانده که #کوروش سد داریال را بنا نموده است!!
3⃣ اما آیا این نحو از استدلال در حدّی از استحکام هست که ساختهشدن سدّی توسط #کوروش را بیهیچ شک و شبههای اثبات نماید؟! آنهم در شرایطی که #هیچ دلیل تاریخی برای اثبات این مدعا در دست نداریم. روشن است که استدلال جناب ابوالکلام پذیرفتنی نیست!!
4⃣ مروری بر #تاریخ_هخامنشیان مشخص میکند که صحّت بسیاری از جزئیات حیات کوروش، که حتی در تواریخ مدوّن بیان شدهاند نیز محل تردید است. حال چگونه در ارتباط با امری که در زندگی کوروش ثبت نگردیده (یعنی ساختن سدّ) میتوان به قطعیّت سخن گفت و ساختن سدّی را تنها با استناد به نام آن سدّ و یا نام رودی که در مجاورت آن سدّ در جریان است، در رابطه با کوروش اثبات نمود؟!!
5⃣ لذا جناب ابوالکلام نیز نتوانسته مسأله سدّ در داستان ذوالقرنین را چنانکه باید مورد بررسی دقیق قرار دهد، زیرا ادعای ایشان با استفاده از منابع تاریخی متقن و یقینزا قابل اثبات نیست. بلکه اساساً #هیچگونه منبع تاریخی برای اثبات مدّعای ایشان وجود نداشته و این امری است که خود ایشان نیز بدان اذعان کردهاند، زیرا اگر مدرکی در رابطه با این امر در اختیار داشتند، یقیناً ارائه مینمودند.
سایت ایران اسلامی
برگرفته از اندیشکده مطالعات یهود:
✡ لشکرکشی کوروش به ارمنستان
1⃣ طبق نوشتههای #گزنفون علت حملهٔ کوروش به ارمنستان، استنکاف پادشاه ارمنستان از پرداخت #خراج و سپاه عنوان شده و نیز تأکید شده که #کوروش مبالغی را از مردمان این ناحیه دریافت نموده است.
2⃣ شخصیتی که در اینجا از #کوروش_کبیر ترسیم شده با توصیف قرآن از #ذوالقرنین در سفر به #بینالسّدین کاملاً متفاوت است. در قرآن میخوانیم که قومی که در بینالسّدین بودند به ذوالقرنین پیشنهاد دادند تا مبلغی را بهعنوان #خرج برای او قرار دهند ولی ذوالقرنین گفت آنچه پروردگارش به او عطا نموده برایش بهتر است و حاضر به اخذ هزینهای از مردم آن نواحی نشد. در حالیکه رویّهٔ کوروش کبیر کاملاً برعکس بوده و یکی از دلایل اصلی لشکرکشی او به نواحی کوهستانی شمال ایران، #اخذ_خراج بوده است.
3⃣ درنتیجه بررسی آثار گزنفون بهعنوان تنها #مدرک_تاریخی موجود برای حملهٔ کوروش به ارمنستان، حاکی از آن است که نمیتوان ماجرای «ذوالقرنین در بینالسّدین» و وقایع «کوروش در ارمنستان» را دو شرح از یک داستان تلقی نمود.
4⃣ ضمناً در نوشتههای گزنفون ذکر نشده که کوروش سدّی آهنین برای جلوگیری از حملات #سکاها ساخته باشد. بلکه به فرمان کوروش قلعهای در آن ناحیه ساخته شد. لیکن شواهد بسیاری در این داستان وجود دارند که براساس آنها نمیتوان این قلعه را مصداقی برای #سد_ذوالقرنین دانسته و #مردم_خالد را همان قوم #یأجوج_و_مأجوج بهشمار آورد.
5⃣ اول آنکه مردم خالد از اقوام سکایی نبوده و خود از سوی سکاها مورد حمله قرار میگرفتند، لذا نمیتوان آنان را یأجوج و مأجوج دانست. ضمناً براساس نوشتههای گزنفون، مردم خالد و #ارامنه با یکدیگر #صلح کرده و به اتفاق هم شروع به ساختن #قلعه نمودند. به اینترتیب در نوشتههای گزنفون شرّ اقوام مهاجم یعنی مردم خالد از طریق عقد قرارداد صلح دفع گردید؛ برخلاف داستان ذوالقرنین که شرّ یأجوج و مأجوج با ساختن سدّی عظیم مرتفع شد.
سایت ایران اسلامی
برگرفته از اندیشکده مطالعات یهود
استاد حقجو(حفظه الله)_مضمونا_:
مطالعه و تفسیر تاریخ،آسان است...
تطبیق تاریخ دو حالت دارد:
تطبیق بر دیگران
تطبیق بر خود
آنچه سخت و مهم است،تطبیق تاریخ بر «خود» میباشد
لینک سایت
www.ir-sl.ir
ادمین
@javaneasiay
هدایت شده از سَيِّد ، مهدوی
اشنای غریبه:
اشنای غریبه:
بسم الله الرحمن الرحیم
اسلام و صلح
#اسلام #دین_رحمت، گذشت و عفو است. #اسلام #دین_الفت و تعاون، و #دین_صلح و امنیت است. اگرچه در این که کدام یک از این دو امر – #جنگ یا #صلح – اصل و دیگری فرع است مورد اختلاف واقع شده است. برخی با ملاحظه #آیات_قرآنی و #احادیث و #سیره_عملی معصومین علیهم السلام که سخن از #جنگ به میان آورده است معتقدند که اصل اوّلی، #قتال و جنگ با مخالفان است. ولی در مقابل، کسانی که به #آیات و #روایاتی که درباره #صلح و #امنیت وارد شده نظر کرده اند، میگویند که اصالت با #صلح و #امنیت و #حفظ_خون است و #جنگ و #خونریزی امری عارضی و ثانوی است که در نتیجه ظرفیتهای داخلی یا خارجی و در مواقع خاص پدید میآید.
کسی که احاطه و خبرویتی در #کتاب و #سنت داشته باشد پی میبرد که #اسلام مردم را ترغیب به #جنگ نکرده و به عنوان اصل اولی آن را به رسمیت نشناخته است. همان گونه که #تشریع_جنگ نیز به جهت میل و رغبت در #خونریزی نبوده است. و نیز نمی توان تشریع آن را به جهت سیطره بر #زمینها و #مسکنها دانست، یا این که به #غنایم_جنگی دست یافت، آن گونه که در تمام #جنگ_های_صلیبی و #جهانی_اول و دوم این گونه بوده است.