eitaa logo
ایران اسلامی
77 دنبال‌کننده
243 عکس
92 ویدیو
3 فایل
سایت ایران اسلامی با همت جمعی از طلاب حوزه علمیه دهدشت شروع بکار کرد و فعالیت آن شامل مباحث: فرهنگی، علمی، اجتماعی ، اخلاقی ، احکامی ، اعتقادی ، اقتصادی ، سیاسی ، می باشد . ادمین @Vali12asr تبادل @alimortazavi111
مشاهده در ایتا
دانلود
💠 آثار توجه در نماز شیخ جعفر ناصری: 🔻 اگر کسي به نماز ايستاد و به "أدني مراتب توجه صلاتي" رسيد حالتي به قلب او مستولي مي‌شود که ديگر نوع تفکرات او با قبل فرق مي‌کند، نوع حرف زدن او فرق مي‌کند، نوع نگرش او فرق مي‌کند، نوع احساس نياز او فرق مي‌کند 🔸 و از کودکي به بزرگي رسيدن يکي از آثار توجهات صلاتيه است، خيلي برکات دارد، ضعف را از بين مي‌برد.‌ ‌ ┄┅═✧❁••❁✧═┅┄ 👉🏻 @iranslamei1357 ‌ ‌
🌷‍ اعمال روز اربعین 🌷‍ ✅ این روز تکمیل انقلاب بزرگ عاشوراست و برای این روز اعمال بسیاری از سوی معصومین(ع) مطرح شده است، چنانکه امام رضا (ع) در این مورد می‌فرمایند:" براستی محرم ماهی است که مردمان عهد جاهلیت جنگ و خونریزی را در آن حرام می‌شمردند لیکن خون‌های ما را در این ماه حلال شمردند، و حرمت ما را شکستند و فرزندان و زنان را به اسارت کشیدند و آتش در خیمه‌های ما افروختند و آنچه در آنها زاد و توشه داشتیم به یغما بردند و حرمت رسول الله(ص) را در امر ما نگاه نداشتند..."  ❶ «زیارت امام حسین علیه السلام و زیارت اربعین» در این روز زیارت امام حسین (ع) مستحب است و این زیارت‌، همانا خواندن زیارت اربعین است که از امام عسکری (ع) روایت ‌شده که فرمود: " علامت مؤمن پنج چیز است، ۱- پنجاه و یک رکعت نماز فریضه و نافله در شب و روز خواندن ۲- و زیارت اربعین کردن ۳- و انگشتر بر دست راست کردن ۴- و جَبین (پیشانی)را در سجده بر خاک گذاشتن ۵- و بِسْمِ اللّهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ را بلند گفتن است."  ❷ «غسل اربعین و توبه» ❸ بعد از نماز صبح 100 مرتبه (لاحول ولا قوة الا بالله العلی العظیم) ❹ 70 مرتبه تسبیحات اربعه ❺ بعد از نماز ظهر سوره والعصر و سپس 70 مرتبه استغفار ❻ غروب اربعین 40 مرتبه لا اله الا الله ❼ بعد از نماز عشاء سوره یاسین هدیه به سیدالشهدا حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام 📚 وسائل الشیعه‌ ج۱۰ ص۳۷۳ @iranslamei1357
««چیستی کار »» سوال: آیا از این حرف تعجب می‌کنید؟آیا می‌خواهید بهتر معنای گفته‌ی ما را در یابید؟بسیار خوب،اکنون برایتان می‌گوییم که کار ، نیست،بلکه آن فقط تحت تاثیر و قرار می‌گیرد،سپس این ماست که عمل را انجام می‌دهد،پس در واقع را فقط می‌بیند. هنگامی که از راه به مخابره می‌گردد،سلّول‌های مغز در‌باره‌ی آن و چگونگی‌هایش می‌کنند.” ۱ حال این سوال پیش می‌آید که چه اشکالی دارد به هر چیزی نگاه کنیم،همانطور که بیان شد چندتا رنگ رو می‌بینیم چه مشکلی ایجاد می‌کند؟ با دقت در چگونگی فعالیت و تعاملی که با دیگر اجزا دارد، روشن می‌شود که مشکل چیست. پاسخ به زودی؟؟؟ سایت مقاله www.ir-sl.ir واحدرسانه ایران اسلامی resaneh.ir-sl.ir _ایران_اسلامی @iranslamei1357 etaa.com/iranslamei1357
پاسخ: هنگامی که ، را ،به عبارت دیگر کسی را نگاه می‌کند که از کردن به آن نهی شده،چندین رنگ وارد چشم می‌شود و توسط به مخابره می‌شوند،در این هنگام مغز فقط چند رنگ را نمی‌بیند بلکه یک انسان را با خاصی می‌بیند و اعلام می‌کند:مثلازن با فلان ویژگی یا مرد با فلان صفات و در پی‌آن،مغز چیزهای دیگری را که ملازم و مباشر با این تصویر هست را پردازش می‌کند و تحت تاثیر غریزه‌ی دستوراتی صادر می‌کند که به آنها واکنش منفی می‌گویند و یا تحت تاثیر واکنش نشان می‌دهد و دستوری درست صادر می‌کند. بسیار قوی با خود در آن لحظه و غالب شدن بر عقل باعث می‌شود در بدن و مغز کارهایی انجام شود. #۱.حسرت. #۲.تصویرسازی در ذهن. #۳.غفلت از محیط اطراف و حتی گذر زمان. #۴.پرخاشگری. و… سایت مقاله www.ir-sl.ir واحدرسانه ایران اسلامی resaneh.ir-sl.ir _ایران_اسلامی @iranslamei1357 etaa.com/iranslamei1357
5.3M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شهادت امام حسن عسکری علیه السلام تسلیت تولیدی واحد رسانه ایران اسلامی @iranslamei1357
✡ سد ذوالقرنین در نظریهٔ ابوالکلام 1⃣ و یافتن مصداقی برای آن در میان ابنیهٔ تاریخی موجود، از مواردی است که پیچیدگی داستان را دوچندان نموده است. در واقع مفسّرین سدّی را با ویژگی‌هایی که در قرآن به آن اشاره شده نیافته و در بررسی تطابق یک شخصیت تاریخی با ذوالقرنین، مسأله سدّ را با تسامح دنبال نموده‌اند. لیکن مدعی است که دقت‌نظر کافی را در رابطه با این موضوع مبذول داشته است. 2⃣ ایشان یکی از برجسته‌ترین مشخصات ذوالقرنین را بنا نمودن سدّی آهنین دانسته و سایر مفسّرین را به این دلیل که در یافتن مابازاء تاریخی ذوالقرنین نسبت به این امر بی‌توجه بوده‌اند، مورد انتقاد قرار داده‌اند. از دیدگاه ایشان در ناحیه ولادی کیوکز کشور گرجستان، تمامی ویژگی‌هایی را که برای سد ذوالقرنین ذکر شده دارا است. زیرا این سدّ در ناحیه کوهستانی قفقاز و بین دو کوه (بین‌السّدین) واقع گردیده و در ساخت آن نیز از آهن استفاده شده است و به ادعای ایشان، سدّ مذکور را بنا نموده است. 3⃣ به این‌ترتیب از دیدگاه ابوالکلام، کلیهٔ سؤالات دربارهٔ سد ذوالقرنین، که بارزترین مشخصهٔ ذوالقرنین و در عین حال پیچیده‌ترین بخش برای یافتن مابازاء تاریخی برای این شخصیت قرآنی است، کاملاً پاسخ داده می‌شود. 4⃣ این بخش از نظریهٔ ابوالکلام و استدلال‌های ارائه شده در آن از دو جهت قابل نقد است: 👈 اول آن‌که آیا می‌توان اثبات نمود که سدّ آهنین داریال، توسط ساخته شده است؟ 👈 ثانیاً و به فرضِ ثبوت مورد اول، آیا ویژگی‌هایی را که قرآن برای سد ذوالقرنین بیان نموده دارا است یا خیر؟ 5⃣ در ادامه هریک از این موارد، مورد بررسی قرار می‌گیرد. سایت ایران اسلامی برگرفته از اندیشکده مطالعاتی یهود
✡ بررسی صحت انتساب سد داریال به کوروش 1⃣ به زعم ، کوروش در سفرهایی که به شمال ایران انجام داد، سدّی را برای جلوگیری از تجاوزات اقوام مهاجم، بنا نمود. اما خود ایشان نیز معترف‌اند که شرح لشکرکشی کوروش، به تفصیل بیان نشده و تواریخ، ساختن سدّی که حملات را متوقف نماید، به کوروش کبیر نسبت نداده‌اند!! 2⃣ لذا ایشان برای اثبات مدعای خود، پاره‌ای از قرائن را مستمسک قرار داده‌اند؛ وجود تک‌واژه «کور» در نام ارمنی و نیز در نام از شعبات «رود ارس» که از آن نواحی می‌گذرد، ایشان را به یقین رسانده که سد داریال را بنا نموده است!! 3⃣ اما آیا این نحو از استدلال در حدّی از استحکام هست که ساخته‌شدن سدّی توسط را بی‌هیچ شک و شبهه‌ای اثبات نماید؟! آن‌هم در شرایطی که دلیل تاریخی برای اثبات این مدعا در دست نداریم. روشن است که استدلال جناب ابوالکلام پذیرفتنی نیست!! 4⃣ مروری بر مشخص می‌کند که صحّت بسیاری از جزئیات حیات کوروش، که حتی در تواریخ مدوّن بیان شده‌اند نیز محل تردید است. حال چگونه در ارتباط با امری که در زندگی کوروش ثبت نگردیده (یعنی ساختن سدّ) می‌توان به قطعیّت سخن گفت و ساختن سدّی را تنها با استناد به نام آن سدّ و یا نام رودی که در مجاورت آن سدّ در جریان است، در رابطه با کوروش اثبات نمود؟!! 5⃣ لذا جناب ابوالکلام نیز نتوانسته مسأله سدّ در داستان ذوالقرنین را چنان‌که باید مورد بررسی دقیق قرار دهد، زیرا ادعای ایشان با استفاده از منابع تاریخی متقن و یقین‌زا قابل اثبات نیست. بلکه اساساً منبع تاریخی برای اثبات مدّعای ایشان وجود نداشته و این امری است که خود ایشان نیز بدان اذعان کرده‌اند، زیرا اگر مدرکی در رابطه با این امر در اختیار داشتند، یقیناً ارائه می‌نمودند. سایت ایران اسلامی برگرفته از اندیشکده مطالعات یهود:
✡ لشکرکشی کوروش به ارمنستان 1⃣ طبق نوشته‌های علت حملهٔ کوروش به ارمنستان، استنکاف پادشاه ارمنستان از پرداخت و سپاه عنوان شده و نیز تأکید شده که مبالغی را از مردمان این ناحیه دریافت نموده است. 2⃣ شخصیتی که در اینجا از ترسیم شده با توصیف قرآن از در سفر به کاملاً متفاوت است. در قرآن می‌خوانیم که قومی که در بین‌السّدین بودند به ذوالقرنین پیشنهاد دادند تا مبلغی را به‌عنوان برای او قرار دهند ولی ذوالقرنین گفت آنچه پروردگارش به او عطا نموده برایش بهتر است و حاضر به اخذ هزینه‌ای از مردم آن نواحی نشد. در حالی‌که رویّهٔ کوروش کبیر کاملاً برعکس بوده و یکی از دلایل اصلی لشکرکشی او به نواحی کوهستانی شمال ایران، بوده است. 3⃣ درنتیجه بررسی آثار گزنفون به‌عنوان تنها موجود برای حملهٔ کوروش به ارمنستان، حاکی از آن است که نمی‌توان ماجرای «ذوالقرنین در بین‌السّدین» و وقایع «کوروش در ارمنستان» را دو شرح از یک داستان تلقی نمود. 4⃣ ضمناً در نوشته‌های گزنفون ذکر نشده که کوروش سدّی آهنین برای جلوگیری از حملات ساخته باشد. بلکه به فرمان کوروش قلعه‌ای در آن ناحیه ساخته شد. لیکن شواهد بسیاری در این داستان وجود دارند که براساس آن‌ها نمی‌توان این قلعه را مصداقی برای دانسته و را همان قوم به‌شمار آورد. 5⃣ اول آن‌که مردم خالد از اقوام سکایی نبوده و خود از سوی سکاها مورد حمله قرار می‌گرفتند، لذا نمی‌توان آنان را یأجوج و مأجوج دانست. ضمناً براساس نوشته‌های گزنفون، مردم خالد و با یکدیگر کرده و به اتفاق هم شروع به ساختن نمودند. به این‌ترتیب در نوشته‌های گزنفون شرّ اقوام مهاجم یعنی مردم خالد از طریق عقد قرارداد صلح دفع گردید؛ برخلاف داستان ذوالقرنین که شرّ یأجوج و مأجوج با ساختن سدّی عظیم مرتفع شد. سایت ایران اسلامی برگرفته از اندیشکده مطالعات یهود
استاد حقجو(حفظه الله)_مضمونا_: مطالعه و تفسیر تاریخ،آسان است... تطبیق تاریخ دو حالت دارد: تطبیق بر دیگران تطبیق بر خود آنچه سخت و مهم است،تطبیق تاریخ بر «خود» میباشد لینک سایت www.ir-sl.ir ادمین @javaneasiay
هدایت شده از سَيِّد ، مهدوی
اشنای غریبه: اشنای غریبه: بسم الله الرحمن الرحیم اسلام و صلح ، گذشت و عفو است. و تعاون، و و امنیت است. اگرچه در این که کدام یک از این دو امر – یا – اصل و دیگری فرع است مورد اختلاف واقع شده است. برخی با ملاحظه و و معصومین علیهم السلام که سخن از به میان آورده است معتقدند که اصل اوّلی، و جنگ با مخالفان است. ولی در مقابل، کسانی که به و که درباره و وارد شده نظر کرده اند، می‌گویند که اصالت با و و است و و امری عارضی و ثانوی است که در نتیجه ظرفیت‌های داخلی یا خارجی و در مواقع خاص پدید می‌آید. کسی که احاطه و خبرویتی در و داشته باشد پی می‌برد که مردم را ترغیب به نکرده و به عنوان اصل اولی آن را به رسمیت نشناخته است. همان گونه که نیز به جهت میل و رغبت در نبوده است. و نیز نمی توان تشریع آن را به جهت سیطره بر و دانست، یا این که به دست یافت، آن گونه که در تمام و و دوم این گونه بوده است.