eitaa logo
ایران اسلامی
77 دنبال‌کننده
243 عکس
92 ویدیو
3 فایل
سایت ایران اسلامی با همت جمعی از طلاب حوزه علمیه دهدشت شروع بکار کرد و فعالیت آن شامل مباحث: فرهنگی، علمی، اجتماعی ، اخلاقی ، احکامی ، اعتقادی ، اقتصادی ، سیاسی ، می باشد . ادمین @Vali12asr تبادل @alimortazavi111
مشاهده در ایتا
دانلود
✡ لشکرکشی کوروش به ارمنستان 1⃣ طبق نوشته‌های علت حملهٔ کوروش به ارمنستان، استنکاف پادشاه ارمنستان از پرداخت و سپاه عنوان شده و نیز تأکید شده که مبالغی را از مردمان این ناحیه دریافت نموده است. 2⃣ شخصیتی که در اینجا از ترسیم شده با توصیف قرآن از در سفر به کاملاً متفاوت است. در قرآن می‌خوانیم که قومی که در بین‌السّدین بودند به ذوالقرنین پیشنهاد دادند تا مبلغی را به‌عنوان برای او قرار دهند ولی ذوالقرنین گفت آنچه پروردگارش به او عطا نموده برایش بهتر است و حاضر به اخذ هزینه‌ای از مردم آن نواحی نشد. در حالی‌که رویّهٔ کوروش کبیر کاملاً برعکس بوده و یکی از دلایل اصلی لشکرکشی او به نواحی کوهستانی شمال ایران، بوده است. 3⃣ درنتیجه بررسی آثار گزنفون به‌عنوان تنها موجود برای حملهٔ کوروش به ارمنستان، حاکی از آن است که نمی‌توان ماجرای «ذوالقرنین در بین‌السّدین» و وقایع «کوروش در ارمنستان» را دو شرح از یک داستان تلقی نمود. 4⃣ ضمناً در نوشته‌های گزنفون ذکر نشده که کوروش سدّی آهنین برای جلوگیری از حملات ساخته باشد. بلکه به فرمان کوروش قلعه‌ای در آن ناحیه ساخته شد. لیکن شواهد بسیاری در این داستان وجود دارند که براساس آن‌ها نمی‌توان این قلعه را مصداقی برای دانسته و را همان قوم به‌شمار آورد. 5⃣ اول آن‌که مردم خالد از اقوام سکایی نبوده و خود از سوی سکاها مورد حمله قرار می‌گرفتند، لذا نمی‌توان آنان را یأجوج و مأجوج دانست. ضمناً براساس نوشته‌های گزنفون، مردم خالد و با یکدیگر کرده و به اتفاق هم شروع به ساختن نمودند. به این‌ترتیب در نوشته‌های گزنفون شرّ اقوام مهاجم یعنی مردم خالد از طریق عقد قرارداد صلح دفع گردید؛ برخلاف داستان ذوالقرنین که شرّ یأجوج و مأجوج با ساختن سدّی عظیم مرتفع شد. سایت ایران اسلامی برگرفته از اندیشکده مطالعات یهود
استاد حقجو(حفظه الله)_مضمونا_: مطالعه و تفسیر تاریخ،آسان است... تطبیق تاریخ دو حالت دارد: تطبیق بر دیگران تطبیق بر خود آنچه سخت و مهم است،تطبیق تاریخ بر «خود» میباشد لینک سایت www.ir-sl.ir ادمین @javaneasiay
هدایت شده از سَيِّد ، مهدوی
اشنای غریبه: اشنای غریبه: بسم الله الرحمن الرحیم اسلام و صلح ، گذشت و عفو است. و تعاون، و و امنیت است. اگرچه در این که کدام یک از این دو امر – یا – اصل و دیگری فرع است مورد اختلاف واقع شده است. برخی با ملاحظه و و معصومین علیهم السلام که سخن از به میان آورده است معتقدند که اصل اوّلی، و جنگ با مخالفان است. ولی در مقابل، کسانی که به و که درباره و وارد شده نظر کرده اند، می‌گویند که اصالت با و و است و و امری عارضی و ثانوی است که در نتیجه ظرفیت‌های داخلی یا خارجی و در مواقع خاص پدید می‌آید. کسی که احاطه و خبرویتی در و داشته باشد پی می‌برد که مردم را ترغیب به نکرده و به عنوان اصل اولی آن را به رسمیت نشناخته است. همان گونه که نیز به جهت میل و رغبت در نبوده است. و نیز نمی توان تشریع آن را به جهت سیطره بر و دانست، یا این که به دست یافت، آن گونه که در تمام و و دوم این گونه بوده است.
بسم الله الرحمن الرحیم هدف اسلام از جنگ چیست؟ از ، برداشتن موانع به جهت اعتلای و از و است که قصد و جلوگیری آن‌ها را دارند. اگر ما به به طور مراجعه کنیم پی می‌بریم که تمام معرکه‌هایی که در اتفاق افتاده همگی جنبه دفاعی داشته و از تشکیل آن‌ها جلوگیری از دشمنی واقعی یا محتمل الوقوع بوده است؛ خصوصاً که در و در عصر حیات (صلی الله علیه وآله) اتفاق افتاده است. اینک به بررسی و ها، آن گونه که در و آمده می‌پردازیم. برای ادامه مطلب با ما همراه باشید سایت مقاله www.ir-sl.ir واحدرسانه ایران اسلامی resaneh.ir-sl.ir _ایران_اسلامی @iranslamei1357 eitaa.com/iranslamei1357
راستی هدف از جنگ چیست؟ را می‌توان در چند جهت خلاصه کرد: #۱ – دفع دشمنان خداوند سبحان می‌فرماید: #{ وَقاتِلُوا فِی سَبِیلِ اللَّهِ الَّذِینَ یقاتِلُونَکُمْ وَلا تَعْتَدُوا إِنَّ اللَّهَ لا یحِبُّ الْمُعْتَدِینَ ؛ [۱] «و در راه خدا، با کسانی که با شما می‌جنگند، نبرد کنید، و از حدّ تجاوز نکنید که خدا تعدّی کنندگان را دوست ندارد. » این که در ، همان است که به سبب آن، انسان‌ها می‌ماند، و است ولی نهی از ، می‌باشد، و لذا کسی که درصدد و دفاعی است باید را نماید مثل این که قبل از ، نکند. و او شروع کننده به آن نباشد. و زنان و فرزندان را به نرساند و به دنبال تا آخر نرود…. [۲] در آیه دیگر می‌خوانیم: #{ أُذِنَ لِلَّذِینَ یقاتَلُونَ بِأَنَّهُمْ ظُلِمُوا وَإِنَّ اللَّهَ عَلی نَصْرِهِمْ لَقَدِیرٌ * الَّذِینَ أُخْرِجُوا مِنْ دِیارِهِمْ بِغَیرِ حَقٍّ إِلاَّ أَنْ یقُولُوا رَبُّنَا اللَّه… }؛ [۳] «به کسانی که جنگ بر آنان تحمیل گردیده، اجازه جهاد داده شده است، چرا که مورد ستم قرار گرفته اند و خدا بر یاری آن‌ها تواناست. همان‌ها که از خانه و شهر خود، به ناحق رانده شدند، جز این که می‌گفتند: پروردگار ما خدای یکتاست! »
۲ – از و خداوند متعال می‌فرماید: #{ وَما لَکُمْ لا تُقاتِلُونَ فِی سَبِیلِ اللَّهِ وَالْمُسْتَضْعَفِینَ مِنَ الرِّجالِ وَالنِّساءِ وَالْوِلْدانِ الَّذِینَ یقُولُونَ رَبَّنا أَخْرِجْنا مِنْ هذِهِ الْقَرْیهِ الظّالِمِ أَهْلُها وَاجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْکَ وَلِیاً وَاجْعَلْ لَنا مِنْ لَدُنْکَ نَصِیراً}؛ [۴] «چرا در راه خدا، و[ در راه مردان و زنان و کودکانی که [به دست شده اند، نمی کنید؟! همان افراد [ستمدیده ای که می‌گویند: پروردگارا! ما را از این شهر [مکه که اهلش ستمگرند، بیرون ببر، و از طرف خود، برای ما سرپرستی قرار ده. و از جانب خود یار و یاوری برای ما تعیین فرما. » و نیز می‌فرماید: #{… وَالَّذِینَ آمَنُوا وَلَمْ یهاجِرُوا ما لَکُمْ مِنْ وَلایتِهِمْ مِنْ شَی ءٍ حَتّی یهاجِرُوا وَإِنِ اسْتَنْصَرُوکُمْ فِی الدِّینِ فَعَلَیکُمُ النَّصْرُ إِلاَّ عَلی قَوْمٍ بَینَکُمْ وَبَینَهُمْ مِیثاقٌ وَاللَّهُ بِما تَعْمَلُونَ بَصِیرٌ}؛ [۵] «و آن‌ها که ایمان آوردند و مهاجرت نکردند، هیچ گونه [= دوستی و تعهدی در برابر آن‌ها ندارید تا کنند، و[ آن ها] اگر در [حفظ ] [خود] از شما یاری طلبند بر شماست که آن‌ها را یاری کنید، جز بر ضدّ گروهی که میان شما و آن ها، [ترک است و خداوند به آنچه عمل می‌کنید، بیناست. »
#۳–جنگ با خداوند متعال می‌فرماید: { أَ لا تُقاتِلُونَ قَوْماً نَکَثُوا أَیمانَهُمْ وَهَمُّوا بِإِخْراجِ الرَّسُولِ وَهُمْ بَدَؤُوکُمْ أَوَّلَ مَرَّهٍ}؛ [۶] «آیا با گروهی که خود را و به گرفتند، نمی کنید؟! در حالی که آن‌ها نخستین بار #[پیکار با شما را ]آغاز کردند. » در این که از قومی که بودند کیست، اختلاف است: برخی می‌گویند: از آنان که در کرده و کردند که الله علیه وآله را از مدینه خارج کنند، آن گونه که او را از نمودند. و برخی نیز معتقدند که اینان و بودند که ابتدا به کردند… [۷] ادامه دارد... سایت مقاله www.ir-sl.ir واحدرسانه ایران اسلامی resaneh.ir-sl.ir _ایران_اسلامی @iranslamei1357 eitaa.com/iranslamei1357
اشنای غریبه: #۴ – پیشگیری از خداوند متعال می‌فرماید: { وَقاتِلُوهُمْ حَتّی لا تَکُونَ فِتْنَهٌ وَیکُونَ الدِّینُ للَّهِ ِ فَإِنِ انْتَهَوْا فَلا عُدْوانَ إِلاَّ عَلَی الظّالِمِینَ ؛ [۸] «و با آن‌ها کنید تا ، و از مردم باقی نماند، و ، مخصوص خدا گردد، پس اگر [از روش نادرست خود ]دست برداشتند، [مزاحم آن‌ها نشوید؛ زیرا] جز بر روا نیست. » و نیز می‌فرماید: { وَإِمّا تَخافَنَّ مِنْ قَوْمٍ خِیانَهً فَانْبِذْ إِلَیهِمْ عَلی سَواءٍ إِنَّ اللَّهَ لا یحِبُّ الْخائِنِینَ ؛ [۹] «و هر گاه [با ظهور نشانه‌هایی از خیانت گروهی بیم داشته باشی [که خود را شکسته، غافلگیرانه کنند] به طور به آن‌ها اعلام کن که لغو شده است؛ زیرا خداوند، را دوست نمی دارد. » ادامه دارد... سایت مقاله www.ir-sl.ir واحدرسانه ایران اسلامی resaneh.ir-sl.ir _ایران_اسلامی @iranslamei1357 eitaa.com/iranslamei1357
دلائل علمی طهارت خاک ۱_ به عنوان مهمترین ، دارای ­های فراوانی است #(آنتی_بیوتیک­ها را می­تواند از درست کرد) ­ها باعث نابود شدن ­ها و شدن ­ها می­شود، و این بر اساس فرموده ، ­ های است که بیشتر با و در ارتباط است: (نساء:۴۳_مائده:۶ ) در این از گرفته شده و اشاره به آن دارد که بهتر است بر ­_های بالای شود زیرا همانطور که گفته شد ­_های سطحی که در و است مملو از ­_های_میکروب_کش است؛ با این همه می ­داند با چه کند. ۲- این عمل یعنی با ، از نیز است. بدین شکل که باعث می­شود نسبت به شدن کم کم از بین برود. البته باید همراه با این کار، در آن کند که: چه دارد، آنگاه است که فرد پی­ می­برد به است. ادامه دارد... سایت مقاله www.ir-sl.ir واحدرسانه ایران اسلامی resaneh.ir-sl.ir _ایران_اسلامی @iranslamei1357 eitaa.com/iranslamei1357
بسم الله الرحمن الرحیم طهارت با خاک این کار در مواجهه اول ممکن است در برخی­ ها،کاری نه تنها بلکه باشد، زیرا مسلم است شخصی که یا لباسش شود با این فکر که شده آن را می­کند؛ خیلی ­ها شود البته گاهی این درست است اما در بسیاری از موارد این است، یا به خاطر است و یا ­ای (وسواس)، اما در نگاه و گاه، با وجود شرایطی ، و می شود. ادامه دارد... سایت مقاله www.ir-sl.ir واحدرسانه ایران اسلامی resaneh.ir-sl.ir _ایران_اسلامی @iranslamei1357 eitaa.com/iranslamei1357 .
دلائل معنوی طهارت با خاک ۱-بنا به مضمون فرموده (ره) بودن برای آن است که کنی در خود و پیدا کنی که کیست و از چه تو را و برای چه ، پس او شوی و را از سر بگذاری چرا که در و است #(اسرار_الصلاه_ص: ۴۲). ۲- با باعث نیز می شود زیرا همانطور که ­ها(کار ها)در ایجاد در متفاوتند، چیزهای که را برطرف می ­کنند هم متفاوتند و یکی از آن­ها تیمم است سایت مقاله www.ir-sl.ir واحدرسانه ایران اسلامی resaneh.ir-sl.ir _ایران_اسلامی @iranslamei1357 eitaa.com/iranslamei1357
بسم الله الرحمن الرحیم چگونگی حیات پس از مرگ در بعد از ، مختلفی وجود دارد که نگارنده پرداختن به آن ها را دارد. #۱_معاد روحانی برخی از به خصوص معتقدند چون دارای و هست و و از هستند و این ، می کند به سوی و هم در زیر می پوسد پس ، است. (حسینی طهرانی، محمد حسین،معاد شناسی، ج۶، ص ۵۷) به این بر آن هستند که از و در باقی میماند، آن ها هستند همانگونه که برای مدتی نیاز دارد درون زندگی کند، دیگر هرگز به آن باز نمی گردد، پس نسبت به نیز اینچنین است. بنابراین تمام ها و پس از همه جنبه ی دارند.(؛ناصر، معاد و جهان پس از مرگ، ص ۳۳۰) ادامه دارد... سایت مقاله www.ir-sl.ir واحدرسانه ایران اسلامی resaneh.ir-sl.ir _ایران_اسلامی @iranslamei1357 eitaa.com/iranslamei1357