معاد جسمانی مردود است
#اولا :با #دلائل_فلسفی #حسی و #تجربی #تجرد_روح سازگار نیست.
#ثانیا : با این #اعتقاد مسائل #عالم_قبر و #برزخ حل نمی شود.
#ثالثا : با بعضی از #آیات و #روایات سازگار نیست.
#۴_جسمانی و روحانی
دیدگاه مشهور بین #محققین و #فلاسفه #اعتقاد به #دو_نوع #معاد، یعنی #جسمانی و #روحانی است.
حاصل این نظریه:
چون انسان از# دو_رکن به نام « #بدن_عنصری» و «#نفس_مجرد» #تکوین یافته، بعد از #مرگ #روح به دلیل #تجردش باقی مانده و #حضور_عینی او مشکلی ندارد، اما #بدن هر چند تغییرات مختلفی کرده است، چون #خداوند #قادر به #بازسازی #بدن دنیایی او به همان #شکل_اولیه است ، بازگشت #بدن و #تعلق #روح به آن مشکلی ندارد.(پاسخی به شبهات کلامی، دفتر ۵، ص ۱۴۵)
ادامه دارد...
سایت مقاله
www.ir-sl.ir
واحدرسانه ایران اسلامی
resaneh.ir-sl.ir
#کانال _ایران_اسلامی
@iranslamei1357
eitaa.com/iranslamei1357
بسم الله الرحمن الرحیم
اهمیت #حق_الناس در رفتار #علما دین
آیت الله نجابت : وقتی که بنده مشرف
شدم خدمت اقای قاضی فرمودند: هر #حقی که هرکس بر گردنت تو دارد باید #ادا کنی . خدمت ایشان عرض کردم : مدتی قبل در بین شاگردهایم که نزد بنده درس #طلبگی می خواندند یکی از انها خوب درس نمی خواند بنده ایشان را #تنبیه کردم . #اذن (اجازه) از #ولی او هم داشتم در #تربیت . در ضمن این جا هم نیست که از او طلب #رضایت کنم .
اقای قاضی فرموندند: هیچ راهی نداری باید پیدایش کنی . گفتم آدرس ندارم گفتند باید پیدا کنی . اقای قاضی فرمودند : هر #حقی که بر گردنت باشد تا ادا نکنی #باب_روحانیت ، #باب_قرب ، #باب_معرفت باز شدنی نیست . یعنی اینها همه مال حضرت #احدیت (خداوند متعال) است . و #حضرت_احدیت #رضایت خود را در راضی شدن مردم قرار داده است .
🔸منبع : کتاب عطش ص ۳۱۰
سایت مقاله
www.ir-sl.ir
واحدرسانه ایران اسلامی
resaneh.ir-sl.ir
#کانال _ایران_اسلامی
@iranslamei1357
eitaa.com/iranslamei1357
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨
چیستی عبادت🤲
#تعریف_عبادت به صورت #منطقی که #جامع_افراد و #مانع_اغیار باشد، امکانپذیر خواهد بود. لذا #عبادت را میتوان به یکی از سه صورت ذیل تعریف نمود:
#تعریف_اول: #عبادت؛ #خضوع و #کُرنشی است که از #اعتقاد به #الوهیت_معبود #سرچشمه گرفته باشد. چنانچه گفتار یا رفتاری ناشی از این #اعتقاد نباشد، #عبادت محسوب نمی شود.
««ادامه دارد....»»
🌹با ما همراه باشید🌹
««سایت مقاله»»
www.ir-sl.ir
««واحدرسانه ایران اسلامی»»
resaneh.ir-sl.ir
««#کانال _ایران_اسلامی»»
@iranslamei1357
eitaa.com/iranslamei1357
هدایت شده از سَيِّد ، مهدوی
✨✨بسم الله الرحمن الرحیم✨✨
___________________
عبادت در آیات قران
مؤید معنای#عبادت (#خضوع ناشی از #اعتقاد به #الوهیت_معبود) آیاتی است که به #عبادت خداوند امر کرده و از #عبادت غیر او #نهی مینماید، به این دلیل که هیچ آلههای غیر خداوند وجود ندارد.
🌺#«یا_قَوْمِ اعْبُدُواللّهَ مالَکُمْ اِلهٌ غَیْرُهُ».[۱] .
«ای قوم من! [تنها] خداوند یگانه را پرستش کنید که معبودی جز او برای شما نیست».🌺
بدین معنا که، #«اله» #موجودی سزاوار#پرستش است و تنها #خداوند #«اله حقیقی» است. با این حال شما چگونه #موجودی را که #اله_حقیقی و #واقعی نیست و #اله_ادعایی و دروغین است میپرستید؟ و چرا از #عبادت خداوندی که #اله واقعی است و تنها معبودِ سزاوار پرستش است، سرباز میزنید؟
🌹«ادامه دارد...»🌹
_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-
سایت مقاله
www.ir-sl.ir
واحدرسانه ایران اسلامی
resaneh.ir-sl.ir
#کانال _ایران_اسلامی
@iranslamei1357
eitaa.com/iranslamei1357
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨
__________________
««یا قوم اعبدواالله ما لکم اله غیره»»
آیه فوق یا #مضمون آن، در بسیاری از #آیات_قرآن مجید تکرار شده است.[۲] .
این #آیات میرسانند که #عبادت، #خضوع و #کُرنشی است که از #اعتقاد به #الوهیت_معبود جوشیده باشد. در این آیات به روشنی ملاحظه میکنیم که #قرآن، #مشرکین را به دلیل #پرستش #غیر_خداوند سرزنش میکند، چرا که این #معبودها #آلهه_واقعی نیستند و #عبادت، از #شئون #الوهیت و #آلهه واقعی است. #صفت_الوهیت تنها سزاوار #خداوند_سبحان است و به همین دلیل تنها #عبادت او #واجب و #لازم است.
🌹««ادامه دارد...»»🌹
سایت مقاله
www.ir-sl.ir
واحدرسانه ایران اسلامی
resaneh.ir-sl.ir
#کانال _ایران_اسلامی
@iranslamei1357
eitaa.com/iranslamei1357
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨
___________________
تعریف دوم:
# عبادت؛ #خضوع و #کرنش در مقابل #موجودی است که او را#«ربّ» میدانیم و #شأنی از #شئون وجود و زندگی خود را، در #دنیا و #آخرت در اختیار او میشماریم، حال چه در امور مادی مانند #عزت و #پیروزی در دنیا باشد و چه در امور معنوی مانند آمرزش گناهان.
#«ربّ» کسی است که #زمام_امور #مربوب را در کف دارد و #عهده دار #تدبیر و #تربیت اوست. بنابراین، #عبادت_معبود به دلیل #ربوبیّت او صورت می گیرد.
گواه این #تعریف، آیاتی است که دلیل منحصر بودن #عبادت به خداوند را، #یگانه_ربّ بودن او میداند مانند:
#۱٫«وَ قالَ المَسِیحُ یا بَنِی اِسْرائِیلَ اعْبُدُوا اللّهَ رَبِّی وَ رَبّکُمْ».[۳] .
«مسیح گفت: ای بنی اسرائیل خداوند یگانه را که پروردگار من و شما است پرستش کنید».
#۲٫«إنّ هذِهِ أُمّتُکُمْ أُمّهً واحِدَهً وَ أنَا رَبّکُمْ فَاعَبُدُونِ».[۴] .
«این [پیامبران بزرگ و پیروانشان] همه امت واحدی بودند و من پروردگار شما هستم، پس مرا پرستش کنید».
#۳٫«إنَّ اللّهَ رَبِّی وَ رَبّکُمْ فَاعْبُدُوه هذا صِراطٌ مُسْتَقِیمٌ».[۵] .
«خداوند پروردگار من و پروردگار شماست. او را بپرستید. [نه من و نه چیز دیگر را] این است راه راست».
🌹«ادامه دارد»🌹
_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-
سایت مقاله
www.ir-sl.ir
واحدرسانه ایران اسلامی
resaneh.ir-sl.ir
#کانال _ایران_اسلامی
@iranslamei1357
eitaa.com/iranslamei1357
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨
_____________________________
تعریف سوم:
# عبادت، #خضوع و #کرنش در برابر کسی است که او را #اله_عالم یا موجودی که امور هستی به او #تفویض شده است میدانیم، حال چه امور #تکوینی مانند #خلق، #رزق، #زنده_کردن و #میراندن به او #تفویض شده باشد و چه امور #تشریعی مانند #قانونگذاری، #شفاعت و #مغفرت.
#انسان _موحّد معتقد است؛ کلیّه #امور_تکوینی و #تشریعی به دست خداوند است و هیچیک از این #امور به مخلوقات او #تفویض نشده، و به همین دلیل خداوند را میپرستد.
اما #انسان_مشرک معتقد است؛ گرچه #آلهه و #رب_ها مخلوق حقند، اما برخی یا تمام امور #تکوینی و #تشریعی، به آنها #تفویض شده است و بر اساس همین اعتقاد از #ستاره ها و #بت ها طلب باران، شفاعت، یاری رساندن و پیروزی در جنگ میکند، چرا که این امور را #تفویض شده به آنها میپندارد.
با توجه به تعاریف سه گانه مذکور، تفاوت اساسی #توحید و #شرک در #عبادت آشکار میشود
🌹«ادامه دارد...»🌹
_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_
سایت مقاله
www.ir-sl.ir
واحدرسانه ایران اسلامی
resaneh.ir-sl.ir
#کانال _ایران_اسلامی
@iranslamei1357
eitaa.com/iranslamei1357
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨
_____________________________
🌹✨عبادت و خضوع✨🌹
هر #خضوعی که ناشی از #اعتقاد به #الوهیت یا #ربوبیّت و یا #تفویض_کاری به #موجود مورد #خضوع باشد، #عبادت شمرده میشود. حال چه این #اعتقاد، بر حق و صحیح باشد (اگر خداوند معبود باشد) و چه اعتقادی باطل وناصواب (اگر بتها و غیر خداوند معبود باشند). در هر دو صورت، #خضوع او برگرفته از اعتقاد به #الوهیت یا #ربوبیّت یا #تفویض است و چنین #خضوعی #عبادت آن موجود محسوب میشود.
اما اگر #خضوع انسان، بدون این #اندیشه و #اعتقاد باشد، این #خضوع #عبادت نیست، بلکه #تعظیم و #بزرگداشت شمرده میشود، و نه انسان #خاضع مشرک است و نه عمل او شرکآمیز. اما این #تعظیم و #احترام غیر عبادی، گاهی جایز و حلال است مانند تعظیم انبیاء، اولیای الهی، معلمان و مربیان؛ و گاهی حرام وغیر مجاز است مانند سجده کردن در مقابل انبیاء و اولیای الهی. اما #حرمت این کار، به دلیل #عبادت بودن آن نیست، بلکه به دلیل ممنوعیت سجده کردن در برابر غیر خداوند است و اینکه غیر او، #سزاوار_سجده نیست.
🌹ادامه دارد...🌹
_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_
سایت مقاله
www.ir-sl.ir
واحدرسانه ایران اسلامی
resaneh.ir-sl.ir
#کانال _ایران_اسلامی
@iranslamei1357
eitaa.com/iranslamei1357
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨
______________________________
حال که تفاوت بین #تعظیم و #عبادت روشن شد به این نتیجه میرسیم که اعمالی مانند #بوسیدن_قرآن مجید، #ضریح انبیاء و چیزهایی که به گونه ای به آنها مربوطند، در صورتی که همراه با اعتقاد به #الوهیت و ربوبیّت یا #تفویض نباشد، #عبادت آنها محسوب نمیشود.
#[۱] اعراف / ۵۹٫
#[۲] خوانندگان گرامی در این زمینه میتوانند، آیات ذیل را ملاحظه فرمایند: اعراف / ۸۵ ،۷۳ ،۶۵٫ هود /۸۴ ،۶۱ ،۵۰؛ انبیاء / ۲۵؛ مؤمنون / ۳۲ ،۲۳؛ طه/۱۴٫
#[۳] مائده / ۷۲٫
[۴] انبیاء / ۹۲٫
#[۵] آل عمران / ۵۱٫
#منبع:نرم افزار به سوی حقیقت(حوزه ی علمیه ی اصفهان)
🌹🌹🌹🌹🌹
سایت مقاله
www.ir-sl.ir
واحدرسانه ایران اسلامی
resaneh.ir-sl.ir
#کانال _ایران_اسلامی
@iranslamei1357
eitaa.com/iranslamei1357
💠 #تلنگر_کرونایی
🔸 به محض #آلودگی به وسوسه #گناه، خود را با #توبه، #قرنطینه کنیم تا دیگران هم آلوده نشوند.
🔹 در طول #درمان، مرتب شربت #ذکر و #دعا بخوریم تا ایمنی روح را بالا ببریم.
🔸 اگر در مراکز درمانی #تخت خالی برای #بستری شدن نیست، از #درمان سرپایی هم نگذریم.
🔹 پشیمانی و ندامت، ریشه #عصیان را می خشکاند. پس از هر گناه، با #استغفار و #توبه فضای ذهن و دل را #ضدعفونی کنیم.
🔸 نگذاریم وجودمان به #گناه عادت کند و حساسیت مان نسبت به نافرمانی، کاهش یابد.
👈 به قلم جواد محدثی
#سایت_ایران_اسلامی
♨️ @iranslamei1357
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨
____________________
نشان دادن چهره خشن از امام زمان (عج)
برخی افراد به علت نداشتن #نگاه جامع به دین و بدون #بررسی _دقیق_روایات و سند آن ها، به چیزهای که شنیده است بسنده می کند و چهرهای خشن از #امام_زمان ارائه می دهد درحالی که باید مهرو قهر در کنار هم باشد و درچهره ای که از ظهور و حکومت حضرت و شخصیت بی مانند آن امام ترسیم می گردد، #مهر و #قهر در کنار هم بیایند، چون تنها از قهر سخن گفتن و ازمهر نگفتن، #امام را در ذهن برخی افراد #خشونت_طلب معرفی می کند
🌹ادامه دارد🌹
_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-
سایت مقاله
www.ir-sl.ir
واحدرسانه ایران اسلامی
resaneh.ir-sl.ir
#کانال _ایران_اسلامی
@iranslamei1357
eitaa.com/iranslamei1357
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨
_____________________________
مهر امام زمان(عج)
درباره #مهر_حضرت سخنان بسیار می شود بیان کرد چه #روایاتی که #مهر_امامان را به طور #عموم بازگو می کند وچه #روایاتی که در ارتباط با #مهر_امام_مهدی_(عج) به طور خاص رسیده است. #امامان به گفته خودشان #جلوه_رحمت_واسعه الهی هستند. #امام_رضا دراین باره می فرمایند:
«الامام الانیسُ الرَّفیقُ والوالد الشَّفیق والاخُ الشفیق والام البره بالوالد الصغیر و مفزع العباد فی الداهیه الناد» (امام همدم سازگاز،پدری مهربان ،برادری تنی ،مادری خوش رفتار با کودک خردسال و پناه مردم در پیش آمدها و کارهای بزرگ است)
#مهربانی_امام همچون #مهر_خداوند_حکیمانه است بدین معنا که #قهر او نیز #جلوه ی #محبت او است چون #قهر او بر #دشمنانی خواهد بود که با توجه به #هدایت و #کرامات آن حضرت باز هم او را به عنوان #امام نپذیرفتند، و در زمین #فساد می کنند و این یعنی #خارها را از سر راه انسان و #انسانیت برداشتن یعنی مهر درچهره قهر.
به اضافه گروه های قبلی گروه دیگر امام را شخصیتی تصور کردند که گویا دست به هیچ مبارزه و جهادی نمی زند و همه امور را با کرامات خود حل می کند.
_-_-__-_-__--_-_-_-_-__--_-_-_-_-_-_
سایت مقاله
www.ir-sl.ir
واحدرسانه ایران اسلامی
resaneh.ir-sl.ir
#کانال _ایران_اسلامی
@iranslamei1357
eitaa.com/iranslamei1357