eitaa logo
ایران اسلامی
76 دنبال‌کننده
243 عکس
92 ویدیو
3 فایل
سایت ایران اسلامی با همت جمعی از طلاب حوزه علمیه دهدشت شروع بکار کرد و فعالیت آن شامل مباحث: فرهنگی، علمی، اجتماعی ، اخلاقی ، احکامی ، اعتقادی ، اقتصادی ، سیاسی ، می باشد . ادمین @Vali12asr تبادل @alimortazavi111
مشاهده در ایتا
دانلود
معاد جسمانی مردود است :با و سازگار نیست. : با این مسائل و حل نمی شود. : با بعضی از و سازگار نیست. #۴_جسمانی و روحانی دیدگاه مشهور بین و به ، یعنی و است. حاصل این نظریه: چون انسان از# دو_رکن به نام « » و «» یافته، بعد از به دلیل باقی مانده و او مشکلی ندارد، اما هر چند تغییرات مختلفی کرده است، چون به دنیایی او به همان است ، بازگشت و به آن مشکلی ندارد.(پاسخی به شبهات کلامی، دفتر ۵، ص ۱۴۵) ادامه دارد... سایت مقاله www.ir-sl.ir واحدرسانه ایران اسلامی resaneh.ir-sl.ir _ایران_اسلامی @iranslamei1357 eitaa.com/iranslamei1357
بسم الله الرحمن الرحیم اهمیت در رفتار دین آیت الله نجابت : وقتی که بنده مشرف شدم خدمت اقای قاضی فرمودند: هر که هرکس بر گردنت تو دارد باید کنی . خدمت ایشان عرض کردم : مدتی قبل در بین شاگردهایم که نزد بنده درس می خواندند یکی از انها خوب درس نمی خواند بنده ایشان را کردم . (اجازه) از او هم داشتم در . در ضمن این جا هم نیست که از او طلب کنم . اقای قاضی فرموندند: هیچ راهی نداری باید پیدایش کنی . گفتم آدرس ندارم گفتند باید پیدا کنی . اقای قاضی فرمودند : هر که بر گردنت باشد تا ادا نکنی ، ، باز شدنی نیست . یعنی اینها همه مال حضرت (خداوند متعال) است . و خود را در راضی شدن مردم قرار داده است . 🔸منبع : کتاب عطش ص ۳۱۰ سایت مقاله www.ir-sl.ir واحدرسانه ایران اسلامی resaneh.ir-sl.ir _ایران_اسلامی @iranslamei1357 eitaa.com/iranslamei1357
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ چیستی عبادت🤲 ‏به صورت که و باشد، امکان‏پذیر خواهد بود. لذا را می‏توان به یکی از سه صورت ذیل تعریف نمود: : ؛ و است که از به گرفته باشد. چنانچه گفتار یا رفتاری ناشی از این نباشد، محسوب نمی شود. ««ادامه دارد....»» 🌹با ما همراه باشید🌹 ««سایت مقاله»» www.ir-sl.ir ««واحدرسانه ایران اسلامی»» resaneh.ir-sl.ir «« _ایران_اسلامی»» @iranslamei1357 eitaa.com/iranslamei1357
هدایت شده از سَيِّد ، مهدوی
✨✨بسم الله الرحمن الرحیم✨✨ ___________________ عبادت در آیات قران مؤید معنای ( ناشی از به ) آیاتی است که به خداوند امر کرده و از غیر او می‏نماید، به‏ این دلیل که هیچ آلهه‏ای غیر خداوند وجود ندارد. 🌺#«یا_قَوْمِ اعْبُدُواللّهَ مالَکُمْ اِلهٌ غَیْرُهُ».[۱] . «ای قوم من! [تنها] خداوند یگانه را پرستش کنید که معبودی جز او برای شما نیست».🌺 بدین معنا که، #«اله» سزاوار است و تنها #«اله حقیقی» است. با این حال شما چگونه را که و نیست ‏و و دروغین است می‏پرستید؟ و چرا از خداوندی که واقعی است و تنها معبودِ سزاوار پرستش است، سرباز می‏زنید؟ 🌹«ادامه دارد...»🌹 _-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_- سایت مقاله www.ir-sl.ir واحدرسانه ایران اسلامی resaneh.ir-sl.ir _ایران_اسلامی @iranslamei1357 eitaa.com/iranslamei1357
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ __________________‌ ««یا قوم اعبدواالله ما لکم اله غیره»» آیه فوق یا آن، در بسیاری از مجید تکرار شده است.[۲] . این می‏رسانند که ، و است که از به‏ جوشیده باشد. در این آیات به روشنی ملاحظه می‏کنیم که ، را به دلیل سرزنش می‏کند، چرا که این نیستند و ، از و واقعی است. تنها سزاوار است و به همین دلیل تنها او و ‏ است. 🌹««ادامه دارد...»»🌹 سایت مقاله www.ir-sl.ir واحدرسانه ایران اسلامی resaneh.ir-sl.ir _ایران_اسلامی @iranslamei1357 eitaa.com/iranslamei1357
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ ___________________ تعریف دوم: # عبادت؛ و در مقابل است که او را#«ربّ» می‏دانیم و از وجود و زندگی خود را، در و در اختیار او می‏شماریم، حال چه در امور مادی مانند و در دنیا باشد و چه در امور معنوی مانند آمرزش گناهان. #«ربّ» کسی است که را در کف دارد و دار و اوست. بنابراین، به دلیل او صورت می گیرد. گواه این ، آیاتی است که دلیل منحصر بودن به خداوند را، بودن او می‏داند مانند: #۱٫«وَ قالَ المَسِیحُ یا بَنِی اِسْرائِیلَ اعْبُدُوا اللّهَ رَبِّی وَ رَبّکُمْ».[۳] . «مسیح گفت: ای بنی اسرائیل خداوند یگانه را که پروردگار من و شما است ‏پرستش کنید». #۲٫«إنّ هذِهِ أُمّتُکُمْ أُمّهً واحِدَهً وَ أنَا رَبّکُمْ فَاعَبُدُونِ».[۴] . «این [پیامبران بزرگ و پیروانشان] همه امت واحدی بودند و من پروردگار شما هستم، پس مرا پرستش کنید». #۳٫«إنَّ اللّهَ رَبِّی وَ رَبّکُمْ فَاعْبُدُوه هذا صِراطٌ مُسْتَقِیمٌ».[۵] . «خداوند پروردگار من و پروردگار شماست. او را بپرستید. [نه من و نه چیز دیگر را] این است راه راست». 🌹«ادامه دارد»🌹 _-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_- سایت مقاله www.ir-sl.ir واحدرسانه ایران اسلامی resaneh.ir-sl.ir _ایران_اسلامی @iranslamei1357 eitaa.com/iranslamei1357
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ _____________________________ تعریف سوم: # عبادت، و در برابر کسی است که او را ‏_عالم یا موجودی که امور هستی به او شده است می‏دانیم، حال چه امور مانند ، ، و به او شده باشد و چه امور مانند ، و . _موحّد معتقد است؛ کلیّه و به دست خداوند است و هیچیک از این به مخلوقات او نشده، و به‏ همین دلیل خداوند را می‏پرستد. اما معتقد است؛ گرچه و ‏_ها مخلوق حقند، اما برخی یا تمام امور و ، به آنها ‏ شده است و بر اساس همین اعتقاد از ‏ ها و ‏ ها طلب باران، شفاعت، یاری رساندن و پیروزی در جنگ می‏کند، چرا که این امور را شده به آنها می‏پندارد. با توجه به تعاریف سه‏ گانه مذکور، تفاوت اساسی و در آشکار می‏شود 🌹«ادامه دارد...»🌹 _-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_ سایت مقاله www.ir-sl.ir واحدرسانه ایران اسلامی resaneh.ir-sl.ir _ایران_اسلامی @iranslamei1357 eitaa.com/iranslamei1357
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ _____________________________ 🌹✨عبادت و خضوع✨🌹 هر که ناشی از به یا و یا به مورد باشد، شمرده می‏شود. حال چه این ، بر حق و صحیح باشد (اگر خداوند معبود باشد) و چه اعتقادی باطل وناصواب (اگر بت‏ها و غیر خداوند معبود باشند). در هر دو صورت، او برگرفته از اعتقاد به یا یا است و چنین آن موجود محسوب می‏شود. اما اگر انسان، بدون این و باشد، این نیست، بلکه و شمرده می‏شود، و نه انسان مشرک ‏است و نه عمل او شرک‏آمیز. اما این و غیر عبادی، گاهی جایز و حلال است مانند تعظیم انبیاء، اولیای الهی، معلمان و مربیان؛ و گاهی حرام وغیر مجاز است مانند سجده کردن در مقابل انبیاء و اولیای الهی. اما این کار، به دلیل بودن آن نیست، بلکه به دلیل ممنوعیت سجده کردن در برابر غیر خداوند است و اینکه غیر او، نیست. 🌹ادامه دارد...🌹 _-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_ سایت مقاله www.ir-sl.ir واحدرسانه ایران اسلامی resaneh.ir-sl.ir _ایران_اسلامی @iranslamei1357 eitaa.com/iranslamei1357
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ ______________________________ حال که تفاوت بین و روشن شد به این نتیجه می‏رسیم که‏ اعمالی مانند مجید، انبیاء و چیزهایی که به گونه‏ ای به آنها مربوطند، در صورتی که همراه با اعتقاد به و ربوبیّت یا نباشد، آنها محسوب نمی‏شود. #[۱] اعراف / ۵۹٫ #[۲] خوانندگان گرامی در این زمینه می‏توانند، آیات ذیل را ملاحظه فرمایند: اعراف / ۸۵ ،۷۳ ،۶۵٫ هود /۸۴ ،۶۱ ،۵۰؛ انبیاء / ۲۵؛ مؤمنون / ۳۲ ،۲۳؛ طه/۱۴٫ #[۳] مائده / ۷۲٫ [۴] انبیاء / ۹۲٫ #[۵] آل عمران / ۵۱٫ :نرم افزار به سوی حقیقت(حوزه ی علمیه ی اصفهان) 🌹🌹🌹🌹🌹 سایت مقاله www.ir-sl.ir واحدرسانه ایران اسلامی resaneh.ir-sl.ir _ایران_اسلامی @iranslamei1357 eitaa.com/iranslamei1357
💠 🔸 به محض به وسوسه ، خود را با ، کنیم تا دیگران هم آلوده نشوند. 🔹 در طول ، مرتب شربت و بخوریم تا ایمنی روح را بالا ببریم. 🔸 اگر در مراکز درمانی خالی برای شدن نیست، از سرپایی هم نگذریم. 🔹 پشیمانی و ندامت، ریشه را می خشکاند. پس از هر گناه، با و فضای ذهن و دل را کنیم. 🔸 نگذاریم وجودمان به عادت کند و حساسیت مان نسبت به نافرمانی، کاهش یابد. 👈 به قلم جواد محدثی ♨️ @iranslamei1357
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ ____________________ نشان دادن چهره خشن از امام زمان (عج) برخی افراد به علت نداشتن جامع به دین و بدون _دقیق_روایات و سند آن ها، به چیزهای که شنیده است بسنده می کند و چهرهای خشن از ارائه می دهد درحالی که باید مهرو قهر در کنار هم باشد و درچهره ای که از ظهور و حکومت حضرت و شخصیت بی مانند آن امام ترسیم می گردد، و در کنار هم بیایند، چون تنها از قهر سخن گفتن و ازمهر نگفتن، را در ذهن برخی افراد معرفی می کند 🌹ادامه دارد🌹 _-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_-_- سایت مقاله www.ir-sl.ir واحدرسانه ایران اسلامی resaneh.ir-sl.ir _ایران_اسلامی @iranslamei1357 eitaa.com/iranslamei1357
✨بسم الله الرحمن الرحیم✨ _____________________________ مهر امام زمان(عج) درباره سخنان بسیار می شود بیان کرد چه که را به طور بازگو می کند وچه که در ارتباط با (عج) به طور خاص رسیده است. به گفته خودشان الهی هستند. دراین باره می فرمایند: «الامام الانیسُ الرَّفیقُ والوالد الشَّفیق والاخُ الشفیق والام البره بالوالد الصغیر و مفزع العباد فی الداهیه الناد» (امام همدم سازگاز،پدری مهربان ،برادری تنی ،مادری خوش رفتار با کودک خردسال و پناه مردم در پیش آمدها و کارهای بزرگ است) همچون است بدین معنا که او نیز ی او است چون او بر خواهد بود که با توجه به و آن حضرت باز هم او را به عنوان نپذیرفتند، و در زمین می کنند و این یعنی را از سر راه انسان و برداشتن یعنی مهر درچهره قهر. به اضافه گروه های قبلی گروه دیگر امام را شخصیتی تصور کردند که گویا دست به هیچ مبارزه و جهادی نمی زند و همه امور را با کرامات خود حل می کند. _-_-__-_-__--_-_-_-_-__--_-_-_-_-_-_ سایت مقاله www.ir-sl.ir واحدرسانه ایران اسلامی resaneh.ir-sl.ir _ایران_اسلامی @iranslamei1357 eitaa.com/iranslamei1357