🔴سنگ تمام روبیکا برای تبلیغ دینامیت و گشت ارشاد
روبیکا مدتیست مجدانه برای تبلیغ ویژهی فیلمهایی مثل «دینامیت» و «گشت ارشاد» و... تلاش میکند.
⚠️عملکرد مدیران روبیکا در تبلیغ فیلمی همچون دینامیت دو پیام به مخاطب میدهد؛ اول اینکه هیچ یک متوجه محتوا و آسیبهای این فیلم نشدند و دوم؛ متوجه شدند و پای عمد مادی یا معنوی! در میان است.
⛔️اگر تنها یک ایراد این فیلمها را در نظر بگیریم و از سایر پیامهای ناجوانمردانه آنها چشم پوشی کنیم، پس از مسئولان وزارت ارشاد در مراحل مختلف تولید و اکران فیلم، باید به حال مدیران روبیکا که نام برخی نهادها را نیز یدک میکشند تاسف بخوریم.
🔺در هر دو فیلم مذکور و چند فیلم دیگر؛ افراد همفکر و هم عقیده و حتی افرادی که از لحاظ شاخصههای ظاهری با مدیران محترم روبیکا مشابهت دارند به سخره گرفته میشوند و به آنان توهین میشود.
🔺شخصیتهایی که نظیرشان در حال حاضر یا وجود خارجی ندارند و یا اگر هستند بسیار قلیلاند، اما در این فیلمها نماد تعداد بالایی معرفی میشوند و روبیکا این افراد را به عنوان نماد مدیرانش به مخاطب عمدتا نوجوان که آگاهی کمی از نماینده و نسخه اصلی این تفکر؛ یعنی شهدا، دارند معرفی میکند!
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
🎥در سی و هفتمین دوره از تئاتر فجر نمایشی به نام «الهه عشق» اجرا شد که همانند نمایش «مخاطب» به بیان و تصویرسازی عریان از «تجاوز و رابطه جنسی محارم»؛ برادر و خواهر، پرداخته بود. به این شکل که بازیگران درکنار هم مینشینند و از روی متن میخوانند. در این نوع نمایشها که داعیه «پیشرو یا آوانگارد» بودن دارند از بیان و تصویرسازی برای تماشاگر استفاده بیشتری میکنند بنابراین روش مناسبی برای نمایشهاییست که محدودیت نمایش جسم برهنه زنان و روابط جنسی را دارند.
♦️با فاصلهای چند ساله پس از نمایش «الهه عشق» نمایش مستهجن «مخاطب» نوشته «تیم کراوچ» نیز با مضامین «تجاوز» و «روابط جنسی با محارم» اجرا شد و سرو صدای زیادی به پا کرد.
در این میان عملکرد و اظهار نظر برخی مدیران بسیار تأمل برانگیز بود!!
♦️ مدیر کل اداره هنرهای نمایشی وزارت فرهنگ در مصاحبه با ایرنا گفت: نمایش «مخاطب» از فکر، نگاه و عمل گناه آلود میگوید و سوءبرداشت از این اثر نمایشی؛ نتیجه توجه سطحینگر است.
♦️مدیر تئاتر ایرانشهر، درباره آزردگی مخاطب در حین تماشای نمایش «مخاطب» میگوید: شاید تماشاگر در مواجهه با موقعیت تجاوز به دیگران بیتفاوت شده باشد، اما این نمایش، امکانی فراهم میکند که از طریق همذاتپنداری، خودش را در شرایط تجاوز احساس کند و تلخی هراسانگیز آن را بشناسد.
🔴 مدیر یک کشور اسلامی که منشأ قانون آن «شرع و عقل» است، باید منطبق بر شرع و عقل سخن بگوید، نظر بدهد، امضا کند و مجوز صادر کند و...
همچنان که در روش قرآن کریم به هیچ عنوان بیان لخت و عریان نداریم و آنچنان طیب سخن گفته شده که جز میل به افزایش تقوا و ستر عورات ایجاد نمیشود. آنهم قرآنی که اکثر مباحث نکاح و طلاق و لواط و...را بیان کرده است.
🔔البته این مطلب به معنای رد یا انکار این مشکلات نیست بلکه لازم است در باب این مشکلات و مسائل تدبیر شود. برای حل شدن آن نیاز به «آگاهی دادن به گروه های پرخطر» و افزایش تعداد «مشاورین جنسی» است نه آنکه با یک تئاتر آنهم در فضای عمومی به آن دامن زد!
✅در فقه اسلام داریم؛ در نزد دیگران اعتراف به گناه نکنید، یکی از علل عدم اعتراف به گناه نزد دیگران، میل دین به پوشاندن و ستر زشتیها و بدیهاست.
✅در قرآن و فقه از اشاعه فحشا نهی شده؛ یکی از مصادیق «اشاعه فحشا»، بیان عریان از مباحث زشت و آلودگیهاست.
✅در روایات نیز «فکر به گناه»، زمینه ساز انجام گناه بیان شده است. بنابراین نمایش زشتی ها آنهم با این حجم از دریدگی نه تنها آگاه ساز نیست بلکه زمینه ساز نیز است.
✅از منظر عقل، عمدهی افراد آلوده به این رذائل پست اخلاقی و انسانی، بیماران جنسی هستند و با توجه به آشفتگی مرزهای جنسی همچون علمی کردن «همجنسگرایی»، «پذیرش تنوع جنسی» و حمایت از صنعت پولساز «پورن»، این بیماری در حال فزونی است.
یعنی با بیان و تصویرسازی لخت و عریان؛ بیماران جنسی تهییج میشوند و در آنهایی که زمینهی ابتلا دارند، تمایل ایجاد میشود. برای اثبات این ادعا لازم است تحقیقات و آمار این دست تجاوزها از طریق فرهنگ عریانگویی در جوامع صاحب آن فرهنگ مراجعه نمود.
⛔️بنابراین این ادعای مدیر کل هنرهای نمایشی با عنوان سطحینگر خواندن منتقدین نمایش، «سطحی بودن خودشان» نسبت به شناخت قرآن و فقه و عقل را نشان میدهد.
♦️ متاسفانه همین نوع نگرش برخی از مدیران، سبب جرأت بر گناه و گستاخی کلان اجتماعی_فرهنگی میشود و نیاز است علاوه بر بطلان جواز این نمایش کذائی به پالایش مدیرانی با این نوع تفکر نیز دست زد.
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴رونمایی از عروسک مرد برای تبلیغ علنی همجنسبازی
🔹شرکت متل (Mattel) بزرگترین شرکت اسباب بازیسازی در جهان است که با تولید عروسک «باربی» شهرت بسیاری را کسب کرد.
🔹این شرکت به تازگی عروسک مرد جدیدی به نام «کِن» را معرفی کرده که باردار است!! جهان غرب با تولید انواع محصولات فرهنگی به سمت برهمزدن نظام طبیعت و ارائه تعریف جدیدی از خانواده و جامعه و به قول ولادیمیر پوتین به سمت «تاریکگرایی» پیش میرود.
🔹در فیلمهای سینمایی نیز با معرفی قهرمانان تبلیغ همجنسبازی افزایش یافته است و از سوی دیگر با وضع قوانین در صدد هویتبخشی به همجنسگرایان هستند.
🔹در تبلیغ عروسک کِن؛ کن و باربی باردار باهم رقابت میکنند. بارداری محدودیتی ندارد و زن و مرد میتوانند باردار شوند!
🔹عروسک جدید به واسطه «باربی» در بین کودکان جای خودش را باز خواهد کرد، بنابراین نیاز است صاحبنظران و کارشناسان در این باره بهطور ویژه تدبیر کنند.
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
⁉️آیا فیلمی داخل ایران و با مجوز وزارت ارشاد ادوار مختلف، در سطح عنکبوت و یا به مراتب هتاکتر از عنکبوت مقدس تولید و پخش نشده است؟؟
پست آقای فرخ نژاد حاوی دو پیام احتمالی است؛ اول اینکه ایشان نیز همانند قاطبه افرادی که راجع به عنکبوت مقدس اظهار نظر کردند تحت تاثیر رسانه و هیاهوی آن قرار گرفته و یا اینکه تهدیدی عوامانه برای مسئولان عوام، کرده است!!
❓آیا توجه به نظام حساسیت مردم نسبت به ارزشها، تغییری در عملکرد مسئولانِ هدایتشده توسط رسانهها خواهد داشت؟!
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
📡رسانه و فیلم عنکبوت مقدس
🔹پس از فروکش کردن سروصداهایی که از سوی بسیاری از افراد درباره فیلم سینمایی «عنکبوت مقدس» به پا خواست، اکنون نیاز است صاحبنظران و مسئولان درباره حواشی این فیلم و عملکرد رسانهها و نیز خودشان کنکاش کنند.
🔹هيچ شکی نیست که حجم بالای واکنشهای مردم به علت «حب به امام رئوف علیهالسلام» و «دینداریشان» و اطلاع از توهین آن فیلم به مقدسات است اما واکنش «مسئولان» بیشتر متاثر از «رسانه» بوده است.
ابزاری که بدلیل عدم شناخت و چگونگی عملکرد درست و غلط آن در داخل کشور، ذهنهای مخاطبان و به ویژه «عملکرد مسئولین» را بصورت آشفتهای مدیریت میکند.
🔸در باب فیلم «عنکبوت مقدس» فرض میشود نظرات درباره محتوای توهین آمیز و غرضدار آن صحت دارد و عوامل ساخت آن با هدف توهین و تخریب به اعتقادات و ارتباط دادن محتوای فمینیستی و ظلم به زنان در داخل ایران، به عقاید مذهبی شیعه، این فیلم را ساختهاند.❓اما سوالی در این میان مطرح است که آیا انتظاری به غیر از ارائه محتوای جهتدار از این فیلم، عوامل و سرمایهگذارانش مورد انتظار است؟ مهمتر آنکه عنکبوت مقدس به اذعان کارشناسان و حتی مخاطبانی که در طی جشنواره کن آن را تماشا کردند «فاقد ارزش سینمایی» است و اثرگذاری آن در اذهان «مخاطب جهانی» نازلتر از فیلمهایی است که بصورت رسمی در جشنوارههای خارجی شرکت میکنند!! همچنین دادن جایزه به بازیگر زن آن کاملا سیاسی و جهتدار در جهت تخریب ارزشهای ایرانی اسلامی و دادن ضریب به این فیلم بوده است.
🔹بیان حقیقت تلخ است اما باید گفت برخی آثار تولید و پخش شده با «مجوز وزارت ارشاد» در نسبت با عنکبوت مقدس، هتاکانهتر به ارزشهای اعتقادی مردم حمله کردهاند و متاسفانه واکنشی در پایینترین سطح از آنچه در مورد فیلم عنکبوت مقدس بود، نیز اتفاق نیفتاد زیرا غالب مردم از محتوای آن بیاطلاع بودهاند و رسانهها نیز به این موارد نپرداختند و یا به عبارتی مدیریت رسانهای شکل نگرفت و به تبع واکنشی هم نشان داده نشد!
دست به نقدترین شاهد مثال بر این ادعا نمایش «غلامرضا لبخندی» در «چهل و یکمین جشنواره تیاتر فجر» بود که دقیقا با همین موضوع به روی صحنه رفت و هتاکانه به «دین و نظام» حمله کرد اما صدایی از کسی بلند نشد، بلکه از سوی «شهرداری تهران» مورد تقدیر نیز قرار گرفت! حال آنکه در مورد عنکبوت مقدس مسئولان همراه مردم از این فیلم اعلام انزجار کردند که البته درست هم بود.
🔹بنابراین این واکنش مسئولین همان اثر «رسانه» است که درست یا نادرست اتفاقات را رقم میزند. حال این اتفاقات یا مدیریت میشوند و یا آشفته هدایت میشوند.
🔸فیلمهای سینمایی بسیاری که در این سالها در نقد و یا به عبارت بهتر در تخریب «مسایل شرعی» ساخته شده؛ یک سمتش حمله به دین و اعتقادات است و تلختر آنکه برخی از آنها در جشنوارههای جهانی نیز شرکت کرده و در اذهان مردم ناآگاه دنیا اثرگذار شدهاند، از طرفی در داخل نیز بدلیل عدم اطلاع مردم آنگونه که باید حساسیت بدنبال نداشت.
🔹در مورد فیلم سخیف و البته فاقد ارزشهای سینمایی عنکبوت مقدس واکنشهای مردمی نشان داد «نظام حساسیت مردم»، متمایل به «دینداری» و «حفظ ارزشهای اصیل» است، نه چند پست و اظهارنظرهای برخی سلبریتیهای سطحی که رفتار نادرستی دارند و با این هیاهوها؛ به ویژه در رسانه، مدیریت مسئولان ناآگاهِ به حقیقت اصلی جامعه متدین ایرانی را به دست میگیرند.
🔔به جاست که مسئولان با توجه به این شناخت که حاصل واکنشهای مردمی به این فیلم است، در مجوز دادن و هدایت کردن غذای روح مردم مدنظر داشته باشند و بدانند هیاهوهای سلبریتیها با «آگاهسازی مردم» به محاق خواهد رفت، همانطور که در قضیه تبریکهای آنان به زن بازیگر تحقق یافت!!
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
🔴پای لنگ روایتها از جنگ
🎞سریال «برف بیصدا میبارد» که این روزها به قسمتهای پایانی خود نزدیک شده است در برههی زمانی روایت شده که متاثر از جنگ تحمیلی ست.
🔸در قسمت نوزدهم سریال گفتگویی بین یکی از شخصیتها که آزاده و جانباز است با دختربچه سریال درباره جنگ شکل میگیرد که قابل تأمل است زیرا تفکر غلط و فاسدی را القا میکند؛
«دختر: اصلا چرا آدما میرن جنگ
سعید: وقتی که حرف همدیگه رو نمیتونن بفهمن، نمیتونن باهم حرف بزنن، میرن باهم جنگ میکنند.
دختر: چرا باهم حرف نمیزنند
سعید: میخندد»
♦️تقلیل دفاع مقدس به جنگیدن به علت نتوانستن در حرف زدن، احتمالا اشتباه نویسنده باشد اما اثرات جبرانناپذیری در انتقال مفاهیم هشت سال دفاع مقدس دارد.
🔹جمهوری اسلامی به جنگ نرفت بلکه از سرزمینش دفاع کرد و هدف اصلی از این دفاع، برخواستن در مقابل مقاتلهی راهبردی استکبار جهانی بود که آیه مبصرهای از یدالله و نصرالهی برای گسترده شدن توحید در جهان به واسطهی مستضعفین جهان و به رهبری ولایت فقیه شیعی شد.
🔴 این تقلیل معنا در یک سریال، قابل چشمپوشی نیست و نباید درباره این موضوع بدون اطلاع و تفکر سخن گفت.
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
❓برنامه وزارت ارشاد درباب اربعین چیست؟
🔹چند سالیست که جاذبه مغناطیس حسینی استقبال باشکوهی از «پیادهروی اربعین» را رقم زده است.
این مراسم بینظیر از سوی رسانههای جهان «سانسور» شده و غالبا با تبلیغات چهرهبهچهره در بین مسلمانان دنیا و حتی غیرمسلمان رواج یافته است.
🔹مضاف بر سانسور شدید امپراطوری رسانهای شیطان، در طول این سالها سینمای ایران نیز برای اربعین محصولی ارایه نکرده و در پی سانسور آن؛ از چنین فرصت ویژهای برای رونق و تبلیغ خود در داخل کشور، منطقه و جهان نیز محروم گشته است.
🔹در صورتی که اگر معدود اثر سینمایی درباره اربعین تولید و در سطح دنیا؛ هرچند بصورت محدود، پخش شده بود اکنون افراد بسیاری با این سفر معجزهگون آشنا و شیفته آن شده بودند ضمن آنکه فرصت مغتنمی برای گسترش و «جهانی شدن» سینمای ایران نیز بواسطه جذب مخاطب بینظیر این موضوع بکر و جذاب رقم میخورد.
♦️در حال حاضر با وجود غفلتها یا جهالتها، «وزارت ارشاد» و «سازمان سینمایی» وظیفه مهمی در این باب بر عهده دارند و میتوانند از ظرفیت داخلی و حتی خارجی برای «ترویج پدیده اربعین» استفاده کنند.
✍پیشنهادی که به نظر میرسد از چند سو میتواند مفید باشد «دعوت از هنرمندان دنیا» و برگزاری سفر، ویژه آشنایی این افراد با این پدیده اسرارآمیز است. صرف شرکت این افراد در این مراسم به میزبانی ویژه ایران عملی دو سر سود است که قابلیت رقم زدن اتفاقات خوبی در عرصه هنر برای «گسترش جهانی اربعین» توسط این هنرمندان را در درون دارد.
🔹با وجودی که بعید به نظر میرسد وزارت ارشاد و سازمان سینمایی از حیث تامین بودجه این سفر در مضیغه باشند، اما با این فرض، میتوانند به جای برگزاری «جشنواره جهانی» به سبک و سیاق گذشته؛ بهطور مجزا یا همزمان با جشنواره فجر؛ هزینه این جشنواره را به این سفر مهم اختصاص دهند. امید که این کار سبب آغاز حرکتی برای فعالیت جدی هنرمندان خارجی و داخلی در این عرصه شود.
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴کودک و نوجوان امروزی قربانی فضای ولنگار فرهنگی
🔹در شرایطی که ذهن و روح معصوم کودک و نوجوان ایرانی آماج هجمه همه جانبه دنیای غرب و فرهنگهای بیریشه مختلف است، به اغلب فیلمها و سریالهای تولید داخل برای این قشر نیز اطمینانی نیست.
🔹در طی سالیان گذشته نهادهای مسئول؛ برنامه و چشمانداز فرهنگی برای قشر کودک و نوجوان نداشتهاند؛ بنابراین در زمینه دفع سموم ورودی به اذهان کودکان ناتوان بودند؛ همچنین در عرصه تولیدات فرهنگی-هنری نیز بسیار ضعیف عمل کردهاند.
🔹در چنین شرایطی که از یکسو فقر تدبیر، اندیشه و برنامه وجود دارد و به همین دلیل از سوی دیگر فقدان آثار مختص این قشر نیز پدید آمده؛ فضا برای جولان عوامل اجرایی داخلی سند ۲۰۳۰ و گسترش منویات آن مهیا میشود.
⚠️سالهاست که سند ۲۰:۳۰ و ماموران اجرای آن در داخل با هر حربهای بدنبال عملیاتی کردن سند هستند. عرصه هنر نیز بطور ویژهای منویات این سند را دنبال کرده، بهگونهای که آثار آن در تولیدات کودک نوجوان مشهود است. متاسفانه آثار هنری ویژه این سن بسیار محدود است و همین تعداد اندک نیز غالبا آلوده است.
🔸بسیار بعید به نظر میرسد قطعه فیلم مشاهده شده ناخواسته و از روی غفلت باشد، یا عوامل فیلم متوجه این صحنه و اثر آن بر مخاطب پاک و معصومش نباشند. اما مشخص نیست چرا از دید مسئول ناظر نیز رد شده است!
🔹در حال حاضر و اگرچه دیر هنگام، نیاز است در حوزه برنامه و اندیشه و عرصه تولید و نظارت ورود جدی شود، در غیر این صورت وضعیت به همین منوال خواهد بود.
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
⚠️وادادگی مسئولین فرهنگی=بحرانآفرینی سلبریتیها
🇮🇷 انقلاب اسلامی ایران همواره تحت تهاجم دشمن بوده، هست و خواهد بود، زیرا پرچمدار توحید در جهان و اقامهکنندهی مبارزه علیه مستکبرین جهان است، بنابراین قدرتمندان کنونی جهان، به هیچ عنوان تاب این انقلاب را ندارند؛ به ویژه آنکه این انقلاب توانسته با اتکا به توان داخلی و استعدادهای ویژهی سرزمینی به قدرتی در منطقه و حتی در جهان تبدیل شود.
❌ در این بین همواره برخی از سلبریتیهای داخلی، گویا پیادهنظام دشمنیهای مستکبرین جهان هستند. این افراد در طی این سالها در تمام حوادثی که رنگ و بویی از دوقطبیسازی و هزینهسازی برای جمهوری اسلامی داشته، کنشگریِ فعال داشتهاند و یأس و ناامیدی در جامعه پراکندهاند.
♦️ تازهترین رویداد، مرگ دخترجوانی است که متاسفانه ابزاری شده برای هیاهوی این روزها، برخی از سلبریتیها با گذاشتن تصاویر خائنین به کشور؛ یعنی رضا خان و محمدرضای پهلوی برای ایران سوگوارنامه مینگارند، دیگری از اینکه بر این سرزمین چه آمده، مینالد و بدنبال جوابی برای دخترش است، برخی حجاب را برداشته و سرنگونی جمهوری اسلامی را خواهان هستند حال آنکه خود معترفند که حجاب چندانی هم نداشتند یا اینکه در خارج از کشورند و روغن ریخته را نذر کردند.
🔴 هدف از نگارش این مطلب بیان حرف تکراری درباره سلبریتیها نیست زیرا روند برخی از این افراد نشان میدهد احتمالا این اقدامات آگاهانه است، بنابراین بهتر بود مسئولین مربوطه با در نظر داشتن سوابقشان، در کنترل آنان تلاش بیشتری میکردند و به هشدارها توجه مینمودند.
✅ مطالعه تاریخ بسیاری از شبهات ایجاد شده توسط سلبریتیها و افراد مغرض و دشمن را حل خواهد کرد. از طرفی برای برداشتن گام محکم در آینده نیاز به فهم دقیق از گذشته است. زمان قاجار تا انقلاب اسلامی، نشان داد شاهان بیکفایت و خائن به مملکت، سرزمین ایران را تنها با بستن قرارداد و بدون کمترین زحمتی تکهتکه کردند و حتی سختی جهاد را هم به جان نخریدند؛ زمین دادند و خندیدند.
🔹فتحعلی شاه قاجار: قرداد گلستان ۱۸۱۳ میلادی + قرارداد ترکمنچای ۱۸۲۸ میلادی = جدایی شهرهای غرب دریای مازندران، قفقاز، باکو، تفلیس، آذربایجان، گرجستان، چچنستان، اوستیا، جمهوری داغستات شوروی، خانات ایروات، بخشهایی از سراوان و مغان، دوسوم تالشان
🔹محمدشاه قاجار : قرارداد ازروم ۱۸۴۷ میلادی = رسمیت دادن به جدائی دوسوم کردستان بزرگ از ایران، منطقهی میان رودان (عراق امروز)
🔹ناصرالدین شاه قاجار: قرارداد پاریس ۱۸۵۶ میلادی + گلدسمیت انگلیس + پیمان آخال با روسیه۱۸۸۱ میلادی + پیمان جدایی شهرهای مرزی ایران با روسیه ۱۸۹۳ میلادی = جدایی هرات و افغانستان، جدایی دوسوم بلوچستان و بخشهایی از کلات ایران، جدایی سرتاسر آسیای میانه، خوارزن و خیوع، ورارود و شرق دریای مازندران از ایران، مرو و سمرقند و بخارا، جدایی شهرهای مرزی سرخس، فیروزه و حصار از ایران
🔹مظفرالدین شاه قاجار: تعیین حدود مرزی توسط مک ماهون انگلیسی = جدایی دو سوم خاک سیستان از ایران
🔹محمدعلی شاه قاجار: قرارداد سن پترزبورگ میان انگلیس و روسیه = تقسیم ایران به دو منطقهی تحت نفوذ روسیه در شمال و تحت نفوذ انگلیس در جنوب و شرق و یک منطقه خالی (نقشه به سرانجام نرسید)
🔹احمد شاه قاجار: سرزمینهای خلیج فارس بر اساس پیمان منطقهای مستشاران انگلیسی = قطر، امارات و عمان
ادامه👇👇
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
وایپ
⚠️وادادگی مسئولین فرهنگی=بحرانآفرینی سلبریتیها 🇮🇷 انقلاب اسلامی ایران همواره تحت تهاجم دشمن بوده
🔹رضا خان: حکمیت آلتای + قرارداد ۱۳۱٠ شمسی + قرارداد ۱۳۱۶ شمسی معروف به قرارداد سعدآباد = اراضی ایران در شرق کشور به افغانستان واگذار شد، بخشی از اراضی کشور که ارزش استراتژیک والا و اهمیت تاریخی داشت و قله آرارات به ترکیه واگذار شد، ترکیه تماما قسمتهای آرارات را بدست آورد، خط مرزی ایران و عراق به زیان ایران تعیین شد و رضاخان منابع نفتی واقع در غرب ایران و ادارهی کامل اروند کنار را به عراق واگذار کرد، افغانستان هم با امضای این پیمان از تلاش احتمالی ایران برای بازگرداندن مناطق تاجیکنشین به ایران مصونیت یافت.
🔹محمدرضا شاه: قرداد ۱۳۳۳ شمسی + جدایی غیرقانونس از ایران = بر اساس نص صریح فصل سوم قرارداد مودت ۱۹۲۱ میلادی ایران و شوروی، شوروی متعهد شده فیروزه را به ایران بازگرداند اما محمدرضا، آن را به شوروی واگذار کرد، بحرین نیز با استقبال وی از ایران جدا شد...
⛔️ حال با این وضعیت، اگر نظام شاهنشاهی ادامه مییافت، یحتمل سلبریتیهای همیشهمعترض کنونی، هموطن محسوب نمیشدند چون اعلیحضرت، شهرشان را واگذار کرده بود و باید در کشور تازه تاسیسشان برای خود هویتی دست و پا میکردند چون تاریخ نشان داده هیچ همتی در شاهان قاجار و پهلوی برای حفظ کیان وطن نبوده و تجزیه شدن کشور اگر برای خاندانشان سود داشت، از آن استقبال هم میکردند همانگونه که در جدایی بحرین، شادمانی کردند.
⛔️هماکنون نیز به مثابهی چهل سال اخیر، دشمنان داخلی و خارجی بدنبال «تجزیهطلبی» هستند اما چون «استقلال اصل اساسی انقلاب اسلامی» است به این مهم جز با جنگ دست نمییابند و قطعا با توجه به سابقه دفاع مقدس، ایرانی میمیرد اما یک وجب از خاک را نمیدهد.
🔴 لازم به ذکر است که نفوذیهای داخلی با وادادگی سیاسی در برهههایی از تاریخ جمهوری اسلامی باعث از دست دادن ذخایر ارزشمند انسانی همچون شهدای هستهای، شهید فخریزاده و... شدهاند که نشان میدهد تفکر غربگرا و اسارتبار برخی از مسئولین وقت، ثمرهای شاهنشاهی دارد، همانند وادادگی و سرسپردگی مسئولین حوزه فرهنگ که ثمرهاش در این بحرانها دیده میشود.
❌ مسئولین فرهنگی تنها با رصد اقدامات و صفحات شخصی و... برخی از سلبربتیها که تقریبا در تمام حوادث ریز و درشت، مواضع مشابه با دشمنان قسم خوردهی رسانههای معاند همچون بیبیسی و... دارند، میتوانستند بهتر عمل کنند و همانند بسیاری از کشورها و به کمک نهادهای ذیربط این افراد را ملزم به رعایت قانون نمایند، در حالیکه تساهل یا وادادگی و حتی محاسبات نادرست مسئولین مربوطه شرایط کنونی چهرهها را رقم زده و این عملکرد قابل اغماض نیست.
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
وایپ
❓چرایی ورود سلبریتیها به اتفاقات اخیر کشور
🔹افزایش استفاده از فضای مجازی و بهویژه شبکههای اجتماعی مردم را به سمت سطحینگری و اطلاعات ناقص و پراکنده سوق داده است.
عدم آگاهی و پرسه زدن در شبکههای اجتماعی ناگزیر منجر به تغییر ذائقه خواهد شد و یکی از عوامل تغییر ذائقه تبعیت از چهرهها و هر آنکه بیشتر خود مینمایاند، است. از این رو در سالهای اخیر مرجعیت سلبریتیها برای بخشی از مردم ظهور و بروز بیشتری یافته است و به سبب آزادی عمل مفرط و عدم داشتن محدودیت از سوی حاکمیت در زمینههای غیرتخصصی خودشان ورود کردهاند.
آسیب عدم وضع قانون و مقررات و یا نقص در اجرای آن برای سلبریتیها، به مخاطبانشان و به صورت کلی به جامعه وارد شده است. آسیبی که کشورهای غربی با اعمال محدودیت و کنترل چهرههایشان تا حدود زیادی جامعهشان را مصون نگه داشته است؛ هالیوود مصداق خوبی در این باره است.
🔹این در حالیست که در ایران سلبریتیها بجای تبعیت از قانون هم خودشان گرفتار آسیبها و حواشی اظهار نظرها و فعالیتهای مجازیشان میشوند و هم مخاطبانشان را دچار خطا و اشتباه میکنند.
🔸دست به نقدترین نمونه، اتفاقات اخیر کشور در ماجرای فوت مرحومه مهسا امینیست که بسیاری از چهرههای شاخص بصورت هماهنگ وارد عرصه شدند و در راستای نقد حکومت عمل کردند کما اینکه این هماهنگی مسبوق به سابقه بوده و در مسائل ملتهب دیگری نیز چهرهها وارد جریانسازی شدهاند. تشابه بالای محتوای پیامها و نقد به خشونت نیروهای امنیتی و نظامی علیه مردم و حتی ادبیات این نقدها در این ماجرا عیان بود، گویا که منبع دریافت اخبار مشترک بوده و قطعا صداوسیمای جمهوری اسلامی و یا شبکههای نزدیک به آن نبودند.
🔸آنچه در این ماجرا مهم است دمیدن در آتش آشوب و اغتشاش و خشونت از طریق تحریک مخاطب بود. زیرا مخاطب امروزی غرق در عالم مجاز، طبیعتاً بسیاری از کنشگریهایش را از همین فضا دریافت میکند. بنابراین فهم چرایی این حجم از کنشگری و دلایل میدانداری سلبریتیها در ماجرای اخیر حائز اهمیت است.
🔺در اتفاقاتی که دشمن در آن نقش مستقیم دارد و یا موجسواری میکند، عدهای از هنرمندانِ غالبا شاخص، ناگزیر از همراه شدن و هماهنگی با دشمناند زیرا به هر دلیلی اعم از منفعت شخصی یا خیانت به کشور، در قالب کارمند سفارتخانههای خارجی، باید مطابق دستور عمل کنند. تکلیف این عده در ماجرای اخیر روشن است؛ آنان نقش مهمی در رهبری داشتند.
🔺عدهای دیگر با دیدن صحنه امر را مشتبه یافتند و به تصور سرنگونی حکومت کینه درونیشان را آشکار کردند و با تحریک جوان و نوجوان مردم آتش بیار معرکه بودند.
🔺دشمن بیدار و هوشیار که از ظرفیت سلبریتیها و اثرگذاریشان مطلع است برای عدهای نیز از قبل دام پهن کرده و نقطه ضعف یا خطایی از آنان را به چنگ آورده تا در مواقع اضطراری با تهدید، آنان را در راستای منافع خود به خط کند، بنابراین عدهای را نیز به این حربه وارد میدان توئیتر و اینستاگرام کرد.
🔺میل و نیاز به دیده شدن و خودنمایی نیز عامل دیگری بود که باعث شد برخی هنرمندان دست چندمی که هیچگاه فرصت بروز و ظهور جدی نداشتند فرصت را غنیمت شمرده، داشته و نداشتههایشان را به میدان آورند تا شاید سوار بر حواشی به صدر موج برسند و خودی نشان دهند.
🔺در این میان برخی نیز به پیامهای منفعلانه و شعر و عکسی بسنده کردند، برای این گروه دو حالت متصور است؛ یا مخالف آشوب و اغتشاش بودند و جهت عقب نماندن از قافله به همین نوع پیام بسنده کردند و یا برخلاف برخی قائل به سقوط نظام نبودند و برای آینده مصلحتاندیشی کردند.
🔺اما تعدادی نیز به دلیل تهدید، فشار و فحاشی در پیامهای مخاطبین و یا اطرافیان مجبور به اظهارنظر شدند.
هنرمندانی نیز بودند که برخلاف موج ایجاد شده و در خلاف جهت همکارانشان از آشوب و اغتشاش و یا دمیدن در شعله آن حمایت نکردند؛ که برخی از آنها در رسانهها دیده شدند و به برخی در این فضای پرهیاهو کمتر توجه شد.
🔹با این اوصاف دور از ذهن نیست مخاطب عامی که زمان زیادی را در فضای مجازی صرف میکند متاثر شود، غافل از آنکه مختصات عالم مجاز چیزی جز حقیقت است و فضای مجازی گرچه نقش پررنگی در زندگی افراد دارد، اما از عمق و حقیقت کمی برخوردار است.
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
⛔️تکرارِ چندبارهی تهمت و قهرمانسازی
🔺«وریا غفوری» را سلبربتیها بزرگ میکنند و خبر از ممنوع التصویر شدنش میدهند، گروهی از مردم هم باور میکنند درحالیکه در بازی تیمش شرکت میکند و تلویزیون هم تصویر او را نشان میدهد...
🔺«سردار آزمون» را قهرمان شجاع مینامند و خط خوردنش از تیم ملی را نشان شجاعتش میدانند و آن را چون پتکی بر سر سایر بازیکنان میزنند و میخواهند آنها نیز از بازی در تیم ملی انصراف دهند...
🔺در جدیدترین اقدامشان خبر دستگیری «حامد بهداد» بواسطه پستی با محتوای آرزوی مرگ برای وزیر ارشاد را منتشر میکنند و زمان زیادی نمیگذرد که خبر توسط خودِ بهداد تکذیب میشود...
❓این اقدامات را چگونه میتوان تفسیر کرد؟! آیا میتوان برداشتی بجز؛
دامن زدن به دو قطبیسازی
بیاعتمادسازی به مسئولین کشور
و از همه مهمتر تلاش برای کاهش همت مسئولین در برخورد شایسته با این عناصر شبههافکن داشت؟
🔹 استفاده از حربه شبههافکنی تاکنون ضربههای زیادی به جامعه و حکومت وارد ساخته است. مطابق «سوره نور و ماجرای افک»؛ باید در جامعه و حکومت اسلامی، شایعهپراکنی هزینه داشته باشد تا به این وسیله ریشه آن برچیده شود.
🔔 بنابراین نیاز است مسئولین برای برخورد با شایعه پراکنان به «قرآن» چنگ زنند و نهراسند. جمهوری اسلامی باید با قرآن اداره شود و مسئولین بدانند هرچه از اقدامات قرآنی و ملاکهای آن در حکومتداری دور شوند، هجمهها بیشتر خواهد شد.
🔺عذاب الیم در دنیا و آخرت وعدهی خداوند به «شایعه پراکنان» است. اگر جلوی شایعهسازان و پراکنان در این موارد و موارد مهم دیگر گرفته شود فضای جامعه سرشار از مهر و محبت میشود و حسن ظن و اعتماد در روابط حکمفرما میگردد.
تعلل مسئولین در برخورد با شایعه پراکنان، ثمرهای جز یافتن حاشیه امن برای آنان و ایجاد سوظن اجتماعی نخواهد داشت.
🔸خداوند در آیهی پانزده «سوره مبارکه نور» میفرماید: زبان به زبان از یکدیگر میگرفتید و با دهانهایتان چیزی میگفتید که هیچ معرفت و شناختی به آن نداشتید و آن را [عملی] ناچیز و سبک میپنداشتید و در حالی که نزد خدا بزرگ بود.
📍بله، شایعاتی که به نظام اسلامی و اقامهگران توحید در جامعه لطمه بزند، نزد خداوند بزرگ و عظیم است درحالیکه متاسفانه عدم برخورد شایسته با شایعهپراکنان نشان میدهد این شایعات نزد مسئولین امری ساده است و گویا اعتقاد دارند حرف باد هواست!
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
🔔🔔 مخاطبان گرامی به دلیل پخش مستند «تروکاژ» از تلویزیون، مطالعه دو مطلبی که ارجاع داده میشود، خالی از لطف نیست.
وایپ
🗯 جشنوارهی عمار به روایت وایپ 📽 تروکاژ؛ هی! تو خیلی زیبایی 🎞 «تروکاژ» نامِ مستندی با محوریت سلبری
👆👆
تروکاژ؛ هی! تو خیلی زیبایی
وایپ
✍رازِ نانوشته در نقشآفرینیهای اجتماعیِ سلبریتیها ⁉️چرا اکثرِ مواضعِ سلبریتیها در مسائل ایران، هم
👆👆
راز نانوشته در نقشآفرینیهای اجتماعی سلبریتیها
وایپ
🔔زنان و دختران کشور با هر نگرش و پوششی مخاطب این مطلب هستند. ۴۴ سال است که بدن زن از نگاه صرفا جنسی
🔺۴۴ سال قبل، حکومت دست کسانی بود که زن را «کالا» میدانستند، محمدرضاشاه خائن در مصاحبه با اوریانا فالاچی میگوید: «در زندگی یک فرد، زن به حساب نمیآید؛ مگر وقتی زیبا و دلربا باشد و خصوصیات زنانه خود را حفظ کرده باشد»
این نگرش، مبنایی میشود برای سلطهی سی و هفتسالهای که در آن تعداد
دیسکوها افزایش مییابد و سینما فحشاخانه میشود.
🔺زنستیزترین جشن تاریخ در حوزهی زنان، «جشن هنر شیراز» به ریاست فرح پهلوی است که در رمضان سال ۱۳۵۶ بدون درنظر گرفتن حساسیتهای فرهنگی مردم متمدن ایران، «رابطه جنسی» زن و مرد را به صورت زنده و در ملاعام اجرا میکنند و زن را در حد «کالای جنسی» به نمایش میگذارند.
🔺دانشکده هنرهای زیبا در سال ۱۳۴۳ برای «مدل برهنهی» مرد و زن حقالزحمة میگذارد.
البته شاید این آرمانشهر امثال خانم گلشیفته فراهانی باشد اما قطعا با «نگرشهای انسانی» و حتی «فمنیستی» سازگار نیست.
حال آنکه در همین حکومت، «شصت تا هشتاد» درصد دختران پانزده تا نوزدهساله در سال ۱۳۵۴ «بیسواد» هستند.
🔺در سال ۱۳۵۰ نسبت دختران به پسران در مقطع ابتدائی «سیوپنچ درصد» ذکر میشود که نشان از نبود عدالت آموزشی است.
🔹این در حالیست که در جمهوری اسلامی ایران، مقام معظم رهبری نگرشی دارند که میفرمایند: «در حقوق اجتماعی و حقوق فردی، بین زن و مرد تفاوتی وجود ندارد و در جادهی تکامل و تعالی، آنکه حرکت میکند انسان است»
همین نگرش در طول چهل و چهار سالِ جمهوری اسلامی ایرانی که چندسال درگیر جنگ سخت و همواره تحت هجمههای جنگ نرم بوده، سبب جهتگیری «سیاستهای کلی نظام به سوی پیشرفت» در حوزهی زنان شده است.
🖊طبق گزارش انجمن جهانی اقتصاد (WEF) جمهوری اسلامی ایران، در عدالت آموزشی بین دختر و پسر، «مقام اول» را کسب کرده و در سال ۱۳۹۳ به «پنجاه درصد» رسیده است.
در تحصیلات دانشگاهی از بیست و پنچ درصد در سال ۱۳۵۰ به «پنجاه درصد» در سال ۱۳۹۳ رسیده است.
🔹تعداد رشتههای ورزشی بانوان از هفت رشته در سال ۱۳۵۷ به سیوهشت رشته در سال ۱۳۸۳ توسعه یافته است.
تعداد سالنهای ورزشی در روستاها در سال ۱۳۵۸ از هفت عدد به بیش از «چهارصد» عدد رسیده است.
🔹امید به زندگی بانوان از پنجاه سال در پیش از انقلاب به «بالای هفتاد و هشت درصد» رسیده است.
درصد متخصصان زن در حوزهی زنان و زایمان از چهارده درصد زمان پهلوی به «نودوهشت درصد» رسیده است.
نیویورکتایمز در گزارشی مینویسد: «انقلاب اسلامی سال ۱۹۷۹ نقطهی عطفی برای زنان ایرانی در تمام طیفها بود...»
www.nytimes.com/2005/06/29/books/women-writing-novels-emerge-as-stars-in-iran.html
🔸 بنابراین نعمت جمهوری اسلامی ایران در تمام حوزهها به ویژه حوزه زنان، کارآمدی خود را نشان داده است و همین کارآمدی، رویارویی تمدنی دنیای غرب را سبب شده است که پایان این رویارویی با عقیده و باور به مهدویت، به عالمگیر شدن تمدن اسلامی ختم خواهد شد.
🔸برگزاری اعتکاف با استقبال چشمگیر جوانان، حضور میلیونی در اربعین به ویژه حضور جوانان و نوجوانان در آن، جشن میلیونی غدیر در میدان ولیعصیر، استقبال مردمی از سرور سلام فرمانده و... نشان از افزایش چشمگیر معنویت و اخلاق در فضای جامعه دارد.
👤«پتر رومن شول_لاتور» استاد دانشگاه، نویسنده و مفسر سیاسی کشور آلمان معتقد است که: «اکنون نهضت بازگشت به دین و مدینهی فاضله آغاز شده است. بنابراین، جهانیان به برکت انقلاب اسلامی یافتهاند که تنها راه سعادت، اسلام است.»
❗️هرچند که امثال خانم بازیگر پناهنده و هم مسلکانش اقبال عمومی مردم را با حکومتی خواندن آن در ذهن زنگ زدهی خود تنزل میدهند و با ضریب دادن به آثارِ ضد آرمانهای والای انسانی، در تلاش برای نفس کشیدنهای مسموم خود در فضای مجازی و محیط بستهی خود هستند اما واقعیتها را آمار و اندیشمندان آزاد جهان نشان میدهند.
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
✍سخنی با هومن سیدی کارگردان فیلم منتخب اسکار
📍هم سطل آشغال و شیشه بانک سرمایه است هم دانشجو و هم فرصتِ اسکار برای حمایت از مردم، حمله به دشمن و مهمتر؛ فیلمی که قرار است مردم ایران، فرهنگ و تمدن درخشان ایرانی را به جهانیان معرفی کند.
🔺فیلمهای هومن سیدی غالبا پرحاشیه بوده است؛ او سابقه همکاری با مجرمینی همچون «محمد امامی» و «بابک زنجانی» را در کارنامه دارد، از طرفی با سرمایه موسسه شهید آوینی نیز فیلم ساخته است.
🎞سریال «قورباغهی» او به واسطه هزینه نجومی و ابهاماتِ پیرامونش پر از حاشیه بود. فیلم «مغزهای کوچک زنگ زده» نیز بدلیل ادعای مالکیت محمد امامی و حضور «علی اسد زاده» نقل مجلس رسانهها و خبرنگاران بود.
📍اکنون فیلم «جنگ جهانی سوم» سیدی نماینده ایران در اسکار معرفی شده، حال باید دید هومن سیدی در این عرصه چه تصویری از ایران به جهانیان نشان خواهد داد و ادعای مردم دوستی و وطن پرستی را چگونه اثبات خواهد کرد. اگرچه پیشبینی درباره محتوای فیلم دور از ذهن نیست اما ترجیحا منتظر نمایش فیلم و سپس اظهار نظر خواهیم ماند.
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
♨️ بازیگران زن فرانسوی موی خود را بخاطر آزادی در ایران میتراشند!
اما تا به حال نشده حجاب بر سر کنند بخاطر زنان مسلمان بیشمار ساکن فرانسه و از دولت خود بخواهند آنان را در انتخاب پوشش «آزاد» بگذارند و زنان محجبه را محدود و سرکوب نکنند.
💢در این میان سطح فهم و درک همه پایین نیست و خبرنگار آزادهای به سیما ثابت حقیقت را گوشزد میکند.
🔹 «گیلدا مورکرت» خبرنگار ضد جنگ و ضد امپریالیسم به توییت مجری اینترنشنال سعودی این چنین پاسخ میدهد:
🔺«این اعتراض مدنی نیست، این اغتشاش است!»
🔸مورکرت از راهپیمایی مردم ایران نیز حمایت کرده بود.
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
🔴وزیرِ کجفهم!
آقای رئیسی کی گشت ارشاد مسئولین را عملی میکنید؟
چه کسی حافظ مرزهای الهی که توسط افاضات وزیر مورد هجوم قرار گرفته، خواهد بود؟!
❌ این متن در تایید یا رد ستاد امربهمعروف نیست، بلکه ناظر بر جملهی جناب وزیر فعلی و مسئول گذشته، نگاشته شده، آنجا که مینویسد:« باباجون مردم اگر نخوان امربهمعروف بشن، کیو باید ببینن؟»
وایپ
🔴وزیرِ کجفهم! آقای رئیسی کی گشت ارشاد مسئولین را عملی میکنید؟ چه کسی حافظ مرزهای الهی که توسط افا
🔴 جناب وزیر! امربهمعروف؛ یعنی امر به اموری که در جامعه خوب شناخته میشود و نهی ازمنکر، نهی از اموری است که در جامعه زشت خوانده میشود. اینگونه است که افراد فطرتا امربهمعروف شدن و امر کردن به معروف را دوست خواهند داشت، به عنوان مثال چند وقت پیش کسی به بنده تذکر داد که گذاشتن گوشی در این قسمت کیف، سبب میشود کسی به طمع بیفتد و گوشی را بدزدد و زمینه را برای دزدی کردن که زشت و گناه است فراهم میکند. این نهی برای من چنان شیرین بود که تشکر کردم.
یکی از مهمترین وظایف جنابتان در دوران تصدی ریاست سازمان صداوسیما، این بود که احکام الهی که ضامن رشد و تکامل انسانیت در جامعه هستند را به عنوان خیر معرفی کنید تا این امور جزو امور شناخته شده به خوبی باشد که متاسفانه درپی فرستادن سلبریتیها به حج بودید و... که ماحصلش حضور اکثر همان سلبریتیهای به حج رفته در جنگ مجازی علیه ایرانِ امن که پرچمدار توحید و حج واقعی است، شده است. کوتاهیِ مسئولین مربوطه که شما هم جزوشان هستید در ایجاد شناخت عمومی نسبت به واجبات و محرمات الهی احتمالا گریبانتان را خواهد گرفت.
⛔️ امربهمعروف و نهیازمنکر یکی از مهمترین مولفهها در تمدنی بودن نظام اسلامی است به طوری که برخی از شرقشناسان با بیان آیات مرتبط با امربهمعروف و نهی از منکر بیان کردند که: اسلام به طرز نفرتانگیزی اجتماعی است.
با کاهش انگیزه در امربهمعروف و نهیازمنکر، قدرت جامعه اسلامی در پیادهسازی غرض و اهداف اسلامی کاهش مییابد و قطعا این نوع توئیت جنابتان مصداق بارز منکری است که باید از آن ممانعت شود.
✅ إِنَّ اللّهَ اشْتَرى مِنَ الْمُؤْمِنینَ أَنْفُسَهُمْ وَ أَمْوالَهُمْ بِأَنَّ لَهُمُ الْجَنَّةَ یُقاتِلُونَ فی سَبیلِ اللّهِ... التّائِبُونَ الْعابِدُونَ الْحامِدُونَ السّائِحُونَ الرّاکِعُونَ السّاجِدُونَ الآْمِرُونَ بِالْمَعْرُوفِ وَ النّاهُونَ عَنِ الْمُنْکَرِ وَ الْحافِظُونَ لِحُدُودِ اللّهِ وَ بَشِّرِ الْمُؤْمِنینَ.
طبق استناد به آیات ۱۱۱و۱۱۲سوره مبارکهی توبه، مومن، آمربهمعروف و ناهیازمنکر است یعنی اگر بخواهی مومن باشی و بالاتر از آن اگر به ایجاد و حفظ جامعهی ایمانی معتقد باشی قطعا و یقینا امربهمعروف و نهی ازمنکر را جزو ملزومات خود و اجتماع میدانی.
✅ از آن مهمتر حافظ بودن نسبت به حدود الهی است؛ مومن نسبت به حدود الهی غیرت دارد و نمیتواند به جابهجاشدن این مرزها بیتفاوت باشد.
جناب آقای رئیسجمهور! ما شما را مومن و معتقد به نظام ایمانی میدانیم پس انتظار داریم نسبت به حدود الهی غیرت به خرج دهید و این افاضات را مورد بررسی قرار دهید و گشت ارشاد مدیران را عملی کنید.
🔴 اگر هم در پی جذب حداکثری هستید، این اظهارات خلاف قرآن، مومنین را از شما دفع میکند و قاعدتا در جامعهی اسلامی بدون حمایت مومنین، ضد هدفتان عمل کردید. امیرمومنان میفرمایند: پس هرکس به معروف امر کرد پشتوانه نیرومند مؤمنان است و آنکس که از زشتیها نهی کرد، بینی منافقان را به خاک مالید...
حکمت ۳۱
امربهمعروف و نهیازمنکر، یکی از مهمترین عوامل کنترل اجتماعی مسئولین توسط مردم است و قسمت پایانی این توئیت یک مصونیتی را برای مسئولین ایجاد میکند که گمان کنند هر نظر اشتباه یا هر کار غلطی انجام دادند، به علت عنوان مسئول داشتن، کسی نباید به آنان تذکر دهد که اصل کلکم راع و کلکم مسئول خط بطلانی بر این نظربه است.
اگر برخورد شایستهای با این جناب انجام شود، جنابان دیگر و به تبع سلبربتیهایی که بدون علم و تحقیق به نشر اخبار و تولید نظریات شاذ میپردازند، دست به عصا خواهند شد.
👤زهرا خندان
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b
وایپ
🎥درباب سریال آقای قاضی 🔹مجموعه تلویزیونی آقای قاضی به کارگردانی سجاد مهرگان و تهیه کنندگی سیدمحمد
🔹تمام وقایع این مجموعه، در یک دادگاه رخ میدهد که البته برای حفظ جذابیت و مخاطبپسندی، ساختمان متفاوتی با یک دادگاه معمولی در ایران دارد.
🔹این سریال با این که یک «تله تياتر» به نظر میرسد اما «حرکت دوربین» آن را از یک نمایش تلویزیونی معمولی متمایز کرده است.
🔹نوع نور پردازی، انتخاب بازیگران و کیفیت بازیها با هر فیلم ایرانی دیگری که تا به حال دیدهاید تفاوت دارد. بازیگران نام آشنا نیستند، جز آقای قاضی.
🔹وجود یک «بازیگردان» خوب در خلق این اثر، در جهت مثبت کاملا تاثیر گذار بوده است. با این که هیچ یک از بازیگران را تا به حال ندیدهاید و حتی اسم آنها را نمیدانید، کاملا آنها را در نقش خودشان باور می کنید.
اما بهزاد خلج، امتحان خود را در این نقش خیلی خوب پس داده؛ شخصیت یک قاضی جدی، شوخ طبع، متعهد و در عین حال مهربان، سخت گیر، دلسوز و عادل ...، به خوبی در اثر بازی خوب آقای خلج در شخصیت آقای قاضی نمایان شده است.
🔹در کنار این بازیهای خوب و روان، وجود «داستانهای آموزنده» و برگرفته از واقعیت بسیار مفید و موثر بوده است البته با همراهی قاببندی دوربین، نور پردازی و هر چیز دیگری که به چیدمان صوت و تصویر یک فیلم خوب مربوط است.
🔹باید گفت هدف سازندگان اثر در «آگاهی رسانی» به مخاطب به خوبی محقق شده است و این اثر با وجود این که فقط دو روز در هفته نمایش داده میشود مخاطب زیاد و پیگیری دارد؛ آمار آن فقط در تلوبیون تاکنون بیش از «چهار میلیون و هفتصد» بازدید کننده و به طور متوسط حدود ۵۵ هزار بیننده برای هر قسمت بوده است.
🔹صداوسیما نیاز به تولید سریالهایی نظیر آقای قاضی با رویکرد محتوای بدرد بخور و خوش ساخت دارد ضمن آنکه استعدادهای درخشان زیادی را نیز کشف و بهکارگیری میکند.
📡 روبش/وایپ را در پیامرسانها دنبال کنید
https://eitaa.com/joinchat/4231135257C70a558247b